Met een harde cash uitkering valt ook minder te manipuleren dan met winstcijfers, dus het schept inderdaad een zeker vertrouwen. Momenteel zie je echter veel bedrijven met een sterk verzwakte balans toch dividend uitkeren. Dan zie ik toch liever dat ze het dividend een keer passeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:34 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zijn investeringsoverwegingen inderdaad, hoewel je als particuliere Nederlander niets te maken hebt met dividendbelasting (zolang je althans genoeg verdient om te kunnen verrekenen). Er spelen natuurlijk ook andere factoren een rol, zoals een Randstad die ineens niets uitkeert, waarbij dan de vraag is of dat bedrijf niet overgefinancierd is en aan de marionettentouwtjes van het bankensyndicaat hangt. Over het algemeen is een stabiele dividenduitkering wel een indicatie van de financieringspositie van een bedrijf, en in deze tijden is dat niet onbelangrijk.
Ik snap je eerste zin niet, maar Randstad kan wel een negatief EV krijgen bij een volledige impairment van de goodwill. Zo'n vaart zal het natuurlijk niet lopen, maar het dividend passeren is wel een logische stap geweest.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:47 schreef nostra het volgende:
[..]
De banken schrappen sowieso die goodwill voor wat betreft dat onderdeel zou uitmaken van hun garantievermogen net zo snel als Bolt de 100 meter rent, dus op zich zou ik me of afwaarderingen niet teveel zorgen maken. Hoewel Vedior natuurlijk veel en veel te duur betaald is, en waarom dat toentertijd niet met een emissie is gefinancierd blijft me een raadsel.
Posten als goodwill, actieve belastinglatenties enzovoorts worden door banken nagenoeg genegeerd. Dat wil zeggen, ze kunnen wel op de commerciele balans staan, maar voor de bepaling van het garantievermogen voor de bank maken ze vaak geen of weinig deel uit.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:53 schreef Mindlight het volgende:
Ik snap je eerste zin niet
Het passeren van het dividend is een heel logische stap inderdaad.quote:maar Randstad kan wel een negatief EV krijgen bij een volledige impairment van de goodwill. Zo'n vaart zal het natuurlijk niet lopen, maar het dividend passeren is wel een logische stap geweest.
Ahh zo, ik volg je weer. en klopt inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Posten als goodwill, actieve belastinglatenties enzovoorts worden door banken nagenoeg genegeerd. Dat wil zeggen, ze kunnen wel op de commerciele balans staan, maar voor de bepaling van het garantievermogen voor de bank maken ze vaak geen of weinig deel uit.
[..]
Het passeren van het dividend is een heel logische stap inderdaad.
Done, krijg ik die van vandaag ook nog?quote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:07 schreef pberends het volgende:
Beurskoersen exploderen wereldwijd
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 @ 18:14 schreef Groll het volgende:
[..]
hoe is het mogelijk
Stuur morgen nog ff een mailtje, dan is die hele crisis meteen voorbij![]()
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 @ 21:23 schreef n0kon0k het volgende:
't zal wel zo'n 'want to enlarge your penis?' mailtje zijn.
Beresterk??quote:Beresterke rally op Wall Street dankzij Citigroup
10-03-2009 21:34:09
Brussel (tijd) - Net zoals elders in de wereld beleefden de beurzen in New York dinsdag een beresterke sessie. En ook daar was de rally te danken aan gunstig nieuws over Citigroup. Beleggers sloegen massaal aan het kopen, overtuigd dat het ergste van de bankencrisis achter de rug is. De indices stegen 6 tot 7 procent. Het was van 21 november geleden dat Wall Street nog zo fors presteerde.
Citigroup zorgde voor het goede nieuws dat Wall Street zo hard nodig had, klonk het in de marktenzalen. Anderen hadden het zelfs over een verdere genezing van het systeem, waardoor aandelen weer aantrekkelijk worden.
De rally in New York werd steviger naarmate de sessie vorderde. De Dow Jones sloot uiteindelijk 5,8 procent hoger op 6.926,49 punten. Alle componenten uit de index eindigden met winst. De brede S&P500 boekte 6,4 procent winst op 719,60 punten en de Nasdaq verstevigde zelfs 7,1 procent tot 1.358,28 punten.
Uit een interne nota van Vikram Pandit, de CEO van Citigroup, blijkt dat de grootbank in januari en februari winst heeft geboekt. Citigroup, dat vijf verlieslatende kwartalen achter de rug heeft, zou zelfs zijn beste kwartaal beleven sinds 2007. Dat goede nieuws over de zwaar afgestrafte instelling stuwde het aandeel 38,1 procent hoger tot 1,45 dollar.
Sectorgenoten werden eveneens massaal opgevist. Bank of America, maandag al een hoogvlieger met 19,4 procent winst, ging nog eens 27,7 procent vooruit. JPMorgan Chase dikte 22,6 procent aan en American Express 14,4 procent.
Ook industriële bedrijven boekten stevige winsten. Het veelzijdige concern General Electric verdapperde 19,7 procent, de zwalpende autoconstructeur General Motors steeg 12,5 procent en aluminiumproducent Alcoa dikte 13,5 procent aan.
United Technologies kondigde aan wereldwijd 11.600 banen te schrappen. Het concern, bekend van de Otis-liften, de Pratt & Whitney-vliegtuigmotoren en de Sikorsky-helikopters, zag zijn aandeel 8,6 procent stijgen.
Na maanden geruzie kunnen de chemiebedrijven Dow Chemical en Rohm & Haas eindelijk fuseren. Dow Chemical gaat de 15,3 miljard dollar kostende overname van Rohm & Haas tegen 1 april afronden. Dow liet al weten dat het bepaalde activa gaat verkopen en schuldpapier uitgeven om de overname te financieren. De fusiegroep gaat ook kostenbesparingen doorvoeren. Dow Chemical ging 8,5 procent vooruit, Rohm & Haas klom 4,15 procent.
Sterkste stijger in de S&P500 was Office Depot met een winst van 55,9 procent. De op een na grootste leverancier van kantoorbenodigdheden liet weten dat de winst voor rentelasten en belastingen in het eerste kwartaal 'significant beter' zal zijn dan in het voorgaande kwartaal.
1% hoger tov slot hierquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef Salt_Seafood het volgende:
ING 23% hoger in Amerika, morgen hebben we dus nog wat goed te maken!
Zolang daar nog gedumpt wordt door o.a. Capital Research kan je er maar beter vanaf blijven. Wel een aandeel om korte trades mee te doen maar als er opeens 15% vanaf vliegt moet je wel strakke stoplosses hebben staan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:03 schreef pberends het volgende:
Koers-winstverhouding 2009 0,72*
Koers-winstverhouding 2010 0,54*
AMG.
Dat denk ik ook niet, financials in US staan ook iets hoger dan om half 6. Die 22% is echter al verwerkt in het resultaat vandaagquote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:33 schreef Salt_Seafood het volgende:
Toch zie ik ING morgen niet hard dalen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |