Eli
Het is zeker niet moeilijk, LL. Ik vind het soms wel lastig om even goed te bedenken hoe de lagen op elkaar moeten liggen bij het stikken. Al meer dan een keer heb ik alles uit moeten halen omdat de banden in een keer aan de binnenkant bleken te zitten bij het keren

Zodra ik ga haasten of probeer toch nog even wat te doen als de kinderen druk zijn dan gaat het mis

.
Die scandi-tutorial die ik laatst hier noemde (
deze dus) is een fijne, als je die letterlijk volgt dan komt het goed maar het is wel prettig om niet opgehouden te worden door dingen aan de machine dus die wat beter leren kennen is misschien wel fijn
Qua stofjes kan alles, als je maar zorgt dat alle delen in ieder geval een stevige binnenlaag hebben en dat je goed en veel doorstikt op de punten waar de banden aan het pand zitten.
(rib-)fluweel lijkt stevig maar is het vaak niet, ik heb een dikke jeansstof gebruikt als binnenlaag met daar om heen babyrib en verschillende andere sierstofjes.
Het kan de moeite lonen om als je naar een stoffenwinkel gaat te vragen naar goedkope, stevige stof. Dat ligt niet altijd tussen de mooie stoffen maar vaak hebben ze wel wat achter liggen. Ikea heeft op dit moment ook fijne, stevige stof. (bijvoorbeeld
Gunilla en
fredrika) die prima als binnenlaag kan.
Alles goed voorwassen en drogen bespaart ellende van ongelijke krimp en/of verkleurende stoffen achteraf
Gutermann maakt stevig garen, ik had net iets meer dan één klosje nodig voor mijn scandi.
Oh, en investeer in een goede schaar. Dat hoeft geen vreselijk duur merk te zijn, HEMA is ook prima, maar het is niet fijn om stof te knippen met een schaar die ook voor andere dingen wordt gebruikt. (of doe lui zoals ik en scheur alle stof die daar voor geschikt is

)