quote:Stekelenburg hint op afscheid
Geschreven op vrijdag, 13 maart om 15:39
De beslissing van Marco van Basten om Kenneth Vermeer het vertrouwen te geven onder de lat bij Ajax is als een klap aangekomen bij Maarten Stekelenburg. De doelman zegt niet meer gemotiveerd te zijn en heeft zijn werkgever gevraagd om een oplossing te bedenken voor de ontstane situatie. Zaakwaarnemer Rob Jansen heeft reeds contact gezocht met Ajax’ technisch manager Danny Blind en aangegeven dat zijn cliënt niet van plan is om de keepersstrijd aan te gaan met Vermeer.
Van Basten riep Vermeer en Stekelenburg donderdag bij elkaar en maakte bekend dat hij het seizoen wilde afmaken met Vermeer als eerste doelman. Dit tot verbazing van Stekelenburg. “Ik dacht dat ik eerste keeper zou blijven”, zei de international tegen AD/Sportwereld. “Ik ben zowel boos als teleurgesteld. Of ik nog gemotiveerd ben? Op dit moment niet. Maar je moet verder.”
De keeper heeft via zijn zaakwaarnemer aan Ajax gevraagd of de club een oplossing kan bedenken voor de ontstane situatie. Of de oplossing een vertrek in de zomer is, tegen een lage transfersom, wilde Stekelenburg niet bevestigen. “Maar het lijkt me niet dat ik de concurrentie aan ga met Vermeer. Je moet geen stuivertje wisselen met keepers. Over wat voor mij wel en geen opties zijn, ga ik verder nadenken.”
De 26-jarige Stekelenburg is bezig aan zijn achtste jaar in het vlaggenschip van Ajax en was sinds 2005 eerste keus tussen de palen. Ook dit seizoen begon hij als eerste doelman, maar omdat Vermeer de goalie dit seizoen met het nodige succes verving tijdens diens afwezigheid besloot Van Basten donderdag om de rollen om te draaien. Stekelenburg liet al eerder weten dat hij een transfer in de zomer wel zag zitten en een vertrek lijkt nu nabij. Zijn contract in Amsterdam loopt echter nog tot juli 2012 door.
Het ligt daarom niet in de lijn der verwachting dat Ajax de international, die uit de eigen jeugdopleiding afkomstig is, voor een schijntje zal laten vertrekken. Stekelenburg zit daarom vooral met vraagtekens. De keeper sprak ook nog niet met bondscoach Bert van Marwijk: “Ik weet dus niet of ik wel geselecteerd wordt voor de komende interlands.” Oranje hervat op 28 maart en 1 april de WK-kwalificatiereeks met wedstrijden tegen Schotland en Macedonië. Beide duels zijn in de Amsterdam ArenA.
( http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=75056 )
quote:
Ik vind het ook wel lullig voor Steek. Het blijft ook gewoon een prima keeper en echte Ajacied.quote:
Of hij is bang dat hij gewoon een bankzitter wordt volgend seizoen bij Ajaxquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:52 schreef Jasza het volgende:
[..]
Sja aan de ene kant heeftie dus respect voor Vermeer dat hij hem de kans gunt.
Een van de oplossingen was aan het begin van het seizoen denk ik wel het verhuren van Vermeer. Dan had Steek dit seizoen zich in de kijker kunnen spelen bij de grotere clubs, en Vermeer nog meer kunnen rijpen. En dan komend seizoen onder de lat. Maargoed, zo is het niet gegaan..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:56 schreef Jojoortje het volgende:
Ik ben erg gecharmeerd van beide keepers, terwijl dat vorig jaar totaal niet het geval was. Stekelenburg was gewoon de nummer 1 van Ajax, no doubt about it!
Allebei
Als Vermeer 1e man blijft bij Ajax zal hij echt wel bijtekenen hoorquote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:18 schreef Houniet het volgende:
Vermeer heeft nog niet bijgetekend toch. Straks zijn we ze allebei kwijt.
Kijkend op de langere termijn is Vermeer gewoon een betere optie. Steek is al 27 en als Ajax nog wat wil vangen dan hebben we ze daar deze zomer alle gelegenheid voor.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:52 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel lullig voor Steek. Het blijft ook gewoon een prima keeper en echte Ajacied.
Deze zomer moet een van beide keepers verkocht worden sowieso, dat lijkt me duidelijk. Ze zijn allebei te goed voor de bank.
In potentie is niet belangrijk. Je moet er staan. En dat doet Stekelenburg dit seizoen vrijwel niet.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:24 schreef TAV74 het volgende:
en toch, ook al is Vermeer dit seizoen beter, denk ik nog steeds dat Stekelenburg in potentie de beste van de twee is. Ik heb sowieso liever een doelman van boven de 1m 90.
Ik kan zn frustratie wel begrijpen, ik denk dat elke speler dat wel heeft.. Alleen niet iedereen zal dat gelijk tegen de media vertellen en uitspelenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:28 schreef lighted het volgende:
Wat een loser die Stekelenburg, voor het eerst bij Ajax raakt hij z'n plek kwijt en wil die meteen pleitte. Rot dan maar lekker op, i.p.v. jezelf willen bewijzen. Ja bewijzen, ook als je al jaren basisspeler bent, als voetballer moet je je namelijk altijd bewijzen.
Ja ik begrijp ook wel dat hij gefrustreerd is. Maar ik vind wel dat je als prof daar dan maar je motivatie uit moet halen, van godverdomme ik zal bewijzen dat ik nog steeds de beste bent. Het is nu bij Ajax maar als hij zo graag naar een andere club wil, in het buitenland, zal die daar nog veel meer mee te maken krijgen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:30 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Ik kan zn frustratie wel begrijpen, ik denk dat elke speler dat wel heeft.. Alleen niet iedereen zal dat gelijk tegen de media vertellen en uitspelen
Haha ja dat viel me ook meteen op. Hij loopt gewoon langs de verdedigers alsof er niets aan de hand isquote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:27 schreef bloodysunday het volgende:
Toen Leo weer als invaller int veld kwam waren er gelijk weer 2 kansen
Vermeer tekent nu 100 % zeker bij tot en met 2014.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:18 schreef Houniet het volgende:
Vermeer heeft nog niet bijgetekend toch. Straks zijn we ze allebei kwijt.
Ja te grappig maar ook weer zo jammer, wanneer je die jongen in de basis zet komt er helemaal niks uit. Maar invallen tegen een Europese ploeg en hij gaat er vol tegenaan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:34 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Haha ja dat viel me ook meteen op. Hij loopt gewoon langs de verdedigers alsof er niets aan de hand is
Anyway, ik kan, zeker geniet het spelbeeld, wel leven met de score. Hopen dat in Amsterdam alles goed gaat!
Grappig, dat Nederlands eerste keeper niet in de basis staat bij Ajaxquote:
Ik had ook niet anders verwacht.quote:
Nog wel ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:58 schreef bloodysunday het volgende:
De vraag is nu, wie zal dan de 1e doelman zijn bij het NL elftal. Vorm en Timmer spelen elke wedstrijd. Maar ik verwacht wel dat Stekelenburg 1e doelman is.
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:58 schreef bloodysunday het volgende:
De vraag is nu, wie zal dan de 1e doelman zijn bij het NL elftal. Vorm en Timmer spelen elke wedstrijd. Maar ik verwacht wel dat Stekelenburg 1e doelman is.
Ja, Real Madrid heeft een keeper nodigquote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
15 miljoen en stekelaar voor Sneij en de Vaart
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:07 schreef Pizzakoppo het volgende:
15 miljoen en stekelaar voor Sneij en de Vaart
Aan de andere kant laat ie zich ook wel een beetje kennen door te zeggen dat ie niet meer gemotiveerd is op dit moment.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:52 schreef Jasza het volgende:
[..]
Sja aan de ene kant heeftie dus respect voor Vermeer dat hij hem de kans gunt.
Of door Ajax, zit geloof ik terugkoop clausule in zijn contract, meen ik ergens gelezen te hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:32 schreef Pizzakoppo het volgende:
En zo zie ik Poepon ook ontwikkelen, binnenkort gekocht worden door Nec of Twente en vervolgens uitgroeien tot een hele leuke speler.
Toch is het wel weer een beetje een "van Bastiaanse" beslissing. Laat Steek gewoon keepen en verkoop hem daarna.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:39 schreef Cheiron het volgende:
Valt me erg tegen van Stekelenburg. Voor 2.2 miljoen per jaar mag best van je gevraagd worden dat je de strijd aangaat voor eerste keeper. Beetje zelfreflectie kan geen kwaad.
Nee, Vermeer laten staan.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 17:40 schreef Longmen het volgende:
[..]
Toch is het wel weer een beetje een "van Bastiaanse" beslissing. Laat Steek gewoon keepen en verkoop hem daarna.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |