Ik begrijp je punt, echt, en ik vind het heel vervelend voor je.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Fusionfreak het volgende:
De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden.
Ik denk het in dit geval wel en ik denk dat je dat moet gaan accepteren. Zelfs al zou je nog een keer af mogen rijden, denk je dat het CBR dan objectief zou zijn en je wel zou laten slagen?quote:Het kan toch niet zo zijn dat 3 blaadjes papier (2 rijtesten en 1 medisch rapport) voor mij levenslang zou betekenen.
En nogmaals: zelfs al zou je nog een keer af mogen rijden, denk je dat het CBR dan objectief zou zijn en je wel zou laten slagen?quote:Mijn advocaat zij ook dat het niet makkelijk is om tegen het CBR te procederen, maar hij probeert toch met de mogelijkheden die er zijn de rechter te overtuigen dat de zaak op zijn minst overgedaan zou moeten worden door het CBR (nieuw besluit)
Pro-tip:quote:Op maandag 23 maart 2009 22:14 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Die rechtzaak is voor mij meer een wanhoopsdaad, mocht ik de zaak verliezen (waar ik eigenlijk al rekening mee hou) dan ga ik in cassatie bij de raad van state. Indien ik dat ook verlies dan stuur ik voor de 4e keer een nieuwe EV in, waavan ik al zeker weet dat die door het CBR niet in behandeling wordt genomen, maar kan daar wel weer bezwaar tegen aantekenen en dan zal ik weer via een advocaat via de rechtbank proberen te eisen dat het CBR mij alnog opnieuw in de medische procedure opneemt. Mocht dat allemaal zover komen dan zitten we al ruim 1 of 2 jaar verder.
Dat is eigenlijk het eerste directe antwoord wat ik lees, en best begrijpelijk ook.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden. Het kan toch niet zo zijn dat 3 blaadjes papier (2 rijtesten en 1 medisch rapport) voor mij levenslang zou betekenen.
Mijn advocaat zij ook dat het niet makkelijk is om tegen het CBR te procederen, maar hij probeert toch met de mogelijkheden die er zijn de rechter te overtuigen dat de zaak op zijn minst overgedaan zou moeten worden door het CBR (nieuw besluit)
Heel begrijpelijk dat je graag iets wilt bereiken, maar is een rijbewijs het goeie doel om je in vast te bijten?quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden.
Wehe, mijn dagbesteding is nu:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:37 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk dat je graag iets wilt bereiken, maar is een rijbewijs het goeie doel om je in vast te bijten?
Wat voor dagbesteding heb je eigenlijk? Mss een idee om daar eens met b.v. een psycholoog of maatschappelijk werker over te gaan praten?
dattequote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:13 schreef RTB het volgende:
[..]
Pro-tip:
Stop met je geld uitgeven aan verloren zaken en gebruik het voor dingen waar je WEL in kan slagen, zoals bijvoorbeeld een mbo opleiding. Je kan in september al beginnen met iets en dat zal je ten eerste al een hoop minder geld kosten dan deze onzin, en daarnaast zul je er een hoop meer profijt van hebben. Niet alleen op financieel vlak, maar ook qua persoonlijke groei en ontwikkeling.
Daarnaast is er ook wel werk te vinden dat je wel zou kunnen doen. Je kan mij niet wijsmaken dat je wel zou kunnen autorijden en dan bijvoorbeeld niet een postbezorger zijn.
De reden waarom ik niet aan een studie voor een diploma ben begonnen is dat ik zelf alleen lagere LOM school heb gehad en sinds 1980 van school af ben, wordt dit jaar 44 en zie mijzelf niet op die leeftijd tussen pubers zitten voor een VMBO diploma.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:13 schreef RTB het volgende:
[..]
Pro-tip:
Stop met je geld uitgeven aan verloren zaken en gebruik het voor dingen waar je WEL in kan slagen, zoals bijvoorbeeld een mbo opleiding. Je kan in september al beginnen met iets en dat zal je ten eerste al een hoop minder geld kosten dan deze onzin, en daarnaast zul je er een hoop meer profijt van hebben. Niet alleen op financieel vlak, maar ook qua persoonlijke groei en ontwikkeling.
Daarnaast is er ook wel werk te vinden dat je wel zou kunnen doen. Je kan mij niet wijsmaken dat je wel zou kunnen autorijden en dan bijvoorbeeld niet een postbezorger zijn.
Dat is niet helemaal de bedoeling van zelfstudiequote:Op dinsdag 24 maart 2009 02:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[...]
Zelfstudie of volwassenen onderwijs ligt mij niet omdat ik heel moeilijk met andere mensen samen kan zijn bij groeps onderwijs (lijdt doorgaans tot irritatie en onbegrip).
In het laatste geval is het veelal de omgeving die het gedrag zodanig beïnvloeden dat men een (verkeers)situatie niet meer kan overzien, en men dus een gevaar op de weg wordt, zowel voor de overige verkeersdeelnemers als zichzelf. En dit varieert ook nog per moment volgens mij? Ik bedoel, iedereen zit wel eens een dagje minder lekker in zijn vel, dat zullen mensen met psychische problemen ook hebben. En auto's kan je mechanisch aanpassen, de omgeving niet, dat lijkt me de meest logische verklaring, toch?quote:Op maandag 23 maart 2009 22:14 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De deskundige die de rijtest heeft afgenomen zij tegen mij ook dat het CBR mensen met lichamelijke handicaps beter op weg kunnen helpen (bv aanpassing auto) maar voor mensen met psychische problemen bestaan er geen aangepaste auto's.
En van irritatie en onbegrip hebben mensen in het verkeer natuurlijk helemaal nooit last?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 02:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De reden waarom ik niet aan een studie voor een diploma ben begonnen is dat ik zelf alleen lagere LOM school heb gehad en sinds 1980 van school af ben, wordt dit jaar 44 en zie mijzelf niet op die leeftijd tussen pubers zitten voor een VMBO diploma.
Zelfstudie of volwassenen onderwijs ligt mij niet omdat ik heel moeilijk met andere mensen samen kan zijn bij groeps onderwijs (lijdt doorgaans tot irritatie en onbegrip).
Ja lekker makkelijk jezelf verstoppen achter drogredenenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 02:41 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
De reden waarom ik niet aan een studie voor een diploma ben begonnen is dat ik zelf alleen lagere LOM school heb gehad en sinds 1980 van school af ben, wordt dit jaar 44 en zie mijzelf niet op die leeftijd tussen pubers zitten voor een VMBO diploma.
quote:Op maandag 23 maart 2009 23:14 schreef Fusionfreak het volgende:
De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk.
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:30 schreef duivelin1 het volgende:
maar je moet aardig verdienen om aldoor rechtzaken aan te spannen of krijg je dit op basis van toevoeging??
Die gozer heeft zo'n bord voor zijn kop dat ik zijn verhaal eigenlijk niet kan geloven... Ik neig er naar om te denken dat hij alles uit zijn duim zuigtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:23 schreef BlueMage het volgende:
Hmm ik meen ergens gelezen te hebben, Fusionfreak, dat je jezelf zelfs in de schulden hebt gewerkt om maar 'n rijbewijs te halen. En nou vraag ik me toch af: is dat 't wel waard? Ik begrijp het gevoel "nou heb ik echt overal gefaald" heel goed maar zoals de anderen hier al zeggen : ik denk dat er voor jou best iets te vinden is, of 't nou werk, 'n leuke hobby of 'n opleiding is waar je wél voldoening uit kunt halen en waar je wel in kunt slagen.
Blijft de vraag waar je al dat geld vandaan tovert natuurlijk, lijkt me toch niet dat je als uitkeringsgerechtigde alles zomaar kan doen. Je bent voor 100 % afgekeurd lees ik ergens lijkt me toch dat je wel wat controle krijgt en iemand ook 'ns zegt 'ja hallo dat gaat niet door' als je voor de 100ste keer op rijexamen wil.
Had je maar gelijk, dan had ik meteen een rijles topic geopend waarin ik mijn rijles perikelen kon posten, is nog altijd beter dan waar ik nu in zit.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:48 schreef nealzzz het volgende:
[..]
Die gozer heeft zo'n bord voor zijn kop dat ik zijn verhaal eigenlijk niet kan geloven... Ik neig er naar om te denken dat hij alles uit zijn duim zuigt
Dus omdat jij een bord voor je kop hebt van 300vierkante kilometer moet de Nederlandse Staat maar even een paar ton euro in een zwart gat gooien dat 'Fusionfreak' heet.quote:Op maandag 23 maart 2009 22:14 schreef Fusionfreak het volgende:
Die rechtzaak is voor mij meer een wanhoopsdaad, mocht ik de zaak verliezen (waar ik eigenlijk al rekening mee hou) dan ga ik in cassatie bij de raad van state. Indien ik dat ook verlies dan stuur ik voor de 4e keer een nieuwe EV in, waavan ik al zeker weet dat die door het CBR niet in behandeling wordt genomen, maar kan daar wel weer bezwaar tegen aantekenen en dan zal ik weer via een advocaat via de rechtbank proberen te eisen dat het CBR mij alnog opnieuw in de medische procedure opneemt. Mocht dat allemaal zover komen dan zitten we al ruim 1 of 2 jaar verder.
ja inderdaad, koop een brommobiel en kijk of je daar wat mee kan!quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef W00fer het volgende:
Fusionfreak, waarom zou je niet eens eerst kijken of het "op de weg zitten" wel wat voor je is. Dat kan met een brommobiel bijvoorbeeld.
Met een fiets nog beter. TS heeft geen snelheidsbeleving zoals hij zelf in een ander topic eens heeft aangegeven toen hij met een bromfiets een ongeluk(je) kreeg.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef W00fer het volgende:
Fusionfreak, waarom zou je niet eens eerst kijken of het "op de weg zitten" wel wat voor je is. Dat kan met een brommobiel bijvoorbeeld.
Het "op de weg ziten" is niks voor Fusionfreak, en ik ben niet eens psychiater oid maar kan dat zo wel vertellen aan de hand van z'n postgeschiedenis op FOK!.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:49 schreef W00fer het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |