Die op dat ene eiland bedoel je?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee op 'n andere basis niet in Nederland. Als je er 'n beetje verstand van hebt kan je wel raden waar, maar ik ga 't niet hier openbaar maken.
En kan je 'n concreet voorbeeld geven over de lengte van radiostilte?
Als jij er een beetje verstand van had gehad had je niet van die domme vragen gesteld. Is toch allemaal afhankelijk van een heleboel factoren.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 12:59 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Nee op 'n andere basis niet in Nederland. Als je er 'n beetje verstand van hebt kan je wel raden waar, maar ik ga 't niet hier openbaar maken.
En kan je 'n concreet voorbeeld geven over de lengte van radiostilte?
Wat is dat nu weer voor achterlijke reactie. Ik zeg toch niet dat IK er verstand van heb? Alleen omdat ik net iemand heb leren kennen weet ik dat er toevallig een basis zit. Meer weet ik dus eigenlijk niet en DAAROM post ik een - naar mijn idee volledig normale en legitieme - vraag in een topic dat voor vragen die met defensie te maken hebben bedoeld is.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 13:14 schreef fathank het volgende:
[..]
Als jij er een beetje verstand van had gehad had je niet van die domme vragen gesteld. Is toch allemaal afhankelijk van een heleboel factoren.
Een openbaar forum zoals dit is, ja, openbaar. Dat betekent dat er ook genoeg mensen zitten die potentieel misbruik zouden kunnen maken van de informatie die verstrekt wordt. Daarom wil ik ook mijn eigen persoonlijke gegevens niet openbaar maken, laat staan de persoonlijke gegevens van een ander. Daar hoort mijns inziens ook een woon-, verblijf- en/of werkplaats bij.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 16:21 schreef fathank het volgende:
Je doet alsof de locatie van een Marinekazerne het best bewaarde staatsgeheim van de afgelopen 20 jaar is. Met je "maar dat maak ik hier niet openbaar"
Er bestaat geen standaard voor hoelang ze geen contact kunnen hebben met het thuisfront.quote:Is toch allemaal afhankelijk van een heleboel factoren.
Wanneer heb jij dit gehoord? Tijdens het hoogtepunt van de koude oorlog ofzo?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:15 schreef Lotusss het volgende:
Heb al wat vragen in mijn eigen topic geplaatst, maar misschien dat ik hier een sneller antwoord krijg:
Op marineschepen is het vaak zo dat er complete radiostilte is, dwz dat ook de bemanning geen contact op kan/mag nemen met familie/vrienden.
- Hoe lang gaat een schip meestal op patrouille?
- Hoe lang kan die radiostilte duren?
- En geldt dat ook voor op de basis zelf?
(het is géén oorlogsgebied maar er wordt wel regelmatig gepatrouilleerd)
Thanks alvast.
Volgens mij cluster 2/3quote:Op woensdag 6 mei 2009 10:48 schreef jitzzzze het volgende:
Wat voor cluster hoort er bij Officier Zeedienst van de Marine?
En welke eisen horen daarbij?
Ja.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:01 schreef 1517 het volgende:
Stel dat het tijdens de keuring voor KCT duidelijk word dat iemand dagelijks blowt maakt dat uit?
Ja. Dat wordt gelijk afkeur kan ik je nu al vertellen.quote:Op maandag 11 mei 2009 08:01 schreef 1517 het volgende:
Stel dat het tijdens de keuring voor KCT duidelijk word dat iemand dagelijks blowt maakt dat uit?
Dat dus.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:19 schreef fathank het volgende:
Sowieso voor iedere functie wordt dat afkeur. Bij Defensie (althans de leiding) houden ze niet van drugs. En al helemaal niet op dagelijkse basis.
Ik kwam toch niet om advies vragen? Wat een onzin trouwens. Bij die sollicitatie-dagen (of hoe heet dat) kwamen zij met het idee voor KCT.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:18 schreef fathank het volgende:
En als burger naar het KCT is niet aan te raden. Ga eerst ervaring opdoen bij LMB of MARNS en probeer daarna door te stromen naar het KCT is mijn advies.
Krat bier in de week zijn ze ook niet echt dol op.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik kwam toch niet om advies vragen? Wat een onzin trouwens. Bij die sollicitatie-dagen (of hoe heet dat) kwamen zij met het idee voor KCT ik kwam voor Luchtmobiel.
Wat een crap trouwens afkeur op drugs, je mag zeker wel een krat bier per weekend wegtikken maar drugs ho maar
Ja jongen zo kom je er wel. Het slagingspercentage van spijkerbroeken bij het KCT ligt op nog geen 10% volgens mij. En ik weet waar ik over praat. Ik wilde het zelf eerst ook, maar ben toendertijd medisch afgekeurd. Een maatje van me die 4 jaar bij de MARNS gezeten heeft is op hetzelfde moment het traject in gegaan (we hebben ook samen meegedaan met de KCT-KD) en loopt ondertussen rond met z'n groene baret. Van zijn lichting hebben 1 of 2 spijkerbroeken de opleiding gehaald, de rest is allemaal vroegtijdig afgevallen.quote:Op maandag 11 mei 2009 09:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik kwam toch niet om advies vragen? Wat een onzin trouwens. Bij die sollicitatie-dagen (of hoe heet dat) kwamen zij met het idee voor KCT ik kwam voor Luchtmobiel.
Wat een crap trouwens afkeur op drugs, je mag zeker wel een krat bier per weekend wegtikken maar drugs ho maar
Als jij ieder weekend een krat bier wegtikt kom je ook niet door de keuring voor SF hoorquote:Op maandag 11 mei 2009 09:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik kwam toch niet om advies vragen? Wat een onzin trouwens. Bij die sollicitatie-dagen (of hoe heet dat) kwamen zij met het idee voor KCT.
Voor geen enkele functie trouwens.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:35 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Als jij ieder weekend een krat bier wegtikt kom je ook niet door de keuring voor SF hoor
De eisen voor maximale oogafwijking zijn ergens vastgelegd geloof ik, maar de eisen bij de kracht en het fietsen hangen af van een aantal persoonlijke factoren als gewicht, leeftijd enz. Ik weet wel dat je je er waarschijnlijk drukker om maakt dan achteraf nodig isquote:Op maandag 11 mei 2009 07:56 schreef jitzzzze het volgende:
Oké, en weet je ook ook welke eisen daarbij horen?
Dat geloof ik direct, maak me er wel ook een beetje druk om.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:23 schreef DennissG het volgende:
[..]
De eisen voor maximale oogafwijking zijn ergens vastgelegd geloof ik, maar de eisen bij de kracht en het fietsen hangen af van een aantal persoonlijke factoren als gewicht, leeftijd enz. Ik weet wel dat je je er waarschijnlijk drukker om maakt dan achteraf nodig is
Hangt er vanaf waarvoor je solliciteert. Denk dat je ze beter kan bellen.quote:Op maandag 11 mei 2009 12:34 schreef Schoenveter het volgende:
Ik heb een vraagje!
Met mijn linker oor ben ik slecht horend(heb door ook zo'n hoortoestel voor), Afgelopen jaren heb ik hem niet gedragen omdat ik nog niet echt veel last van mijn gehoor heb gehad. Zo af en toe mis ik wel eens iets.
Maar mijn vraag is: Kan ik nou niet in het leger of kunnen ze het door de vingers zien?
[x] Ongeschiktquote:Op maandag 11 mei 2009 09:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
Ik kwam toch niet om advies vragen? Wat een onzin trouwens. Bij die sollicitatie-dagen (of hoe heet dat) kwamen zij met het idee voor KCT.
Snap ik, was ik ook, dacht dat ik het ging verknoeien ofzo, maar was achteraf nergens voor nodigquote:Op maandag 11 mei 2009 12:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat geloof ik direct, maak me er wel ook een beetje druk om.
KCTquote:Op maandag 11 mei 2009 09:41 schreef 1517 het volgende:
[..]
1. Officieel niet.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:30 schreef .txt het volgende:
Ik heb twee vragen.
1. Heeft Nederland of de NAVO kernwapens in NL ergens liggen (afgemonteerd, of in een bouwpakket)?
2. Heeft de marine (satelliet)televisie aan boord, of moeten ze het met DVD's doen?
Vraag 1:Geen eigen kernwapens. Ze hebben hier wel gelegen (volgens mij liggen ze er tegenwoordig niet meer). Was spul van de Amerikanen.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:30 schreef .txt het volgende:
Ik heb twee vragen.
1. Heeft Nederland of de NAVO kernwapens in NL ergens liggen (afgemonteerd, of in een bouwpakket)?
2. Heeft de marine (satelliet)televisie aan boord, of moeten ze het met DVD's doen?
1. Wat Jitzzzze zegt, officieel niet, maar de kritische lezer kijkt verderquote:Op maandag 11 mei 2009 15:30 schreef .txt het volgende:
Ik heb twee vragen.
Da's een recht dat je moet verdienen. Eerst door de elementaire militaire opleiding, dan de kader/officiersopleiding, dan je vaktechnische opleiding. En daarna maar hopen dat je niet op een raket of helicopter wordt geplaatst, want dan kom je alsnog in aanmerking voor een tent in Nergensstan.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 09:46 schreef fathank het volgende:
[..]
KLu zit toch alleen maar in Hotels met zwembaden.
artikeltjequote:Op maandag 11 mei 2009 15:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Vraag 1:Geen eigen kernwapens. Ze hebben hier wel gelegen (volgens mij liggen ze er tegenwoordig niet meer). Was spul van de Amerikanen.
onder water kun je bijna geen satelietfreq ontvangen. Een onderzeeboot kan onder water dan ook niet op gps varen.quote:Op maandag 11 mei 2009 15:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
1. Officieel niet.
2. De schepen wel, een paar zenders maar. Maar ik weet niet of je onder water ook een sattelietsignaal voor recreatie doeleinden kan/mag ontvangen.
Maar hoe doen ze dat dan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 03:49 schreef 1985 het volgende:
[..]
onder water kun je bijna geen satelietfreq ontvangen. Een onderzeeboot kan onder water dan ook niet op gps varen.
Ik kan me niet voorstellen dat ze daarvoor bovenkomen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:13 schreef Magneet het volgende:
regelmatig bovenkomen voor een gps fix en de rest berekenen op basis van koers en snelheid
niet helemaal boven, er hoeft slechts een mast een korte tijd boven water te komen. De Nederlandse subs moeten dat toch om de accu's op te laden en de Nuke's moeten dat af en toe om berichten op te halen vanaf de satellieten.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat ze daarvoor bovenkomen.
navigeren op de sterren en als die er niet zijn weer uitgaan van snelheid en magnetische koers.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:15 schreef fathank het volgende:
Je hebt toch niet persé gps nodig om te navigeren. Vroeger (jaja die goeie oude tijd) bestond gps nog geeneens, en toch ontdekte Columbus Amerika
.
Nukes maken ook gebruik van onder andere VLF berichten. Die worden onder andere verzonden door de E-6B TACAMO platformen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:18 schreef Magneet het volgende:
[..]
niet helemaal boven, er hoeft slechts een mast een korte tijd boven water te komen. De Nederlandse subs moeten dat toch om de accu's op te laden en de Nuke's moeten dat af en toe om berichten op te halen vanaf de satellieten.
En hij maar denken dat Cuba een stukje van India was.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 08:15 schreef fathank het volgende:
Je hebt toch niet persé gps nodig om te navigeren. Vroeger (jaja die goeie oude tijd) bestond gps nog geeneens, en toch ontdekte Columbus Amerika
.
Blijk ik gisteren zo kleurenblind als een mol te zijnquote:Op woensdag 6 mei 2009 17:28 schreef Sniperwolf het volgende:
[..]
Ja ik blow vaak ja, sinds een half jaar denk ik nu. Daarvoor heb ik vanaf jongs af aan op het hoogste amateur-niveau gevoetbald. Oftewel tegen het profvoetbal aan. Daar ben ik nu een jaar mee gestopt, ik heb ook nog een conditie waarmee je een marathon loopt () Dus het enige waar ik me het eigenlijk zorgen over maak is dat ze THC vinden in je bloed.
O en jitzzzze ik ben wel benieuwd hoe je keuring gaat verlopen, als je ons hier een beetje up-to-date kan houden, graag!
Kleurenblind ja? Nog nooit eerder opgevallen dan? En nu? Wat houdt dat in voor je sollicitatie?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Blijk ik gisteren zo kleurenblind als een mol te zijn
Ik wist wel dat ik dat een beetje had, maar ik heb daar nog nooit last van gehad. Ook niet met 's nachts varen of in slecht zicht.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Kleurenblind ja? Nog nooit eerder opgevallen dan? En nu? Wat houdt dat in voor je sollicitatie?
Dat is zeker zuur, vooral omdat ik voor verder alles wel geschikt benquote:Op dinsdag 19 mei 2009 09:07 schreef fathank het volgende:
Dat is wel heel zuur. En Officier der Administratie klinkt natuurlijk niet zo spannend als Officier Zeedienst
.
Hij heeft het wel over de vloot, zelfs de meest weggemoffelde sergeant waterpomptangpoetser op een mob-complex is operationeler bezig dan driekwart van de vloot.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 19:29 schreef Pumatje het volgende:
een stuk operationeler!
administratie wordt erg onderschat.
heb een paar van de administratie in mijn peleton.
die lui doen echt gave dingen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |