abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67436458
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben trots op onze zoon

Hij doet het heel goed op school, heeft echt enorme vorderingen gemaakt en juf is heel tevreden! Zijn Duits is heel goed (schrijven en lezen nog wat beter dan spreken), Sachkunde ging ook goed (is een soort Kennis der Natuur zoals wij vroeger hadden), en hij doet het over het algemeen heel goed. Zelfstandig werken gaat ook steeds beter

Goed zeg!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:27:50 #202
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_67442373
JEUJ voor Christan .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_67442908
Fijn dat hij het zo goed doet Rewimo!
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 maart 2009 @ 20:51:01 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67443159
Ja, echt super Hij moet alleen wel meer boekverslagen maken. Daarvoor hebben ze een computerprogramma waarop je thuis kunt inloggen. Je geeft op welk boek je hebt gelezen en dan krijg je daar vragen over. Daarvoor krijg je punten en je moet in een schooljaar een bepaald aantal punten halen. Hij heeft mazzel, want er zijn een hoop boeken die ook in het NL beschikbaar zijn, hij mag ze in het NL lezen en dan de vragen in het Duits beantwoorden We lezen nu samen De Kleine Man van Erich Kästner, zodat hij daar de vragen van kan maken. Hij mag ook Harry Potter doen Schijn je heel veel punten mee te kunnen scoren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67446839
Super van Christan!
En die boekverslagen maken klinkt leuk! Ik had het ook wel zo willen doen vroegah
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_67450011
Wat fijn, Rewimo!
pi_67452835
Yo Christan ! Wat goed zeg !! Ga vooral zo door kerel enne van Timo moet ik zeggen dat HP erg leuk is (hij is in deel 6 bezig)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:56:57 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67454071
OH goed zeg van Christan! Dat lijkt me voor jezelf ook wel een opluchting Rewimo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 maart 2009 @ 09:54:24 #209
13151 crew  Rewimo
pi_67455377
Dat klopt buuv, want in het begin van het schooljaar ging het allemaal nogal moeizaam. De juf zei zelfs dat ze zich in het begin afvroeg of hij het wel aankon. Maar ineens had hij de slag te pakken. Hij is met lezen zelfs op een schaal van 100 (1 is het best, 100 het slechtst) van 72 eind tweede klas naar 40 halverwege het schooljaar tot 10 (!) nu gestegen! Ze vertelde dat hij haar af en toe echt verbaasd laat staan. Zo ging het niet goed met zijn tempo, daarop zei ze tegen hem dat ze ons maar eens zou bellen om daarover te praten en vanaf dat moment werkt hij ineens hard
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67460806
haha, zijn jullie zulke strenge ouders dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 maart 2009 @ 13:51:03 #211
13151 crew  Rewimo
pi_67461617
Valt volgens mij best mee, maar kennelijk was dat de motivatie voor Christan om maar eens aan de slag te gaan Juf zei al: als het weer gebeurt dreig ik gewoon weer met bellen
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:47:53 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67496659
Wat heerlijk Rewimo!
  Jubileum moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 19:10:47 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67500453
Wauw Rewimo, wat knap zeg! Fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 maart 2009 @ 10:01:19 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67539055
Mooi hoor Rewimo!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2009 @ 10:48:54 #215
13151 crew  Rewimo
pi_67540181
Hadden jullie trouwens nog meegekregen dat Christan weer heeft opgetreden met Henk Westbroek? ZIe filmpjestopic
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2009 @ 11:05:31 #216
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67540645
Tristan! Je wordt nog eens beroemd Mooi ook van de vooruitgang op school!

Hier ook weer een rapport, nu bijna overal 5 bolletjes, op nauwkeurigheid en motivatie na. Daar 4 van de 5 bolletjes... Nog steeds heel herkenbaar, ze lijkt echt wel op mij Als afsluiter had de juf geschreven dat ze blij was dat Isa weer met plezier naar school gaat. En daar zijn we zelf ook zo blij om, dat ze gewoon weer lachend aan het raam staat te zwaaien
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2009 @ 11:13:08 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67540846
Dat is zeker fijn om te horen, Sjeen! Eigenlijk is dat gewoon verreweg het belangrijkste, dat ze met plezier naar school gaan
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2009 @ 11:26:31 #218
13151 crew  Rewimo
pi_67541157
Wat fijn Sjeen! Heerlijk als je hoort dat het goed gaat en vooral dat ze het weer leuk vindt

Enne, volgens mij verwar je nu twee namen Christan en Tristan
  maandag 30 maart 2009 @ 11:29:39 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67541232
Fijn dat ze nu weer met plezier naar school gaat Sjeen. Is dat ook 'zomaar"weer goed gekomen of hebben jullie daar iets speciaals voor gedaan?

En Christan! Zo klein nog op dat grote podium. Ontroerend gewoon! Oh ik ben echt zo'n watje sinds ik moeder ben
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2009 @ 11:49:55 #220
13151 crew  Rewimo
pi_67541835
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:29 schreef debuurvrouw het volgende:
En Christan! Zo klein nog op dat grote podium. Ontroerend gewoon! Oh ik ben echt zo'n watje sinds ik moeder ben
Er gaat heel wat door je heen hoor, als je hem zo ziet staan. Ik vind het zó stoer, ik had dat nooit gedurfd als kind. Echt super dat hij dat gewoon doet
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2009 @ 11:52:20 #221
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67541912
Juf had met haar afgesproken dat ze een sticker op een 'dikke duim'-kaart kreeg elke keer als ze vrolijk was. Dat werkte prima, het was echt een 'stand' waar ze inging 's morgens... En we hebben veel gekletst over waar ze allemaal mee bezig is. Er gaat zoveel om in dat kleine hoofdje, onvoorstelbaar... Ik hoop dat het goed blijft gaan, want ze maakt zich nu weer zorgen om papa, die ziek is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2009 @ 16:11:50 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67549879
Wat goed Sjeen. Fijn dat Isa weer met plezier naar school gaat. Lekker! Beterschap met papa

Christan... stoere vent!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:49:54 #223
37150 livelink
pi_67590997
Katja is zich al enorm aan het verheugen op 1 april. Ze is de hele week al grappen aan het bedenken die ze gaat uithalen.
De buurvrouw krijgt in ieder geval een mooi ingepakte doos voor de deur en als ze die openmaakt blijkt het een lege doos te zijn
En voor ons heeft ze ook wat in petto, maar dat verklapt ze natuurlijk niet

Zo leuk die voorpret
  woensdag 1 april 2009 @ 10:59:53 #224
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67605357
Hier enorm geschrokken door een incident op school.
Léon zat samen met een klasgenootje te spelen in een wat afgelegen hoekje. En kennelijk waren daar ook kinderen van groep 3. Dat is wel raar, want die zitten aan de andere kant van de school.
Om een lang verhaal kort te houden, een van de jongens heeft een lange tijd Léon zijn keel dicht geknepen. Léon probeerde van alles om los te komen, maar zei dat de jongen te sterk was. Uiteindelijk door te trekken is hij los gekomen en er kwam ook een juf op af. Maar dit houdt me al 2 dagen bezig.
Gister met juf erover gesproken en ze zei dat het verder opgelost was toen. Wel gezegd dat we echt heel erg geschrokken zijn dat zoiets kan gebeuren. 's Avonds vertelde Léon dat juf hem nog apart had genomen en dat hij nog eens moest zeggen wie het precies geweest was. Dus dit heeft nog wel consequenties voor die jongen gehad neem ik aan.

Ik weet wel dat ik me moet voorbereiden dat zoiets kan gebeuren, maar ik kan er nog niet zo goed mee omgaan als jullie snappen wat ik bedoel. Weet ook niet zo goed hoe ik Léon hierin weerbaar kan maken. Duidelijk gezegd dat hij in ieder geval bij die jongen uit de buurt moet blijven en anders ervoor moet zorgen dat er een juf/meneer of overblijfmoeder en dat hij zoiets nooit maar dan ook nooit zelf mag doen.
Pffff...
  woensdag 1 april 2009 @ 11:03:19 #225
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67605465
Sjonge Dutchie, dat is ook wel heftig! Daar zou je je kind niet weerbaar voor moeten maken, hier moet de school maatregelen nemen (en dat doen ze ook, lees ik uit je verhaal).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67605677
Wat erg voor Léon
  woensdag 1 april 2009 @ 11:13:48 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67605775
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:49 schreef livelink het volgende:
Katja is zich al enorm aan het verheugen op 1 april. Ze is de hele week al grappen aan het bedenken die ze gaat uithalen.
De buurvrouw krijgt in ieder geval een mooi ingepakte doos voor de deur en als ze die openmaakt blijkt het een lege doos te zijn
En voor ons heeft ze ook wat in petto, maar dat verklapt ze natuurlijk niet

Zo leuk die voorpret
Ah bedankt voor de waarschuwing!

Wat leuk hè die grappen. Hier hoorde ik vanochtend ook al de eerste: je veter is los

Jeutje Dutch!
Het lijkt me toch dat je je kinderen daar niet weerbaar voor hoeft te maken? Wat een schrik zeg! Gaat Léon nu wel ontspannen naar school?
Ik vind het echt erg. Wat zullen jullie geschrokken zijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 11:19:29 #228
13151 crew  Rewimo
pi_67605943
Dutchie, wat een naar idee dat zoiets kan gebeuren zonder dat er blijkbaar toezicht in de buurt is Dat ze maatregelen nemen is prima, maar ik vind het feit dat het kennelijk vrij lang duurde zonder dat er iemand op af kwam nog het engst eigenlijk.

Christan heeft vandaag weer een uitwisselingsproject met Lent De kinderen uit Lent komen nu naar Kranenburg, twee weken terug is hij naar Lent geweest. Hij keek er al de hele week naar uit
  woensdag 1 april 2009 @ 11:20:11 #229
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67605968
Ja het laat me ook niet los. Ik snap gewoon niet dat zoiets gebeuren kan. Een jochie uit groep 3 potdorie! Da's toch niet normaal.
Ik zit te twijfelen of ik nog moet vragen op school wat ze met die jongen gedaan hebben qua berisping/straf.
Ook hoop ik dat anderen nu niet denken dat Léon een 'easy target' is.
pi_67607934
Tjee Dutchie...... ik hoop in elk geval dat de ouders van het kind op de hoogte zijn gesteld, dat was bij ons nl niet het geval.. Sterkte, ik hoop dat León zich weer veilig gaat voelen op school.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 20:42:27 #231
13151 crew  Rewimo
pi_67625087
Even een stiekem crosspostje hoor

Zie verder fototopic
  woensdag 1 april 2009 @ 20:48:12 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67625324
Jee dutch.. logisch dat je daar mee zit Ik zou er zeker nog wel een keer op terug komen bij de juf en vragen hoe het afgelopen is en wat er met de dader is gebeurd.. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Dat zou ik trouwens ook gewoon zo zeggen.. dat je het niet wilt weten ivm eventuele wraakgevoelens van jezelf maar dat je er gewoon slapeloze nachten van hebt en dat als je weet hoe en wat met dat jongetje dat je dan misschien wel weer lekker kunt slapen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 1 april 2009 @ 20:57:41 #233
37150 livelink
pi_67625700
Ach Dutch, ik kan me zo goed voorstellen dat je daar vreselijk mee zit. Dat is inderdaad schrikken dat zulke kleine kinderen elkaar dat al aan kunnen doen. Ik zou er zeker nog even navraag over doen bij school.
Ik heb de hoop dat op die leeftijd kinderen elkaar nog niet zien als easy target, dus ik hoop echt dat dat in ieder geval meevalt.
pi_67626069
Dutch, sjees, ik zou in alle staten zijn denk ik Vreselijk dat kleine kinderen dit zomaar doen, hoe komen ze er in godesnaam bij Ik hoop dat jullie er allemaal snel overheen zijn

Christan stoere vent

1 april is rustig voorbij gegaan hier, gelukkig Ik kreeg vanmiddag alleen te horen '1 april, kikker in je bil!' En hij begreep wel dat het vandaag een grapjesdag was, maar was toch veel meer bezig met het feit dat hij morgen jarig is. Hij stuiterde de hele dag door het huis van opwinding
De kadootjes zijn ingepakt en de slingers hangen. Ben benieuwd naar zijn reactie morgen.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:15:15 #235
44200 Sjeekie_Beekie
pi_67626417
Beefcake: fijne feestje toegewenst morgen.

In het kader van de 1 april grappen. Alle kids kregen gisteren een brief mee naar huis van school dat ze vandaag een melk of witte chocoladereep mee naar school moesten nemen. Ze hadden een bakker bereid gevonden om van al die repen één groot paasei te maken, wat op goede vrijdag geveild zou worden ten behoeve van het schoollustrum dit jaar.

Ik had al zo iets van : Dat hadden ze wel eerder kunnen bedenken... maar toen ging er een lichtje branden.
Bij de buuf nog snel een reep gescoord om 21h 's avonds en jawel hoor... 1 april .

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 01-04-2009 22:59:11 ]
Oudste, Jongste en Lara
pi_67627475
Thanx Sjeekie!

Die repen Gingen die repen weer mee naar huis of waren alle kinderen hyper van de suiker?
  woensdag 1 april 2009 @ 21:57:12 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67627964
Jeetje Dutchie.... wat rot zeg. Ik zou in dit geval er zéker nog op terug komen, ik vind ook dat je het recht hebt om te weten wat er aan straf gegeven is aan dit jongetje. En hoe dit nu zo heeft kunnen gebeuren.

Wie weet is er iets met het jongetje, niet dat dat de situatie anders maakt, maar dat zou ik dan zelf toch wel prettig vinden om te weten.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:59:35 #238
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67628056
Dutchie wat eng! Ik zou daar ook van wakker liggen `s nachts! Wat E.T. zegt vind ik wel een goede..navragen wat er uiteindelijk voor straf is uitgedeeld aan de dader.

Vandaag was het hier eindelijk rapportendag en oh wat ben ik trots op mijn ventje! Hele goede cijfers en uit alles blijkt dat hij enorm zijn best doet op school. Superfijn!
Middelste krijgt geen rapport maar een map met werkjes mee naar huis. Ik vind dat eigenlijk wel jammer, ben altijd benieuwd naar wat de juffen van hem vinden..of ze hem wel zien zoals hij echt is
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 22:03:21 #239
13151 crew  Rewimo
pi_67628199
Wat fijn zo'n goed rapport, Maneki
  woensdag 1 april 2009 @ 22:11:45 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67628569
Fijn Maneki!!

Hier ook een mooi rapport van de oudste, met een woordje van de juf waaruit bleek hoe goed ze die dappere dodo van mij begrijpt.

Het kost Freek allemaal veel meer "kruim" als het gemiddelde kind, maar hij redt het toch maar mooi.
"Wilskracht om diep respect voor te hebben", aldus de juf.

Ik heb maar even een potje ongeneerd staan snotteren in de gang
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 22:13:16 #241
13151 crew  Rewimo
pi_67628630
O Leah, wat heerlijk zo'n juf
  woensdag 1 april 2009 @ 22:18:34 #242
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67628864
Klopt Rewimo. We hebben het zo enorm getroffen met de school, maar zeker ook met de leerkrachten die Freek tot nu toe gehad heeft .
  woensdag 1 april 2009 @ 22:19:36 #243
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67628901
Oh daar zou ik het ook niet droog bij houden Leah! Fijn zo`n juf
Saartje
pi_67628943
Leah wat een ontzettend fijne opmerking van de juf zeg!
Een lerares die een grammaticale fout maakt, waar gaat het heen met deze wereld

Maneeks oudste ook een goed rapport
Bij ons krijgen ze in de kleuterklassen ook geen rapport, maar een werkverslag. Fancy woord voor inderdaad een map met werkjes. Zijn ze altijd zo trots op, leuk om te zien
  woensdag 1 april 2009 @ 22:24:58 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67629133
De grammatica is mijn fout dan Beefcake, dat was namelijk wat de juf tegen me zéi .
pi_67629164
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:24 schreef Leah het volgende:
De grammatica is mijn fout dan Beefcake, dat was namelijk wat de juf tegen me zéi .
Nou foei Leah dan
  woensdag 1 april 2009 @ 22:34:35 #247
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67629560
En sla mij maar dood, maar waar zit de fout .
Ik ga nogal prat op mijn grammaticale vaardigheid namelijk
  woensdag 1 april 2009 @ 22:36:12 #248
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67629630
Het kost meer kruim dan..niet als
Saartje
  woensdag 1 april 2009 @ 22:38:57 #249
37150 livelink
pi_67629755
Katja zat helemaal in de 1 april-lol. De grap voor de buurvrouw was geslaagd en op school hadden kinderen een scheetzak op de stoel van de juf gelegd, tot grote hilariteit natuurlijk

Leah, wat fijn zo'n begrijpende juffrouw , gewoon al zo prettig om te merkten dat je kind gezien en begrepen wordt

Dutch, wij zijn als ouders door school al aangesproken, gebeld en op het matje geroepen voor veel minder 'stout' gedrag, dus ik vermoed dat de school ook met de ouders van dit kind een gesprek aan zal gaan. Overigens zou ik het niet prettig vinden als wat school met ons bespreekt over Job dat ook met andere ouders zou bespreken, dus ik hoop wel dat scholen daar terughoudend in zijn.
  woensdag 1 april 2009 @ 22:51:28 #250
44200 Sjeekie_Beekie
pi_67630240
Alle chocoladerepen mochten tijdens het speelkwartier naar binnen worden gewerkt ... er was een hele ruilhandel aan de gang van alle kids die ook wel eens van een ander de chocolade wilden proeven. Na het speelkwartier hebben ze qua leren niet zo heel veel nuttigs meer gedaan. Behalve dan engels galgje... galgje met engelse woorden dus... en wat knutselfrutselwerk voor pasen.
Oudste, Jongste en Lara
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')