abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 maart 2009 @ 15:07:35 #101
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67137561
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 13:09 schreef Rucebo het volgende:

[..]

Salcido en Mendez moeten gewoon oprotten...
en dan maar zonder linksback? Ik vind het allemaal zo makkelijk hier, die moet oprotten, die moet oprotten. Van mij mag er helemaal niemand weg. Maar moet er gewoon in elke linie een topspeler bij. Vooral voorin en achterin. Zeker als Ibi gaat dien je ook het middenveld te versterken.

De spelers die er nu lopen heb je na versterking nodig voor de breedte van de selectie.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 maart 2009 @ 15:10:17 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67137647
Het is trouwens van de gekke dat de RvC een trainer naar voren schuiven. Dat dient de directie te doen en de RvC kan dan hoogstens een fiat geven aan de kandidatenlijst en later aan de definitieve aanstelling hun goedkeuring geven. Dat lijkt me de gezonde situatie. Maarja van een gezonde machtsverhouding is al jaren geen sprake bij PSV
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:28:18 #103
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67138328
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:23 schreef ErikT het volgende:

[..]

Je noemt 1 verdediger. Dat zegt wat mij betreft genoeg.
Ik zeg ook niet dat er niemand bij moet, maar zoals ik al zei, deze selectie had gewoon in de top 3 moeten eindigen wanneer men gebruik had gemaakt van de krachten van de selectie, ipv in een speelstijl te leunen waarbij juist de gebreken zo overduidelijk werden.

Dit PSV heeft uitmuntende aanvallende kwaliteiten, en kan zowel met 2 spitsen (Koef en Danko) alswel met 1 spits en 2 vleugelaanvallers spelen (Toivonen, met Amrabat op de ene vleugel en Dzudzsak op de andere vleugel.

Maar PSV heeft het grootste gedeelte van dit seizoen gewoon veels te veel laf naar achteren geleund, en dan ook nog eens met spelers op de verkeerde positie (Simons centraal in de verdediging, Afellay op een vleugel, balinleveraars centraal (Mendez, Culina), etc etc). Tja, niet zo vreemd dat je vervolgens voorin niets presteert en achterin de ballen om je oren krijgt, en je middenveld totaal overlopen wordt(!)

Zet de mannetjes gewoon op de juiste positie, laat het team aanvallend en vrijuit voetballen, en ik denk dat je dan uiteindelijk er een stuk beter had voorgestaan dan nu het geval is.

Je mag wat mij betreft best leunend op je verdedigende kwaliteiten spelen, ALS daar je kwaliteiten liggen. PSV gaat verdedigend spelen terwijl ze juist verdedigend niet zo best zijn, en daarmee negeren ze dat hun aanvallende kwaliteiten wel prima zijn. Tja...(!) Dan ben je gewoon DOM wanneer je op die manier gaat spelen.
pi_67138717
PSV speelt al wekenlang met vleugelspelers, en Afellay daarachter, Lodeweges zegt dat je lekker moet aanvallen zonder zorgen(quote Dzsudzsak) en het is nog steeds weinig.

Wat mij betreft zit het probleem dat de verdediging elke wedstrijd wel een cruciale fout maakt, PSV geen middenvelder heeft die een beetje kan passen, en spitsen heeft die 20 kansen nodig hebben om een goal te maken.

En dit zijn nog alleen problemen die puur met kwaliteit te maken hebben. Er zijn nog wel issues als een team dat zonder vertrouwen speelt, en fysiek weinig body biedt.

Al moet ik wel toegeven dat ze een paar keer knap teruggekomen zijn, wat enigzins spirit verraadt.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 17 maart 2009 @ 15:44:22 #105
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67138845
verschil met vorig jaar is natuurlijk ook dat we destijds met 2 prima controlerende meddenvelders speelden. Simons en Bakkal deden het buitengewoon goed, vulden elkaar aan en Bakkal kon ook prima diepgang geven. Daardoor werd er nogal eens een tegendoelpunt voorkomen. Nu staat Simons dat vooral alleen te doen en moet ook nog eens een elftal organiseren en de aanvoeder spelen. Wat veel op het bordje volgens mij. Van Bommel ging pas ook weer heel goed spelen toen hij niet meer alles hoefde te doen.

Tel daarbij op dat de verdediging gewoon minder is dan kom je al snel op meer tegendoelpunten.......
DeLuna vindt me dik ;(
pi_67139716
En dan te bedenken dat die eerste wedstrijd dit seizoen met 5-1 gewonnen werd van Utrecht... Bood mogelijkheden toen...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:09:59 #107
121310 venomsnake
El Saltador
pi_67139888
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:05 schreef Leso_Varen het volgende:
En dan te bedenken dat die eerste wedstrijd dit seizoen met 5-1 gewonnen werd van Utrecht... Bood mogelijkheden toen...
Maar Utrecht speelde toen ook echt een dramatische wedstrijd. Één grote gatenkaas in hun verdediging toen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_67140005
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:44 schreef rubbereend het volgende:
verschil met vorig jaar is natuurlijk ook dat we destijds met 2 prima controlerende meddenvelders speelden. Simons en Bakkal deden het buitengewoon goed, vulden elkaar aan en Bakkal kon ook prima diepgang geven. Daardoor werd er nogal eens een tegendoelpunt voorkomen. Nu staat Simons dat vooral alleen te doen en moet ook nog eens een elftal organiseren en de aanvoeder spelen. Wat veel op het bordje volgens mij. Van Bommel ging pas ook weer heel goed spelen toen hij niet meer alles hoefde te doen.

Tel daarbij op dat de verdediging gewoon minder is dan kom je al snel op meer tegendoelpunten.......
vorig jaar werd er ook wel erg defensief gespeeld hoor.. maar ik ben het met je eens dat Simons en Bakkal naast elkaar controleren op het middenveld moeten spelen en dan Afellay daar voor.. en dan gewoon drie aanvallers (amrabat, toivonen, dzsudzsak)..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_67140024
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:07 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dan maar zonder linksback? Ik vind het allemaal zo makkelijk hier, die moet oprotten, die moet oprotten. Van mij mag er helemaal niemand weg. Maar moet er gewoon in elke linie een topspeler bij. Vooral voorin en achterin. Zeker als Ibi gaat dien je ook het middenveld te versterken.

De spelers die er nu lopen heb je na versterking nodig voor de breedte van de selectie.
Er mogen best nieuwe spelers komen. Er moeten sowieso goede verdedigers bij. Ze hoeven van mij niet de hele selectie in de uitverkoop te doen, ik zie het zelf niet meer zo heel erg in deze twee zitten, en ze kunnen er nu nog wat voor vangen. Salcido hadden ze beter aan Valencia kunnen verkopen achteraf gezien , zoveel geld krijg je er nu niet meer voor...
pi_67140263
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:09 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Maar Utrecht speelde toen ook echt een dramatische wedstrijd. Één grote gatenkaas in hun verdediging toen.
True! Maar toch, het was wel hoopvol! PSV speelde ook goed die wedstrijd, dat is nu ook niet echt het geval.
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:30:53 #111
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67140719
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:40 schreef mcyodogg het volgende:
PSV speelt al wekenlang met vleugelspelers, en Afellay daarachter, Lodeweges zegt dat je lekker moet aanvallen zonder zorgen(quote Dzsudzsak) en het is nog steeds weinig.

Wat mij betreft zit het probleem dat de verdediging elke wedstrijd wel een cruciale fout maakt, PSV geen middenvelder heeft die een beetje kan passen, en spitsen heeft die 20 kansen nodig hebben om een goal te maken.

En dit zijn nog alleen problemen die puur met kwaliteit te maken hebben. Er zijn nog wel issues als een team dat zonder vertrouwen speelt, en fysiek weinig body biedt.

Al moet ik wel toegeven dat ze een paar keer knap teruggekomen zijn, wat enigzins spirit verraadt.
Klopt helemaal wat je zegt, en ik vind ook dat PSV beter voetbalt dan voor Lodeweges. De opstellingen zijn wat logischer (alhoewel ik het niet met alles eens ben), en de creatieve spelers hebben nu eindelijk weer zelfvetrrouwen en dus weer van meerwaarde.

Het probleem ligt inderdaad nu achterin, waar ze het de laatste weken iets te vaak onnodig weggeven (denk aan de weggeven penalty door Culina, of die solo van Elia), maar dat is slordigheid en niet langer dat ze ook de mindere ploeg zijn, zoals voorheen.

Daarnaast prefereer ik persoonlijk nog steeds een 2-spitsen systeem met Danko en Koef, want dat vind ik het ideale spitsenduo op dit moment bij PSV. Maar Danko is wel een speler die gewoon vertrouwen en ritme nodig heeft (en dat WEET je van te voren wanneer je hem koopt), en dan is hij fantastisch...
pi_67141006
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:09 schreef venomsnake het volgende:

[..]

En misten ontzettend veel spelers
pi_67141234
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:25 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat klopt. Volgens mij had Stevens ook beter nog harder kunnen zijn. Huilenbalken als Salcido en Méndez uit de selectie zetten, dat soort dingen.
Nu ging hij Méndez weer opstellen na dat er weet-ik-wat was voorgevallen. Nee, zo behoud je je autoriteit.
[..]

Verklaar je nader?
[..]
Nou, dat dus. Salcido en Mendez vertegenwoordigen een transferwaarde, zeker Salcido, ze uit de selectie zetten maakt die lager. Al moet je je daar niet al te druk over maken blijkbaar want dat gebeurt nu ook, Koevermans, Lazovic, Nijland, Pieters, Maza. Volgend jaar zal daar Toivonen wel bij staan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67141374
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef rubbereend het volgende:
Het is trouwens van de gekke dat de RvC een trainer naar voren schuiven. Dat dient de directie te doen en de RvC kan dan hoogstens een fiat geven aan de kandidatenlijst en later aan de definitieve aanstelling hun goedkeuring geven. Dat lijkt me de gezonde situatie. Maarja van een gezonde machtsverhouding is al jaren geen sprake bij PSV
Dat is inderdaad debiel ja, maar dat roep ik al sinds het gezeik jaren geleden begon met Hiddink en van Raaij.

Ook een motie van wantrouwen richting Reker natuurlijk, dat is het enige positieve aan dit verhaal
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:12:06 #115
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_67141980
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:10 schreef rubbereend het volgende:
Inderdaad. Maar breng ze dat aan hun (nog zelden aanwezige) gezonde verstand bij.
Die snotapen denken dat ze de leiders van PSV zijn.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_67142027
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is inderdaad debiel ja, maar dat roep ik al sinds het gezeik jaren geleden begon met Hiddink en van Raaij.

Ook een motie van wantrouwen richting Reker natuurlijk, dat is het enige positieve aan dit verhaal
mja knikkeren ze die eruit en dan krijgen we daarna de tandem van Geel - Adriaanse
pi_67142144
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:13 schreef MrMoon het volgende:

[..]

mja knikkeren ze die eruit en dan krijgen we daarna de tandem van Geel - Adriaanse
Tja, dat is een beetje het probleem, de RvC lijkt gewoon niet in staat om goede bestuurders aan te stellen, dus dan kan je bezig blijven ja. Kijk maar naar Ajax of Feyenoord. Het zou wel eens AZ kunnen zijn die met de prijzen gaat slepen de komende jaren
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:23:52 #118
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_67142338
Leuk om even hier neer te zetten wat ik op het netwerk heb neergezet.
quote:
Wat me opvalt is dat de snotapen van de RVC, helemaal geen regie in handen mogen nemen.
Deze snotapen hebben als RVC een toezichtelijke rol! Zeker geen leidinggevende, en het word tijd dat wij supporters eens wat gaan doen, voor het een nog krommere machtsverhouding word!

Dan vraag je je echter af, wie heeft de ballen en kwaliteit om de leiding te nemen voor actie?
We lopen er echter nog teveel achter als een stel hersenloze kuddedieren (op enkelingen na).
Misschien dat hier een ideeën zijn.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_67142425
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Tja, dat is een beetje het probleem, de RvC lijkt gewoon niet in staat om goede bestuurders aan te stellen, dus dan kan je bezig blijven ja. Kijk maar naar Ajax of Feyenoord. Het zou wel eens AZ kunnen zijn die met de prijzen gaat slepen de komende jaren
Zoals Hugo Borst als zei bij Studio Voetbal: 'Het lijkt alsof de provincieclubs de macht aan het grijpen zijn'
pi_67142640
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:26 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Zoals Hugo Borst als zei bij Studio Voetbal: 'Het lijkt alsof de provincieclubs de macht aan het grijpen zijn'
CLubs die het structureel goed doen hebben gewoon een fatsoenlijk beleid. AZ staat trouwens natuurlijk ook bovenaan vanwege de tientallen miljoenen die Scheringa erin gepompt heeft. Maar geld is slechts een voorwaarde voor succes, geen garantie.

Wel typisch ja, bij de rijke topclubs gaat het nu helemaal naar de tering, teveel machtsgeile mannetjes met te weinig verstand van bedrijfsvoering en voetbal
  dinsdag 17 maart 2009 @ 17:33:30 #121
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67142694
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:26 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Goed nieuws voor PSV dus.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67150286
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:39 schreef -Vaduz- het volgende:
En daar ligt ook het probleem. Marcellis en Salcido kunnen ermee door. Maar een rots in de branding a la Alex is er niet. Brechet en Culina heb je niets aan.
Salcido was in de tijd van Alex goed, daarna is het niet meer dan middelmaat gebleken. Brechet vind ik steeds beter spelen de laatste weken.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:20:23 #123
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_67150501
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 20:08 schreef Barca het volgende:
Cootje serieus kandidaat om de nieuwe trainer/coach van Eindhoven te worden.

Een coach die hard kan zijn (zoals ook Stevens) maar ik denk ook een coach die zijn spelers goed aanvoelt en daar goed gebruik van maakt.

Nu nog een grote schoonmaak in de selectie en Eindhoven zal volgend seizoen weer meedoen. Helaas!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:26:16 #124
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_67150702
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:14 schreef dndiek het volgende:

[..]

Salcido was in de tijd van Alex goed, daarna is het niet meer dan middelmaat gebleken. Brechet vind ik steeds beter spelen de laatste weken.
Salcido werd natuurlijk opeens vaak op een compleet verkeerde positie gezet, en zijn vertrouwen is erg aangetast door Stevens. Tja... spelers gaan dan gewoon slechter spelen. Zet hem gewoon centraal naast Marcellis en je hebt een prima centraal duo.
pi_67150746
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 21:26 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Salcido werd natuurlijk opeens vaak op een compleet verkeerde positie gezet, en zijn vertrouwen is erg aangetast door Stevens. Tja... spelers gaan dan gewoon slechter spelen. Zet hem gewoon centraal naast Marcellis en je hebt een prima centraal duo.
Liever laat je daar Brechet staan.
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')