abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66906791
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Tijdje geleden nog tegen je gezegd dat je die moest kopen
We zullen zien morgen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:06:22 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_66906825
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:01 schreef pberends het volgende:
Morgen olievoorraden op de agenda, kan SBM ook nog een beetje van meeprofiteren.
Zal verder gezakt zijn waarschijnlijk. Olie $50+ morgen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_66906905
Leuke correctie weer. Dat worden weer heel veel shorts op de financials erbij
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66907049
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef Mendeljev het volgende:
Leuke correctie weer. Dat worden weer heel veel shorts op de financials erbij
al boete van afm gehad?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:24:09 #30
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_66907513
Gaat WS volhouden trouwens of verwachten jullie stiekem nog een afstort?
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_66907691
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef pberends het volgende:
Dividendrendement is de reële waarde van een aandeel
Want?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_66907836
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:11 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

al boete van afm gehad?
Geldt dat belachelijke verbod nog steeds? Alhoewel het in deze situatie niet eens heel gek is om gedekt short te gaan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_66908096
Ik bedenk ineens dat ik nog een stapeltje turbo's European Banks Short heb liggen. Zijn in 5 maanden 200% gestegen, maar hopelijk toch niet illegaal?
pi_66908247
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:33 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Geldt dat belachelijke verbod nog steeds? Alhoewel het in deze situatie niet eens heel gek is om gedekt short te gaan.
Is verlengd tot 1 juni. Verbod slaat inderdaad nergens op.. financials dalen toch wel, shortverbod of niet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:46:34 #35
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66908323
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:51 schreef pberends het volgende:
SBM KW-verhouding is met huidige cijfers 1 op 7, echt enorm laag.
Een k/w van 7 is een hele normale waardering voor een cyclisch bedrijf.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:50:18 #36
27929 piere
doe mij maar bier
pi_66908464
Morgen weer zakken svp. Ik ben wat te vroeg in de puts gestapt
fok you ja!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:50:39 #37
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66908477
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef pberends het volgende:

[..]

Dividendrendement is de reële waarde van een aandeel, of je moet het geld hebben om het hele bedrijf over te nemen.
Dividend is voor de waardering van een aandeel eigenlijk niet echt relevant.
Het gaat om de winst per aandeel. In principe kan een verliesgevend bedrijf ook dividend uitkeren (sommige financials doen dat bijvoorbeeld). Maar daarmee wordt natuurlijk geen waarde gecreeerd.
Mijn reisverslagen
pi_66908971
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Niet als de K/W gebaseerd is op de huidige cijfers.
pi_66909047
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dividend is voor de waardering van een aandeel eigenlijk niet echt relevant.
Het gaat om de winst per aandeel. In principe kan een verliesgevend bedrijf ook dividend uitkeren (sommige financials doen dat bijvoorbeeld). Maar daarmee wordt natuurlijk geen waarde gecreeerd.
Als je geld op een spaarekening zet, krijg je een bepaald rendement.
Als je geld in aandelen stopt krijg je hopelijk een bepaald dividendrendement. Dit is dan ook de echte waarde van een aandeel. Gewoon logisch nadenken is dat.
pi_66909090
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

SBM vind ik persoonlijk geen cyclisch bedrijf trouwens, de record aan olieinvesteringen gaan grotendeels gewoon door.
pi_66909404
Om half 3 was 't nog een bloedsaaie dag, kan ook niet heel ff weggaan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:12:46 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66909422
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Als je geld in aandelen stopt krijg je hopelijk een bepaald dividendrendement. Dit is dan ook de echte waarde van een aandeel. Gewoon logisch nadenken is dat.
Fout.

Op een bankrekening wordt je geld echt meer (je krijgt het oorspronkelijke bedrag + rente).
Bij een dividenduitkering verdwijnt er cash uit het bedrijf. De aandelen zijn na de dividenduitkering minder waard. Alleen als het bedrijf winst maakt kan het het waardeverlies compenseren. De relevante parameter is dus winst per aandeel en niet het uitgekeerde dividend.
Mijn reisverslagen
pi_66909515
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:05 schreef pberends het volgende:
SBM vind ik persoonlijk geen cyclisch bedrijf trouwens, de record aan olieinvesteringen gaan grotendeels gewoon door.
Ik heb me er niet in verdiept, maar vraag me wel af hoe hoog de exploratiekosten (en daarmee de winsten van een SBM) mogen zijn bij een prijs van 40 zoals nu ten opzichte van een geprognosticeerde 200 vorig jaar.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:16:06 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66909583
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:05 schreef pberends het volgende:

[..]

De olieindustrie is een cyclische industrie (wel een speciale in de zin dat ze vooral afhankelijk zijn energieprijzen en misschien niet direct van de economische cyslus). SBM is dus een toeleverancier aan een cyclische industrie en is daarmee zelf ook cyclisch.
Mijn reisverslagen
pi_66909594
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik heb me er niet in verdiept, maar vraag me wel af hoe hoog de exploratiekosten (en daarmee de winsten van een SBM) mogen zijn bij een prijs van 40 zoals nu ten opzichte van een geprognosticeerde 200 vorig jaar.
SBM heeft niet enorm met de olieprijs te maken. Deze zijn voornamelijk voor rekening van de oliemaatschappijen die enorme zakken. En deze kijken vooruit en zien dat er snel een olietekort zal ontstaan.
pi_66909645
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

De olieindustrie is een cyclische industrie (wel een speciale).
SBM is dus een toeleverancier aan een cyclische industrie en is daarmee zelf ook cyclisch.
De outlook voor SBM is dit jaar precies hetzelfde als vorig jaar. Waar heb je het over? Oliebedrijven schroeven hun investeringen nauwelijks terug.
pi_66909679
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:12 schreef SeLang het volgende:

[..]

Fout.

Op een bankrekening wordt je geld echt meer (je krijgt het oorspronkelijke bedrag + rente).
Bij een dividenduitkering verdwijnt er cash uit het bedrijf. De aandelen zijn na de dividenduitkering minder waard. Alleen als het bedrijf winst maakt kan het het waardeverlies compenseren. De relevante parameter is dus winst per aandeel en niet het uitgekeerde dividend.
Als belegger heb je helemaal niets aan een stuk waardeloos digitaal papier dat niet rendeert.
pi_66909703
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:04 schreef pberends het volgende:
Onzin. Daarmee zou de koers van een aandeel gewoon de contante waarde van de uit te keren dividenden worden, maar dat is juist niet het geval, het is de contante waarde van de winst per aandeel. Hell, als het onderliggende bedrijf "mijn" dividend kan aanwenden tegen een rendement dat hoger ligt dan het dividendrendement, dan is dat een logische keuze.
Friedman on Donahue
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:20:02 #49
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_66909770
De aandelenkoers vertegenwoordigt toch ook niets meer dan alle verdisconteerde dividenden van nu tot en met de verre toekomst. Heb het wel es gehad met studie incl. soort van bewijs. Het lijkt me dan ook niet zo heel relevant hoe hoog het dividend is wat een bedrijf uitkeert, omdat het dividend al inbegrepen is in de koers.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:20:43 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66909804
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:17 schreef pberends het volgende:

[..]

De outlook voor SBM is dit jaar precies hetzelfde als vorig jaar. Waar heb je het over? Oliebedrijven schroeven hun investeringen nauwelijks terug.
Dat hoop ik maar voor ze
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')