Ja, ik ben trots op onze gedoogcultuur. En dat zou jij ook moeten zijn, MM. Anders ga je maar lekker in de VS wonen, daar geven ze weinig om een verbodje meer of minder.quote:
Uit welke hoge hoed heb je dat verhaal nou weer getoverd, dat van die verslaafden dan hequote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ja, verslavingsklinieken luiden het alarm vanwege het steeds hogere aantal wietverslaafden wat zich aanmeldt. Grenssteden hebben overlast van drugstoerisme omdat hier je zo gemakkelijk aan wiet kunt kopen.
Ik lees de krant:quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uit welke hoge hoed heb je dat verhaal nou weer getoverd, dat van die verslaafden dan heEn hulde voor het drukgstoerisme, een goede stimulans voor onze middenstand
Klopt maar is wel deelstaat afhankelijk volgens mij, in Dusseldorf waar ik zelf ook gemiddeld 1 x in de 1,5 maand kom snapt niemand er meer wat van zelfs de wetgever niet. Mafste wat ik daar heb meegemaakt was in een club (Les Halles), begin van de avond mocht je aan de rechterkant van de zaak roken en na een paar uur was de linkerhelft van de club opeens de rookruimte, uiteraard hield niemand zich er meer aan na een tijdje.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:36 schreef bloodymary het volgende:
Maar hoe zit het nu eigenlijk in Duitsland. In Dusseldorf mocht je werkelijk in alle cafe's roken, ook in hele grote, en zelfs in restaurants.
Wees blij dat je hier zonder al teveel moeite naar een kliniek kunt om van je eigen probleem af te komen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ja, verslavingsklinieken luiden het alarm vanwege het steeds hogere aantal wietverslaafden wat zich aanmeldt. Grenssteden hebben overlast van drugstoerisme omdat hier je zo gemakkelijk aan wiet kunt kopen.
Verbieden zorgt voor minder verslaafden en overlast denk jij?quote:Prachtig allemaal
En? We zijn niet allemaal zo simpel als jij, ik ga niet naar een kroeg omdat je daar kunt roken daar zijn meer redenen voor nodig namelijk en ik kies ook niet voor een partij vanwege 1 standpunt.quote:Overigens wil de grootste tegenstander van het Rookverbod; de PVV het liefst alle coffeeshops dichtpleuren. Dus zo zwart-wit is het allemaal niet; qua gereformeerden enzo.
Dat is in Nederland ook zo, ga regelmatig naar concerten in de Oosterpoort en daar mag je officieel al vanaf 2004 (overheidsgebouw) niet meer roken. Zodra een concert begint zie je de eerste sigaretten en joints alweer de brand in worden gestoken en sinds juli vorig jaar zijn ze er ook niet strenger op geworden.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef bloodymary het volgende:
En vantevoren waren we in naar een concert in de Philipshalle (soort Ahoy), daar hingen bordjes verboden te roken, maar iedereen rookter er, zelfs de security! Ze zijn inderdaad in de war!
En jij denkt dat te voorkomen door de coffeeshops te sluiten? Juistquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:01 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ik lees de krant:
Steeds meer tieners zoeken hulp voor wietverslaving
Aantal tieners met wietverslaving neemt toe
Antwoorden op kamervragen van Van der Ham over wietverslaving en gebrekkige voorlichting
Overigens zou je eens afkicken van BNN moeten kijken, het gros is verslaafd aan de wiet.
het is natuurlijk wel asociaal gedragquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:13 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is in Nederland ook zo, ga regelmatig naar concerten in de Oosterpoort en daar mag je officieel al vanaf 2004 (overheidsgebouw) niet meer roken. Zodra een concert begint zie je de eerste sigaretten en joints alweer de brand in worden gestoken en sinds juli vorig jaar zijn ze er ook niet strenger op geworden.
Het valt gewoon niet te handhaven zelfs niet in een overheidsgebouw.
Dat mag jij vinden, het publiek vind dat blijkbaar al jaren niet.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
het is natuurlijk wel asociaal gedrag
Keep dreamingquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
Mwoah, sigaretten zouden ook nooit verdwijnen van andere werkplekken, toch is het gemiddelde kantoor behoorlijk verschoond van achter hun bureau rokende collega's.
Uitzonderingen daargelaten zijn de werkplekken behoorlijk rookvrij... en iets zegt me dat op den duur de kroegen het verzet ook wel staken. Personeel zal over een paar jaar ook gewoon verwachten dat ze rookvrij kunnen werken.
Dat verzet kan ik me dus helemaal niet herinneren. Ik dacht dat het in kantoren heel makkelijk ging. Overigens waar ik toen werkte werd voor de ingang van het rookverbod al niet door mensen op hun kantoorkamer gerookt, tenzij beide personen op een kamer rookten. Er was wel enig verzet in fabrieken, maar dat viel ook wel mee.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
Mwoah, sigaretten zouden ook nooit verdwijnen van andere werkplekken, toch is het gemiddelde kantoor behoorlijk verschoond van achter hun bureau rokende collega's.
Waarom eigenlijk?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:46 schreef bloodymary het volgende:
Blijft trouwens een kromme vergelijking horeca en kantoren of fabrieken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |