abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:08:21 #1
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67012111
En hier weer door. Laatste post vorige topic:
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:07 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja is ook zo. Het is ook niet zo dat ik me er echt druk om maak, ben alleen benieuwd. Ik wil gewoon zo goed mogelijk scoren en dan helpt elk beetje training
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_67015492
haha ik had zonder enige kracht en sport training cluster 3
en ik was zo vet al een hond

Nog een vraagje, hoe reageren ze als ze sporten vinden van sterioiden in je bloed tijdens de keuring, ik weet uit ervaring dat je alleen je plas word gecontroleerd!! Maken ze er een probleem van stel ze nemen wat af! ?
pi_67016512
tvp
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_67027960
iedereen heeft toch stereoiden in het bloed?

[ Bericht 20% gewijzigd door Bjorn-86 op 14-03-2009 00:07:31 (edit) ]
pi_67030835
tvp.
pi_67083928
Je bloed wordt niet getest tijdens de keuring. Alleen wat urine dat is voor suikerziekte en leveraandoeningen geloof ik,
  zondag 15 maart 2009 @ 22:36:17 #7
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67086172
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:38 schreef JaFFe het volgende:
Je bloed wordt niet getest tijdens de keuring. Alleen wat urine dat is voor suikerziekte en leveraandoeningen geloof ik,
Op de keuring niet inderdaad. Als er tijdens de keuring reden voor blijkt te zijn, kan je wel verwezen worden naar het Militair Hospitaal in Utrecht om alsnog een bloedonderzoek te ondergaan voordat je je sporttest mag doen.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_67096520
Zo, tweede helft van juni eindelijk AMO doen(Y). Al meer mensen die weten dat ze dan gaan?

Het was een lange weg.. De keuring ging in principe goed, fietste iedereen eruit. Alleen het krachtmeten was beetje suf, lieten je een beetje ibj het apparaat staan en mocht zelf even uitvogelen waarmee en hoe je wat ging tillen, geen enkele uitleg bij. Kwam zeker omdat het het einde van de dag was.

Alles gehaald, totdat de arts in zijn gegevens las dat ik ooit een paar x een oogontsteking gehad had. En jaja, 'ze nemen geen bergen medicijnen mee op uitzending, dus iemand met een oogontsteking kunnen ze niet hebben'.. (ja daarom zit ik toch ook bij de natres, en niet bij de commando's leek me). Dus mocht ik fijn door naar het CMH, wat een wachttijd van meer dan een maand had. Eindelijk daar, snapte de dienstdoende oogarts niet waarom ik ooit voor die ontsteking naar het CMH was gestuurd..

Dus alsnog goedkeuring, en nu wachten op ophalen van de PGU:)..
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:05:52 #9
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67126843
Whehe ja ik ben ook doorverwezen naar het CMH, vanwege een hartkwaal in mijn familie waar ik zelf 99% zeker geen last van heb. Enige vervelende is dat ik daarna pas de sporttest mag doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rock-shocker op 17-03-2009 11:10:40 ]
pi_67129920
10 april ´s ochtends PO maar nog niks over de fysieke keuring binnen gekregen...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:15:55 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67132451
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Whehe ja ik ben ook doorverwezen naar het CMH, vanwege een hartkwaal in mijn familie waar ik zelf 99% zeker geen last van heb. Enige vervelende is dat ik daarna pas de sporttest mag doen...
stel jij zou niet gechecked zijn in CMH, je doet die sporttest.
en nu is het net die 1% die je niet wil.. je krijgt een hartaanval en overlijd.

Hoe wordt defensie dan weer neergezet denk je?

Jou verhaal snap ik wel, maar van die oogontsteking...
je had gewoon moeten zeggen, nou dan doen jullie het toch lekker zonder mij.

vaak willen de doktoren dan wel wijken hoor.
Ik kreeg om 3 kilo aan te komen ook 6 maanden, toen zei ik ook... bekijk het maar.
Moet ik nu voor 6 maanden opzoek naar werk? Net studie gestopt etc..

werden ook ineens 2 maanden. En toen was er iets met mijn oren niet goed , voor zekerheid moest ik naar CMH. Toen gaf ik aan dat ik toch echt moest instromen in de lichting augustus op de KMS destijds..

de arts ( dit keer wel een vriendelijke en menselijke vent ) zei, oh ja je zit op de grens dus laat dat dan maar zitten.. je bent aangenomen, Cluster 4. ( niet eens clusterverlaging ofzo gekregen, hoor je ook wel eens van )

je moet niet vergeten.. jij meld je bij Defensie aan. Ze doen jou een dienst, maargoed in mijn periode doe ik Defensie ook een dienst... dus zolang het geen gevaar opleverd en schappelijk blijft mag je best iets eisen hoor.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:26:37 #12
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67132756
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:15 schreef Pumatje het volgende:

[..]

stel jij zou niet gechecked zijn in CMH, je doet die sporttest.
en nu is het net die 1% die je niet wil.. je krijgt een hartaanval en overlijd.

Hoe wordt defensie dan weer neergezet denk je?
Ik snap het ook wel hoor en ik vind het ook begrijpelijk dat ik doorverwezen word. Het is alleen allemaal wel een beetje vervelend
pi_67165968
Nog mensen die vanavond naar de informatieavond in Amersfoort gaan?
pi_67176274
10 april al keuringen

gaat vrij rap

zit nouwlijks een maand tussen met de voorlichting en nu al bericht voor keuring!
ik ga trouwens over een jaar weer paraat denk, ik ga nog 1 keer switchen met werkgever, als ik dan me draai nog niet heb gevonden ga ik weer bij defensie werken!
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:42:33 #15
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67176391
Heuj, net gebeld door de mensen van het CMH. Mag volgende week woensdag al op onderzoek komen. Hopelijk is er niets aan de hand met mijn hart
pi_67301714
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:37 schreef BrianLeiden het volgende:
10 april al keuringen

gaat vrij rap

zit nouwlijks een maand tussen met de voorlichting en nu al bericht voor keuring!
ik ga trouwens over een jaar weer paraat denk, ik ga nog 1 keer switchen met werkgever, als ik dan me draai nog niet heb gevonden ga ik weer bij defensie werken!
uhu ik ging net ff alles invullen, zag dat het op een vrijdag is. Is dat nieuw ofzo, keuringen op een vrijdag!
pi_67317287
Trouwens nog iets vergeten te vragen tijdens de info-avond: wat zijn 's avonds ongeveer de werktijden? Kom je vaak midden in de nacht thuis? Want dat zou niet handig zijn als je de volgende dag weer om 7 uur op moet..
  maandag 23 maart 2009 @ 13:08:42 #18
244080 Kpl87
To be or not to be.
pi_67321673
Als je lesavond/onderhoud hebt 's avonds ben je rond 23 uur klaar.
Als je een oefening hebt, dus vrijdagavond/zaterdag ben je tegen 1900 uur klaar.
pi_67321697
16 april info bijeenkomst in venlo..!
Hinc lucem et pocula sacra
pi_67334779
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:08 schreef Kpl87 het volgende:
Als je lesavond/onderhoud hebt 's avonds ben je rond 23 uur klaar.
Als je een oefening hebt, dus vrijdagavond/zaterdag ben je tegen 1900 uur klaar.
Bedankt!
pi_67396382
Vandaag gebeld door het 50e in amersfoort of ik op amo kon 4 mei en kon kleden op 10 april.
Dat kon ik dus, en hij zou me dus daarbij indelen en me dit per brief bevestigen. Dus ga er vanuit dat ik dan mag
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:05:19 #22
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67401002
Heuj, net terug van het CMH, niks aan het handje voorzover zij konden zien. Loop nu wel rond met een 24-uurs ECG apparaatje, maar daar komen waarschijnlijk geen verrassingen meer uit voort.

Ook al gelijk inspanningstestje gedaan, dertien minuten op die fiets volgehouden. Zit wel goed volgens mij
pi_67418139
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Heuj, net terug van het CMH, niks aan het handje voorzover zij konden zien. Loop nu wel rond met een 24-uurs ECG apparaatje, maar daar komen waarschijnlijk geen verrassingen meer uit voort.

Ook al gelijk inspanningstestje gedaan, dertien minuten op die fiets volgehouden. Zit wel goed volgens mij
is het erg zwaar? heb namelijk wel een redelijke conditie maar heb jij bijvoorbeeld zelf de afgelope weken extra veel getraint?
Hinc lucem et pocula sacra
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:20:51 #24
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67419070
HIj wordt steeds zwaarder he. Tegen het einde fietste ik tegen een weerstand van 320 watt, maar die eindweerstand is heel erg afhankelijk van je eigen gewicht (en ik ben best een zware jongen). Maar als je gewoon een goede conditie hebt en af en toe al zelf in de sportschool dat soort fietstestjes doet, kan er volgens mij weinig misgaan.
pi_67445427
Ik heb gevraagd welke maximale afwijkingen mijn ogen mogen zijn om aan te sluiten bij NATRES. Helaas heb ik -7 terwijl de afwijkingen +6 en -6 zijn...

Heeft voor mij niet veel zin meer om naar de infoavonden te gaan.
pi_68103992
klein upje, want..

nou snap ik het niet meer..

Ik woon in amstelveen, dus ongeveer lopen van de kazerne in amsterdam af.

Maar ik krijg nu een brief dat ik geplaatst ben bij de B-cie in bergen(dat is 40/50km van mn woonplaats).
Dat is enigzins kut.. snap ook niet helemaal waarom dat precies zo wordt ingedeeld.

Valt daar nog wat aan te doen? iemand een idee?
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:00:20 #27
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68104863
Dat lijkt me heel raar. Welk bataljon had je ingevuld op je sollicitatieformulier? Anders zou ik gewoon even die lui bellen.
pi_68105968
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:00 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat lijkt me heel raar. Welk bataljon had je ingevuld op je sollicitatieformulier? Anders zou ik gewoon even die lui bellen.
Inderdaad, je kon op je formulier toch invullen waar je geplaatst wilde worden??

Meteen maar even een kleine update vanaf mijn kant.
Vorige week me kleding ogehaald, en het meeste was zowaar voorradig
Alleen heeft niemand zn DT mee kunnen nemen omdat we niet aangemeld waren bij het kleedpunt, en er dus geen / niet genoeg kleermakers waren.....
Dus die moeten we later nog een keer aan laten meten.
Ook al de mensen van het 50e ontmoet die ook de AMO gaan doen straks, toffe groep

Nog ruim 2 week tot de AMO
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:35:18 #29
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68106246
Ik zit nog te wachten op mijn uitnodiging voor de sporttest nadat ik goedgekeurd ben door de cardioloog van het CMH
pi_68185145
hmm, bericht terug van mn 'would-be' commandant als ik in bergen bij de B-cie zou belanden..
komende dinsdag heeft hij een vergadering over personeel, en daar zal hij mijn kwestie voorleggen..

Hopen dat ik toch nog overgeplaatst kan worden, zou wel erg prettig zijn:)..

Volgende week dinsdag kleden, begin van het feest:D

Had vorig jaar trouwens ooit ergens eens gelezen/gehoord dat ze bij de reserve verlegen zaten om officieren, en dat hoogopgeleide mensen binnen het peleton aangespoord zouden worden om zich verder te laten opleiden.
In hoeverre is dat waar? en kan het waardevol zijn om je verder op te laten leiden? of is dat sowieso niet van toepassing ind e eerste x jaar?
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:18:57 #31
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_68256813
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:57 schreef Augustus_Thijs het volgende:
hmm, bericht terug van mn 'would-be' commandant als ik in bergen bij de B-cie zou belanden..
komende dinsdag heeft hij een vergadering over personeel, en daar zal hij mijn kwestie voorleggen..

Hopen dat ik toch nog overgeplaatst kan worden, zou wel erg prettig zijn:)..

Volgende week dinsdag kleden, begin van het feest:D

Had vorig jaar trouwens ooit ergens eens gelezen/gehoord dat ze bij de reserve verlegen zaten om officieren, en dat hoogopgeleide mensen binnen het peleton aangespoord zouden worden om zich verder te laten opleiden.
In hoeverre is dat waar? en kan het waardevol zijn om je verder op te laten leiden? of is dat sowieso niet van toepassing ind e eerste x jaar?
Bergen is een erg leuke club! Er zijn mensen voor wie Amsterdam dichterbij is maar toch voor Bravo/Bergen kiezen, dat zegt ook wel wat denk ik

Anyway de eerste 2 jaar kan je hogerop komen bij de natres wel vergeten, tenzij je echt hele specifieke vaardigheden hebt of al beroeps bent geweest. Van Soldaat naar officier bij de natres is iig een heeeeele lange weg.
pi_68307325
Hallo allemaal,
ik ben nieuwe en heb een vraag:

Ik heb gesolliciteerd naar de functie officier genie troepen wat cluster 3 is, maar na mijn sport/krachttest kreeg ik cluster 3- (4 voor conditie 2 voor kracht) waardoor ik op dit moment niet door kan, mijn vraag:
Als je bij de natres wil moet je een contract tekenen voor 2 jaar, is deze opzegbaar als je als professional door wil?

Ps. Klopt het ook dat je voor natres cluster 1 nodig had?
  donderdag 23 april 2009 @ 18:58:48 #33
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68312317
Natres is inderdaad cluster 1. Doorgaan als proffesional kan gewoon, werd mij verteld. Ook als je nog in je contracttijd zit.
pi_68313196
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:04 schreef guysmile70 het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben nieuwe en heb een vraag:

Ik heb gesolliciteerd naar de functie officier genie troepen wat cluster 3 is, maar na mijn sport/krachttest kreeg ik cluster 3- (4 voor conditie 2 voor kracht) waardoor ik op dit moment niet door kan, mijn vraag:
Als je bij de natres wil moet je een contract tekenen voor 2 jaar, is deze opzegbaar als je als professional door wil?

Ps. Klopt het ook dat je voor natres cluster 1 nodig had?
of ff een half jaartje goed trainen en dan alsnog met cl3 goedgekeurd worden? Tegen de tijd dat je alle natres procedures doorlopen hebt ben je ook weer een eeuwigheid verder. Die tijd zou ik gebruiken om flink aan je kracht te werken.
pi_68316263
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:58 schreef Rock-shocker het volgende:
Natres is inderdaad cluster 1.
Kan je als je bij de Natres gaat ook ingedeeld worden in een hoger cluster (bijvoorbeeld omdat cluster 1 niet uitdagend genoeg is als je een hele goede conditie hebt)?
pi_68327076
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Booomer het volgende:

[..]

Kan je als je bij de Natres gaat ook ingedeeld worden in een hoger cluster (bijvoorbeeld omdat cluster 1 niet uitdagend genoeg is als je een hele goede conditie hebt)?
Het Cluster heeft volgens mij niks te maken met indeling o.i.d.
Voor Natres heb je cluster 1 nodig, ook al haal je cluster 4 tijdens de testen, dat maakt niets uit, zolang je cluster 1 maar haalt
pi_68350723
Oh oke.. Ik dacht: hoe hoger het cluster, hoe zwaarder je training..
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:44:27 #38
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68355900
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:35 schreef Booomer het volgende:
Oh oke.. Ik dacht: hoe hoger het cluster, hoe zwaarder je training..
Als je je aanmeldt voor een functie waarbij je daadwerkelijk cluster 4 nodig hebt, kun je je lol wel op denk ik.
pi_69880513
Wordt er eigenlijk vingerafdrukken en DNA afgenomen als je bij de natres gaat?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:28:06 #40
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69881878
Nee. Er wordt wel een veiligheidsonderzoek naar je verricht door de MIVD.
pi_69882489
hebben jullie eigenlijk nog do's en don't voor de natres amo?
aangezien ik daar komende maandag mee ga beginnen

en heeft weet 1 van jullie ook of je ondanks het zomerweer ook al je winterisolatiezooi mee moet nemen?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:48:51 #42
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69882630
Een goede voorbereiding, is altijd beter dan een fucking koude natte tyfusnacht.

Excuses voor mijn taalgebruik.

Ps. Stop kleren in plastic zakken... kan tegen een regenbuitje
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_69882678
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 03:05 schreef michail8 het volgende:
tvp.
pi_69886489
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:48 schreef Esses het volgende:
Een goede voorbereiding, is altijd beter dan een fucking koude natte tyfusnacht.

Excuses voor mijn taalgebruik.

Ps. Stop kleren in plastic zakken... kan tegen een regenbuitje

een goede voorbereiding is altijd nuttig. En ik ben een ervaren buitensporter dus weet hoe lekker het is een droge slaapzak en een droog paar sokken ergens in je tas te hebben. Dus tasjes staan al op het lijstje om mee te nemen
  woensdag 10 juni 2009 @ 07:36:18 #45
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69886538
slaapzak blijft wel droog.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
pi_69886898
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:45 schreef Hubs het volgende:
hebben jullie eigenlijk nog do's en don't voor de natres amo?
aangezien ik daar komende maandag mee ga beginnen

en heeft weet 1 van jullie ook of je ondanks het zomerweer ook al je winterisolatiezooi mee moet nemen?
Neem serieus labello of zo mee.
Van al die camo zooi op/af/op/af/op/af worden je lippen niet echt veel beter.
Ik heb al die bontdingen thuisgelaten

Wat ook wel makkelijk is(aangezien je niet in je tent slaapt) is een stuk of 3 spinners en wat haringen zodat je je poncho snel vast kan zetten.
Voor de rest is een kwast wel makkelijk, eventueel afgezaagd. En zo'n lepel/vork/mes in 1 zodat je je bestek niet hoeft schoon te maken voor controle

Succes!
  woensdag 10 juni 2009 @ 08:58:34 #47
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_69887473
* Hi_flyer Ook aangemeld heeft voor een voorlichtingsavond.
Ik weet al dat ik het ga doen omdat ik een paar jaar geleden ook al naar zo'n voorlichtingsavond was geweest. Helaas woonde ik toen elders en was het toch echt te ver rijden. Nu woon ik op 15 minuten fietsen van de Bernhardkazerne.
pi_69887852
Ik heb na een informatieavond mijn sollicitatieformulieren en veiligheidsonderzoek die ik daar kreeg ingevuld en opgestuurd naar het 50e in Amersfoort. Dat is nu 2 maanden geleden ongeveer, maar ik heb nog niets gehoord..

Ik studeer nog, en het is voor mij dus moeilijk om er even een paar weken tussenuit te kunnen in schoolperiodes. Daarom wil ik de AMO in de zomervakantie doen, maar ik moet wel nog alle keuringen enzo doen.. Hebben jullie enig idee wanneer ik bericht kan verwachten dat het veiligheidsonderzoek goed is bevonden en dat ik de keuringen mag doen?
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:22:58 #49
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69887975
Als je nu pas je veiligheidsonderzoeken en zo hebt ingeleverd kan je die AMO deze zomervakantie wel vergeten. Ik zou even bellen met ze trouwens, dit duurt wel een beetje lang.

Keuringstraject zelf kan ook wel weer even duren. Maar je keuring is een jaar geldig, dus dan zou ik het even afwachten en met een beeteje geluk kan je dan in de zomervakantie volgend jaar je AMO doen.

Of je moet natuurlijk even iets regelen met school.
pi_69890713
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:22 schreef Rock-shocker het volgende:
Als je nu pas je veiligheidsonderzoeken en zo hebt ingeleverd kan je die AMO deze zomervakantie wel vergeten.
Ik heb die 2 maanden geleden opgestuurd he, niet nu pas!
  woensdag 10 juni 2009 @ 11:27:17 #51
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69891557
Twee maanden is 'nu pas' voor de DPD
pi_69904581
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:25 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Neem serieus labello of zo mee.
Van al die camo zooi op/af/op/af/op/af worden je lippen niet echt veel beter.
Ik heb al die bontdingen thuisgelaten

Wat ook wel makkelijk is(aangezien je niet in je tent slaapt) is een stuk of 3 spinners en wat haringen zodat je je poncho snel vast kan zetten.
Voor de rest is een kwast wel makkelijk, eventueel afgezaagd. En zo'n lepel/vork/mes in 1 zodat je je bestek niet hoeft schoon te maken voor controle

Succes!
ha thanx labello, kwast, haringen en mijn spork (wat een woord ) toegevoegd aan het lijstje.

en ze deden niet moeilijk over die bontdingen? Want op de brief stond alles behalve DT.
En hoe moeilijk doen ze als je dingen niet hebt omdat die nog op nalevering staan? Want mijn overalls hebben ze nog steeds niet (heb een wat grote maat ) terwijl ze die fantastische zwembroek wel kunnen leveren.
pi_69905142
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:37 schreef Hubs het volgende:

[..]

ha thanx labello, kwast, haringen en mijn spork (wat een woord ) toegevoegd aan het lijstje.

en ze deden niet moeilijk over die bontdingen? Want op de brief stond alles behalve DT.
En hoe moeilijk doen ze als je dingen niet hebt omdat die nog op nalevering staan? Want mijn overalls hebben ze nog steeds niet (heb een wat grote maat ) terwijl ze die fantastische zwembroek wel kunnen leveren.
wat je niet hebt kun je niet meenemen
En die bont spullen.... Neem je "bontje" (dikke wollen parka voering) mee, zelfs in de zomer kan het snachts behoorlijkt koud worden. Tijdens je wacht een bontje aan is dan best lekker! Dat ze die zwembroek wel leveren is niet vreemd, overalls heeft iedereen nodig, die zwembroek wil NIEMAND!
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:35:40 #54
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_69914019
Ik ga me ook aanmelden
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:36:16 #55
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_69914045
Nou dat wordt nog wat
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:39:13 #56
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_69914173
Ga eerst maar een paar maand naar de sportschool En wat minder zuipen En niet meer blowen
Beetje joggen e.d Mischien wordt het geestelijk en lichamelijk dan nog wat
De toelatingseisen zijn toch niet zo heel streng cluster 1 ?
  woensdag 10 juni 2009 @ 21:40:36 #57
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_69914234
Maar er is wel een mivd screening
  woensdag 10 juni 2009 @ 23:26:55 #58
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69918997
Cluster 1 eisen zijn niet streng inderdaad. Maar een gezond lichaam en een goede conditie helpen wel.
pi_69922999
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 17:55 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

wat je niet hebt kun je niet meenemen
En die bont spullen.... Neem je "bontje" (dikke wollen parka voering) mee, zelfs in de zomer kan het snachts behoorlijkt koud worden. Tijdens je wacht een bontje aan is dan best lekker! Dat ze die zwembroek wel leveren is niet vreemd, overalls heeft iedereen nodig, die zwembroek wil NIEMAND!
oke bontje dan ook maar meeslepen.
En van die zwembroek snap ik. Ik stond toch mooi te kijken van "ah nee, dit menen ze niet"
Die blijft sowieso thuis onder het mom van nog niet ontvangen
  donderdag 11 juni 2009 @ 09:37:22 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_69925189
Kan iemand mij dat clusterverhaal uitleggen?

Al gevonden:

cluster 1 ---> (Natres, administratie, sommige logistieke functies)
cluster 2 ---> (TD'er, verbindelaar, LUA, veldartillerie)
cluster 3 ---> (painf, cavalerie, genie)
cluster 4 ---> (LMB, KCT, KMarns)
pi_69936201
Nog een paar dagen, en dan is het zo ver
Ben benieuwd wat de AMO ons gaat brengen. Alle spullen zoals spinners en labello haal ik vandaag en morgen nog in huis.

Ik moest pas eind mei kleden, dus heb pas paar weekjes gehad om de kisten int e lopen. Vind ze wel steeds beter zitten, maar moet zeggen dat hardlopen ind ie dingen toch echt niet superplezierig is ofzo
pi_69939210
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 14:39 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Nog een paar dagen, en dan is het zo ver
Ben benieuwd wat de AMO ons gaat brengen. Alle spullen zoals spinners en labello haal ik vandaag en morgen nog in huis.

Ik moest pas eind mei kleden, dus heb pas paar weekjes gehad om de kisten int e lopen. Vind ze wel steeds beter zitten, maar moet zeggen dat hardlopen ind ie dingen toch echt niet superplezierig is ofzo
Lol, dan zit jij in dezelfde amo als ik. En ik moest eind mei ook kleden (geloof ik). We waren toen met 11 man van de natres in een groepje dat eerst niet, toen misschien en uiteindelijk wel gekleed werd. Dus dan moet ik jou voorbij hebben zien komen.
pi_69944179
Haha, dat kan kloppen ja;)
Had paar maanden terug ook al in dit topic gereageerd, maar het daarna niet echt meer gevolgd..

Was inderdaad een klein groepje dat toen kwam kleden, dus ik zal jou ook wel voorbij hebben zien komen
Weet niet of je aan hyves doet, maar daar is al een heel topic gaande van mensend ie de 15e AMO gaan doen. Dus als je misschien alvast wat gezichten wil spotten:P

Anywayz, tot maandag
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:57:51 #64
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69948872
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 21:40 schreef skippy22 het volgende:
Maar er is wel een mivd screening
Bij mijn weten worden screenings gedaan door AiVD
pi_69954638
Op de papieren die ik in moest vullen voor het veiligheidsonderzoek stond toch heel duidelijkv ermeldt dat de MIVD het zou onderzoeken.
  donderdag 11 juni 2009 @ 22:27:16 #66
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69955545
Hmm dan is dat blijkbaar bij de NatRes anders dan bij ons, zal wel komen omdat ik KMar ben
  zondag 14 juni 2009 @ 23:07:48 #67
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70009646
Hello peopz, even snelle vraag: er is op 1 juli een voorlichtingsavond in Den Haag. Hoe groot is de kans dat je als je je direct daarna aanmeldt al half augustus op AMO kan?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_70009871
Héél klein. Reken er maar niet op. Ik heb 2 maanden geleden mijn papieren opgestuurd, en afgelopen week gebeld omdat ik nog niets gehoord had.. Bleek dat dat veiligheidsonderzoek van de MIVD nog niet eens begonnen is, mijn papieren hebben al die tijd bij iemand op het bureau gelegen..

Ik wilde eigenlijk ook in augustus de AMO doen, maar eerst moet dus dat veiligheidsonderzoek nog gebeuren, daarna nog de keuringen.. dat ga ik dus niet redden helaas.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:16:32 #69
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70010128
Even voor mijn begrip dan: is de procedure als volgt:
- voorlichtingsavond
- aanmelden
- onderzoek MIVD
- psychologische test
- fysieke test
- AMO

Of vergeet ik nog dingen? Lijkt mij dat dat MIVD-verhaal niet veel meer is dan dat ze navraag doen bij justitie of je daar bekend bent, zou in principe in 1 dag geregeld moeten kunnen zijn? In dat geval zou half augustus heel haalbaar moeten zijn.

Maar misschien zijn er mensen die de AMO al hebben gedaan die kunnen vertellen hoeveel tijd er tussen hun voorlichtingsavond en AMO zat?
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  zondag 14 juni 2009 @ 23:48:54 #70
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70011664
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:16 schreef darktower het volgende:
Even voor mijn begrip dan: is de procedure als volgt:
- voorlichtingsavond
- aanmelden
- onderzoek MIVD
- psychologische test
- fysieke test
- AMO

Of vergeet ik nog dingen? Lijkt mij dat dat MIVD-verhaal niet veel meer is dan dat ze navraag doen bij justitie of je daar bekend bent, zou in principe in 1 dag geregeld moeten kunnen zijn? In dat geval zou half augustus heel haalbaar moeten zijn.

Maar misschien zijn er mensen die de AMO al hebben gedaan die kunnen vertellen hoeveel tijd er tussen hun voorlichtingsavond en AMO zat?
Je vergeet de medische keuring nog. De kans dat je half augustus de AMO kan doen is nul. De plaatsen zijn al vergeven en bovendien duurt het hele keuringsproces ook al minimaal een aantal maanden. De kans is groot dat je pas over zes tot negen maanden kan beginnen aan je AMO.

Het onderzoek bij de MIVD gaat trouwens wel even wat dieper dan alleen je justitiele verleden.
  zondag 14 juni 2009 @ 23:56:38 #71
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70012001
Hm, dat laatste is maar goed ook eigenlijk.

Maar verder vind ik het dan wel enorm lang duren. Wat inefficient.
  maandag 15 juni 2009 @ 09:11:41 #72
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70016559
Tsja, jij bent niet de enige sollicitant. En het is een bureaucratische organisatie, vergeet dat niet
  maandag 15 juni 2009 @ 09:17:00 #73
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70016656
Hoeveel vrouwen zitten er eigenlijk bij de Natres? Drie?
pi_70017030
quote:
Op maandag 15 juni 2009 09:17 schreef darktower het volgende:
Hoeveel vrouwen zitten er eigenlijk bij de Natres? Drie?
Bij de beediging die ik afgelopen zaterdag had was van de mensen van het afgelopen jaar bijna 20% vrouw.
Maar dat was wel aardig aan de hoge kant
pi_70104804
Hallo,

ik zit er ook aan te denken om bij de Natres te gaan en heb me opgegeven voor een informatie avond. (De eerstvolgende was pas in oktober... ) Nu vroeg ik me een aantal dingen af:

-ik las ergens dat de bezigheden in principe of in het weekend vallen, of door de week in de avond, maar is er ook ooit een kans dan het door de week (overdag) valt? Dus bijvoorbeeld als je ergens voor wordt ingezet?
-kun je de AMO ook ergens anders volgen dan waar je later geplaatst wordt/wil worden? Stel dat ik graag in Oirschot geplaatst wil worden, kan ik dan nog ergens in het noorden de AMO volgen?
-in hoeverre kun je zelf bepalen wanneer je de AMO doet? Stel, je wordt goedgekeurd, moet je dan per se bijvoorbeeld 3 maanden later de AMO doen? Ik ben namelijk lerares, dus kan de AMO alleen doen in de (zomer)vakantie.
pi_70105653
Wanneer je wilt beginnen met je AMO bepaal je helemaal zelf, maar waar je je AMO wil doen beslist defensie, er is mij niets bekend over het opgeven van een voorkeur.

Er zijn ook nog maar 2 kazernes waar een AMO wordt gedraait: Oirschot en Assen.
Ik denk alleen niet dat als je nu solliciteert dat je deze zomer nog in de AMO terecht kunt.

Verder is mij vertelt toen ik Natres overwoog toen ik nog studeerde dat het altijd in het weekend is, plus een doordeweekse dag in de maand.
  woensdag 17 juni 2009 @ 19:42:23 #77
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70107117
Precies, maar de NatRes wordt ook regelmatig doordeweeks ingezet, maar da's altijd op vrijwillige basis.
pi_70107609
quote:
Er zijn ook nog maar 2 kazernes waar een AMO wordt gedraait: Oirschot en Assen.
Ik denk alleen niet dat als je nu solliciteert dat je deze zomer nog in de AMO terecht kunt
Ik was ook pas van plan om op zijn vroegst volgend jaar bij de Natres te gaan, maar het is voor mij dus wel belangrijk om in de zomervakantie de AMO te kunnen doen, vandaar dat ik me afvroeg of ik daar dan ook rekening mee moet houden als ik ga solliciteren. (Niet dat ik in oktober bijvoorbeeld aan de hele procedure begin en dat ik dan in april ofzo al de AMO moet doen, maar er ook voor kan kiezen om die pas in de zomer te doen.) En verder zag ik ergens een overzichtje met AMO data, waarvan die van 15 juni in Oirschot is en die van augustus in Assen. Ik woon in het zuiden en zou uiteindelijk graag naar Oirschot willen, maar omdat ik alleen in de zomer de AMO kan doen zou ik die dus in Assen moeten volgen. Ik vroeg me dus af of dat geen probleem is.
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:17:53 #79
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70108521
Volgens mij kan je altijd vragen of je ergens anders de AMO moet doen omdat dat qua data handiger voor jou uitkomt. Ik zou wel overwegen om je nu al aan te melden voor het keuringstraject. Daar gaat veel tijd overheen en hoe eerder je daarmee klaar bent hoe groter je speelruimte is qua data voor de AMO.
pi_70286939
Weet iemand hoe laat de verkorte AMO op de maandagmorgen ongeveer begint?
Ik begin in augustus in Assen. Weet niet zeker of ik die 2 weken over een auto beschik.
Dus moet misschien met het OV. Maar de eerste trein vanuit Utrecht komt pas om 8 uur 's morgens in Assen aan. Of kan je ook al op zondagavond naar de kazerne komen?
pi_70291708
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:13 schreef Lucrasher het volgende:
Weet iemand hoe laat de verkorte AMO op de maandagmorgen ongeveer begint?
Ik begin in augustus in Assen. Weet niet zeker of ik die 2 weken over een auto beschik.
Dus moet misschien met het OV. Maar de eerste trein vanuit Utrecht komt pas om 8 uur 's morgens in Assen aan. Of kan je ook al op zondagavond naar de kazerne komen?
Ik meende dat je moest melden rond een uur of 9 ofzo.
Maar je kan inderdaad zondag al komen en dan daar slapen, zeker aan te raden!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 17:49:16 #82
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70296148
Weet iemand hoe het trouwens zit met dienstbrillen/scherfbrillen bij de NATRES? Een dienstbril krijg je gewoon, maar hoe zit dat met zonnebrillen en andere toestanden?

Ik heb al geprobeerd wat te vinden op de site van de KL maar nog niks gevonden. En mijn kleding is nog best ver weg
pi_70296902
Als je een bril krijgt, krijg je ook automatisch zo'n voorhanger voor op je bril zodat het een zonnebril wordt
Je weet wel, waar al die oude mannetjes mee lopen
  dinsdag 23 juni 2009 @ 18:44:45 #84
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70297592
LAME

Naja, we zien wel. Oakleys zijn volgens mij op de een of andere manier wel met sterkte te bemachtigen. Maar dat is dan wel weer even een flinke investering.
pi_70302722
Die bril is waar ik het over had is echter niet scherfwerend

Dit is de scherfwerende bril van defensie

En hier kunnen verschillende kleuren glazen in
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:36:46 #86
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70304065
Okay. Mja ik zie het allemaal wel over een een paar maanden
pi_70315166
Zat hier laatst ook naar te kijken omdat de zon weer volop schijnt.

Hamil vermeldt helemaal niks over zonnebrillen en heb het idee dat je gewoon mag opzetten wat je wilt (zolang het maar representatief is natuurlijk )

Zit wel te kijken voor een Oakley M-frame voor op de schietbaan en algemeen gebruik.

Misschien zit er ook wel een zonnebril bij het SMP pakket die ooit.... nog eens gaat komen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:27:23 #88
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70315342
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:20 schreef Jimmie het volgende:

Zit wel te kijken voor een Oakley M-frame voor op de schietbaan en algemeen gebruik.
Precies. En het zou al helemaal tof zijn als ik die ergens in Nederland met sterkte zou kunnen regelen. In Amerika is het mogelijk, maar dat zegt niet zoveel natuurlijk
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:13:03 #89
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70577695
Gisteren naar voorlichting geweest. Net geprobeerd alle formulieren in te vullen. Ik heb nog een paar vraagjes waarvan ik eigenlijk hoop dat iemand hier toevallig de antwoorden weet:

1. Er werd gister gezegd dat de looptest een 12 minuten durende test is waarin je minimaal 2400 meter moet lopen. Dat is een gemiddelde snelheid van 12km per uur dus. Klopt dat of niet?

2. Ook werd er iets gezegd over 20 pushups moeten kunnen doen. Klopt dat of niet?

3. Bij de formulieren wordt gevraagd om een gewaarmerkte kopie van je diploma. Ik heb wel kopietjes, maar dat waarmerken is natuurlijk enorm gedoe. Ik zit in de verste verten niet in de buurt van een banenwinkel en de universiteit is wegens de zomervakantie zo goed als onbereikbaar. Hoe erg is het als je een kopie opstuurt die geen stempel heeft?

Dat was het denk..
pi_70580090
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 13:13 schreef darktower het volgende:
Gisteren naar voorlichting geweest. Net geprobeerd alle formulieren in te vullen. Ik heb nog een paar vraagjes waarvan ik eigenlijk hoop dat iemand hier toevallig de antwoorden weet:

1. Er werd gister gezegd dat de looptest een 12 minuten durende test is waarin je minimaal 2400 meter moet lopen. Dat is een gemiddelde snelheid van 12km per uur dus. Klopt dat of niet?

2. Ook werd er iets gezegd over 20 pushups moeten kunnen doen. Klopt dat of niet?

3. Bij de formulieren wordt gevraagd om een gewaarmerkte kopie van je diploma. Ik heb wel kopietjes, maar dat waarmerken is natuurlijk enorm gedoe. Ik zit in de verste verten niet in de buurt van een banenwinkel en de universiteit is wegens de zomervakantie zo goed als onbereikbaar. Hoe erg is het als je een kopie opstuurt die geen stempel heeft?

Dat was het denk..
Conditietest, is inderdaad 20 pushups en situps en 12 minuten lopen, stelt werkelijk waar geen reet voor, maar verplicht voor de hele landmacht. Neem aan dat dat is wat ze bedoelen.

Waarmerken kun je ook door bv je gemeente laten doen.
  donderdag 2 juli 2009 @ 16:33:08 #91
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70583746
Heb na veel zoeken een gewaarmerkte kopie diploma gevonden die ik al dacht nog ergens te hebben. Dat bleek dus te kloppen.

20 pushups is voor mannen wellicht niet veel, maar ik ben geen man en kwam vanmorgen tot de conclusie dat ik slechts met heel veel fantasie de 6 pushups haal momenteel.

12 min lopen met 12 km per uur moet wel lukken. Ik was alleen 1 vraag daarover nog vergeten: moet je dat op een lopende band doen bij de keuring, of om een veld? Lopende band zou stuk makkelijker zijn, dan weet je precies welk tempo je aan moet houden.
  donderdag 2 juli 2009 @ 19:00:18 #92
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70587451
Bij de keuring hoef je niet te rennen, alleen te fietsen. En krachtoefeningen natuurlijk, die vooral je benen, rug, buik en armen testen.
  donderdag 2 juli 2009 @ 22:56:21 #93
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70595605
Oke, dan ben ik nu officieel in de war: waar moet je dan wel rennen?
  vrijdag 3 juli 2009 @ 00:46:45 #94
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_70598949
Training, me dunkt.
pi_70599480
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 16:33 schreef darktower het volgende:20 pushups is voor mannen wellicht niet veel, maar ik ben geen man en kwam vanmorgen tot de conclusie dat ik slechts met heel veel fantasie de 6 pushups haal momenteel.
Tering dan ben je echt slap Ik zou maar wat gaan trainen, ook voor iemand die niet bij defensie gaat werken is een maximum van 6 pushups zwaar triest...
  vrijdag 3 juli 2009 @ 10:20:20 #96
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_70604095
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 01:17 schreef Booomer het volgende:

[..]

Tering dan ben je echt slap Ik zou maar wat gaan trainen, ook voor iemand die niet bij defensie gaat werken is een maximum van 6 pushups zwaar triest...
Misschien moet je beter lezen: ik ben vrouw, en vrouwen hebben altijd problemen met pushups omdat je rug dan hol trekt. Zeker als je lang ben (en ik ben 1.80m) dan is dat echt een probleem. Maar goed, vanmorgen lukte de 7. Elke dag eentje erbij.

Verder is mijn conditie wel aardig geloof ik. Ga sinds een week of zes zo'n 3 keer per week naar de sportschool en dat levert wel wat op. Maar ga nu maar eens wat extra krachttraining doen.
pi_70607054
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 22:56 schreef darktower het volgende:
Oke, dan ben ik nu officieel in de war: waar moet je dan wel rennen?
Die eisen van 20 push ups en 2400m in 12 min is de Fit test, die eenmaal(?) per jaar wordt gegeven.

Aangezien je vrijwilliger bengt krijg je alleen een advies om meer te trainen als je het niet red.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 13:29:32 #98
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70610220
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 11:47 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Die eisen van 20 push ups en 2400m in 12 min is de Fit test, die eenmaal(?) per jaar wordt gegeven.

Aangezien je vrijwilliger bengt krijg je alleen een advies om meer te trainen als je het niet red.
Het is niet de FIT test Het had een andere naam. De fit test is iets anders (marsen, hiba, tiltest, marsen). Check je HaMil
pi_70613227
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:29 schreef Esses het volgende:

[..]

Het is niet de FIT test Het had een andere naam. De fit test is iets anders (marsen, hiba, tiltest, marsen). Check je HaMil
Je hebt gelijk, het zal wel sport test heten of iets dergelijks
  vrijdag 3 juli 2009 @ 15:21:11 #100
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70614560
FET test dacht ik... alleen weet niet zeker Het is een test aangepast naar je leeftijd. Dit is tenminste wat je dan jaarlijks moet doen.

Tijdens je opleiding doe je de Kracht-UithoudingsVermogen test (KUV).
pi_70623521
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 10:20 schreef darktower het volgende:

[..]

Misschien moet je beter lezen: ik ben vrouw, en vrouwen hebben altijd problemen met pushups omdat je rug dan hol trekt. Zeker als je lang ben (en ik ben 1.80m) dan is dat echt een probleem. Maar goed, vanmorgen lukte de 7. Elke dag eentje erbij.
Ik had goed gelezen, maar dan nog. Ik ken vrouwen die met gemak 20-30 keer opdrukken en dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Als je jezelf zo slap laat worden, moet je er in je dagelijkse leven toch ook last van hebben? Ga je een keer verhuizen, kan je niks zelf tillen!
pi_70625515
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 13:29 schreef Esses het volgende:

[..]

CP: Conditieproef

2400 meter in 12 minuten lopen.
20 push ups.
30 sit ups.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:15:06 #103
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70627750
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 19:58 schreef Booomer het volgende:

[..]

Ik had goed gelezen, maar dan nog. Ik ken vrouwen die met gemak 20-30 keer opdrukken en dat lijkt me ook niet meer dan normaal. Als je jezelf zo slap laat worden, moet je er in je dagelijkse leven toch ook last van hebben? Ga je een keer verhuizen, kan je niks zelf tillen!
Laten we het er maar op houden dat dit bullshit is en dat een vrouw die 20-30 keer kan opdrukken eerder uitzondering is dan regel.
  vrijdag 3 juli 2009 @ 22:15:28 #104
211797 Esses
Splendide mendax
pi_70627762
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 20:58 schreef Remco026 het volgende:

[..]

20 push ups.
30 sit ups.
Dat is bij ons de KUV
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:10:53 #105
199122 vuurie
Stay frosty
pi_70780662
Hey mensen, ik zit in de AMO van 10 tot 21 augustus 2009. De PGU haal ik 7 augustus op. Ik zal uiteindelijk in A-cie van 20 Natresbat in Den Haag komen.

Nog iemand anders die dan de AMO doet?

PS (aan de gene die de AMO al hebben gedaan): Was het net zo leuk als je dacht of viel het tegen?
pi_70783955
quote:
Op vrijdag 3 juli 2009 22:15 schreef Esses het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat dit bullshit is en dat een vrouw die 20-30 keer kan opdrukken eerder uitzondering is dan regel.
denk eerder dat het een regel is dan een uitzondering. ben zelf ook een dame en 20 keer opdrukken is helemaal niet moeilijk is, ook al ben je niet zo supergetraind. kon zelf een periode niet optimaal trainen en kan na 3 maanden haast niks te hebben gedaan toch met redelijk gemak 20 keer opdrukken.
pi_70810847
quote:

[..]

20 push ups.
30 sit ups.
+25m, 1xpush up en 1x situp voor de koningin
pi_71852822
Weet iemand of dit te combineren is met een universitaire studie?
Hoeveel uur moet je ongeveer ''werken'' en verdient het ook redelijk?
En krijg je een contract dat lang duurt? Want ik weet niet of reservist wel te combineren is als ik eenmaal mijn diploma heb
pi_71853506
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:04 schreef Matr het volgende:
Weet iemand of dit te combineren is met een universitaire studie?
Hoeveel uur moet je ongeveer ''werken'' en verdient het ook redelijk?
En krijg je een contract dat lang duurt? Want ik weet niet of reservist wel te combineren is als ik eenmaal mijn diploma heb
Ik ben een tijd geleden naar een voorlichting van de Natres geweest en dit is wat ik weet:

Volgens een vastgelegd jaarrooster werk je minimaal 200 uur per jaar. Opleiding en training zijn daarbij inbegrepen. Je werkt dan gemiddeld 1 zaterdag en 1 à 2 doordeweekse avonden per maand.

Voor de verkorte AMO moet je echter wel 2 weken vrij kunnen nemen, want je gaat dan intern.

Of het te combineren is moet je voor jezelf bepalen. Ze vertelden mij dat de Natres 'vrijwillig maar niet vrijblijvend' is. Ze verwachten dus wel dat je opkomt wanneer je wordt opgeroepen, ook al ben je het officieel niet verplicht. Als het na je studie niet meer te combineren is kan je dacht ik gewoon ontslag nemen.

En ik vind het als bijbaan ook wel aardig verdienen. Ik zou als 23 jarige 10/11 euro per uur gaan verdienen. En 4 maanden na de AMO wordt je soldaat 2, waarbij je salaris verhoogd wordt. En nog een jaar later wordt je soldaat 1, waarbij je salaris weer verhoogd wordt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Booomer op 13-08-2009 17:38:47 ]
pi_71853961
Twee weken geleden de papieren op de bus gedaan en nu is het wachten totdat ik een datum krijg voor de keuringen.. Overigens niet voor de Natres, maar voor de GLR

Ben 23 en studeer nog, maar moet goed te combineren zijn, heb er iig veel zin in
pi_71857248
Ah GLR = groep luchtmachtreserve . Ik zal binnenkort eens wat meer informatie zoeken lijkt me op zich wel leuk.
pi_71857615
Ik wilde ook bij de Natres, alleen dat verwerken van die kutpapieren duurt enkele maanden terwijl de AMO maar 2 weken duurt Had dit een half jaar geleden moeten plannen om in de vakantie 2 weken rond te kunnen huppelen
pi_71859418
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 20:03 schreef Matr het volgende:
Ah GLR = groep luchtmachtreserve . Ik zal binnenkort eens wat meer informatie zoeken lijkt me op zich wel leuk.
Ik ben naar zowel de informatieavond van de Natres als van de GLR geweest. Wat ze mij vertelden is dat de Natres meer wordt opgeroepen bij dreigingen en rampen dan de GLR. En Natres speelt ook oefenpartner voor bijvoorbeeld KTC. GLR doet meer de beveiliging van militaire basissen in Nederland.

Dan lijkt mij Natres iig een stuk leuker. Al weet ik niet of ik nog bij de Natres ga, want ik zit sterk te overwegen naar de KMA te gaan.
pi_71871053
De GLR speelt wel degelijk voor oefenvijand.. Bijvoorbeeld bij vliegers in opleiding die moeten handelen alsof ze in vijandelijk gebied zijn neergestort, de GLR moet hun dan opjagen. De vliegers moeten op hun beurt uit jou handen zien te blijven en naar een checkpoint zien te komen..

Verder doet de GLR idd veel beveiligingstaken van vliegvelden en bijvoorbeeld bij de jaarlijkse opendagen van de luchtmacht.. De GLR wordt in tegenstelling tot de Natres ook getraind om mensen te overmeesteren en aan te houden (je draagt ook handboeien)

Wat mij vooral aantrok bij de GLR itt de Natres, is dat je bij de GLR echt onderdeel bent van de luchtmacht en veel samenwerkt met beroepsmilitairen.De Natres is meer een opzichzelfstaand onderdeel, dat ook altijd zelfstandig werkt..

Wachten totdat je wordt opgeroepen voor de keuring lijkt wel een eeuwigheid te duren idd, hoop wel dat ik binnenkort iets te horen krijg
pi_71871717
De Natres krijgt ook instructies in het overmeesteren van mensen. We hebben inderdaad geen stalen handboeien maar we hebben wel tie-rips (hoe je het ook spelt) bij ons en daar kan je mensen ook heel goed mee boeien hoor. De laatste oefening die ik draaide hebben we daar goed gebruik van gemaakt.
Nou weet ik niet of jullie ook een wapenstok dragen maar wij krijgen ook gewoon militaire zelfverdediging en leren daarbij de diemaco ook als slagwapen te gebruiken.
En als je meedoet aan ondersteuningen of een backfill programma dan werk je bijna alleen maar tussen beroeps ipv natres.

En Booomer ik werd nog in de amo bevorderd tot Sld2. Dit was voor het 30e waar ik bij zit de traditie. Mensen van het 20e werden toen nog niet bevorderd dus dat zal een beetje aan het bataljon liggen waar je terecht komt maar het zal geen 4 maanden duren denk ik.
pi_71876136
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:45 schreef Hubs het volgende:
De Natres krijgt ook instructies in het overmeesteren van mensen. We hebben inderdaad geen stalen handboeien maar we hebben wel tie-rips (hoe je het ook spelt) bij ons en daar kan je mensen ook heel goed mee boeien hoor. De laatste oefening die ik draaide hebben we daar goed gebruik van gemaakt.

Bij de laatste oefening die wij hadden waren ze er niet zo blij mee dat iemand met die tiewraps mensen gingen boeien

En idd promotie bij afsluiting van de amo had ik ook
pi_71877854
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 14:22 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Bij de laatste oefening die wij hadden waren ze er niet zo blij mee dat iemand met die tiewraps mensen gingen boeien

En idd promotie bij afsluiting van de amo had ik ook
Tja was voor mij de eerste oefening die ik uberhaupt draaide was vers een paar dagen de amo uit en kreeg te horen dat ik die mee moest nemen want "dat is makkelijk"

maar van mij hoef ik niet zo nodig mensen aan te houden en te boeien. Ik doe ook wel eens beveiling draaien op festivals en daar mag ik meer als genoeg "stoeien" met mensen.

En de bevorderen was erg leuk want van de 37 man werden er 11 bevorderd en de rest niet. Daar was de SM van de amo niet geheel content mee
pi_71897736
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:25 schreef Hubs het volgende:

[..]

Tja was voor mij de eerste oefening die ik uberhaupt draaide was vers een paar dagen de amo uit en kreeg te horen dat ik die mee moest nemen want "dat is makkelijk"

maar van mij hoef ik niet zo nodig mensen aan te houden en te boeien. Ik doe ook wel eens beveiling draaien op festivals en daar mag ik meer als genoeg "stoeien" met mensen.

En de bevorderen was erg leuk want van de 37 man werden er 11 bevorderd en de rest niet. Daar was de SM van de amo niet geheel content mee
Hehehe het was voor mij ook de eerste, eigenlijk meteen na de amo
Ik heb die van begin mei in assen gedaan, jij?
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 13:59:49 #119
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_71900068
In september de voorlichtingsavond in Amersfoort, nog meer mensen die dan gaan?
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:52:13 #120
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71925906
quote:
Op zondag 14 juni 2009 23:48 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Je vergeet de medische keuring nog. De kans dat je half augustus de AMO kan doen is nul. De plaatsen zijn al vergeven en bovendien duurt het hele keuringsproces ook al minimaal een aantal maanden. De kans is groot dat je pas over zes tot negen maanden kan beginnen aan je AMO.

Het onderzoek bij de MIVD gaat trouwens wel even wat dieper dan alleen je justitiele verleden.
Wat voor screening is het dan ?
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:53:49 #121
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71925932
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 13:59 schreef Hi_flyer het volgende:
In september de voorlichtingsavond in Amersfoort, nog meer mensen die dan gaan?
Hmm geen idee Weet het nog niet
  zondag 16 augustus 2009 @ 16:55:03 #122
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71925962
quote:

[..]

20 push ups.
30 sit ups.
2400 Meter in 12 minuten
pi_71926201
Weet niet of dit ook voor Natres geldt? Iemand hier?
pi_71930171
@ Remco26. ja voor zeover ik weet geld die afstand ook voor de natres. Ik zie hem gewoon op het jaarrooster staan. Dus ook wij moeten eraan geloven. Maar als je een normale conditie hebt hoef je niet veel extra te doen om dit makkelijk te kunnen halen hoor!

@ Mickey_Blue_Eyes. Ik zat een lichting later dan jou. Ik had hem in Oirschot in juni. En het was erg tof om meteen door te kunnen gaan op zo'n oefening na je amo. Leer je meteen dat ze het bij je eenheid toch een beetje anders aanpakken
En heb jij al je amo+ al gehad?
  zondag 16 augustus 2009 @ 22:57:32 #125
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71935866
Ik heb het aanvraag formulier ingevuld
pi_71941725
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 17:06 schreef Remco026 het volgende:
Weet niet of dit ook voor Natres geldt? Iemand hier?
Dit is inderdaad de test die ik ook pas heb gedaan.
Het wordt wel wat minder naar mate je ouder wordt

Wij hebben onze amo+ in oktober
pi_71960276
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:05 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de test die ik ook pas heb gedaan.
Het wordt wel wat minder naar mate je ouder wordt

Wij hebben onze amo+ in oktober
hmm ik heb mijn amo+ ook in oktober zouden we hem tegelijkertijd hebben?
Ik zit bij het 30e en jij?
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:22:59 #128
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71960420
Ik wordt toch een S5 Mischien is er in de keuken nog plaats
pi_71961679
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:19 schreef Hubs het volgende:

[..]

hmm ik heb mijn amo+ ook in oktober zouden we hem tegelijkertijd hebben?
Ik zit bij het 30e en jij?
hehehe dat zou wel heul toevallig zijn
Ik zit bij het 50e, en wat ik begreep is dat elk bataljon zn eigen amo+ regelde.
Dus dan zou het weer niet kunnen.....
pi_71962032
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:22 schreef skippy22 het volgende:
Ik wordt toch een S5 Mischien is er in de keuken nog plaats
Een S5 met messen in de nabije omgeving?
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:18:38 #131
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_71962279
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:11 schreef Arkaneor het volgende:

[..]

Een S5 met messen in de nabije omgeving?
Ohja Dan maar de bier&vodka troepen
pi_71984444
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:01 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

hehehe dat zou wel heul toevallig zijn
Ik zit bij het 50e, en wat ik begreep is dat elk bataljon zn eigen amo+ regelde.
Dus dan zou het weer niet kunnen.....
ja inderdaad ze zijden dat ieder bataljon het zelf zou regelen, of een samenwerkingsverband...
maar das wel revolutionair voor defensie geloof ik

maar aan de andere kan ziten er bij mij in de compagnie maar 3 man (inc ik) die de amo+ moeten doen. en wij konden kiezen uit oktober of maart. Dus ze moeten wel samenwerken denk ik om een klasje vol te krijgen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:42:13 #133
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_72046855
De werving en aanstelling brief is binnen
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:44:47 #134
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_72046934
Voorlichtingsavond is pas in november
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:51:26 #135
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_72047113
Oh het is al augustus
pi_72108658
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:15 schreef Hubs het volgende:

[..]

ja inderdaad ze zijden dat ieder bataljon het zelf zou regelen, of een samenwerkingsverband...
maar das wel revolutionair voor defensie geloof ik

maar aan de andere kan ziten er bij mij in de compagnie maar 3 man (inc ik) die de amo+ moeten doen. en wij konden kiezen uit oktober of maart. Dus ze moeten wel samenwerken denk ik om een klasje vol te krijgen.
als je het zo bekijkt lijkt me samen inderdaad wel makkelijk.
Zal eens navragen. Hier zaterdag (eindelijk) weer beginnen
pi_72111399
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 12:09 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

als je het zo bekijkt lijkt me samen inderdaad wel makkelijk.
Zal eens navragen. Hier zaterdag (eindelijk) weer beginnen
oh zaterdag al, ik begin pas weer op 7 september en kan ook niet echt wachten
pi_72112668
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 14:28 schreef Hubs het volgende:

[..]

oh zaterdag al, ik begin pas weer op 7 september en kan ook niet echt wachten
Officieel ook 7 sept eigenlijk, maar zaterdag steunverlening in Almere
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:19:43 #139
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72138338
Fok deed stom dus nieuwe gebruikersnaam. TVP.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_72167426
Lang hier niet meer gereageerd maar vind dit wel een erg interessant topic. Ik mag vrijdag ochtend mijn PGU ophalen en begin eind september met mijn AMO.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 13:21:54 #141
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72169122
Ik ben nog in afwachting voor die brief over mijn PGU. Mijn AMO begint 5 oktober dus dat zal wel ergens in september gebeuren.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_72169566
Ik ga het wel redden had ook cluster 4 en zo.. maak me alleen wel zorgen over de klimtoren wist niet dat die er ook bij in zat
pi_72171767
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 13:40 schreef GeertJan88 het volgende:
Ik ga het wel redden had ook cluster 4 en zo.. maak me alleen wel zorgen over de klimtoren wist niet dat die er ook bij in zat
zo spannend is die niet....
  woensdag 26 augustus 2009 @ 15:13:24 #144
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72172472
Last van hoogtevrees, GertJan? Lijkt me niet bijzonder handig binnen defensie. Bovendien zit je in zo'n test wel vast aan een veiligheidskoord neem ik aan.
pi_72172513
Ik zit in de molen, ben benieuwd wanneer de keuring gaat zijn
pi_72175993
quote:
Bij de AMO zal je het tegen komen, maar die klimtoren is niet zo groot.

Verder gewoon aangeven dat je het hebt tijdens de AMO dan houden ze rekening met je (en je buddies sleuren je er doorheen )

Eenmaal in 'dienst' zal je nooit meer met hoogte in aanraking komen (op een hoge uitzondering na misschien, maar ik kan niet eens iets verzinnen).
pi_72176084
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:13 schreef Vortix het volgende:
Last van hoogtevrees, GertJan? Lijkt me niet bijzonder handig binnen defensie. Bovendien zit je in zo'n test wel vast aan een veiligheidskoord neem ik aan.
nee, je bent ongezekerd. Das een extra motivatie om het niet te verkloten.

woensdag 26 augustus 2009 @ 17:30:06 #148
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72176676
Whehehe.
pi_72181398
quote:
ach maak je niet te druk er staat inderdaad een erg leuke klimtoren en wij mochten maar tot het 1e platform en dat is echt niet hoog.

En bij mij in de amo hadden 2 mensen ook heel erge hoogtevrees en die hebben het ook gehaald met een beetje hulp. En daarna krijg je wel je certificaat werken op hoogte
pi_72217317
Bedankt mensen zijn echt reacties waar ik wat aan heb...! Ga deze week nog een keer naar de klimtoren in amsterdam en dan moet het wel goed komen Moet nu wel gaan pitten morgenvroeg 5:30 op moet al om 8 uur in Utrecht zijn voor PGU :p
pi_72219038
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:15 schreef GeertJan88 het volgende:
Bedankt mensen zijn echt reacties waar ik wat aan heb...! Ga deze week nog een keer naar de klimtoren in amsterdam en dan moet het wel goed komen Moet nu wel gaan pitten morgenvroeg 5:30 op moet al om 8 uur in Utrecht zijn voor PGU :p
succes met wachten en koop maar meteen een extra kast
pi_72220155
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:15 schreef GeertJan88 het volgende:
Hey, tijd niet meer in dit topic geweest. Ik mag morgen ook spullen ophalen. Wil ook wel gaan slapen maar moet nog een paar dingen voor school doen, hoop dat ik uberhaupt kan gaan slapen zo

Misschien tot morgen, of anders op de AMO misschien.
pi_72220427
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 11:45 schreef Hubs het volgende:
Nou weet ik niet of jullie ook een wapenstok dragen maar wij krijgen ook gewoon militaire zelfverdediging en leren daarbij de diemaco ook als slagwapen te gebruiken.
En als je meedoet aan ondersteuningen of een backfill programma dan werk je bijna alleen maar tussen beroeps ipv natres.

En Booomer ik werd nog in de amo bevorderd tot Sld2. Dit was voor het 30e waar ik bij zit de traditie. Mensen van het 20e werden toen nog niet bevorderd dus dat zal een beetje aan het bataljon liggen waar je terecht komt maar het zal geen 4 maanden duren denk ik.
Hoe kom je erbij dat je als reservist tie-wraps mag gebruiken om personen te boeien? Dat is toch aardig not done
pi_72223285
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 03:15 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat je als reservist tie-wraps mag gebruiken om personen te boeien? Dat is toch aardig not done
uhm nogmaals was tijdens een oefening. Dus waren geen burgers maar mensen van uit de eigen compagnie. En zoals al eerder aangegeven dit was mijn eerste oefening en kreeg gewoon te horen "neem maar mee, das makkelijk" Niet meer niet minder. En we hebben idd 1 iemand er mee vast geknoopt, en aangezien we tijdens de oefeningen dat Saab systeem droegen was de rest al uitgeschakelt voor we in de buurt kwamen.

Dus het was niet tijdens een inzet ofzo. We hebben geen burgers oid vastgebonden want dat mag inderdaad niet en dat weten wij ook wel.
pi_72236807
Vandaag de spullen opgehaald, wat krijg je veel spullen zeg maar opzich wel prima natuurlijk
pi_72238585
Krijgen jullie gewoon standaard uitrusting? (zelfde als de doorsnee full time militair)
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:57:16 #157
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72238680
Ja, minus wat superdure en onnodige spullen als NVG's en zo. En de Natres is als laatst aan de beurt bij de invoering van nieuwe stukken uitrusting...
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:40:07 #158
211797 Esses
Splendide mendax
pi_72239849
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:26 schreef Hubs het volgende:

[..]

uhm nogmaals was tijdens een oefening. Dus waren geen burgers maar mensen van uit de eigen compagnie. En zoals al eerder aangegeven dit was mijn eerste oefening en kreeg gewoon te horen "neem maar mee, das makkelijk" Niet meer niet minder. En we hebben idd 1 iemand er mee vast geknoopt, en aangezien we tijdens de oefeningen dat Saab systeem droegen was de rest al uitgeschakelt voor we in de buurt kwamen.

Dus het was niet tijdens een inzet ofzo. We hebben geen burgers oid vastgebonden want dat mag inderdaad niet en dat weten wij ook wel.
Kon je bij de NATRES geen BOA certificaat halen waarbij je, op bevoegdheid van C-KMar, onder de ambtsinstructie kan handelen?
pi_72242456
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 02:15 schreef basmens het volgende:

[..]

Hey, tijd niet meer in dit topic geweest. Ik mag morgen ook spullen ophalen. Wil ook wel gaan slapen maar moet nog een paar dingen voor school doen, hoop dat ik uberhaupt kan gaan slapen zo

Misschien tot morgen, of anders op de AMO misschien.
Had je alles een beetje compleet of niet??
pi_72244369
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef Vortix het volgende:
Ja, minus wat superdure en onnodige spullen als NVG's en zo. En de Natres is als laatst aan de beurt bij de invoering van nieuwe stukken uitrusting...
Nou NVG zit ook niet bij mij PGU hoor
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 23:07:34 #161
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72246775
Nja, de Natres gebruikt ze voor zover ik weet sowieso niet. Maar goed
pi_72253586
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 21:06 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Had je alles een beetje compleet of niet??
Ja, redelijk compleet. Mis nog een tent wat minder belangrijke zaken als sokken enzo
Hoe werkt dat met het naleveren eigenlijk, heb dus wel een overzichtje van wat ik nog moet krijgen maar weet niet of ik dat zelf moet halen of dat het gebracht wordt oid

En hoe zit het eigenlijk met het dragen van die spullen in je burgerleven. Ik bedoel zal geen camouflage gaan dragen op straat maar wel een paar mooie handschoenen gekregen die bijvoorbeeld in de winter wel van pas zouden kunnen komen.
Zijn daar regeltjes voor?
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:09:03 #163
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72264036
Hmm de start van mijn initiele opleiding is vervroegd naar 15 september 2009. Dan zal ik wel heel binnenkort mijn spullen moeten komen ophalen
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 20:03:50 #164
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72265318
Dude, sokken zijn Muy importanteeee !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

you'll learn
pi_72270551
Ik was letterlijk als allerlaatste vrijdag maar heb alsnog alles ontvangen. Alleen de tent nog niet, maar die heeft niemand gekregen. Krijgen we namelijk op locatie pas.
pi_72272069
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:51 schreef GeertJan88 het volgende:
Ik was letterlijk als allerlaatste vrijdag maar heb alsnog alles ontvangen. Alleen de tent nog niet, maar die heeft niemand gekregen. Krijgen we namelijk op locatie pas.
hmm ik kreeg hem gewoon in utrecht hoor.
Maar je tent heb je helemaal niet nodig want die ga je toch niet gebruiken. Denk eerder aan een onderkomen van je poncho en als je slim bent een paar spinners
pi_72272247
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:26 schreef Hubs het volgende:

[..]

Waarom tijdens een oefening gebruiken als boeien, als het in het eggie ook niet mag? Train as you fight Weet je zeker dat je aangeraden werd tie-wraps mee te nemen als boeien en niet als ... nou ja tie-wraps dus?
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:57 schreef Vortix het volgende:
Niemand krijgt NVG's oid bij z'n PGU. En binnen de NatRes worden zeker wel helderheidsversterkers gebruikt.
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:17 schreef basmens het volgende:

[..]

Ja, redelijk compleet. Mis nog een tent wat minder belangrijke zaken als sokken enzo
Hoe werkt dat met het naleveren eigenlijk, heb dus wel een overzichtje van wat ik nog moet krijgen maar weet niet of ik dat zelf moet halen of dat het gebracht wordt oid

En hoe zit het eigenlijk met het dragen van die spullen in je burgerleven. Ik bedoel zal geen camouflage gaan dragen op straat maar wel een paar mooie handschoenen gekregen die bijvoorbeeld in de winter wel van pas zouden kunnen komen.
Je mag officieel geen burger/militair door elkaar dragen. Dus of burger, of correct militair tenue. En in de winter doe je dus lekker je handschoentjes van de koningin aan, tijdens een wandeling je kisten en op een koude avond je warme truitje

Ik draag regelmatig een shirtje van defensie en in de winter gebruik ik zeker wat spulletjes.

Tent heb ik trouwens ook nog steeds niet, komt ook vast niet meer.... Tijdens de AMO op locatie geleend en tijdens oefeningen hebben we wel een paar extra tentjes.
pi_72272673
[quote]Op zondag 30 augustus 2009 01:24 schreef vannilesoep het volgende:

[..]

Waarom tijdens een oefening gebruiken als boeien, als het in het eggie ook niet mag? Train as you fight Weet je zeker dat je aangeraden werd tie-wraps mee te nemen als boeien en niet als ... nou ja tie-wraps dus?
[..]

Jah nogal zeker, want ik weet anders echt geen nut van 2 tie-wraps alvast door elkaar te lussen zodat je ze snel kan gebruiken. Maar zal wel eerder gebruikt worden om mensen mee te "vervelen" dan voor het echie.
Zoals ik al aangaf kan ik me niet voorstellen dat we ze dan gaan gebruiken of dat ze uberhaupt mee gaan dan behalve als tie-wrap dan. En dan zijn ze verrekte handig om dingen aan je tas vast te maken (en nee mensen maak je niet vast aan je tas )
pi_72274003
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 11:17 schreef basmens het volgende:

[..]

Alle naleveringen worden rechtstreeks naar je compagnie gestuurt. Die kan je dus in A'dam ophalen.
Je krijgt een brief thuis als er iets ligt.

De exacte regels weet ik niet, maar weet wel dat die bilaminaat een goede regenjas is
En inderdaad die sokken, als je echt niks hebt koop dan een paar of 4/5 goede wandelsokken.
Niks lekkerders als schone sokken aandoen op bivak
pi_72279206
Even een vraagje tussendoor. Is de AMO nu een verkorte opleiding om reservist te worden?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:22:40 #171
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72279592
amo staat voor algemene militaire opleiding.

als het goed is is die overal binnen de landmacht hetzelfde
maar reservisten hebben een kortere.. en leren hem anders..

en ik draag heeel vaak een defensie t-shirtje onder mijn kleding in de winter.. fokkin lekkor warm
pi_72279617
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 07:51 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Alle naleveringen worden rechtstreeks naar je compagnie gestuurt. Die kan je dus in A'dam ophalen.
Je krijgt een brief thuis als er iets ligt.

De exacte regels weet ik niet, maar weet wel dat die bilaminaat een goede regenjas is
En inderdaad die sokken, als je echt niks hebt koop dan een paar of 4/5 goede wandelsokken.
Niks lekkerders als schone sokken aandoen op bivak
De exacte regel is: Geen militaire kleding combineren met burgerkleding, maar inderdaad de bilaminaat is een zeer goede regenjas
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:29:30 #173
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72281400
oeps..

ik zit nu met mijn CBRN masker op te Fok!ken...

kut hooikoorts
pi_72285581
hoe zit het eigenlijk als ik op de basis moet zijn gewoon op dinsdag voor theorie of zo. Fiets ik dan in mijn leger tenue erheen of kleed ik me daar om?
pi_72285884
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:29 schreef Pumatje het volgende:
oeps..

ik zit nu met mijn CBRN masker op te Fok!ken...

kut hooikoorts
Foei Puma

Oww wacht niks zeggen, ik heb de hele vakantie mn kisten aangehad bij het wandelen door de bergen
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:20:12 #176
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72286936
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:43 schreef GeertJan88 het volgende:
hoe zit het eigenlijk als ik op de basis moet zijn gewoon op dinsdag voor theorie of zo. Fiets ik dan in mijn leger tenue erheen of kleed ik me daar om?

Kazerne, luchtmacht heeft een basis.. Landm. heeft kazernes. En waarom omkleden ?
pi_72287511
ja ik moet nog veel leren
pi_72295897
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:43 schreef GeertJan88 het volgende:
Dat ligt een beetje aan je kader tijdens de AMO. Ik mocht van hun niet reizen in uniform (en mijn baret pas dragen) tot ik ZHKH (zelf hulp kameraden hulp) had gehad.
Mijn groepscommandant en de luit (van de eigen compagnie) vonden dat maar onzin in mijn geval en mocht meteen mijn baret dragen en reizen in uniform. Maar officieel tot aan dat moment moet je in burger heen en weer reizen en op de kazerne omkleden. Of dat geheel realistisch is weet ik niet.

En voor de duidelijkheid voor de Natres zit ZHKH niet in de AMO. Ik geloof wel in de AMO+ maar die moet ik nog krijgen dus dat weet ik niet zeker.
pi_72297645
Ik mocht gewoon reizen in militair tenue na het behalen van mijn baret na 5 weken
  zondag 30 augustus 2009 @ 23:50:40 #180
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_72297924
Moet je dat willen?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 31 augustus 2009 @ 00:45:52 #181
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72299338
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef Rave_NL het volgende:
Moet je dat willen?
Kan af en toe toch wel handig zijn als je al genoeg zooi meesleept lijkt me.
pi_72302762
en de natres heeft geen legeringsgebouwen. Kan je elke keer omkleden bij de achterbak van je auto of in de loods, is ook niet echt handig.
pi_72314910
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 23:50 schreef Rave_NL het volgende:
Moet je dat willen?
Nee dat moet je niet willen, maar ik vond het een beetje onzin om me daar voor eindappèl om te kleden, vervolgens thuis te gaan douchen en me weer om te kleden.
pi_72318418
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:49 schreef Hubs het volgende:
en de natres heeft geen legeringsgebouwen. Kan je elke keer omkleden bij de achterbak van je auto of in de loods, is ook niet echt handig.
Amsterdam wel volgens mij
pi_72324831
met -11 kom je er niet binnen he?
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
pi_72325911
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:49 schreef Hubs het volgende:
maar als er iets gebeurd op straat word jij wel aangekeken! en geacht op te treden... sta je dan, met je 2 weken jaren lange ervaring....
Maar dat ziet de buitenwereld niet, die zien een verklede struik en verwachten iets.

Alleen als ik met de auto reis heb ik mn pak aan, anders niet. Maar in geval van n ongeluk kan ik wel professioneel pleisters plakken
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Ik denk niet dat ze plaats hebben voor je geleidehond.... dus nee, je komt niet binnen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:29:14 #187
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72327708
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:24 schreef Panzerknacker666 het volgende:
-6 is de max.
pi_72328019
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:47 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

maar als er iets gebeurd op straat word jij wel aangekeken! en geacht op te treden... sta je dan, met je 2 weken jaren lange ervaring....
Maar dat ziet de buitenwereld niet, die zien een verklede struik en verwachten iets.

Alleen als ik met de auto reis heb ik mn pak aan, anders niet. Maar in geval van n ongeluk kan ik wel professioneel pleisters plakken
[..]

Ik denk niet dat ze plaats hebben voor je geleidehond.... dus nee, je komt niet binnen.
Jah nou na 5 jaar verpleegkunde te hebben gestudeerd, 5 jaar op een EHBO post te hebben gewerkt, lid te zijn van een reddingbrigade, BHV'er zijn en beveiligingswerk te hebben gedaan denk ik wel dat ik kan optreden als er wat op straat gebeurt
okay ik heb geen ervaring met oorlogswonden maar in Nederland kom ik die niet zo snel tegen, voor de rest weet ik best goed wat te doen en voornamelijk wat niet!

En meestal kan ik gewoon meerijden met de groepscommandant maar zo af en toe niet en bij gebrek aan een rijbewijs en/of auto is het gewoon OV voor mij en ga ik gewoon in uniform. Ik blijf niet omkleden en daarnaast draai ik binnenkort een ondersteuning op een burgerevenement in uniform. Ook dan moet ik weten wat ik doen moet als er iets gebeurt net zoals in de trein.
pi_72333350
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 01:11 schreef Hubs het volgende:

[..]

hmm ik kreeg hem gewoon in utrecht hoor.
Maar je tent heb je helemaal niet nodig want die ga je toch niet gebruiken. Denk eerder aan een onderkomen van je poncho en als je slim bent een paar spinners
INderdaad, een tent zul je niet krijgen:)
Gewoon met je poncho een onderkomen maken, met wat hulp van spinners en een boom:)
pi_72333396
Vraagje over de sollicitatie. Weet iemand van jullie wanneer ongeveer de vacatures worden vrijgegeven voor de officieren voor het startjaar 2010/2011. Er zijn nu alleen nog vacatures voor de korte officiers opleidingen, maar nog (bijna) niets voor MWO. Het lijkt me dat elk jaar weer nieuwe vacatures vrijkomen. Hoe zeker kan je zijn van het feit dat ze in oktober/november wel vrijkomen?

(Ga op reis dit jaar, dus de tijd dringt en zie de vacatures het liefst zo snel mogelijk komen )
''And faith is no faith without believing.''
  dinsdag 1 september 2009 @ 11:28:00 #191
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72335579
Ik zou dat niet hier vragen maar even in het algemene defensievragentopic. Vragen over de officiersopleidingen zijn niet echt van toepassing op de NATRES.
pi_72338345
Hoelang duurde het voordat jullie werden opgeroepen voor de keuring in Amsterdam? Het is nu al 1,5 maand geleden dat ik mijn sollicitatieformulieren heb opgestuurd, maar heb nog niks gehoord.. Weet dat het lang kan duren, maar toch

Volgende week begint mijn studie ook weer, dus dan wordt het echt lastig om tijd vrij te maken voor de AMO
pi_72347562
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:00 schreef JAY-T het volgende:
Hoelang duurde het voordat jullie werden opgeroepen voor de keuring in Amsterdam? Het is nu al 1,5 maand geleden dat ik mijn sollicitatieformulieren heb opgestuurd, maar heb nog niks gehoord.. Weet dat het lang kan duren, maar toch

Volgende week begint mijn studie ook weer, dus dan wordt het echt lastig om tijd vrij te maken voor de AMO
Jij had verwacht binnen 1,5 maand aanmelden, keuren, screenen en de amo gedaan te hebben?

Mijn papieren waren weg in december 2008, ben gekeurd begin maart 2009, gekleed in april 2009 en de amo in juni 2009 dus heb er ruim een half jaar over gedaan. En dat is een normale tijdsduur wat ik gehoord heb. En als ik de media moet horen dan zit het harstikke vol in amsterdam dus zal het wachten op de keuring alleen maar langer duren vrees ik
pi_72352808
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:40 schreef Hubs het volgende:

[..]

Jah nou na 5 jaar verpleegkunde te hebben gestudeerd, 5 jaar op een EHBO post te hebben gewerkt, lid te zijn van een reddingbrigade, BHV'er zijn en beveiligingswerk te hebben gedaan denk ik wel dat ik kan optreden als er wat op straat gebeurt
okay ik heb geen ervaring met oorlogswonden maar in Nederland kom ik die niet zo snel tegen, voor de rest weet ik best goed wat te doen en voornamelijk wat niet!

En meestal kan ik gewoon meerijden met de groepscommandant maar zo af en toe niet en bij gebrek aan een rijbewijs en/of auto is het gewoon OV voor mij en ga ik gewoon in uniform. Ik blijf niet omkleden en daarnaast draai ik binnenkort een ondersteuning op een burgerevenement in uniform. Ook dan moet ik weten wat ik doen moet als er iets gebeurt net zoals in de trein.
dan ben je een uitzondering op de regel maar je snapt mn punt neem ik aan?
Daarnaast zou ik gewoon pas in uniform reizen als je strepen hebt, iederen jan klaas henk ziet dat wanneer je zonder strepen loopt je een amo-soldaat bent.... en ik had dr een hekel aan om zo rond te lopen.... maar das ff persoonlijk.

edit:

nog ff terugkomend op je laatste zin, tijdens die ondersteuning ben je actief voor de baas en dus verzekerd. als je in je eigen tijd in je verstoppertjespak loopt is dat al gauw een ander verhaal.
pi_72353015
ik begon met opsturen in ik geloof december 2008 en doe nu de amo eind september 2009 ruim een half jaar dus.

Heb vandaag gesprek gehad met mijn minor coordinator en zij vond het goed als ik 2 week school mis om de amo te volgen. Ik was uiteraard sowieso de amo gaan volgen maar het is wel makkelijker als school er mee akkoord is.
pi_72353557
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 20:48 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dan ben je een uitzondering op de regel maar je snapt mn punt neem ik aan?
Daarnaast zou ik gewoon pas in uniform reizen als je strepen hebt, iederen jan klaas henk ziet dat wanneer je zonder strepen loopt je een amo-soldaat bent.... en ik had dr een hekel aan om zo rond te lopen.... maar das ff persoonlijk.

edit:

nog ff terugkomend op je laatste zin, tijdens die ondersteuning ben je actief voor de baas en dus verzekerd. als je in je eigen tijd in je verstoppertjespak loopt is dat al gauw een ander verhaal.
Ik snap je helemaal en vanwege hierboven is er voor mij een uitzondering gemaakt. En voor de duidelijkheid onze amo duurt maar 2 weken he dus das maar 1 weekend en dan is het verboten om in uniform te reizen en word het ook niet gedaan. En tijdens de amo na 1,5 week heb ik mijn eerste streep gekregen (zo'n erg dikke rooie ) dus geheel streeploos ben ik niet.

En op het moment dat ik in bloemetjespak in de trein zit op weg naar een ondersteuning of opkomst geld dat dat in de tijd van de baas is en is de baas aansprakelijk. Maar als natresser is de verzekering sowieso een apart verhaal want wij zijn niet verzekert via de unive maar ook tijdens dienst gewoon onder de eigen "burger" verzekering.
pi_72366923
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:00 schreef JAY-T het volgende:

Heel toevallig ben ik zojuist gebeld om een afspraak te maken voor de keuring in Amsterdam, 9 oktober it is
pi_72370956
Het duurt allemaal erg lang idd.

Ik heb in april voorlichting gehad.
In Juni volgens mij keuring?
Nu is me aanstellingsdatum 5oktober.
En me AMO zal wel ergens is november/december zijn?

Mja ik wacht het rustig af, alhoewel ik niet kan wachten
pi_72373532
Als 5 oktober je aanstellingsdatum is, dan zul je 5 oktober ook wel aan je AMO beginnen.
pi_72375634
quote:
Op woensdag 2 september 2009 17:57 schreef Remco026 het volgende:
Als 5 oktober je aanstellingsdatum is, dan zul je 5 oktober ook wel aan je AMO beginnen.
Voor zover ik weet is er geen AMO is oktober.

Voor Assen is die in november als ik het goed heb.

Bij de Natres is dat volgens mij weer anders, bij beroeps is je aanstellingsdatum ook de start van de AMO.
pi_72375780
ik geloof dat bij mij de aanstellingsdatum 2 week voor de amo is
pi_72377422
Ja volgens mij verschilt dat elke keer weer... ik wacht het maar gewoon af.
Hoop alleen wel dat ik me PGU toch wel ruim van te voren heb om me kisten voldoende in te lopen
  woensdag 2 september 2009 @ 20:55:29 #203
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72379430
Mijn kleeddag is drie dagen voor de start van mijn AMO. Dat wordt dus het hele weekend rondsjouwen op die dingen om ze in te lopen
pi_72380859
quote:
Op woensdag 2 september 2009 20:55 schreef Vortix het volgende:
Mijn kleeddag is drie dagen voor de start van mijn AMO. Dat wordt dus het hele weekend rondsjouwen op die dingen om ze in te lopen
Ach ik heb ze enkel een keer een rondje met de hond aangehad voor de amo, en had nergens last van
En scheelde me weer poetsen
pi_72391999
kan iemand die de amo al gevolgd heeft hoe zwaar het allemaal is. Of je echt kapot gaat of dat het wel te doen is...?
pi_72401750
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:24 schreef GeertJan88 het volgende:
kan iemand die de amo al gevolgd heeft hoe zwaar het allemaal is. Of je echt kapot gaat of dat het wel te doen is...?
Het is best pittig, maar je gaat zeker niet helemaal kapot.
Wat ik het zwaarste vond is dat je gewoon heel veel dingen in korte tijd moet leren, volgens de instructeurs ligt het tempo en niveau een stuk hoger dan voor de reguliere AMO-soldaat.
De tweede week (de bivakweek) zal je waarschijnlijk weinig slaap krijgen, maar donderdagavond slaap je alweer op de kazerne. Bij ons moest iedereen verplicht om 22:00 uur in bed liggen omdat een groot deel van ons de volgende dag weer met de auto naar huis zou rijden.
  donderdag 3 september 2009 @ 16:16:05 #207
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72402125
Hoe lang duurt kleden ongeveer? Ik moet om kwart voor acht in Utrecht zijn eind deze maand, maar ik zou ook willen weten hoe laat ik daar klaar mee ben, in verband met vervoer en zo (ik moet even regelen dat mijn vader tijd heeft om me te komen ophalen ivm dat de grote hoeveelheid spullen die je meekrijgt en OV niet echt goed samen gaan ).

Zal wel weer geen specifieke eindtijd voor staan he?
pi_72404595
Het ligt er heel erg aan. Ik was met ongeveer 25 anderen en de eerste was rond 12 uur klaar. Ik was als allerlaatste en was rond 3 uur klaar.
pi_72408964
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:24 schreef GeertJan88 het volgende:
Ach het valt allemaal wel mee zolang je voeten heel blijven.
Eerste week is zeker ok te doen, en bivak (2e week) is idd weinig slaap en een laatste stuk marcheren op donderdag naar de kazerne.
Daarna donderdagavond feestje tot midden in de nacht en vrijdag brak niet zoveel doen eigenlijk.
Maar zorg er voor dat je voeten heel blijven en je geen grote bek hebt en je hebt een toffe 2 week
  vrijdag 4 september 2009 @ 02:33:06 #210
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72422392
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:38 schreef GeertJan88 het volgende:
Het ligt er heel erg aan. Ik was met ongeveer 25 anderen en de eerste was rond 12 uur klaar. Ik was als allerlaatste en was rond 3 uur klaar.
Okay, dus als ik mijn vader zeg dat hij mij tussen vier en vijf max kan komen ophalen zit ik wel ongeveer goed?
pi_72423762
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:16 schreef Vortix het volgende:
Hoe lang duurt kleden ongeveer? Ik moet om kwart voor acht in Utrecht zijn eind deze maand, maar ik zou ook willen weten hoe laat ik daar klaar mee ben, in verband met vervoer en zo (ik moet even regelen dat mijn vader tijd heeft om me te komen ophalen ivm dat de grote hoeveelheid spullen die je meekrijgt en OV niet echt goed samen gaan ).

Zal wel weer geen specifieke eindtijd voor staan he?
Ik was er half 8 zodat ik als 2e opgemeten kon worden enzo, maar was daardoor wel om half 11 klaar. Een auto is wel handig inderdaad
pi_72548614
zijn er hier eigenlijk nog mensen die 21 sept amo hebben?
  dinsdag 8 september 2009 @ 13:18:03 #213
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72548728
Ik begin een week later, in Assen.
pi_72551422
nog handige tips voor spullen om mee te nemen wat niet in de pgu zit
pi_72551654
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 15:04 schreef GeertJan88 het volgende:
nog handige tips voor spullen om mee te nemen wat niet in de pgu zit
Voornamelijk voor de 2e week bivak:
- neem een soort mes/vork/lepel in een mee. Zo hoef je die je al hebt niet te gebruiken en dus schoon te maken (controle)
- spinners voor spannen poncho
- afgebroken kwast
- bij ons had ook iemand labello en een soort vochtige reinigingsdoekjes mee voor je gezicht. Klinkt misschien een beetje gay, maar na 3/4x per dag je camo op en af brand je kop wel weg van het eraf schrobben en dan zijn die dingen wel lekker.

Voor de rest kan ik zo niet zoveel verzinnen.
pi_72557417
oke bedankt. Hoofd lamp met rood filter heb ik ook nog ergens gelezen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 18:45:25 #217
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72557563
dat was ik dacht ik.

idd very usefull
pi_72566512
gewoon dumphuis of zijn die bij van die camping winkels te krijgen?
pi_72632390
Zou iemand me kunnen vertellen of je er (praktisch gezien) ook bij kan als je geen auto hebt? Ben student in Utrecht, heb voorlichting gehad en zou er graag bij gaan, maar kun je zonder auto opkomen?

Zowel bij de verplichte oefeningen als de steunverleningen?
pi_72633927
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 01:03 schreef PC1984 het volgende:
Zou iemand me kunnen vertellen of je er (praktisch gezien) ook bij kan als je geen auto hebt? Ben student in Utrecht, heb voorlichting gehad en zou er graag bij gaan, maar kun je zonder auto opkomen?

Zowel bij de verplichte oefeningen als de steunverleningen?
Ik zelf zit bij het 50e in amersfoort, en er zijn er inderdaad een aantal die met de trein uit Utrecht komen.
De kazerne zit op 15min lopen ofzo van het station.
Het is af en toe idd ff zeulen met je zooi, maar voglens mij wel te doen.
Je moet er wel rekening mee houden dat de oefenzaterdagen meestal wel rond een uur of 6/7 's ochtends beginnen. Weet niet of dan de treinen ook rijden?
pi_72635262
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:11 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat de oefenzaterdagen meestal wel rond een uur of 6/7 's ochtends beginnen.
Foei, moet ik nog vroeg me bed uit ook

Ik verwacht toch 1 dezer dagen ook een keer post van defensie.
5 oktober aanstellingsdatum maar nog steeds niks gehoord
  vrijdag 11 september 2009 @ 09:49:13 #222
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72635521
Tijdens de AMO beginnen de dagen ook om zes uur hoor

Minder goed nieuws: mijn heupblessure is weer terug. Ik ga er vandaag mee naar de fysio, hopelijk kan die het snel fixen, anders wordt de AMO twee weken vooral tijdens het rennen flink doorbijten
pi_72635803
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:49 schreef Vortix het volgende:
Tijdens de AMO beginnen de dagen ook om zes uur hoor

Minder goed nieuws: mijn heupblessure is weer terug. Ik ga er vandaag mee naar de fysio, hopelijk kan die het snel fixen, anders wordt de AMO twee weken vooral tijdens het rennen flink doorbijten
Ja maar dan kan ik het wel hebben, dan zit je toch al in dat 6uur ritme. Heb ik met me huidige werk niet dus is 6uur op een zaterdag wel even wennen maar dat komt goed

Balen man van je blessure, zoveel tijd heb je ook niet meer voor herstel. Hopen dat het maar goed komt
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:15:55 #224
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72636177
Ja, ik hoop het ook. Naja het is volgens mij ook niets ernstig, er is niets paars, rood of gezwollen of zo, maar het doet gewoon na een tijdje hardlopen pijn alsof het gekneusd is, en dat is geen fijne pijn om mee te hardlopen
pi_72638071
Moet zeggen dat ik er nu wel echt zin in heb
  vrijdag 11 september 2009 @ 14:57:29 #226
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72644156
gewoon veel oorlogsfilms kijken tijdens je amo..

deed ik ook , helpt je er doorheen
pi_72644207
Hoe ga jij tijdens je AMO films kijken?
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:07:16 #228
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72644484
gewoon? 's avonds?....

ben overigens geen reservist , ben huzaar
  vrijdag 11 september 2009 @ 15:25:16 #229
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72645054
Ben net terug van de fysiotherapeut. Volgens hem is de pijn in mijn heup te wijten aan kramp in bepaalde triggerpoints in de heupspieren bij meer dan normale belasting. Volgens hem kan ik daar gewoon doorheen trainen (pijn is voor even, trots is voor altijd holladijee) en hij heeft me een paar opdrachtjes gegeven om het in de toekomst te vermijden.

Best goed nieuws dus
pi_72646722
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:28 schreef GeertJan88 het volgende:
Moet zeggen dat ik er nu wel echt zin in heb
Maak mij maar jaloers
  vrijdag 11 september 2009 @ 16:43:09 #231
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_72647767
even een vraagje voor diegene die hun pgu recentelijk hebben opgehaaldin utrecht ; krijgen jullie het oude 'harnas' of de nieuwe ops vesten met toebehoren ?
pi_72648330
Ik heb het recentelijk opgehaald (28-8) maar weet niet wat je bedoelt. Leg het ff uit..
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:01:02 #233
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72648426
ops vest of bokkethuig

kan me niet voorstellen dat je nu nog het bokketuig krijgt, maargoed..jullie zijn reserve.
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:03:08 #234
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72648509
Zou zomaar ineens kunnen dat reservisten nog bokketuig krijgen hoor. Ik heb mijn kleeddag de 25ste, dan kan ik het je zo vertellen

Hoe lang zijn de overige krijgsmachtonderdelen al over op opsvesten?
pi_72649761
Post ff pica van beide varianten dan zeg ik wel welke we gekregen hebben.

Edit: Heb even gegoogled en ik geloof toch dat wij een bokkentuig hebben.

[ Bericht 36% gewijzigd door GeertJan88 op 11-09-2009 17:54:51 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 17:59:18 #236
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72650393
pffrrt, troepen in Afghanistan kregen het jaren geleden.
ik kwam vorig jaar aug. op en kreeg het ops-vest
lui van 2 lichtingen daarvoor hadden bokketuig, maar hoorde dat op schoolbats sommige lui bokketuig kregen.

ik bedenk me even tussendoor, dat Natres eigelijk vaak het doet met de oudere spullen, die perfect werken maar wat ouder zijn.

zoals jullie radio's ( analoog ) en idd de ops-vesten
verder weet ik niet wat jullie van oudere dingen gebruiken
pi_72650851
Voor zover ik er verstand van heb vond ik alle andere spullen er prima uitzien..
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:21:04 #238
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72651096
Het werkt ook allemaal prima op zich.
pi_72651164
En de Diemaco is natuurlijk helemaal prima. Het is toch een C7 met kijker dus C7A1?
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:59:24 #240
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72652431
prima?

Uche uche, G-36...

Maar voldoet wel ja
c7a1 idd
pi_72652640
van wat ik heb begrepen is dat de nationale reserve nog gewoon het oude "spul" gebruiken, dus ook het bokketuig. eerst willen ze heel de Landmacht over laten gaan op het nieuwe spul en daarna pas gaat ook de nationale reserve over op het nieuwe spul.

want ook nu nog steeds loopt een gedeelte van de Landmacht nog steeds met het bokketuig dus nog even geduld hebben.
pi_72653875
Momenteel worden het bokketuig en de pukkel verstrekt aan de NatRes.
De NatRessers die ruim een half jaar geleden hun PGU mochten halen hebben echter wél een opsvest en een nieuwe rugzak gekregen...
De logica is ver te zoeken!
  vrijdag 11 september 2009 @ 19:58:21 #243
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72654604
heeft gewoon te maken met voorraad en levering.
pi_72654719
zou ik niet gewoon zelf zo'n ops-vest kunnen kopen of is dat geen optie?
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:05:59 #245
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72654874
jep, dat kan
pi_72654912
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:01 schreef Pumatje het volgende:
ops vest of bokkethuig

kan me niet voorstellen dat je nu nog het bokketuig krijgt, maargoed..jullie zijn reserve.
We lopen idd met het bokketuig nog. Gerucht is dat het SMP pakket al een paar jaar klaar ligt, maar het is nog wachten op 1 of ander seintje van hoger op.....
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:59 schreef Pumatje het volgende:
pffrrt, troepen in Afghanistan kregen het jaren geleden.
ik kwam vorig jaar aug. op en kreeg het ops-vest
lui van 2 lichtingen daarvoor hadden bokketuig, maar hoorde dat op schoolbats sommige lui bokketuig kregen.

ik bedenk me even tussendoor, dat Natres eigelijk vaak het doet met de oudere spullen, die perfect werken maar wat ouder zijn.

zoals jullie radio's ( analoog ) en idd de ops-vesten
verder weet ik niet wat jullie van oudere dingen gebruiken
Dat 15 liter rugzakje ben ik liever kwijt dan rijk. Past amper wat in en als je het er in hebt gekregen zit dat ding enorm vervelend.

De communicatie apparatuur is zo verouderd en krijgt amper onderhoud waardoor er vaak wat kapot gaat.

Portofoons worden gebruikt (zijn misschien niet eens van defensie) en zo'n groen ding (oldskool hoorn) waarvoor draad gelegd moet worden, die doet het meestal wel totdat iemand weer eens over de draden struikelt
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:23 schreef GeertJan88 het volgende:
En de Diemaco is natuurlijk helemaal prima. Het is toch een C7 met kijker dus C7A1?
C7A1 klopt, maar geen kijker (zijn allemaal weg sinds een aantal jaar).
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 19:05 schreef jester_ali18 het volgende:
van wat ik heb begrepen is dat de nationale reserve nog gewoon het oude "spul" gebruiken, dus ook het bokketuig. eerst willen ze heel de Landmacht over laten gaan op het nieuwe spul en daarna pas gaat ook de nationale reserve over op het nieuwe spul.

want ook nu nog steeds loopt een gedeelte van de Landmacht nog steeds met het bokketuig dus nog even geduld hebben.
Natres = Landmacht

Maar ik snap wel wat je bedoelt, Natres is altijd het laatste

[ Bericht 9% gewijzigd door Jimmie op 11-09-2009 20:12:44 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 20:09:01 #247
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72654995
Groene oldskool ding is de Multitel.. en gebruikt de KL gewoon nog.
werken perfect en je moet de draden ook begraven ..

in mijn amo werden draden door kader doorgesneden die gevonden werden op paden.
pi_72655240
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:01 schreef GeertJan88 het volgende:
zou ik niet gewoon zelf zo'n ops-vest kunnen kopen of is dat geen optie?
Kan, maar dan krijg je weer gezeur over eenheid van tenue. Zou niet te snel van alles kopen.

Al wacht ik al eeuwen op het defensie tentje, heb eigenlijk het vermoeden dat die niet meer gemaakt wordt omdat de landmacht tegenwoordig zo'n slaapzak + koepel/overkapping heeft? (klopt dit Pumatje?)
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:09 schreef Pumatje het volgende:
Groene oldskool ding is de Multitel.. en gebruikt de KL gewoon nog.
werken perfect en je moet de draden ook begraven ..

in mijn amo werden draden door kader doorgesneden die gevonden werden op paden.
Natres draait meestal korte oefeningen, uurtje of 2-3 bijvoorbeeld, dan heeft het weinig zin om het te begraven.

Tijdens mijn AMO hadden we analoge troep, degene aan de andere kant was niet te verstaan omdat iedereen fluisterde door de telefoon
En de verbinding vloog er meerdere keren uit omdat er iemand overheen struikelde, dat begraven was iig geen vereistte bij ons (al was het pikke donker en bevroren tijdens het opzetten van de WLP wegens de winter)

[ Bericht 3% gewijzigd door Jimmie op 11-09-2009 20:22:54 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 21:22:55 #249
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72657615
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 20:16 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Kan, maar dan krijg je weer gezeur over eenheid van tenue. Zou niet te snel van alles kopen.

Al wacht ik al eeuwen op het defensie tentje, heb eigenlijk het vermoeden dat die niet meer gemaakt wordt omdat de landmacht tegenwoordig zo'n slaapzak + koepel/overkapping heeft? (klopt dit Pumatje?)
[..]

Natres draait meestal korte oefeningen, uurtje of 2-3 bijvoorbeeld, dan heeft het weinig zin om het te begraven.

Tijdens mijn AMO hadden we analoge troep, degene aan de andere kant was niet te verstaan omdat iedereen fluisterde door de telefoon
En de verbinding vloog er meerdere keren uit omdat er iemand overheen struikelde, dat begraven was iig geen vereistte bij ons (al was het pikke donker en bevroren tijdens het opzetten van de WLP wegens de winter)
oke, ik kan niet quoten dus maar even zo

Eenheid van tenue gezeur moet als het goed is paraat een beetje over zijn.. Op de kazerne is het een ander verhaal.. maar op oefening is zoiets bijna onontkoombaar. En als een persoon van de eenheid zichzelf verbeterd en daarmee de inzetbaarheid verhoogt... kun je hem daarom moeilijk straffen lijkt me.

Een beetje nadenkende PC zal het ook never verbieden

Tentjes,

vergeet het.. dingen heb ik ook nooit gehad. en ik heb wel de stokken.. maar de rest niet.
Inderdaad, slaapzak met gore-tex hoes..

goede kwaliteit gore-tex bagger kwaliteit ritsen, zelfde voor 2e gen ops vesten die ik heb.. en de namaak rugzak.. ritsen zuigen helaas.

Analoge troep

hoe bedoel je precies? jullie verbindingsradio ? Of de Multitel ?

Als je het over de multitel hebt, moet je de Fluistermode knop even indrukken.. wordt het signaal aan de andere kant versterkt... Multitel is super.. want het is misschien wel met draad.. maar niet af te tappen en dus niet te detecteren door de vijand.
pi_72657773
Bedoelt ie niet die standaard handtelemicrofoon, zeg maar zonder knoppen?
pi_72658846
Dus de C7A1 heeft geen kijker meer? Overal op natres foto's zie ik namelijk wel kijkers
pi_72658897
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:22 schreef Pumatje het volgende:

[..]

oke, ik kan niet quoten dus maar even zo

Eenheid van tenue gezeur moet als het goed is paraat een beetje over zijn.. Op de kazerne is het een ander verhaal.. maar op oefening is zoiets bijna onontkoombaar. En als een persoon van de eenheid zichzelf verbeterd en daarmee de inzetbaarheid verhoogt... kun je hem daarom moeilijk straffen lijkt me.

Een beetje nadenkende PC zal het ook never verbieden

Tentjes,

vergeet het.. dingen heb ik ook nooit gehad. en ik heb wel de stokken.. maar de rest niet.
Inderdaad, slaapzak met gore-tex hoes..

goede kwaliteit gore-tex bagger kwaliteit ritsen, zelfde voor 2e gen ops vesten die ik heb.. en de namaak rugzak.. ritsen zuigen helaas.

Analoge troep

hoe bedoel je precies? jullie verbindingsradio ? Of de Multitel ?

Als je het over de multitel hebt, moet je de Fluistermode knop even indrukken.. wordt het signaal aan de andere kant versterkt... Multitel is super.. want het is misschien wel met draad.. maar niet af te tappen en dus niet te detecteren door de vijand.
Kweet niet, je hebt er wel lui bij die echt over elk tenue dingetje moeilijk doen ook al zit je een nacht en dag op een groot oefenterrein (zou je misschien nog kazernegebied kunnen noemen..).

Tijdens de AMO was het kader daar behoorlijk relax in, zolang het maar groen was mocht zowat alles tijdens het bivak (kan ook te maken dat ze allemaal meerdere keren op uitzending waren geweest, zoals wat jij noemde).

Ben vergeten hoe het er uit zag, maar het was geen Multitel maar echt gewoon zo'n simpel ding zonder versterking zoals remco026 zegt, alleen de hoorn van zo'n telefoon met draaischijf eigenlijk (jaren 60-70). Over Multitel dik tevreden al heb ik 't amper gebruikt nog
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef GeertJan88 het volgende:
Dus de C7A1 heeft geen kijker meer? Overal op natres foto's zie ik namelijk wel kijkers
Ziet er stoerder uit he op de foto
Kan me ook een foto herinneren waar ze voor een hek staan gecamoufleerd en wel en 1 heeft zo'n granaatwerp module onder z'n C7.
Ook net zoiets als die foto van Lucht Mobielers die patrouillerend door een slootje/riviertje gaan alsof ze in vijandelijk terrein zitten met hun barret op.

Kijkers zijn iig allemaal weg, misschien hadden ze nodig voor Afghanistan zoals de Minimi's die daar heen zijn gegaan (zijn al een tijdje terug overigens).

De Minimi's nog wel (standaard?) allemaal een kijker er op zitten. Maar goed schieten door een echt vizier is leuker dan een kijker (tis gewoon een stuk lastiger).
Met de update naar C7A3 zal er de nodige frutsels weer terugkomen op het wapen (blijft de grote vraag of de Natres ooit die update krijgt).

[ Bericht 9% gewijzigd door Jimmie op 11-09-2009 22:07:12 ]
pi_72662889
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:57 schreef Jimmie het volgende:

[..]

Ben vergeten hoe het er uit zag, maar het was geen Multitel maar echt gewoon zo'n simpel ding zonder versterking zoals remco026 zegt, alleen de hoorn van zo'n telefoon met draaischijf eigenlijk (jaren 60-70). Over Multitel dik tevreden al heb ik 't amper gebruikt nog
[..]

Denk nog iets verder terug naar de laatste grote oorlog in ons land
Ja ook toen werden die dingen al op deze manier gebruikt, natuurlijk was het allemaal van mindere kwaliteit, maar er werd gewoon een lijntje gespannen van de ene HTM naar de andere
  zaterdag 12 september 2009 @ 00:44:55 #254
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72663944
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:57 schreef Jimmie het volgende:

Met de update naar C7A3 zal er de nodige frutsels weer terugkomen op het wapen (blijft de grote vraag of de Natres ooit die update krijgt).
Ooit natuurlijk wel. Dikke kans dat ik dan allang besloten heb om paraat te gaan, maar goed
pi_72673256
Die "prietpriet" telefoon is een stuk beter dan de mulithel, hij doet het namenlijk gewoon altijd. geen gekke lichtjes en futseltjes die je helemaal niet nodig hebt.
Een miltiehel is leuk binnen een bivak, om elke tent/commandant met elkaar te verbinden. Dan is het makkelijk dat je je lampjes/nummers etc hebt.
In een wlp heb je dat allemaal niet nodig en voldoen doe oude dingen echt prima!
  zaterdag 12 september 2009 @ 15:17:23 #256
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72673820
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:54 schreef Bouke-p het volgende:
Die "prietpriet" telefoon is een stuk beter dan de mulithel, hij doet het namenlijk gewoon altijd. geen gekke lichtjes en futseltjes die je helemaal niet nodig hebt.
Een miltiehel is leuk binnen een bivak, om elke tent/commandant met elkaar te verbinden. Dan is het makkelijk dat je je lampjes/nummers etc hebt.
In een wlp heb je dat allemaal niet nodig en voldoen doe oude dingen echt prima!

dat ding, ken het.. dacht meteen na zijn post dat hij het daarover zou hebben.

dat heb ik zelf nog niet gebruikt..
pi_72674093
Nou moet ik toch helaas een boel mensen teleur stellen vrees ik omtrent de uitrusting.

Ik heb een paar maanden geleden al mijn spullen gekregen. Wij hebben gewoon het oude bokketuig gekregen en de oude rugzak. Geen mooie nieuwe opsvesten of rugzakken. We hebben nog gewoon de oude puptentjes gekregen (ja gewoon in utrecht of op nalevering). Het enigste nieuwe van het smp pakket wat ik heb gekregen is mijn veldfleshoes en het zakmestasje

Daarnaast hebben we als wapen de c7a1 met de elcan kijker. En mijn kijker zit gewoon op mijn wapen net als bij de rest van de compagnie. De minimi zit inderdaad in afganistan maar binnenkort krijgen we een nieuwe.
  maandag 14 september 2009 @ 09:04:23 #258
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_72722188
Dat klinkt wel weer heel logisch wat ik lees over de SMP pakketten die uitgereikt worden aan de nieuwe lichtingen; we beginnen gewoon met nieuwe spullen uitreiken en als het op is geven we de oude meuk toch gewoon weer uit ?

Eenheid van teneu staat bij de natres aardig hoog in het vaandel, eigen spullen aanschaffen om de inzetbaarheid en het comfort enigzins te verhogen komen toch echt pas daarna.
Er zijn nu een aantal uit de AMO bij ons binnen die wel de SMP spullen verstrekt hebben gekregen, dus nu kan niemand meer gaan miepen als je eigen aangeschafte spullen gebruikt.
Vooral de rugzakken die gebruikt worden zijn drama, er past niets in en binnen no time voel je je schouders terwijl ik met mijn eigen berghaus(4x zoveel inhoud!) dan nog nergens last van heb.

Dat sommige natras bataljons wel een kijker hebben en andere het weer moeten doen met een NOOD-vizier is ook z'n vreselijk logisch iets. Gaat tenminste niet zo snel kapot zo'n noodvizier en ach we zijn toch maar natres
  maandag 14 september 2009 @ 10:28:55 #259
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72723615
Hoeveel weekendtassen/backpacks zou je nodig hebben om al het spul dat je bij je kleeddag krijgt in te vervoeren?

Ik weet nog niet zeker of ik autovervoer kan fixen maar ik heb eventueel wel mensen die willen helpen sjouwen
pi_72724419
quote:
Op maandag 14 september 2009 10:28 schreef Vortix het volgende:
Hoeveel weekendtassen/backpacks zou je nodig hebben om al het spul dat je bij je kleeddag krijgt in te vervoeren?

Ik weet nog niet zeker of ik autovervoer kan fixen maar ik heb eventueel wel mensen die willen helpen sjouwen
Er kan veel in die plunjebaal. Dan heb je nog je tent/slaapzak/matje.
Een grote weekendtas bij de uitrusting waar dus veel in kan, en denk dan nog wel 2 of 3 tassen die je nodig hebt
  maandag 14 september 2009 @ 11:19:04 #261
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72724731
Okay, met een man of drie moet dat wel te doen zijn dus Dat moet wel lukken.
pi_72727526
Ik zag op een ander forum dat er geen aanstellingen meer werden gedaan dit jaar voor de Natres omdat ze vol zitten?
Snap er niks meer van, werd mij wel verteld op me keuring dat ze het ontzettend druk hadden.

5 oktober is me aanstellingsdatum, heb ik dan nog wel AMO dit jaar?

En weet er iemand meer van of ze vol zitten?
  maandag 14 september 2009 @ 13:10:09 #263
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72727598
Als je nu al een aanstellingsdatum hebt lijkt het me ook dat je een Amo krijgt dit jaar. Doorgaans is je AMO twee weken na je aanstellingsdatum dacht ik.

Het lijkt me sterk dat de NATRES alle vacatures heeft gevuld. Dat alle opleidingsplekken voor dit en een groot gedeelte van komend jaar vol zitten lijkt me realistischer.
pi_72727980
Die opleidingsplekken zijn sowieso snel gevuld idd want tijdens mij infoavond (in juni) werd er al verteld dat het voor dit jaar al bijna vol zat. Ging dan wel om Assen volgens mij.
  maandag 14 september 2009 @ 13:49:30 #265
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72728558
Inderdaad. Maar als je al een aanstellingsdatum hebt, heb je in Amsterdam toch ook al een gesprek gehad over het begin van je opleiding en de dag waarop die valt? Was bij mij tenminste wel het geval.
pi_72729630
Nee hoor, enige wat die zei was dat 5 oktober me aanstellingsdatum pas was aangezien ze het zo druk hadden en vakantie tussendoor zat.

Dat is de enige informatie waar ik het mee moet doen, hij wist zelfs niet waar ik geplaatst zou worden, hij noemde een stad op waar helemaal geen kazerne is maar een banenwinkel zit
  maandag 14 september 2009 @ 14:52:14 #267
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72730104
Nice...
pi_72730726
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:52 schreef Vortix het volgende:
Nice...
Hehehehe, nou moet ik wel zeggen dat ik ook wel van die rare verhalen hoor.
Ik zit zelf bij het 50e (Amersfoort) en we hebben nu een nieuwe gozer erbij die uit Enschede komt.
Nou denk je nog als die misschien in Utrecht studeert ofzo...Maar nee hij woont ook echt ik enschede.

Hem was verteld dat hij alleen in Amersfoort of Harderwijk kon
Terwijl in er gewoon in Enschede zelf ook een kazerne zit met Natres lui
pi_72730984
Hmm zover zal het bij niet komen hoop ik, heb wel aangevinkt dat ik bij het 40ste wil. En dat heeft die ook wel gezegd.
Die kazernes zitten allemaal redelijk bij mij in de buurt dus dat is nog niet zo'n groot probleem.
  maandag 14 september 2009 @ 15:32:37 #270
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72731180
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Ik zit zelf bij het 50e (Amersfoort) en we hebben nu een nieuwe gozer erbij die uit Enschede komt.
Nou denk je nog als die misschien in Utrecht studeert ofzo...Maar nee hij woont ook echt ik enschede.

Ik ben ook ingedeeld bij het 50ste terwijl ik in Amsterdam woon. Dat was omdat er anders geen plekken meer vrij waren in de AMO. Ach ja.
pi_72733214
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:30 schreef Hubs het volgende:
[...]

Daarnaast hebben we als wapen de c7a1 met de elcan kijker. En mijn kijker zit gewoon op mijn wapen net als bij de rest van de compagnie. De minimi zit inderdaad in afganistan maar binnenkort krijgen we een nieuwe.
Apart... hier zijn dan weer geen missende Minimi's.
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:17 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Das raar, want van een kameraad in Enschede hoor ik juist dat ze daar behoorlijk tekort aan personeel hebben.
Gewoon overplaatsing aanvragen imo...
quote:
Op maandag 14 september 2009 15:32 schreef Vortix het volgende:

[..]

Ik ben ook ingedeeld bij het 50ste terwijl ik in Amsterdam woon. Dat was omdat er anders geen plekken meer vrij waren in de AMO. Ach ja.
Dit snap ik ook niet, wat maakt nou uit welk bataljon je zit tijdens de AMO? Zat met een hele mix van heel 't land.
Zou als ik jou was gewoon naar Charlie gaan
  maandag 14 september 2009 @ 16:57:25 #272
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72733602
Ga ik ook aanvragen zodra ik klaar ben met de AMO.
pi_72756765
Ben je eigenlijk verplicht om die boxershorts aan te doen of mag je ook gewoon je eigen boxershorts aan doen?
pi_72757870
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 08:41 schreef GeertJan88 het volgende:
Ben je eigenlijk verplicht om die boxershorts aan te doen of mag je ook gewoon je eigen boxershorts aan doen?
Gewoon zeggen dat je ze niet hebt gehad als ze gaan zeiken.
Bij mij is er niet naar gekeken iig.
Ik had ze dan ook echt niet
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:39:26 #275
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_72761125
Lekker je eigen aandoen, die onderbroeken die je krijgt zijn voor het echt ranzige werk waar je bij de natres toch niet mee te maken krijgt.
pi_72764678
quote:
Op maandag 14 september 2009 09:04 schreef speedrock het volgende:
Dat klinkt wel weer heel logisch wat ik lees over de SMP pakketten die uitgereikt worden aan de nieuwe lichtingen; we beginnen gewoon met nieuwe spullen uitreiken en als het op is geven we de oude meuk toch gewoon weer uit ?

Eenheid van teneu staat bij de natres aardig hoog in het vaandel, eigen spullen aanschaffen om de inzetbaarheid en het comfort enigzins te verhogen komen toch echt pas daarna.
Er zijn nu een aantal uit de AMO bij ons binnen die wel de SMP spullen verstrekt hebben gekregen, dus nu kan niemand meer gaan miepen als je eigen aangeschafte spullen gebruikt.
Vooral de rugzakken die gebruikt worden zijn drama, er past niets in en binnen no time voel je je schouders terwijl ik met mijn eigen berghaus(4x zoveel inhoud!) dan nog nergens last van heb.

Dat sommige natras bataljons wel een kijker hebben en andere het weer moeten doen met een NOOD-vizier is ook z'n vreselijk logisch iets. Gaat tenminste niet zo snel kapot zo'n noodvizier en ach we zijn toch maar natres
Klopt wel, dat "maar natres" operationeel gaat voor natuurlijk maar voor tijdens de amo heb je echt voldoende aan die oude rugzak, het is wat minder prettig maar t gaat echt wel. dito voor t bokketuig.
En er past meer dan voldoende in die rugzak, je moet alleen ff passen en meten.

En ja, ik heb ook met die oude meuk rondgelopen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:27:48 #277
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72765859
Als je het met oude zooi kan, gaat het des te beter met beter spul. Tijdens een leerervaring is 'beter' niet altijd het beste, ookal ziet het er minder 'tof' uit
pi_72766278
Precies, en niks ten nadele van de natres maar ik vind het niet vreemd dat de natres ergens onderaan bungelt als het op dit soort dingen aan komt.

Zeker tijdens je amo heb je die 60L rugzak echt niet nodig, je bent toch hooguit n dag of 3 weg. en aan n n paar schone shirts/sokken/onderbroeken heb je meer dan genoeg. En dat past allemaal in dat rugtasje

Nog n nadeel van een 60L tas, t kader weet ook dat je meer ruimte hebt --> nog meer "handige" spullen meesjouwen op oefening
  dinsdag 15 september 2009 @ 15:02:16 #279
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_72766967
Duidelijk dat de natres geen top prioriteit heeft, dat lijkt me niet meer dan logisch.
Het gaat mij meer om het feit dat die spullen allemaal klaar schijnen te liggen maar het niet uitgeleverd wordt om een of andere vage reden.
En als je dan ook nog eens niet je eigen spul mag gebruiken wat de rest van de KL wel gebruikt omdat men eenheid van tenue wil houden tijdens oefeningen, dan wringt daar de schoen een beetje bij mij.
pi_72782587
maar ook echt logisch klinkt het ook alweer niet dat alle spullen "klaarliggen" en dat ze wachten op een goedkeuring... denk dat dat niet klopt...want in mijn ogen is dat gewoon verspilling. geef het uit of geef het door aan de parate mensen die nog steeds met het bokketuig rondlopen...
pi_72785309
Dat gebeurd ook dat uitgeven dan, de landsvoorraad is echter niet bijzonder hoog
  dinsdag 15 september 2009 @ 23:31:58 #282
168777 Rave_NL
pi_72788172
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 21:55 schreef GeertJan88 het volgende:

de C7-A1 is de modificatie van een C7 met daarop een Elcan C-79 optisch vizier ('kijker'). Schroef je vervolgens het optisch vizier eraf dan vervalt de modificatie en hou je een normale C7 over.
Nu kan ik mij vergissen (hou namelijk zoveel mogelijk afstand van alles met pleunencamo), maar met uitz van LMB en KCT is dit toch het standaardwapen van de landmacht (incl natres)?
pi_72788918
Als je de Elcan er af haalt zit er nog steeds rails wat de C7 niet heeft en moet je nog steeds een (nood)vizier monteren anders raak je niet veel

En burst vs automaat natuurlijk

wat is pleunencamo dan?
pi_72791996
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:31 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

de C7-A1 is de modificatie van een C7 met daarop een Elcan C-79 optisch vizier ('kijker'). Schroef je vervolgens het optisch vizier eraf dan vervalt de modificatie en hou je een normale C7 over.
Nu kan ik mij vergissen (hou namelijk zoveel mogelijk afstand van alles met pleunencamo), maar met uitz van LMB en KCT is dit toch het standaardwapen van de landmacht (incl natres)?
Bijna zoals in de post hierboven staat heb je na het afnemen van de elcan alleen een rail over. Dus om iets te raken heb je idd een noodvizier nodig. Maar dan hebben we nog steeds de C7A1 want die kan auto ipv burst zoals de normale C7. De elcan is niet het enigste verschil dus.
En de C7A1 is het standaardwapen voor de natres net zoals LMB. KCT gebruikt dacht ik de 416. De rest van de landmacht heeft inderdaad de C7
  woensdag 16 september 2009 @ 09:11:17 #285
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72793005
Vanavond voorlichting in Amersfoort Nog mensen hier die er ook zijn?
pi_72797291
Is het ook mogelijk om via de Natres zorgverzekering te nemen? Iemand van de Natres daar ervaring mee?

Unive Zorgzaam is namelijk speciaal voor militairen en aangezien ik daar al bij zit is het wel handig als ik het dan gewoon kan overzetten.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:18:47 #287
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72798397
Volgens mij blijf je als verzekerde gewoon burger.
pi_72798881
Als ex militair kun je bij zorgzaam verzekerd blijven, echter moet je dit wel zelf betalen. Ook je gezinsleden kunnen bij zorgzaam verzekerd worden/blijven.

Ook als je bij de natres zit kun je je bij zorgzaam verzekeren, alleen betaal je dan ook zelf. Alleen voor actief dienende beroeps militairen betaald de overheid de zorgverzekering.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:49:05 #289
168777 Rave_NL
pi_72799362
quote:
Op woensdag 16 september 2009 07:19 schreef Hubs het volgende:

[..]

Bijna zoals in de post hierboven staat heb je na het afnemen van de elcan alleen een rail over. Dus om iets te raken heb je idd een noodvizier nodig. Maar dan hebben we nog steeds de C7A1 want die kan auto ipv burst zoals de normale C7. De elcan is niet het enigste verschil dus.
En de C7A1 is het standaardwapen voor de natres net zoals LMB. KCT gebruikt dacht ik de 416. De rest van de landmacht heeft inderdaad de C7
Ja, maar het mechanisch (nood-)vizier behoort tot de standaardwapentoebehoren, dus het is niet meer dan logisch dat je die monteert op het moment dat het optisch vizier het af laat weten.
Dat van die burst/auto wist ik niet, dus weer wat geleerd

enneh, als je weet wat een pleun is, dan weet je ook wat voor camo het heeft..
pi_72800402
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:32 schreef Bouke-p het volgende:
Als ex militair kun je bij zorgzaam verzekerd blijven, echter moet je dit wel zelf betalen. Ook je gezinsleden kunnen bij zorgzaam verzekerd worden/blijven.

Ook als je bij de natres zit kun je je bij zorgzaam verzekeren, alleen betaal je dan ook zelf. Alleen voor actief dienende beroeps militairen betaald de overheid de zorgverzekering.
Hmm oke, zit namelijk nu nog bij me pa op, maar die moet ik wel zelf betalen.
Dan kan ik die tenminste overzetten.

Thnx
pi_72810383
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef Rave_NL het volgende:

[..]

Ja, maar het mechanisch (nood-)vizier behoort tot de standaardwapentoebehoren, dus het is niet meer dan logisch dat je die monteert op het moment dat het optisch vizier het af laat weten.
Dat van die burst/auto wist ik niet, dus weer wat geleerd

enneh, als je weet wat een pleun is, dan weet je ook wat voor camo het heeft..
tja ach auto is leuk voor het geluid een keertje en voor mooie gaten in de lucht. Maar gericht vuur uitbrengen is onmogelijk en je munitie is zo op
Dus gebruiken doen wij het eigenlijk niet.
  woensdag 16 september 2009 @ 17:45:27 #292
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72810685
Precies, auto moet lekker voor de film blijven. Echt veel heb je er niet aan.
  woensdag 16 september 2009 @ 20:46:37 #293
168777 Rave_NL
pi_72818381

OVG

Punt.
  donderdag 17 september 2009 @ 14:53:37 #294
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72840170
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 23:51 schreef Jimmie het volgende:
Als je de Elcan er af haalt zit er nog steeds rails wat de C7 niet heeft en moet je nog steeds een (nood)vizier monteren anders raak je niet veel

En burst vs automaat natuurlijk

wat is pleunencamo dan?
Die Vissticks ( Mariniers ) noemen ons pleunen ( Landmacht ), zo noemen wij ( Landmacht ) Luchtmobielers bloedblaren, en noemt de Landmacht luchtmachters Fluimen..

gaat zo door.. gaat zo door
pi_72907880
ik ben woensdag 16 sept ook naar de voorlichtingsavond in amersfoort geweest.
het was zeer intressant, en ik heb er goed zin in.
ik heb gelijk alle papieren ingevuld. (ik moet alleen mijn diploma's van school nog ff opzoeken)
wat ik wel hoorde is dat bij de keuring 1 op de 3 afgekeurd wordt, dat vind ik wel veel !.
  zaterdag 19 september 2009 @ 17:17:03 #296
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_72909137
Het is dacht ik nog meer hoor. Één op drie is alleen de psychologische afkeuringen volgens mij. Nou ja, beter dat dan een krijgsmacht vol incompetente faalhazen toch?
  zaterdag 19 september 2009 @ 18:26:19 #297
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72911052
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:38 schreef hardtailjunk het volgende:
ik ben woensdag 16 sept ook naar de voorlichtingsavond in amersfoort geweest.
het was zeer intressant, en ik heb er goed zin in.
ik heb gelijk alle papieren ingevuld. (ik moet alleen mijn diploma's van school nog ff opzoeken)
wat ik wel hoorde is dat bij de keuring 1 op de 3 afgekeurd wordt, dat vind ik wel veel !.
Dan heb ik je waarschijnlijk gezien
pi_72914748
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 17:17 schreef Vortix het volgende:
Het is dacht ik nog meer hoor. Één op drie is alleen de psychologische afkeuringen volgens mij. Nou ja, beter dat dan een krijgsmacht vol incompetente faalhazen toch?
dat zeker
er lopen genoeg mafkezen rond op deze aardbol
pi_72914807
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 18:26 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dan heb ik je waarschijnlijk gezien
dat weet ik wel zeker.
voor in de zaal zaten 3 kale gasten,en ik zat in het midden van die 3
  zaterdag 19 september 2009 @ 20:20:51 #300
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_72914860
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:19 schreef hardtailjunk het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker.
voor in de zaal zaten 3 kale gasten,en ik zat in het midden van die 3
Ah, die vielen wel op ja Jullie (of een van jullie) hadden toch al landmachtervaring?
pi_72916348
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:20 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ah, die vielen wel op ja Jullie (of een van jullie) hadden toch al landmachtervaring?
ja ! dat was mijn broer (die andere kale ) die heeft gewoon zijn dienstplicht gehad.
ik ben de jongste thuis, dus ik had broederdienst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')