abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67090415
Ik heb een hekel aan mensen die je voor gek verklaren als ze erachter komen dat je niet in een of andere god geloofd.

Ik zat gisteren bij wat vrienden toen het onderwerp voorbij kwam en ik liet weten dat ik niet in dat soort sprookjes geloof. Er werdt meteen gevraagd waarom ik in gods naam (haha) niet geloofde, waarop ik antwoordde met enkele wetenschappenlijke bewijzen van evolutie, en hoe sommige dingen in de bijbel wel erg bizarre waren.

De rest van de avond heeft ze me als een klein kind behandeld, waarop ik maar gewoon niet ben ingegaan omdat ik zulk soort mensen gewoon niet serieus kan nemen.

Zijn jullie wel eens als een idioot behandeld omdat je niet/anders geloofd?
Effe niet zeure jah?
  maandag 16 maart 2009 @ 00:54:00 #2
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  maandag 16 maart 2009 @ 00:54:51 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_67090457
quote:
Op maandag 16 maart 2009 00:51 schreef Okonomi het volgende:
Ik zat gisteren bij wat vrienden toen het onderwerp voorbij kwam en ik liet weten dat ik niet in dat soort sprookjes geloof. Er werdt meteen gevraagd waarom ik in gods naam (haha) niet geloofde, waarop ik antwoordde met enkele wetenschappenlijke bewijzen van evolutie, en hoe sommige dingen in de bijbel wel erg bizarre waren.
Leuke 'vrienden'
  PR/Manusje van alles maandag 16 maart 2009 @ 00:57:03 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_67090487
quote:
Op maandag 16 maart 2009 00:54 schreef TNA het volgende:

[..]

Leuke 'vrienden'
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  maandag 16 maart 2009 @ 00:57:18 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_67090491
Ik ben ook niet gelovig, mijn man ook niet, we zijn niet in de kerk getrouwd en de kinderen zijn niet gedoopt.
Eigenlijk niemand heeft daar moeilijk over gedaan , alleen de oma van mijn man gaf aan het jammer te vinden maar we zijn nog steeds welkom.

Mensen in mijn omgeving, en zeker vrienden, weten gewoon dat wij niet gelovig zijn en zelfs degene die het wel zijn hebben daar vrede mee.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_67090504
Dit is toch meer R&P materiaal?
  maandag 16 maart 2009 @ 00:59:52 #7
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_67090541
quote:
Op maandag 16 maart 2009 00:54 schreef Krentenbol. het volgende:
Zulke mensen kom ik vrijwel niet tegen.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_67090730
Die dame was trouwens de vriendin van een van mijn vrienden. Beetje een vegetarisch miepje die erbij zat omdat het zijn vriendin was.

Indoctrinatie is waarschijnlijk wat er hier speelde, want ze geloofd erg sterk maar ze kan eigenlijk niets weerleggen dus wordt ze boos. Iets wat er vroeg ingestampt is als de enige oplossing, zonder een kind de andere kant van de medaille te laten bekijken vind ik een treurig iets, met zulke dingen als gevolg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Okonomi op 16-03-2009 01:24:07 ]
Effe niet zeure jah?
pi_67090808
tijd voor nieuwe vrienden
pi_67091373
Hey TS herkenbare klacht. Mijn vriendin heeft (had) een zeer grote familie echter sinds ze bij haar thuis openlijk de kerk ajuu hebben gezegd " bestaan" ze niet meer voor sommige mensen.Zelf heb ik er niet zoveel moeite mee. Je kunt het beste verhalen over de evolutie etc voor je houden bij geloofsfanatics . Tenzij je er geen relatie mee hoeft te onderhouden.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_67091400
quote:
Ik heb een hekel aan mensen die je voor gek verklaren als ze erachter komen dat je niet in een of andere god geloofd.

De rest van de avond heeft ze me als een klein kind behandeld, waarop ik maar gewoon niet ben ingegaan omdat ik zulk soort mensen gewoon niet serieus kan nemen.

Ik heb het net andersom.
Mensen die in god geloven verklaar ik voor gek.
En dat ze jou als een klein kind behandelt; zij gelooft toch zeker zelf in sinterklaas, ehm ik bedoel god.
pi_67091405
@ TS: Wat vind je het leukste sprookjesfiguur? Sneeuwwitje, roodkapje of jezus?
pi_67091424
Religieuzen die 'hun naasten' niet liefhebben Stond er niet zoeiets in de bijbel?
Cool story, Hansel.
  maandag 16 maart 2009 @ 04:18:08 #14
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_67091446
quote:

Nee want ik ga met andere atheisten/agnosten om.
The Light Is Leaving Us All
  maandag 16 maart 2009 @ 06:58:02 #15
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_67091685
Mijn nichtjes zijn uiteindelijk gedoopt omdat ze ronduit gediscrimineerd werden. Hoe leg je een kind van vier uit dat ze niet mee mag doen met feestelijke activiteiten op school (paasoptocht, kertdinner) omdat haar moeder niet gelooft in een oppermachtig toverwezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Invictus_ op 16-03-2009 07:35:15 ]
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_67091762
Dat soort mensen ben ik dus nooit tegengekomen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 16 maart 2009 @ 07:59:50 #17
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67091960
quote:

De clou van dit verhaal zit 'm in het bold gemaakte gedeelte.
  maandag 16 maart 2009 @ 08:01:05 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_67091968
quote:
Op maandag 16 maart 2009 00:54 schreef Krentenbol. het volgende:
Zulke mensen kom ik vrijwel niet tegen.
Idd.

Ik merk wel dat ik er vaak van uit ga dat mensen niet geloven (vooral intelligente mensen) en dan ben ik toch een beetje verbaasd als dat wel zo blijkt te zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_67092138
quote:
Op maandag 16 maart 2009 06:58 schreef Invictus_ het volgende:
Mijn nichtjes zijn uiteindelijk gedoopt omdat ze ronduit gediscrimineerd werden. Hoe leg je een kind van vier uit dat ze niet mee mag doen met feestelijke activiteiten op school (paasoptocht, kertdinner) omdat haar moeder niet gelooft in een oppermachtig toverwezen?

Dat meen je toch niet he? Mogen kinderen niet meedoen aan activiteiten als hun ouders niet-gelovig zijn? Ik kan me dat bijna niet voorstellen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 16 maart 2009 @ 08:31:21 #20
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_67092227
quote:
Op maandag 16 maart 2009 08:22 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet he? Mogen kinderen niet meedoen aan activiteiten als hun ouders niet-gelovig zijn? Ik kan me dat bijna niet voorstellen.
Best triest inderdaad, was overigens in Oostenrijk, beetje achtergesteld volk. Maar in Nederland zullen dat soort dingen ook wel gebeuren hoewel het hier misschien makkelijker is om een andere school te vinden.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')