abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68120401
[SPAM ON]

Zouden alle mensen in dit topic die ik ooit heb geholpen, mij willen helpen en op Arie stemmen?

[stemtopic] F&F doet de beesten weer in de was.

alvast bedankt!!!
pi_68120803
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:23 schreef Byte_Me het volgende:
[SPAM ON]

Zouden alle mensen in dit topic die ik ooit heb geholpen, mij willen helpen en op Arie stemmen?

[stemtopic] F&F doet de beesten weer in de was.

alvast bedankt!!!
Dat je me helpt vaak vind ik top, alleen niet echt eerlijk ten opzichte van de andere om dan voor jou te stemmen
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_68120830
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 20:34 schreef rene90 het volgende:

[..]

Dat je me helpt vaak vind ik top, alleen niet echt eerlijk ten opzichte van de andere om dan voor jou te stemmen
ja maar iedereen doet het
  vrijdag 17 april 2009 @ 21:04:44 #279
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68122014
Hmmm, de kleine monsters hebben de eerste plant gesloopt
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 18:16 schreef Guppyfriend het volgende:
Koi's??

Heb je enig idee hoeveel zwemruimte die nodig hebben als ze eenmaal groot worden?
dan mogen ze de vijver in natuurlijk.. Nu is die niet extreem groot maar nog altijd een stuk ruimer dan de bak bij de chinees binnen.

Voorlopig kan ik er eerst binnen van genieten, ze spelen iig leuk met de zandbodem. Als ze nu af en toe nog van de bodem loskomen ben ik vooralsnog gelukkig..

[ Bericht 12% gewijzigd door Napalm op 17-04-2009 21:58:54 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 17 april 2009 @ 23:26:19 #280
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_68128278
Hier wat foto`s van mijn rio 125

Klein beetje wazig komt doordat foto met telefoon is gemaakt

[ Bericht 17% gewijzigd door freddygonzales op 17-04-2009 23:39:57 ]
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_68129492
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:26 schreef freddygonzales het volgende:
Hier wat foto`s van mijn rio 125

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Klein beetje wazig komt doordat foto met telefoon is gemaakt
volgens mij moet je er wat meer tetra's in doen, zodat ze in een school gaan zwemmen. ziet er veel mooier uit en is beter voor die visjes. ziet er verder goed uit!
  Moderator zaterdag 18 april 2009 @ 10:39:29 #282
155227 crew  Guppy
dus
pi_68134635
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 21:04 schreef Napalm het volgende:
Hmmm, de kleine monsters hebben de eerste plant gesloopt
[..]

dan mogen ze de vijver in natuurlijk.. Nu is die niet extreem groot maar nog altijd een stuk ruimer dan de bak bij de chinees binnen.

Voorlopig kan ik er eerst binnen van genieten, ze spelen iig leuk met de zandbodem. Als ze nu af en toe nog van de bodem loskomen ben ik vooralsnog gelukkig..
oh, oke, dan ben ik gerust gesteld

je wilt niet weten hoeveel mensen ze wel gewoon in n aquarium blijven houden, en dat vind ik zo zielig...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 18 april 2009 @ 12:20:08 #283
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68136756
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 10:39 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

oh, oke, dan ben ik gerust gesteld

je wilt niet weten hoeveel mensen ze wel gewoon in n aquarium blijven houden, en dat vind ik zo zielig...
De lokale chinees heeft er een stuk of zes in een bakje van 40 bij 100 cm. De grootste is 40 cm, dat vind ik ook geen goede combinatie.. Desondanks heeft hij al jaren dezelfde vissen dus voor het overleven maakt het niet uit..

Verder staat er bij mij een redelijk buitenfilter op dus er is wat stroming. Ze zijn nu zo`n 10cm, ik denk dat ik ze tot 20cm binnen hou. Ik vraag me af hoelang dat zal duren (koudwaterbak), 1,5 jaar?

Zojuist voor het eerst de lampen aangehad ; dat vonden ze niet leuk; ze zijn meteen in de hoek achter de planten weggekropen. In de winkel zaten ze natuurlijk ook wat donkerder.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_68136897
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:20 schreef Napalm het volgende:

[..]

De lokale chinees heeft er een stuk of zes in een bakje van 40 bij 100 cm. De grootste is 40 cm, dat vind ik ook geen goede combinatie.. Desondanks heeft hij al jaren dezelfde vissen dus voor het overleven maakt het niet uit..

Verder staat er bij mij een redelijk buitenfilter op dus er is wat stroming. Ze zijn nu zo`n 10cm, ik denk dat ik ze tot 20cm binnen hou. Ik vraag me af hoelang dat zal duren (koudwaterbak), 1,5 jaar?

Zojuist voor het eerst de lampen aangehad ; dat vonden ze niet leuk; ze zijn meteen in de hoek achter de planten weggekropen. In de winkel zaten ze natuurlijk ook wat donkerder.
Misschien wat drijfplanten halen voor je koi's?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 18 april 2009 @ 13:50:19 #285
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68138833
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 12:25 schreef rene90 het volgende:
Misschien wat drijfplanten halen voor je koi's?
Ik zal volgende week eens kijken. Sowieso wil ik er nog iets bij want nu heb ik binnen twee koi van 10 cm en vijf goudvisjes op 350 liter water. Eigenlijk wil ik er nog twee koi (Ogon+doitsu) bij maar dacht eerst maar even te kijken hoe het met deze twee gaat.
pi_68256132
Moet er nog op gelet worden wat voor soort piepschuim er gebruikt wordt? Of maakt dat niet uit?

Ik wil binnenkort beginnen aan het proberen dus en zal dus piepschuim daarvoor moeten kopen. Dan uitsnijden op de maten van mijn aquarium, daarna met stift bijv uitteken van stenen en structuur. Dan zou ik een vijl of soldeerbout diepte inbrengen in piepschuim. Als dat gebeurt is dan tegellijm (een aantal lagen) laag voor laag aanbrengen (af en toe met plantenspuit beetje natsprayen) Daarna evt met acrylverf kleur aanbrengen aan de wand om daarna als alles droog is de achterwand vastkitten. Dat meerdere malen filteren om daarna pas te beginnen aan de opbouw....

Zie ik iets over het hoofd of zijn er dingen die anders moeten of wat ik fout zie?
pi_68256816
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Moet er nog op gelet worden wat voor soort piepschuim er gebruikt wordt? Of maakt dat niet uit?

Ik wil binnenkort beginnen aan het proberen dus en zal dus piepschuim daarvoor moeten kopen. Dan uitsnijden op de maten van mijn aquarium, daarna met stift bijv uitteken van stenen en structuur. Dan zou ik een vijl of soldeerbout diepte inbrengen in piepschuim. Als dat gebeurt is dan tegellijm (een aantal lagen) laag voor laag aanbrengen (af en toe met plantenspuit beetje natsprayen) Daarna evt met acrylverf kleur aanbrengen aan de wand om daarna als alles droog is de achterwand vastkitten. Dat meerdere malen filteren om daarna pas te beginnen aan de opbouw....

Zie ik iets over het hoofd of zijn er dingen die anders moeten of wat ik fout zie?
Je moet nog aflakken met epoxy hars, om te voorkomen dat er stoffen uit de tegellijm in het water kunnen komen. De meningen zijn wat verdeeld erover, in hoeverre dat kwaad zou kunnen, maar je krijgt hoe dan ook erg hard water als je niet aflakt, dat is leuk voor een tanga of malawi bak, maar anders kan je beter een laagje epoxy erover heen gooien.
Goeie nieuws is dan weer dat de epoxy net als het piepschuim, de tegellijm en de verf gewoon bij de bouwmarkt te halen is
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_68256888
Die epoxyhars doe ik NA de lagen tegellijm of pas na de lagen acrylverf?
pi_68257772
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die epoxyhars doe ik NA de lagen tegellijm of pas na de lagen acrylverf?
als laatste. overigens kun je ook kleurstoffen of bv. zand in de epoxy mengen.
pi_68264696
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 23:51 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

als laatste. overigens kun je ook kleurstoffen of bv. zand in de epoxy mengen.
Dat dus, en dan heb je verder geen acrylverf nodig.
Door trouwens flink te googlen op zelfbouw aquarium achterwanden kom je ook nog een hoop informatie tegen, erg leuk om een paar uutjes door te nemen.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:33:49 #291
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68265524
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 13:50 schreef Napalm het volgende:
twee koi
ze hebben vannacht een 20 cm doorsnede kuil gegraven tot op de bodem (4cm zand) en vervolgens alle planten erin gesloopt. Monsters

Vanmorgen de boel een beetje terug geplaatst en met stenen vast gezet.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:47:32 #292
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_68339945
Een paar nieuwe foto's van mijn rio 125

Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_68536497
Mijn Caridina japonica (oftewel japanse garnaal) draagt eitjes, alleen nu vraag ik me af hoe en wat verder?
pi_68539385
quote:
Op donderdag 30 april 2009 19:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mijn Caridina japonica (oftewel japanse garnaal) draagt eitjes, alleen nu vraag ik me af hoe en wat verder?
Enige manier om die eitjes ooit tot volwassen garnalen uit te laten groeien, is door de garnaal over te zetten naar brak water. Maar ik weet niet hoeveel zin je daar in hebt, of je de mogelijkheden hebt, en eigenlijk ook niet hoe erg de schok van zoet naar brak voor de garnaal is.
pi_68539540
quote:
Op donderdag 30 april 2009 20:58 schreef As_33 het volgende:

[..]

Enige manier om die eitjes ooit tot volwassen garnalen uit te laten groeien, is door de garnaal over te zetten naar brak water. Maar ik weet niet hoeveel zin je daar in hebt, of je de mogelijkheden hebt, en eigenlijk ook niet hoe erg de schok van zoet naar brak voor de garnaal is.
Hoe werkt dat dan? Moet ik de garnaal nu al overzetten dan naar brakwater of pas als de eitjes loskomen of een andere kleur hebben (nu zwarte bolletjes sinds vannacht) en met temperatuur en zuurstof? Hoe moet dat geregeld worden?
Heb al wat gelezen op internet verder maar kom er niet helemaal uit zeg maar, enkel verhoudingen van brakwater vind ik ergens maar meer ook niet
pi_68543173
Dit zijn trouwens nieuwe bewoners alleen weet ik niet meer precies welke het zijn

Zijn die algeneters trouwens mannetje en vrouwtje? Aangezien ze hele tijd om elkaar heen draaien, op elkaar rug zitten en mekaar niet met rust laten?
pi_68544056
quote:
Op donderdag 30 april 2009 21:04 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hoe werkt dat dan? Moet ik de garnaal nu al overzetten dan naar brakwater of pas als de eitjes loskomen of een andere kleur hebben (nu zwarte bolletjes sinds vannacht) en met temperatuur en zuurstof? Hoe moet dat geregeld worden?
Heb al wat gelezen op internet verder maar kom er niet helemaal uit zeg maar, enkel verhoudingen van brakwater vind ik ergens maar meer ook niet
Helaas weet ik het dus ook niet precies, ik heb juist vanwege dat voortplanten in brak water nooit japonica's gehad, en voel ik me op dit moment ook iets te belabberd om research te gaan doen Als ik me morgenmiddag beter voel dan wil ik er wel een googlesessie van een paar uur tegen aan slingeren.
Wat betreft die algeneters, ze zien er uit als de 'albino' vorm van de ancistrus en als je dan inderdaad een mannetje en een vrouwtje hebt, dan kun je je lol op. Mijn moeder heeft een stelletje in haar bak, en die produceren minstens 50 nauwelijks te vangen jongen per maand, bijna een plaag te noemen. Ik kan jammer genoeg op de foto niet goed zien of het exemplaar op de voorgrond stekels rond de kop heeft of niet. Mannetjes krijgen naarmater ze groter worden prachtige stekels op de kop, vrouwtjes zijn breder met veel minder stekels.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 08:06:33 #298
103012 Nies
Die hekse
pi_68549648
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zijn die algeneters trouwens mannetje en vrouwtje? Aangezien ze hele tijd om elkaar heen draaien, op elkaar rug zitten en mekaar niet met rust laten?
Ze lijken op de foto nog vrij klein, maar het mannetje krijgt een baard

Wij zien onze man en vrouw (die bijna de helft kleiner is dan de man) bijna nooit samen. Ze jongen alleen wel de afgelopen drie maanden non stop
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  woensdag 6 mei 2009 @ 23:20:44 #299
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68754272
Oh noes! Witte stip op een goudvis. lusteloos en vol met stipjes.
Zojuist medicijnen gehaald en 50% van het water ververst voor het medicijn erin te doen
http://www.sera.de/index.php?id=348&L=4 . De verkoper zei dat ik dat na 3 dagen moest herhalen maar op internet lees ik dat deze parasiet een langere cyclus heeft dus dan zou je ook langer moeten herhalen?
  woensdag 6 mei 2009 @ 23:49:42 #300
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_68755612
http://www.aquarium-winkel.nl/exit-20ml-p-306.html

die moet je hebben. werkt het beste en na 3 dagen is het over
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')