abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:55:21 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67167343
Mjah, in principe zijn er ook heroineverslaafden die gewoon hun verslaving kunnen bekostigen en derhalve een normaal sociaal leven en baan hebben. Alcoholverslaving idem dito... daar merken een heleboel buitenstaanders niets van.

Tja gebrek aan ruggengraat, altijd lastig als je lichaam je eigen vijand is zeg maar.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67167372
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:47 schreef MikeyMo het volgende:
Moet jij eens naar Afkicken kijken; gasten die elke dag eerste en joint roken om te functioneren, vervolgens de hele dag door blowtjes doen en daar flinke geldbedragen aan besteden.

Zo onschuldig is wiet niet hoor
Het is wel duidelijk dat jij geen ervaringsdeskundige bent.

Maar goed, er zijn ook heel wat mensen verslaafd aan alcohol. En dat helpt die mensen ook behoorlijk naar de klote. Alcohol verbieden dan maar? Zo onschuldig is dat spul immers niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 18 maart 2009 @ 12:57:44 #153
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67167413
[..]
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:01:05 #154
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67167526
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:55 schreef MikeyMo het volgende:
Tja gebrek aan ruggengraat, altijd lastig als je lichaam je eigen vijand is zeg maar.
Neuh. "lichaam je eigen vijand", bij een verslaving bedoel je dan?
Kwestie van wilskracht -> Draai/ rook ik die joint of niet?

Wiet heeft ook geen verslavingskenmerken zoals verschillende harddrugs (niet te verwarren met afkickverschijnselen, want die heeft het wel).
Ik ga niet opeens trillen als ik een dag niet heb geblowd, na een x aantal weken (getest) krijg ik wel slaapproblemen/ transpiratieproblemen (overmatig zweten) wat komt omdat de THC uit m'n lijf gaat (afkickverschijnselen).
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:07:46 #155
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67167737
quote:
Interessant, maar ze had zelf dus geen ruggengraat.
Ik kan voor mijzelf goed bepalen wanneer ik kan/ mag blowen -> Smiddags door de weeks als ik vrij ben.
Savonds als ik weet dat ik zeker 2 uur thuis kan zitten (2 uur na een joint kan ik weer autorijden, weet ik zelf dat het veilig is).

Als ik savonds, vanuit huis, moet werken (wat soms voorkomt) rook ik er ook wel 1.. Zoals al eerder gezegd functioneer ik prima met wiet, ik weet ook welke soort ik op welke gelegenheid moet/ kan/ mag roken
(lichtere soort, zwaardere soort enz enz).
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:08:42 #156
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67167770
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 12:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij geen ervaringsdeskundige bent.

Maar goed, er zijn ook heel wat mensen verslaafd aan alcohol. En dat helpt die mensen ook behoorlijk naar de klote. Alcohol verbieden dan maar? Zo onschuldig is dat spul immers niet.
Stoppen met verbieden en het simplistische geroep "dat is gevaarlijk, dus maar verbieden".
Gaat nergens over

Mensen hebben hun eigen verantwoordelijkheid, echter durven ze deze nooit meer te nemen
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:25:08 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67168266
quote:
Slechte jeugd, manisch depressief, blabla. Dit gaat niet over drugs als probleem, maar drugsgebruik als symptoom van iets heel anders.

Je kan net zo goed zeggen dat drugs verboden zijn omdat er criminaliteit omheen hangt
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67168319
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:52 schreef MikeyMo het volgende:
Dan kun je net zo goed geen sticker plaatsen
Het is misschien naief, maar het gaat ervan uit dat rookvrije volwassenen op termijn leren om zelfstandig keuzes te maken over hoe ze hun avond willen doorbrengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67168385
Het is natuurlijk een beetje kinderachtig en kortzichtig om alles maar te laten reguleren door vadertje Staat. Ooh, sommige mensen kunnen niet verantwoord omgaan met hasj en paddo's: verbieden die hap!

Voor het rookverbod geldt precies hetzelfde.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:30:42 #160
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67168451
Ik denk ook dat met producten als alcohol en sigaretten je niet zomaar kunt aankomen met "verbieden die hap". Wiet is alweer een heel ander vraagstuk, dat is immers een gedoogd product en blijkt dus nu na ongeveer 3 decennia niet dé oplossing te zijn om hiermee om te gaan. Wat de oplossing is, dat is weer een heel andere discussie
[..]
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:33:27 #161
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67168545
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:30 schreef MikeyMo het volgende:
Ik denk ook dat met producten als alcohol en sigaretten je niet zomaar kunt aankomen met "verbieden die hap". Wiet is alweer een heel ander vraagstuk, dat is immers een gedoogd product en blijkt dus nu na ongeveer 3 decennia niet dé oplossing te zijn om hiermee om te gaan. Wat de oplossing is, dat is weer een heel andere discussie
Waarom niet? Waarom moet alles maar "opgelost" worden?
Gedogen is inderdaad niet de manier, legalisatie is de oplossing.
Goede, redelijk goedkope wiet waar de staat een klein graantje van meepikt.
Er is gelijk inzage in hoeveel wiet er verrookt word door hoeveel personen.
pi_67168737
quote:
Legaliseren lijkt mij de oplossing. In andere landen (waar soft drugs zijn verboden) daar ligt het aantal verslaafden percentueel vele malen hoger dan in Nederland. Lijkt me dan toch dat we iets goed doen.

Persoonlijk kan ik er juist makkelijker vanaf blijven omdat het zo eevoudig is om wiet en hasj te krijgen. Soms heb ik fases waarin ik weer vaker joints rook, maar juist omdat het niet zo bijzonder is, zijn mensen minder snel geneigd om frequenter en meer te gebruiken.

Bovendien zijn hasj en wiet niet lichamelijk verslavend. Je krijgt geen afkickverschijnselen. Er kan alleen een bepaalde geestelijke afhankelijkheid ontstaan. Maar, zoals Keltie al schrijft, als je je daar niet overheen kunt zetten dan heb je gewoon geen ruggengraat.
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:42:18 #163
pi_67168816
quote:
JIj begint zelf de discussie:

Er worden gewoon drugs gebruikt, of ze nou verboden zijn of niet. Het is namelijk een persoonlijke beslissing van iemand om drugs te gebruiken. Als overheid kan je dat niet verbieden, hoogstens reguleren.

Alle drugs legaliseren!
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 18 maart 2009 @ 13:50:15 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67169060
Hoho, Koos begon over hoe prachtig het was dat paddo's gelegaliseerd waren en dat wiet gedoogd wordt
[..]
pi_67169160
Ik ben eerlijk gezegd alweer vergeten hoe we precies in de drugs-discussie terecht zijn gekomen Discussies hebben nogal de neiging om alle kanten op te slingeren in dit topic
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:03:49 #166
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67169476
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Legaliseren lijkt mij de oplossing. In andere landen (waar soft drugs zijn verboden) daar ligt het aantal verslaafden percentueel vele malen hoger dan in Nederland. Lijkt me dan toch dat we iets goed doen.

Persoonlijk kan ik er juist makkelijker vanaf blijven omdat het zo eevoudig is om wiet en hasj te krijgen. Soms heb ik fases waarin ik weer vaker joints rook, maar juist omdat het niet zo bijzonder is, zijn mensen minder snel geneigd om frequenter en meer te gebruiken.

Bovendien zijn hasj en wiet niet lichamelijk verslavend. Je krijgt geen afkickverschijnselen. Er kan alleen een bepaalde geestelijke afhankelijkheid ontstaan. Maar, zoals Keltie al schrijft, als je je daar niet overheen kunt zetten dan heb je gewoon geen ruggengraat.
Die krijg/ heb je dan weer wel, maar dat zal eerder met de gewoonte te maken hebben als de afhankelijkheid.
Blowen voor het slapengaan -> Niet meer blowen -> Eerste tijd moeilijk kunnen slapen enz enz..
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:04:29 #167
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67169497
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
Ik ben eerlijk gezegd alweer vergeten hoe we precies in de drugs-discussie terecht zijn gekomen Discussies hebben nogal de neiging om alle kanten op te slingeren in dit topic
mooi hea Zo heb je het over de rookvrije werkplek, zo heb je het over het verbieden van van alles en nog wat
[..]
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:06:44 #168
pi_67169575
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:04 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

mooi hea Zo heb je het over de rookvrije werkplek, zo heb je het over het verbieden van van alles en nog wat
Dat komt door de waardeloze argumenten die door de anti-rokers gebruikt worden, zie sig.
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:08:08 #169
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67169611
quote:
Steeds minder cafés

LEIDERDORP - Het aantal cafés in Nederland neemt steeds sneller af. Volgens cijfers van het bedrijfschap Horeca en Catering sloten er tussen juli 2007 en juli 2008 maar liefst 367 hun deuren, wat neerkomt op een afname van ruim 3,5 procent. Daardoor daalde het aanbod tot 9909 cafés.

Dat blijkt uit een woensdag gepubliceerd onderzoek naar de cafésector door Van Spronsen & Partners uit Leiderdorp in opdracht van uitgaansvakblad Nightlife Magazine.

Een woordvoerder van het adviesbureau voor de gastvrijheids- en vrijetijdsindustrie zegt dat de daling te maken heeft met het feit dat er steeds meer bedrijven zijn die de markt aan het afsnoepen zijn van de cafésector. „Als je bijvoorbeeld kijkt naar een strandpaviljoen, dan zie je dat zo'n bedrijf zich steeds professioneler ontwikkelt. Je kan ook daar een borrel of een feestje geven. Eigenlijk nemen verschillende bedrijfstypen dingen van elkaar over”, aldus de zegsman.

In alle provincies verdwenen cafés. Noord-Brabant kent de grootste afname: 75 kroegen sloten hun deuren. Ook de noordoostelijke provincies zagen hun caféaanbod fors afnemen, waarbij Groningen, Drenthe en Overijssel een afname tussen 6,3 procent en 7,7 procent hadden.

Het adviesbureau verwacht dat, gezien de huidige economische situatie gecombineerd met het rookverbod, het aanbod van cafés verder zal afnemen. „Vooral de kleinere cafés zullen last ondervinden, omdat zij niet genoeg oppervlakte hebben voor bijvoorbeeld een rookruimte. Hierdoor zullen cafégasten zich verplaatsen naar grotere cafés, waardoor de kleinere gevaar lopen tot sluiting”, aldus de woordvoerder.
voordat men begint te schreeuwen, ik heb het vast even vetgedrukt dat dit cijfers zijn van voor het rookverbod
[..]
pi_67169664
Hoe mensen met drugs om kunnen gaan, is inderdaad een kwestie van eigen wilskracht en controle. Ik kan enkele keren per jaar op een festival of bij een bepaalde gelegenheid flink blowen met veel alcohol op en voel me daar prima bij en weet nog precies wat ik doe. Als ik dan zo'n verhaal lees van zo'n vrouw die de eerste keer niet wist waar ze was en er dus blijkbaar niet tegen kan en er dan toch mee door gaat, ja dat ligt toch echt bij haar dan hoor. En hoeveel van die zwakke personen zijn er niet verslaafd aan allerlei mediciijnen en therapieen? Maar dat wil niet zeggen dat mensen die wel met wiet om kunnen gaan hier de dupe van hoeven te worden.

Maar oke, het ging hier over het rookverbod. Het rookverbod is kut.
pi_67172053
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:09 schreef bloodymary het volgende:
Maar oke, het ging hier over het rookverbod. Het rookverbod is kut.
Inderdaad, en nee, het is niet kut.
Het rookverbod op de werkplek (er is geen algemeen 'rookverbod' ) is prima en goed en rechtvaardig en uitstekend, en het is terecht dat dit nu eindelijk ook voor de horeca geldt.

1 juli 2009 feestje?
Komen de niet-rokers in het café een glaasje Spa blauw drinken.
pi_67173355
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:22 schreef mgerben het volgende:

[..]

1 juli 2009 feestje?
Komen de niet-rokers in het café een glaasje Spa blauw drinken.
Blijf maar lekker weg, heb je ook geen last van de rook!
pi_67198784
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:59 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Blijf maar lekker weg, heb je ook geen last van de rook!
scherp!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 08:35:31 #174
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67229360
quote:
Gisse bardame omzeilt rookverbod

Het staat blauw in café De Balk in Groningen. Aan de wand een brief van de Voedsel- en Warenautoriteit (VWA) die het rookverbod moet handhaven. In dit café zijn 'geen maatregelen' nodig, aldus de VWA.

Het rookverbod in de horeca? "De nekslag voor veel kleine cafés", zegt Aethne McGhie, uitbaatster van het kleine café De Balk in Groningen. Voor haar café betekende het niet de nekslag, want de geboren Schotse ontdekte een joekel van een maas in de rookwet, paste haar zaak aan en heeft nu zelfs een brief waarin de VWA stelt dat er tegen haar bedrijf geen maatregelen worden genomen. En iedereen rookt in de kroeg.

Wat wil het geval? Het rookverbod deed z'n omstreden intrede en alle klanten stonden in het opberghok. "Voorbijgangers dachten dat De Balk zo dood als een pier was", zegt McGhie die intussen zag hoe haar collega's van De Kachel te keer gingen tegen het rookverbod. Ze knapte niet op van wat ze zag: "Dat geschreeuw, onvoorbereid de rechtbank in. Dom, all the way. Ik begrijp de passie, maar ik miste het intellect in die acties. Niet dat ik zelf Einstein ben..."

Geen Einstein, maar de klanten van De Balk hebben McGhie in gedachten al de Nobelprijs gegeven voor haar creatieve oplossing: ze heeft de tap verplaatst van de kroeg naar het opberghok en de afzuiginstallatie van het opberghok naar het cafégedeelte. Het café is nu de rookruimte, in het opberghok wordt getapt.

Maar hoe zit het dan met de regel dat tweederde van een etablissement rookvrij moet zijn? McGhie lacht: "Het rookgedeelte moet bedieningsvrij zijn. Bedienen in het rookgedeelte mag niet. Dus als iemand een biertje wil bestellen, loop ik mee naar achteren en tap ik het bier in het voormalige opberg-hok waar nu niet meer gerookt mag worden. Ik moet de klanten wel een beetje opvoeden dat ze hun glas zelf meenemen naar achteren. Maar zelfs redelijk ruige beren brengen braaf hun glas."

De medewerkster van de VWA riep niet meteen 'eureka'. "Haar sidekick die in opleiding was, begon te giechelen toen ik het uitlegde." De twee VWA-medewerksters vertrokken en McGhie wachtte af. Toen kwam de brief van de VWA: tegen De Balk worden geen maatregelen genomen. "Ik heb dus het eerste gelegaliseerde rookcafé van Nederland", zegt McGhie.
Nou nou Einstein, we zeggen het hier al een half jaar en Johan Vlemmix was je al enigzins voor met zijn zelfbedieningscafe
[..]
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:21:06 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67272059
quote:
Niks nieuws aan 'legaal' Gronings rookcafé

Sjongejongejongejonge zeg. Was me dat even schrikken op de redactie-burelen van HierMagHetWel. Leek het er toch echt even op dat we brekend nieuws hadden gemist. In chocoladeletters vliegt het rond in de vaderlandsche media: LEGAAL ROOKCAFE IN GRONINGEN! Dus klonk het hier uit de collectieve monden: WTF?

Afijn, wij lezen. Eerst maar eens De Telegraaf: "Café De Balk in Groningen is het eerste legale rookcafé van Nederland". Nounou. Het eerste! En nog legaal ook!

Het Parool spreekt zelfs van "een joekel van een maas in de rookwet". Allemaggies. We hebben zitten pitten. En wij niet alleen, de hele godganse horeca en Ab Klink d'r bij. De Groninger Internet Courant gooit er nog wat onderzoeksjournalistiek tegenaan en meldt scherp dat de Voedsel en Waren Autoriteit heeft gezegd dat het allemaal nog mag ook.

En wij dan? Verbergen wij ons nu schaamtevol achter een blauwe ordner, om vervolgens deze gemiste gloeiend hete scoop-van-de-bovenste-plank alsnog lauwtjes aan u te serveren?

Nee. Wij doen er he-le-maal niks aan. Nouja, laten we bij deze die mevrouw, Aethne McGhie, van die rookroeg in dat "JOEKEL van een maas in de wet" van harte feliciteren met haar gevoel voor PR.

Je roept gewoon iets met "rookverbod" en "legaal" en "roken in café" en ze staan allemaal bij je op de stoep. En schrijven alles van elkaar over. En denken niet na of het wel klopt.

Want waar hebben we het over? In die kroeg is een heel grote rookruimte (was vroeger het café) en heel heel klein café-met-tap (was vroeger berghok annex rookruimte).

Iets dergelijks had Café Populair te Amsterdam september vorig jaar al voor elkaar. En zo heeft ook menig andere kroeg het allang opgelost.

Nieuw? Wet? Maas? Truc? Nee. Nee. En nog eens nee. Gewoon doorlopen, niks aan de hand.

Klok. Klepel. Koppie Krauw. Kip. Kop.

En als u ons nu wilt excuseren. We gaan weer verder met echt nieuws.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')