abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67436458
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:13 schreef Rewimo het volgende:
Ik ben trots op onze zoon

Hij doet het heel goed op school, heeft echt enorme vorderingen gemaakt en juf is heel tevreden! Zijn Duits is heel goed (schrijven en lezen nog wat beter dan spreken), Sachkunde ging ook goed (is een soort Kennis der Natuur zoals wij vroeger hadden), en hij doet het over het algemeen heel goed. Zelfstandig werken gaat ook steeds beter

Goed zeg!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:27:50 #202
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_67442373
JEUJ voor Christan .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_67442908
Fijn dat hij het zo goed doet Rewimo!
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 maart 2009 @ 20:51:01 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67443159
Ja, echt super Hij moet alleen wel meer boekverslagen maken. Daarvoor hebben ze een computerprogramma waarop je thuis kunt inloggen. Je geeft op welk boek je hebt gelezen en dan krijg je daar vragen over. Daarvoor krijg je punten en je moet in een schooljaar een bepaald aantal punten halen. Hij heeft mazzel, want er zijn een hoop boeken die ook in het NL beschikbaar zijn, hij mag ze in het NL lezen en dan de vragen in het Duits beantwoorden We lezen nu samen De Kleine Man van Erich Kästner, zodat hij daar de vragen van kan maken. Hij mag ook Harry Potter doen Schijn je heel veel punten mee te kunnen scoren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67446839
Super van Christan!
En die boekverslagen maken klinkt leuk! Ik had het ook wel zo willen doen vroegah
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_67450011
Wat fijn, Rewimo!
pi_67452835
Yo Christan ! Wat goed zeg !! Ga vooral zo door kerel enne van Timo moet ik zeggen dat HP erg leuk is (hij is in deel 6 bezig)
  vrijdag 27 maart 2009 @ 08:56:57 #208
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67454071
OH goed zeg van Christan! Dat lijkt me voor jezelf ook wel een opluchting Rewimo.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 maart 2009 @ 09:54:24 #209
13151 crew  Rewimo
pi_67455377
Dat klopt buuv, want in het begin van het schooljaar ging het allemaal nogal moeizaam. De juf zei zelfs dat ze zich in het begin afvroeg of hij het wel aankon. Maar ineens had hij de slag te pakken. Hij is met lezen zelfs op een schaal van 100 (1 is het best, 100 het slechtst) van 72 eind tweede klas naar 40 halverwege het schooljaar tot 10 (!) nu gestegen! Ze vertelde dat hij haar af en toe echt verbaasd laat staan. Zo ging het niet goed met zijn tempo, daarop zei ze tegen hem dat ze ons maar eens zou bellen om daarover te praten en vanaf dat moment werkt hij ineens hard
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_67460806
haha, zijn jullie zulke strenge ouders dan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 maart 2009 @ 13:51:03 #211
13151 crew  Rewimo
pi_67461617
Valt volgens mij best mee, maar kennelijk was dat de motivatie voor Christan om maar eens aan de slag te gaan Juf zei al: als het weer gebeurt dreig ik gewoon weer met bellen
  zaterdag 28 maart 2009 @ 16:47:53 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67496659
Wat heerlijk Rewimo!
  Jubileum moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 19:10:47 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67500453
Wauw Rewimo, wat knap zeg! Fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 maart 2009 @ 10:01:19 #214
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67539055
Mooi hoor Rewimo!
Als je niet lacht, ben je dood.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2009 @ 10:48:54 #215
13151 crew  Rewimo
pi_67540181
Hadden jullie trouwens nog meegekregen dat Christan weer heeft opgetreden met Henk Westbroek? ZIe filmpjestopic
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2009 @ 11:05:31 #216
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67540645
Tristan! Je wordt nog eens beroemd Mooi ook van de vooruitgang op school!

Hier ook weer een rapport, nu bijna overal 5 bolletjes, op nauwkeurigheid en motivatie na. Daar 4 van de 5 bolletjes... Nog steeds heel herkenbaar, ze lijkt echt wel op mij Als afsluiter had de juf geschreven dat ze blij was dat Isa weer met plezier naar school gaat. En daar zijn we zelf ook zo blij om, dat ze gewoon weer lachend aan het raam staat te zwaaien
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2009 @ 11:13:08 #217
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67540846
Dat is zeker fijn om te horen, Sjeen! Eigenlijk is dat gewoon verreweg het belangrijkste, dat ze met plezier naar school gaan
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2009 @ 11:26:31 #218
13151 crew  Rewimo
pi_67541157
Wat fijn Sjeen! Heerlijk als je hoort dat het goed gaat en vooral dat ze het weer leuk vindt

Enne, volgens mij verwar je nu twee namen Christan en Tristan
  maandag 30 maart 2009 @ 11:29:39 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67541232
Fijn dat ze nu weer met plezier naar school gaat Sjeen. Is dat ook 'zomaar"weer goed gekomen of hebben jullie daar iets speciaals voor gedaan?

En Christan! Zo klein nog op dat grote podium. Ontroerend gewoon! Oh ik ben echt zo'n watje sinds ik moeder ben
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 maart 2009 @ 11:49:55 #220
13151 crew  Rewimo
pi_67541835
quote:
Op maandag 30 maart 2009 11:29 schreef debuurvrouw het volgende:
En Christan! Zo klein nog op dat grote podium. Ontroerend gewoon! Oh ik ben echt zo'n watje sinds ik moeder ben
Er gaat heel wat door je heen hoor, als je hem zo ziet staan. Ik vind het zó stoer, ik had dat nooit gedurfd als kind. Echt super dat hij dat gewoon doet
  Licht Ontvlambaar maandag 30 maart 2009 @ 11:52:20 #221
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67541912
Juf had met haar afgesproken dat ze een sticker op een 'dikke duim'-kaart kreeg elke keer als ze vrolijk was. Dat werkte prima, het was echt een 'stand' waar ze inging 's morgens... En we hebben veel gekletst over waar ze allemaal mee bezig is. Er gaat zoveel om in dat kleine hoofdje, onvoorstelbaar... Ik hoop dat het goed blijft gaan, want ze maakt zich nu weer zorgen om papa, die ziek is.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 30 maart 2009 @ 16:11:50 #222
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67549879
Wat goed Sjeen. Fijn dat Isa weer met plezier naar school gaat. Lekker! Beterschap met papa

Christan... stoere vent!
  dinsdag 31 maart 2009 @ 20:49:54 #223
37150 livelink
pi_67590997
Katja is zich al enorm aan het verheugen op 1 april. Ze is de hele week al grappen aan het bedenken die ze gaat uithalen.
De buurvrouw krijgt in ieder geval een mooi ingepakte doos voor de deur en als ze die openmaakt blijkt het een lege doos te zijn
En voor ons heeft ze ook wat in petto, maar dat verklapt ze natuurlijk niet

Zo leuk die voorpret
  woensdag 1 april 2009 @ 10:59:53 #224
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67605357
Hier enorm geschrokken door een incident op school.
Léon zat samen met een klasgenootje te spelen in een wat afgelegen hoekje. En kennelijk waren daar ook kinderen van groep 3. Dat is wel raar, want die zitten aan de andere kant van de school.
Om een lang verhaal kort te houden, een van de jongens heeft een lange tijd Léon zijn keel dicht geknepen. Léon probeerde van alles om los te komen, maar zei dat de jongen te sterk was. Uiteindelijk door te trekken is hij los gekomen en er kwam ook een juf op af. Maar dit houdt me al 2 dagen bezig.
Gister met juf erover gesproken en ze zei dat het verder opgelost was toen. Wel gezegd dat we echt heel erg geschrokken zijn dat zoiets kan gebeuren. 's Avonds vertelde Léon dat juf hem nog apart had genomen en dat hij nog eens moest zeggen wie het precies geweest was. Dus dit heeft nog wel consequenties voor die jongen gehad neem ik aan.

Ik weet wel dat ik me moet voorbereiden dat zoiets kan gebeuren, maar ik kan er nog niet zo goed mee omgaan als jullie snappen wat ik bedoel. Weet ook niet zo goed hoe ik Léon hierin weerbaar kan maken. Duidelijk gezegd dat hij in ieder geval bij die jongen uit de buurt moet blijven en anders ervoor moet zorgen dat er een juf/meneer of overblijfmoeder en dat hij zoiets nooit maar dan ook nooit zelf mag doen.
Pffff...
  woensdag 1 april 2009 @ 11:03:19 #225
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67605465
Sjonge Dutchie, dat is ook wel heftig! Daar zou je je kind niet weerbaar voor moeten maken, hier moet de school maatregelen nemen (en dat doen ze ook, lees ik uit je verhaal).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67605677
Wat erg voor Léon
  woensdag 1 april 2009 @ 11:13:48 #227
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67605775
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 20:49 schreef livelink het volgende:
Katja is zich al enorm aan het verheugen op 1 april. Ze is de hele week al grappen aan het bedenken die ze gaat uithalen.
De buurvrouw krijgt in ieder geval een mooi ingepakte doos voor de deur en als ze die openmaakt blijkt het een lege doos te zijn
En voor ons heeft ze ook wat in petto, maar dat verklapt ze natuurlijk niet

Zo leuk die voorpret
Ah bedankt voor de waarschuwing!

Wat leuk hč die grappen. Hier hoorde ik vanochtend ook al de eerste: je veter is los

Jeutje Dutch!
Het lijkt me toch dat je je kinderen daar niet weerbaar voor hoeft te maken? Wat een schrik zeg! Gaat Léon nu wel ontspannen naar school?
Ik vind het echt erg. Wat zullen jullie geschrokken zijn!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 11:19:29 #228
13151 crew  Rewimo
pi_67605943
Dutchie, wat een naar idee dat zoiets kan gebeuren zonder dat er blijkbaar toezicht in de buurt is Dat ze maatregelen nemen is prima, maar ik vind het feit dat het kennelijk vrij lang duurde zonder dat er iemand op af kwam nog het engst eigenlijk.

Christan heeft vandaag weer een uitwisselingsproject met Lent De kinderen uit Lent komen nu naar Kranenburg, twee weken terug is hij naar Lent geweest. Hij keek er al de hele week naar uit
  woensdag 1 april 2009 @ 11:20:11 #229
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67605968
Ja het laat me ook niet los. Ik snap gewoon niet dat zoiets gebeuren kan. Een jochie uit groep 3 potdorie! Da's toch niet normaal.
Ik zit te twijfelen of ik nog moet vragen op school wat ze met die jongen gedaan hebben qua berisping/straf.
Ook hoop ik dat anderen nu niet denken dat Léon een 'easy target' is.
pi_67607934
Tjee Dutchie...... ik hoop in elk geval dat de ouders van het kind op de hoogte zijn gesteld, dat was bij ons nl niet het geval.. Sterkte, ik hoop dat León zich weer veilig gaat voelen op school.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 20:42:27 #231
13151 crew  Rewimo
pi_67625087
Even een stiekem crosspostje hoor

Zie verder fototopic
  woensdag 1 april 2009 @ 20:48:12 #232
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67625324
Jee dutch.. logisch dat je daar mee zit Ik zou er zeker nog wel een keer op terug komen bij de juf en vragen hoe het afgelopen is en wat er met de dader is gebeurd.. Gewoon voor je eigen gemoedsrust. Dat zou ik trouwens ook gewoon zo zeggen.. dat je het niet wilt weten ivm eventuele wraakgevoelens van jezelf maar dat je er gewoon slapeloze nachten van hebt en dat als je weet hoe en wat met dat jongetje dat je dan misschien wel weer lekker kunt slapen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 1 april 2009 @ 20:57:41 #233
37150 livelink
pi_67625700
Ach Dutch, ik kan me zo goed voorstellen dat je daar vreselijk mee zit. Dat is inderdaad schrikken dat zulke kleine kinderen elkaar dat al aan kunnen doen. Ik zou er zeker nog even navraag over doen bij school.
Ik heb de hoop dat op die leeftijd kinderen elkaar nog niet zien als easy target, dus ik hoop echt dat dat in ieder geval meevalt.
pi_67626069
Dutch, sjees, ik zou in alle staten zijn denk ik Vreselijk dat kleine kinderen dit zomaar doen, hoe komen ze er in godesnaam bij Ik hoop dat jullie er allemaal snel overheen zijn

Christan stoere vent

1 april is rustig voorbij gegaan hier, gelukkig Ik kreeg vanmiddag alleen te horen '1 april, kikker in je bil!' En hij begreep wel dat het vandaag een grapjesdag was, maar was toch veel meer bezig met het feit dat hij morgen jarig is. Hij stuiterde de hele dag door het huis van opwinding
De kadootjes zijn ingepakt en de slingers hangen. Ben benieuwd naar zijn reactie morgen.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:15:15 #235
44200 Sjeekie_Beekie
pi_67626417
Beefcake: fijne feestje toegewenst morgen.

In het kader van de 1 april grappen. Alle kids kregen gisteren een brief mee naar huis van school dat ze vandaag een melk of witte chocoladereep mee naar school moesten nemen. Ze hadden een bakker bereid gevonden om van al die repen één groot paasei te maken, wat op goede vrijdag geveild zou worden ten behoeve van het schoollustrum dit jaar.

Ik had al zo iets van : Dat hadden ze wel eerder kunnen bedenken... maar toen ging er een lichtje branden.
Bij de buuf nog snel een reep gescoord om 21h 's avonds en jawel hoor... 1 april .

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 01-04-2009 22:59:11 ]
Oudste, Jongste en Lara
pi_67627475
Thanx Sjeekie!

Die repen Gingen die repen weer mee naar huis of waren alle kinderen hyper van de suiker?
  woensdag 1 april 2009 @ 21:57:12 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67627964
Jeetje Dutchie.... wat rot zeg. Ik zou in dit geval er zéker nog op terug komen, ik vind ook dat je het recht hebt om te weten wat er aan straf gegeven is aan dit jongetje. En hoe dit nu zo heeft kunnen gebeuren.

Wie weet is er iets met het jongetje, niet dat dat de situatie anders maakt, maar dat zou ik dan zelf toch wel prettig vinden om te weten.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 1 april 2009 @ 21:59:35 #238
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67628056
Dutchie wat eng! Ik zou daar ook van wakker liggen `s nachts! Wat E.T. zegt vind ik wel een goede..navragen wat er uiteindelijk voor straf is uitgedeeld aan de dader.

Vandaag was het hier eindelijk rapportendag en oh wat ben ik trots op mijn ventje! Hele goede cijfers en uit alles blijkt dat hij enorm zijn best doet op school. Superfijn!
Middelste krijgt geen rapport maar een map met werkjes mee naar huis. Ik vind dat eigenlijk wel jammer, ben altijd benieuwd naar wat de juffen van hem vinden..of ze hem wel zien zoals hij echt is
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 22:03:21 #239
13151 crew  Rewimo
pi_67628199
Wat fijn zo'n goed rapport, Maneki
  woensdag 1 april 2009 @ 22:11:45 #240
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67628569
Fijn Maneki!!

Hier ook een mooi rapport van de oudste, met een woordje van de juf waaruit bleek hoe goed ze die dappere dodo van mij begrijpt.

Het kost Freek allemaal veel meer "kruim" als het gemiddelde kind, maar hij redt het toch maar mooi.
"Wilskracht om diep respect voor te hebben", aldus de juf.

Ik heb maar even een potje ongeneerd staan snotteren in de gang
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 1 april 2009 @ 22:13:16 #241
13151 crew  Rewimo
pi_67628630
O Leah, wat heerlijk zo'n juf
  woensdag 1 april 2009 @ 22:18:34 #242
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67628864
Klopt Rewimo. We hebben het zo enorm getroffen met de school, maar zeker ook met de leerkrachten die Freek tot nu toe gehad heeft .
  woensdag 1 april 2009 @ 22:19:36 #243
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67628901
Oh daar zou ik het ook niet droog bij houden Leah! Fijn zo`n juf
Saartje
pi_67628943
Leah wat een ontzettend fijne opmerking van de juf zeg!
Een lerares die een grammaticale fout maakt, waar gaat het heen met deze wereld

Maneeks oudste ook een goed rapport
Bij ons krijgen ze in de kleuterklassen ook geen rapport, maar een werkverslag. Fancy woord voor inderdaad een map met werkjes. Zijn ze altijd zo trots op, leuk om te zien
  woensdag 1 april 2009 @ 22:24:58 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67629133
De grammatica is mijn fout dan Beefcake, dat was namelijk wat de juf tegen me zéi .
pi_67629164
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:24 schreef Leah het volgende:
De grammatica is mijn fout dan Beefcake, dat was namelijk wat de juf tegen me zéi .
Nou foei Leah dan
  woensdag 1 april 2009 @ 22:34:35 #247
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67629560
En sla mij maar dood, maar waar zit de fout .
Ik ga nogal prat op mijn grammaticale vaardigheid namelijk
  woensdag 1 april 2009 @ 22:36:12 #248
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_67629630
Het kost meer kruim dan..niet als
Saartje
  woensdag 1 april 2009 @ 22:38:57 #249
37150 livelink
pi_67629755
Katja zat helemaal in de 1 april-lol. De grap voor de buurvrouw was geslaagd en op school hadden kinderen een scheetzak op de stoel van de juf gelegd, tot grote hilariteit natuurlijk

Leah, wat fijn zo'n begrijpende juffrouw , gewoon al zo prettig om te merkten dat je kind gezien en begrepen wordt

Dutch, wij zijn als ouders door school al aangesproken, gebeld en op het matje geroepen voor veel minder 'stout' gedrag, dus ik vermoed dat de school ook met de ouders van dit kind een gesprek aan zal gaan. Overigens zou ik het niet prettig vinden als wat school met ons bespreekt over Job dat ook met andere ouders zou bespreken, dus ik hoop wel dat scholen daar terughoudend in zijn.
  woensdag 1 april 2009 @ 22:51:28 #250
44200 Sjeekie_Beekie
pi_67630240
Alle chocoladerepen mochten tijdens het speelkwartier naar binnen worden gewerkt ... er was een hele ruilhandel aan de gang van alle kids die ook wel eens van een ander de chocolade wilden proeven. Na het speelkwartier hebben ze qua leren niet zo heel veel nuttigs meer gedaan. Behalve dan engels galgje... galgje met engelse woorden dus... en wat knutselfrutselwerk voor pasen.
Oudste, Jongste en Lara
  woensdag 1 april 2009 @ 23:04:46 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67630803
Oi, .

Dan en als, ik let er normaal best op, maar in het vuur van het tikken wil ik nog weleens fout gaan . Ik zie wel vaker "fouten" van mezelf, maar ben dan te lui om in te loggen om het te verbeteren .

Livelink, we hebben idd een fantastische juf. Maar, we hebben ook een diagnose voor Freek, en ik ben zelf altijd erg open over geweest (naar de juffen dan, op het schoolplein en ook hier veel minder) over het feit dat ik dacht dat er iets "mis" was met Freek.
Ik heb dat zelf namelijk altijd geweten. Ik heb hem naar school laten gaan zonder dat ik dat vermoeden uitgesproken had, omdat ik hem ook niet al meteen met een stempeltje wilde afleveren.

Na een half jaar trokken ze aan de bel, en bleek dat mijn gevoel klopte.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:22:02 #252
37150 livelink
pi_67631498
Het is fijn dat de school ook al zo snel aan de bel trok, Leah. Dat geeft vertrouwen in de school, lijkt me.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:24:45 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67631597
Ja, dat doet het zeker. Ik vind het ook zo jammer om te lezen dat het bij jullie anders loopt....

Hoe gaat het nu met Job?
  woensdag 1 april 2009 @ 23:30:38 #254
37150 livelink
pi_67631823
Op het moment wel weer goed. Hij gedraagt zich op school ook heel goed. De laatste keer dat het mis ging was eigenlijk de week na de voorjaarsvakantie. Dat is voor hem altijd moeilijk, veranderingen in ritme. Vakanties zijn eigenlijk funest wat dat betreft.
  donderdag 2 april 2009 @ 09:09:19 #255
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67636198
Toen ik het hier gister allemaal opgeschreven had vond ik dus zelf ook dat ik het nog een keer moest bespreken.
Dus dat heb ik ook gedaan en inderdaad niet uit wraakgevoelens, maar gewoon voor mijn eigen gemoedsrust.
Juf snapte best dat ik iets meer wilde weten dan 'het is opgelost' en dat ik daar ook recht op had. De jongen is erop aangesproken en zoals Livelink ookal dacht, zijn ouders volgens haar ook. Dat ligt wel een beetje aan de leerkracht, maar zij nam aan van wel. Ze wilde het nog wel navragen voor me, maar dat vond ik niet nodig. Waarschijnlijk gebeurt dat nu als nog wel, maar dat vind ik dan wel genoeg.
We hebben het hoofdstuk hiermee afgesloten en Léon weet nu wel dat hij gewoon bij die jongen uit de buurt moet blijven.
Dus dat hoeft me niet meer uit mijn slaap te houden.

Livelink, ik merk aan veel kinderen dat vakanties er behoorlijk inhakken. Hen uit het ritme halen en daardoor soms onhandelbaar worden. Dus dat klinkt ook voor Job heel logisch.
pi_67652899
Dutchie, fijn dat je nog even hebt kunnen praten, ik denk dat je je nu een stuk prettiger voelt.

Vandaag gaan we voor de 10-minuten gesprekken van onze heren, ik ben benieuwd
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 april 2009 @ 19:43:22 #257
13151 crew  Rewimo
pi_67655074
Dutch, goed dat je ernaar hebt gevraagd, anders blijf het maar malen hč?

Stout, succes, gaat vast wel goed met je mannen
pi_67656662
t gaat prima met de mannen ! Timo is wat meer haantje dan Merijn en wat emotioneler. Werkjes matig doen ze het beiden super. Timo zit niet zo lekker in zijn vel maar dat hadden we wel door, al gaat het nu na veel praten wel wat beter, nu op school nog (het uit zich in het stiekum in de kring spelen met knikkers, niet aandachtig naar anderen luisteren en klooien)
Merijn moet alleen op zijn spelling letten, zelf denk ik dat het komt omdat zijn hoofd al 4 zinnen verder is dan zijn schrijven (en hij dus die woorden opschrijft waardoor je hele maffe zinnnen krijgt.)
maar snel blind leren typen dus kan ie zijn zinnen beter maken. Zijn dictee's zijn nl wel goed tot zeer goed dus hij kan t wel
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 april 2009 @ 20:52:52 #259
13151 crew  Rewimo
pi_67657187
Klinkt goed hoor, en ach, ze vinden altijd wel iets wat beter moet/kan Dat van die zinnen klinkt wel leuk trouwens

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 02-04-2009 21:30:00 ]
  donderdag 2 april 2009 @ 21:04:53 #260
37150 livelink
pi_67657487
Hij zal zijn dictees toch niet mogen typen. Sneller leren schrijven dan maar.
Fijn dat het overwegend lekker gaat met je jongens.

[ Bericht 88% gewijzigd door livelink op 02-04-2009 21:40:52 ]
pi_67665747
Nee die mogen ze niet typen (ziet het voor zich) maar zijn werkstuk wel ! En daar zaten nu die rare stelfouten in. Dus zodoende. Hij leest nl zeer goed en zeer snel maar kan natuurlijk nooit in dat tempo schrijven, vandaar dat typen wellicht handiger is. Ach hij wilde toch al dus nu een mooie aanleiding. Vanaf groep 6 werken ze aan een werkstuk (merijn dus nu al) en werken ze het uit op de pc.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 april 2009 @ 10:55:23 #262
13151 crew  Rewimo
pi_67669839
Dictee typen Zou Christan ook wel leuk vinden denk ik
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:05:50 #263
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67688722
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:55 schreef Rewimo het volgende:
Dictee typen Zou Christan ook wel leuk vinden denk ik
En dan met de spellingscontrole aan
pi_67688972
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 21:05 schreef chacama het volgende:

[..]

En dan met de spellingscontrole aan
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:40:20 #265
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67690095
Toch is dat wel iets wat Freek ws in de nabije toekomst zal gaan doen. Even kort door de bocht heeft ie een dusdanige motorische achterstand waardoor hij in de toekomst de snelheid van het schrijven niet bij zal gaan houden.

Dan kun je dus twee dingen doen, of het kind enorm frustreren (want hij snapt het allemaal wel), of voor deze optie kiezen.
Voor nu betekent het dat hij ook niet "aan elkaar" gaat leren schrijven. Hij mag blokschrift blijven gebruiken terwijl de klas nu met schrijfletters verder gaat.

Wat ik er maar mee bedoel te zeggen, in sommige gevallen is het best fijn dat we in een digitaal tijdperk leven .
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 april 2009 @ 21:44:32 #266
13151 crew  Rewimo
pi_67690290
Lijkt me een goeie optie dan, Leah, als hij het allemaal wel snapt maar niet kan uitvoeren. Inderdaad mooi dat het zo opgelost kan worden nu
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:46:24 #267
37150 livelink
pi_67690355
Heerlijk dat dit nu mogelijk is, Leah. Wat dat betreft hadden kinderen het vroeger veel zwaarder denk ik. Scholen waren toen nog zo star en inflexibel.
pi_67690761
Fijn dat zijn school daaraan wil meewerken.
  vrijdag 3 april 2009 @ 21:57:22 #269
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67690798
Aan de andere kant denk ik juist dat er ook minder eisen aan kinderen gesteld werden. Tenminste, ik zat op een dorps schooltje, en als je bv niet mee kon komen mocht je boodschapjes doen voor de meester (sigaretten enzo ). En als je een handschrift had als een oude kraai werd daar ook niet zo heel moeilijk over gedaan in mijn beleving.

Poejmon, we hebben echt een enorm fijne school, maar Freek heeft inmiddels wel een rugzak, vandaar ook dat het kan straks, een laptop oid.
pi_67691110
Heerlijk zeg ! Voor Freek is dat super ! Merijn zou het ook wel willen, maar die moet eerst maar eens fatsoenlijk leren schrijven, aangezien hij niet motorisch beperkt is.

Hier is al een middelbareschool waarin ze met laptops expirimenteren, en dat bevalt goed ! kids hebben altijd hun spullen bij zich (boeken zitten er in) en voor het geval er iets stuk gaat, dan ligt er een reserve exemplaar op school.
pi_67691211
Zoiets dacht ik al, ja. Is hij dan het enige kind in de klas met een laptop? Sommige scholen doen dat ook bij kinderen die een klas overslaan, die hebben soms ook nog niet een fijne motoriek die al goed genoeg is ontwikkeld om te kunnen leren schrijven.
Ik kan me eigenlijk niet zoveel herinneren over eisen die gesteld werden op de basisschool. Maar volgens mij verschilde dat niet zoveel van hoe 't nu gaat.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 april 2009 @ 22:18:54 #272
13151 crew  Rewimo
pi_67691566
Ik weet eigenlijk alleen maar dat ik als snel kind me vaak verveelde, maar wat er gedaan werd voor kinderen met een achterstand kan ik me niet herinneren.
  vrijdag 3 april 2009 @ 23:23:01 #273
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_67693649
Nou ik heb een paar jaar geleden een reunie gehad op mijn basisschool, en we hebben toen met een heel stel (incl de toenmalige leraar) nog eens doorgesproken wat er allemaal veranderd was in het onderwijs. Toch wel heel veel hoor . Maar ik ben wel van "68, dat zou kunnen schelen in de beleving/onderwijs Poej
pi_67694956
Dat scheelt 12 jaar
En toch he.. als je dat boek leest van die bekende arts die in de jaren '50 zo populair was (help, ik kan niet op de naam komen en heb t boek wel van mn oma gehad maar dat staat op zolder) lees je ook al dat kinderen die sneller zijn 't beste kunnen versnellen en extra stof krijgen ed. Er is niets nieuws onder de zon. Langzamere kinderen weet ik zo niet, zou t kunnen opzoeken binnenkort.
pi_67695177
Dr. Spock Poemojn?
pi_67695378
Jaa, die
pi_67698045
Ik ben van '72, heel erg dyslectisch. Dat is pas in 1994 !! ontdekt, bij toeval. Op de lagere school was ik dom (ik was slecht in rekenen en taal), op de LHNO ging het prima, heb zelfs 2 HBO studie tegelijk gedaan. Hoe ? Omdat ik wel goed en snel kan lezen (uitzonderlijk voor een dyslect) en net echt dom ben heb ik heel veel handigheidjes ontwikkeld voor het schrijven van teksten en zo. Vooral de opkomst van de pc was voor mij een ideaal ! Als ik nu zie wat er is voor kinderen met een voorsprong of achterstand, ben ik blij dat mijn kinderen nu naar school gaan.
  zaterdag 4 april 2009 @ 08:16:24 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67698080
De basisschool had een goede aan mij.. Stapels boeken heb ik zitten kaften met boeklon omdat ik alle taaloefeningen al af had en ze gewoon niks meer hadden voor me.
Ik ben wel blij dat ze daar tegenwoordig anders mee omgaan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 april 2009 @ 09:47:09 #279
13151 crew  Rewimo
pi_67698618
Klinkt bekend E.T. Ik deed ook allerlei karweitjes omdat ik alles allang klaar had als de rest nog zat te zweogen. Aan verbreden of verdiepen deden ze toen niet. Ik had aan het eind van de 5e klas alle rekenboeken al uit. Moest ik in de 6e maar weer vooraan het laatste boek beginnen
  donderdag 9 april 2009 @ 12:22:45 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67859481
Mijn lieve Jolie is zo'n leuke meid, vind ik zelf. En ze groeit en bloeit op de laatste weken.
'Zal ik proberen om mijn naam uit te zeggen, mama? Het begint met de Jeeee en dan doe je een Nul en dan een Eén en dan Streepje met een puntje en Cijfer 3 en dan staat er echt mijn hele naam. J01i3.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 april 2009 @ 12:24:42 #281
13151 crew  Rewimo
pi_67859544
Goed zo Jolie Leuk zijn die schrijfpogingen hč?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:29:05 #282
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67859692
Jolie aan de schrijf
  donderdag 9 april 2009 @ 12:31:32 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67859780
Ja. En pogingen tot de handstand, borduren, staand schommelen. En elke avond helpen met de afwas
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 april 2009 @ 12:32:15 #284
13151 crew  Rewimo
pi_67859807
Ze worden veel te snel groot...
  donderdag 9 april 2009 @ 12:32:17 #285
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67859808
Ah, wat schattig, Luchtbel, een nerd in de dop
  donderdag 9 april 2009 @ 12:45:58 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67860194
Oh, wat gaat het snel hč, LB. En ik vind het echt knap van Jolie.

Ik weet ff niet zo goed wat ik moet. Mijn middelste heeft iets gedaan wat niet helemaal door de beugel kan, maar ook weer niet zo erg is. Met loten voor het paasontbijt heeft ie één briefje terug gegeven onder het mom dat hij zichzelf had. Maar het was iemand waar hij geen zin in had om een ontbijt voor te maken.

Nu kwam de juf daar achter omdat iemand hem wel al had en die is dat gaan zeggen. Tja. Nu wilde hij er niets over loslaten op school. Omdat de juf het aan mij vertelde heb ik met hem gepraat en mij heeft hij het wel gezegd. Het kan natuurlijk niet, en dat snapt hij ook wel. Hij had het gedaan voor hij er goed en wel over nagedacht had.
Maar goed, moet ik nu nog aan de juf zeggen wie het was? Dat heeft ze wel gevraagd, maar het voegt natuurlijk niets toe. En ik wil het ook niet verraden. Het is natuurlijk heel fijn dat hij mij dat wel toevertrouwd. Dus ik neig naar niet zeggen. Maar jok ik dan tegen de juf en zeg ik dat hij het niet verteld heeft?? of los ik dit anders op??
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 april 2009 @ 12:50:18 #287
13151 crew  Rewimo
pi_67860308
Ik denk dat ik hem dit zelf zou laten oplossen. Laat hem zelf maar met de juf praten. Ervan uitgaande dat juf er geen giga-drama van zal maken, maar gewoon even een goed gesprek dat hij dit niet kan maken.
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 14:53:57 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67864562
he, zit jij nog niet in istanbul dan?
pi_67865494
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef Luchtbel het volgende:
J01i3.
Jolie is nu al een Br33ZaH meisje
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_67865595
Lastig buurvrouw.

Als je het nu tegen de juf gaat zeggen vertelt hij je misschien nooit meer wat.
Wil hij het niet alsnog vertellen tegen de juf? of krijg je toestemming van hem om het te vertellen?
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  donderdag 9 april 2009 @ 15:39:15 #291
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67866127
Buuf, ik zou in dit geval ook kiezen voor het feit dat hij je in vertrouwen heeft genomen. Ik denk ook niet dat het iets toevoegt als de juf het wel weet. Het bevredigt misschien alleen haar nieuwsgierigheid. En je weet zelf hoe het gaat met kinderen, vandaag zijn ze vriendjes met die en morgen met die ander. Ookal zijn ze op die leeftijd daar natuurlijk wel wat verder mee. Maar ik bedoel dus eigenlijk te zeggen, dat het niet zoveel zegt.
Als de juf er niet meer over begint zou ik dat ook niet meer doen denk ik. De boodschap is bij hem wel overgekomen nu.
Mocht ze er wel naar vragen, zou ik juist weer benieuwd zijn waarom ze dat per se zou willen weten.
  donderdag 9 april 2009 @ 15:49:53 #292
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67866471
Nou dutchie, dat is precies zoals ik er ook over denk!
  donderdag 9 april 2009 @ 15:52:53 #293
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67866565
Ja, dat wat jullie zeggen vat het wel een beetje samen. En ik ben zoooooooo blij met het vertrouwen wat ik van ze krijg dat ik dat op geen enkele manier wil beschamen.

Ik denk dat ik het maar even zo laat. Als de juf er nog over begint dat ik zeg dat ik het er met hem over heb gehad en dat hij beseft dat het niet kan. (dat waren zijn eigen woorden, ik had het al gedaan voordat ik had nagedacht) Voor de rest is er niemand persoonlijk schade toegedaan, want om welk kind het ging is niet duidelijk.

En stiekem vond ik het wel heel snel bedacht eigenlijk al snap ik het niet. Ik zou me eerder druk maken om wie er voor míj een ontbijtje zou maken. (met ongewassen handen en groene snottebellen enzo. )
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 april 2009 @ 16:44:44 #294
13151 crew  Rewimo
pi_67868542
quote:
Op donderdag 9 april 2009 14:53 schreef lady-wrb het volgende:
he, zit jij nog niet in istanbul dan?
Zondag
  donderdag 9 april 2009 @ 20:27:30 #295
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67875614
Oh ik lees hier eigenlijk nooit, maar ik moet even een ego-post doen omdat 'ie gewoon te grappig is om jullie te onthouden - en ik kan het kinderuitsprakentopic niet vinden?

Maar Junah heeft een heel eigen kijk op het Paasverhaal

Weet je wat Jezus tegen zijn leerlingen zei? Nou, hier, eet dit brood. Dat is mijn lichaam. Nou ja dat kan toch helemaal niet? Maar daarmee bedoelde hij… Nou ja, daar bedoelde hij gewoon wat mee. En weet je wat hij ook zei? Hier, drink dit maar, dat is mijn bloed. Dat is raar toch? Want het was gewoon wijn. Ja, dat wist Jezus wel hoor, want hij is niet dom.

En weet je, toen hebben ze alles zomaar aan zijn kruis gehangen.
  donderdag 9 april 2009 @ 20:42:26 #296
37150 livelink
pi_67876040
Die laatste zin
En ze heeft wel een grenzeloos vertrouwen in Jezus

Buuf, ik vind het ook maar lastig. Ik zou het niet vertellen tegen de juffrouw, denk ik. Ik zie niet in wat het nut is van het noemen van de naam. Volgens mij kun je dit als juffrouw gewoon afdoen met de melding dat dit niet de bedoeling is van het lootjestrekken en dat hij dat een volgende keer niet meer moet doen. Maar wellicht denk ik te simpel, hoor.
  Jubileum moderator donderdag 9 april 2009 @ 20:48:16 #297
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67876229
Whahahahaaa Tan !!!

http://forum.fok.nl/topic/1254125
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 9 april 2009 @ 20:50:39 #298
13151 crew  Rewimo
pi_67876320
Junah Prachtig!
  donderdag 9 april 2009 @ 21:00:09 #299
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_67876616
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:48 schreef Lois het volgende:
Whahahahaaa Tan !!!

http://forum.fok.nl/topic/1254125
Moet ik 'm daar maar even inzetten dan? Is 'ie meer op z'n plaats
  Jubileum moderator donderdag 9 april 2009 @ 21:01:48 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67876665
Ja maar hier niet weghalen hoor, hij is kostelijk!
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')