Ik zal het anders zeggenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Zith het volgende:
[..]
En toch is fastfood goedkoper dan 'vers' (koeien van de AH liggen ook eerst 3 jaar in een botswaans vriescontainer).
Dan hoef je toch niet zolang na te denke om tot een conclusie te komenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:14 schreef prupke het volgende:
Dus dan ga ik nadenken , wat is het verschil verder tussen de marokkanen hier en daar?
Levensstijl?
Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:19 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil paul de leeuw dan nomineren als ambassadeur.
Ik zit al weer veel verder te denkenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dan hoef je toch niet zolang na te denke om tot een conclusie te komen
Ze zijn hier nog luier.
Mijn subjectieve gevoel zegt ook dat het voor een groot deel ook aan de verminderde lichaamsbeweging van kinderen ligt. Waarbij dikke luie ouders het slechte voorbeeld voor deze kinderen zijn omdat die voor 400 meter naar school al met de auto gaan.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
Er is een verschil tussen dik en ranzig dik. Die laatste probeert minder dik te worden en gaat over naar light-dieet wat het dus alleen maar verergt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:03 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dus de suikerziekte die nogal vaak voorkomt bij Marokkaanse kindern komt niet door overmatig gebruik van mierzoete lekkernijen en hartklachten hebben ook nooit iets te maken met vet , dikke mensen worden dik door hun gezonde manier van leven zonder suiker en vettige zooi??
Gek.
Paul heeft vreetbuien als het hem even tegenzit. We hebben het wel over normaal gebruik van eten, geen excessen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:30 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zie bij Paul de Leeuw en bijvoorbeeld Braakhekke toch echt de light producten niet als oorzaak voor hun *dik zijn* . Lambiekje slaat de plank volledig mis denk ik.
Precies, het ligt ook aan de fabrieken die overal suiker en chemische additieven in stoppen. (Niet zij alleen, ook de grote opkomst van de fastfoodindustrie draagt bij). Het beste kan je gewoon zo veel mogelijk pure producten kopen en die zelf bereiden, dat doen de Fransen inderdaad ook al eeuwen met hun uitgebreide maaltijden. Iets met een etiket met twintig regels moet je gewoon wantrouwen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het lichaam weet gewoon niet om te gaan met dat kunstvoedsel.
Wat ook een boosdoener is is het zogenaamde MSG in ons voedsel.
Nee ons voedsel wordt slecht voorbewerkt.
Dat komt omdat er meer eetmomenten gekomen zijn. Een biscuitje bij de koffie is niet genoeg meer. Nee, daar moet een tussendoortje bij. En dan hebben we ook nog het vier-uurtje. Die tussendoortjes worden gepromoot terwijl we ze natuurlijk helemaal niet nodig hebben. Sterker nog, men doet alsof het gezond is door het verantwoorde tussendoortjes te noemen. Maar ondertussen schuif je wel wat extra's in je mik dat precies dat is: extra. En onnodig. En dus een dikmaker.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Paul heeft vreetbuien als het hem even tegenzit. We hebben het wel over normaal gebruik van eten, geen excessen.
Ik bedoel het kan niet zo zijn dat we nu opeens dikke kinderen hebben omdat zij zo veel patat en chips eten.
Kom nou gauw. Dat is volslagen belachelijk.
Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!
De fransen waren toch ook nooit dik met hun 20 gangen menus met kasen en weet ik veel. Ook daar sinds de introductie van light-producten gaat het mis.
Het lichaam weet gewoon niet om te gaan met dat kunstvoedsel.
Wat ook een boosdoener is is het zogenaamde MSG in ons voedsel.
Sport zoals wij het kennen ja, maar bewegen niet.quote:Op maandag 16 maart 2009 19:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Volgens Midas is sport volkomen flauwekul.
Leuk verhaaltje, maar je haalt nu goedkoper en gezonder door elkaar. 300 gram frikandellen met seizoensgroenten en aardappelen is goedkoper dan 300gram sukadelap met seizoensgroenten en aardappelent.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:25 schreef prupke het volgende:
[..]
Ik zal het anders zeggen
Voor mij is vers nog altijd goedkoper dan fastfood.
Ik laat vlot 8 klio stier of koe slachten zodat ik daar een paar maanden van kan genieten, pak daarbij de seizoensgroenten en daarbij of rijst,pasta of aardappelen , dan eet ik gezonder , gevarieerder en lekkerder, en ik kan wel de hele avond op de bank hangen of pc zonder daar dik van te worden
En ja het heeft er ook wel mee te maken hoe je lichaam bepaalde dingen afbreekt of opslaat enz.
Maar gewoon een beetje logisch nadenken kan soms wonderen doen
Denk dat prupke bedoelt om samen met anderen een koe of varken te delen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, maar je haalt nu goedkoper en gezonder door elkaar. 300 gram frikandellen met seizoensgroenten en aardappelen is goedkoper dan 300gram sukadelap met seizoensgroenten en aardappelent.
Er is ook al een lange tijd een LIGHT hema worst hoor ;pquote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:23 schreef Lambiekje het volgende:
Generaties ging het goed met volgens de huidige norm het foute vet. 80 jaar lang bestaat de HEMA worst.
Maar nu we dus light-chips hebben, vetarme zus, cola light, margarine worden mensen dik, vies dik.
Rara hoe kan dat?!
Ah ! ok danquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Denk dat prupke bedoelt om samen met anderen een koe of varken te delen.
Ik ken ook mensen die dat doen. En dan scheelt het echt veel met de prijs bij de slager.
Lees je eigen links es? Daar staat niks in over zoetstoffen etc an-sich, enkel dat kinderen al vroeg een scheve associatie leggen tussen smaak en calorieën door het eten van light producten..quote:
Dat heb ik ook niet gezegd. Maar dat trieste gedoe op loobbanden en sportschool wel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Sport zoals wij het kennen ja, maar bewegen niet.
De overversimpelde onjuiste versie van zaken wordt ons opgedrongen via media en school.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik begrijp lambioekje wel, niets kan er gebeuren zonder dat er een complot achter zit.
De eerste wet van Lambiek, de ingewikkelste, meest complex theorie waar een samenzwering achter zit is de beste verklaring
Water ingespoten vlees bvquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Er is ook al een lange tijd een LIGHT hema worst hoor ;p
Met de voorbewerking van het voedsel is niets mis.
Het is één groot complot, Duppie Kleingeld...quote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De overversimpelde onjuiste versie van zaken wordt ons opgedrongen via media en school.
De Liga koekjes had je 20 jaar geleden al.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat komt omdat er meer eetmomenten gekomen zijn. Een biscuitje bij de koffie is niet genoeg meer. Nee, daar moet een tussendoortje bij. En dan hebben we ook nog het vier-uurtje. Die tussendoortjes worden gepromoot terwijl we ze natuurlijk helemaal niet nodig hebben. Sterker nog, men doet alsof het gezond is door het verantwoorde tussendoortjes te noemen. Maar ondertussen schuif je wel wat extra's in je mik dat precies dat is: extra. En onnodig. En dus een dikmaker.
Ook als je Sonja Bakkers eierkoeken eet of Peijnenburg ontbijtkoek of een flesje Fruit-2-day. Allemaal nutteloze suikers die zo naar je buik vliegen. Zeker als je daarbij ook nog eens onvoldoende beweegt.
Als je naar een fatsoenlijke slager gaat heb je daar geen last van hoor, en dat ligt ook voor een deel aan het bereiden van het vlees zelf..quote:
Eet jij babyvoedingquote:Op dinsdag 17 maart 2009 20:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De Liga koekjes had je 20 jaar geleden al.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |