abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68057970
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:36 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Zit nu in 1773. Heb eindelijk met meerdere landen een trade, kostte me wel tussen de 20k - 60k.

Zojuist Nederland vernietigt, nu is Engeland aan de beurt. Heb drie full-stacks net in Engeland gedropt. Nog één is onderweg en nog twee zijn in productie. Daarnaast ook nog een stack in Nederland.

Koste me veel moeite om NL aan te vallen haha onderhand met India heel Europa veroverd.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:51:48 #182
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68058304
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Koste me veel moeite om NL aan te vallen haha onderhand met India heel Europa veroverd.
Nederland vond ik best makkelijk te verslaan eigenlijk. Hopelijk biedt Engeland wat meer tegenstand.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_68059844
Even van tevoren; ik gebruik de 4turns/year, faction unlocker en Darthmod.
(Wat me opviel is dat georgia victory conditions heeft, ook al zijn ze eigenlijk niet speelbaar oorspronkelijk...)

Ik begon met Georgia in oost europa, wat betekent dat je klem zit tussen Persia/Ottomans/Russia die je alle 3 niet mogen en je de oorlog verklaren, daarbij komt ook nog de oorlogs verklaring van de buren Dagestan.

Georgia is maar een klein landje, zonder grote stad, je hebt dus geen barracks/factories voor artillery of militairy research. Dus gefocussed op farms voornamelijk met m'n research en ondertussen m'n legertje beetje opgebouwd.
Persia pakte al snel Armenia van de Ottomans onder me, waar ik wel blij mee was eigenlijk, want dan zouden ze mij niet zo snel aanvallen. Diezelfde turn verklaart Dagestan me de oorlog en valt binnen met een halve stack. Die battle heb ik nipt kunnen winnen door vooral gebruik te maken van de huizen.
Net daarvoor had ik 5000gold aan Persia gegeven om te kijken of ze wellicht niet zouden aanvallen dan. maar nadat ik een beetje hersteld was van het gevecht met Dagestan, verklaarde Persia mij alsnog de oorlog. Ook al hadden ze niet veel troepen direct in de buurt(die waren richting Baghdad getrokken.)

Ik zag met m'n assassin dat Azerbaijan bijna leeg was dus ik probeerde met 3units om de stand in te nemen; wat lukte. En met die dreiging vroeg ik Persia om vrede; en dat werd geaccepteerd. Na nog verder m'n leger te hebben opgebouwd na een aantal jaren heen en weer gevochten te hebben met Dagestan, eindelijk ingenomen. Echter 1jaar daarna(Toen ik bezig was met de rebellions te bevechten) verklaarde Russia mij de oorlog. Dus ik stuurde een groep of 6 units naar Astrakhan(en daarn Ufa, etc.) om de kleine steden van russia in te pikken, aangezien ik geen kans heb tegen een grote stad nog. Na een poos weinig tegenstand van Russia te hebben gehad omdat ze in het westen al erg druk waren, had ik alle regions rondom Muscow/Kiev te pakken, behalve die van Crimean Khanate.

In die tijd heb ik met alle inkomsten uit de vele farms in die regio's een stack van line infantry/militia kunnen maken en heb ik deze naar Kiev gestuurd. En wat een bloedbad werd dat zeg. Met nog 200man ongeveer over heb ik de stad kunnen veroveren en heb ik om een peace treaty gevraagd; en deze werd geaccepteerd. (Door Kiev te pakken heb ik Russia door de helft gedeeld, Noordelijke gedeelte en het stuk Crimean Khanate/Moldavia/Galicia.
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
pi_68061190
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:51 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Nederland vond ik best makkelijk te verslaan eigenlijk. Hopelijk biedt Engeland wat meer tegenstand.
Had het over gevoel Meestal help ik NL een handje lol
  donderdag 16 april 2009 @ 09:40:16 #185
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68062558
quote:
Op donderdag 16 april 2009 08:25 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Had het over gevoel Meestal help ik NL een handje lol
Ik wou wel weer vrede met Nederland, maar dat wilden ze zelf niet, dus dan maar van de kaart vegen.

Heb nu wel een onrust van -15 in de stad Dus het zal vast wel tot een opstand komen daar.
Fuck the EBU.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:26:29 #186
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68139618
Heb de Grand Campaign met de Maratha Confederacy voltooid Heb de laatste 25 jaar rustig aan gedaan. En heb Europa vooral met rust gelaten. Had op het einde een alliantie met de Verenigde Staten, Frankrijk, Zweden, Pruisen en het Ottomaanse Rijk. Ik had de kleine eilandjes in de caribbean in handen. In Europa Schotland, Ierland, Engeland & Wales en Nederland. Daarnaast nog Marokko en alles ten oosten (inclusief de genoemde gebieden) van de lijn Karelia, Muscovy, Oekraïne, Crimea, Don Voisko, Georgië, Azerbajian en Persia en geheel India in handen.
Fuck the EBU.
  zaterdag 18 april 2009 @ 14:44:45 #187
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68139987
Waar kan ik trouwens een goedwerkende mod vandaan halen zodat ik ook met de minor factions kan spelen?

Er is hier vast wel iemand die dat weet
Fuck the EBU.
pi_68146720
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waar kan ik trouwens een goedwerkende mod vandaan halen zodat ik ook met de minor factions kan spelen?

Er is hier vast wel iemand die dat weet
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=238469
  zaterdag 18 april 2009 @ 20:14:58 #189
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68148613
Fuck the EBU.
pi_68159816
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 20:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

thnx
No problemo. Veel goede mods daar, maar zelf nog niet geprobeerd. Ben altijd bang dat ik dan de boel moet reinstalleren om het weer normaal te krijgen als ik geen in meer heb in de mod.
pi_68159837
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 14:26 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb de Grand Campaign met de Maratha Confederacy voltooid Heb de laatste 25 jaar rustig aan gedaan. En heb Europa vooral met rust gelaten. Had op het einde een alliantie met de Verenigde Staten, Frankrijk, Zweden, Pruisen en het Ottomaanse Rijk. Ik had de kleine eilandjes in de caribbean in handen. In Europa Schotland, Ierland, Engeland & Wales en Nederland. Daarnaast nog Marokko en alles ten oosten (inclusief de genoemde gebieden) van de lijn Karelia, Muscovy, Oekraïne, Crimea, Don Voisko, Georgië, Azerbajian en Persia en geheel India in handen.
Maar India is wel makkelijker he (Althans bij mij dan). Bij mij werden de naties in Europa etc niet 'boos' op me als ik regions innam. Dus ik kon iedereen te vriend houden en ze dan 1 voor 1 opeten. Als ik NL of Engeland speel en dan 8 regions inneem is territorial expansion alweer op -100 of meer bij de meeste landen, dat is dus een stuk moeilijker spelen
  zondag 19 april 2009 @ 08:30:12 #192
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68160612
quote:
Op zondag 19 april 2009 04:32 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

No problemo. Veel goede mods daar, maar zelf nog niet geprobeerd. Ben altijd bang dat ik dan de boel moet reinstalleren om het weer normaal te krijgen als ik geen in meer heb in de mod.
ik heb een backup gemaakt, dus zou niet nodig hoeven.

Is het trouwens mogelijk om het spel ook op nog een andere PC te installeren zonder dat er problemen optreden?
Fuck the EBU.
pi_68162821
quote:
Op zondag 19 april 2009 08:30 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

ik heb een backup gemaakt, dus zou niet nodig hoeven.

Is het trouwens mogelijk om het spel ook op nog een andere PC te installeren zonder dat er problemen optreden?
Ja gewoon inloggen op je steam account op die computer. Ik woon in NL en Amerika en kan al mijn spellen in beide landen spelen dus jij moet al helemaal geen problemen hebben
  zondag 19 april 2009 @ 11:33:06 #194
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68163208
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:16 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Ja gewoon inloggen op je steam account op die computer. Ik woon in NL en Amerika en kan al mijn spellen in beide landen spelen dus jij moet al helemaal geen problemen hebben
Het was eigenlijk voor een kennis die dat spel ook zou willen spelen. En Aangezien een DVD niet nodig is om het te spelen, kan ik de DVD uitlenen, zodat hij het ook kan installeren. Maar zou wel fijn zijn als het bij mij dan ook nog blijft werken. Want hij zal wel een ander Steam-account hebben of aanmaken.
Fuck the EBU.
pi_68163254
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Het was eigenlijk voor een kennis die dat spel ook zou willen spelen. En Aangezien een DVD niet nodig is om het te spelen, kan ik de DVD uitlenen, zodat hij het ook kan installeren. Maar zou wel fijn zijn als het bij mij dan ook nog blijft werken. Want hij zal wel een ander Steam-account hebben of aanmaken.
Ik weet niet of dat werkt. Ik denk dat je een unieke code nodig hebt om het te activeren.
pi_68163266
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

dat gaat em niet worden aangezien de sleutel al op jouw account staat..
  zondag 19 april 2009 @ 11:39:46 #197
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68163340
quote:
Op zondag 19 april 2009 04:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Maar India is wel makkelijker he (Althans bij mij dan). Bij mij werden de naties in Europa etc niet 'boos' op me als ik regions innam. Dus ik kon iedereen te vriend houden en ze dan 1 voor 1 opeten. Als ik NL of Engeland speel en dan 8 regions inneem is territorial expansion alweer op -100 of meer bij de meeste landen, dat is dus een stuk moeilijker spelen
Dat is inderdaad zo. Ik had ook geen boze Europese landen. Ook toen ik de oorlog verklaarde aan Rusland, deed hun alliantie-partner (Polen-Litouwen) een stapje terug. Ze wilkden natuurlijk niet hun inkomsten met mij uit de handel kwijt raken.

De laatste tien jaar of zo had ik iets van 56.000 winst per beurt. Ik had op een gegeven moment meer dan een miljoen aan... goud?
Fuck the EBU.
  zondag 19 april 2009 @ 11:49:27 #198
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68163579
quote:
Op zondag 19 april 2009 11:35 schreef mschol het volgende:

[..]

dat gaat em niet worden aangezien de sleutel al op jouw account staat..
dat is wel jammer. Dus dan zou hij ook via mijn Steam-account moeten spelen, dan zou het wel moeten lukken?

Op zich te begrijpen natuurlijk.
Fuck the EBU.
pi_68164136
Vind het een gruwelijk spel!

Eén ding wat mij wel kopzorgen baart elke keer als ik een stad wil innemen....
Nu viel ik Parijs binnen met Nederland. Er zaten maar 3 units in Parijs (gechecked met m'n Rake). Ik val de stad binnen en opeens zijn er een stuk of 12 extra units (á 80 manschappen) met guns. Waar komen die nou opeens vandaan? Ze waren er echt niet voor ik aanviel... Dit is dus het enige onverklaarbare op het moment.
  zondag 19 april 2009 @ 12:20:26 #200
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68164342
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:12 schreef witte_fantasie het volgende:
Vind het een gruwelijk spel!

Eén ding wat mij wel kopzorgen baart elke keer als ik een stad wil innemen....
Nu viel ik Parijs binnen met Nederland. Er zaten maar 3 units in Parijs (gechecked met m'n Rake). Ik val de stad binnen en opeens zijn er een stuk of 12 extra units (á 80 manschappen) met guns. Waar komen die nou opeens vandaan? Ze waren er echt niet voor ik aanviel... Dit is dus het enige onverklaarbare op het moment.
Dat zijn burgers die de wapens oppakken om de stad tegen de indringers te verdedigen.
Fuck the EBU.
pi_68164435
Is er een leuke gimmick om die burgers nog lekker te treiteren / systematisch uit te roeien eerdat je de stad binnenvalt?
  zondag 19 april 2009 @ 12:27:41 #202
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68164569
hoezo? je kan ze toch wel aan?
Fuck the EBU.
pi_68164769
Scenario:
Ik word aangevallen net buiten de stad parijs. Ik heb 5 units en zij hebben er 7. Ik schop kont maar heb wat losses. Ik stuur m'n rake op de stad af en hij is helemaal leeg. Nogal wiedes, want ik heb dat leger geowned. Vervolgens stuur ik mijn resterende (halve) leger naar parijs en opeens zijn er een stuk of 10-15 units bij... Toen werd ik (nogal) outnumbered en was ik m'n leger en generaal kwijt.
  zondag 19 april 2009 @ 12:38:31 #204
182073 invine
blablabla etc.
pi_68164934
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:34 schreef witte_fantasie het volgende:
Scenario:
Ik word aangevallen net buiten de stad parijs. Ik heb 5 units en zij hebben er 7. Ik schop kont maar heb wat losses. Ik stuur m'n rake op de stad af en hij is helemaal leeg. Nogal wiedes, want ik heb dat leger geowned. Vervolgens stuur ik mijn resterende (halve) leger naar parijs en opeens zijn er een stuk of 10-15 units bij... Toen werd ik (nogal) outnumbered en was ik m'n leger en generaal kwijt.
Meeste steden krijgen city defence, dat zijn de "armed mob" gewoon burgers met guns, niet heel boeiend maar ze ownen zo'n half slap legertje wel makkelijk.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_68167609
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:38 schreef invine het volgende:

[..]

Meeste steden krijgen city defence, dat zijn de "armed mob" gewoon burgers met guns, niet heel boeiend maar ze ownen zo'n half slap legertje wel makkelijk.
Yeah ik had dat ook zonet, ik was met 2 volle legers geland in Engeland (ik ben doorgegeaan nadat ik de Road To Independence had gehaald) en het leger uit Londen viel me aan. Ik won, dus ik liep vrolijk naar Londen toe, stond er een full stack van alleen maar armed citizen, op 1 unit kanonnen na

Ze verloren 1500 man, ik maar 200, en dan nog grotendeels door mn arty-n00bs die m'n eigen infantry neerschoten
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_68167907
In de vorige 2 tw spellen kon ik nog altijd wel minimale losses hebben, maar bij dit spel faal ik echt hard .
(eerlijke) veldslagen eindigen bij nu meestal in een wederzijdse slachtpartij. Wat mis ik m'n phalanx/cavalry rush combo
pi_68170189
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:20 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Dat zijn burgers die de wapens oppakken om de stad tegen de indringers te verdedigen.
Inderdaad, en dat betekent dat ze erg lage stats hebben. Zo heb ik bijvoorbeeld met 1 groep Melee Infantry a 150man + een general van 24, 1200 van die die lui laten routen. Heroic Victory.
Miniature Replica Soldier,
Sure to be one.... Deadly Encounter!
Minitature Replica Soldier,
No Fortress can hold him back!
  zondag 19 april 2009 @ 16:47:25 #208
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_68172720
Ik heb het idee dat die soorten overwinning ook niet altijd kloppen. Ik had een keer de vijand helemaal gedood (nul overlevenden) en ik had er maar een paar (stuk of 20) verloren en toch was het een close victory
Fuck the EBU.
pi_68173201
Noooo hij is gecrasht en ik had net een grote langdurige veldslag gewonnen!
BigguyNL @ Xbox Live
Ach, wat doe je eraan
pi_68176538
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:57 schreef -Bigguy- het volgende:
Noooo hij is gecrasht en ik had net een grote langdurige veldslag gewonnen!
Hehe ook een paar keer gehad, echt frustrerend is dat ;/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')