abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67324943
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:04 schreef Etcetera het volgende:
Wij zijn het CBR niet, wij zijn jouw (aankomende) medeweggebruikers. Wat het CBR doet of denkt zal mij een zorg zijn, ik word er niet vrolijk van als iemand 8x zakt en wanhopig blijft volhouden dat hij of zij een rijbewijs wil hebben.
Juist.

TS kan zich nog zo wanhopig vastklampen aan de evt. procedurele fouten die gemaakt zijn en waardoor hij misschien niet zijn rijbewijs kan halen, maar het feit blijft dat hij niet geschikt is om de weg op te gaan met een auto. Dit is niet een inhoudsloze opmerking, maar klaarblijkelijk vastgesteld door meerdere, onafhankelijke artsen/psychologen.

En zoals meerdere users hier al zeggen, word ik er niet vrolijk van als ik straks de weg moet delen met iemand waarvan al voor het examen is gebleken dat hij niet geschikt is om auto te rijden.
Ook al weet ik dat het een kenmerk is van een ASS, toch vind ik het raar dat TS niet wat meer rekening houdt met de gevolgen van zijn rijgedrag in het verkeer.

Verder bewonder ik het doorzettingsvermogen en de wil om te vechten voor iets wat je echt graag wil, maar TS moet niet de realiteit uit het oog verliezen.
pi_67325160
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat dus.....
Dit is gewoon een persoonlijke mening, ik wordt er zelf ook niet vrolijk van dat ik vaak gezakt bent en nu in een rechtzaak verwikkeld ben geraakt.

Om een ander voorbeeld te noemen wat regelmatig in het nieuws komt, als er sprake is van bv kindermisbruik dan lees je ook reacties van...zo iemand moeten ze de doodstraf geven of levenslang opsluiten.

De meeste reactie's hier zijn wel erg kort door de bocht zoals mij levenslang rijverbod opleggen of al bij voorbaat een gevaar op de weg noemen en mij doodverwensen om met een auto tegen een boom te rijden.
Ik vind het CBR besluit erg eenzijdig puur genomen op basis van een A4 tje en twee korte rijtesten.
  maandag 23 maart 2009 @ 15:03:09 #228
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_67325397
quote:
Op maandag 23 maart 2009 14:56 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Dit is gewoon een persoonlijke mening, ik wordt er zelf ook niet vrolijk van dat ik vaak gezakt bent en nu in een rechtzaak verwikkeld ben geraakt.

Om een ander voorbeeld te noemen wat regelmatig in het nieuws komt, als er sprake is van bv kindermisbruik dan lees je ook reacties van...zo iemand moeten ze de doodstraf geven of levenslang opsluiten.

De meeste reactie's hier zijn wel erg kort door de bocht zoals mij levenslang rijverbod opleggen of al bij voorbaat een gevaar op de weg noemen en mij doodverwensen om met een auto tegen een boom te rijden.
Ik vind het CBR besluit erg eenzijdig puur genomen op basis van een A4 tje en twee korte rijtesten.
Wat jij vind en wat het CBR vind zijn 2 verschillende zaken. Helaas voor jou ben ik sneller geneigd om het CBR te geloven, want ik denk dat je 200 lessen en 8 examens wel kan spreken van een mislukking.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Redactie Frontpage maandag 23 maart 2009 @ 15:11:12 #229
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_67325660
quote:

[..]

Ik zeg niet dat je een levenslang rijverbod moet krijgen, maar ik denk dat een auto voor jou gewoon te hoog gegrepen is.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_67325743
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:03 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat jij vind en wat het CBR vind zijn 2 verschillende zaken. Helaas voor jou ben ik sneller geneigd om het CBR te geloven, want ik denk dat je 200 lessen en 8 examens wel kan spreken van een mislukking.
Omdat wij (ik en het CBR) er beide anders over denken heb ik besloten dat de rechter maar een besluit moet nemen (dat wettelijk recht heb ik en het CBR)
Op de opmerking dat jij vind dat het een mislukking is, ook dat is een persoonlijke mening die je van mij zeker mag uitdragen, daar is het immers een discussieforum voor.

En weer wordt ik hier afgerekend op die 8 examens en 200 rijlessen!
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 15:15:00 #231
236264 crew  capricia
pi_67325786
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:13 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Omdat wij (ik en het CBR) er beide anders over denken heb ik besloten dat de rechter maar een besluit moet nemen (dat wettelijk recht heb ik en het CBR)
Op de opmerking dat jij vind dat het een mislukking is, ook dat is een persoonlijke mening die je van mij zeker mag uitdragen, daar is het immers een discussieforum voor.

Wanneer verwacht je de uitspraak eigenlijk? Ben best benieuwd!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67326076
quote:
Op maandag 23 maart 2009 15:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Wanneer verwacht je de uitspraak eigenlijk? Ben best benieuwd!
Dat kan 3 tot 6 weken duren na de hoorzitting, dus daar kan ik en mijn advocaat nu nog geen zinnig woord over zeggen. Bestuursrechtelijke procedures en uitspraken duren nu eenmaal vrij lang.
pi_67328843
quote:
[...]
Dat is niet het enige punt waarom men denkt dat jij ongeschikt bent om een rijbewijs te bezitten en dat snap jij zelf ook wel

En verder: waarom kun je niet gewoon accepteren dat je het geprobeerd hebt en dat het gewoon niets voor jou is? Is het nou zo erg om te moeten accepteren dat je gewoon niet geschikt bent om auto te rijden?
Ik kan mij vele ergere dingen voorstellen dan dat en daarbij is het al de (financiële) problemen die jij je op de hals haalt niet waard. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je in de 40 was, je redde het al tot die leeftijd zonder rijbewijs, dus je kunt je klaarblijkelijk redden zonder auto.

Waarom kun je niet tevreden zijn met het feit dat je het geprobeerd hebt en dat het er gewoon niet in zit?
pi_67329317
quote:
Ja doh! Als je wel kon rijden was je niet 8 maal gezakt en had je nooit 2 rijtesten gehad. Want dan was je wel bij rijles nummer 40 en het 3e examen geslaagd.
pi_67332149
quote:
En ook dit (deze vergelijking dus) slaat natuurlijk nergens op
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_67334256
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:59 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Wat mij zo opvalt is dat in al mijn rijbewijs topics die 8 examens en 200 lessen als een rode draad door de topics heen loopt en dat de meeste van jullie hier een echt discussiepunt van maken.

Feit is dat het CBR mij niet afrekend dat ik 8 examens of 200 lessen heb gehad, maar dat ik de twee rijtesten van 2008 niet goed gereden hebt en het laatste psychiatrische rapport.
Zowel in hun verweerschrijft alsook in mijn bewaar wordt hier nergens over geschreven en tijdens de hoorzitting zal dit waarschijnlijk ook niet aan de orde komen, omdat het langer dan 5 jaar geleden is. Mocht ik van de rechter alsnog in het gelijk worden gesteld en mogen afrijden dan doe ik officieel voor de eerste keer rijexamen.

Hierover heb ik ook gesproken met rijscholen, ze zeiden dat 200 lessen inderdaad veel is, maar niet uitzonderlijk. Een rijschool vertelde mij dat ze ook eens leerling heeft gehad die na 9 examens en ongeveer net zoveel lessen en uiteindelijjk toch gelaagd is.
Ik ben de 9e keer geslaagd en het aantal lessen heb ik niet eens bijgehouden
  maandag 23 maart 2009 @ 20:22:08 #237
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_67335886
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:38 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Ik ben de 9e keer geslaagd en het aantal lessen heb ik niet eens bijgehouden
Oh ik zeg ook helemaal niet dat mensen die vaak rijexamen hebben moeten doen om de één of andere reden slecht autorijden maar TS is duidelijk totaal ongeschikt verklaard tot twee keer toe, maar blijft vrolijk volhouden.
Hallon!
pi_67339440
Mijn buurman die aan 1 kant van zijn lichaam compleet verlamd is kan zelfs autorijden, prima zelfs.

Maar of TS dat ooit gaat lukken?

Anders doe je het gewoon lekker zonder . Schijnt wel vaker aardig lang te kunnen duren voordat je gepakt wordt. Moet je niet tegen een kinderwagen aanrijden ofzo, dan valt het wel op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen referral hier.
pi_67340218
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:55 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Mijn buurman die aan 1 kant van zijn lichaam compleet verlamd is kan zelfs autorijden, prima zelfs.

Maar of TS dat ooit gaat lukken?

De deskundige die de rijtest heeft afgenomen zij tegen mij ook dat het CBR mensen met lichamelijke handicaps beter op weg kunnen helpen (bv aanpassing auto) maar voor mensen met psychische problemen bestaan er geen aangepaste auto's.

In het CBR besluit stond iets dat de deskundige praktische geschiktheid schreef dat de psychische problematiek van eiser hem dusdanig hinderd in het verkeer dat hij twijfeld aan de haalbaarheid voor een rijbewijs voor eiser.

Die rechtzaak is voor mij meer een wanhoopsdaad, mocht ik de zaak verliezen (waar ik eigenlijk al rekening mee hou) dan ga ik in cassatie bij de raad van state. Indien ik dat ook verlies dan stuur ik voor de 4e keer een nieuwe EV in, waavan ik al zeker weet dat die door het CBR niet in behandeling wordt genomen, maar kan daar wel weer bezwaar tegen aantekenen en dan zal ik weer via een advocaat via de rechtbank proberen te eisen dat het CBR mij alnog opnieuw in de medische procedure opneemt. Mocht dat allemaal zover komen dan zitten we al ruim 1 of 2 jaar verder.
pi_67340433
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:14 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

De deskundige die de rijtest heeft afgenomen zij tegen mij ook dat het CBR mensen met lichamelijke handicaps beter op weg kunnen helpen (bv aanpassing auto) maar voor mensen met psychische problemen bestaan er geen aangepaste auto's.

In het CBR besluit stond iets dat de deskundige praktische geschiktheid schreef dat de psychische problematiek van eiser hem dusdanig hinderd in het verkeer dat hij twijfeld aan de haalbaarheid voor een rijbewijs voor eiser.

Die rechtzaak is voor mij meer een wanhoopsdaad, mocht ik de zaak verliezen (waar ik eigenlijk al rekening mee hou) dan ga ik in cassatie bij de raad van state. Indien ik dat ook verlies dan stuur ik voor de 4e keer een nieuwe EV in, waavan ik al zeker weet dat die door het CBR niet in behandeling wordt genomen, maar kan daar wel weer bezwaar tegen aantekenen en dan zal ik weer via een advocaat via de rechtbank proberen te eisen dat het CBR mij alnog opnieuw in de medische procedure opneemt. Mocht dat allemaal zover komen dan zitten we al ruim 1 of 2 jaar verder.
Dan ga ik maar even een zeer wijs man quoten, die de eindbaas status dubbel en dwars verdiend heeft:

"Dat dit kan in Nederland!"
Geen referral hier.
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 22:20:05 #241
236264 crew  capricia
pi_67340450
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 23 maart 2009 @ 22:20:57 #242
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67340479
En dan?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  Moderator maandag 23 maart 2009 @ 22:25:05 #243
236264 crew  capricia
pi_67340644
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:20 schreef Eg_Wel het volgende:
En dan?
Scroll je naar beneden naar FusionFreak.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67340837
weg

[ Bericht 49% gewijzigd door Five_Horizons op 24-03-2009 08:01:02 ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_67340996
Ik vind het wel getuigen van goede smaak eigenlijk.

Die eerste kan hij gelijk aanhouden in het ziekerhuis na zijn eerste rit.
Geen referral hier.
  Redactie Frontpage maandag 23 maart 2009 @ 22:34:25 #246
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_67341039
En wat voegen die foto's exact toe aan het topic
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 23 maart 2009 @ 22:39:33 #247
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_67341234
quote:
Op maandag 23 maart 2009 22:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Scroll je naar beneden naar FusionFreak.
Het was eigenlijk bedoeld als reactie op FusionFreak.. 2 jaar verder verloren procedures. En dan?

Maar je linkt naar een foto topic in een ander forum? Omdat die meneer daar op een foto staat met een "rare" trui aan? Heb wel vreemder geklede mensen gezien, maar die konden prima auto rijden. Lijkt me niet echt relevant.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eg_Wel op 23-03-2009 22:46:52 ]
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_67341713
quote:

[..]

Waar houdt het voor jou op en let je je erbij neer dat je v erloren hebt? Waarna je hopelijk doorgaat met je leven?
pi_67342288
quote:
Waarom? In hemelsnaam waarom?
Heb je hier überhaupt de financiële capaciteiten wel voor?
En nogmaals: is het nou zo'n ramp om te moeten accepteren dat een rijbewijs er gewoon niet in zit?

En kastanova:
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:33 schreef Sjeen het volgende:
Hoe idioot ik dit topic en de acties van TS ook vind, foto's plaatsen is niet nodig... Sterker nog, totaal niet gewenst.
pi_67342520
quote:
Op maandag 23 maart 2009 23:08 schreef Locusta het volgende:

[..]

Waarom? In hemelsnaam waarom?
Heb je hier überhaupt de financiële capaciteiten wel voor?
En nogmaals: is het nou zo'n ramp om te moeten accepteren dat een rijbewijs er gewoon niet in zit?

En kastanova:
[..]

De reden waarom ik wanhopig ben is dat ik nog nooit ergens voor ben geslaagd, geen diploma, geen werk. Het rijbewijs is eigenlijk het enigste wat ik graag zou willen halen, al is het maar dat ik alleen in een automaat mag rijden. Het kan toch niet zo zijn dat 3 blaadjes papier (2 rijtesten en 1 medisch rapport) voor mij levenslang zou betekenen.
Mijn advocaat zij ook dat het niet makkelijk is om tegen het CBR te procederen, maar hij probeert toch met de mogelijkheden die er zijn de rechter te overtuigen dat de zaak op zijn minst overgedaan zou moeten worden door het CBR (nieuw besluit)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')