Zo wordt dat altijd gedaan, hoe denk je bijvoorbeeld dat het CBS aan haar cijfers komt? Door 16 mln Nederlanders stuk voor stuk na te gaan?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:47 schreef moussie het volgende:
[..]
ja duh .. maar ik snap ook dat niet iedereen lijkt te snappen dat die 54% percent gebaseerd is 150 gevallen, die lijken het doortrekken over de gehele breedte ..
Ik maak een ander punt, nl dat de mensenrechten aan de lopende band worden geschonden door verdragsstaten, maar dat dat niet direct er toe leidt dat betreffende staten in een isolement komen.quote:
Het was zelfs in NWSquote:
Politeke macht speelt daar een rol in. Bepaalde landen komen weg met grovere schendingen. Als je even terugleest zie je dat ik reageer op kneusjes die beweren dat Wilders wel eventjes wat verdragen opzegt. Dat is natuurlijk van andere orde dan het schenden van een verdrag.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik maak een ander punt, nl dat de mensenrechten aan de lopende band worden geschonden door verdragsstaten, maar dat dat niet direct er toe leidt dat betreffende staten in een isolement komen.
Schermen met 'aannemelijkheid' heeft geen zin bij dogmatici.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik maak een ander punt, nl dat de mensenrechten aan de lopende band worden geschonden door verdragsstaten, maar dat dat niet direct er toe leidt dat betreffende staten in een isolement komen.
Als ik verkeerd zit geef ik dat zonder problemen toe. Ik denk dat je mij met andere mensen door de war haalt. Een afgang op Fok! is niet het ergste wat iemand kan overkomen.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:03 schreef ExTec het volgende:
Dus gaarne nog ff een berichtje of 10 in de trant van: "Het is niet zo hoor, ik zie geen bewijs", dan is je afgang namelijk compleet
Er is met duitsland niets gebeurt hoor?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:05 schreef Meh7 het volgende:
Een mini-isolement heeft natuurlijk plaatsgevonden met Haider en Oostenrijk destijds.
Correct. Wat een goede adviseur Wilders dan ook zou adviseren is: belijd met de mond het naleven van het verdrag, maar doe wat anders/werp rookgordijnen op etc. En grove schendingen zijn eigenlijk alleen een probleem als andere machtige staten (of machtiger staten) er een probleem mee hebben.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Politeke macht speelt daar een rol in. Bepaalde landen komen weg met grovere schendingen. Als je even terugleest zie je dat ik reageer op kneusjes die beweren dat Wilders wel eventjes wat verdragen opzegt. Dat is natuurlijk van andere orde dan het schenden van een verdrag.
Ach, wat stelde dat nu voor?quote:Een mini-isolement heeft natuurlijk plaatsgevonden met Haider en Oostenrijk destijds.
Aan de andere kant, wat had hij al allemaal voor elkaar gekregen voordat hij zo'n reactie kreeg? In vergelijking daarmee was het een best zware sanctie. Wilders is nu al meer omstreden dan Haider ooit was.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:16 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ach, wat stelde dat nu voor?
Trieste realiteit is natuurlijk dat dat systeem altijd goed gewerkt heeft, totdat we nogal onaangepaste import binnenhaalde.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:12 schreef popolon het volgende:
Dubbele kinderbijslag voor mensen met kinderen in het buitenland.Maar goed, het systeem vraagt er zelf om, dit is het creëren van fraude, of in ieder geval een hele grote deur wijd open zetten.
Het gaat hier om het percentage van die groep die dubbele kinderbijslag aanvraagt voor een in het buitenland verblijvend kind .. een hele beperkte groep dus en iets geheel anders dan het percentage op het totaal aan Marokkaanse gezinnen dat kinderbijslag ontvangt .. zoals de TT suggereertquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Zo wordt dat altijd gedaan, hoe denk je bijvoorbeeld dat het CBS aan haar cijfers komt? Door 16 mln Nederlanders stuk voor stuk na te gaan?
De OP was daar anders zeer duidelijk overquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat hier om het percentage van die groep die dubbele kinderbijslag aanvraagt voor een in het buitenland verblijvend kind .. een hele beperkte groep dus en iets geheel anders dan het percentage op het totaal aan Marokkaanse gezinnen dat kinderbijslag ontvangt .. zoals de TT suggereert
Lijkt me beter. Blijft dat het percentage voor deze groep verdachten schrikbarend hoog is!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:43 schreef Elfletterig het volgende:
De topictitel was feitelijk incorrect en wekte de suggestie dat 54% van alle Marokkaanse gezinnen verdacht wordt van kinderbijslagfraude. Dat is niet zo: het gaat alleen om Marokkanen (en Turken) met kinderen in het buitenland. Ik heb de topictitel daar zo goed mogelijk (de ruimte is beperkt) op aangepast.
Je kan ook gewoon stellen dat onze regelingen gewoon slecht in elkaar zitten.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Trieste realiteit is natuurlijk dat dat systeem altijd goed gewerkt heeft, totdat we nogal onaangepaste import binnenhaalde.
Net als religieus onderwijs. Werkte ook perfect, totdat er koppen verschenen in de krant a'la "85% van alle islamscholen fraudeert". En nu leven er sentimenten om het helemaal af te schaffen, gek hey?
Hoe langer we Art.1 overeind houden, hoe meer van onze verworvenheden we in mogen leveren.
uhm .. de laatste uit dat rijtjequote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:43 schreef ExTec het volgende:
[..]
De OP was daar anders zeer duidelijk over
Lijkt er dus meer op dat sommigen het graag zo willen interpreteren dat al die 'gemene mensen' het over iedereen hebben.
quote:Of het nu 81 van de 150 is of 500.000 van de 1.000.000 mensen.. Procentueel is het evenveel! Ik trek het over de algehele Marokkaanse bevolking. Daarnaast geven grotere getallen beter weer hoe maf het eigenlijk is.
De inbreker kon er ook niks aan doen, het huis had geen alarminstallatie!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:52 schreef BlaZ het volgende:
Ik neem het die Marokkanen niet eens kwalijk, het probleem is de overheid hier. Die regelingen in elkaar heeft gezet die zo lek zijn als een mandje.
Onjuiste vergelijking. In Thailand zou dat geen volkomen willekeurige groep zijn.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. de laatste uit dat rijtje
[..]
Ter vergelijking
Ik doe een onderzoek naar Nederlanders in Thailand .. van de onderzochte groep van 150 personen blijken er 81 te maken te hebben met pedofilie .. mag ik nou daaruit gaan concluderen dat 54% van de Nederlanders verdacht zijn van pedofilie ? Dacht het niet
Huh, het is een net zo willekeurige greep uit een van te voren bepaalde groepquote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:56 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Onjuiste vergelijking. In Thailand zou dat geen volkomen willekeurige groep zijn.
3 weken op vakantie gaan en de deuren open laten staan lijkt me een betere vergelijking.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De inbreker kon er ook niks aan doen, het huis had geen alarminstallatie!
De verkrachter is ook onschuldig, want dat rokje was toch wel zó kort!
Alleen is die groep niet willekeurig voor het punt waarop je wilt controleren.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:00 schreef moussie het volgende:
Huh, het is een net zo willekeurige greep uit een van te voren bepaalde groep
Net zoiets als onze relatief lage strafmaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon stellen dat onze regelingen gewoon slecht in elkaar zitten.
De regelingen zijn gewoon veel te fraudegevoelig.
Ik neem het die Marokkanen niet eens kwalijk, het probleem is de overheid hier. Die regelingen in elkaar heeft gezet die zo lek zijn als een mandje.
Maar die tekst staat toch niet in de OP?quote:
Maar ik had ook al voorspeld dat we af zouden glijden naar feitelijk de wetenschap 'statistiek' ter discussie stellenquote:Ter vergelijking
Ik doe een onderzoek naar Nederlanders in Thailand .. van de onderzochte groep van 150 personen blijken er 81 te maken te hebben met pedofilie .. mag ik nou daaruit gaan concluderen dat 54% van de Nederlanders verdacht zijn van pedofilie ? Dacht het niet
godverdomme.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:07 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, creatief met cijfers om aan zo groot mogelijke getallen te komen
het is je ontgaan dat het alleen om die kleine groep gaat die opgeeft kinderen in het buitenland te hebben wonen ?
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)-in-buitenland.dhtml
nee, natuurlijk niet, bij de een wil ik uitvinden of al die oudere mannen idd pedofielen zijn en bij de ander wil ik uitvinden of die kinderen echt bestaan en idd zelfstandig wonen, de groepen die ik wil onderzoeken liggen van te voren vast, net als hetgeen ik wil onderzoeken ..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:02 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Alleen is die groep niet willekeurig voor het punt waarop je wilt controleren.
ooh, dus ik mag alleen op de OP reageren, mensen niet wijzen op het foutje dat ze maken door die cijfers door te trekken naar alle Marokkaanse gezinnen ..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar die tekst staat toch niet in de OP?
[..]
Maar ik had ook al voorspeld dat we af zouden glijden naar feitelijk de wetenschap 'statistiek' ter discussie stellen
Zou jij niet heel wijselijk moeten erkennen dat jij daar totaal geen kaas van gegeten hebt (da's bleedin' obvious), en je daar niet over uit moeten laten?
En je voorbeeld gaat helemaal nergens over. Omdat je NL'er in den vreemde onderzoekt, en probeert te projecteren op alle NL'er in NL?
Da's niet te vergelijken met de materie waar we het hier over hebben.
Dit. Dus tachtig gezinnen frauderen met deze regeling, die in feite voor heel Nederland geldt. Storm in een glas water, en ik hoop dat PVVers een keer struikelen onderweg naar het perscentrum en hun nek breken.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:43 schreef Elfletterig het volgende:
De topictitel was feitelijk incorrect en wekte de suggestie dat 54% van alle Marokkaanse gezinnen verdacht wordt van kinderbijslagfraude. Dat is niet zo: het gaat alleen om Marokkanen (en Turken) met kinderen in het buitenland. Ik heb de topictitel daar zo goed mogelijk (de ruimte is beperkt) op aangepast.
misschien representatief voor gezinnen die opgeven zelfstandig wonende kinderen in het buitenland te hebben, maar dat is dus niet representatief voor 54% van de Marokkaanse gezinnenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:12 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
godverdomme.
wat erger ik me aan jou zeg...
wat ben je een ongelooflijk achterlijk figuur.
een steekproef is echt wel representatief en de SVB gaat echt niet dit soort uitspraken doen als ze niet bijna zeker zijn.
vind je het zo erg dat je zelf jarenlang in je domme leugentjes heb geloofd ?
Neehoor, die enkeling die naar jou smaak niet specifiek zegt dat't om precies deze catagorie gaat, mag jij daar gerust van beschuldigenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:17 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, dus ik mag alleen op de OP reageren, mensen niet wijzen op het foutje dat ze maken door die cijfers door te trekken naar alle Marokkaanse gezinnen ..
toen was het discriminatie als je ook maar suggeerde dat er wel eens een Marokkaan misbruik van de riante voorzienigen zou kunnen maken. Ziehier het resultaat.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:39 schreef Specularium het volgende:
Ik weet niet hoor maar dit werd 20 jaar geleden al geroepen.
Als je daar 150 willekeurige Nederlanders, dus zowel mannen als vrouwen, onderzoekt en je krijgt zo'n uitkomst, dan zou ik een nader onderzoek zeker zeer wenselijk vinden, ja.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:53 schreef moussie het volgende:
[..]
uhm .. de laatste uit dat rijtje
[..]
Ter vergelijking
nou nee, niks uiteraard .. bij de Marokkanen is zoals ik uit de diverse nieuwsberichten kan afleiden onderzoek gedaan binnen de groep die dubbele kinderbijslag krijgt, dus dan is mijn fictieve onderzoek in Thailand ook beperkt tot de groep alleenstaande mannen ..quote:Op vrijdag 13 maart 2009 16:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je daar 150 willekeurige Nederlanders, dus zowel mannen als vrouwen, onderzoekt en je krijgt zo'n uitkomst, dan zou ik een nader onderzoek zeker zeer wenselijk vinden, ja.
edit: Uiteraard alle Nederlanders in Thailand, hè? Want hier gaat het ook alleen om Marokkaanse gezinnen met kinderen in het buitenland.
Natuurlijk kan je deze 54% niet relateren aan 'alle marokkanen in Nederland' maar het feit dat 54% van deze specifieke groep mogelijk zou frauderen is zeer zorgwekkend en rechtvaardigt m.i. een evaluatie van het betalen van kinderbijslag in een dergelijke situatie.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 22:40 schreef moussie het volgende:
[..]
nou nee, niks uiteraard .. bij de Marokkanen is zoals ik uit de diverse nieuwsberichten kan afleiden onderzoek gedaan binnen de groep die dubbele kinderbijslag krijgt, dus dan is mijn fictieve onderzoek in Thailand ook beperkt tot de groep alleenstaande mannen ..
en dan wil ik even benadrukken dat het me niet om de uitkomst van dat soort getallen gaat, maar om het feit dat je vanuit dat soort cijfers niet kan extrapoleren naar het geheel, het betreft een specifieke situatie
hehe, dat gebeurde dus in eerste instantie wel bij meerdere users, vanuit dat gegeven extrapoleren naar het geheel van de Marokkaanse gezinnenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 23:01 schreef Montagui het volgende:
[..]
Natuurlijk kan je deze 54% niet relateren aan 'alle marokkanen in Nederland'
Het is nooit leuk als mensen zich niet aan de spelregels houden, meestal kost dat de samenleving geld .. maar c'mon zeg, 81 'foute' gezinnen, da's nog geen ¤ 90.000 per jaar .. klinkt als een hoop maar op staatskas-niveau is het nadaquote:maar het feit dat 54% van deze specifieke groep mogelijk zou frauderen is zeer zorgwekkend en rechtvaardigt m.i. een evaluatie van het betalen van kinderbijslag in een dergelijke situatie.
De krappe meerderheid van het groepje dat zegt zelfstandig wonende kinderen te hebben in Marokko .. idd .. en ? Voor het gemak uitgaand van een eerdere rekensom hebben we 1 miljoen Marokkanen in ons midden, met een gemiddelde van 3 kinderen per gezin is dat 200.000 gezinnen .. ja, dan zijn die 81 gezinnen echt wel de meerderheid ..quote:Bovendien, we hebben het nu eens een keer niet eens meer over een minderheid, of klein groepje, wat het verpest voor de meerderheid. Nee, nu blijkt de meerderheid fout bezig te zijn!
De politiek heeft het steeds tegengehouden, bang als ze waren om te worden beschuldigd van discriminatie..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:12 schreef rutger05 het volgende:
Het speelde toen ook al http://nieuws.marokko.nl/(...)jslag.eigen.zak.html
Vermeend wilde het al een keer stopzetten http://www.novatv.nl/page(...)g+Marokko+stopzetten
van die bewering zou ik graag een bron willen zien ..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:13 schreef qonmann het volgende:
[..]
De politiek heeft het steeds tegengehouden, bang als ze waren om te worden beschuldigd van discriminatie..
Ik zal jou nog ff herinneren aan deze post zodra er volledige cijfers bekend zijn. Ik zal daarbij overigens ook zo'n held zijn om mezelf nog ff te quoten als blijkt dat het allemaal erg blijkt mee te vallen. Hoe denk je dat andere steekproeven werken....quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:01 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, dat gebeurde dus in eerste instantie wel bij meerdere users, vanuit dat gegeven extrapoleren naar het geheel van de Marokkaanse gezinnen
[..]
Het is nooit leuk als mensen zich niet aan de spelregels houden, meestal kost dat de samenleving geld .. maar c'mon zeg, 81 'foute' gezinnen, da's nog geen ¤ 90.000 per jaar .. klinkt als een hoop maar op staatskas-niveau is het nada
[..]
De krappe meerderheid van het groepje dat zegt zelfstandig wonende kinderen te hebben in Marokko .. idd .. en ? Voor het gemak uitgaand van een eerdere rekensom hebben we 1 miljoen Marokkanen in ons midden, met een gemiddelde van 3 kinderen per gezin is dat 200.000 gezinnen .. ja, dan zijn die 81 gezinnen echt wel de meerderheid ..
Waarom praat je altijd alles goed wat Marokkanen doen ?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:01 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, dat gebeurde dus in eerste instantie wel bij meerdere users, vanuit dat gegeven extrapoleren naar het geheel van de Marokkaanse gezinnen
[..]
Het is nooit leuk als mensen zich niet aan de spelregels houden, meestal kost dat de samenleving geld .. maar c'mon zeg, 81 'foute' gezinnen, da's nog geen ¤ 90.000 per jaar .. klinkt als een hoop maar op staatskas-niveau is het nada
[..]
De krappe meerderheid van het groepje dat zegt zelfstandig wonende kinderen te hebben in Marokko .. idd .. en ? Voor het gemak uitgaand van een eerdere rekensom hebben we 1 miljoen Marokkanen in ons midden, met een gemiddelde van 3 kinderen per gezin is dat 200.000 gezinnen .. ja, dan zijn die 81 gezinnen echt wel de meerderheid ..
Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat het maar net iets meer dan de helft is van die 150 gevallen ..quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:44 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Ik zal jou nog ff herinneren aan deze post zodra er volledige cijfers bekend zijn. Ik zal daarbij overigens ook zo'n held zijn om mezelf nog ff te quoten als blijkt dat het allemaal erg blijkt mee te vallen. Hoe denk je dat andere steekproeven werken....
waar praat ik wat goed .. zeg ik ergens dat het goed is om de svb te flessen ?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 00:48 schreef qonmann het volgende:
[..]
Waarom praat je altijd alles goed wat Marokkanen doen ?
Omdat het Marokkanen zijn ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |