abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67242719
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:04 schreef henkway het volgende:
Amerikaanse toestanden komen eraan, met iedere babyboomer die zijn hut verpatst komt het dichterbij

Je kan Amerika niet vergelijken met de Nederlandse huizenmarkt Dat is je al meerdere malen verteld.
pi_67242926
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:16 schreef Scorpie het volgende:
Je kan Amerika niet vergelijken met de Nederlandse huizenmarkt Dat is je al meerdere malen verteld.
Precies, je moet gewoon een paar bomen voor je huis weghalen en het probleem is gefixed
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:30:46 #228
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67243112
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Precies, je moet gewoon een paar bomen voor je huis weghalen en het probleem is gefixed
Die meneer zit natuurlijk wel in een lastig segment. Bij de wat duurdere huizen gaat alles nog veel trager nu.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_67243358
Ik zag net op jaap.nl dat er bij elk huis de volgende link staat

"Koop dit huis voor een lagere prijs", of
"Koop dit huis 20% onder de vraagprijs"

Grappig.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:05:29 #230
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67244073
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:39 schreef zoost het volgende:
Ik zag net op jaap.nl dat er bij elk huis de volgende link staat

"Koop dit huis voor een lagere prijs", of
"Koop dit huis 20% onder de vraagprijs"

Grappig.
Waar gaat de link heen?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:10:15 #231
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_67244215
Ik heb een prima oplossing bedacht voor de woningmarkt in Nederland.

Een goede eerste stap om de woningmarkt vlot te trekken zou zijn het wettelijk invoeren van "beperkte aansprakelijkheid" van de woningkoper. Dit houdt in dat wanneer je je hypotheek niet meer kan betalen, je je sleutels naar de bank stuurt en zonder schulden een ander huis kan zoeken.

In Nederland zit je bij gedwongen verkoop met een restschuld, deze restschuld zal dan dus voor de bank moeten zijn. Nu is men zo angstig voor dalende huizenprijzen en het afschaffen van de HRA dat niemand meer een huis durft te kopen. Als je als koper geen risico loopt gaat iedereen weer kopen. De banken zullen wellicht minder snel een hypotheek verstrekken, maar dit is juist goed, want de schuld/inkomens verhouding zal weer wat normaler worden. Bijkomend voordeel is dat de huizenprijzen zullen dalen,

Hierdoor kun je zonder veel pijn meteen de de HRA en de overdrachtsbelasting af schaffen en de koopmarkt is binnen no time weer gezond en het kost de overheid niets!

Voor de huurmarkt moet men de huursubsidie afschaffen en de huurbescherming (grotendeels) afschaffen, zodat er een veel groter aanbod komt en je makkelijker tijdelijk woonruimte kunt verhuren voor schappelijke prijzen. Corporaties moeten gedwongen worden goedkope woningen te bouwen en grondspeculatie moet worden verboden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_67244440
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:05 schreef ioko het volgende:

[..]

Waar gaat de link heen?
Zie hier
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:37:03 #233
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67244993
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Zie hier
Anders ga je even iemand anders vervelen.

Als je iets wil toevoegen, geef dan gewoon informatie. En anders blijf je lekker weg.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:37:24 #234
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67245009
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb een prima oplossing bedacht voor de woningmarkt in Nederland.
Ja. Een oplossing die gejat is uit Amerika en die hier al 20x voorbij is gekomen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67246398
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:37 schreef ioko het volgende:

[..]

Anders ga je even iemand anders vervelen.

Als je iets wil toevoegen, geef dan gewoon informatie. En anders blijf je lekker weg.
ioko, lange tenen? Wat wilde jij toevoegen dan met je vraag waar de links op jaap.nl naar linken. Kan je dat niet even zelf kijken, als je dat wilt weten. Waarom moet iemand anders dat voor jou gaan opzoeken? Ik verwacht dat jij vast de capaciteiten hebt om dat zelf te doen. En nu genoeg hierover.
pi_67247056
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:37 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja. Een oplossing die gejat is uit Amerika en die hier al 20x voorbij is gekomen.
En die daar ook miljarden (biljarden in het Amerikaans ) aan belastinggeld kost.
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2009 @ 20:31:46 #238
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67250390
quote:
Op dinsdag 17 maart 2009 23:19 schreef henkway het volgende:
Zoek in 183.102 koopwoningen

weer 2000 woningen meer dan vorige week
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 06:12 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, dat viel mij ook al op...

En zie jij de straten al gevuld met zwervers, vanwege dat zogenaamde 'woningtekort'?
Op zich zit dat niet zo meilijk in elkaar. Een jaar geleden kocht men nog wel eens een huis voordat het eigen huis verkocht was. Dat doet niemand meer. Zodoende dus een aanwas van huizen op de markt - zonder dat daar direct een afname door verkochte huizen tegenover staat. Ondertussen zit iedereen gewoon nog steeds gewoon in het eigen huis met als enig verschil dat er een Te Koop bordje op staat.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2009 @ 20:45:43 #239
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67250956
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:09 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

Kees de Kort steekt zijn kop tenminste niet in het zand ;-)
Je hebt op je site staan "In 2003 schreef Pam Woodall van The Economist de survey "House Of Cards". Hierin waarschuwde zij voor de huidige crisis. Gelukkig heb ik dat rapport destijds gelezen..."

Wat zou je denk je anders gedaan hebben alls je dat niet gelezen had? Oftewel: wat ben je anders gaan doen na het lezen van dat survay?
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 21:32:21 #240
236264 crew  capricia
pi_67252876
Van welke fokker is deze site eigenlijk?
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/
Ik zie namelijk vaak de plaatjes en verhaaltjes terug die ik hier ook lees...en dus heb ik een zwaar vermoeden dat het van iemand uit ons midden is.
Wil de echte zeepbel opstaan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 maart 2009 @ 21:38:40 #241
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_67253205
Die fokker heet vastgoedzeepbel
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  Moderator vrijdag 20 maart 2009 @ 21:47:42 #242
236264 crew  capricia
pi_67253593
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:38 schreef Zero2Nine het volgende:
Ja, logisch..
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:02:48 #243
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_67256706
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 21:38 schreef Zero2Nine het volgende:

Verrassend hé.......

De komende jaren zullen jullie op de huizenmarkt iets gaan zien dat je nu nog niet wilt geloven.
30 to 50% van de huizenprijzen af. Dit dankzij het fiatgeld, het kuddegedrag en de hebzucht.
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
pi_67257639
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:02 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

[..]

Verrassend hé.......

De komende jaren zullen jullie op de huizenmarkt iets gaan zien dat je nu nog niet wilt geloven.
30 to 50% van de huizenprijzen af. Dit dankzij het fiatgeld, het kuddegedrag en de hebzucht.
I second that

De huizenprijs is overgewaardeerd, niet een beetje... echt gigantisch. De mensen die hier de afgelopen jaren kapitalen mee verdient hebben zien hun geldmachine langzaam tot stilstand komen en beginnen volgens mij al flink in paniek te raken. Huizenbezitters, babyboomers, gemeenten, makelaars, notarissen, bouwbedrijven allemaal dachten ze goud in handen te hebben, nu blijkt het toch echt om baksteen en beton te gaan. Nederland vergrijst, de bevolkingsgroei gaat over in krimp en de economie koelt af. De groei van welvaart gaat op zijn retour, alle ingredienten voor een flinke krimpt van de huizenzeepbel. Kijk maar eens naar de gigantische hoeveelheid kantoor ruimte die al leegstaat, toch bleven projectontwikkelaars massaal doorbouwen met oogkleppen op. De woningmarkt werd gedomineerd door dure luxe huizen die een enkeling kon betalen, soort woning dat gebouwd werd en de werkelijke vraag lopen elkaar al jaren mis. Ik voorzie een kentering hierin die de prijs gewoon weer gezond gaat maken d.w.z. betaalbaar en waarde voor je geld, van dat laatste is de afgelopen 20 jaar geen sprake meer geweest. Het worden interessante tijden
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2009 @ 23:39:02 #245
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67258170
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:02 schreef vastgoedzeepbel het volgende:

[..]

Verrassend hé.......

Ik had nog een vraag: Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot? care to answer?

Nog twee vragen:
- Over hoeveel tijd is op z'n laatst de huizenprijs 30% gezakt*?
- Hoeveel is de huizenprijs over een halfjaar minimaal gezakt volgens de jou gezakt*?

Op welke periode en welk percentage zou jij geld durven te zetten - put your money where your mouth is, so to speak?

* = [rekenwijze volgen CBS,Kadasterr]
pi_67258254
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

I second that

De huizenprijs is overgewaardeerd, niet een beetje... echt gigantisch. De mensen die hier de afgelopen jaren kapitalen mee verdient hebben zien hun geldmachine langzaam tot stilstand komen en beginnen volgens mij al flink in paniek te raken. Huizenbezitters, babyboomers, gemeenten, makelaars, notarissen, bouwbedrijven allemaal dachten ze goud in handen te hebben, nu blijkt het toch echt om baksteen en beton te gaan. Nederland vergrijst, de bevolkingsgroei gaat over in krimp en de economie koelt af. De groei van welvaart gaat op zijn retour, alle ingredienten voor een flinke krimpt van de huizenzeepbel. Kijk maar eens naar de gigantische hoeveelheid kantoor ruimte die al leegstaat, toch bleven projectontwikkelaars massaal doorbouwen met oogkleppen op. De woningmarkt werd gedomineerd door dure luxe huizen die een enkeling kon betalen, soort woning dat gebouwd werd en de werkelijke vraag lopen elkaar al jaren mis. Ik voorzie een kentering hierin die de prijs gewoon weer gezond gaat maken d.w.z. betaalbaar en waarde voor je geld, van dat laatste is de afgelopen 20 jaar geen sprake meer geweest. Het worden interessante tijden
Daar ben ik het mee eens, blijf van deze valkuil af, zeker als de Deflatie doorzet.
Ieder jaar zullen er emeer rijke babyboomers de hut verkopen en of naar Hongarije, Spanje de US verhuizen of naar de samenwooninstelling gaan.
pi_67258360
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:39 schreef Doc het volgende:

Op welke aantallen zou jij geld durven te zetten?
Gokken? Ben je bankier ofzo

Mmmm... van de zomer gaat het faillissementen regenen, veel mensen die in de WW komen. Mensen met tophypotheken weinig spaargeld, hoge lasten..... Ik schat halvewege 2010, dan zitten we op -20% jaartje later op -30%. Vanaf 2012 op -40% en die prijs blijft dan voorlopig stabiel. Waarom stabiel, omdat we dan op het niveau van reele prijzen zijn aanbeland. 40% tot 50% is lucht. Oude huizen met achterstallig onderhoud en een ongunstige locatie zouden wel eens verder kunnen kelderen -70% tot -80% is best mogelijk. Zoals ik al zei, ik ga er geen geld opzetten, dat zet ik op de bank om tegen die tijd een huisje te kopen
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 maart 2009 @ 23:51:28 #248
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67258516
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

I second that

Veel huizeneigenaars boeit het geen ene moer - en vinden het zelfs wel OK omdat upgraden goedkoper wordt.
Babyboomers met huizen maakt het ook niet veel uit - die hebben het toch voor 20% van de huidige prijs gekocht.
Babyboomers zonder huizen en die ook nooit echt geld gehad hebben ( daar zijn er ook best wel wat van) die zijn toch niet de suckers waar je om een of andere reden een hekel aan hebt.
Gemeenten verhogen de belastingen waar nodig.
Notarissen moeten met wat minder doen, maar die hebben meer zaken dan huizen alleen - het is daar wel wat stiller, maar die blijven ook wel draaien.
Makelaars, daar zit WEL de pijn, maar dat is dan ook echt de enige echt groep waar de last zit van jou rijtje.
Dat de woningmarkt wordt gedomineerd door dure luxe huizen die een enkeling kon betalen, is al helemaal kolder. Kijk daar Funda meer eens op na.

Veel meer last zit bij de post-babyboomers in de minder kansrijke posities - de minder geschoolden zonder echt vak. Daar vallen de hardere klappen Oftewel: de echt zwakkeren zullen het zwaarst lijden in de een periode wanneer de economie draait - en dat zijn nou net niet de groep waarover jij je galkt spuwt.
  Moderator zaterdag 21 maart 2009 @ 00:00:41 #249
236264 crew  capricia
pi_67258743
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:45 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmmm... van de zomer gaat het faillissementen regenen, veel mensen die in de WW komen. Mensen met tophypotheken weinig spaargeld, hoge lasten..... Ik schat halvewege 2010, dan zitten we op -20% jaartje later op -30%. Vanaf 2012 op -40% en die prijs blijft dan voorlopig stabiel. Waarom stabiel, omdat we dan op het niveau van reele prijzen zijn aanbeland. 40% tot 50% is lucht. Oude huizen met achterstallig onderhoud en een ongunstige locatie zouden wel eens verder kunnen kelderen -70% tot -80% is best mogelijk. Zoals ik al zei, ik ga er geen geld opzetten, dat zet ik op de bank om tegen die tijd een huisje te kopen
En jij denkt dat banken nog genoeg in kas hebben om 'starters' zoals jij een hypotheek te verstrekken, omdat ze wel in jou geloven?
There is a name for it:
We call them Poor"
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 maart 2009 @ 00:01:29 #250
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67258763
quote:

[..]

Dat is toch geen gokken? Die meneer weet het toch allemaal zo zeker? Ik bedoel: als je het zo zeker weet, dan wil ik wel eens weten of hij daar ook meer achter durft te zetten dan posts waar hj zichzelf alleen maar in herhaalt. Ik ben wat dat betreft allen nieuwsgierig.
quote:

Mmmm... van de zomer gaat het faillissementen regenen, veel mensen die in de WW komen. Mensen met tophypotheken weinig spaargeld, hoge lasten..... Ik schat halvewege 2010, dan zitten we op -20% jaartje later op -30%. Vanaf 2012 op -40% en die prijs blijft dan voorlopig stabiel. Waarom stabiel, omdat we dan op het niveau van reele prijzen zijn aanbeland. 40% tot 50% is lucht. Oude huizen met achterstallig onderhoud en een ongunstige locatie zouden wel eens verder kunnen kelderen -70% tot -80% is best mogelijk.
Ik neem aan dat je de procenten rekent vanaf de prijzen zoals die nu staan en niet procent op procent rekent, anders zit je in 2012 op zo' 10% van de.huidige prijs en dat lijkt me niet realistisch. Een uiteindelijk daling van 40% in totaal zou prima kunnen hoor: dan zit je op de prijs van 10-15 jaar geleden en die was al redelijk hoog. Overigens denk ik dat de daling in komend jaar niet 20% zal zijn: daarvoor hebben mensen nog wel enige speelruimte. De daling komen jaar zal eerder 10-15% maximaal zijn. Als de economie slecht blijft kan het harder dalen.
quote:
Zoals ik al zei, ik ga er geen geld opzetten, dat zet ik op de bank om tegen die tijd een huisje te kopen
OK, so its all words, but no guts ... je geeft dus toe dat je ook maar wat verzint en het ook niet allemaal weet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')