Ik ook, echt verschrikkelijk, eet alles wat los en vast zit. Met ingang van volgende week ga ik aan de lijn...quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:50 schreef Gootsteen het volgende:
Toen het op was zat ik al snel weer te snaaien, ik ben echt een kliko momenteel.
De eerste week overviel het mij ook steeds, soms schrok ik er zelfs van haha zo raar. Gelukkig worden die momenten steeds minder.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:43 schreef Noek het volgende:
Ik denk er steeds minder aan. Wel overvalt het me nu opeens, die sigaret. Ik kan iig weer lezen, slapen etc.
Voor wat betreft het eten heb ik een plannetje gemaakt zodat ik de hele dag een beetje kan eten maar wel gespierd word. Ik heb ook een spierpijn!
Door dat roken heb ik jaren mijn lichaam jaren in een spaarstand gezet, ik kon hele maaltijden overslaan door het roken. Fantastisch dieet! Nu door dat hongergevoel moet ik langzaam weer beginnen met normaal eten zonder gelijk 10 kilo aan te komen. Veel bewegen dus een uur per dag), 's ochtends eten (deed ik echt nooit)en het oventje laten branden ipv doven door niet te eten. Geen suikers eerst, bijhouden wat ik eet en zien wat het met het lichaam doet. Niet wegen maar meten etc. Dawast. Het is niet ontzettend wetenschappelijk benaderd maar voor mij werkt zodat ik de controle blijf houden. Zo mag ik gewoon aankomen van mezelf omdat ik het idee heb dat ik het om ga zetten in iets positiefs. Ik sportte al wel, met flinke tegenzin maar op een lagere intensiteit dan nu.quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:02 schreef oranjekoek het volgende:
[..]
De eerste week overviel het mij ook steeds, soms schrok ik er zelfs van haha zo raar. Gelukkig worden die momenten steeds minder.
Hoe ziet dat plannetje van weinig eten en veel spieren eruit?
Ja, daar is wel iets voor. Wacht even, ik zoek even welke het zijn want inmiddels zit ik aan de slaappillen, laxeermiddelen, medicatie tegen de misselijkheid, pijnstillers..quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:45 schreef Copycat het volgende:
Ik moet mezelf eigenlijk ook gaan aanleren om te ontbijten. Sinds mijn kindertijd niet meer gedaan. Moet 's ochtends ook niet aan eten denken en krijg dan niks door mijn keel. Hoe zet ik die knop om of heb je daar ook medicijnen voor?
quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:48 schreef Gootsteen het volgende:
Noek, wat lul je lekker slap(en herkenbaar) !
Met jouw posts in dit topic voel ik me weer een beetje 'normaal'.
Hier alles top, zelfs geen kater en weer een dag waarin alles klopt, meezit, blablabla, het went ...
Nee, dat was een grapje van al die medicijnen al denk ik soms dat ik wel zo ga eindigen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 10:00 schreef oh-oh het volgende:
Noek je bent gewoon een pillenjunk ipv een roker nu!
Kheb nog een doos valium en een doos xanax liggen, hebbe?
![]()
Ik ontbijt al jaren op mn werk. Dan ben ik een uur of 2 wakker en dat lukt het wel.
Crackers smeerkaas en thee, altijd hetzelfde dan kan ik het wel behappen.
Probeer anders eens te beginnen met een drinkontbijt, zitten in ieder geval een boel stoffen in die je nodig hebt enzo en je kunt vanaf daar langzaam uitbouwen naar een grote mensen ontbijt. (Eieren, spek, worstjes, fried tomatoes, toastquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:45 schreef Copycat het volgende:
Ik moet mezelf eigenlijk ook gaan aanleren om te ontbijten. Sinds mijn kindertijd niet meer gedaan. Moet 's ochtends ook niet aan eten denken en krijg dan niks door mijn keel. Hoe zet ik die knop om of heb je daar ook medicijnen voor?
Bakje yoghurt is een goed ontbijt, vind ik.quote:Op woensdag 11 maart 2009 14:59 schreef JJH het volgende:
[..]
Probeer anders eens te beginnen met een drinkontbijt, zitten in ieder geval een boel stoffen in die je nodig hebt enzo en je kunt vanaf daar langzaam uitbouwen naar een grote mensen ontbijt. (Eieren, spek, worstjes, fried tomatoes, toast) Anders een bakje yoghurt met cruesli/meusli?
Ik schijn nog steeds veel te praten.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:47 schreef Maes het volgende:
[..]
Bakje yoghurt is een goed ontbijt, vind ik.
Ik praatte ook heel veel in het begin, op mijn werk werden de mannen er helemaal gek van. En veel met mijn handen zwaaienOok dat is over nu
Je mag van mij wel een kilootje hebben?quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:22 schreef Gootsteen het volgende:
Ik dacht sinds maandag dat deze week toch echt wat rustiger zou worden in mijn kop, mijn handelen etc. Maar alles blijft meezitten, dus ik blijf mijn conclusie dat ik jarenlang te weinig zuurstof heb gehad, ik ben nog nooit zo scherp geweest, het kan best zijn dat dit gewoon een psychisch bij-effect is, omdat het stoppen zo goed gaat. En ik weet ook dat als je veel positieve energie geeft, je er veel voor terug krijgt.
Maar ik word echt nog dagelijks van alle kanten benaderd en elke keer op positieve wijze, ik ben inmiddels aan het proberen om hier en daar wat mensen op het werk te narren, maar volgens mij zijn ze gewoon bang, omdat ik - ogenschijnlijk - de hele wereld aankan.
Nou ja, hoogmoed komt voor de val.
Ik snap er echt geen hol van, het zal ook wel alles met het blowen te maken hebben, maar dat deed ik regelmatig, maar absoluut niet veel, zeker niet overdag of weet ik veel wat. maar ergens is er iets in me losgekomen ...
Effe snaaien hoor, en sorry dames, ik zoek nogsteeds iets van 5-10 kilo, maar ben de afgelopen 9 stopdagen slechts 2 ons aangekomen, die ik net weer heb afgestaan aan de waterschappen ...
Is het wel een beetje kwaliteitsvet Greys ?quote:Op woensdag 11 maart 2009 18:18 schreef Greys het volgende:Je mag van mij wel een kilootje hebben?
*gooit*
Ik geniet hoor, met volle teugen. Het enige waar ik van 'baal' is dat ik uit mijn werk een zonnebril opdoe en de tranen laat rollen en gewoon enorm emotioneel ben van binnen. Ik merk dat als ik die tranen even laat lopen, ik mezelf een enorme spanning ontneem, het is eigenlijk zelfs noodzakelijk.quote:En probeer nou maar te genieten van je nieuwe scherpe jij!
Ik ben nu ruim twee weken van de Champix af maar dat gaat niet zonder slag of stoot.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:57 schreef Noek het volgende:
[..]
Hoe is het met afbouwen of ben je nu echt van de Champix af?
Sigaretten gaan erg vies smaken als je Champix gebruikt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:37 schreef Copycat het volgende:
Zou geleidelijk afbouwen kunnen helpen? Denk ik vooruitziend.
En had je tijdens Champix nog wel trek in een sigaret?
Ja, vandaar (einde week 2 van Champix hierquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:53 schreef cheqy het volgende:
Sigaretten gaan erg vies smaken als je Champix gebruikt.
De laatste sigaret heb ik niet eens opgerookt omdat ik zat te kokhalsen.
De rest van de sigaretten die ik bij me had heb ik toen uitgedeeld aan mijn collega's.
Uhuh! Ik heb een lekker kontje al zeg ik het zelfquote:Op woensdag 11 maart 2009 18:50 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Is het wel een beetje kwaliteitsvet Greys ?
'Schat' ik vertel je de helft nog niet eens. Ik jank niet de hele dag en af en toe een minuutje niet hoor, zo is het niet. Maar ik zie details die inslaan als een bom. Voorbeeld : ik reed vanmorgen naar mijn werk, daar zie ik regelmatig dood gereden dieren, volgens mij ben ik de enige die in een flits zag dat het een mannetjes en vrouwtjes eend was ... dan heb ik al een brok in mijn keel (geklijk een dramatische link naar mijn onlangs verbroken relatie).quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:00 schreef Greys het volgende:
Ik vind het trouwens zó wonderlijk om te lezen van je emotionele 'aanvallen' door het stoppen met roken. Want daar heb ik dus ook enorm last van. Ik heb in deze anderhalve maand meer gejankt dan in de vijf jaar daarvoor denk ikHeb enorme rechtvaardigheidsissues ineens (die had ik al, maar nu zijn ze uitvergroot) en ik jank al om een ietwat sip kijkende huismus bij wijze van spreken. Maar ik heb wel goede hoop dat het wegtrekt, vandaag had ik ook echt het gevoel dat het een stukkie beter ging! Hoezee!
Ja hoor, begin er pas weer aan als je het écht wilt. Jij denkt wsl dat je nog niet zo lang rookt en dat het nog wel een tijdje kan. Je bent nog lekker jong en merkt er lekker weinig van. Ik adviseer je om meer te gaan roken, nog een jaar of 10 en dan is het moeilijk genoeg, dan heb je wat meer uitdaging.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:32 schreef Alec690 het volgende:
Iemand tips om te stoppen?
Zie je, niks aan het handje, jij kunt nog prima 10 jaar doorblaffen hoor.quote:Specs:
19 jaar
3 jaar rokende
gemiddeld 20 peuken op een dag
Zou ik ook doen, dan ben je lekker bezig met tal van vervangers, zodat je aandacht bij het niet-roken (en dus ROKEN) ligt. Als je genoeg vervangers neemt, dan trekt het koppie wel bij.quote:Zat zelf te denken aan nicotinepleisters, goede verhalen gehoord van bekende.
Dat bedoel ik met 'hoe makkelijker hoe moeilijker', ik ben dan ook pas gestopt toen ik dit besef van mezelf had, Alann Carr behandeld dit ook in zijn boek, vandaar dat ik er ook - in tegenstelling tot velen in mijn omgeving - lyrisch over ben.quote:Op donderdag 12 maart 2009 08:46 schreef Bastard het volgende:
Eigenlijk kom je dus nooit echt van het roken af.. misschien word het makkelijker, maar dat nicotinemonster blijft leven, en net als je denkt dat het goed gaat, en de hekken weghaalt.. word dat monster weer wakker. "Ah toe, nu kan eentje wel weer"
Gast, jij wilt hier serieus genomen met je jankposts, en gaat dan aan de andere kant mij een beetje sarcastisch belachelijk maken? Ik zit in een dubio, en dat ventileer ik.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:34 schreef Gootsteen het volgende:
Nou !
Ik denk dat die peuk inderdaad de verveling totaaaaaaal opheft, gelijk beginnen zou ik zeggen ! Ik bedoel je kunt zo weer stoppen dus.
Hoezo is dat lachwekkend?quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:39 schreef Copycat het volgende:
Maar het is toch ook nogal lachwekkend om weer te gaan beginnen met die suffe gewoonte 'omdat het gezelligheid en tijdverdrijf brengt'?
Nuff said.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:40 schreef Copycat het volgende:
Omdat het een domme redenatie is. Vind ik dan.
Heeft niks te maken met al dan niet serieus nemen. Ik vind het gewoon een domme redenatie om maar weer te gaan roken omdat je je achter je beeldscherm verveelt. Of vind jij dat je alleen met bijval serieus genomen wordt?quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:43 schreef NatteBever het volgende:
Wel leuk dat je hier totaal niet serieus wordt genomen als je aangeeft er weer aan te denken om te beginnen met roken.
Nee, ik snap het wel, denk ik. Vind het wel doodzonde. Een 2e keer stoppen met roken hoeft niet zo makkelijk te zijn hè. Als het om de verveling gaat en de gezelligheid, dan ga je er toch bij staan zonder zelf te roken? Aangezien dan je doel bereikt is, gezelligheid en je bent achter je bureau weg.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:43 schreef NatteBever het volgende:
Wel leuk dat je hier totaal niet serieus wordt genomen als je aangeeft er weer aan te denken om te beginnen met roken.
Ik stond even te 'koken'. Luister anus van het eerste uur lotgenoot, ik begrijp je volledig, maar wat wil je nou horen ? Doe het alsjeblieft niet ? bedenk je wat je weggooit ? Dat weet je zelf inmiddels al. Ik ben sarcastisch, omdat je zelf aangeeft dat het je geen zak interesseert, nou steek hem maar op dan.quote:Op donderdag 12 maart 2009 18:37 schreef NatteBever het volgende:
Gast, jij wilt hier serieus genomen met je jankposts, en gaat dan aan de andere kant mij een beetje sarcastisch belachelijk maken? Ik zit in een dubio, en dat ventileer ik.
Damn, je typt echt als een wijf. Sluit goed aan bij je wankelende gemoedstoestand. Als je in real life ook zo met je ballen tussen je benen door de mensen voortbeweegt heb ik medelijden met die mensenquote:Op donderdag 12 maart 2009 18:57 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Ik stond even te 'koken'. Luister anus van het eerste uur lotgenoot, ik begrijp je volledig, maar wat wil je nou horen ? Doe het alsjeblieft niet ? bedenk je wat je weggooit ? Dat weet je zelf inmiddels al. Ik ben sarcastisch, omdat je zelf aangeeft dat het je geen zak interesseert, nou steek hem maar op dan.
Als je godver weet wat voor periode IK achter de rug heb dan zou je misschien begrijpen dat ik niet geloof in dat hetvoor jou of voor mij moeilijker zou zijn, elke keer als de verleiding om de hoek komt moet je oppassen, ik irriteer je, zodat je een beetje kunt vermannen.
En had je godverdegodver nieteven kunnen wachten met je pleidooi tot ik de drank erin heb ? Nu ben ik fucked up en heb trek in een peuk !
Maar goed, ik hoop gewoon dat je het volhoudt dus.
(druif)
Weet je wat, stik jij even lekker in je peuk, jankzak (maar dan een echte). Als je je blinde rookgordijn voor je ogen had weggehaald, had je kunnen lezen waarom ik in janken geloof en niet in het weer opsteken van een peuk.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:01 schreef NatteBever het volgende:
Damn, je typt echt als een wijf. Sluit goed aan bij je wankelende gemoedstoestand.
Nee, jij bent een stoere lul met je stage is zooo saai en voor de gezelligheid gaan roken. Nee, dan heb je ballen. Alleen wijven willen het gezellig hebben. Vergeet de kaarsjes en de muziek niet als je je eerste opsteekt, droefsnoet.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:01 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Damn, je typt echt als een wijf. Sluit goed aan bij je wankelende gemoedstoestand. Als je in real life ook zo met je ballen tussen je benen door de mensen voortbeweegt heb ik medelijden met die mensen![]()
Kom laat ik eens even lekker in een stoppen met roken topic in het rond gaan rellen....quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:01 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Damn, je typt echt als een wijf. Sluit goed aan bij je wankelende gemoedstoestand. Als je in real life ook zo met je ballen tussen je benen door de mensen voortbeweegt heb ik medelijden met die mensen![]()
Hehe, heb je een wegzakkertje joh?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee, jij bent een stoere lul met je stage is zooo saai en voor de gezelligheid gaan roken. Nee, dan heb je ballen. Alleen wijven willen het gezellig hebben. Vergeet de kaarsjes en de muziek niet als je je eerste opsteekt, droefsnoet.
Het is dat ik wél een goed mens ben (denk ik nogsteeds), anders had ik nu spijt gehad van mijn goed bedoelde post.quote:
Zie bovenstaande. Mij lok je uit de tent, maar het zal je verbazen hoe weinig je me raakt, ik zit al wat langer op internet. Als ik zo in elkaar zou zitten als jij, zat ik nu te genieten van JOUW dilemma, want daar hadden we het immers over hè, ow gij sterke bikkel.quote:En gootsteen, je ben makkelijk uit de tent te lokken, I like![]()
En weer snel wat toevoegen hè, je komt wat gespannen over, weet je wel zeker dat je nu alles hebt gezegd ?quote:
Gast, het gaat mij niet om het roken op zich..alleen om het feit dat het me wat voordelen brengt nu (ja, en ik weet dat het slecht is...blabla). Ik ben al 6 maanden moeiteloos gestopt, en ben niet aan de Champix of weet ik wat gegaan zoals de helft van de huilies hier. Ik denk dat ik een sterkere bikkel ben dan die Champix-homeaux hier, inclusief jij oh ongelovelijke droeftoeter. Moet je kijken wat voor posts je maakt, en dat allemaal omdat ik je niet raak?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:48 schreef Gootsteen het volgende:
[..]
Het is dat ik weel een goed mens ben (denk ik nogsteeds), anders had ik nu spijt gehad van mijn geod bedoelde post.
[..]
Zie bovenstaande. Mij lok je uit de tent, maar het zal je verbazen hoe weinig je me raakt, ik zit al wat langer op internet. Als ik zo in elkaar zou zitten als jij, zat ik nu te genieten van JOUW dilemma, want daar hadden we het immers over hè, ow gij sterke bikkel.
Nou doei.quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:44 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Hehe, heb je een wegzakkertje joh?![]()
Alsof al jouw geouwehoer iets zal veranderen aan mijn mening, zoveel interesseer je me nou ook weer niet. Vind het wel leuk om tegen je zere beentje aan te trappen, ga je lekker janken joh?quote:Op donderdag 12 maart 2009 19:58 schreef Gootsteen het volgende:
Ik praat sinds een dag of 10 ontzettend graag en veel NatteBever, lees je in voor je zomaar wat zegt, helder licht.
Een zwarte?quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:01 schreef NatteBever het volgende:
[..]
Alsof al jouw Mag ik in de lijst?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zeg zullen we het gewoon weer even hebben over hoe zwaar IK het heb?
quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zeg zullen we het gewoon weer even hebben over hoe zwaar IK het heb?
Super!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:18 schreef Copycat het volgende:
Zal die nognatachterdeorenbever al krampachtig vriendjes aan het proberen te maken zijn op zijn stageplek?
Morgen een week!
quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:18 schreef Copycat het volgende:
Zal die nognatachterdeorenbever al krampachtig vriendjes aan het proberen te maken zijn op zijn stageplek?
Morgen een week!
Ik dank je cc.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:23 schreef Copycat het volgende:
Goeie zet, lookingforyou!
Succes ermee en welkom hier!
Ik heb er juist voor gekozen om dat gezonde eten nog ff een maandje uit te stellen. Ik had namelijk niet echt een gezonde levensstijl, en er kwamen dus prompt kilo's bij toen ik stopte. Sinds gister ben ik aan het dieeten, voor het eerst. De wonderen zijn de wereld nog niet uit...quote:Op vrijdag 13 maart 2009 10:28 schreef lookinforyou het volgende:
[..]
Ik dank je cc.
Ik zal hier wel vaak komen vanaf maandag.
Maar heb zin om te stoppen.
Ik ga wel pleisters gebruiken. Ben 1x keer 2,5 jaar van het roken af geweest. Toen hebben die pleisters mij prima geholpen. Mijn pa kreeg toen een beroerte en het eerste wat ik gedaan heb, is sigaretten halen. Zooooooooooo stom.
En ik wil niet weer 10 kilo groeien, dus ga een soort konijn worden denk ik.
Ik zal vanaf maandag wel zien, maar wil wel voor gezonde tussendoortjes gaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 13:08 schreef JJH het volgende:
[..]
Ik heb er juist voor gekozen om dat gezonde eten nog ff een maandje uit te stellen. Ik had namelijk niet echt een gezonde levensstijl, en er kwamen dus prompt kilo's bij toen ik stopte. Sinds gister ben ik aan het dieeten, voor het eerst. De wonderen zijn de wereld nog niet uit...
Hou jij even je kanus ouwe zeecontainer van mequote:Op vrijdag 13 maart 2009 14:55 schreef Greys het volgende:
Gootsteen zijn traanbuizen al aan flarden inmiddels?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |