HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:57 |
![]() Het Honda (F1) Racing team is overgenomen door iemand uit eigen gelederen. Niemand minder dan Ross Brawn is de nieuwe eigenaar van het team, dat BrawnGP zal heten. De wagen (genaamd de BGP001) is voorzien van een Mercedes motor. Dit is het derde team dat met een Mercedes Motor aan de start zal verschijnen. Ross Brawn & het ontstaan van BrawnGP: Ross Brawn is al sinds midden jaren ‘70 actief in de Formule 1. Hij begon zijn carrière in de racerij als machinewerker bij March, maar het duurde lang voordat hij echt succes kende. Dat succes begon ongetwijfeld toen hij in begin jaren negentig na een aantal omzwervingen over het paddock (hij werkte onder meer bij Arrows en Jaguar) aantrad als technisch directeur van het Benneton team. In ‘94 en ‘95 won hij met dat team het wereldkampioenschap Formule 1. Inderdaad, hij was ook teambaas toen Jos Verstappen zijn grootste successen (twee keer derde) behaalde. Een groot deel van het succes was direct te danken aan Brawn omdat hij als één van de weinigen begreep hoeveel winst er met een juiste pitstopstrategie te boeken was. In 1996 gaat Ross Brawn achter Michael Schumacher aan als deze verhuist naar de renstal van Ferrari. Hij treed aan als technisch directeur en in 1999 weet hij de eerste constructeurstitel voor het team binnen te slepen sinds begin jaren tachtig. In zijn langjarige loopbaan bij Ferrari gold hij als hét brein achter het Formule 1 team. Technisch wonderman Ross Brawn reed immers met Michael Schumacher en Jean Todt felbegeerde titels binnen. ![]() Het jaar 2007 luidde het einde in van zijn loopbaan bij Scuderia Ferrari, maar na een jaartje tuinieren (zijn grote hobby) ging hij in 2008 er weer vol tegenaan. In 2008 stond Brawn namelijk aan het roer bij het Japanse HondaF1 team waar de coureurs Jenson Button en Rubens Barrichello er weinig van konden bakken. "Geen nood", riep Brawn "Dit jaar is eenverloren jaar, dat wisten we vooraf. In 2009 komt een nieuwe auto en kunnen we beter meeblazen." Het liep echter anders. In de roes van de financiele crisis trok Honda het Formule 1 project terug. Brawn en Honda's ex-teammanager Nick Fry legden zich er niet bij neer. HondaF1 verleden tijd door management buy-out Het kostte het duo 80 miljoen euro om een management buy-out deal met Honda rond te maken. Brawn blijft aan het roer van het inderhaast compleet gemaakte team. Een door Honda ontwikkeld chassis is er, de motor komt van Mercedes-Benz evenals de transmissie. Jenson Button heeft een stoeltje en Rubens Barrichello is de tweede man. Alexander Wurz die vorig jaar testcoureur was bij Honda F1 zal ook bij BrawnGP aanblijven. De Oostenrijker zal niet meer als testcoureur op de loonlijst staan maar als adviseur. Wurz is inmiddels 35 jaar en reed in 2006 voor het laatst Grand-Prix voor Williams F1, hij maakte in dat jaar bekend niet langer Grand-Prix te willen rijden. ![]() Eerste testdagen met de wagen van BrawnGP: Volgens Ross Brawn presteert zijn eerste eigen auto precies zoals verwacht. Deze week kwam de Brawn BGP 001 voor het eerst in actie op het Circuit de Catalunya en op woensdag en donderdag eindigden respectievelijk Jenson Button en Rubens Barrichello met de bolide op de eerste positie. ![]() Brawn: "De auto voldoet aan onze verwachtingen. De feedback van Jenson en Rubens, die beiden volledige raceafstanden wisten af te leggen, was bovendien erg positief. Onze focus lag eigenlijk op de betrouwbaarheid. Dat de nieuwe auto zo snel is en ook nog eens heel betrouwbaar, ligt voornamelijk aan de goede mensen die wij in ons team in Brackley hebben zitten. Ze hebben geweldig goed werk afgeleverd met deze auto. Volgende week testen we nog drie dagen in Jerez en ik ben daarna erg benieuwd hoe de auto in de eerste race zal presteren." ![]() Bronnen: www.brawngp.com www.f1-startfinish.com www.f1.gpupdate.net/nl www.f1pits.net www.f1totaal.com www.autoblog.nl [ Bericht 0% gewijzigd door HPoi op 15-03-2009 16:05:32 ] | |
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:12 |
Kan een modje dit topic nog onder de subcat. Auto & Motorsport plaatsen? Bedankt! | |
vosss | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:25 |
![]() ![]() | |
-Jean- | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:30 |
wooohaaa | |
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:40 |
quote:The Stig! ![]() ![]() ![]() | |
ElmarO | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:59 |
quote:Bekeerd? ![]() Ben in ieder geval benieuwd hoe ze het gaan doen. Afgaande op de tests tot nu toe lijken ze zich bovenin genesteld te hebben. Toch een vrij nette prestatie. ![]() | |
Trystar | zaterdag 14 maart 2009 @ 22:59 |
Hup Button ![]() | |
Sinister-D- | zondag 15 maart 2009 @ 00:05 |
quote: ![]() om maar ff een tvp te zetten ofzo..... edit: btw, nog een privateer ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 15 maart 2009 @ 08:38 |
Ik vind 't nu al een sympathiek team vanwege de enorme underdog positie waarin ze verkeren. en idd... eindelijk weer een privateer! | |
TJDoornbos | zondag 15 maart 2009 @ 09:25 |
In melbourne punten! | |
Automatic_Rock | zondag 15 maart 2009 @ 10:54 |
Button ![]() | |
The_Hives | zondag 15 maart 2009 @ 11:32 |
80 miljoen is evengoed nog een redelijk bedrag. Waar betaalt Brawn dat van? | |
vosss | zondag 15 maart 2009 @ 12:12 |
quote:Nee, maar als iemand Lewis een loer kan draaien ben ik altijd voor ![]() | |
-Jean- | zondag 15 maart 2009 @ 14:20 |
quote: ![]() ![]() | |
Giem | zondag 15 maart 2009 @ 15:50 |
quote:Zou wel een meesterlijke actie zijn.. JB als WDC | |
HPoi | zondag 15 maart 2009 @ 16:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
HPoi | zondag 15 maart 2009 @ 17:56 |
Testtijden van vandaag: Pos Driver Team Time Laps 1. Barrichello Brawn-Mercedes (B) 1:19.236 102 2. Alonso Renault (B) 1:19.895 33 3. Hulkenberg Williams-Toyota (B) 1:20.013 69 | |
-Jean- | zondag 15 maart 2009 @ 18:13 |
quote:Weer goede tijden! ![]() ![]() Barrichello = happy bunny | |
sanger | zondag 15 maart 2009 @ 18:13 |
Extreem kleine sidepods trouwens ![]() ![]() ![]() | |
ElmarO | zondag 15 maart 2009 @ 18:44 |
quote:Zal wel komen omdat ze geen KERS gaan gebruiken dit seizoen. Scheelt weer een component dat je moet koelen. ![]() | |
HPoi | zondag 15 maart 2009 @ 19:58 |
Het valt mij ook op dat er niet iets van een vin achterop zit. (aka STR vorig jaar en Renault en Toyota nu) Het loopt juist extreem weg. Maar dat wordt ook nog eens optisch versterkt doordat het zwart is. Tevens lijkt het mij zo afgaand op de foto's ook een wagen met een kleine wielbasis. | |
Kleffe_Dop | zondag 15 maart 2009 @ 20:34 |
quote:Eens, nu nog een hoofdsponsor met een mooie huisstijl vinden en het kan een mooie auto worden. ![]() | |
sanger | zondag 15 maart 2009 @ 20:36 |
quote:Inderdaad, dat is ook wat autosport.com in de technische analyse noemt. Maar ik heb het idee dat ze ook kleiner zijn dan de sidepods van McLaren van vorig seizoen. | |
sanger | zondag 15 maart 2009 @ 20:38 |
quote:Of geen hoofdsponsor en wel een mooi kleurenschema ![]() | |
ElmarO | maandag 16 maart 2009 @ 18:45 |
quote:Motor maakt nu maar 18.000 rpm in plaats van de 19.000 rpm van vorig seizoen. Dus de motor zal ook wel wat minder warm worden. Dus dat is op zich ook nog wel verklaarbaar als dat zo is. | |
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 18:49 |
quote:Hmmm true, daar heb ik overheen gekeken/gedacht ![]() | |
TJDoornbos | maandag 16 maart 2009 @ 18:51 |
En de eerst Brawn in het grind! | |
Mr-Coffee | maandag 16 maart 2009 @ 18:53 |
Teminste weer 20 man op de grid dit jaar dus. Ik vind de auto,s dit jaar er steeds mooier uitzien btw. | |
-Jean- | maandag 16 maart 2009 @ 19:34 |
quote: | |
HPoi | maandag 16 maart 2009 @ 19:39 |
Testtijden van vandaag: Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden 1 F. Alonso Renault 01:18.343 99 2 R. Barrichello Brawn GP 01:18.398 62 3 J. Button Brawn GP 01:18.892 12 4 L. Hamilton McLaren 01:19.513 85 5 N. Rosberg Williams 01:19.783 123 | |
-Jean- | maandag 16 maart 2009 @ 19:51 |
Zo is Barrichello bijna weg uit de F1... zo rijdt barri toptijden | |
HPoi | maandag 16 maart 2009 @ 19:58 |
quote:Misschien gaat ie nu eindelijk eens werken voor zijn geld, dan doelloos 2de rijder zijn bij Ferrari. ![]() | |
HPoi | maandag 16 maart 2009 @ 19:58 |
Vorig jaar was Barri ook goed bezig bij Honda! | |
HPoi | maandag 16 maart 2009 @ 20:06 |
Ferrari vraagt FIA om duidelijkheid over regels De BGP001 van Brawn GP is uitgerust met een aparte diffuser. Ook Williams en Toyota verkenden de regels met hun diffusers, die al goedgekeurd werden. Ferrari-teambaas Stefano Domenicali vraagt de internationale autosportbond FIA om opheldering over de regels. ![]() “Wij hebben de aangepaste reglementen echt helemaal letterlijk aangehouden. Andere teams hebben voor een andere aanpak gekozen. De FIA moet nu alle twijfels over wat wel en niet mag wegnemen, hopelijk doen ze dat snel en duidelijk”, besluit Domenicali. Bron: http://www.f1today.nl/nie(...)ijkheid-over-regels/ | |
Mr-Coffee | maandag 16 maart 2009 @ 20:13 |
Als je die tijden zo kijkt zou PURE PWNAGE ofzo wel mooi op die achtervleugel passen. Kannonne zeg!!! | |
staticdata | maandag 16 maart 2009 @ 20:32 |
quote:beetje pot verwijt de ketel idee ![]() | |
HPoi | dinsdag 17 maart 2009 @ 21:28 |
Circuito Permanente de Jerez - Spanje 17 maart 2009 Pos. Rijder Team Banden Tijd Ronden 1 J. Button Brawn GP 01:17.844 114 2 N. Rosberg Williams 01:18.071 66 3 N. Piquet jr. Renault 01:18.382 133 4 L. Hamilton McLaren 01:19.121 121 | |
LeXX | dinsdag 17 maart 2009 @ 23:23 |
Hopelijk gaat Brawn GP Wolf achterna ![]() | |
Sally | woensdag 18 maart 2009 @ 13:49 |
Huppekee, een tvp ![]() En de eerste berichten van/over Brawn GP zijn wel veelbelovend ![]() Dat is iig 1 reden waarom ik graag zie dat het seizoen weer begint ^^ ![]() | |
John.Milton | woensdag 18 maart 2009 @ 13:55 |
Ik ben erg benieuwd of ze constant goede tijden kunnen blijven rijden. ![]() | |
Kleffe_Dop | donderdag 19 maart 2009 @ 11:30 |
quote:Rubinho doet geen poging BrawnGP in een underdog positie te plaatsen. ![]() | |
TheClown1 | donderdag 19 maart 2009 @ 11:35 |
button en Barrichello kunnen helden worden in eerste GP of uitgelachen door alle experts. Met alle veranderingen is het moeilijk te zeggen wie er straks bovenaan zal staan. voorlopig geniet ik van deze ontwikkeling met brawn GP. | |
sasquatsch | donderdag 19 maart 2009 @ 11:50 |
Brawn GP is officieel geen voortzetting van Honda F1, maar een nieuwe inschrijving (vanwege de naamsverandering en andere eigenaar). Ze hoefden echter de instapkosten niet te betalen.quote: | |
vosss | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:08 |
Hoe hoog is die entry fee eigenlijk? Als die heel hoog is kan ik me voorstellen dat ze het er over eens waren dat het een goed idee zou zijn om BrawnGP die fee kwijt te schelden in verband met anders niet genoeg geld om het seizoen af te maken. Ik hoop.in ieder geval dat ze flink wat punten pakken dit jaar zodat ze ook zeker voor volgend jaar voldoende budget hebben ![]() Ja okay, ook omdat ik ze in mn manager heb ![]() | |
ElmarO | vrijdag 20 maart 2009 @ 20:09 |
quote:Ik dacht dat die entry fee iets van USD 35.000.000 is. Maar echt zeker weten doe ik het niet. | |
-Jean- | maandag 23 maart 2009 @ 20:12 |
quote: | |
Automatic_Rock | maandag 23 maart 2009 @ 20:16 |
quote:Het ging toch niet alleen om Brawn. Toyoto en Williams hebben toch ook een soortgelijk diffuser? | |
HPoi | maandag 23 maart 2009 @ 21:17 |
We zullen wel zien. Hoop dat ze iig niet achteraf worden gedisqualificeerd ofzo. Beter kunnen ze het vooraf weten of het legaal of illegaal is. ![]() | |
-Jean- | maandag 23 maart 2009 @ 22:35 |
![]() Barrichello gaat voor de winst in Melbourne Rubens Barrichello denkt dat hij een realistische kans op de overwinning in Australie heeft komend weekend. De Braziliaan, die de meeste races ooit heeft gereden, is van een regelmatige uitvaller uitgegroeid tot een van de favorieten voor de winst bij de bookmakers. In de winter toonde Brawn GP een ongelooflijke snelheid met Button en Barrichello. Telkens weer stonden de coureurs van Ross Brawn bovenaan en vaak zelfs ver voor de rest van het veld. Is dit de echte snelheid van Brawn GP, of was dit een publiciteitsstunt? De Spaanse krant Marca zegt dat Barrichello 'gek' is als hij denkt voor de zege te kunnen gaan. Barrichello denkt daar echter heel anders over. "Nee, het is geen gekkigheid", zei de Braziliaan. "Ik heb lang moeten wachten om een team te vinden die de snelheid hadden van een Ferrari en de vrijheid om eens niet voor Schumacher te hoeven racen. Dit is de eerste keer dat ik heb wat ik altijd al gewild had. Ik voel een beetje druk, maar eindelijk ben ik nu waar ik wil zijn." Bron: autosportweb.nl | |
Sally | maandag 23 maart 2009 @ 22:38 |
Wat is de bron van de nieuwsberichten zoals die hier geplakt worden? | |
Automatic_Rock | dinsdag 24 maart 2009 @ 00:38 |
quote:Over Brawn enzo? Dat speelt al een paar weken hoor. Maar hier bijvoorbeeld: http://f1.gpupdate.net/nl(...)sers-kan-lang-duren/ | |
WEST | dinsdag 24 maart 2009 @ 08:00 |
ben benieuwd wat de kleurstelling in Melbourne wordt. | |
HPoi | woensdag 25 maart 2009 @ 21:41 |
Achtergrond: Het geheim van Brawn GP Brawn GP oogste veel lof deze winter. Het team testte slechts twee weken, terwijl andere teams hun wagens al maanden op de baan testten. De grote verrassing: de nieuwe bolide van het team van Ross Brawn bleek vrijwel elke dag het snelst tijdens de laatste twee testweken in Spanje. Boze tongen beweren nu dat het team een illegale diffuser heeft die door de FIA verboden moet worden. F1Today.nl analyseert; is BGP 001 een geniale interpretatie van de nieuwe regels? Drie weken geleden werd bekend dat Honda haar Formule 1-team verkocht aan Ross Brawn. Zo werd het nieuwe privéteam Brawn GP geboren. Het team kende een onzekere winter en kreeg pas drie weken voor de seizoensopener in Melbourne groen licht; hun werk was niet voor niets; de nieuwe wagen kon de baan op. Eerste testresultaten Na de eerste testdagen in Barcelona, twee weken geleden, fronsten velen in het paddock van het Circuit de Catalunya de wenkbrauwen door de getoonde snelheid van het Britse team. Button en Barrichello voerden de tijdenlijsten aan en waren vrijwel de gehele testweek vooraan het veld te vinden. Het gesprek van de dag werd al snel de diffuser van de witte bolide. Dit onderdeel, dat de luchtstroom aan de achterkant van de wagen regelt, baarde opzien door het ontwerp, dat totaal anders is ten opzichte van alle andere teams. Het is echter niet alleen de diffuser die opvalt aan de BGP 001; ook de voorkant krijgt sinds vorige week de nodige aandacht. Onder de cockpit van de coureurs begint namelijk de splitter van de wagen, het begin van de bodemplaat. Aangezien barge boards niet meer zijn toegestaan moet op een andere manier de luchtstroom richting de zijkant van de auto. Sneeuwploeg - tunnel in de bodemplaat Hierop is een paneel ontworpen, ook wel gekscherend de ‘sneeuwploeg’ genoemd. Deze vangt de lucht op aan de voorkant en verdeelt deze naar de zijkant. Williams was het eerste team dat een dergelijke interpretatie van de nieuwe reglementen begin maart testte. Brawn GP volgde snel, maar lijkt opvallend genoeg een luchtinlaat te hebben gebouwd bij de sneewploeg. Een tunnel door de bodemplaat brengt de lucht direct naar de revolutionaire diffuser aan de achterkant, waar ook de rest van de luchtstroom onder de auto samenkomt en wegvloeit. De diffuser en de bodemplaat zorgen voor een aanzienlijk grote hoeveelheid neerwaartse druk door de onderdruk die ontstaat aan de onderkant van de wagen. Deze geniale luchtinlaat verklaart de enorme voorsprong die Brawn GP heeft op de andere teams. Het team bracht als laatste team hun wagen op de baan tijdens de wintertests, maar lijkt maanden voorsprong te hebben op de concurrentie. Overige teams zijn echter van mening dat er sprake is van een dubbele diffuser onder de Brawn GP. Zij dreigen dan ook in beroep te gaan en hopen dat de FIA deze diffuser illegaal verklaart. Ontwikkeling Brawn GP loopt maanden voor op concurrentie Dat de andere teams met jaloezie en argusogen naar het Britse team kijken is duidelijk. Ze zijn verbaasd over de briljante wagen die het team op het circuit heeft neergezet. Het duurt zelfs enkele maanden om de inhaalslag te voltooien. Diverse bronnen bij verschillende teams melden aan F1Today.nl: “Dit is echt waanzinnig. Bizar. De BGP 001 heeft onderdelen op de auto, die ons team pas in de planning heeft na 5 races! De diffuser, de splitter, ze lopen maanden voor op de concurrentie qua ontwikkeling, ongekend.” Bij Brawn GP zijn de monteurs trots. “Collega’s feliciteren ons met de mooie auto. Ja, er worden al wedjes gelegd binnen het paddock over wie de eerste Grand Prix gaat winnen; Barrichello of Button. Na een rampzalig 2008, wordt 2009 voorlopig een mooi jaar. De concurrentie loopt momenteel letterlijk achter de feiten aan, dat zal ook nog wel even zo blijven”, aldus een bron binnen het team tegenover F1Today.nl. Bron: http://www.f1today.nl/nie(...)geheim-van-brawn-gp/ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 25 maart 2009 @ 21:54 |
Ik denk dat men in de boardroom van Honda in toenemende mate last van buikpijn heeft. Lijkt het erop dat ze een keer hadden kunnen oogsten... | |
Sally | donderdag 26 maart 2009 @ 00:34 |
Crosspost uit het F1-nieuwtjestopic:quote: | |
The_Hives | donderdag 26 maart 2009 @ 07:29 |
beetje jammer van Bernie | |
WEST | donderdag 26 maart 2009 @ 09:40 |
triest van Bernie. het wordt de hoogste tijd dat die plaats maakt. De andere teams zouden die inkomsten van honda eigenlijk moeten door sluizen naar brawnGP | |
-Jean- | donderdag 26 maart 2009 @ 15:50 |
quote:In navolging van dit bericht: http://www.autosport.com/news/report.php/id/73915 | |
HPoi | donderdag 26 maart 2009 @ 20:49 |
Protesten tegen Williams, Toyota, Brawn ingediend 26 maart 2009 Ferrari, Renault en Red Bull Racing hebben donderdag officieel protest aangetekend tegen de legaliteit van de wagens van Williams, Toyota en Brawn GP. Zo blijkt uit een verklaring van de internationale autosportbond FIA. Ook het team van BMW wilde protesteren, maar dat bezwaar voldeed niet aan de formele eisen. De teams die een protest hebben ingediend, zijn van mening dat de diffusers, het stuk beplating onder de achtervleugel, van deze teams groter zijn dan volgens de regels is toegestaan. Het is nu aan de wedstrijdleiding om een beslissing te nemen over de legaliteit van deze auto's. Mochten de stewards in Melbourne besluiten dat deze drie auto's toch niet conform de regels zijn, dan is het echter zeer waarschijnlijk dat er in beroep zal worden gegaan tegen deze beslissing, waardoor het International Court of Appeal op een latere datum opnieuw naar deze zaak zal moeten kijken, mogelijk pas na de Grand Prix van Maleisië, die volgende week wordt verreden. Een uitspraak van de stewards wordt later vandaag (donderdag) verwacht. ![]() Williams FW31 Auto's Williams, Toyota en Brawn GP legaal 26 maart 2009 De wagens van Williams, Toyota en Brawn GP voldoen gewoon aan de regels. Zo heeft de wedstrijdleiding in het Australische Melbourne donderdagavond besloten, nadat er door Renault, Ferrari en Red Bull protesten waren ingediend. Ook BMW-Sauber had bezwaar aangetekend tegen de legaliteit van de auto's van Williams, Toyota en Brawn GP, maar dat protest werd direct al afgewezen omdat deze niet aan enkele formele eisen voldeed. De vier protesterende teams zijn van mening dat de diffusers, het stuk beplating dat zich tussen de achterwielen bevindt, van Williams, Toyota en Brawn GP groter zijn dan is toegestaan. Na lang beraad hebben de stewards echter beslist dat deze drie wagens wel reglementair zijn. De verwachting is dat er in beroep zal worden gegaan tegen de beslissing van de wedstrijdleiding, waardoor het International Court of Appeal van de FIA zich ook over deze zaak zal moeten buigen. Dat beroep zal echter pas na de Grand Prix van Maleisië, die volgende week plaatsheeft in Sepang, kunnen plaatsvinden. 'Virgin Group wordt sponsor van Brawn GP' 26 maart 2009 De Virgin Group wordt een grote sponsor van Brawn GP. Zo bericht The Times. Aanvankelijk was het bedrijf van de excentrieke Britse zakenman Richard Branson nog in beeld als mogelijke overnamekandidaat voor het oude Honda-team. Volgens de Britse krant zal de Virgin Group waarschijnlijk vrijdag officieel worden gepresenteerd als sponsor van het team uit Brackley en gaat het om een deal met een waarde van meerdere miljoen euro's. Daarmee zou de Virgin Group, onder meer actief in de muziekindustrie en de luchtvaart, de eerste grote sponsor zijn van het Brawn GP-team, dat tijdens de tests nog zonder sponsorlogo's op de auto reed. Eerder vandaag (donderdag) werd Henri Lloyd nog als kledingpartner van Brawn GP gepresenteerd. Henri Lloyd is vooral een bekend merk in de zeilwereld. ![]() Brawn GP gaat samenwerken met Henri Lloyd 26 maart 2009 Brawn GP heeft haar allereerste partner binnengehaald. Het Britse kledingmerk Henri Lloyd is komend seizoen de officiële kleding- en schoenenpartner van het team uit Brackley. Zo heeft de Britse renstal donderdag bekendgemaakt. Om die reden zal het logo van Henri Lloyd dit jaar ook op de BGP 001-bolide te zien zijn. Bij Henri Lloyd, vooral bekend in de zeilwereld, kijkt men erg uit naar het Formule 1-avontuur. "We zijn erg opgetogen dat we kunnen gaan samenwerken met Brawn GP, een team dat net als wij trots is op zijn Britse afkomst en synoniem staat aan innovatie en technologie. We kijken uit naar een vruchtbare samenwerking en wensen het team veel succes toe in 2009", aldus Paul Strzelecki van Henri Lloyd. Nieuwe startnummers Force India en Brawn GP 26 maart 2009 De FIA heeft de startnummers van Force India en Brawn GP opnieuw veranderd. Force India had na vorig seizoen recht op nummers 20 en 21, maar omdat Brawn een nieuw team is, kreeg Force India de nummers van het voormalige Honda: 18 en 19. Het Indiase team wilde liever vasthouden aan de originele nummers, omdat al het promotiemateriaal hierop was gebaseerd. Force India zal nu dus met nummers 20 en 21 rijden. Brawn GP zal echter niet de nummers van Force India overnemen en rijdt juist met startnummers 22 en 23. De nummers 18 en 19, waar Honda recht op had, voor het team werd verkocht aan Ross Brawn, zullen dit seizoen niet worden gebruikt. Bron: http://f1.gpupdate.net/nl/ | |
sasquatsch | donderdag 26 maart 2009 @ 22:05 |
quote:De diffusers zijn inmiddels door de stewards goedgekeurd! Een uitleg over de diffusers staat hier. | |
HPoi | zaterdag 28 maart 2009 @ 15:07 |
Kwalificatie Pos. Rijder Team Banden Tijd 1 J. Button Brawn GP 1:26.202 2 R. Barrichello Brawn GP 1:26.505 3 S. Vettel Red Bull 1:26.830 4 R. Kubica BMW 1:26.914 5 N. Rosberg Williams 1:26.973 6 T. Glock Toyota 1:26.975 7 F. Massa Ferrari 1:27.033 8 J. Trulli Toyota 1:27.127 9 K. Räikkönen Ferrari 1:27.163 10 M. Webber Red Bull 1:27.246 De gewichten van alle auto's: 1. Jenson Button - 664,5 kg 2. Rubens Barrichello - 666,5 kg 3. Sebastien Vettel - 657 kg 4. Robert Kubica - 650 kg 5. Nico Rosberg - 657 kg 6. Felipe Massa - 654 kg 7. Kimi Raikkonen - 655,5 kg 8. Mark Webber - 662 kg 9. Nick Heidfeld - 691,5 kg 10. Fernando Alonso - 680,7 kg 11. Kazuki Nakajima - 680,5 kg 12. Heikki Kovalainen - 690,6 kg 13. Sebastien Buemi - 675,5 kg 14. Nelson Piquet - 694,1 kg 15. Giancarlo Fisichella - 689 kg 16. Adrian Sutil - 684,5 kg 17. Sebastien Bourdais - 662,5 kg 18. Lewis Hamilton - 655 kg 19. Jarno Trulli - 660 kg 20. Timo Glock - 670 kg | |
HPoi | zaterdag 28 maart 2009 @ 15:18 |
![]() Barrichello & Button ![]() Virgin Boss ![]() ![]() Virgin ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 29 maart 2009 @ 09:47 |
En de buit is binnen! Wat een begin van het seizoen voor Brawn! | |
Automatic_Rock | zondag 29 maart 2009 @ 10:06 |
Button!! ![]() | |
TJDoornbos | zondag 29 maart 2009 @ 10:12 |
HULDE! | |
TJDoornbos | zondag 29 maart 2009 @ 10:14 |
quote:Rubens verloor al bij de start (foutje van hem dat die zo lang bleef staan iets met anti-stole-button) zijn diffuser dus Ferrari jammer helaas 0 punten en geen zaak. Sowieso waren Vettel en Kubica ook snel zonder KERS en zo'n Diffuser. ![]() ![]() | |
sanger | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:31 |
Wat een race van Button. Zonder safety cars was de voorsprong echt enorm geweest ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 31 maart 2009 @ 09:53 |
quote:Bron? Als dat zo is, is die auto zelfs zonder die diffuser snel en zal ook als die diffuser wordt afgekeurd (wat ik niet hoop ![]() | |
sanger | dinsdag 31 maart 2009 @ 10:01 |
Ik vraag me af hoe je bij de start een diffuser kutn verliezen zonder schade bij andere partijen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 31 maart 2009 @ 13:18 |
quote:Volgens een bron was de diffuser alleen beschadigd. Dus niet eraf! quote: | |
Automatic_Rock | dinsdag 31 maart 2009 @ 14:38 |
quote:Dat is het denk ik idd. Mosley had gezegd dat zo'n difuser tot 0,5 seconde per ronde scheeld. Als je bij de tijden van Brawn 0,6 seconde er af haald dan horen ze nog steeds bij de top van afgelopen weekend ![]() Nu hopen dat het dit weekend weer zo goed gaat ![]() | |
Klopkoek | zondag 5 april 2009 @ 12:11 |
Ze vegen weer met iedereen de vloer aan. Ook de regen veruit superieur | |
sasquatsch | donderdag 9 april 2009 @ 16:51 |
Blijkbaar was Brawns auto in Melbourne, afgezien van de diffuser ook niet helemaal legaal. Er stak een stuk van de uitlaat uit, wat officieel afgeschermd zou moeten worden door bodywork. Iets wat ze voor de GP van Maleisië snel hebben aangepast. | |
sanger | donderdag 9 april 2009 @ 18:29 |
quote: WOW, volgens dat stuk heeft Brawn nog een evolutie/revolutie bedacht. A double deck exhaust ![]() Hij is door de keuring gekomen, dus als hij al niet legaal was is dat Brawn niet aan te rekenen dat ze ermee gereden hebben. Dat is de stewards aan te rekenen, omdat zij het niet gezien hebben bij de scrutineering. | |
FriescheHengst | vrijdag 10 april 2009 @ 17:08 |
En hij is nog een goed onderhandelaar ook; de hele renstal is gekocht voor 1 Engels Pond. | |
sanger | zaterdag 11 april 2009 @ 12:55 |
![]() | |
HPoi | zaterdag 11 april 2009 @ 13:56 |
1 pond! ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 10 mei 2009 @ 15:53 |
En weer een één-twee voor Brawn GP. Alleen lijkt Rubinho zwaar benadeeld te zijn deze wedstrijd. Hij lag eerste, had de zwaardere auto en werd op een onmogelijke strategie gezet. Rubens had moeten winnen vandaag. ![]() | |
HPoi | zondag 10 mei 2009 @ 16:16 |
Waarom? Rubens is gewoon eeuwig 2de. ![]() | |
sasquatsch | zondag 10 mei 2009 @ 19:27 |
quote:Klopt niet. Beide Brawns startten met een 3-stopper (omdat dat sneller zou zijn), maar halverwege besloten ze Jenson op een 2-stopper te zetten om [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 11-05-2009 08:59:14 (Brawn's uitleg over 2-stopper Button) ] | |
Kleffe_Dop | zondag 10 mei 2009 @ 20:15 |
Je hebt gelijk, in de persconferentie hoorde ik Rubinho ook vaag iets zeggen over problemen met zijn wagen tijdens die 3e stint. | |
vosss | maandag 11 mei 2009 @ 00:16 |
Brawn GP ![]() Toch had ik het wel tof gevonden als Rubinho had gewonnen vandaag ![]() Ondanks dat, mooie een twee en Webber ook mooi; ongezien zomaar massa en vettel voorbij gegaan. Hem gun ik het ook zeker. Vettel zijn tijd komt zekers nog wel ![]() |