abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66909835
Oh, waarom imploderen beurskoersen dan als het dividend wordt geschrapt?
pi_66909841
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:17 schreef pberends het volgende:
Als belegger heb je helemaal niets aan een stuk waardeloos digitaal papier dat niet rendeert.
Renderen is niet het overmaken van "overtollige" liquide middelen naar jouw bankrekening.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_66909855
Ag eind van de week stort het weer in elkaar.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:22:53 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66909903
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef pberends het volgende:
Omdat beleggers zoals jij dan verkopen.
Dividend is gewoon een cigaar uit eigen doos.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:23:13 #55
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66909920
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:20 schreef Falco het volgende:
De aandelenkoers vertegenwoordigt toch ook niets meer dan alle verdisconteerde dividenden van nu tot en met de verre toekomst. Heb het wel es gehad met studie incl. soort van bewijs. Het lijkt me dan ook niet zo heel relevant hoe hoog het dividend is wat een bedrijf uitkeert, omdat het dividend al inbegrepen is in de koers.
Exact, Miller Modigliani dividend-irrelevance theorie
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_66910011
Die dividend-discussie is ergens in de laatste weken zeer uitgebreid aan de orde geweest, alleen geen flauw idee meer in welk topic .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:25:56 #57
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910056
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef pberends het volgende:
Dividend zit in de koers, als er tegen de verwachting in geen dividenduitkering plaatsvindt, moet dit verdisconteerd worden in de koers.
Daarnaast is er ook nog de 'signalling functie' van dividend. Als een bedrijf het dividend verlaagt of zelfs in het geheel niet uitkeert, spreekt hier weinig vertrouwen uit, zeker omdat het dividendbeleid van veel bedrijven tegenwoordig "stabiel en groeiend" is, waardoor men vrij lang doorgaat met in ieder geval een uitkering op hetzelfde niveau als het jaar ervoor. Als dat dan niet gebeurt, geeft dit natuurlijk een behoorlijk signaal aan de belegger.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:26:31 #58
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_66910083
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ag eind van de week stort het weer in elkaar.
Why?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:26:32 #59
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910084
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:25 schreef PietjePuk007 het volgende:
Die dividend-discussie is ergens in de laatste weken zeer uitgebreid aan de orde geweest, alleen geen flauw idee meer in welk topic .
Ahh ok, die heb ik even gemist. Als iemand nog een linkje heeft zie ik dat graag tegemoet.
pi_66910253
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:26 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Ahh ok, die heb ik even gemist. Als iemand nog een linkje heeft zie ik dat graag tegemoet.
Gevonden: waarom als bedrijf aandelen uitgeven?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:31:00 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66910279
Neemt niet weg dat dividend best handig is omdat je dan niet steeds stukjes van je aandelenportefeuille hoeft te verkopen om in je levensonderhoud te voorzien. Maar het is geen 'waarde' element. Sterker nog, belastingtechnisch is het slimmer als een bedrijf in plaats van dividend uit te keren eigen aandelen inkoopt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:33:01 #62
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910367
Dit is wel een interessant boek over deze materie:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)000870263/index.html

Komt ook terug wat jij noemt Selang.

En thanks PietjePuk, ik ga even kijken.
pi_66910431
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:51 schreef pberends het volgende:
SBM KW-verhouding is met huidige cijfers 1 op 7, echt enorm laag.
Over 2 weken komen de AMG cijfers en ik verwacht en KW van 1 op 1.5 tot 2 met de huidige koers
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_66910434
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:31 schreef SeLang het volgende:
Neemt niet weg dat dividend best handig is omdat je dan niet steeds stukjes van je aandelenportefeuille hoeft te verkopen om in je levensonderhoud te voorzien. Maar het is geen 'waarde' element. Sterker nog, belastingtechnisch is het slimmer als een bedrijf in plaats van dividend uit te keren eigen aandelen inkoopt.
Ah, oke.
pi_66910458
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:34 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

Over 2 weken komen de AMG cijfers en ik verwacht en KW van 1 op 1.5 tot 2 met de huidige koers
Ik zit er al voor de helft in, dus laat maar komen.
pi_66910463
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:31 schreef SeLang het volgende:
Dat zijn investeringsoverwegingen inderdaad, hoewel je als particuliere Nederlander niets te maken hebt met dividendbelasting (zolang je althans genoeg verdient om te kunnen verrekenen ). Er spelen natuurlijk ook andere factoren een rol, zoals een Randstad die ineens niets uitkeert, waarbij dan de vraag is of dat bedrijf niet overgefinancierd is en aan de marionettentouwtjes van het bankensyndicaat hangt. Over het algemeen is een stabiele dividenduitkering wel een indicatie van de financieringspositie van een bedrijf, en in deze tijden is dat niet onbelangrijk.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_66910581
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:26 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Why?
Winstnemingen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:38:45 #68
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910627
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:34 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat zijn investeringsoverwegingen inderdaad, hoewel je als particuliere Nederlander niets te maken hebt met dividendbelasting (zolang je althans genoeg verdient om te kunnen verrekenen ). Er spelen natuurlijk ook andere factoren een rol, zoals een Randstad die ineens niets uitkeert, waarbij dan de vraag is of dat bedrijf niet overgefinancierd is en aan de marionettentouwtjes van het bankensyndicaat hangt. Over het algemeen is een stabiele dividenduitkering wel een indicatie van de financieringspositie van een bedrijf, en in deze tijden is dat niet onbelangrijk.
Exact, en dat geldt niet alleen voor Randstad. Trouwens wel een mooi voorbeeld, als je naar hun impairment tests in het jaarverslag kijkt, en de gevolgen per procent daling van de omzet op hun impairments, is dat echt wel schrikken. Zeker kijkende naar de hoeveelheid equity die tegenover de goodwill staat.
De beslissing om geen dividend uit te keren valt dus zeker te billijken in dit geval.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:39:24 #69
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910658
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Winstnemingen
Wat een geneuzel, als een stijgende markt altijd gecorrigeerd zou worden door winstnemingen zou een markt dus nooit kunnen stijgen.
pi_66910694
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:39 schreef Mindlight het volgende:
Wat een geneuzel, als een stijgende markt altijd gecorrigeerd zou worden door winstnemingen zou een markt dus nooit kunnen stijgen.
Hebben we al een tegeltjes-topic?
pi_66910749
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:39 schreef Mindlight het volgende:

[..]

De economie is nog veelste instabiel.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:41:52 #72
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910766
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Hebben we al een tegeltjes-topic?
Hehe geen idee, maar deze zou prima passen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:43:05 #73
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_66910830
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De economie aandelenmarkt is nog veelste instabiel.
Ik weet niet of ik zin heb in een langdurige discussie hierover, maar ik zal ook eens in een one-liner reageren dan:
De meeste aandelen zijn nog steeds zwaar oversold.
pi_66911031
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:38 schreef Mindlight het volgende:
Exact, en dat geldt niet alleen voor Randstad. Trouwens wel een mooi voorbeeld, als je naar hun impairment tests in het jaarverslag kijkt, en de gevolgen per procent daling van de omzet op hun impairments, is dat echt wel schrikken. Zeker kijkende naar de hoeveelheid equity die tegenover de goodwill staat.
De banken schrappen sowieso die goodwill voor wat betreft dat onderdeel zou uitmaken van hun garantievermogen net zo snel als Bolt de 100 meter rent, dus op zich zou ik me of afwaarderingen niet teveel zorgen maken. Hoewel Vedior natuurlijk veel en veel te duur betaald is, en waarom dat toentertijd niet met een emissie is gefinancierd blijft me een raadsel.
Friedman on Donahue
pi_66911099
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

De economie is nog veelste instabiel.
Hebben ze vast nog niet door op WS donderdag es kijken wat ze doen met die boekhoudregels... anders gaan we nog een xtje...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')