abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67138673
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:32 schreef babba het volgende:

[..]

25 liter volgens mij, kan het fout hebben, wiskunde is niet m'n sterkste kant
40*25*25 = 25.000cl / 1.000 = 25 liter

door voor de koelkast!!

-edit-
ow spuit 11
pi_67138698
40x25x25 = Dat een beetje een bak die ook voor vissen goed te doen is ?
Ik las ergens dat 80 cm minimaal ideaal was, maar dat is me wat te gortig.
Moet voor mij niet te groot worden.
U MAD?
pi_67138791
Probleem is dat ik graag een groot aquarium wil, maar dat mijn vriendin zegt dat ik dan maar naar de chinees moet gaan
Vandaar dat ik voor de gulden middenweg kies.

Ze heeft het sowieso al zo moeilijk met me
U MAD?
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 15:44:55 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_67138865
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:42 schreef de_boswachter het volgende:
Probleem is dat ik graag een groot aquarium wil, maar dat mijn vriendin zegt dat ik dan maar naar de chinees moet gaan
Vandaar dat ik voor de gulden middenweg kies.

Ze heeft het sowieso al zo moeilijk met me
ik zou dan voor 60*30*30 gaan. heb ik ook en is prima te doen. het is een aardig standaard maat en ze zijn niet zo duur. en ook niet zo gek groot
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67138931
Maak eens een foto zodat ik kan zien hoe huiskamervullend ie is
U MAD?
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 16:07:44 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_67139794
Net verhuisd, dus huis is vol rommel. Maar hier staat ie op de eettafel

Ik zal vanavond even een overzichtsfoto maken waarop het beter te zien is
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_67139915
Thanx.
Valt inderdaad best wel mee. Alleen de breedte kan ik zo niet inschatten

Das er ene met auto-pomp he ? Betekent dat dat je die amper hoeft schoon te maken?
U MAD?
pi_67140014
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:46 schreef de_boswachter het volgende:
Maak eens een foto zodat ik kan zien hoe huiskamervullend ie is
dat zal nogal aan de grootte van de huiskamer liggen, denk je ook niet?

edit: ik zie dat je al geholpen bent
pi_67140057
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:39 schreef de_boswachter het volgende:
40x25x25 = Dat een beetje een bak die ook voor vissen goed te doen is ?
Ik las ergens dat 80 cm minimaal ideaal was, maar dat is me wat te gortig.
Moet voor mij niet te groot worden.
Alles hangt helemaal af van de visjes die je er in wil. Vanaf 40 cm is er wel een bezetting te bedenken, maar je bent wel beperkter, heel erg veel beperkter (hoewel dat ook wel weer heel leuk is).
Nog een reden trouwens om een kom af te raden, naast het veel te kleine formaat, is het feit dat het oppervlak te klein is en er dus te weinig zuurstof in het water komt.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_67140063
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:13 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

dat zal nogal aan de grootte van de huiskamer liggen, denk je ook niet?

edit: ik zie dat je al geholpen bent
Jij vind het wiel zeker ook elke dag opnieuw uit he.

Je kan zo wel een indicatie krijgen slimbo.
U MAD?
pi_67140124
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:14 schreef As_33 het volgende:

[..]

Alles hangt helemaal af van de visjes die je er in wil. Vanaf 40 cm is er wel een bezetting te bedenken, maar je bent wel beperkter, heel erg veel beperkter (hoewel dat ook wel weer heel leuk is).
Nog een reden trouwens om een kom af te raden, naast het veel te kleine formaat, is het feit dat het oppervlak te klein is en er dus te weinig zuurstof in het water komt.
Ik ga straks eens meten in mijn slaapkamer
Heb daar een "dode" hoek waar een bureau staat, enige probleem is dat er vrij weinig daglicht is. Weet niet of dat een probleem is.

En qua vissen moet ik me eens orienteren. Niet te groot i.i.g. Kleine goudvisjes en van die gekleurde waar ik de naam niet van weet
U MAD?
pi_67140252
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:14 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Jij vind het wiel zeker ook elke dag opnieuw uit he.

Je kan zo wel een indicatie krijgen slimbo.
ik denk dat je een betere indicatie krijgt als je gewoon even in je kamer meet waar een 60*30*30 bakje past. en goudvissen in zo'n aquarium lijkt me geen top idee. met gekleurde zul je wel guppies bedoelen, dat kan dan weer wel.
pi_67140332
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:19 schreef Byte_Me het volgende:
en goudvissen in zo'n aquarium lijkt me geen top idee.
Waarom niet ? (uitleg plz ).
Vroeger toen ik nog een menneke was hadden we een kom van liter of 6 met daarin 2 vissen.
U MAD?
pi_67140449
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:21 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waarom niet ? (uitleg plz ).
Vroeger toen ik nog een menneke was hadden we een kom van liter of 6 met daarin 2 vissen.
goudvissen hebben ruimte nodig en zijn koudwater vissen. guppen hebben veel minder ruimte nodig en bij voorkeur verwarmd water. een goudvis die de ruimte krijgt (een "normale" goudvis, niet zo'n misvormde kweekvariant) kan makkelijk een cm of 15 worden, en dan is zo'n 60*30*30 bakje natuurlijk veel te klein. Uiteraard worden ze nooit zo groot in een klein aquarium, maar dat komt gewoon door de slechte omstandigheden.
pi_67141070
Bovendien is het rete-saai.

Ik zeg zandbodem erin, slakkenhuizen, grijze breuksteun en de Multifusciatus doet z'n ding wel.

Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 17:14:07 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_67142042
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:16 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik ga straks eens meten in mijn slaapkamer
Heb daar een "dode" hoek waar een bureau staat, enige probleem is dat er vrij weinig daglicht is. Weet niet of dat een probleem is.

En qua vissen moet ik me eens orienteren. Niet te groot i.i.g. Kleine goudvisjes en van die gekleurde waar ik de naam niet van weet
in de kap zit een lamp, dus je visjes zitten niet in het donker
pi_67143555
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

sterker nog, aquarium + zonlicht = alg, dus bij voorkeur niet in direct zonlicht
pi_67144478
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:14 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar ik heb dan wel een bak licht in mijn slaapkamer als ik wil pitten
U MAD?
  dinsdag 17 maart 2009 @ 18:40:57 #70
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_67144531
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Mag je je vriending ook eens naakt zien..
pi_67144931
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 18:40 schreef ursel het volgende:

[..]

Mag je je vriending ook eens naakt zien..
Zij wil altijd met het licht uit en alleen op zijn hondjes

U MAD?
pi_67145254
quote:

[..]

aquarium op slaapkamer is sowieso niet ideaal, helemaal geruisloos zijn ze nooit (met filterpomp)
  dinsdag 17 maart 2009 @ 19:28:12 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_67146146
Vissen moeten ook slapen, dus 's nachts het licht gewoon uit...
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 19:50:19 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_67147098
quote:

[..]

natuurlijk gaat het licht snachts uit dag en nachtritme en zo
pi_67147195
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:04 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

aquarium op slaapkamer is sowieso niet ideaal, helemaal geruisloos zijn ze nooit (met filterpomp)
Hmz. Thanks.
Dus toch niet zo verstandig een aqua met pomp op mijn kamer neerzetten.
Paste perfect: Net zitten meten
U MAD?
  Moderator dinsdag 17 maart 2009 @ 20:30:16 #76
155227 crew  Guppy
dus
pi_67148747
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 19:52 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Hmz. Thanks.
Dus toch niet zo verstandig een aqua met pomp op mijn kamer neerzetten.
Paste perfect: Net zitten meten
natuurlijk moet je het zelf weten. bij mij heeft ie jarenlang op de slaapkamer gestaan. ik heb m best wel eens vervloekt (die keer dat de pomp stukging), maar op zich was het best te doen.

en de foto natuurlijk nog! aquarium op dezelfde eettafel en nu wat meer van voren gezien:

excuus voor de gare mobielfoto...
  dinsdag 17 maart 2009 @ 21:19:49 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67150484
dat went echt wel hoor. ik hoor zelf het water kletteren in de bak (niet hard hoor, maar je hoort het wel)

na 2 nachten merk je er niets meer van
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67151380
Voor de verhuizing had ik mijn aquarium ook in de slaapkamer staan, daar kon ik gewoon doorheen slapen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_67233132
Al een poosje niet meer gepost hier, maar zat gister voor mijn aquarium en ik kan jullie de plantenbende erin niet onthouden. Wat zijn die dingen gegroeid zeg!

Ik heb ook nog wat filmpjes gemaakt, maar youtube is een beetje aan het stuntelen. Update komt later
Without me, it's just aweso
pi_67233191
De filmpjes (let op het zijn mp4 bestanden):

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
pi_67343534
**NEWBIE ALERT**

oke het zit zo.... ik heb een aquarium gekregen van iemand die er geen zin meer in had en zijn vissen door de plee wilde spoelen, ik heb aangeboden om ze over te nemen. Alleen eigenlijk meteen al spijt omdat de bak zo smerig is dat ik hem niet schoon krijg, ik de filterpomp (voor buiten de bak) niet werken krijg (zuigt geen water aan), warmtestaaf aan de buitenkant gesmolten is (ik ben geen gekke henkie dat ik die nog in het aquarium steek) en verder ziet alles eruit alsof het ze beste tijd heeft gehad.
Maar nu heb ik zelf groter aquarium waar ik muizen in hou. Dat aquarium is B80XD35XH40 groot.

Mijn vragen zijn:
Als ik mijn grotere aquarium volledig reinig en nieuwe kitranden aanbreng, 48 uur laat drogen en dan langzaam testen of er geen lekkage zit (wat ik sowieso niet denk) of ik dat nog kan gebruiken?
Als ik een filterpomp, warmteregelaar en evt andere benodigdheden (exl lampen, vissen) nieuw zou kopen, zou ik dan aan ongeveer 100 euro genoeg hebben?
pi_67344218
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:38 schreef pluisje81 het volgende:
**NEWBIE ALERT**

oke het zit zo.... ik heb een aquarium gekregen van iemand die er geen zin meer in had en zijn vissen door de plee wilde spoelen, ik heb aangeboden om ze over te nemen. Alleen eigenlijk meteen al spijt omdat de bak zo smerig is dat ik hem niet schoon krijg, ik de filterpomp (voor buiten de bak) niet werken krijg (zuigt geen water aan), warmtestaaf aan de buitenkant gesmolten is (ik ben geen gekke henkie dat ik die nog in het aquarium steek) en verder ziet alles eruit alsof het ze beste tijd heeft gehad.
Maar nu heb ik zelf groter aquarium waar ik muizen in hou. Dat aquarium is B80XD35XH40 groot.

Mijn vragen zijn:
Als ik mijn grotere aquarium volledig reinig en nieuwe kitranden aanbreng, 48 uur laat drogen en dan langzaam testen of er geen lekkage zit (wat ik sowieso niet denk) of ik dat nog kan gebruiken?
Als ik een filterpomp, warmteregelaar en evt andere benodigdheden (exl lampen, vissen) nieuw zou kopen, zou ik dan aan ongeveer 100 euro genoeg hebben?
voor minder dan 100 euro koop je op marktplaats een aquarium met alles erop en eraan dat groter is dan de jouwe.
pi_67344261
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:01 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

voor minder dan 100 euro koop je op marktplaats een aquarium met alles erop en eraan dat groter is dan de jouwe.
Groter durf ik eigenlijk niet ivm oud huis, krakende vloeren enzo Zou graag groter willen hoor maar ben een newbie en vind dat ik er in moet groeien en ervaring erin moet krijgen enzo dus daarom maar kleiner beginnen
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:14:02 #84
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67344483
wat krijg je niet schoon? alg op de ramen oid?
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67344591
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:14 schreef Catch22- het volgende:
wat krijg je niet schoon? alg op de ramen oid?
Algengroei, krassen in glas, vind zwarte kit wat de vorige eigenaar gebruikt heeft niet mooi en de bovendeksel (zelf gemaakt ofzo ) vind ik niet echt passen hier.

Heb al met gekookt water schoon te maken, schuursponsje (ergens onopvallend in hoekje), zelfs antikal geprobeerd en niets werkt en daarbij de krassen....
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:24:29 #86
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67344695
je moet een glaskrabber hebben, kan je bij de bouwmarkt halen.

de krassen kan je proberen weg te polijsten

//edit

als je daar zin in hebt. Je kan op marktplaats wel voor weinig een pomp en verwarming kopen

[ Bericht 34% gewijzigd door Catch22- op 24-03-2009 00:40:44 ]
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67541920
Even een vraag tussendoor, ik heb al een poos wat vuurgarnalen in mijn bak zitten en heb enige tijd geleden een bij-garnaaltje gekocht (waarschijnlijk helaas opgegeten). Nu heb ik nog een drijfbakje liggen en ik weet dat de vissen ze met rust laten mits ze een centimeter groot zijn. Is het verstandig om dat drijfbakje erin te hangen met wat grind/plantenstekje/etc. zodat ik kleine garnalen kan kopen (vaak zijn ze bij aankoop nog erg klein) en deze in de drijfbak kan laten groeien?

Wanneer ze groot genoeg zijn zal ik ze in de grote bak zetten.

Verstanding..?
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 12:15:53 #88
155227 crew  Guppy
dus
pi_67542504
ik ben zelf niet zo'n fan van die drijfbakjes...

en als je er grind en dergelijke in gaat doen, denk ik ook niet dat ie blijft drijven. verkopen ze geen grotere garnalen in de winkel? soms wel toch?
pi_67543704
quote:
Op maandag 30 maart 2009 12:15 schreef Guppyfriend het volgende:
ik ben zelf niet zo'n fan van die drijfbakjes...

en als je er grind en dergelijke in gaat doen, denk ik ook niet dat ie blijft drijven. verkopen ze geen grotere garnalen in de winkel? soms wel toch?
Hmm goed punt van dat grind.. Het probleem is dat ik wel aan bruine garnalen kan komen, maar die gaan denk ik mijn vissen pakken (mijn vissen zijn gem. 3 a 4 cm lang). En de plek waar ik altijd mijn aquarium materiaal haal (Hornbach met uitstekend aquarium-personeel) heeft alleen kleinere garnalen (die overigens wel groeien).

Het probleem is dus... jonkies. En deze worden weer door mijn vissen opgegeten.
pi_67553725
quote:
Op maandag 30 maart 2009 13:00 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Hmm goed punt van dat grind.. Het probleem is dat ik wel aan bruine garnalen kan komen, maar die gaan denk ik mijn vissen pakken (mijn vissen zijn gem. 3 a 4 cm lang). En de plek waar ik altijd mijn aquarium materiaal haal (Hornbach met uitstekend aquarium-personeel) heeft alleen kleinere garnalen (die overigens wel groeien).

Het probleem is dus... jonkies. En deze worden weer door mijn vissen opgegeten.
Welke garnalen bedoel je met bruine garnalen? Heb je misschien een plaatje of een latijnse naam?
En ik sta versteld dat er nog mensen zijn met positieve ervaringen bij de hornbach. Begrijp me niet verkeerd, ik kom er graag, en heb er zelfs wel eens iets van de aquariumafdeling gehaald, maar het personeel dat ik tot nu toe trof kwam wat mij betreft qua kennis echt niet uit boven dat van de gemiddelde dierenwinkel verkoper; ik vind bijvoorbeeld het meegeven van twee mannetjes M. ramirezi als je om een paartje vraagt echt een grove fout. En het is hoe dan ook altijd tenenkrommend om daar te staan en te horen hoe er weer eens bevestigd wordt dat 'dat leuke zwarte visje' echt wel in het bakje van de klant kan hoor (en dan gaat het om black molly's in een aqua 40 of zo), en dat 2 neons, 3 cory's en paar guppen toch een hele geschikte bezetting is.
Sorry, jaren frustratie uit zich nu
pi_67553967
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:28 schreef As_33 het volgende:

[..]

Welke garnalen bedoel je met bruine garnalen? Heb je misschien een plaatje of een latijnse naam?
En ik sta versteld dat er nog mensen zijn met positieve ervaringen bij de hornbach. Begrijp me niet verkeerd, ik kom er graag, en heb er zelfs wel eens iets van de aquariumafdeling gehaald, maar het personeel dat ik tot nu toe trof kwam wat mij betreft qua kennis echt niet uit boven dat van de gemiddelde dierenwinkel verkoper; ik vind bijvoorbeeld het meegeven van twee mannetjes M. ramirezi als je om een paartje vraagt echt een grove fout. En het is hoe dan ook altijd tenenkrommend om daar te staan en te horen hoe er weer eens bevestigd wordt dat 'dat leuke zwarte visje' echt wel in het bakje van de klant kan hoor (en dan gaat het om black molly's in een aqua 40 of zo), en dat 2 neons, 3 cory's en paar guppen toch een hele geschikte bezetting is.
Sorry, jaren frustratie uit zich nu
Heb helaas geen latijnse naam (en nog geen plaatje, ben druk op zoek) wel een korte omschrijving: zijn bruine van kleur en zo'n 5 a 6 cm lang (met scharen). Dus het zijn geen waaierhand garnalen. Over de rest van je mooie betoog ;o) ik denk er vaak hetzelfde over, het personeel van de Ranzijn (die hier ook in de buurt zit) heeft absoluut geen kaas gegeten van de dieren waar ze mee werken en dat vind ik nogal schokwekkend. Zolang ze maar kunnen verkopen is alles best en on top of that verkopen ze ook beschadigde/zieke vissen.

De Hornbach hier (in Zaandam voor de nieuwsgierigen) heeft (naar mijn mening) een goede kennis en zullen ook zeggen dat bepaalde combinaties absoluut niet mogelijk zijn en zelfs verkopen weigeren indien de klant toch aandringt. Ik zeg, hoedje af en chapeau!
  maandag 30 maart 2009 @ 19:28:36 #92
63192 ursel
pi_67555247
Kreeg ik van het weekend een schattig klein "aquarium" van vrouwtje lief, was die vandaag gevuld met een prachtige witte kreeftje en zwarte kreeftje

Enkele kleine guppies en plantjes voor de afwerking.

Zal zo wel foto´s maken..
pi_67557586
quote:
Op maandag 30 maart 2009 18:38 schreef Triforce_Courage het volgende:

[..]

Heb helaas geen latijnse naam (en nog geen plaatje, ben druk op zoek) wel een korte omschrijving: zijn bruine van kleur en zo'n 5 a 6 cm lang (met scharen). Dus het zijn geen waaierhand garnalen. Over de rest van je mooie betoog ;o) ik denk er vaak hetzelfde over, het personeel van de Ranzijn (die hier ook in de buurt zit) heeft absoluut geen kaas gegeten van de dieren waar ze mee werken en dat vind ik nogal schokwekkend. Zolang ze maar kunnen verkopen is alles best en on top of that verkopen ze ook beschadigde/zieke vissen.

De Hornbach hier (in Zaandam voor de nieuwsgierigen) heeft (naar mijn mening) een goede kennis en zullen ook zeggen dat bepaalde combinaties absoluut niet mogelijk zijn en zelfs verkopen weigeren indien de klant toch aandringt. Ik zeg, hoedje af en chapeau!
Inderdaad keurig, ik zou willen dat het bij mijn hornbach ook zo was, dan zou ik er nog eens visjes durven halen.
Ik ben ook al een beetje aan het googelen, ben gek op garnelen, dus erg benieuwd. Je bedoelt vast geen roodschaar garnaal, die wordt wel omschreven als bruin tot diepbruin, hoewel ik het meer transparant met bruingloed vind. Ze hebben wel scharen, maar doen visjes geen kwaad en worden zo'n 7 cm.
  maandag 30 maart 2009 @ 20:44:14 #94
63192 ursel
pi_67557899
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:35 schreef As_33 het volgende:

[..]

Inderdaad keurig, ik zou willen dat het bij mijn hornbach ook zo was, dan zou ik er nog eens visjes durven halen.
Ik ben ook al een beetje aan het googelen, ben gek op garnelen, dus erg benieuwd. Je bedoelt vast geen roodschaar garnaal, die wordt wel omschreven als bruin tot diepbruin, hoewel ik het meer transparant met bruingloed vind. Ze hebben wel scharen, maar doen visjes geen kwaad en worden zo'n 7 cm.
Welke Hornbach is dat, die in wateringen?
Ben daar 1x geweest in ieder geval en had niet het gevoel dat degene die ik sprak nu wat uit zijn nek zat te lullen..
Zal dan wel liggen wie je dan net toevallig spreekt..
pi_67558489
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:44 schreef ursel het volgende:

[..]

Welke Hornbach is dat, die in wateringen?
Ben daar 1x geweest in ieder geval en had niet het gevoel dat degene die ik sprak nu wat uit zijn nek zat te lullen..
Zal dan wel liggen wie je dan net toevallig spreekt..
Wateringen ja Ik heb één keer iemand getroffen die klonk alsof ze er wel verstand van had, maar helaas bleek dat degene die twee mannetjes M. ramirezi meegaf, dus dat viel ook tegen. Ik heb er sindsdien ook zelf geen levende have meer gehaald (toch al weer jaartje of 2 terug), alleen filterspul, kienhout enz. Misschien dat er tegenwoordig wel ook iemand werkt die wel weet waar hij het over heeft hoor.
  maandag 30 maart 2009 @ 21:16:32 #96
63192 ursel
pi_67559126
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:00 schreef As_33 het volgende:

[..]

Wateringen ja Ik heb één keer iemand getroffen die klonk alsof ze er wel verstand van had, maar helaas bleek dat degene die twee mannetjes M. ramirezi meegaf, dus dat viel ook tegen. Ik heb er sindsdien ook zelf geen levende have meer gehaald (toch al weer jaartje of 2 terug), alleen filterspul, kienhout enz. Misschien dat er tegenwoordig wel ook iemand werkt die wel weet waar hij het over heeft hoor.
Mja, daar heb ik ook nog geen verstand van van wat er bij elkaar kan, maar daar kwam ik toen ook niet voor.
pi_67568979
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:35 schreef As_33 het volgende:

[..]

Nee het is geen roodschaar garnaal. Ze zijn echt diep bruin van kleur en zeker niet transparant. Volgens mij worden ze tussen de 8 a 10 cm groot en worden dus onder de naam "Bruine Garnaal" verkocht. Achja, ze zijn toch niet interessant voor mij aangezien ze kleinere vissen pakken met hun scharen.

Nu heb ik alleen nog geen duidelijk antwoord gekregen op mijn vraag hierboven . Drijfbakje met kleine garnalen houden totdat ze groot genoeg zijn om niet opgegeten te worden verstandig?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:43:31 #98
63192 ursel
pi_67569108
quote:
Op maandag 30 maart 2009 19:28 schreef ursel het volgende:
Kreeg ik van het weekend een schattig klein "aquarium" van vrouwtje lief, was die vandaag gevuld met een prachtige witte kreeftje en zwarte kreeftje

Enkele kleine guppies en plantjes voor de afwerking.

Zal zo wel foto´s maken..
En hier dan ook de foto's..

dinsdag 31 maart 2009 @ 15:29:50 #99
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67580400
die vreten wss je vissen op
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 15:47:17 #100
63192 ursel
pi_67581017
aahh.. vandaar dat ze zo hoog zitten..
pi_67581386
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 15:29 schreef Catch22- het volgende:
die vreten wss je vissen op
Smullen voor ze
pi_67584262
mijn A. baenschi heeft een wit bultje op zn kiewdeksel, en ik kom er niet uit of het gewoon een wondje is, of een bacteriele infectie oid.

het was erg lastig om te fotograferen. maar het is spierwit, het is echt een bultje, en het ziet er een beetje gerafeld uit aan 1 kant, maar niet pluizig of zo.

de vis gedraagt zich normaal, zwemt en eet.

iemand die me kan helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')