abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67343100
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Fusionfreak het volgende:
De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden.
Ik begrijp je punt, echt, en ik vind het heel vervelend voor je.
quote:
Het kan toch niet zo zijn dat 3 blaadjes papier (2 rijtesten en 1 medisch rapport) voor mij levenslang zou betekenen.
Ik denk het in dit geval wel en ik denk dat je dat moet gaan accepteren. Zelfs al zou je nog een keer af mogen rijden, denk je dat het CBR dan objectief zou zijn en je wel zou laten slagen?
quote:
Mijn advocaat zij ook dat het niet makkelijk is om tegen het CBR te procederen, maar hij probeert toch met de mogelijkheden die er zijn de rechter te overtuigen dat de zaak op zijn minst overgedaan zou moeten worden door het CBR (nieuw besluit)
En nogmaals: zelfs al zou je nog een keer af mogen rijden, denk je dat het CBR dan objectief zou zijn en je wel zou laten slagen?
De wereld is gewoon niet eerlijk en we kunnen niet alles krijgen wat we graag zouden willen. Misschien is het beter voor jezelf om gewoon te accepteren dat je bent gewogen en te licht bent bevonden.
Jammer maar helaas.
pi_67344477
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:14 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Die rechtzaak is voor mij meer een wanhoopsdaad, mocht ik de zaak verliezen (waar ik eigenlijk al rekening mee hou) dan ga ik in cassatie bij de raad van state. Indien ik dat ook verlies dan stuur ik voor de 4e keer een nieuwe EV in, waavan ik al zeker weet dat die door het CBR niet in behandeling wordt genomen, maar kan daar wel weer bezwaar tegen aantekenen en dan zal ik weer via een advocaat via de rechtbank proberen te eisen dat het CBR mij alnog opnieuw in de medische procedure opneemt. Mocht dat allemaal zover komen dan zitten we al ruim 1 of 2 jaar verder.
Pro-tip:

Stop met je geld uitgeven aan verloren zaken en gebruik het voor dingen waar je WEL in kan slagen, zoals bijvoorbeeld een mbo opleiding. Je kan in september al beginnen met iets en dat zal je ten eerste al een hoop minder geld kosten dan deze onzin, en daarnaast zul je er een hoop meer profijt van hebben. Niet alleen op financieel vlak, maar ook qua persoonlijke groei en ontwikkeling.

Daarnaast is er ook wel werk te vinden dat je wel zou kunnen doen. Je kan mij niet wijsmaken dat je wel zou kunnen autorijden en dan bijvoorbeeld niet een postbezorger zijn.
deal with it
pi_67344597
quote:

[..]

De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden. Het kan toch niet zo zijn dat 3 blaadjes papier (2 rijtesten en 1 medisch rapport) voor mij levenslang zou betekenen.
Mijn advocaat zij ook dat het niet makkelijk is om tegen het CBR te procederen, maar hij probeert toch met de mogelijkheden die er zijn de rechter te overtuigen dat de zaak op zijn minst overgedaan zou moeten worden door het CBR (nieuw besluit)
Dat is eigenlijk het eerste directe antwoord wat ik lees, en best begrijpelijk ook.

Het advies van RTB lijkt mij echter veel beter, daar valt veel meer mee te halen dan met een rijbewijs.
Geen referral hier.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:28:53 #254
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67344778
Is zo'n 45 km autootje niets voor je? Heb je (volgens mij) geen rijbewijs voor nodig, en ze zien er echt niet meer zo suf uit als 20 jaar geleden.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  dinsdag 24 maart 2009 @ 00:37:38 #255
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67344915
quote:

[..]

De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden.
Heel begrijpelijk dat je graag iets wilt bereiken, maar is een rijbewijs het goeie doel om je in vast te bijten?
Wat voor dagbesteding heb je eigenlijk? Mss een idee om daar eens met b.v. een psycholoog of maatschappelijk werker over te gaan praten? Er is vast wel een cursus (evt via zelfstudie) of baantje te verzinnen waarin je je kunt uitleven.
Complimenten voor je eerlijke en open reactie trouwens.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_67344957
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Heel begrijpelijk dat je graag iets wilt bereiken, maar is een rijbewijs het goeie doel om je in vast te bijten?
Wat voor dagbesteding heb je eigenlijk? Mss een idee om daar eens met b.v. een psycholoog of maatschappelijk werker over te gaan praten?
Wehe, mijn dagbesteding is nu:
- Wachten tot volgend college jaar
- Gamen
- Uitgaan
- Gokken

Oh nee wacht, morgen sollicitatie gesprek voor chauffeur , no pun intended.
Geen referral hier.
pi_67345126
Leer een instrument bespelen.
deal with it
  dinsdag 24 maart 2009 @ 01:11:32 #258
181657 LordNemephis
computer says no
pi_67345238
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:13 schreef RTB het volgende:

[..]

Pro-tip:

Stop met je geld uitgeven aan verloren zaken en gebruik het voor dingen waar je WEL in kan slagen, zoals bijvoorbeeld een mbo opleiding. Je kan in september al beginnen met iets en dat zal je ten eerste al een hoop minder geld kosten dan deze onzin, en daarnaast zul je er een hoop meer profijt van hebben. Niet alleen op financieel vlak, maar ook qua persoonlijke groei en ontwikkeling.

Daarnaast is er ook wel werk te vinden dat je wel zou kunnen doen. Je kan mij niet wijsmaken dat je wel zou kunnen autorijden en dan bijvoorbeeld niet een postbezorger zijn.
datte
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_67345712
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:13 schreef RTB het volgende:

[..]

Pro-tip:

De reden waarom ik niet aan een studie voor een diploma ben begonnen is dat ik zelf alleen lagere LOM school heb gehad en sinds 1980 van school af ben, wordt dit jaar 44 en zie mijzelf niet op die leeftijd tussen pubers zitten voor een VMBO diploma.
Zelfstudie of volwassenen onderwijs ligt mij niet omdat ik heel moeilijk met andere mensen samen kan zijn bij groeps onderwijs (lijdt doorgaans tot irritatie en onbegrip).
pi_67346254
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 02:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[...]
Zelfstudie of volwassenen onderwijs ligt mij niet omdat ik heel moeilijk met andere mensen samen kan zijn bij groeps onderwijs (lijdt doorgaans tot irritatie en onbegrip).
Dat is niet helemaal de bedoeling van zelfstudie
pi_67346890
quote:

[..]

De deskundige die de rijtest heeft afgenomen zij tegen mij ook dat het CBR mensen met lichamelijke handicaps beter op weg kunnen helpen (bv aanpassing auto) maar voor mensen met psychische problemen bestaan er geen aangepaste auto's.

In het laatste geval is het veelal de omgeving die het gedrag zodanig beïnvloeden dat men een (verkeers)situatie niet meer kan overzien, en men dus een gevaar op de weg wordt, zowel voor de overige verkeersdeelnemers als zichzelf. En dit varieert ook nog per moment volgens mij? Ik bedoel, iedereen zit wel eens een dagje minder lekker in zijn vel, dat zullen mensen met psychische problemen ook hebben. En auto's kan je mechanisch aanpassen, de omgeving niet, dat lijkt me de meest logische verklaring, toch?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_67347049
quote:

[..]

De reden waarom ik niet aan een studie voor een diploma ben begonnen is dat ik zelf alleen lagere LOM school heb gehad en sinds 1980 van school af ben, wordt dit jaar 44 en zie mijzelf niet op die leeftijd tussen pubers zitten voor een VMBO diploma.
En van irritatie en onbegrip hebben mensen in het verkeer natuurlijk helemaal nooit last?

Serieus, ga iets doen wat je kan, iets wat binnen jouw mogelijkheden ligt. Dat zal je ook veel meer voldoening geven, want ik kan me voorstellen dat je ook niet vrolijk wordt van elke keer weer worden afgewezen.
pi_67347201
quote:

[..]

Ja lekker makkelijk jezelf verstoppen achter drogredenen
pi_67351540
maar je moet aardig verdienen om aldoor rechtzaken aan te spannen of krijg je dit op basis van toevoeging??
pi_67351759
quote:
De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 11:30 schreef duivelin1 het volgende:
maar je moet aardig verdienen om aldoor rechtzaken aan te spannen of krijg je dit op basis van toevoeging??
Wat denk je zelf?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 12:23:06 #266
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67353218
Hmm ik meen ergens gelezen te hebben, Fusionfreak, dat je jezelf zelfs in de schulden hebt gewerkt om maar 'n rijbewijs te halen. En nou vraag ik me toch af: is dat 't wel waard? Ik begrijp het gevoel "nou heb ik echt overal gefaald" heel goed maar zoals de anderen hier al zeggen : ik denk dat er voor jou best iets te vinden is, of 't nou werk, 'n leuke hobby of 'n opleiding is waar je wél voldoening uit kunt halen en waar je wel in kunt slagen.

Blijft de vraag waar je al dat geld vandaan tovert natuurlijk, lijkt me toch niet dat je als uitkeringsgerechtigde alles zomaar kan doen. Je bent voor 100 % afgekeurd lees ik ergens lijkt me toch dat je wel wat controle krijgt en iemand ook 'ns zegt 'ja hallo dat gaat niet door' als je voor de 100ste keer op rijexamen wil.
Hallon!
pi_67356082
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 12:23 schreef BlueMage het volgende:
Hmm ik meen ergens gelezen te hebben, Fusionfreak, dat je jezelf zelfs in de schulden hebt gewerkt om maar 'n rijbewijs te halen. En nou vraag ik me toch af: is dat 't wel waard? Ik begrijp het gevoel "nou heb ik echt overal gefaald" heel goed maar zoals de anderen hier al zeggen : ik denk dat er voor jou best iets te vinden is, of 't nou werk, 'n leuke hobby of 'n opleiding is waar je wél voldoening uit kunt halen en waar je wel in kunt slagen.

Blijft de vraag waar je al dat geld vandaan tovert natuurlijk, lijkt me toch niet dat je als uitkeringsgerechtigde alles zomaar kan doen. Je bent voor 100 % afgekeurd lees ik ergens lijkt me toch dat je wel wat controle krijgt en iemand ook 'ns zegt 'ja hallo dat gaat niet door' als je voor de 100ste keer op rijexamen wil.
Die gozer heeft zo'n bord voor zijn kop dat ik zijn verhaal eigenlijk niet kan geloven... Ik neig er naar om te denken dat hij alles uit zijn duim zuigt
pi_67358682
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:48 schreef nealzzz het volgende:

[..]

Die gozer heeft zo'n bord voor zijn kop dat ik zijn verhaal eigenlijk niet kan geloven... Ik neig er naar om te denken dat hij alles uit zijn duim zuigt
Had je maar gelijk, dan had ik meteen een rijles topic geopend waarin ik mijn rijles perikelen kon posten, is nog altijd beter dan waar ik nu in zit.
pi_67359051
Fusionfreak, ik ben blij dat je eindelijk reageert op "de rest".
  dinsdag 24 maart 2009 @ 16:41:54 #270
174940 W00fer
Maar echt
pi_67362194
Levenslang, levenslang. Weet je wat levenslang is ? Ergens in een stinkende cel zitten in India met 50 gevangenen op 1 cel. TS je kan heus wel wat maken van je leven. En wat wil je eigenlijk met een auto met automaat gaan doen. Naar je werk rijden wat je niet hebt ?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_67372610
quote:
Die rechtzaak is voor mij meer een wanhoopsdaad, mocht ik de zaak verliezen (waar ik eigenlijk al rekening mee hou) dan ga ik in cassatie bij de raad van state. Indien ik dat ook verlies dan stuur ik voor de 4e keer een nieuwe EV in, waavan ik al zeker weet dat die door het CBR niet in behandeling wordt genomen, maar kan daar wel weer bezwaar tegen aantekenen en dan zal ik weer via een advocaat via de rechtbank proberen te eisen dat het CBR mij alnog opnieuw in de medische procedure opneemt. Mocht dat allemaal zover komen dan zitten we al ruim 1 of 2 jaar verder.
Dus omdat jij een bord voor je kop hebt van 300vierkante kilometer moet de Nederlandse Staat maar even een paar ton euro in een zwart gat gooien dat 'Fusionfreak' heet.

Tering, begin eerst eens met nadenken ofzo dat rijbewijs haal je echt never nooit niet. Nu niet, morgen niet en na 300 rechtzaken niet.

Als je dat nu eerst eens begint in te zien dat je gewoon geen aanleg hebt voor het behalen van een rijbewijs kan je misschien verder met je leven. En daarna je energie richten op zaken die wel binnen je vermogens liggen.

Net zoals ik nooit straaljagerpiloot zal worden, behaal jij je rijbewijs niet.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:49:56 #272
174940 W00fer
Maar echt
pi_67389362
Fusionfreak, waarom zou je niet eens eerst kijken of het "op de weg zitten" wel wat voor je is. Dat kan met een brommobiel bijvoorbeeld.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_67391376
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef W00fer het volgende:
Fusionfreak, waarom zou je niet eens eerst kijken of het "op de weg zitten" wel wat voor je is. Dat kan met een brommobiel bijvoorbeeld.
ja inderdaad, koop een brommobiel en kijk of je daar wat mee kan!
pi_67391505
quote:
Met een fiets nog beter. TS heeft geen snelheidsbeleving zoals hij zelf in een ander topic eens heeft aangegeven toen hij met een bromfiets een ongeluk(je) kreeg.
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:56:12 #275
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67405105
quote:
Het "op de weg ziten" is niks voor Fusionfreak, en ik ben niet eens psychiater oid maar kan dat zo wel vertellen aan de hand van z'n postgeschiedenis op FOK!.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')