abonnement Unibet Coolblue
pi_66942588
Ik rook op dit moment al 3 weken alleen in het weekend
Rookte daar voor +- 2 pakjes shag per week.
Volgend weekend wil ik helemaal niet roken.
Maar het is behoorlijk lastig als je een biertje ga halen
En ik ben verschrikkelijk moe

Ik sta nog niet op de lijst
Pauze
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2009 @ 18:18:46 #27
163650 Greys
pi_66943248
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:22 schreef Gootsteen het volgende:
Ik dacht sinds maandag dat deze week toch echt wat rustiger zou worden in mijn kop, mijn handelen etc. Maar alles blijft meezitten, dus ik blijf mijn conclusie dat ik jarenlang te weinig zuurstof heb gehad, ik ben nog nooit zo scherp geweest, het kan best zijn dat dit gewoon een psychisch bij-effect is, omdat het stoppen zo goed gaat. En ik weet ook dat als je veel positieve energie geeft, je er veel voor terug krijgt.

Maar ik word echt nog dagelijks van alle kanten benaderd en elke keer op positieve wijze, ik ben inmiddels aan het proberen om hier en daar wat mensen op het werk te narren, maar volgens mij zijn ze gewoon bang, omdat ik - ogenschijnlijk - de hele wereld aankan.

Nou ja, hoogmoed komt voor de val.


Ik snap er echt geen hol van, het zal ook wel alles met het blowen te maken hebben, maar dat deed ik regelmatig, maar absoluut niet veel, zeker niet overdag of weet ik veel wat. maar ergens is er iets in me losgekomen ...

Effe snaaien hoor, en sorry dames, ik zoek nogsteeds iets van 5-10 kilo, maar ben de afgelopen 9 stopdagen slechts 2 ons aangekomen, die ik net weer heb afgestaan aan de waterschappen ...
Je mag van mij wel een kilootje hebben?
*gooit*

En probeer nou maar te genieten van je nieuwe scherpe jij!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66944419
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:18 schreef Greys het volgende:Je mag van mij wel een kilootje hebben?
*gooit*
Is het wel een beetje kwaliteitsvet Greys ?
quote:
En probeer nou maar te genieten van je nieuwe scherpe jij!
Ik geniet hoor, met volle teugen. Het enige waar ik van 'baal' is dat ik uit mijn werk een zonnebril opdoe en de tranen laat rollen en gewoon enorm emotioneel ben van binnen. Ik merk dat als ik die tranen even laat lopen, ik mezelf een enorme spanning ontneem, het is eigenlijk zelfs noodzakelijk.

Maar je zult je misschien kunnen voorstellen dat dat voor een man moeilijk accepteren is. Ik kies voor de wijsheid van het ontladen, maar elke dag (even kort) huilen is niet iets wat bij mij past, daar voel ik me teveel man voor.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:18:47 #29
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66949365
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:36 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Same here.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:27:40 #30
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66949716
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:57 schreef Noek het volgende:

[..]

Hoe is het met afbouwen of ben je nu echt van de Champix af?
Ik ben nu ruim twee weken van de Champix af maar dat gaat niet zonder slag of stoot.
De heftige ontwenningsverschijnselen die ik gehad zou hebben wanneer ik zonder Champix zou stoppen krijg ik nu alsnog dubbel en dwars voor mijn kiezen.
Slecht slapen, aanvallen van nervositeit en continu het gevoel hebben of ik in een roesje zit. Ik heb het er gisteren met de arts over gehad en een kwart van de mensen schijnt daar idd last van te krijgen.
Volgens hem kan ik er nog twee weken last van houden, even doorbijten dus.
Het positieve is wel dat ik totaal geen trek meer heb in een sigaret en me steeds meer ga realiseren wat een gifstok een sigaret is.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:37:08 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66950122
Zou geleidelijk afbouwen kunnen helpen? Denk ik vooruitziend.
En had je tijdens Champix nog wel trek in een sigaret?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66950372
Goot ik denk dat dat blowen een groter effect heeft dan het stoppen met roken hoor. Ik blowde ook alleen 's avonds, maar ik merk ook echt wel dat gewoon helemaal stoppen een groot effect heeft gehad op mijn helderheid.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:53:31 #33
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_66950888
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:37 schreef Copycat het volgende:
Zou geleidelijk afbouwen kunnen helpen? Denk ik vooruitziend.
En had je tijdens Champix nog wel trek in een sigaret?
Sigaretten gaan erg vies smaken als je Champix gebruikt.
De laatste sigaret heb ik niet eens opgerookt omdat ik zat te kokhalsen.
De rest van de sigaretten die ik bij me had heb ik toen uitgedeeld aan mijn collega's.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
  woensdag 11 maart 2009 @ 21:56:45 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66951036
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 21:53 schreef cheqy het volgende:

Sigaretten gaan erg vies smaken als je Champix gebruikt.
De laatste sigaret heb ik niet eens opgerookt omdat ik zat te kokhalsen.
De rest van de sigaretten die ik bij me had heb ik toen uitgedeeld aan mijn collega's.
Ja, vandaar (einde week 2 van Champix hier ) . Maar ik dacht dat je bedoelde dat je met die bijwerkingen na je kuur sigaretten pas goor vond smaken .
Ik vond het na vier dagen Champix al bijna niet meer te doen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 11 maart 2009 @ 22:00:59 #35
163650 Greys
pi_66951231
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Gootsteen het volgende:

[..]

Is het wel een beetje kwaliteitsvet Greys ?
Uhuh! Ik heb een lekker kontje al zeg ik het zelf
Alleen daarboven zitten wat spekkies nu en daar mag jij wel wat van hebben dan! Jij blij, ik blij!

Ik vind het trouwens zó wonderlijk om te lezen van je emotionele 'aanvallen' door het stoppen met roken. Want daar heb ik dus ook enorm last van. Ik heb in deze anderhalve maand meer gejankt dan in de vijf jaar daarvoor denk ik Heb enorme rechtvaardigheidsissues ineens (die had ik al, maar nu zijn ze uitvergroot) en ik jank al om een ietwat sip kijkende huismus bij wijze van spreken. Maar ik heb wel goede hoop dat het wegtrekt, vandaag had ik ook echt het gevoel dat het een stukkie beter ging! Hoezee!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66952413
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef Greys het volgende:
Ik vind het trouwens zó wonderlijk om te lezen van je emotionele 'aanvallen' door het stoppen met roken. Want daar heb ik dus ook enorm last van. Ik heb in deze anderhalve maand meer gejankt dan in de vijf jaar daarvoor denk ik Heb enorme rechtvaardigheidsissues ineens (die had ik al, maar nu zijn ze uitvergroot) en ik jank al om een ietwat sip kijkende huismus bij wijze van spreken. Maar ik heb wel goede hoop dat het wegtrekt, vandaag had ik ook echt het gevoel dat het een stukkie beter ging! Hoezee!
'Schat' ik vertel je de helft nog niet eens. Ik jank niet de hele dag en af en toe een minuutje niet hoor, zo is het niet. Maar ik zie details die inslaan als een bom. Voorbeeld : ik reed vanmorgen naar mijn werk, daar zie ik regelmatig dood gereden dieren, volgens mij ben ik de enige die in een flits zag dat het een mannetjes en vrouwtjes eend was ... dan heb ik al een brok in mijn keel (geklijk een dramatische link naar mijn onlangs verbroken relatie).

Ook dat rechtvaardigheidsgedoe herken ik zó, er komen op dit moment ook vele mensen op me af met de meest uiteenlopende problemen (collega's, ouders, vrienden, ze vinden me opeens allemaal) en ik heb de antwoorden ... Dit is echt zeker weten anders dan anders, weet je, ik voel me net die neger uit The Green Mile !

En kleine dingen, ik kan er een topic mee vullen, vanmiddag reed ik met mijn zonnebril op naar huis, zonnetje, tranen, keihard Pink Floyd met Shine On You Crazy Diamond (draai ik nooit) aan, raampje open (ken je het nummer ?? heel intens), ik draai een rotonde op, daar staan twee wegwerkers te lullen, eentje kijkt op lacht naar mij en steekt zijn duim op (en dan zo'n halve rock'n'roll houding erbij. Nog meer tranen, het zijn ook vooral tranen van blijdschap !!(!!!!!!!!)

En dat vind ik apart, daarom zeg ik, het is makkelijk posten zo anoniem hier, want ik voel me af en toe niet helemaal de man die ik de hele dag door wel ben. Maar nogmaals die ontlading heb ik nodig. Ik denk dat ik keihard (misschien psychisch) een peuk nodig heb en dat ik die spanning op deze manier kwijtraak, waar anderen falen en naar die peuk grijpen.

Snap je een beetje (volgens mij volledig) waar ik zit ? Dat bedoel ik ook met té goed, volgens mij ben ik mega puur (maar niet mainstream).

Misschien weet je nog dat ik vorige week postte dat ik op mijn werk naar buiten vluchtte omdat het me toen voor het eerst teveel werd ? Ik kwam terug binnen op het werk toen ik me had herpakt, keek naar buiten : de lucht was opeens bedekt met zwarte/blauwe wolken, VOLLEDIG DICHT ! En in de verte was 1 gat in dat dek, een klein gat en daar kwam een warme rode gloed doorheen van een ondergaande zon. Misschien moet je fotograaf zijn om dit soort beelden te herkennen, ik kon gelijk weer janken als ik toen had toegegeven, dit zijn dagelijkse dingen die me opeens zó aangrijpen
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66952567
Haal mij uit de lijst trouwens, tijdje volgehouden maar uiteindelijk weer de mist in. Een hele onregelmatig roker momenteel, soms een dag helemaal niets, dan weer 20 peuken op een dag.

Hoe vaak ik me hier al aan- en afgemeld heb...

Nu eerst maar eens goed overdenken hoe ik iets dergelijks aanpak, van zo uit het niets besluiten dat ik stop en dat cold-turkey werkt ook niet. Ja, een paar dagen of weken door de euforie en het gevoel van 'jaaaa ik ben gestopt, ik ben goed!'. Maar zodra de rust en gewenning van het 'gewone' leven weer is terug gekeerd grijp je gewoon weer naar die sigaret.

Iemand tips om te stoppen?

Specs:

19 jaar
3 jaar rokende
gemiddeld 20 peuken op een dag

Zat zelf te denken aan nicotinepleisters, goede verhalen gehoord van bekende.
pi_66953626
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 22:32 schreef Alec690 het volgende:
Iemand tips om te stoppen?
Ja hoor, begin er pas weer aan als je het écht wilt. Jij denkt wsl dat je nog niet zo lang rookt en dat het nog wel een tijdje kan. Je bent nog lekker jong en merkt er lekker weinig van. Ik adviseer je om meer te gaan roken, nog een jaar of 10 en dan is het moeilijk genoeg, dan heb je wat meer uitdaging.
quote:
Specs:

19 jaar
3 jaar rokende
gemiddeld 20 peuken op een dag
Zie je, niks aan het handje, jij kunt nog prima 10 jaar doorblaffen hoor.
quote:
Zat zelf te denken aan nicotinepleisters, goede verhalen gehoord van bekende.
Zou ik ook doen, dan ben je lekker bezig met tal van vervangers, zodat je aandacht bij het niet-roken (en dus ROKEN) ligt. Als je genoeg vervangers neemt, dan trekt het koppie wel bij.


Serieus Alec, blijf gewoon roken, er komt voor iedereen een punt dat het wél lukt, zolang je met twijfel gaat proberen te stoppen is het mijn inziens een verloren zaak. Stoppen doe je omdat je het wilt, niet omdat je het wilt. Get it ?

Jammer man, succes bij een volgende keer, dat meen ik
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:27:39 #39
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66959033
Het word bij mij makkelijker
Ik denk er nog wel iedere dag een paar keer aan, maar het doet me niks.
Maar de draad is zooo dun.. na het eten niks aan de hand, mn vrouw zegt voor de grap "zo ff een peukie buiten doen" .. en ik grap mee "ja lekker"
"Wil je er 1, zit in mn tas" ..
En dan sta je buiten en dan denk je.. verdomme.. het zou me nog bevallen ook nu.
Half uurtje later zit ik aan de koffie en de rest van de avond niet meer aan gedacht.
The truth was in here.
pi_66959161
Dat heb ik ook Bastard en ik denk dat ik het altijd zal houden, ik ben verslavingsgevoelig en zéér compulsief. Geen probleem, zolang je dat besef maar hebt en houdt !

Ik hou er rekening mee dat ik altijd die momenten zal houden en voor mij geldt : hoe makkelijker hoe moeilijker. Mijn stoppen met roken zal eerder moeilijker dan makkelijker worden door de tijd.

Nogmaals : wees bewust van je eigen valkuilen en denk erom : verslavingstechnisch (lichamelijk en psychisch) wordt het wel steeds makkelijker, koester die wetenschap en hou hem dus dicht bij je !
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:46:28 #41
8372 Bastard
Persona non grata
pi_66959285
Verslavingsgevoelig, ja dat zou best eens kunnen zijn.. ik neig naast roken ook snel naar andere zaken die bekend zijn in de verslavingszorg.

Eigenlijk kom je dus nooit echt van het roken af.. misschien word het makkelijker, maar dat nicotinemonster blijft leven, en net als je denkt dat het goed gaat, en de hekken weghaalt.. word dat monster weer wakker. "Ah toe, nu kan eentje wel weer"
The truth was in here.
  donderdag 12 maart 2009 @ 08:53:24 #42
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_66959400
Three weeks, three days, 8 hours, 52 minutes and 7 seconds. 341 cigarettes not smoked, saving ¤ 66,10. Life saved: 1 day, 4 hours, 25 minutes.


Thuis heb ik geen moeilijke momenten meer, op kantoor alleen bij stress.
Echt al bijna een maand
Oh en ik slaap echt al een hele week weer als een roosje, ik hoop dat dat echt zo blijft, ik slaap nu beter dan toen ik nog rookte!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_66959630
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 08:46 schreef Bastard het volgende:

Eigenlijk kom je dus nooit echt van het roken af.. misschien word het makkelijker, maar dat nicotinemonster blijft leven, en net als je denkt dat het goed gaat, en de hekken weghaalt.. word dat monster weer wakker. "Ah toe, nu kan eentje wel weer"
Dat bedoel ik met 'hoe makkelijker hoe moeilijker', ik ben dan ook pas gestopt toen ik dit besef van mezelf had, Alann Carr behandeld dit ook in zijn boek, vandaar dat ik er ook - in tegenstelling tot velen in mijn omgeving - lyrisch over ben.

Maar ik geloof dan ook niet dat een zwakte een probleem is, het probleem is je zwaktes niet kennen (of erger ontkennen). Wat dat aangaat zou dit topic - in mijn geval - beter in R&P passen
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66959705
Ik heb trouwens super geslapen tov de laatste dagen. Wel erg licht nog en ik heb meer gezweet dan ooit, best vervelend.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66977425
Even een kleine opmerking naar de mensen die me opeens PMen over mijn eerlijkheid over mijn 'huilbuien' ... . Stop daar maar liever mee, want ik voel me er alleen maar ongemakkelijker door. Ik huil niet veel en vaak heel kort, het zijn meer tranen dan huilen, maar ik heb hier al aangegeven dat ik er moeite mee heb om het te doen, ik doe het uit noodzakelijk kwaad, het werkt nou eenmaal. Geniet er maar van als je het leest of lach me uit, ik wil het alleen mededelen, omdat ik vooral wil delen. Ik speel het spelletje het liefst puur, dat gaat prima vanuit de anonimitiet.

Toch bedankt voor de steun, ik vind het wel leuk dat mensen het leuk vinden als een man zich zo laat kennen.


Vandaag lukt het wat minder en ik duik dan ook maar weer eens in de fles.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66977943
Ik ben sinds 21 sept. 2008 gestopt. Loop nu sinds een week stage, en deze is dermate saai dat ik op het punt sta weer te gaan roken (en nee, dat vind ik niet zo erg). Heb 10 jaar gerookt, a 1 pakje per dag, en cold turkey gestopt. Dat was totaal geen probleem, nooit last gehad van wat dan ook

Maar nu, om de computer waar ik 8,5 uur per dag achter moet zitten te ontvluchten, ben ik van plan gedurende mijn stage weer te gaan roken. Ook heb ik op die manier 10x zoveel sociaal contact, het is gezelliger en ik kan er eens per uur even 'uit'.

Dus, dat wilde ik even zeggen
[P]otverdorie
  donderdag 12 maart 2009 @ 18:33:25 #47
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_66978515
Prima plan, NatteBever!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_66978573
Nou !

Ik denk dat die peuk inderdaad de verveling totaaaaaaal opheft, gelijk beginnen zou ik zeggen ! Ik bedoel je kunt zo weer stoppen dus.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66978589
Ik steek er ook maar weer eentje op dan.
Trotse mensen verdwalen liever dan de weg te vragen.
pi_66978671
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 18:34 schreef Gootsteen het volgende:
Nou !

Ik denk dat die peuk inderdaad de verveling totaaaaaaal opheft, gelijk beginnen zou ik zeggen ! Ik bedoel je kunt zo weer stoppen dus.

Gast, jij wilt hier serieus genomen met je jankposts, en gaat dan aan de andere kant mij een beetje sarcastisch belachelijk maken? Ik zit in een dubio, en dat ventileer ik.
[P]otverdorie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')