abonnement Unibet Coolblue
pi_70596143
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:03 schreef cosmick het volgende:
*Nieuwe* kraker ontdekt.

Dat is een relaxete gast, zit op een ander forum waar hij ook post. Hij heeft een absurd grote platencollectie en bracht een tijd terug een serie mixtapes uit met oude soul, jazz, samples etc. erop

Vette hoesjes zaten daar ook bij:
http://www.mhat.com/worldofbeats/soulart.html

Hij schreef ook columns voor Rap Sheet, die nog terug te lezen zijn op z'n website.
pi_70652838

Enorm toffe track. Zeg ik niet alleen omdat het christelijk is.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 5 juli 2009 @ 01:50:49 #253
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_70657702
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 22:24 schreef koningdavid het volgende:

Enorm toffe track. Zeg ik niet alleen omdat het christelijk is.
geinige productie, en of het christelijk of islamitisch is maakt mij ook niet uit, maar het derde gedeelte waar ze hun religie verkondigen is wmb onnodig.

zondag 5 juli 2009 @ 02:20:23 #254
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_70658179
ik ben echt fucking kritisch wat hedendaagse hip hop betreft, maar ik heb er wel weer zin in. kan iemand mij het aller, allervetste album van de afgelopen tijd (2, 3 jaar) noemen?
pi_70658269
eigen wereld
Op zondag 9 augustus 2009 00:52 schreef yvonne het volgende:
@remake zet je jezelf er even bij op je banlijstje?
Op zondag 9 augustus 2009 00:53 schreef Remake het volgende:
Nee.
  zondag 5 juli 2009 @ 03:52:42 #256
250488 Teezie
niet(machine)
pi_70659146
quote:
Op zondag 5 juli 2009 02:20 schreef jimjim1983 het volgende:
ik ben echt fucking kritisch wat hedendaagse hip hop betreft, maar ik heb er wel weer zin in. kan iemand mij het aller, allervetste album van de afgelopen tijd (2, 3 jaar) noemen?
Paper Trail
Chubun Tomata
pi_70659269
quote:
Op zondag 5 juli 2009 02:27 schreef Remake het volgende:
eigen wereld
  zondag 5 juli 2009 @ 08:54:59 #258
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_70660325
CunninLynguists - A Piece Of Strange. Luister maar naar dit nummer, de intro in dit nummer laat naar mijn mening in een notendop horen wat voor sound de CunninLynguists maken:

quote:
The 16 songs contain loose connections with certain defined Biblical numerics and their interpretations. All connections will be made more vivid in the visual handling of the DVD.

1 Unity; New beginnings
2 Union; Division; Wittnessing
3 Divine completeness and perfection
4 Creation; The world; Creative works
5 Grace; God’s goodness; Pentatuech (first five books)
6 Weakness of man; Manifestation of sin ; Evils of Satan
7 Resurrection; Spiritual completeness; Fathers perfection
8 New birth; New beginnings
9 Fruit of the spirit; Divine completeness from the Father
10 Testimony; Law and responsiblity
11 Disorder and judgement
12 Governmental perfection
13 Apostacy; depravity and rebellion
14 Deliverance; Salvation
15 Rest
16 Love

“This album is not meant to be overtly Christian in theme or presentation, but moreso delivering an amoral slant to a storyline communicated through hip-hop. Deacon’s life growing up as the son of a preacher definitely led us to some of the insights and story molding that went on when we were making and recording the album, but as most moderate Christians will tell you…you have to relate the material as generally as possible without preaching and talking down to people. APOS wasn’t meant to teach faith-infused lessons neccesarily, but simply to deliver a story.” - Kno
quote:
"This album follows the story of a man and those closest to him in their struggles with right and wrong, love and hate, faith and sin. More so, it is meant to illustrate, through music, the dichotomy of human nature and the teetering balancing act we all face. We hope you enjoy it."
Conceptalbum dus. http://whatisapos.com is er aan geweid. Als je misschien geen zin hebt om het in 1 stuk door achter elkaar te luisteren van begin tot eind, dan kan ik je zeggen dat de beats en de lyrics héél goed op zichzelf staan. Het is heel sfeervolle hiphop
Hier staat een theorie als je begint te luisteren met het laatste nummer en eindigt met de intro. Ik plaats de link omdat elk nummer er een beetje uitgelegd in staat: http://whatisapos.com/other-interpretations/the-backwards-theory/

[ Bericht 7% gewijzigd door Mirel op 05-07-2009 09:01:13 ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_70663446
quote:
Clipse - Hell Hath No Fury
  zondag 5 juli 2009 @ 16:20:04 #260
182560 krioro
no span
pi_70670161
quote:
Blu & Exile - Below The Heavens.

Opgelost, geen slotje.
full stops and exclamation marks
  zondag 5 juli 2009 @ 20:56:19 #261
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_70679876
Ik kom niet verder dan deze drie inkoppers:
CunninLynguists - Dirty Acres (2007)
Y Society - Travel At Your Own Pace (2007)
Blu & Exile - Below The Heavens (2007)

Toppers als Beauty And The Beat en Madvillainy zijn al weer 4 en 5 jaar oud...
  maandag 6 juli 2009 @ 14:44:38 #262
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_70700944
quote:
Op zondag 5 juli 2009 20:56 schreef Mar10Segovia het volgende:
Toppers als Beauty And The Beat en Madvillainy zijn al weer 4 en 5 jaar oud...
Ja. Zorgden toch samen met Blueprint en wat J-Zone'tjes voor de laatste opleving wat mij betreft.
pi_70701139
quote:
LAX.
Where you from? California What City? Compton What you drive? Impala What you smokin on? Chronic What you drinkin on? Patron What you sittin' on? The throne
pi_70701678
quote:
Maak er even albums van
  maandag 6 juli 2009 @ 16:31:50 #265
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_70705246
Ik had even een vraagje over een sample. Op de fijne BBQ mix tape Chillin' Illin Grillin' staat ook Sittin' on the dock of the bay van Otis Redding. Volgens mij heeft 1 van de mixers daar zelf een oldschool beat onder gezet; hij komt me wel bekend voor, maar weet niet waar hij van is. De mixtape staat hier:

http://soundcloud.com/mou(...)-and-grillin-mix-cd/

Na 32 minuten begint de zgn. "Tanner's 93 til' Senility Blend" van Otis z'n classic. Iemand die weet welke beat eronder staat?

En als iemand nog meer van zulke fijne mixtapes weet (zomerse hiphop/soul/funk) mag hij dat ook hier melden
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  maandag 6 juli 2009 @ 16:56:08 #266
182560 krioro
no span
pi_70706252
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 01:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik was ff aan het zoeken, maar ik kan niks vinden met de titel dragon, moet wel zeggen dat ik dit wel vet in elkaar vind zitten(en nog nooit van gehoord heb).

[Athletic Mic League tracks]
Ah, die naam kwam me bekend voor. Pas geleden 14KT ontdekt, producer die deel uitmaakt van Athletic Mic League zie ik nu.
quote:
Kendall Tucker, better known as 14KT, was born and raised in Ypsilanti, Michigan in October of 1980. He was first introduced to music through singing in the church choir and immediately became attached to the way music could move people. In 1994 his involvement in Hip Hop began when, as an emcee, he joined the Michigan Hip Hop group known as the Athletic Mic League. Ironically, it was from a need for original production within his crew that he started making beats, using nothing but his parents Jazz & Soul records and a dual tape deck. Currently people stratch their heads when witnessing his unorthodox or "alien" production method by using computers.

As a product of the "Golden Era of Hip Hop", 14KT strives to be amongst the great beatmakers that he kept in his headphones--DJ Premier, Organized Noize, Pete Rock, Dr. Dre and J Dilla. As a musician, 14KT was heavily cultured by the rich, musical background and local history of Motown. However, he’s far from neglecting Gospel, Jazz, Rock, Electronic and Techno as sources of inspiration. This inspiration can be visually heard on his instrumental LP, “The Golden Hour” [Soundtrack], which was released in October of 2008 on A-Side Worldwide. While known for his Electro-Soul, J Dilla influenced production style, his album was an opportunity for 14KT to begin to wade into other genres, something he plans to continue.

Since his days of singing in church, 14KT believes that his involvement with music is to fulfill God's purpose for him on earth--to inspire. "It's amazing to me to be able to evoke certain emotions just from sounds. The deeper I get into music, the more I realize that I need to accomplish that as an artist."
Dat album, The Golden Hour, is echt tof. Zowel de beats als de uitwerking van het concept.
quote:
KT has constructed a pure instrumentals album that pushes well beyond the boundaries of beats. Sonically he’s stretching his signature Electro-Soul to the fullest extent, sliding into new genres like Rhythm-N-Synth. Blues so deep it’s called Purples. This is not a beat CD. It’s a carefully crafted soundtrack to KT’s life — going to the places we all go when we question ourselves or want to give up. The album in it’s totality draws on the moment when we know it’s Do or Die… and we choose Life. I preach The Golden Hour doctrine so tough because this album took me to church. KT thinks in beats like I think in words. His bars sound like sentences, his tracks are full paragraphs. His album a complete story. This isn’t shameless self-promotion…I stand to gain nothing financially from this project, or any other. This is me letting my TSS family know that there is music you can be confident will stick with you beyond a blog board post and a half-spin in the whip. There is music that will impart movement in a game we all want to shake our fist at from time to time. There is music crafted to lift you and take you on a journey outside of an MC’s simple braggadocio. There is music.

Beetje veel tekst ja, maar jullie zijn altijd zo moeilijk te overtuigen dus ik doe m'n best hè.
  maandag 6 juli 2009 @ 17:03:30 #267
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_70706542
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:31 schreef IsaacD het volgende:

En als iemand nog meer van zulke fijne mixtapes weet (zomerse hiphop/soul/funk) mag hij dat ook hier melden
Leuke mix, ben aan het luisteren.

Sja, www.wefunkradio.com natuurlijk. Hiphop, soul + funk IN THE MIX .
  maandag 6 juli 2009 @ 17:07:32 #268
182560 krioro
no span
pi_70706693
quote:
Op maandag 6 juli 2009 16:31 schreef IsaacD het volgende:
Ik had even een vraagje over een sample. Op de fijne BBQ mix tape Chillin' Illin Grillin' staat ook Sittin' on the dock of the bay van Otis Redding. Volgens mij heeft 1 van de mixers daar zelf een oldschool beat onder gezet; hij komt me wel bekend voor, maar weet niet waar hij van is. De mixtape staat hier:

http://soundcloud.com/mou(...)-and-grillin-mix-cd/

Na 32 minuten begint de zgn. "Tanner's 93 til' Senility Blend" van Otis z'n classic. Iemand die weet welke beat eronder staat?

Die mixtape ken ik, en is tof . Heel even snel 2 seconden dat stukje geluisterd voor je nu. Dat is 93 'Til Infinity van Souls Of Mischief.

maandag 6 juli 2009 @ 17:42:58 #269
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_70708035
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  maandag 6 juli 2009 @ 17:52:07 #270
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_70708427
quote:
Op maandag 6 juli 2009 17:07 schreef krioro het volgende:

[..]

Die mixtape ken ik, en is tof . Heel even snel 2 seconden dat stukje geluisterd voor je nu. Dat is 93 'Til Infinity van Souls Of Mischief.

Cool; thanks. En WeFunk ken ik wel ja, maar eigenlijk al in geen eeuwigheid meer naar geluisterd
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
pi_70708820
Wat is die hype die mensen Soulja Boy noemen ?
  maandag 6 juli 2009 @ 18:15:39 #272
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_70709319
Soulja Boy is al een half jaar niet meer genoemd.
When all else fails, you always have delusion.
pi_70709377
quote:
Op maandag 6 juli 2009 18:15 schreef Mirel het volgende:
Soulja Boy is al een half jaar niet meer genoemd.
Hier misschien niet, maar ik kom het best vaak tegen op het net.
  maandag 6 juli 2009 @ 18:19:16 #274
182560 krioro
no span
pi_70709423
Ik dacht dat dat onderhand al 2 jaar geleden een hype was. Maar goed, ik heb het dan ook zo veel mogelijk vermeden.
  maandag 6 juli 2009 @ 20:27:41 #275
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_70714623
Souljaboy:

I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties