abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 maart 2009 @ 16:08:21 #1
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67012111
En hier weer door. Laatste post vorige topic:
quote:
Op vrijdag 13 maart 2009 16:07 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja is ook zo. Het is ook niet zo dat ik me er echt druk om maak, ben alleen benieuwd. Ik wil gewoon zo goed mogelijk scoren en dan helpt elk beetje training
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_67015492
haha ik had zonder enige kracht en sport training cluster 3
en ik was zo vet al een hond

Nog een vraagje, hoe reageren ze als ze sporten vinden van sterioiden in je bloed tijdens de keuring, ik weet uit ervaring dat je alleen je plas word gecontroleerd!! Maken ze er een probleem van stel ze nemen wat af! ?
pi_67016512
tvp
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_67027960
iedereen heeft toch stereoiden in het bloed?

[ Bericht 20% gewijzigd door Bjorn-86 op 14-03-2009 00:07:31 (edit) ]
pi_67030835
tvp.
pi_67083928
Je bloed wordt niet getest tijdens de keuring. Alleen wat urine dat is voor suikerziekte en leveraandoeningen geloof ik,
  zondag 15 maart 2009 @ 22:36:17 #7
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67086172
quote:
Op zondag 15 maart 2009 21:38 schreef JaFFe het volgende:
Je bloed wordt niet getest tijdens de keuring. Alleen wat urine dat is voor suikerziekte en leveraandoeningen geloof ik,
Op de keuring niet inderdaad. Als er tijdens de keuring reden voor blijkt te zijn, kan je wel verwezen worden naar het Militair Hospitaal in Utrecht om alsnog een bloedonderzoek te ondergaan voordat je je sporttest mag doen.
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
pi_67096520
Zo, tweede helft van juni eindelijk AMO doen(Y). Al meer mensen die weten dat ze dan gaan?

Het was een lange weg.. De keuring ging in principe goed, fietste iedereen eruit. Alleen het krachtmeten was beetje suf, lieten je een beetje ibj het apparaat staan en mocht zelf even uitvogelen waarmee en hoe je wat ging tillen, geen enkele uitleg bij. Kwam zeker omdat het het einde van de dag was.

Alles gehaald, totdat de arts in zijn gegevens las dat ik ooit een paar x een oogontsteking gehad had. En jaja, 'ze nemen geen bergen medicijnen mee op uitzending, dus iemand met een oogontsteking kunnen ze niet hebben'.. (ja daarom zit ik toch ook bij de natres, en niet bij de commando's leek me). Dus mocht ik fijn door naar het CMH, wat een wachttijd van meer dan een maand had. Eindelijk daar, snapte de dienstdoende oogarts niet waarom ik ooit voor die ontsteking naar het CMH was gestuurd..

Dus alsnog goedkeuring, en nu wachten op ophalen van de PGU:)..
..non est vivere sed valere vita est ..
  dinsdag 17 maart 2009 @ 09:05:52 #9
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67126843
Whehe ja ik ben ook doorverwezen naar het CMH, vanwege een hartkwaal in mijn familie waar ik zelf 99% zeker geen last van heb. Enige vervelende is dat ik daarna pas de sporttest mag doen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Rock-shocker op 17-03-2009 11:10:40 ]
pi_67129920
10 april ´s ochtends PO maar nog niks over de fysieke keuring binnen gekregen...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:15:55 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_67132451
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Whehe ja ik ben ook doorverwezen naar het CMH, vanwege een hartkwaal in mijn familie waar ik zelf 99% zeker geen last van heb. Enige vervelende is dat ik daarna pas de sporttest mag doen...
stel jij zou niet gechecked zijn in CMH, je doet die sporttest.
en nu is het net die 1% die je niet wil.. je krijgt een hartaanval en overlijd.

Hoe wordt defensie dan weer neergezet denk je?

Jou verhaal snap ik wel, maar van die oogontsteking...
je had gewoon moeten zeggen, nou dan doen jullie het toch lekker zonder mij.

vaak willen de doktoren dan wel wijken hoor.
Ik kreeg om 3 kilo aan te komen ook 6 maanden, toen zei ik ook... bekijk het maar.
Moet ik nu voor 6 maanden opzoek naar werk? Net studie gestopt etc..

werden ook ineens 2 maanden. En toen was er iets met mijn oren niet goed , voor zekerheid moest ik naar CMH. Toen gaf ik aan dat ik toch echt moest instromen in de lichting augustus op de KMS destijds..

de arts ( dit keer wel een vriendelijke en menselijke vent ) zei, oh ja je zit op de grens dus laat dat dan maar zitten.. je bent aangenomen, Cluster 4. ( niet eens clusterverlaging ofzo gekregen, hoor je ook wel eens van )

je moet niet vergeten.. jij meld je bij Defensie aan. Ze doen jou een dienst, maargoed in mijn periode doe ik Defensie ook een dienst... dus zolang het geen gevaar opleverd en schappelijk blijft mag je best iets eisen hoor.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 17 maart 2009 @ 12:26:37 #12
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67132756
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 12:15 schreef Pumatje het volgende:

[..]

stel jij zou niet gechecked zijn in CMH, je doet die sporttest.
en nu is het net die 1% die je niet wil.. je krijgt een hartaanval en overlijd.

Hoe wordt defensie dan weer neergezet denk je?
Ik snap het ook wel hoor en ik vind het ook begrijpelijk dat ik doorverwezen word. Het is alleen allemaal wel een beetje vervelend
pi_67165968
Nog mensen die vanavond naar de informatieavond in Amersfoort gaan?
pi_67176274
10 april al keuringen

gaat vrij rap

zit nouwlijks een maand tussen met de voorlichting en nu al bericht voor keuring!
ik ga trouwens over een jaar weer paraat denk, ik ga nog 1 keer switchen met werkgever, als ik dan me draai nog niet heb gevonden ga ik weer bij defensie werken!
  woensdag 18 maart 2009 @ 17:42:33 #15
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67176391
Heuj, net gebeld door de mensen van het CMH. Mag volgende week woensdag al op onderzoek komen. Hopelijk is er niets aan de hand met mijn hart
pi_67301714
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:37 schreef BrianLeiden het volgende:
10 april al keuringen

gaat vrij rap

zit nouwlijks een maand tussen met de voorlichting en nu al bericht voor keuring!
ik ga trouwens over een jaar weer paraat denk, ik ga nog 1 keer switchen met werkgever, als ik dan me draai nog niet heb gevonden ga ik weer bij defensie werken!
uhu ik ging net ff alles invullen, zag dat het op een vrijdag is. Is dat nieuw ofzo, keuringen op een vrijdag!
pi_67317287
Trouwens nog iets vergeten te vragen tijdens de info-avond: wat zijn 's avonds ongeveer de werktijden? Kom je vaak midden in de nacht thuis? Want dat zou niet handig zijn als je de volgende dag weer om 7 uur op moet..
  maandag 23 maart 2009 @ 13:08:42 #18
244080 Kpl87
To be or not to be.
pi_67321673
Als je lesavond/onderhoud hebt 's avonds ben je rond 23 uur klaar.
Als je een oefening hebt, dus vrijdagavond/zaterdag ben je tegen 1900 uur klaar.
pi_67321697
16 april info bijeenkomst in venlo..!
Hinc lucem et pocula sacra
pi_67334779
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:08 schreef Kpl87 het volgende:
Als je lesavond/onderhoud hebt 's avonds ben je rond 23 uur klaar.
Als je een oefening hebt, dus vrijdagavond/zaterdag ben je tegen 1900 uur klaar.
Bedankt!
pi_67396382
Vandaag gebeld door het 50e in amersfoort of ik op amo kon 4 mei en kon kleden op 10 april.
Dat kon ik dus, en hij zou me dus daarbij indelen en me dit per brief bevestigen. Dus ga er vanuit dat ik dan mag
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:05:19 #22
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67401002
Heuj, net terug van het CMH, niks aan het handje voorzover zij konden zien. Loop nu wel rond met een 24-uurs ECG apparaatje, maar daar komen waarschijnlijk geen verrassingen meer uit voort.

Ook al gelijk inspanningstestje gedaan, dertien minuten op die fiets volgehouden. Zit wel goed volgens mij
pi_67418139
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Heuj, net terug van het CMH, niks aan het handje voorzover zij konden zien. Loop nu wel rond met een 24-uurs ECG apparaatje, maar daar komen waarschijnlijk geen verrassingen meer uit voort.

Ook al gelijk inspanningstestje gedaan, dertien minuten op die fiets volgehouden. Zit wel goed volgens mij
is het erg zwaar? heb namelijk wel een redelijke conditie maar heb jij bijvoorbeeld zelf de afgelope weken extra veel getraint?
Hinc lucem et pocula sacra
  donderdag 26 maart 2009 @ 08:20:51 #24
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_67419070
HIj wordt steeds zwaarder he. Tegen het einde fietste ik tegen een weerstand van 320 watt, maar die eindweerstand is heel erg afhankelijk van je eigen gewicht (en ik ben best een zware jongen). Maar als je gewoon een goede conditie hebt en af en toe al zelf in de sportschool dat soort fietstestjes doet, kan er volgens mij weinig misgaan.
pi_67445427
Ik heb gevraagd welke maximale afwijkingen mijn ogen mogen zijn om aan te sluiten bij NATRES. Helaas heb ik -7 terwijl de afwijkingen +6 en -6 zijn...

Heeft voor mij niet veel zin meer om naar de infoavonden te gaan.
pi_68103992
klein upje, want..

nou snap ik het niet meer..

Ik woon in amstelveen, dus ongeveer lopen van de kazerne in amsterdam af.

Maar ik krijg nu een brief dat ik geplaatst ben bij de B-cie in bergen(dat is 40/50km van mn woonplaats).
Dat is enigzins kut.. snap ook niet helemaal waarom dat precies zo wordt ingedeeld.

Valt daar nog wat aan te doen? iemand een idee?
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:00:20 #27
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68104863
Dat lijkt me heel raar. Welk bataljon had je ingevuld op je sollicitatieformulier? Anders zou ik gewoon even die lui bellen.
pi_68105968
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:00 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat lijkt me heel raar. Welk bataljon had je ingevuld op je sollicitatieformulier? Anders zou ik gewoon even die lui bellen.
Inderdaad, je kon op je formulier toch invullen waar je geplaatst wilde worden??

Meteen maar even een kleine update vanaf mijn kant.
Vorige week me kleding ogehaald, en het meeste was zowaar voorradig
Alleen heeft niemand zn DT mee kunnen nemen omdat we niet aangemeld waren bij het kleedpunt, en er dus geen / niet genoeg kleermakers waren.....
Dus die moeten we later nog een keer aan laten meten.
Ook al de mensen van het 50e ontmoet die ook de AMO gaan doen straks, toffe groep

Nog ruim 2 week tot de AMO
  vrijdag 17 april 2009 @ 13:35:18 #29
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68106246
Ik zit nog te wachten op mijn uitnodiging voor de sporttest nadat ik goedgekeurd ben door de cardioloog van het CMH
pi_68185145
hmm, bericht terug van mn 'would-be' commandant als ik in bergen bij de B-cie zou belanden..
komende dinsdag heeft hij een vergadering over personeel, en daar zal hij mijn kwestie voorleggen..

Hopen dat ik toch nog overgeplaatst kan worden, zou wel erg prettig zijn:)..

Volgende week dinsdag kleden, begin van het feest:D

Had vorig jaar trouwens ooit ergens eens gelezen/gehoord dat ze bij de reserve verlegen zaten om officieren, en dat hoogopgeleide mensen binnen het peleton aangespoord zouden worden om zich verder te laten opleiden.
In hoeverre is dat waar? en kan het waardevol zijn om je verder op te laten leiden? of is dat sowieso niet van toepassing ind e eerste x jaar?
  dinsdag 21 april 2009 @ 23:18:57 #31
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_68256813
quote:
Op zondag 19 april 2009 21:57 schreef Augustus_Thijs het volgende:
hmm, bericht terug van mn 'would-be' commandant als ik in bergen bij de B-cie zou belanden..
komende dinsdag heeft hij een vergadering over personeel, en daar zal hij mijn kwestie voorleggen..

Hopen dat ik toch nog overgeplaatst kan worden, zou wel erg prettig zijn:)..

Volgende week dinsdag kleden, begin van het feest:D

Had vorig jaar trouwens ooit ergens eens gelezen/gehoord dat ze bij de reserve verlegen zaten om officieren, en dat hoogopgeleide mensen binnen het peleton aangespoord zouden worden om zich verder te laten opleiden.
In hoeverre is dat waar? en kan het waardevol zijn om je verder op te laten leiden? of is dat sowieso niet van toepassing ind e eerste x jaar?
Bergen is een erg leuke club! Er zijn mensen voor wie Amsterdam dichterbij is maar toch voor Bravo/Bergen kiezen, dat zegt ook wel wat denk ik

Anyway de eerste 2 jaar kan je hogerop komen bij de natres wel vergeten, tenzij je echt hele specifieke vaardigheden hebt of al beroeps bent geweest. Van Soldaat naar officier bij de natres is iig een heeeeele lange weg.
pi_68307325
Hallo allemaal,
ik ben nieuwe en heb een vraag:

Ik heb gesolliciteerd naar de functie officier genie troepen wat cluster 3 is, maar na mijn sport/krachttest kreeg ik cluster 3- (4 voor conditie 2 voor kracht) waardoor ik op dit moment niet door kan, mijn vraag:
Als je bij de natres wil moet je een contract tekenen voor 2 jaar, is deze opzegbaar als je als professional door wil?

Ps. Klopt het ook dat je voor natres cluster 1 nodig had?
  donderdag 23 april 2009 @ 18:58:48 #33
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68312317
Natres is inderdaad cluster 1. Doorgaan als proffesional kan gewoon, werd mij verteld. Ook als je nog in je contracttijd zit.
pi_68313196
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:04 schreef guysmile70 het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben nieuwe en heb een vraag:

Ik heb gesolliciteerd naar de functie officier genie troepen wat cluster 3 is, maar na mijn sport/krachttest kreeg ik cluster 3- (4 voor conditie 2 voor kracht) waardoor ik op dit moment niet door kan, mijn vraag:
Als je bij de natres wil moet je een contract tekenen voor 2 jaar, is deze opzegbaar als je als professional door wil?

Ps. Klopt het ook dat je voor natres cluster 1 nodig had?
of ff een half jaartje goed trainen en dan alsnog met cl3 goedgekeurd worden? Tegen de tijd dat je alle natres procedures doorlopen hebt ben je ook weer een eeuwigheid verder. Die tijd zou ik gebruiken om flink aan je kracht te werken.
pi_68316263
quote:
Op donderdag 23 april 2009 18:58 schreef Rock-shocker het volgende:
Natres is inderdaad cluster 1.
Kan je als je bij de Natres gaat ook ingedeeld worden in een hoger cluster (bijvoorbeeld omdat cluster 1 niet uitdagend genoeg is als je een hele goede conditie hebt)?
pi_68327076
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:50 schreef Booomer het volgende:

[..]

Kan je als je bij de Natres gaat ook ingedeeld worden in een hoger cluster (bijvoorbeeld omdat cluster 1 niet uitdagend genoeg is als je een hele goede conditie hebt)?
Het Cluster heeft volgens mij niks te maken met indeling o.i.d.
Voor Natres heb je cluster 1 nodig, ook al haal je cluster 4 tijdens de testen, dat maakt niets uit, zolang je cluster 1 maar haalt
pi_68350723
Oh oke.. Ik dacht: hoe hoger het cluster, hoe zwaarder je training..
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:44:27 #38
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_68355900
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:35 schreef Booomer het volgende:
Oh oke.. Ik dacht: hoe hoger het cluster, hoe zwaarder je training..
Als je je aanmeldt voor een functie waarbij je daadwerkelijk cluster 4 nodig hebt, kun je je lol wel op denk ik.
pi_69880513
Wordt er eigenlijk vingerafdrukken en DNA afgenomen als je bij de natres gaat?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:28:06 #40
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69881878
Nee. Er wordt wel een veiligheidsonderzoek naar je verricht door de MIVD.
pi_69882489
hebben jullie eigenlijk nog do's en don't voor de natres amo?
aangezien ik daar komende maandag mee ga beginnen

en heeft weet 1 van jullie ook of je ondanks het zomerweer ook al je winterisolatiezooi mee moet nemen?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:48:51 #42
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69882630
Een goede voorbereiding, is altijd beter dan een fucking koude natte tyfusnacht.

Excuses voor mijn taalgebruik.

Ps. Stop kleren in plastic zakken... kan tegen een regenbuitje
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_69882678
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 03:05 schreef michail8 het volgende:
tvp.
pi_69886489
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:48 schreef Esses het volgende:
Een goede voorbereiding, is altijd beter dan een fucking koude natte tyfusnacht.

Excuses voor mijn taalgebruik.

Ps. Stop kleren in plastic zakken... kan tegen een regenbuitje

een goede voorbereiding is altijd nuttig. En ik ben een ervaren buitensporter dus weet hoe lekker het is een droge slaapzak en een droog paar sokken ergens in je tas te hebben. Dus tasjes staan al op het lijstje om mee te nemen
  woensdag 10 juni 2009 @ 07:36:18 #45
211797 Esses
Splendide mendax
pi_69886538
slaapzak blijft wel droog.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_69886898
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:45 schreef Hubs het volgende:
hebben jullie eigenlijk nog do's en don't voor de natres amo?
aangezien ik daar komende maandag mee ga beginnen

en heeft weet 1 van jullie ook of je ondanks het zomerweer ook al je winterisolatiezooi mee moet nemen?
Neem serieus labello of zo mee.
Van al die camo zooi op/af/op/af/op/af worden je lippen niet echt veel beter.
Ik heb al die bontdingen thuisgelaten

Wat ook wel makkelijk is(aangezien je niet in je tent slaapt) is een stuk of 3 spinners en wat haringen zodat je je poncho snel vast kan zetten.
Voor de rest is een kwast wel makkelijk, eventueel afgezaagd. En zo'n lepel/vork/mes in 1 zodat je je bestek niet hoeft schoon te maken voor controle

Succes!
  woensdag 10 juni 2009 @ 08:58:34 #47
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_69887473
* Hi_flyer Ook aangemeld heeft voor een voorlichtingsavond.
Ik weet al dat ik het ga doen omdat ik een paar jaar geleden ook al naar zo'n voorlichtingsavond was geweest. Helaas woonde ik toen elders en was het toch echt te ver rijden. Nu woon ik op 15 minuten fietsen van de Bernhardkazerne.
pi_69887852
Ik heb na een informatieavond mijn sollicitatieformulieren en veiligheidsonderzoek die ik daar kreeg ingevuld en opgestuurd naar het 50e in Amersfoort. Dat is nu 2 maanden geleden ongeveer, maar ik heb nog niets gehoord..

Ik studeer nog, en het is voor mij dus moeilijk om er even een paar weken tussenuit te kunnen in schoolperiodes. Daarom wil ik de AMO in de zomervakantie doen, maar ik moet wel nog alle keuringen enzo doen.. Hebben jullie enig idee wanneer ik bericht kan verwachten dat het veiligheidsonderzoek goed is bevonden en dat ik de keuringen mag doen?
  woensdag 10 juni 2009 @ 09:22:58 #49
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_69887975
Als je nu pas je veiligheidsonderzoeken en zo hebt ingeleverd kan je die AMO deze zomervakantie wel vergeten. Ik zou even bellen met ze trouwens, dit duurt wel een beetje lang.

Keuringstraject zelf kan ook wel weer even duren. Maar je keuring is een jaar geldig, dus dan zou ik het even afwachten en met een beeteje geluk kan je dan in de zomervakantie volgend jaar je AMO doen.

Of je moet natuurlijk even iets regelen met school.
pi_69890713
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 09:22 schreef Rock-shocker het volgende:
Als je nu pas je veiligheidsonderzoeken en zo hebt ingeleverd kan je die AMO deze zomervakantie wel vergeten.
Ik heb die 2 maanden geleden opgestuurd he, niet nu pas!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')