abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74115812
quote:
Was ING niet de 7e wereldwijd?!
Ben benieuwd wat er van overblijft...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 17:10:37 #122
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74116992
Handel in aandelen ING geschorst

De handel in aandelen ING is vanmiddag stilgelegd. Na de koersdaling van gisteren 18%, zakt het aandeel vanmiddag opnieuw met ruim 6%.

8,98 = -0,58 = -6,07%

http://www.fd.nl/artikel/13495474/handel-aandelen-ing-geschorst
pi_74118054
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Handel in aandelen ING geschorst

De handel in aandelen ING is vanmiddag stilgelegd. Na de koersdaling van gisteren 18%, zakt het aandeel vanmiddag opnieuw met ruim 6%.

8,98 = -0,58 = -6,07%

http://www.fd.nl/artikel/13495474/handel-aandelen-ing-geschorst
Niets aan de hand
quote:
Handel in aandelen ING gestopt wegen technische problemen
Euronext probeert de problemen ze snel mogelijk op te lossen, aldus een woordvoerder van het handelsplatform.

De handel in het aandeel ING is stilgelegd om technische redenen, dat meldt Dow Jones Newsdienst vandaag zich baserend op een woordvoerder van NYSE Euronext. Volgens de woordvoerder is het stilzetten niet het gevolg van een te abrupte stijging of daling van de aandelenkoers. Een aandeel ING kost op dit moment 8,983 euro, een daling van 6,05 procent vergeleken met de slotkoers van gisteren. Euronext probeert de handel zo snel mogelijk te herstellen, aldus de woordvoerder.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_74118108
quote:
quote:
Eerder meldde minister Wouter Bos van Financiën dat hij tevreden is over de euro 5 mrd kapitaalinjectie die ING vervroegd met boeterente terugbetaalt. 'Ik geef de belastingbetaler 15% rendement op zijn investering in ING. Dat is meer dan welke spaarrekening dan ook.'
Ik word echt zo moe van die vent, als het zo'n goede investering is dan had je er natuurlijk nog wel 10 miljard bij kunnen doen Bos. Ook laat Bos consequent de garanties op het hypotheekportefeuille van ING buiten beschouwing.
pi_74118230
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

[..]

Ik word echt zo moe van die vent, als het zo'n goede investering is dan had je er natuurlijk nog wel 10 miljard bij kunnen doen Bos. Ook laat Bos consequent de garanties op het hypotheekportefeuille van ING buiten beschouwing.
Denk je nu echt dat een zalm anders gedaan zou hebben.

Dat is hoe de wereld der indoctrinatie werkt, maar vaak genoeg de boodschap die je wilt vertellen herhalen en op den duur wordt deze voor waarheid aangenomen en kijken mensen niet meer kritisch naar de rest van de implicaties.
pi_74118288
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 17:49 schreef Basp1 het volgende:
Denk je nu echt dat een zalm anders gedaan zou hebben.
Ik hoop het wel, maar ik denk het niet. Alleen kan ik Zalm qua persoon beter pruimen zodat ik mij minder erger.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 19:16:28 #127
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_74122262
quote:

[..]

[..]

Het woord 'investering' is inderdaad nogal misplaatst. Redden van de ondergang was een beter woord geweest, maar... dat laat onverlet dat het natuurlijk wel prettig is dat er NU bijna 6 miljard euro van ING naar de Nederlandse Staat gaat.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_74126634
quote:

Ook laat Bos consequent de garanties op het hypotheekportefeuille van ING buiten beschouwing.
En op de obligaties die diverse bedrijven -binnenkort Aegon weer- onder het reddingsplan met staatsgarantie hebben uitgegeven.
pi_74126746
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:44 schreef dvr het volgende:
En op de obligaties die diverse bedrijven -binnenkort Aegon weer- onder het reddingsplan met staatsgarantie hebben uitgegeven.
Hoe bedoel je dat precies? Ik kan even niet voor me zien waar je op doelt.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 20:48:38 #130
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_74126843
110 Teletekst di 27 okt
Veel beursorders ING;handel plat

` Op de Amsterdamse effectenbeurs heeft
de handel in ING in het laatste uur
platgelegen.Volgens Euronext werd de
handel niet stilgelegd,maar was er
een technische probleem doordat er
extreem veel orders voor ING waren.

Morgen wordt de handel gewoon hervat.
De koers ging heftig op en neer,tussen
14,5 procent verlies en 3 procent
winst.Toen de handel stilviel,stond een
verlies van 6,05 procent op de borden.

Toch wel iets aan de hand dus

Gisteren verloor ING 18 procent.Op de
beurs heerst grote onzekerheid over de
waarde van ING na de aankondiging dat
het bedrijf wordt gesplitst en dat er
extra aandelen worden uitgegeven.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:09:10 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74127890
Het lijkt me sterk dat de Euronext een bepaalde hoeveelheid orders niet aan kan. Gisteren is ook extreem veel verhandeld. Er zal wel een dump van een paar miljoen geweest zijn.
The End Times are wild
pi_74128260
ING=Is Niet Goed=virtueel failliet.
pi_74128546
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:09 schreef LXIV het volgende:
Het lijkt me sterk dat de Euronext een bepaalde hoeveelheid orders niet aan kan. Gisteren is ook extreem veel verhandeld. Er zal wel een dump van een paar miljoen geweest zijn.
Dat dus! Maar een boel mensen hebben wel leuk lopen cashen op ING, en opnieuw ontstaat er een scenario waar mensen denken 'winst' uit ING te kunnen trekken door nu 'goedkoop' aandelen te kopen. Wat veel interessanter is, is naar de gemiddelde verkoop orders en gemiddelde koop orders te kijken van afgelopen 2 dagen. Grote orders worden er door gedrukt en relatief kleine koop orders worden uitgevoerd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_74129219
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:57 schreef Rbhp het volgende:
Wat hebben ze nou tot nu toe allemaal verkocht (voornamelijk in het buitenland)?

- 51% aandeel in hun life en wealth management jv in Australie a 1.53mld USD.
- Life insurance business in Taiwan a 600mln USD.
- PB Azie business a 1.5mld USD.
- US reinsurance business a 150mln USD.
-
Kan je nagaan hoe erg ze in de schit zitten. Denk dat de versnelde terugbetaling van een x% aan de NL staat een mooie PR stunt is. Heb het idee dat het daar hard naarbinnen regent. Maar da's slechts een gevoel, heb me er niet (meer) heel erg in verdiept.

btw....wat is de omvang van de door ING aangekondigde uitgifte van vijfjarige obligaties ?

[ Bericht 3% gewijzigd door dramatiek op 27-10-2009 21:44:34 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 21:45:23 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74129552
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat dus! Maar een boel mensen hebben wel leuk lopen cashen op ING, en opnieuw ontstaat er een scenario waar mensen denken 'winst' uit ING te kunnen trekken door nu 'goedkoop' aandelen te kopen. Wat veel interessanter is, is naar de gemiddelde verkoop orders en gemiddelde koop orders te kijken van afgelopen 2 dagen. Grote orders worden er door gedrukt en relatief kleine koop orders worden uitgevoerd.
Ik ga ook inslaan hoor! Ben alweer begonnen. Heb gemiddeld op 10,50 verkocht. Als ik nu voor gem. 8,50 terugkoop dan steek ik toch 2 euro per aandeel in mijn zak. En die 10,50 zien we wel weer hoor! Ooit...
The End Times are wild
pi_74130902
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 20:46 schreef Bolkesteijn het volgende:

Hoe bedoel je dat precies? Ik kan even niet voor me zien waar je op doelt.
Net als in Amerika worden hier sommige obligaties die door Nederlandse financials worden uitgegeven, door de overheid gegarandeerd. Dit in het kader van de bankensteun. Ze bieden als bedrijfsobligaties meestal een hoger rendement dan staatsobligaties, maar bieden dezelfde zekerheid. 'Best of both worlds' dus voor beleggers. Voorbeeld: Fortis en ING
pi_74137605
Ik heb wat schulden bij de ING, wat gebeurt er als die bank failliet gaat? Is er een kans dat die schulden verdwijnen? Sorry als het een domme vraag is, maar ik weet hier echt niets van af.
pi_74137619
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 04:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik heb wat schulden bij de ING, wat gebeurt er als die bank failliet gaat? Is er een kans dat die schulden verdwijnen? Sorry als het een domme vraag is, maar ik weet hier echt niets van af.
De schulden van jou zijn een bezit van de bank. Als de bank failliet gaat wordt de balans opgesplitst, de curator verkoopt dan alle bezittingen (activa), waaronder jouw schuld die je aan de bank hebt, en betaald daarmee de schuldeisers (passiva) af. Bij schuldeisers moet je denken aan rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, de belastingdienst en de normale crediteuren (mensen die geld tegoed hebben van de bank). Een schuld aan de bank wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon doorverkocht, tenzij er geen koper is, en die moet je dus ook gewoon voldoen. Er bestaat altijd een koper, behalve als jij niet meer in staat bent die schuld af te lossen, dan is de waarde namelijk nul en is iedere prijs te hoog.
pi_74137624
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De schulden van jou zijn een bezit van de bank. Als de bank failliet gaat wordt de balans opgesplitst, de curator verkoopt dan alle bezittingen (activa), waaronder jouw schuld die je aan de bank hebt, en betaald daarmee de schuldeisers (passiva) af. Bij schuldeisers moet je denken aan rekeninghouders, aandeelhouders, obligatiehouders, de belastingdienst en de normale crediteuren (mensen die geld tegoed hebben van de bank). Een schuld aan de bank wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon doorverkocht, tenzij er geen koper is, en die moet je dus ook gewoon voldoen. Er bestaat altijd een koper, behalve als jij niet meer in staat bent die schuld af te lossen, dan is de waarde namelijk nul en is iedere prijs te hoog.
Dankje voor uitgebreid antwoord.

In welke gevallen ben je niet meer in staat die schuld af te lossen?

Hoe zit het eigenlijk met studieschuld?

Is er een scenario te bedenken waarin die gewoon wordt opgeheven?
pi_74137644
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 04:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
In welke gevallen ben je niet meer in staat die schuld af te lossen?
Als je gewoon geen rooie cent meer hebt. Geen inkomen, geen bezittingen, dan valt er niks meer te halen.
quote:
Hoe zit het eigenlijk met studieschuld?
Precies hetzelfde.
quote:
Ja, als je geen rooie cent meer hebt, maar dan heb je daar natuurlijk niks aan, want dan kan je niks meer. Maar volgens mij is er zoiets als schuldsanering, maar het lijkt mij dat dat behoorlijk streng is, crediteuren zijn best goed beschermd in Nederland. En terecht.
pi_74138973
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 04:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]Hoe zit het eigenlijk met studieschuld?

Ik heb wel verhalen gehoord van mensen die geemigreerd zijn en gestopt met afbetalen.

Maar normaal worden vorderingen altijd doorverkocht aan een andere bank of incassobureau
pi_74141685
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ga ook inslaan hoor! Ben alweer begonnen. Heb gemiddeld op 10,50 verkocht. Als ik nu voor gem. 8,50 terugkoop dan steek ik toch 2 euro per aandeel in mijn zak. En die 10,50 zien we wel weer hoor! Ooit...
Ik zit ook alweer te kijken wanneer ik weer 'n handje ga inslaan. Denk niet dat ik m'n vorige run ga evenaren (koop in maart 500@E3, verkoop in september @10,80 ), maar er zal best wel weer wat leuks inzitten.
pi_74141799
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:46 schreef anboni het volgende:

[..]

Ik zit ook alweer te kijken wanneer ik weer 'n handje ga inslaan. Denk niet dat ik m'n vorige run ga evenaren (koop in maart 500@E3, verkoop in september @10,80 ), maar er zal best wel weer wat leuks inzitten.
Verschil in Maart begon de Bear Market Rally, deze is nu ten einde/bijna ten einde, dus ik vrees voor je mooie rendement.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 oktober 2009 @ 11:23:51 #144
862 Arcee
Look closer
pi_74143012
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:46 schreef anboni het volgende:
koop in maart 500@E3, verkoop in september @10,80
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_74144587
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:23 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat zijn van die momenten dat je denkt... had ik maar 5000 van die dingen gekocht
  woensdag 28 oktober 2009 @ 14:36:58 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74150157
Het effect op de koers verbaast me wel enigzins. Iedereen die @12 kocht wist toch wel dat er nog iets in het vat zat? Zelf verwachtte ik een claimemissie rond die koers. Nu reageert de beurs alsof het een complete verrassing was dat ING nog moest schokken! Als je op tijd verkocht had dan kun je nu het percentage verwatering gewoon terugkopen.
The End Times are wild
  woensdag 28 oktober 2009 @ 16:51:21 #147
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_74155136
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Tenaanzien van de extra aandelen emmisie welke ING geplaned heeft heb ik een vraag. De extra aandelen zorgen voor winstverwatering bij de zittende aandeelhouders, iets waar ze meestal niet blij mee zijn. Moet een dergelijke drastische ingreep - het uitgeven van nieuwe aandelen - niet goedgekeurd worden door een meerderheid van de aandeelhouders? Beetje rare situatie zo.
Niemand
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 17:13:11 #148
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_74155817
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 14:36 schreef LXIV het volgende:
Het effect op de koers verbaast me wel enigzins. Iedereen die @12 kocht wist toch wel dat er nog iets in het vat zat? Zelf verwachtte ik een claimemissie rond die koers. Nu reageert de beurs alsof het een complete verrassing was dat ING nog moest schokken! Als je op tijd verkocht had dan kun je nu het percentage verwatering gewoon terugkopen.
Denk dat de timing zo gelijk met het nieuws over de opsplitsing nogal rot is.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_74174718
quote:
ING verder omlaag na hervatten handel

Amsterdam, 28 okt. Na de hervatting van de handel in het aandeel ING op de beurs van Amsterdam vanochtend, bleef het koersverloop onrustig. Rond het middaguur stond de het aandeel 4 procent lager op 8,64 euro.

Na de koersdaling van gisteren (min 6 procent) was de handel in ING op Euronext Amsterdam om 16.41 uur tijdelijk stopgezet. Dat gebeurde niet omdat de autoriteiten de koersval wilden bevriezen, maar omdat het handelssysteem het grote aantal orders niet kon verwerken. Euronext sprak van „een technisch probleem”. Er werden in de loop van de dag bijna 100 miljoen orders geplaatst, bijna vier maal zoveel als het normale handelsvolume.

De run op het aandeel ING was ingegeven door het nieuws van maandag dat het concern zichzelf zal opsplitsen. Die dag daalde de koers al met 18 procent. Het verzekeringsbedrijf, de omvangrijke Amerikaanse internetbank ING Direct USA en enkele Nederlandse bankonderdelen zullen voor 2014 worden verkocht. Daarnaast zal ING nog dit jaar middels een claimemissie 7,5 miljard euro willen ophalen op de kapitaalmarkt om de helft van de kapitaalinjectie door de staat vervroegd te kunnen terugbetalen.

Massale verkoopgolf

Vanochtend werd de handel in ING weer hervat. Rond half 10 werd een nieuw dieptepunt bereikt van 8,38 euro, een kleine 7 procent lager dan de slotkoers van gisteren. In de uren daarna krabbelde de koers iets op. Al met al is ING in de afgelopen drie dagen een kwart in waarde gedaald. Ten opzichte van een jaar geleden is de beurswaarde van ING meer dan gehalveerd, van 37 miljard tot een kleine 18 miljard euro nu.

Volgens analist Paul Beijsens van Theodoor Gilissen wordt de massale verkoopgolf onder beleggers vooral gevoed door het knellende gevoel van onzekerheid. „De aankondiging van een grote emissie drukt altijd wel op de koers, maar is doorgaans tijdelijk. Nu worstelen beleggers met de vraag wat er na de opsplitsing overblijft van ING. Wat kan er nog verdiend worden en wat is dat dan waard?”

Speculanten

Beijsens en ook andere analisten vermoeden dat het gedrag van speculanten als hedgefondsen een extra negatief effect hebben op het koersverloop. In juni werd het tijdelijke verbod op ‘short selling’, waarbij beleggers speculeren op een koersdaling, door toezichthouder AFM opgeheven. Het was vorig jaar ingevoerd na aanvallen door hedgefondsen op financiële aandelen als die van Fortis. Ook het nog meer omstreden ‘naked’ short selling, waarbij de handelaar de aandelen niet zelf in bezit heeft, maar leent, is weer toegestaan.

De voltallige top van ING is sinds gisteren op rondreis langs professionele beleggers om de aangekondigde maatregelen toe te lichten. Volgens analist Beijsens is dat hard nodig. „ING moet zo snel mogelijk het vertrouwen onder beleggers zien te herstellen.”
pi_74174749
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 11:47 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Tenaanzien van de extra aandelen emmisie welke ING geplaned heeft heb ik een vraag. De extra aandelen zorgen voor winstverwatering bij de zittende aandeelhouders, iets waar ze meestal niet blij mee zijn. Moet een dergelijke drastische ingreep - het uitgeven van nieuwe aandelen - niet goedgekeurd worden door een meerderheid van de aandeelhouders? Beetje rare situatie zo.
Ja, dat moet goedgekeurd worden door de aandeelhouders. Op 25 november is er een BAvA, op de agenda staat dan ook de uitgifte van nieuwe aandelen, en trouwens ook de versnelde aflossing van de 10 miljard staatssteun die ING heeft ontvangen. Je kunt de emissie dus nog weg stemmen. Bos zijn aandelen tellen dan overigens niet mee, dat zijn geen aandelen ING Groep N.V. zoals je die op de beurs kunt kopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')