abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 maart 2009 @ 16:24:01 #101
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_67073399
Knap van Isa!

Dat is inderdaad erg handig, zwemles via de BSO! Ik zou dan wel de eerste keer en de kijklessen zelf mee proberen te pakken. Het is toch ook wel leuk om dat te zien.

Moussy, hoe gaat het nu met Cas? En Wilyan moet morgen ook weer, dacht ik? Zien jullie er toch een beetje tegenop, of overheerst de opluchting dat de pijn nu helemaal moet verdwijnen, Noli?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_67073406
hoera voor isa!

slim van de BSO om zoiets aan te bieden. en handig voor jullie, dat je er geen vrije middag of ochtend voor hoeft op te offeren! hoe werkt dat dan, praktisch gezien? hebben ze er extra personeel voor aangesteld om die kinderen naar 't zwembad te brengen & te halen? ik merk aan piet dat ie na de zwemles zo moe is. dan vind ik 't ook wel fijn om hem even wat te kunnen helpen met afdrogen enzo. (ik ben ook wel een erge tuttebel en wat overbeschermend geloof ik hoor).
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 16:46:47 #103
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_67074177
O, dat lijkt me ideaal als het via de BSO kan
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 15 maart 2009 @ 16:52:23 #104
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_67074379
Zwemles.. moet ook nog idd.
Moet hoognodig eens rondbellen. Ik zie alleen zo veel praktische bezwaren Steeds die andere twee ook mee op sleeptouw moeten nemen, waar laat ik die bij het helpen met aan/uitkleden, op de fiets heen en weer moeten (niet standaard auto voor de deur) etc..
Elke week oppas vragen wil ik ook niet..

Maar wel genoeg water in de buurt, dus diploma is wel nodig
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar zondag 15 maart 2009 @ 16:55:29 #105
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67074467
Er gaan medewerkers mee van de BSO en na afloop blijven ze in een speciale ruimte in het zwembad waar ze wat kunnen tv kijken, kleuren en puzzelen. Lekker rustig bezig zijn dus, ze krijgen ook nog lekker wat te drinken en een koekje of wat fruit daar. De medewerker van BSO gaat mee in kleedlokaal en helpt mee afdrogen en aankleden. Buurjongetje heeft zo zijn diploma's gehaald, die vond het erg leuk zo... Wel is het zo dat ze pas met 5 mogen starten omdat ze dan toch net even iets zelfstandiger zijn.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 15 maart 2009 @ 16:56:33 #106
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67074500
Ik heb eens een beetje gerekend..
Het kost hier 30 euro per maand met 1x 12 euro inschrijfgeld.

Over A doen ze (er hier)gemiddeld 56 lessen, over B gemiddeld 12 lessen en over C gemiddeld 8 lessen.

(er vanuitgaande dat er 4weken in 1 maand zitten)
A: 56 / 4 = 14
14 x 30 = 420

B: 12 / 4 = 3
3 x 30 = 90

C: 8 / 4 = 2
2 x 30 = 60

A, B & C diploma: 420 + 90 + 60 = 570
Dat is dan met het inschrijfgeld 570 + 12 = 582 euro in totaal.

Maarrrrrrr... Dat is dan wel het gemiddelde van het gemiddelde he? Er waren kinderen in de groep van Wilyan die veel eerder mochten afzwemmen. Ik denk dat Wilyan wel ongeveer aan die 56 lessen voor A zat. (en hij zat bij de laatsten van de groep)

[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 15-03-2009 19:55:08 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zondag 15 maart 2009 @ 17:06:28 #107
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67074789
Isa wat goed!

Ja, hoe gaat het nu met Cas trouwens?

Wij hebben morgenvroeg id een afspraak staan. Ik ben vooral benieuwd wat de arts dit keer te zeggen heeft.
De vorige keer vond hij het eerst niet nodig, het kon wel wachten, was heel kortaf en had eigenlijk helemaal geen aandacht voor Wilyan (terwijl het toch om hém draaide). Toen wij het daar eigenlijk helemaal niet mee eens waren en aangaven over een second opinion te denken heeft zijn assistente hem aangesproken. Toen mochten we twee weken later weer komen, keek hij weer en zei toen dat het wel héél nauw was.

ET staan er bij jullie geen buggy's die je kan gebruiken? (bij ons wel)
Tijn vastsnoeren in de buggy en Nienke (eventjes) in de doek bij jou?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2009 @ 18:21:58 #108
7074 moussy
kuttekop
pi_67077087
Cas is zielig, heeft de korsten er aan hangen, vooral op zn eikeltje dat had ik overigens nooit verwacht. Voor de rest heeft hij er van de week al 1 hechting uit gepeuterd en kan hij er nog steeds niet veel op verdragen, vandaag weer een losse onderbroek geprobeerd, 2 uurtjes en toen moest het uit.

Hij vindt het zelf niet zo erg, want kadootjes Vandaag kreeg hij de black pearl van vrienden van ons
Je zou er haast een boek over schrijven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 18:58:44 #109
13151 crew  Rewimo
pi_67078226
Black pearl Wat zielig dat ie nog zo zielig is met zijn korstjes en hechtingen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zondag 15 maart 2009 @ 19:25:43 #110
7074 moussy
kuttekop
pi_67079065
quote:
Op zondag 15 maart 2009 18:58 schreef Rewimo het volgende:
Black pearl Wat zielig dat ie nog zo zielig is met zijn korstjes en hechtingen
boot van de pirates of the carribean, met nog een eilandje en toeters en bellen, hij is er wel heel erg zoet mee!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 15 maart 2009 @ 19:32:47 #111
13151 crew  Rewimo
pi_67079283
Ah, dat klinkt als mooi speelgoed
  zondag 15 maart 2009 @ 19:52:29 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_67079858
voor Isa
voor Cas
En ook ik ga sparen voor zwemlessen lees ik nu
  zondag 15 maart 2009 @ 21:00:16 #113
3011 E.T.
pi_67082374
IK heb nog geen idee Noli, eerst maar eens de zwembaden in de buurt afbellen

Moussy, het klinkt pijnlijk en eng
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 15 maart 2009 @ 22:03:48 #114
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67084890
E.T. Cas gaat nu gewoon mee. Er is een grote kleedkamer waar de kinderen zich om kunnen kleden en daar wachten de ouders dus tot ze klaar zijn. (het is een zwembad op een camping, dus geen restaurantje of zo erbij) Cas had een paar speeltjes mee en er waren nog 2 jongentjes mee van zijn leeftijd. De een had de duplo-trein mee en daar zijn ze dan met de andere speeltjes erbij 3 kwartier zoet mee. Dus dat gaat nog wel.
Maar ja, ik heb er maar eentje extra om op te letten dat maakt het wel makkelijker.

Zwemles via de bso, da's nog eens praktisch zeg.

Moussy, voor Cas.
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 09:34:47 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_67093337
Noli, hoe laat moest je in het ziekenhuis zijn?

We moeten trouwens wel wennen aan het plassen van Cas, hij kan nu echt in een enorme straal plassen. Het scheelt echt dweilen, alleen kan hij nu dus ook spetteren als hij héél nodig moet plassen

Oh en ik wist helemaal niet dat sommige verzekeringen het niet vergoeden, maar die van ons gelukkig wel! Ik heb daar nooit bij stil gestaan, zelfs als het medisch is en bij kinderen vergoeden niet alle verzekeringen het. Ik heb begrepen dat het sowieso niet in het basispakket zit.
  maandag 16 maart 2009 @ 10:26:49 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67094656
We moesten er om 08.25uur zijn.
We zijn dus alweer terug en hebben Wilyan alweer op school afgeleverd.

Maar jij poste ooit iets.. *ff gezocht en gevonden*
quote:
Op dinsdag 25 november 2008 08:31 schreef moussy het volgende:
We zijn gister met Cas naar het ziekenhuis geweest, het had echt wel een broertje van Wilyan kunnen zijn.
Ik begin steeds meer te twijfelen of we stiekem idd geen familie zijn.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 11:01:07 #117
7074 moussy
kuttekop
pi_67095564
het begon bij de krullen he

Maar hoe was het nou daar, wat vonden ze er zelf allemaal van?
  maandag 16 maart 2009 @ 12:19:02 #118
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67097957
Was een kort gesprek.
Arts heeft heel even gekeken en het was eigenlijk duidelijk genoeg. Wilyan heeft schijnbaar alweer littekenweefsel door scheurtjes. Als je scheurtjes hebt, krijg je littekenweefsel, littekenweefsel maakt het resterende voorhuid wat er nog zit weer nauwer en dan krijg je weer meer scheurtjes, dus weer littekenweefsel, nauwer, enz, enz..

Dus volgede week vrijdag hebben we een afspraak bij anesthesiologie want hij mag dus nog een keer. Deze keer dus voor hetzelfde als Cas.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 12:28:31 #119
7074 moussy
kuttekop
pi_67098196
Ah nou... ben wel blij dat het bij Cas in 1x gedaan is

Ik heb net gebeld ivm die korsten op de glans, pft ik kon zelfs niet meer op het nette woord voor eikel komen , maar gelukkig wist ik het weer toen ik belde voorhuid zat verkleefd, vandaar dat het 'stuk' is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 16 maart 2009 @ 12:30:55 #120
13151 crew  Rewimo
pi_67098256
Arme Wilyan, moet ie nog een keer
  maandag 16 maart 2009 @ 12:53:18 #121
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67098750
Ah vandaar dat ik me dat ook al niet kon herinneren van Wilyan of van M. Maar best logisch dan die korstjes.

Tja, wij weten ook niet helemal wat we er van moeten vinden. Aan de ene kant ben ik wel blij dat er verder niet aangemodderd gaat worden met andere "oplossingen" zoals zalf (ik weet trouwens ook niet of dat na een gedeeltelijke circumcisie uberhaubt wel gedaan word) maar aan de andere kant is het ook wel weer sneu dat hij toch weer een operatie moet.
(alhoewel hij dat helemaal niet erg vind want -> kadootje(s) )

Ik vind het zelf weer jammer/lastig omdat je geen zekerheid hebt over wannneer hij aan de beurt is. Zit je weer de hele tijd te wachten op dat telefoontje. En als dat dan komt, kan het zijn dat hij bij wijze van de volgende dag al mag komen.
(wat voor ons hier ook weer extra 'handig' is omdat Wilyan en ik al zo lekker reageren op onverwachte situaties)
Plus dan kijken hoe dat uitkomt met school en zwemmen enzo (zul je zien, mag ie natuurlijk net als er een schoolreisje is of bijna mag afzwemmen o.i.d. Dat geluk hebben wij altijd.. )

Ach het is dan even niet anders en met zwemles kan dan wel wat geregeld worden mocht het toevállig zo uitkomen.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 16 maart 2009 @ 13:08:47 #122
7074 moussy
kuttekop
pi_67099167
Dat wachten vond ik ook waardeloos, maar wij kregen een brief een week van te voren, dat was dan weer wel fijn, een week de tijd om het te vertellen.

Cas was net begonnen met zwemles en dat vindt hij niet zooo geweldig, 2-3 weken na de ingreep mag hij weer zwemmen, wij betalen per les via een zwemkaart die je dan koopt en die heb ik laten blokkeren ivm de vervaldatum. Ik betaal trouwens 4,50 p zwemles.

Als René straks thuis is hijs in hem in een onderbroek, gister hield hij het 2 uurtjes vol, dus daar reken ik nu ook op, dan prop ik hem ine en joggingbroek en in de buggy, éven een frisse neus halen, inmiddels wordt ik zelf ook gek van het binnenzitten. Cas kan wel lopen, maar ehm.. moeilijk
  maandag 16 maart 2009 @ 13:18:28 #123
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67099449
Wilyan ging hupsen toen hij in het ziekenhuis uit het bed stapte. Want er zat 'daar' iets.
(ja en dan staat je moeder je daar ook nog even heel erg om uit te lachen )
Maxi, Midi & Mini
  maandag 16 maart 2009 @ 13:21:15 #124
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67099533
Maar dat van Cas is wel wat anders natuurlijk.
De eikel/glans is gewoon heel erg gevoelig. Het heeft sowieso wat tijd nodig om te wennen dat daar kleding tegen aan zit. (M. vond dat eerst ook heel irri) En al helemaal als hij er ook nog wat wondjes aan heeft, dan is het natuurlijk helemaal niet fijn!
Gewoon lekker rustig aan laten wennen.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 09:25:59 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_67127325
Ik ben nu gewoon dingetjes aan het verzinnen dat ie in de kleren moet boodschapje, en dan niet shoppen of weekboodschappen, of zoals vanmorgen, René naar school brengen, anders lijkt me de drempel zo hoog worden.

René was vanmorgen boos, wilde niet meer naar school. Ze mochten verkleed, dus René mocht zelf kiezen wat ze wilde, maar persé met schmink, kind als je dat wil, prima! Werd ze uitgelachen door een stel jongens uit dr klas dat dan alle meiden van de school zich om dr heen verzamelen omdat ze dr zo mooi vinden ziet ze dan niet... jammer... Máár, ze zit in de klas en de juf en moeders en zo vonden dr ook erg mooi dus dat haalde haar weer naar binnen. Lastig zulke dingen
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 maart 2009 @ 09:33:24 #126
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67127494
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:25 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu gewoon dingetjes aan het verzinnen dat ie in de kleren moet boodschapje, en dan niet shoppen of weekboodschappen, of zoals vanmorgen, René naar school brengen, anders lijkt me de drempel zo hoog worden.

René was vanmorgen boos, wilde niet meer naar school. Ze mochten verkleed, dus René mocht zelf kiezen wat ze wilde, maar persé met schmink, kind als je dat wil, prima! Werd ze uitgelachen door een stel jongens uit dr klas dat dan alle meiden van de school zich om dr heen verzamelen omdat ze dr zo mooi vinden ziet ze dan niet... jammer... Máár, ze zit in de klas en de juf en moeders en zo vonden dr ook erg mooi dus dat haalde haar weer naar binnen. Lastig zulke dingen
Meisjes plagen, kusjes vragen Niet leuk voor haar, maar zo typisch van jongens om zich zo te uiten... En voor wat het waard is, ik vind haar geweldig uitzien!!
  † In Memoriam † dinsdag 17 maart 2009 @ 09:40:37 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_67127681
Ik vond het ook pittig zo bij elkaar, voor een paar euro weer klaar maar dat telt allemaal niet als je eigen moeder dat zegt

Juf greep al in bij die jongens hoor ik net
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 maart 2009 @ 09:46:16 #128
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67127832
Ik zal dus nog maar genieten van de tijd dat het bij Isa wel telt Goed van de juf trouwens!

Isa wil alleen nog maar fietsen Papa heeft gisteren een standaard op haar fiets gemaakt, zodat ze 'm netjes neer kan zetten. Ze is echt helemaal blij! En mama staat er steeds bij en probeert niet emo te doen
  † In Memoriam † woensdag 18 maart 2009 @ 13:47:24 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67168966
ik had het van de week toch over dat afzwemmen voor 32,50, vanwege een debiel tegeltje?
t was dus nog zonder tegeltje
ik kon dus NOG 8 euro dokken, voor dat bewuste tegeltje.
dat maakt afzwemmen even 40,50
dat is verdorie een maand zwemmen
maar goed, voor je kind doe je alles
en hij was zoooo blij en hyper vanochtend. hij moest met zijn kleren aanzwemmen.
vondtie geweldig
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 18 maart 2009 @ 13:49:45 #130
13151 crew  Rewimo
pi_67169047
Pfff wat een geld. Ging het goed met kleren aan zwemmen? Christan heeft dat ook een aantal keren moeten oefenen. En toen verloor hij dus bij het proefzwemmen zijn plastic schoen in het diepe
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 11:00:03 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_67232967
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 09:46 schreef Sjeen het volgende:
Ik zal dus nog maar genieten van de tijd dat het bij Isa wel telt Goed van de juf trouwens!

Isa wil alleen nog maar fietsen Papa heeft gisteren een standaard op haar fiets gemaakt, zodat ze 'm netjes neer kan zetten. Ze is echt helemaal blij! En mama staat er steeds bij en probeert niet emo te doen
Lief he

Cas is gister op controle geweest, arts zag hoe hij liep en zei, hij loopt wel nog wat moeilijk he

Hij dacht gister ook een stukje te gaan fietsen, na 2 meter zag ik hem afstappen, terug lopen, er is niemand buiten mam, ik ga wel tv kijken
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 11:03:36 #132
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67233072
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:49 schreef Rewimo het volgende:
Pfff wat een geld. Ging het goed met kleren aan zwemmen? Christan heeft dat ook een aantal keren moeten oefenen. En toen verloor hij dus bij het proefzwemmen zijn plastic schoen in het diepe
ja hoor, t gaat prima. van de week was ik zijn waterschoenen kwijt, dus heeftie gewoon met geoxen aan gezwommen. toevallig vond ik ze gisteravond weer terug en vandaag heeftie de waterschoenen geprobeerd.
de geoxen waren toch een stuk zwaarder en hij heeft in zijn oneindige wijsheid besloten dat het toch de waterschoenen worden
hij heeft er zo'n zin in morgen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:04:33 #133
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67233103
Hi hi hi.. Isa!
Zo heb ik dochter van oppas vandeweek even weer geholpen om zelf wegfietsen. Nu kan ze ook niet meer stoppen met rondjes fietsen. (ze kán wel stoppen hoor )

Och arme Cas.. Maar zei de arts er verder niks van dan dat hij (nog) zo moeilijk loopt?
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:05:51 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67233146
Goedzo Luca!
Fijn dat hij er zelf ook zin in heeft nu.
Maxi, Midi & Mini
pi_67243605
Wat gaat het goed met onze zwemwondertjes!
Mickemonster heeft zn eerste proeflesjes er op zitten en vind het geweldig!

Met de pubers heb ik he tff gehad!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 19:57:01 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67249208
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:48 schreef vamperotica het volgende:
Wat gaat het goed met onze zwemwondertjes!
Mickemonster heeft zn eerste proeflesjes er op zitten en vind het geweldig!

Met de pubers heb ik he tff gehad!
ik voel helemaal met je mee.
ging het maar eens over en kwam dat verstand maar eens boven
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 19:57:36 #137
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67249229
en boven zit luca in bad luidkeels het wilhelmus te zingen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:13:35 #138
37150 livelink
pi_67249753
Vaderlandslievend kind heb jij, Lady

Volgende week hebben ze bij ons op school grootouderdag. Voor de kinderen van groep 1 t/m 3 zijn opa's en oma's welkom. Helaas is het voor mijn ouders en mijn schoonmoeder onmogelijk om te komen. Ik vind dat nu zo naar voor de kinderen. Ik heb echt de neiging om ze van school te houden of in ieder geval Job maar ziek te melden. Het lijkt me zo sneu voor het jochie als hij niemand heeft. Aan Katja kan ik het denk ik wel uitleggen.
Het zijn op zich zulke leuke initiatieven van school, maar op een of andere reden pakt het voor ons altijd zo rottig uit
pi_67250947
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:57 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik voel helemaal met je mee.
ging het maar eens over en kwam dat verstand maar eens boven
Verstand? Hebben ze dat dan?

Mevrouw staat er niet echt lekker voor op school ( heeft nog erg de basisschoolinstelling) en ik zou r helpen met dr huiswerk....
Nou moest ze voor aardrijkskunde lerne...Prima, schemaatje gemaakt, zo had ze ook nog tijd voor Hyves en MSN ( mevrouw is een beetje verliefderig aan het worden...) en werd er ook goed geleerd..Ik had in het begin van de week dr agenda gevraagd en daar stond nog iets over een proefwerk en een SO... Dus ik vraag daarna verteld ze glashard dat dat proefwerk verzet is naar volgende week.......
Niet dus
pi_67251102
livelink heb je geen buurman/buurvrouw of ander iemand die mee zou kunnen?
Kan me voorstellen dat een school daar niet zo moeilijk over zouden doen, en wellicht zijn er anderen kenissen in je omgeving die met Job en Katja meekunnen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:55:43 #141
37150 livelink
pi_67251322
Ja, daar had ik ook al aan gedacht. Ik zal het inderdaad aan mijn buurvrouw vragen. Goed idee!
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 21:20:43 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67252374
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:45 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Verstand? Hebben ze dat dan?

Mevrouw staat er niet echt lekker voor op school ( heeft nog erg de basisschoolinstelling) en ik zou r helpen met dr huiswerk....
Nou moest ze voor aardrijkskunde lerne...Prima, schemaatje gemaakt, zo had ze ook nog tijd voor Hyves en MSN ( mevrouw is een beetje verliefderig aan het worden...) en werd er ook goed geleerd..Ik had in het begin van de week dr agenda gevraagd en daar stond nog iets over een proefwerk en een SO... Dus ik vraag daarna verteld ze glashard dat dat proefwerk verzet is naar volgende week.......
Niet dus
ik heb ondertussen alweer wat jaartjes ervaring

ik kan het als volgt samenvatten:
het hoofd van een puber is net een grabbelton: vol met zaagsel met hier en daar een verrassing verstopt.
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 21:22:14 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67252425
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:13 schreef livelink het volgende:
Vaderlandslievend kind heb jij, Lady
hij kijkt veel naar voetbalwedstrijden.
ik denk dat hij het daarvan opgepikt heeft, ik zou niet weten waar hij het anders vandaan zou kunnen hebben.
  † In Memoriam † vrijdag 20 maart 2009 @ 21:23:31 #144
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67252466
wat leuk, grootouderdag en wat jammer dat het voor de grootouders bij jou onmogelijk is om te komen.
maar er zullen toch ook kinderen zijn waarbij de grootouders overleden zijn? hoe lossen die dat dan op?
  zaterdag 21 maart 2009 @ 09:13:17 #145
156412 hestria
erg gastvrij
pi_67262636
even een vraagje, Michelle zit nu 2 weken op school en ze is zo ontzettend moe, ze ligt echt om 18:00 op bed en slaapt dan tot 7:00. en dan woensdag en vrijdag een middagslaap.
En nog blijft ze moe. Volgens de juf is ze idd moe maar kan ze het goed aan en doet goed mee in de klas, maar loop nu toch te twijfelen of ik haar een paar middagjes extra thuis moet houden, ze heeft standaart de woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij, maar mischien ook nog de maandag of dinsdag middag vrij?
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_67262693
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:13 schreef hestria het volgende:
even een vraagje, Michelle zit nu 2 weken op school en ze is zo ontzettend moe, ze ligt echt om 18:00 op bed en slaapt dan tot 7:00. en dan woensdag en vrijdag een middagslaap.
En nog blijft ze moe. Volgens de juf is ze idd moe maar kan ze het goed aan en doet goed mee in de klas, maar loop nu toch te twijfelen of ik haar een paar middagjes extra thuis moet houden, ze heeft standaart de woensdagmiddag en vrijdagmiddag vrij, maar mischien ook nog de maandag of dinsdag middag vrij?
Hoe is ze verder? Is ze "alleen" moe, of ook vervelend en hangerig enzo?
En wat vindt ze zelf van school?
Als ze het hartstikke leuk vindt en er verder niet "vervelend" van is, zou ik het nog lekker even aankijken....
Het ís ook heel vermoeiend inhet begin, die hele dagen naar school, nieuwe regeltjes, nieuwe indrukken enz.....
Maar je kent je kind zelf het beste....En zo af en toe een middagje thuis is toch ook prima?
pi_67262797
dat moe zijn klinkt bekend, wij hebben altijd gewoon volgehouden omdat kinderen aangaven het heel leuk te vinden, savonds maar vroeg naar bed 18.00 en inderdaad bijslapen als het kan/echt nodig is.

Hier weer verkouden..de jongste is net een zeehond, zijn longen zijn wel school maar hij hoest
proest en snottert echt walgelijk. Hij wil nu wel judo-en dus gaat ie dat lekker doen !
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:15:32 #148
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67270599
Hier hetzelfde.
Zelfs Wilyan gaat af en toe 's middags nog wel even op bed hoor. Zoals gisteren bijvoorbeeld. Dan heeft hij het deze week gewoon wat druk gehad en is hij gewoon helemaal op.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † zaterdag 21 maart 2009 @ 20:21:08 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67276633
ik heb een gediplomeerd kind
diploma A is binnen
en nu op naar B
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 maart 2009 @ 20:34:38 #150
13151 crew  Rewimo
pi_67276960
Goed zo Luca! Gefeliciteerd!
pi_67279788
Luca ! Gefeliciteerd met je A-dilpoma !! Succes met het halen van B !
  zondag 22 maart 2009 @ 16:35:36 #152
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67297460
Gefeliciteerd, Luca!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 23 maart 2009 @ 19:12:23 #153
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67333398
'Ontzettende hufterkop,' zei dat lieve kleuterkind van mij met ogen vol vuur. Ze had gelijk. Ik reageerde flauw en hufterig op haar gedrag. 'Wat vreselijk gemeen ben jij. Ontzettende hufterkop.'

En nog voordat ze de kamer uit was, begon ze al te huilen van schrik. Omdat ze zo boos was geworden. Mijn zachte kleuterkind, dat schijnbaar ook dat soort woorden kent. En ik bleef verbaasd achter

maandag 23 maart 2009 @ 19:16:11 #154
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67333519
Oh LB, da's wel heel onverwacht zeg! Zijn jullie er wel verder uitgekomen nog? Ik zou echt heel verbaasd staan als Bram zoiets zou zeggen en die heeft nog twee broers waar hij nog eens wat oppikt.
Maar zoals ik Jolie inschat past dit bijna niet bij haar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:21:50 #155
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_67333701
Nee dit past echt niet bij haar. Bij mij wel dus dat kan wat verklaren En we zijn er wel uitgekomen hoor maar ik was echt zo verbaasd. Ik moest ergens ook een beetje lachen maar dat gebeurde gelukkig niet want ze was al boos omdat ik flauw deed. Maar ze schrok er zelf enorm van. En da's maar goed ook natuurlijk.
  Jubileum moderator maandag 23 maart 2009 @ 20:15:21 #156
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67335620
Gefeliciteerd Luca, wat knap

Hestria het klinkt ontzettend bekend. Ik hield Iris niet extra thuis uit voorzorg maar hield haar wel thuis als ze tussen de middag zat te knikkebollen boven haar boterham. Ik denk dat jij zelf het beste kunt inschatten of het teveel is voor haar, of het nodig is dat ze wat extra slaapt of rust neemt.

Livelink heb je nog een surrogaat opa of oma gevonden?

LB eh..... !! Ik zou denk ik even met mijn mond vol tanden staan denk ik, als Iris zoiets eruit zou flappen Wow!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 maart 2009 @ 20:18:27 #157
13151 crew  Rewimo
pi_67335752
Oei LB, daar zou ik ook van schrikken (of het nu terecht is of niet ). Zulke woorden uit zo'n klein meiske. Ze pikken heel wat op hè...
  maandag 23 maart 2009 @ 20:24:14 #158
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_67335979
Beste taal LB

Hier een ziek wichtje, ze heeft roodvonk
zelfs de GGD wordt daar voor ingelicht
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 maart 2009 @ 20:31:21 #159
13151 crew  Rewimo
pi_67336284
Roodvonk? Dat is behoorlijk besmettelijk meen ik. -knip-

Beterschap voor Zoë!

Mous, hoe is het met Cas?

[ Bericht 25% gewijzigd door Rewimo op 23-03-2009 20:46:32 (Klopte niet) ]
  Jubileum moderator maandag 23 maart 2009 @ 20:34:07 #160
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67336387
Ja dat klopt Rottdog, daar schrok ik ook zo van toen Iris het had. Beterschap, zeker de 1e keer zijn ze er goed ziek van
Roodvonk is niet gevaarlijk voor zwangeren trouwens, dat is Rode hond, een veel voorkomend misverstand.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 23 maart 2009 @ 20:45:58 #161
13151 crew  Rewimo
pi_67336849
O, dan ben ik daarmee in de war denk ik, tnx. Zal mijn post even aanpassen.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:47:40 #162
61800 Rottdog
pi_67336922
Kwa ziek zijn valt het wel mee of ondeugendheid moet een symptoom zijn Noemen der nu al bonte-

Maar idd Lois ik schrok er best van hoorde ineens allerlei alarm bellen afgaan.

Ze melden het bij de GGD omdat als er teveel meldingen komen ze bestrijdingsvoorlichting op school willen geven om het in te dammen. Daarbij een melding richting huisartsen willen doen om kinderen die komen met keelpijn direct een antibiotica kuur te geven.

Na al deze uitleg werd het bij mij ook weer rustig.

Werd me aangeraden om een melding te doen naar school, ik bellen blijkt er ook de rode hond kinderziekte rond te dwarrelen. Lekker zaakkie dus daar op school maar mag wel een weekje van mijn kind thuis genieten
  maandag 23 maart 2009 @ 20:58:33 #163
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67337350
Bij ons op school heerst het ook. Maar de GGD doet er heel luchtig over. Kinderen krijgen geen antibiotica maar mogen na een week wel weer naar school. Terwijl ik altijd geleerd heb dat het pas over is ná het vervellen. Maar het is niet zó besmettelijk gelukkig. Goed hoestprotocol en goed handen wassen maken al dat het bijna niet over te geven is. Maar ellendig is het wel als je het wél krijgt. Beterschap voor jullie!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:05:30 #164
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_67348878
Het tweede rapport hier is binnen en het ziet er goed uit. Aandachtspunten zijn zoals altijd de tafeltjes, spelling en technisch lezen. Hij staat nog steeds op de nominatie om volgend schooljaar getest te worden op dyslexie, maar krijgt nu al alle mogelijke RT-hulp en ondersteuning die de andere dyslexie-kids krijgen.

Alle andere vakken zijn dikke voldoendes. De verhalende vakken als natuur, geschiedenis en aardrijkskunde blijven favoriet en dit jaar is daar ook Engels bij gekomen, waar hij een 9,5 voor op zijn rapport heeft staan. Kortom, het gaat over het algemeen allemaal beter dan bij het eerste rapport en door zijn vermoedelijke dyslexie zijn er gewoon een aantal vakken waar hij moeite mee blijft houden.

Wel heeft hij nu een ommezwaai gemaakt in het lezen. Hij is twee weken geleden alleen naar de bieb geweest en bracht Zilvertand van Paul van Loon mee. De afspraak was dat hij iedere dag twee hoofdstukken zou lezen, maar af en toe betrapt hij er zichzelf op dat hij er wel 3 of 4 heeft gelezen. En hij vind het nog leuk ook .
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2009 @ 10:13:12 #165
13151 crew  Rewimo
pi_67349089
Wauw, dat klinkt goed, Sjeekie Zeker de liefde voor lezen Christan leest ook wel maar ik zie hem (jammer genoeg) niet echt lekker met een boekje in een hoekje zoals ik vroeger. Hij vraagt wel steeds vaker of hij in bed nog even mag lezen dus dat moedig ik lekker aan

Aan de andere kant speelt hij vaak buiten en dat is natuurlijk ook heerlijk

Lois, wanneer ging Eva nu wennen op haar nieuwe school?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:27:35 #166
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_67349490
Hoe vaak (per jaar) krijgen de kinderen bij jullie een rapport? Wilyan krijgt maar twee keer een rapport.
M. en ik zijn dat helemaal niet gewend, wij kregen drie keer in het jaar het rapport mee.
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2009 @ 10:29:17 #167
13151 crew  Rewimo
pi_67349554
Christan krijgt er ook maar twee. Ik vind het ook vrij weinig, wij kregen er inderdaad meer.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 10:33:46 #168
44200 Sjeekie_Beekie
pi_67349686
Hier krijgen ze 3 rapporten: november, maart en juni/juli. Ik kan me van mijn basisschool wel herinneren dat wij er ook drie hadden ieder jaar.

Hier is buitenspelen de favoriete bezigheid. Alle andere dingen zijn daar ondergeschikt aan, al houdt hij ook van judoën, legoën en computeren. Afgelopen zaterdag EN zondag kreeg ik een zandmonster mee naar huis. We waren met de hond naar het bos bij de Efteling gegaan. Ze hebben daar van de week 2 flinke bergen met wit zand neergegooid voor Bosrijk, het bungalowpark wat ze daar aan het bouwen zijn.

Hij zat van top tot teen onder het zand, van zijn haren tot in zijn boxershort. Op de terugweg dacht hij dat zijn voeten ineens een maat gegroeid waren, omdat ze zo strak in zijn laarzen zaten. Onderweg dus die dingen met moeite uitgetrokken en er kwam me toch een lading zand uit!

Hij was echt blij dat hij nu na het eten nog eventjes op straat kan spelen. Ik merkte dat hij dat wel ontzettend gemist had de afgelopen maanden. Nog een klein weekje en dan is de klok weer verzet. Hij vind het ook altijd leuk om mee te gaan naar de hondenschool. Morgen hebben we examen op het hoofdveld, maar vanaf volgende week gaan we naar het jachtveld om daar met de jachttraining te beginnen. Hij was zich al helemaal aan het verheugen als hij van de trainer het veld in mag om het wild [kraai, konijn, duif, eend] te gaan verstoppen.

Ik roep voor de gein wel eens dat ik denk dat hij patholoog of paleontholoog wordt. Hij vind botten en schedels helemaal geweldig. Vorige week heb ik een tekenboek voor hem gekocht van wilde dieren, waar ook de skeletbouw wordt uitgelegd. Hij is helemaal aan het tekenen geslagen en vind het geweldig. Klinkt ergens wel morbide, maar hij vind het interessant. Mijn collega van het mortuarium is ook een goede vriend van me, die hoort hij het liefst helemaal uit over zijn werk. Het liefst zou hij daar een kijkje komen nemen, maar dat kan natuurlijk niet zomaar. Dus iedere dag als ik thuiskom van mijn werk, vraag hij of ik nog op het mortuarium geweest ben en wat ik dan gezien heb. Ik kom er bijna nooit en zelden tot nooit ligt er iemand op de snijtafel, maar dat maakt hem niets uit.
Oudste, Jongste en Lara
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 10:37:02 #169
7074 moussy
kuttekop
pi_67349797
Beterschap voor Zoë

Cas gaat wel lekker hoor, ook weer naar school, maar ik twijfel of ik hem wel laat zwemmen vanmiddag, denk het maar niet, het is niet helemaal dicht en dat chloor is best wel heftig natuurlijk, en ik wil ook niet dat hij er nu nog 1 of andere vieze infectie overheen krijgt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2009 @ 11:06:57 #170
13151 crew  Rewimo
pi_67350802
Nee daar zou ik nog maar even mee oppassen, een infectie loop je snel op in zwemwater denk ik.

Sjeekie, in de Waanzinnigomteweten-serie heb je een boek over het menselijk lichaam, is vast wat voor je spruit

Edit: deze

dinsdag 24 maart 2009 @ 11:13:39 #171
61800 Rottdog
pi_67350988
Zou het dan nog niet doen Mouss, hij moet er nog langer mee doen dan vandaag
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 14:00:13 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_67356523
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:13 schreef Rottdog het volgende:
Zou het dan nog niet doen Mouss, hij moet er nog langer mee doen dan vandaag
Ja dat ook Hij mag idd nog niet zwemmen van ziekenhuis en zwembad zei het ook toen ik belde om te zeggen dat ie niet kwam.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:08:15 #173
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67356783
Moussy, dan is volgende week toch vroeg genoeg?
Eerst wachten tot het helemaal dicht is lijkt mij.
-o, dat wist je inmiddels al-

LB, dat verwacht je idd niet van zo'n lief meisje als Jolie. Maar ja, ook kleine lieve meisjes hebben oortjes op steeltjes en af en toe een uitbarsting. Dan merk je ineens dat ze nu op school zitten en veranderen onder je neus.
Léon test ook regelmatig allerlei woorden, maar niet in zijn woede (nog) gelukkig. Gewoon om te kijken hoe ik reageer.
Hij was laatst wel heel erg onder de indruk dat zijn neef van 7 tegen een groep irritante meisjes 'kutmeiden' zei. Daar heeft hij het nog over en dan ook met die grote ogen alsof hij water heeft zien branden. Heeft zijn neef weer van zijn oudere broers en zo komt alles weer bij de kleintjes terecht.

Ik wil nog wel even een voor de zwemgroep van Léon.
Gister is hij weer geweest en niemand heeft gehuild. Ze hebben zelfs gelachen. Het was echt een perfect lesje. Ook het jongentje wat het al die lessen zo vreselijk moeilijk had. Ik was echt blij ook voor zijn moeder.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 14:11:09 #174
44200 Sjeekie_Beekie
pi_67356897
@Rewimo: die heeft hij inderdaad, net als die over de "Dooie Dino's"

Ik vind ze zelf ook leuk om te lezen, dus soms zitten we samen op de bank elkaar wetenswaardigheden te vertellen.
Oudste, Jongste en Lara
pi_67357710
Hier hebben we denk ik op 2/3 na alle WOTW boeken Merijn kan je alles vertellen, hij zuigt die boeken echt naar binnen. Heerlijk ! Ik vind ze lastig lezen, door alle verschillende lettertypes, kleine stukjes en zo. Zal wel door mijn dyslexie komen. Merijn leest trouwens ook graag de donald duck pockets en nu is hij bezig in Thea Beckman. De serie over de 100 jarige oorlog.

Timo is avi uit !!!! Eindelijk vind juf hem oud genoeg voor avi 9+ (is avi uit)... Eigenlijk was ie dat in juni al officieel maar de juf deed wat lastig. We (lees Timo en mamma) hadden geen zin in een strijd en stiekem las ie toch al die boeken in de klas. De omslag kwam in de bieb, ze hadden voorlichting over de bieb en hij dook natuurlijk gelijk de wetenschaps hoek in. Juf zag toen wel in dat hij toch niet te remmen is met lezen Nu mag ie dus officieel alles lezen

Hier krijgen ze 2 rapporten, een in februari en een in juni. Ik vind het te weinig. Maar school wil maar 2, ondanks de hevige strijd van de ouders. Wel zijn er 3 contactmomenten per jaar, 2 verplicht, 1 op oproep.
Wij spreken veel vaker met de juffen/meester ivm de ontwikkeling van de kids.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:19:22 #176
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_67359100
Dat lijken mij ook echt boeken voor Léon straks. Ik vermoed dat hij ze ook naar binnen zuigt.
Eventjes wachten tot hij wat ouder is.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:05:22 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67360833
En Hema verkoopt ze, daar kosten ze 6,95 (geen idee wat het in de boekhandel kost trouwens) Ik mijn jongens geven er regelmatig een kado met een feestje.

En wat goed dat het nu lekker gaat op de zwemgroep Dutchie! En Luca nog gefeliciteerd met je A diploma
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2009 @ 16:36:12 #178
13151 crew  Rewimo
pi_67361979
Dat kosten ze in de boekhandel ook Toffe boeken, Christan vindt die over archeologie ook zo leuk
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:15:14 #179
37150 livelink
pi_67366905
Jolie , dat verwacht je inderdaad niet.

Zoë, beterschap. Ik vind roodvonk ook eng klinken, maar gelukkig valt het dan toch nog mee.

Morgen is de grootouderdag op school, maar de kinderen accepteren wonderwel dat hun opa en oma's niet kunnen komen. Ze mogen aansluiten bij de opa en oma van vriendjes van ze en ze hebben het al helemaal geregeld. Zelf vind ik het wel erg jammer dat mijn ouders niet konden , maar ja.
pi_67367350
Hier krijgen ze geen rapporten, we hebben wel 4 prive contactmomenten en 4-5 klassikale contactmomenten. Aan het eind van het jaar krijgen de kinderen wel een klein 'getuigschriftje' met een verhaaltje hoe juf het jaar met het kind ervaren heeft, hoe ze samen gegroeid zijn, wat ze gedaan hebben, hoe dat ging, wat ze enorm goed kunnen of wat ze samen volgend jaar nog meer gaan oefenen, evt een anekdote etc etc
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 19:33:32 #181
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67367492
lezen jullie nog voor? ik wel. we vinden het allebei altijd een gezellige afsluiting van de dag. hij ligt in bed en ik zit op zijn bank en lees een stukje voor.
alleen vind ik het boek wat hij uitgekozen heeft een nogal naar boek.
het is een mythisch verhaal over een mensenkind dat in de elfenwereld terechtkomt en moord en doodslag is bijna dagelijkse kost. van de week al doorgesneden kelen, vanavond vergiftigde brooshoorns (eenhoorns). ik vind het nou niet echt een kinderverhaal, maar luca ligt er niet van wakker en vindt het wel spannend.
ben ik dan zo'n meut dat ik mijn bedenkingen heb bij zulke verhalen?
  dinsdag 24 maart 2009 @ 19:39:13 #182
37150 livelink
pi_67367678
Ik zou denk ik alleen maar boeken willen voorlezen die ik zelf leuk vind om te lezen. Zo egoistisch ben ik wel. Ik vind het erg leuk om te horen dat je nog voorleest, hoewel Luca ook zelf kan lezen. Ik hoop dat later ook te doen, met als voorwaarde dat ik het boek uit mag kiezen . De niet leuke boeken mogen ze dan lekker zelf lezen.

Ik had op de middelbare school een leraar Nederlands die 1x per maand een hele les voorlas. En alle pubers van 12,13 jaar waren dan muisstil. Daar heb ik nog steeds zulke goede herinneringen aan.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:00:09 #183
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67370677
Oh ik lees ook nog steeds voor hoor. Óók bij mijn oudste die ook 9 is. alleen niet meer elke dag omdat hij ook wel langer opblijft. Maar we vinden het beide fijn.
Wel kies ik dan iets wat ik ook leuk vind. Sommige boeken dus niet. Nu zijn we bezig in Pjotr. En het stimuleert ook zijn eigen lezen omdat hij dan benieuwd is hoe het verder gaat. Niet dat ie weinig leest maar sommige boeken begint ie niet aan maar door voorlezen wél.
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 21:02:26 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67370763
ik hou erg van kinderliteratuur. dat heb ik overgehouden aan mijn jaar pabo. het was mijn favoriete vak. luca's boekenkast staat vol met boeken die we door de loop der jaren heen hebben (voor)gelezen. ik wilde graag de griezelbus-serie voor gaan lezen, maar hij kwam met dit boek terug van een logeerpartij bij oma. nou ja, misschien hierna dan maar, of ik moet er zelf maar in beginnen.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:04:26 #185
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67370839
Oh griezelbus! Die hebben we ook allemaal. alleen deel 0 ontbreekt nog geloof ik. Leuk zijn die!
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:06:44 #186
3011 E.T.
pi_67370934
Hier liggen de Beckman's ook al te wachten op de kinderen
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 21:08:29 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67371007
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:04 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh griezelbus! Die hebben we ook allemaal. alleen deel 0 ontbreekt nog geloof ik. Leuk zijn die!
ja echt wel, leek me ook wel een aardige opvolger voor het brave dolfje weerwolfje
  † In Memoriam † dinsdag 24 maart 2009 @ 21:10:41 #188
37843 lady-wrb
kortaf
pi_67371080
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:06 schreef E.T. het volgende:
dat zijn ook hele mooie boeken idd.
hoewel ik het wonder van frieswijck ook weer te gewelddadig vind om zo voor te lezen.
(ik heb m vorig jaar 3 keer achter elkaar gelezen, ik had m in mijn nachtkastje liggen )
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:10:56 #189
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67371091
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:06 schreef E.T. het volgende:
Ja, dat is nog niet aangeslagen helaas. Misschien wachten tot hij een beetje ouder is nog. De kinderen van moeder Aarde trilogie zijn nog steeds mijn favoriete boeken geloof ik )
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:12:12 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_67371143
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:08 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ja echt wel, leek me ook wel een aardige opvolger voor het brave dolfje weerwolfje
Ja, die leest mijn middelste nu. Oh ik heb heel vaak wel een smoes om weer boeken te gaan kopen met de jongens
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 maart 2009 @ 21:29:51 #191
13151 crew  Rewimo
pi_67371800
Dolfje leest Christan ook. En ik ben De Kleine Man van Erich Kästner aan het voorlezen, dat vond ik zelf vroeger altijd zo leuk! Ik heb het tig keer geleend uit de bieb Hij is nu ook helemaal gek van Die Wilden Kerle, dat is een Duitse serie over een voetbalelftal, da's helemaal hot hier in DLD. Zijn films van en zo. Ik heb van de week 2 shirts voor hem gekocht op eBay, hij ging helemaal uit zijn dakje
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:54:11 #192
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_67372815
Ik lees ook nog elke keer voor. Maar inderdaad wel boeken die ik zelf ook leuk vind. Soms lees ik voor straf niet voor, maar vind het dan zelf ook eigenlijk wel jammer (en meestal vergeet ik dat ik niet zou voorlezen). Momenteel lees ik Daan voor uit "Het verraad van Holland". Hij vindt historische romans wel leuk momenteel, maar niet om zelf te lezen of er teveel van te lezen (voorlezen gaat natuurlijk een heel stuk langzamer).
Judith vindt de boeken van "Kolletje" en "Jubelientje" erg leuk. Zijn ook erg leuk om voor te lezen .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_67373249
Ik vond de boeken van Paul van Loon helemaal geweldig toen ik op de basisschool zat Kan niet wachten tot ik ze voor kan gaan lezen Dylan vindt boeken nu al helemaal geweldig, hij kan niet lang genoeg voorgelezen worden en hij gaat heel graag naar de bieb. Heerlijk

voor Cas en Zoë.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 maart 2009 @ 22:42:22 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_67375008
Voorlezen Lezen Boeken

We zijn hier bezig in Pluk, Isa vindt het helemaal geweldig! Zelf ben ik toevallig weer bezig in een trilogie van Beckman, Geef me de vrijheid en Triomf van verschroeide aarde inmiddels uit en alweer halverwege Het rad van fortuin. Heb ik uit de bieb, maar wil ze graag ooit allemaal op de plank hebben staan! Hasse Simonsdochter (mijn absolute favoriet) en de Thule Trilogie heb ik al...

Isa gaat ook graag naar de bieb en 's avonds in bed mag ze altijd nog even lezen. Zijn we ooit mee begonnen (met boekjes kijken...) toen ze heel moeilijk in slaap kwam en veel huilde. Boekje in bed deed wonderen toen en nu is het onderdeel van ritueel, eerst voorgelezen worden en dan nog zelf lezen. Ze leest dan haar knuffels voor
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:16:02 #195
45621 Suzanna
Mama van...
pi_67376416
Oh Sjeen, jij ook al zo'n Beckman-fan? Ik heb ze ook allemaal minstens twee keer gelezen, sommige zelfs drie of vier keer, en ze blijven nog steeds leuk. Wat grappig dat Hasse Simonsdochter jouw favoriet is, dat is de mijne ook maar dat heb ik nog nooit ergens eerder gehoord of gelezen! Ik kon me daar helemaal in inleven dat boek, al liep het wel 'slecht' af...

Noa houdt wel van boekjes voorgelezen krijgen maar kan zich nooit zo lang concentreren als Emma (die een jaar jonger is). Grappig is dat. Als Noa na 1 verhaaltje al genoeg heeft gelezen, wil Emma er nog 10.
pi_67381373
Voorlezen ? Zelden nog... ik ben niet een goede voorlezer en de kids lezen zoveel sneller als ze zelf lezen. Ik word wel regelmatig voorgelezen
Ik denk dat Merijn die van de verschroeide aarde nu leest (yep gechecked...hij is nu bezig in Rad van Fortuin) Hij heeft wel al de serie rondom kruistocht in spijkerbroek gelezen. Hij leest ook graag de historische verhalen, maar ook SF vinden ze leuk, zo hebben ze hier de heel starwars serie gezien
Dolfje is hier al uit, de griezelbus heeft Timo net uit de bieb mee, deel 2. Deel 1 heeft ie thuis. Hij roept nu dat ie de rest ook thuis wil van mij mag ie.

WOTW koste 6.50 maar sinds 1-1 09 6.95. Soms tref je nog een boekhandel waar ze niet omgeprijsd zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stout op 25-03-2009 07:29:50 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 maart 2009 @ 07:17:47 #197
13151 crew  Rewimo
pi_67381481
Ik las alle Beckmans ook stuk vroeger We hebben hier geloof ik 4 delen Griezelbus staan, ik heb ze gelezen, Christan nog niet. De film hebben we ook ergens, nog niet gekeken, Christan wilde (nog) niet Ik lees nog steeds graag kinderboeken trouwens.
pi_67386277
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:42 schreef Sjeen het volgende:
We zijn hier bezig in Pluk
Wij ook, ik heb het zelf altijd een geweldig boek gevonden en heb het dan ook heel snel aangeschaft toen Dylan er was. Evenals het grote Jip en Janneke boek, meteen alle verhaaltjes bij elkaar. Ik heb ook nog mijn oude J&J boekjes, inclusief scheuren, tekeningen en stickers erin Die gaan altijd mee op vakantie.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 maart 2009 @ 22:37:55 #199
13151 crew  Rewimo
pi_67411996
Morgenmiddag 15-minutengesprek. Ben benieuwd
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 maart 2009 @ 17:13:07 #200
13151 crew  Rewimo
pi_67436106
Ik ben trots op onze zoon

Hij doet het heel goed op school, heeft echt enorme vorderingen gemaakt en juf is heel tevreden! Zijn Duits is heel goed (schrijven en lezen nog wat beter dan spreken), Sachkunde ging ook goed (is een soort Kennis der Natuur zoals wij vroeger hadden), en hij doet het over het algemeen heel goed. Zelfstandig werken gaat ook steeds beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')