abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:43:50 #101
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67136800
Ik heb geen idee eigenlijk, er was sprake van dat het rookverbod werd afgeschaft voorlopig omdat het niet te handhaven was omdat de ene tent zich er niet aan hoefde te houden en een andere wel. Waar het fijne weet ik er niet van.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67136848
Want de cafees waar je mag roken hebben daar een blauwe sticker met een sigaret op de deur. Alleen heeft elk cafe dat!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 14:52:00 #103
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67137074
Dan kun je net zo goed geen sticker plaatsen
[..]
pi_67137417
Wel grappig. Ik heb buitenlanders gesproken en hen verteld over het rookverbod in ons land. Die vonden het heel vreemd. Vooral omdat NL in hun ogen nog het land van de tolerantie is. Ook het feit dat paddo's verboden zijn, kwam hard aan.

Zien jullie nou wat de anti-rokers doen, ze vernietigen de geweldige Nederlandse identiteit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:06:35 #105
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67137525
Het is maar waar je trots op bent
[..]
pi_67137744
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:06 schreef MikeyMo het volgende:
Het is maar waar je trots op bent
Ja, ik ben trots op onze gedoogcultuur. En dat zou jij ook moeten zijn, MM. Anders ga je maar lekker in de VS wonen, daar geven ze weinig om een verbodje meer of minder.
pi_67138175
Ach ja, dat waren nog eens tijden voordat de gereformeerden aan de macht waren!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 15:27:07 #108
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67138282
Ach ja, verslavingsklinieken luiden het alarm vanwege het steeds hogere aantal wietverslaafden wat zich aanmeldt. Grenssteden hebben overlast van drugstoerisme omdat hier je zo gemakkelijk aan wiet kunt kopen.

Prachtig allemaal

Overigens wil de grootste tegenstander van het Rookverbod; de PVV het liefst alle coffeeshops dichtpleuren. Dus zo zwart-wit is het allemaal niet; qua gereformeerden enzo.
[..]
pi_67138751
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ja, verslavingsklinieken luiden het alarm vanwege het steeds hogere aantal wietverslaafden wat zich aanmeldt. Grenssteden hebben overlast van drugstoerisme omdat hier je zo gemakkelijk aan wiet kunt kopen.
Uit welke hoge hoed heb je dat verhaal nou weer getoverd, dat van die verslaafden dan he En hulde voor het drukgstoerisme, een goede stimulans voor onze middenstand
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:01:08 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67139518
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit welke hoge hoed heb je dat verhaal nou weer getoverd, dat van die verslaafden dan he En hulde voor het drukgstoerisme, een goede stimulans voor onze middenstand
Ik lees de krant:

Steeds meer tieners zoeken hulp voor wietverslaving

Aantal tieners met wietverslaving neemt toe

Antwoorden op kamervragen van Van der Ham over wietverslaving en gebrekkige voorlichting

Overigens zou je eens afkicken van BNN moeten kijken, het gros is verslaafd aan de wiet.

En de middenstand heeft niet zoveel aan die lui, ze scoren hun drugs en peren hem weer
[..]
pi_67139585
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 14:36 schreef bloodymary het volgende:
Maar hoe zit het nu eigenlijk in Duitsland. In Dusseldorf mocht je werkelijk in alle cafe's roken, ook in hele grote, en zelfs in restaurants.
Klopt maar is wel deelstaat afhankelijk volgens mij, in Dusseldorf waar ik zelf ook gemiddeld 1 x in de 1,5 maand kom snapt niemand er meer wat van zelfs de wetgever niet. Mafste wat ik daar heb meegemaakt was in een club (Les Halles), begin van de avond mocht je aan de rechterkant van de zaak roken en na een paar uur was de linkerhelft van de club opeens de rookruimte, uiteraard hield niemand zich er meer aan na een tijdje.
pi_67139825
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 15:27 schreef MikeyMo het volgende:
Wees blij dat je hier zonder al teveel moeite naar een kliniek kunt om van je eigen probleem af te komen.

Dat die grenssteden overlast hebben (+ een hoop meer omzet) is waar maar is dat het probleem van ons gedoogbeleid, die ik overigens ook het liefst zo snel mogelijk zie verdwijnen en vervangen worden door legalisatie van drugs aangezien je met een verbod het probleem niet oplost zoals al 44 topics bewezen wordt over het rookverbod, of door het idiote beleid in het buitenland?
quote:
Prachtig allemaal
Verbieden zorgt voor minder verslaafden en overlast denk jij?
quote:
Overigens wil de grootste tegenstander van het Rookverbod; de PVV het liefst alle coffeeshops dichtpleuren. Dus zo zwart-wit is het allemaal niet; qua gereformeerden enzo.
En? We zijn niet allemaal zo simpel als jij, ik ga niet naar een kroeg omdat je daar kunt roken daar zijn meer redenen voor nodig namelijk en ik kies ook niet voor een partij vanwege 1 standpunt.
pi_67139832
En vantevoren waren we in naar een concert in de Philipshalle (soort Ahoy), daar hingen bordjes verboden te roken, maar iedereen rookter er, zelfs de security! Ze zijn inderdaad in de war!
pi_67140007
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef bloodymary het volgende:
En vantevoren waren we in naar een concert in de Philipshalle (soort Ahoy), daar hingen bordjes verboden te roken, maar iedereen rookter er, zelfs de security! Ze zijn inderdaad in de war!
Dat is in Nederland ook zo, ga regelmatig naar concerten in de Oosterpoort en daar mag je officieel al vanaf 2004 (overheidsgebouw) niet meer roken. Zodra een concert begint zie je de eerste sigaretten en joints alweer de brand in worden gestoken en sinds juli vorig jaar zijn ze er ook niet strenger op geworden.

Het valt gewoon niet te handhaven zelfs niet in een overheidsgebouw.
pi_67140012
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik lees de krant:

Steeds meer tieners zoeken hulp voor wietverslaving

Aantal tieners met wietverslaving neemt toe

Antwoorden op kamervragen van Van der Ham over wietverslaving en gebrekkige voorlichting

Overigens zou je eens afkicken van BNN moeten kijken, het gros is verslaafd aan de wiet.
En jij denkt dat te voorkomen door de coffeeshops te sluiten? Juist
pi_67140088
Kop in het zand en het is weg toch?

Daarom laat die anti-rook fanatici maar denken dat het rookverbod in de horeca zoals die nu is ingevoerd een succes is, als de overheid dit ook gaat denken zijn we klaar en kan er gekort worden op de budgetten van de controlerende instantie.
pi_67140176
Dat vind ik dus ook, niet te veel woorden aan vuil maken en gewoon lekker doorpaffen!
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:21:03 #118
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67140314
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is in Nederland ook zo, ga regelmatig naar concerten in de Oosterpoort en daar mag je officieel al vanaf 2004 (overheidsgebouw) niet meer roken. Zodra een concert begint zie je de eerste sigaretten en joints alweer de brand in worden gestoken en sinds juli vorig jaar zijn ze er ook niet strenger op geworden.

Het valt gewoon niet te handhaven zelfs niet in een overheidsgebouw.
het is natuurlijk wel asociaal gedrag
[..]
pi_67140385
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het is natuurlijk wel asociaal gedrag
Dat mag jij vinden, het publiek vind dat blijkbaar al jaren niet.
pi_67140522
Als het publiek zich er niet aan stoort, is het dus niet asociaal.
pi_67140950
Sigaretten zullen nooit verdwijnen uit de kroeg
  dinsdag 17 maart 2009 @ 16:50:04 #122
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67141391
Mwoah, sigaretten zouden ook nooit verdwijnen van andere werkplekken, toch is het gemiddelde kantoor behoorlijk verschoond van achter hun bureau rokende collega's.

Uitzonderingen daargelaten zijn de werkplekken behoorlijk rookvrij... en iets zegt me dat op den duur de kroegen het verzet ook wel staken. Personeel zal over een paar jaar ook gewoon verwachten dat ze rookvrij kunnen werken.
[..]
pi_67142293
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
Mwoah, sigaretten zouden ook nooit verdwijnen van andere werkplekken, toch is het gemiddelde kantoor behoorlijk verschoond van achter hun bureau rokende collega's.

Uitzonderingen daargelaten zijn de werkplekken behoorlijk rookvrij... en iets zegt me dat op den duur de kroegen het verzet ook wel staken. Personeel zal over een paar jaar ook gewoon verwachten dat ze rookvrij kunnen werken.
Keep dreaming Je kunt ongezonde gewoonten zoals roken nou eenmaal niet uitbannen. Bovendien is de mens van nature anarchistisch
pi_67143054
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 16:50 schreef MikeyMo het volgende:
Dat verzet kan ik me dus helemaal niet herinneren. Ik dacht dat het in kantoren heel makkelijk ging. Overigens waar ik toen werkte werd voor de ingang van het rookverbod al niet door mensen op hun kantoorkamer gerookt, tenzij beide personen op een kamer rookten. Er was wel enig verzet in fabrieken, maar dat viel ook wel mee.

Blijft trouwens een kromme vergelijking horeca en kantoren of fabrieken.
pi_67154529
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 17:46 schreef bloodymary het volgende:
Blijft trouwens een kromme vergelijking horeca en kantoren of fabrieken.
Waarom eigenlijk?

Is dat iets met 'in de horeca komen mensen voor hun plezier, en iedereen heeft recht op plezier en daarom heeft iedereen recht op roken?'

Het is al tijden normaal dat je in kantoren en fabrieken niet meer meerookt. In de betere horeca (McDonalds bijvoorbeeld) kon je ook al rookvrij boven de frituurbak werken.
Waarom mag een werkplek in de overige horeca niet gewoon (jawel: gewoon) rookvrij zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')