ja maargoed het is wel zo fijn dat de AI ook over zee aanvalt aangezien het spel ook ineens zo gericht is op de zee.quote:Op donderdag 23 april 2009 17:35 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Haha en dan gaat iedereen huilen hoe moeilijk het wel niet is met de AI die telkens volle stacks bij je hoofdstad dropt en je nu alle steden moet gaan verdedigen
Weet ik, was ook maar een geintjequote:Op donderdag 23 april 2009 18:19 schreef piekartz87 het volgende:
[..]
ja maargoed het is wel zo fijn dat de AI ook over zee aanvalt aangezien het spel ook ineens zo gericht is op de zee.
Mooi!quote:Op donderdag 23 april 2009 21:45 schreef TheJanitor het volgende:
Zeer binnenkort een grote patch, eindelijk!
Battle AI, AI aggression levels, pathfinding issues, unit balancing, general stability improvements en crash fixes en volgens mij ook naval landings al zeggen ze dat de AI niet ineens als een gek overal stacks gaat droppenquote:Op vrijdag 24 april 2009 08:24 schreef Semisane het volgende:
[..]
Mooi!
Is het al duidelijk wat men gaat fixen daarin?
Klinkt goed en het is eigenlijk duidelijk dat de release gewoon een maandje of 2 later had moeten plaatsvinden. Dan waren dit soort dingen goed uitgewerkt. Hoe dan ook, erg pretiig dat deze patch uitkomt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:36 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Battle AI, AI aggression levels, pathfinding issues, unit balancing, general stability improvements en crash fixes en volgens mij ook naval landings al zeggen ze dat de AI niet ineens als een gek overal stacks gaat droppen
Ja dat is waar. Ook als mijn rijk wat groter wordt dan hoef ik de 'achterste' niet meer te verdedigen, omdat dat toch niemand kan komen. Zelfs niet over het waterquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Klinkt goed en het is eigenlijk duidelijk dat de release gewoon een maandje of 2 later had moeten plaatsvinden. Dan waren dit soort dingen goed uitgewerkt. Hoe dan ook, erg pretiig dat deze patch uitkomt.
En ook al hoeft de AI van mij echt niet elk jaar een aantal van die D-day landings uit te voeren, hoop ik wel dat het regelmatig gebeurt....nu verdedig ik mijn eilanden niet eens....
Op de Britse eilanden heb ik bijvoorbeeld geen enkele troepen staan en geen van de steden hebben verdedigingsmuren.Dat is toch wel te suf voor woorden.
zelfde met midieval 2. daar zaten nog ergere fouten in toen het uitkwam. de cavalerie viel niet eens goed aan. die liepen gewoon richting hun dood.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:56 schreef Semisane het volgende:
[..]
Klinkt goed en het is eigenlijk duidelijk dat de release gewoon een maandje of 2 later had moeten plaatsvinden. Dan waren dit soort dingen goed uitgewerkt. Hoe dan ook, erg pretiig dat deze patch uitkomt.
En ook al hoeft de AI van mij echt niet elk jaar een aantal van die D-day landings uit te voeren, hoop ik wel dat het regelmatig gebeurt....nu verdedig ik mijn eilanden niet eens....
Op de Britse eilanden heb ik bijvoorbeeld geen enkele troepen staan en geen van de steden hebben verdedigingsmuren.Dat is toch wel te suf voor woorden.
Klinkt als een leuk potje, post eens een screenie van hoe Europa er nu bij jou uitzietquote:Op zaterdag 25 april 2009 23:10 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Er is de laatste beurten veel gebeurd. Zit nu in 1750. Heb intussen Hannover veroverd. En was mijn leger aan het voorbereiden op een invasie tegen Denemarken. Zodat mijn hele regio als één aanééngesloten gebied bestaat. Echter Net voordat ik denemarken wilde gaan aanvallen, verklaarde Spanje en daarbij ook hun bondgenoot Frankrijk aan mij de oorlog. Ben toen gelijk mijn troepen richting Vlaanderen en Alsace-Lotheringen gestuurd. Heb een militaire alliantie gesloten met Oostenrijk. Heb Bavaria een protectarate aangeboden. Heb Westphalia en Venice wederzijdse militaire toegang gegeven, zodat ik vanuit Polen-Litouwen niet moeilijk hoef te doen met bootjes, maar gewoon door Europa heen richting Frankrijk en Spanje kan gaan. Heb intussen Alsace-Lotheringen en Vlaanderen veroverd en ben nu op weg naar ParijsEn daarna gelijk doorstomen naar Madrid. Heb nog een apart legertje op weg gestuurd naar Milaan, dat daarna Napels & Siclië dient te veroveren op de Spanjaarden. Moet ik daarvoor nog wel ff met de Italian States ff militaire toegang verschaffen, maar dat zal vast wel lukken.
oh ja..Winged Hussars
Zal eens kijken of dat me luktquote:Op zondag 26 april 2009 07:44 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Klinkt als een leuk potje, post eens een screenie van hoe Europa er nu bij jou uitziet
quote:The final version of the patch has gone into beta community testing, and we're going to test it over the weekend. We had hoped to have it on general release tonight but it was felt there should be longer dedicated to international version testing.
There are over 70 bug fixes in this upgrade, plus a tonne of balance and feature tweaks.
Some of the key game breakers that were fixed include: Fixing the crash caused by AI capturing a ship after naval combat. Fixed the 'port selection' crash when selecting a port in North America as Great Britain, we fixed a crash on building capture notification, we fixed the 'stuttering loading bar' issue and the mid-battle crash related to audio. We fixed the garrison outisde playable area crash during land battles. We also fixed the crash caused by certain factions attempting to assasinate gentlemen inside a school. We also addressed the hang loading into battle problem.
We hope to have this gameplay upgrade out the early part of next week following the weekend's testing, meaning hopefully, you'll all see a marked improvement.
I'd also like to take this opportunity to talk about Naval invasions if I may. The technology behind naval invasions is actually really rather heavy and is still causing some issues. The gameplay upgrade will make naval invasions possible but they will be rare. The AI now has a proper mechanism for the planning involved and can execute that mechanism when required, however increasing its frequency is a balance issue we haven't been able to get fixed in time for this upgrade. So in short, naval invasions are now possible and may occur, but they will not be frequent, which means we have to up that likelihood.
As a ray of hope to those concerned with this issue, I've seen the work we're doing on the AI for the next patch coming on leaps and bounds. There are a large amount of significant performance fixes that we're working on for the upcoming upgrade, this included. The primary purpose of the gameplay upgrade that will be released next week is to fix the AI aggression issues, remove the vast majority of game breaking crashes and tweak the unit behaviour whilst laying groundwork for naval invasions.
Again, many thanks for your patience. Hopefully you'll all be discussing these changes next week.
Kind regards,
Kieran
Zoals de Scipii in Rome die altijd gescript Carthago pakkenquote:Op maandag 27 april 2009 08:29 schreef Semisane het volgende:
Dat bericht over de patch klinkt idd hoopvol. Ze fixen in iedergeval toch zeker 3 bugs welke ik persoonlijk problemen mee heb gehad.
Enkel ben ik bang dat wat die gast bedoelt met "The gameplay upgrade will make naval invasions possible but they will be rare" dat dit betekent dat het hooguit 1 keer (gescript?) voor zal komen per game...ofzo iets...Nou ja we zien wel weer.
Morgen dusquote:Dear All,
Today's update is very short. We're finishing the testing of the patch at SEGA's in-house QA and verifying the weekends results with our beta group. Provided they are content we should be able to sign the patch off for general release and distribute it tommorrow evening (28/4/09) around 1900 GMT. Naturally if there are any unforseen problems this might move a little, but it's looking strong at the moment.
We're currently writing up the full changelist which we'll include with the patch, so you'll all be able to see the full extent of the problems addressed and features added/tweaked.
Today saw the regular SEGA/CA annual conference take place at which we discussed Empire's future and the future of the TW series in general.
I appreciate today's update isn't technical in nature, as hopefully, all this information will be released tomorrow evening.
Kind regards,
Kieran
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |