abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:09:45 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_66897936
Het vorige deel: Slank #612: Zonder rel of gekloot of gescheld aub

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je door de slowchat de afvaltips niet meer zien? Dan is dit jouw topic!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
pi_66897978
Oeh Fipo
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2009 @ 15:12:04 #3
163650 Greys
pi_66898042
Muis, die TT
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:02 schreef ColdFeet het volgende:
Wat voor pastasaus heb je, Greys? Als dat ook al vet bevat, zou ik zeggen: laat die feta maar hangen. Los van het feit dat ei en feta me een ranzige combi lijkt

En kap eens met die eierkoeken, ga eens wat substantieler eten dan crackers met slankie!
Pastasaus: --> drie blikjes tomatenpuree met daar ui en prei en winterpeen doorheen en wat water en kruiden en dan in laten dikken tijdens het koken. Zit daar vet in? Geen idee?

Feta zal ik laten zitten. Ik hou het wel bij wat ei door de sla en wat tomaat en komkommer.

Eierkoeken: kap ik nog even niet mee, sorry Ik moet een manier zien te vinden die voor mij te doen is zonder te flippen en weer naar mijn sigaretten te grijpen. Die eierkoek - ik zal het vanaf nu bij 1 per dag houden - is voor mij tijdens lijnen iets 'lekkers, zodat ik niet het idee heb dat ik mezelf aan het kwellen ben Ik ken mezelf, anders hou ik het niet vol. Ontbijten kan/doe ik nooit, dus ik ben al blij dat ik dan een eierkoek eet voordat ik ga werken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66898082
Ik geloof dat het weer ietsjes met je gaat he Muis
En Greys aan de groente zag ik nog in de gauwigheid

Er knort wat in mij, tijd voor T: Appel.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_66898190
pfff ik heb mijn dag niet : (

Gelukkig kon ik net de paaseitjes weerstaan... ik vind het altijd zo moeilijk daar vanaf te blijven...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:18:24 #6
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_66898297
haaaaai allen *zwaai zwaai*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_66898331
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:12 schreef Greys het volgende:
Muis, die TT
[..]

Pastasaus: --> drie blikjes tomatenpuree met daar ui en prei en winterpeen doorheen en wat water en kruiden en dan in laten dikken tijdens het koken. Zit daar vet in? Geen idee?

Feta zal ik laten zitten. Ik hou het wel bij wat ei door de sla en wat tomaat en komkommer.

Eierkoeken: kap ik nog even niet mee, sorry Ik moet een manier zien te vinden die voor mij te doen is zonder te flippen en weer naar mijn sigaretten te grijpen. Die eierkoek - ik zal het vanaf nu bij 1 per dag houden - is voor mij tijdens lijnen iets 'lekkers, zodat ik niet het idee heb dat ik mezelf aan het kwellen ben Ik ken mezelf, anders hou ik het niet vol. Ontbijten kan/doe ik nooit, dus ik ben al blij dat ik dan een eierkoek eet voordat ik ga werken.
Door jouw pastasaus zit geen vet! Echt 0%! Misschien dan nog een tartaartje of wat mager gehakt door de saus?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2009 @ 15:20:03 #8
163650 Greys
pi_66898366
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:03 schreef conleche het volgende:
Greys: Jouw lijstje is bijna alleen maar carbs!!
En dat zegt me dus - nog steeds helaas - zo weinig. Is dat erg dan, alleen carbs?
Ga ik daar slecht van afvallen denk je? Of is het gewoon niet zo best voor de gezondheid?
quote:
Wel goed dat je weer serieus bezig bent!
Nou ja... wéér serieus... eigenlijk als ik eerlijk ben nu pas voor het eerst.
Hiervoor deed ik maar wat en af en toe eens een streng dagje dat dan altijd halverwege mislukte
Maar toen was het ook niet echt nodig, afvallen. Ik vond mezelf best slank en als ik naar die kont-badkamer foto keek vond ik mezelf gewoon 'goed' en niet te dik of te dun.
En nu vind ik mezelf vreselijk dus moet ik wel. Ik pas niet eens meer in mijn nieuwste jeans. Slechte zaak.
Maar ik ben nul gemotiveerd eerlijk gezegd, ik doe het op de automatische piloot.

Ben nog steeds geen vrolijkerd zoals je merkt, maar ik ga hier niet meer klagen verder over mijn rotstemming en kom alleen serieus meedoen met lijstjes
quote:
Ik zou als lunch bv een stukje koud vlees met een salade meenemen, of had je nu geen koelkast op het werk?
Oke. Even simpele vraag:
'Een stukje koud vlees'. Noem eens een voorbeeld? Hoe kom ik er aan? Bedoel je dan een leftover van de avond er voor ofzo, fricandeau of rosbief of...? Want ons vlees 's avonds gaat eigenlijk altijd op dus ik heb de volgende dag nooit stukjes koud vlees
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2009 @ 15:20:56 #9
163650 Greys
pi_66898397
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:19 schreef conleche het volgende:

[..]

Door jouw pastasaus zit geen vet! Echt 0%! Misschien dan nog een tartaartje of wat mager gehakt door de saus?
Ohhhhhhhhhh ja, sorry
Mager rundergehakt doe ik er ook bij!
Vergeten te noemen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_66898429
Wij gaan vandaag als uitdaging (spannend leven hier ) alle restjes groente en kliekjes opmaken bij het avondeten, ipv naar de winkel. We hebben nu als maaltijdsoep bedacht: spinazie-broccolisoep met gefruite uitjes en stukjes magere rookworst. Kan toch wel?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:22:52 #11
148689 Muis006
pi_66898486
Greysie, ik ga je echt niet aanvallen op je eierkoeken - daar zijn die dingen veel te lekker voor

Ik moet straks boodschappen doen met mijn mister (krijg ik ook meteen wat frisse lucht) en dan ga ik denk ik ook een pak halen
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 10 maart 2009 @ 15:23:21 #12
163650 Greys
pi_66898502
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:21 schreef Laureline het volgende:
Wij gaan vandaag als uitdaging (spannend leven hier ) alle restjes groente en kliekjes opmaken bij het avondeten, ipv naar de winkel. We hebben nu als maaltijdsoep bedacht: spinazie-broccolisoep met gefruite uitjes en stukjes magere rookworst. Kan toch wel?
Heel goed van jullie! Heel crisisbewust!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:25:05 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66898573
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 10:22 schreef Greys het volgende:
Even een Vik-je-bent-stoer-zoen nog snel
Tot later!
.

Het zit er weer op voor vandaag. Het meeste ging goed, andere dingen iets minder. Maar ik oefen gewoon flink door deze week en dan gaat het volgende week vast beter . Wel grappig: ik moest op een gegeven moment zinnen afmaken en toen meende ik 'bananenbier' te horen Maar dat bestaat niet, dus ik zo van: "haha, ik hoor bananenbier, maar dat slaat nergens op, dus..." en zij zo van: "ja het is wel bananenbier hoor!" .

@ cc: ik ben best ongeduldig hoor (ongeduldiger dan ik hier laat blijken iig). Maar ik moet er maar op rekenen dat het gewoon flink wat tijd kan gaan kosten. Ik behoor iig niet tot de lucky few die vrijwel meteen kunnen spraakverstaan.

@ vmw: heb eigenlijk geen last meer van duizeligheid, alleen bij het liggen en opstaan zo af en toe

@ Muis: foei, met je roomboter! (al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer? Een studente psychologie die hier regelmatig kwam...). En pas je wel goed op jezelf, Muis! .

@ Co: wat ben je slank! Nu niet meer afvallen hoor! (al is het alleen maar omdat ik dan al helemaal stikjaloers word )

En wie is eierkoekje? Greys?

BJ! Hoe gaat het met je?

Zo, nu ben ik bijgelezen en bijgereageerd Als ik iemand vergeten ben, geef dan maar even een gil
Niet meer actief op Fok!
pi_66898677
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

Het zit er weer op voor vandaag. Het meeste ging goed, andere dingen iets minder. Maar ik oefen gewoon flink door deze week en dan gaat het volgende week vast beter . Wel grappig: ik moest op een gegeven moment zinnen afmaken en toen meende ik 'bananenbier' te horen Maar dat bestaat niet, dus ik zo van: "haha, ik hoor bananenbier, maar dat slaat nergens op, dus..." en zij zo van: "ja het is wel bananenbier hoor!" .

al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer?
Minilotje?

En klinkt goed Viking, dat je zo'n gek woord al verstaat. Toch lijkt het me heel erg zwaar allemaal, succes ermee .
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:29:27 #15
148689 Muis006
pi_66898736
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:25 schreef Viking84 het volgende:

[..]

.

@ cc: ik ben best ongeduldig hoor (ongeduldiger dan ik hier laat blijken iig). Maar ik moet er maar op rekenen dat het gewoon flink wat tijd kan gaan kosten. Ik behoor iig niet tot de lucky few die vrijwel meteen kunnen spraakverstaan.

@ vmw: heb eigenlijk geen last meer van duizeligheid, alleen bij het liggen en opstaan zo af en toe

@ Muis: foei, met je roomboter! (al hadden we hier ook een user die zwoer bij roomboter en andere dingen uit grootmoeders keuken; wie was dat ook alweer? Een studente psychologie die hier regelmatig kwam...). En pas je wel goed op jezelf, Muis! .

@ Co: wat ben je slank! Nu niet meer afvallen hoor! (al is het alleen maar omdat ik dan al helemaal stikjaloers word )

En wie is eierkoekje? Greys?

BJ! Hoe gaat het met je?

Zo, nu ben ik bijgelezen en bijgereageerd Als ik iemand vergeten ben, geef dan maar even een gil
D'r is niks mis met roomboter en ik eet het hooguit één keer per dag.

En fijn dat je revalidatie steeds beter gaat, ook al is het langzaam. Gewoon geduld blijven hebben en oefenen, dan gaat het in no time beter
  Vis een optie? dinsdag 10 maart 2009 @ 15:29:38 #16
70532 loveli
N
pi_66898747
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:20 schreef Greys het volgende:
Nou ja... wéér serieus... eigenlijk als ik eerlijk ben nu pas voor het eerst.
Hiervoor deed ik maar wat en af en toe eens een streng dagje dat dan altijd halverwege mislukte
Maar toen was het ook niet echt nodig, afvallen. Ik vond mezelf best slank en als ik naar die kont-badkamer foto keek vond ik mezelf gewoon 'goed' en niet te dik of te dun.
Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheid
quote:
Oke. Even simpele vraag:
'Een stukje koud vlees'. Noem eens een voorbeeld? Hoe kom ik er aan? Bedoel je dan een leftover van de avond er voor ofzo, fricandeau of rosbief of...? Want ons vlees 's avonds gaat eigenlijk altijd op dus ik heb de volgende dag nooit stukjes koud vlees
Ik koop een voordeelverpakking kipfilet, laat dat een minuut of 20 koken en laat het dan uitlekken. Alles gaat in een tupperware doos in de koelkast en als ik zin heb in een tussendoortje of kip voor op brood nodig heb, ligt het voor het grijpen. Soms snij ik ook een paar filetjes in blokjes en die vries ik in, zodat ik als ik geen zin heb om te koken binnen no time rijst + kip + prei ofzo op m'n bord heb.
crap in = crap out
pi_66898758
Volgens mij begin ik me weer iets beter te voelen
Kan ik tenminste aan een opdracht werken en mezelf een beetje nuttig maken
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:29:48 #18
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66898760
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:27 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Minilotje?

En klinkt goed Viking, dat je zo'n gek woord al verstaat. Toch lijkt het me heel erg zwaar allemaal, succes ermee .
Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nou . Het was iets met een A geloof ik.
Niet meer actief op Fok!
pi_66898780
Als er geen koud vlees overblijft, dan moet je voortaan iets meer maken? Koude stukjes kip in de koelkast is echt erg handig om te hebben staan! Als je even zin hebt in iets en een wortel echt niet trekt (o wat een briljante woordspeling ) dan pak je zo'n stukje kip, eventueel met een mager dipje. Zelfde geldt voor kleine balletjes rundergehakt, stukjes fricandeau en kalkoen.

Je moet er gewoon plezier in krijgen. In dat afvallen en het niet als straf zien. Het is soms iets meer werk om er iets van te maken, maar je kan echt lekker eten en toch nog afvallen.
pi_66898790
En een eierkoek is maar 90 kcal zie ik net! De helft van een boterham pindakaas. Nou, dan zou ik er ook niet te moeilijk over doen.
Greys, ik zou wel iedere dag even je eten invoeren op de caloriechecker, dat helpt mij tenminste goed: zie je ineens hoeveel (of hoe weinig!) je gegeten hebt, en hoeveel je nog 'mag'. Door te zorgen dat die lijstjes bij mij niet te dol worden (dus altijd onder de 2000 blijven), val ik best goed af. Ook eet ik vrij veel eiwit, omdat ik hier las dat je dan veel sneller verzadigd blijft, dus veel zuivel, vis of mager vlees. Maar verder zal het me worst wezen of die calorieën nou van macrobiotische granen komen of een verse Zeeuwse bolus
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:31:11 #21
148689 Muis006
pi_66898808
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Grappig, je komt voor de gezelligheid naar Slank en nu wil je afvallen. De juiste volgorde is af (willen) vallen en dan blijven voor de gezelligheid
[..]
Zo ben ik er ook ingekomen mijn eerste post was geloof ik een samenvatting over alle onderwerpen in het topic op dat moment.
pi_66898815
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, niet minilotje. Iemand die hier vaker kwam. Och, hoe heet ze nou . Het was iets met een A geloof ik.
Alcarin? Verder onthou ik echt niet alle namen .
pi_66898820
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:29 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Alcarin
  dinsdag 10 maart 2009 @ 15:32:13 #24
148689 Muis006
pi_66898854
En dankzij Co heb ik zin in kip.

dinsdag 10 maart 2009 @ 15:34:20 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_66898932
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 15:31 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Alcarin? Verder onthou ik echt niet alle namen .
Ja! Die was het! .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')