Hier enorm geschrokken door een incident op school.
Léon zat samen met een klasgenootje te spelen in een wat afgelegen hoekje. En kennelijk waren daar ook kinderen van groep 3. Dat is wel raar, want die zitten aan de andere kant van de school.
Om een lang verhaal kort te houden, een van de jongens heeft een lange tijd Léon zijn keel dicht geknepen. Léon probeerde van alles om los te komen, maar zei dat de jongen te sterk was.

Uiteindelijk door te trekken is hij los gekomen en er kwam ook een juf op af. Maar dit houdt me al 2 dagen bezig.
Gister met juf erover gesproken en ze zei dat het verder opgelost was toen. Wel gezegd dat we echt heel erg geschrokken zijn dat zoiets kan gebeuren. 's Avonds vertelde Léon dat juf hem nog apart had genomen en dat hij nog eens moest zeggen wie het precies geweest was. Dus dit heeft nog wel consequenties voor die jongen gehad neem ik aan.
Ik weet wel dat ik me moet voorbereiden dat zoiets kan gebeuren, maar ik kan er nog niet zo goed mee omgaan als jullie snappen wat ik bedoel. Weet ook niet zo goed hoe ik Léon hierin weerbaar kan maken. Duidelijk gezegd dat hij in ieder geval bij die jongen uit de buurt moet blijven en anders ervoor moet zorgen dat er een juf/meneer of overblijfmoeder en dat hij zoiets nooit maar dan ook nooit zelf mag doen.
Pffff...