Leuke 'vrienden'quote:Op maandag 16 maart 2009 00:51 schreef Okonomi het volgende:
Ik zat gisteren bij wat vrienden toen het onderwerp voorbij kwam en ik liet weten dat ik niet in dat soort sprookjes geloof. Er werdt meteen gevraagd waarom ik in gods naam (haha) niet geloofde, waarop ik antwoordde met enkele wetenschappenlijke bewijzen van evolutie, en hoe sommige dingen in de bijbel wel erg bizarre waren.
quote:
quote:Op maandag 16 maart 2009 00:54 schreef Krentenbol. het volgende:
Zulke mensen kom ik vrijwel niet tegen.
Ik heb het net andersom.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:51 schreef Okonomi het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die je voor gek verklaren als ze erachter komen dat je niet in een of andere god geloofd.
Ik zat gisteren bij wat vrienden toen het onderwerp voorbij kwam en ik liet weten dat ik niet in dat soort sprookjes geloof. Er werdt meteen gevraagd waarom ik in gods naam (haha) niet geloofde, waarop ik antwoordde met enkele wetenschappenlijke bewijzen van evolutie, en hoe sommige dingen in de bijbel wel erg bizarre waren.
De rest van de avond heeft ze me als een klein kind behandeld, waarop ik maar gewoon niet ben ingegaan omdat ik zulk soort mensen gewoon niet serieus kan nemen.
Zijn jullie wel eens als een idioot behandeld omdat je niet/anders geloofd?
Nee want ik ga met andere atheisten/agnosten om.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:51 schreef Okonomi het volgende:
Ik heb een hekel aan mensen die je voor gek verklaren als ze erachter komen dat je niet in een of andere god geloofd.
De rest van de avond heeft ze me als een klein kind behandeld, waarop ik maar gewoon niet ben ingegaan omdat ik zulk soort mensen gewoon niet serieus kan nemen.
Zijn jullie wel eens als een idioot behandeld omdat je niet/anders geloofd?
De clou van dit verhaal zit 'm in het bold gemaakte gedeelte.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:51 schreef Okonomi het volgende:
Idd.quote:Op maandag 16 maart 2009 00:54 schreef Krentenbol. het volgende:
Zulke mensen kom ik vrijwel niet tegen.
quote:Op maandag 16 maart 2009 06:58 schreef Invictus_ het volgende:
Mijn nichtjes zijn uiteindelijk gedoopt omdat ze ronduit gediscrimineerd werden. Hoe leg je een kind van vier uit dat ze niet mee mag doen met feestelijke activiteiten op school (paasoptocht, kertdinner) omdat haar moeder niet gelooft in een oppermachtig toverwezen?
Best triest inderdaad, was overigens in Oostenrijk, beetje achtergesteld volk.quote:Op maandag 16 maart 2009 08:22 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat meen je toch niet he? Mogen kinderen niet meedoen aan activiteiten als hun ouders niet-gelovig zijn? Ik kan me dat bijna niet voorstellen.
Ik vind het leuk om dan juist daar over door te gaan!quote:Op maandag 16 maart 2009 03:06 schreef Pacmaniac het volgende:
Je kunt het beste verhalen over de evolutie etc voor je houden bij geloofsfanatics.
Geloof me, de wereld zou te klein zijn als ze dat mijn dochter zouden aandoen. Weer een goed voorbeeld van de kortzichtigheid en zogenaamde tolerantie van gelovigenquote:Op maandag 16 maart 2009 06:58 schreef Invictus_ het volgende:
Mijn nichtjes zijn uiteindelijk gedoopt omdat ze ronduit gediscrimineerd werden. Hoe leg je een kind van vier uit dat ze niet mee mag doen met feestelijke activiteiten op school (paasoptocht, kertdinner) omdat haar moeder niet gelooft in een oppermachtig toverwezen?
Mwah, je wordt niet zo snel afgewezen op een openbare school als je één of ander geloof volgt. Echter is het redelijk gebruikelijk dat instellingen voor bijzonder onderwijs selecteren bij de poort (zowel personeel als leerlingen). Gek genoeg accepteren we religieuze discriminatie omdat anders die zielige zieltjes kapot gaan ofzo.quote:Op maandag 16 maart 2009 08:40 schreef zoalshetis het volgende:
typisch geval van de pot verwijt de neger dat ie zwart ziet.
Oh ja? Hoe behandel je ze dan?quote:Op maandag 16 maart 2009 08:36 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik behandel gelovigen altijd een beetje alsof ze een milde vorm van autisme hebben
Interessant. Kan je een kenmerk van autisme noemen dat zou verklaren waarom iemand in God gelooft?quote:(wat in mijn ogen ook het geval is, waarom zou je anders als volwassene in sprookjes geloven?!)]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |