We zullen zien morgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Tijdje geleden nog tegen je gezegd dat je die moest kopen
Zal verder gezakt zijn waarschijnlijk. Olie $50+ morgen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:01 schreef pberends het volgende:
Morgen olievoorraden op de agenda, kan SBM ook nog een beetje van meeprofiteren.
al boete van afm gehad?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:07 schreef Mendeljev het volgende:
Leuke correctie weer. Dat worden weer heel veel shorts op de financials erbij
Want?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef pberends het volgende:
Dividendrendement is de reële waarde van een aandeel
Geldt dat belachelijke verbod nog steeds? Alhoewel het in deze situatie niet eens heel gek is om gedekt short te gaan.quote:
Is verlengd tot 1 juni. Verbod slaat inderdaad nergens op.. financials dalen toch wel, shortverbod of nietquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:33 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Geldt dat belachelijke verbod nog steeds? Alhoewel het in deze situatie niet eens heel gek is om gedekt short te gaan.
Een k/w van 7 is een hele normale waardering voor een cyclisch bedrijf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:51 schreef pberends het volgende:
SBM KW-verhouding is met huidige cijfers 1 op 7, echt enorm laag.
Dividend is voor de waardering van een aandeel eigenlijk niet echt relevant.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:05 schreef pberends het volgende:
[..]
Dividendrendement is de reële waarde van een aandeel, of je moet het geld hebben om het hele bedrijf over te nemen.
Niet als de K/W gebaseerd is op de huidige cijfers.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een k/w van 7 is een hele normale waardering voor een cyclisch bedrijf.
Als je geld op een spaarekening zet, krijg je een bepaald rendement.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dividend is voor de waardering van een aandeel eigenlijk niet echt relevant.
Het gaat om de winst per aandeel. In principe kan een verliesgevend bedrijf ook dividend uitkeren (sommige financials doen dat bijvoorbeeld). Maar daarmee wordt natuurlijk geen waarde gecreeerd.
SBM vind ik persoonlijk geen cyclisch bedrijf trouwens, de record aan olieinvesteringen gaan grotendeels gewoon door.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een k/w van 7 is een hele normale waardering voor een cyclisch bedrijf.
Fout.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:04 schreef pberends het volgende:
[..]
Als je geld op een spaarekening zet, krijg je een bepaald rendement.
Als je geld in aandelen stopt krijg je hopelijk een bepaald dividendrendement. Dit is dan ook de echte waarde van een aandeel. Gewoon logisch nadenken is dat.
Ik heb me er niet in verdiept, maar vraag me wel af hoe hoog de exploratiekosten (en daarmee de winsten van een SBM) mogen zijn bij een prijs van 40 zoals nu ten opzichte van een geprognosticeerde 200 vorig jaar.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:05 schreef pberends het volgende:
SBM vind ik persoonlijk geen cyclisch bedrijf trouwens, de record aan olieinvesteringen gaan grotendeels gewoon door.
De olieindustrie is een cyclische industrie (wel een speciale in de zin dat ze vooral afhankelijk zijn energieprijzen en misschien niet direct van de economische cyslus). SBM is dus een toeleverancier aan een cyclische industrie en is daarmee zelf ook cyclisch.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:05 schreef pberends het volgende:
[..]
SBM vind ik persoonlijk geen cyclisch bedrijf trouwens, de record aan olieinvesteringen gaan grotendeels gewoon door.
SBM heeft niet enorm met de olieprijs te maken. Deze zijn voornamelijk voor rekening van de oliemaatschappijen die enorme zakken. En deze kijken vooruit en zien dat er snel een olietekort zal ontstaan.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb me er niet in verdiept, maar vraag me wel af hoe hoog de exploratiekosten (en daarmee de winsten van een SBM) mogen zijn bij een prijs van 40 zoals nu ten opzichte van een geprognosticeerde 200 vorig jaar.
De outlook voor SBM is dit jaar precies hetzelfde als vorig jaar. Waar heb je het over? Oliebedrijven schroeven hun investeringen nauwelijks terug.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
De olieindustrie is een cyclische industrie (wel een speciale).
SBM is dus een toeleverancier aan een cyclische industrie en is daarmee zelf ook cyclisch.
Als belegger heb je helemaal niets aan een stuk waardeloos digitaal papier dat niet rendeert.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Fout.
Op een bankrekening wordt je geld echt meer (je krijgt het oorspronkelijke bedrag + rente).
Bij een dividenduitkering verdwijnt er cash uit het bedrijf. De aandelen zijn na de dividenduitkering minder waard. Alleen als het bedrijf winst maakt kan het het waardeverlies compenseren. De relevante parameter is dus winst per aandeel en niet het uitgekeerde dividend.
Onzin. Daarmee zou de koers van een aandeel gewoon de contante waarde van de uit te keren dividenden worden, maar dat is juist niet het geval, het is de contante waarde van de winst per aandeel. Hell, als het onderliggende bedrijf "mijn" dividend kan aanwenden tegen een rendement dat hoger ligt dan het dividendrendement, dan is dat een logische keuze.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:04 schreef pberends het volgende:
Als je geld op een spaarekening zet, krijg je een bepaald rendement.
Als je geld in aandelen stopt krijg je hopelijk een bepaald dividendrendement. Dit is dan ook de echte waarde van een aandeel. Gewoon logisch nadenken is dat.
Dat hoop ik maar voor zequote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:17 schreef pberends het volgende:
[..]
De outlook voor SBM is dit jaar precies hetzelfde als vorig jaar. Waar heb je het over? Oliebedrijven schroeven hun investeringen nauwelijks terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |