uit die link van jou:quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:24 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeven_bruggen_van_Koningsbergen
het zou dus idd. onmogelijk zijn om de figuur uit de OP in één keer te tekenenquote:Dat puzzeltje is oplosbaar als er hoogstens twee punten zijn waarin een oneven aantal lijnen samenkomt. Men moet dan in een van die punten beginnen
Heel fijn dat jij dat WEET, maar daar heeft de wiskunde natuurlijk geen boodschap aan, hmm?quote:En zeg aub NIET dat het niet kan, want ik WEET dat er wel een niet-triviale ( en eentje die geen truucje gebruikt) oplossing is.
En tot die tijd lachen we jou hard uit, afgesprokenquote:Op donderdag 12 maart 2009 09:07 schreef fysicus het volgende:
Aan jullie heb ik ook niks
De zoektocht naar het antwoord gaat verder. Ooit, als ik hem heb, ga ik jullie zo hard uitlachen totdat ik er dood neerval.
Sorry.. ff geprobeerd en wat over het hoofd gezien inderdaadquote:Op donderdag 12 maart 2009 13:23 schreef Psychonikeo het volgende:
Als ik er zo naar kijk, dan denk ik ook dat het kan
Maar je mag toch wel een lijntje doorkruizen? Alleen niet 2 keer over dezelfde lijn heengaan?
Ik ga ff een paint maken
Kerel, echt...quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:07 schreef fysicus het volgende:
De zoektocht naar het antwoord gaat verder. Ooit, als ik hem heb, ga ik jullie zo hard uitlachen totdat ik er dood neerval.
Geef het op, HET KAN NIET.quote:In modern language, Euler shows that the existence of a walk in a graph which traverses each edge once depends on the degrees of the nodes. The degree of a node is the number of edges touching it. Euler's argument shows that a walk of the desired form exists if and only if the graph is connected, and there are exactly zero or two nodes of odd degree. Such a walk is now called an Eulerian path or Euler walk in his honor. Further, if there are nodes of odd degree, all Eulerian paths start at one of them and end at the other. Since the graph corresponding to historical Königsberg has four nodes of odd degree, it cannot have an Eulerian path.
De vraag is daar:quote:Op donderdag 12 maart 2009 13:48 schreef Elfletterig het volgende:
Na enig speurwerk vond ik deze pagina, waar min of meer ook staat dat het onoplosbaar is:
http://educ.queensu.ca/~fmc/april2002/Shongo.htm
Misschien staat het daar wel als voorbeeld omdat het niet te doen is?quote:# Below are other examples of networks. Can you solve them?
Ik mag toch hopen dat je natuurkunde op het HBO doet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 09:07 schreef fysicus het volgende:
Ik doe een dubbele bachelor natuur/wis kunde aan de UU .quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:46 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je natuurkunde op het HBO doet.
Dan snap je het argument toch wel waarom het niet kan?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 00:08 schreef fysicus het volgende:
[..]
Ik doe een dubbele bachelor natuur/wis kunde aan de UU .( Ja echt, kga nog ff aan de professoren hier vragen totdat ik een antwoord vind )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |