abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66908081
Mooie echo's BE en Huup!!
BE, geslacht is niet te missen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 19:44:57 #177
43556 miss_dynastie
pi_66908275
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 12:10 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ik had het mis! Wat leuk BE! Gefeliciteerd!!
Dat dacht ik ook gelijk
Leuk hoor BE, ben nu al benieuwd naar zijn naam

Huup, een meisje Dat had ik dan wel weer gedacht
  dinsdag 10 maart 2009 @ 19:52:30 #178
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66908537
Chan, je hebt toch al een echo gehad? Dan lijkt het mij heel erg sterk dat het er nu ineens toch 2 blijken te zijn.
Is het niet zo dat het kindje met de sensor meegezwommen is toen jij hem over je buik bewoog?
  Jubileum moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 19:55:06 #179
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_66908642
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 18:22 schreef Chan het volgende:
En toen ging ik uit nieuwsgierigheid de rest van mn buik afzoeken naar eventueel geluid... en toen zat helemaal aan de linker kant OOK een heel duidelijk kloppend hartje!!!
Eh....
(nee serieus, ik zou het niet weten, misschien dat je de navelstreng hoorde?)
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:15 schreef DuchessX het volgende:
Lois, wat krijgen Juup© en ik?
Een meisje denk ik
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_66909073
BE en Huup, gefeliciteerd met jullie en !

Gister 12-weken-echo icm met de combinatietest gehad. Het leeft nog steeds, het hartje klopt, het heeft twee beentje en twee armpjes!

Heb vandaag m'n eerste Moeders-voor-Moeders- kratten weggebracht. Per fles zaten er maar een of twee miniplasjes in: eentje van 's ochtends en eentje van 's avonds. De rest van de plasjes doe ik op m'n werk of 's nachts. En dan heb ik al zoveel moeite terug in slaap te komen, dat ik niet ook nog eens met die kan in de weer ga.

Las trouwens dat MvM een commercieel bedrijf is die het HCG gewoon aan de farmaceutische industrie verkoopt. In hoeverre ze echt uit zijn op pure winst of meer de kosten/baten tegen elkaar wegstrepen, weet ik ook niet, maar iedereen die voor MvM werkt, krijgt gewoon betaald. Behalve de plassers dus. Natuurlijk ben ik niet uit op een vergoeding voor m'n plasjes, vraag me alleen af hoe het zit. Iemand een idee?

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 10-03-2009 21:06:12 ]
pi_66909356
Ik heb ineens besloten dat het me helemaal niet meer uitmaakt of het een jongetje of een meisje wordt, praktische redenen be damned.
Es kijken hoe lang deze bui duurt

edit: zo staat het er raar, natuurlijk maakt het niks uit, maar dat ik het ook niet wil weten, dus. Overmorgen bij de echo.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_66910049
Wat leuk een jongen voor BE en een meisje voor Huup Mooie echo's!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_66910171
Ssserpente, volgens mij klopt het wel wat je zegt. Dat ze klinkende munt verdienen aan onze moeite... Het is dat ik doordrongen ben van het feit dat vrouwen die moeilijker zwanger worden er écht wat aan hebben dat ik dit doe anders zou ik er niet aan beginnen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:42:29 #184
100412 mefke79
komt goed!
pi_66910802
Hier ook terug van de nekplooimeting. Nekplooi was goed, kindje goede gegroeid, maar dat was dan ook het enige leuke.
We waren laat, hadden moeten haasten, dus die echoscopiste begon al zuchtend en steunend aan haar werk. Nee, bloedprikken (de 12 weken prikken) kon niet meer, het was te laat. (fijn, mag ik er vrij voor gaan nemen). Toen arm 1, ging niet, dan arm 2, joepie, bloed. Snel op de bank, echo erop. En toen...toen kreeg ik even de schrik van mijn leven want Driekus lag zo stil. En waar de vk meteen op het hartje inzoomde, ging deze vrouw alleen maar duwen om em wakker te maken. Pas toen ik een armpje zag bewegen, wist ik dat het goed was. Pff.
Driekus blijkt nu al eigenwijs, hij wilde niet. Eerst werd ie niet wakker en toen ging ie fout liggen. Eigenwijs, nu al..dat voorspelt wat. Net toen ze zei dat we een nieuwe afspraak moesten maken want hoesten en springen hadden niet geholpen, besloot ie mee te werken. Zij snel gemeten 0.17, dus netjes. En toen mochten we alles op dvd zetten. We hadden er twee bij en beide deden het niet. En al die tijd duwde ze maar met dat ding in mijn buik/blaas en dat was zo'n rotgevoel. We gingen er gewoon boos weg.
Gelukkig hebben we wel leuke foto's waaronder eentje waarop de vingers te tellen zijn!

En oja, mijn zusje had het nagekeken in mijn dossier, maar er stond geen geslacht vermeldt...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66910998
mefke wawat fijn dat alles goed was.
mama van 3 kids!
pi_66911380
he, mefke, wat jammer dat je nu met deze nekplooimeting en echo zo'n vervelende ervaring hebben! Ik ben heel blij dat het kindje er goed uitziet, en dat het netjes gegroeid was! Maar wat een stomme echoscopiste!
en wat jammer dat er geen geslacht in je dossier stond. is dat ook helemaal niet meer na te gaan nu?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:00:02 #187
100412 mefke79
komt goed!
pi_66911648
Nee, dat geslacht is niet meer na te gaan. Heb ik ook vrede mee hoor...in mijn gedachten blijft het toch wat het was.
En die echoscopiste...ik ben er nu nog kwaad om. Pfff. En dan te bedenken dat ik nog gezegd had dat we al een keer een vervelende echo-ervaring hadden rond deze termijn, toen met de miskraam.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_66911775
BE ik heb inderdaad al een echo gehad, daar waren dus ook 2 vruchtzakjes op te zien, waarvan 1 leeg was zei de echoscopiste.

Lois ik denk dat je gelijk hebt, dat het de navelstreng was. Ik had geen idee dat die ook zo'n kloppend geluid maakt, maar toevallig was er net iets op tv dat een verloskundige dat zei!

Nou ja ik had het stiekem wel heel leuk gevonden, een tweeling, maar het zal er wel gewoon een zijn, wat ook heel leuk is natuurlijk
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:24:38 #189
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66912871
verzekering gebeld:
-kraamzorg aangevraagd
-kraampakket aangevraagd
-info gevraagd mbt vergoedingen
*blij*
Ik wil dus graag in het geboortecentrum bij het ziekenhuis hier bevallen en het wordt vergoed omdat ik extra aanvullend verzekerd ben
Zorgje minder.

Oh, en ik heb mijn collega;s vandaag ingelicht en het was leuk. Feest op de afdeling met beschuitjes en muisjes!
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 10 maart 2009 @ 21:26:09 #190
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66912940
En gefeliciteerd met de goeie echo's en uitslagen, dames!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66913964
Mefke wat fijn dat alles goed was maar wat bot van de echoscopiste. Ik kan me voorstellen dat je kwaad bent!

Ik ben vanavond ook weer goedgekeurd bij de VK, 5 kilo in 4 weken tijd aangekomen dat was wel even een redelijke shock, maar ze zeiden er niks van en verder was ik nog niet echt aangekomen dus dat scheelt.
De baby groeit goed en het hartje was weer mooi te horen
Over 2 weken moet ik een lunchcurve laten prikken in het ziekenhuis voor suikerziekte omdat dat nogal veel voorkomt bij mij in de familie.
pi_66913987
Tjeu mefke wat een vervelende doosch zeg, gelukkig was wel alles goed.

En mooi geregeld Rockabella!

Hier heeft de mevrouw van Moeders voor Moeders mij zojuist ook zwanger bevonden, knalpaarse dubbele streep gepiest dus

Het begint steeds 'echter' te worden zo, ben benieuwd naar m'n afspraak bij de verloskundige morgen
pi_66914368
Veel echo's geweest vandaag. En allemaal goeie uitslagen. Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb vandaag de verloskundige praktijk gebeld en heb voor morgen een afspraak voor het intake gesprek. Ze hadden alleen geen tijd of ruimte ofzo voor de echo morgen. Maar ik kreeg op mijn donder omdat ik me pas zo laat meldde (je gaat de 10de week al in!) en tot volgende week wachten met langskomen kon echt niet, zei ze. Ik heb uitgelegd waarom ik niet zo snel ben ermee, want ik heb dus de afgelopen weken de keuze moeten maken tussen mijn vriend of mijn baby. Die keus was enorm zwaar en daarom duurde het dus allemaal wat langer.

Ik zit nu met zoveel vragen en voel me een beetje paniekerig.
- Wanneer moet je dan normaal voor de eerste intake en echo?
- Wat is er zo belangrijk dat het geen paar dagen kan wachten tot ze wel ruimte hebben voor de echo?

Ik moest van hun ook meteen een afspraak maken bij de VU, omdat ik qua leeftijd in de risico groep val. Het kon alleen bij de VU zeiden ze, want het ziekenhuis hier in mijn woonplaats heeft die faciliteiten niet. Is dat zo, is de VU wat dat betreft beter uitgerust?
Ik moest daarna meteen een vergadering in op mijn werk die tot 6 uur duurde dus heb het ziekenhuis nog niet kunnen bellen voor een afspraak.
Ze vroeg ook welke test ik dan wil. Vlokkentest, plooitest, en ze noemde geloof ik nog wat. Ik heb daar helemaal geen verstand van. Ik zei dat de huisarts had gezegd dat ik in de risicogroep val en moet laten checken of de baby gezond is. Weten jullie hier meer over? Ik voel me nu echt een no-no en twijfel ineens aan alles.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:01:52 #194
35189 Troel
scherp en bot
pi_66914711
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 21:55 schreef Xenia het volgende:
Veel echo's geweest vandaag. En allemaal goeie uitslagen. Gefeliciteerd allemaal!

Ik heb vandaag de verloskundige praktijk gebeld en heb voor morgen een afspraak voor het intake gesprek. Ze hadden alleen geen tijd of ruimte ofzo voor de echo morgen. Maar ik kreeg op mijn donder omdat ik me pas zo laat meldde (je gaat de 10de week al in!) en tot volgende week wachten met langskomen kon echt niet, zei ze. Ik heb uitgelegd waarom ik niet zo snel ben ermee, want ik heb dus de afgelopen weken de keuze moeten maken tussen mijn vriend of mijn baby. Die keus was enorm zwaar en daarom duurde het dus allemaal wat langer.

Ik zit nu met zoveel vragen en voel me een beetje paniekerig.
- Wanneer moet je dan normaal voor de eerste intake en echo?
- Wat is er zo belangrijk dat het geen paar dagen kan wachten tot ze wel ruimte hebben voor de echo?

Ik moest van hun ook meteen een afspraak maken bij de VU, omdat ik qua leeftijd in de risico groep val. Het kon alleen bij de VU zeiden ze, want het ziekenhuis hier in mijn woonplaats heeft die faciliteiten niet. Is dat zo, is de VU wat dat betreft beter uitgerust?
Ik moest daarna meteen een vergadering in op mijn werk die tot 6 uur duurde dus heb het ziekenhuis nog niet kunnen bellen voor een afspraak.
Ze vroeg ook welke test ik dan wil. Vlokkentest, plooitest, en ze noemde geloof ik nog wat. Ik heb daar helemaal geen verstand van. Ik zei dat de huisarts had gezegd dat ik in de risicogroep val en moet laten checken of de baby gezond is. Weten jullie hier meer over? Ik voel me nu echt een no-no en twijfel ineens aan alles.
Normaalgesproken ga je tussen de 8e en 12e week voor je eerste afspraak. Dan krijg je ook informatie over de tests waar je het over hebt. Er zijn verschillende tests mogelijk, die verschillende dingen kunnen aantonen (ik zeg aantonen, maar in veel gevallen is het slechts een kansberekening). De combinatietest wordt bij 12 weken al gedaan en wordt vergoed als je zelf 36 bent of wordt geloof ik. Ze nemen dan bloed af en meten de nekplooi bij de baby en uiteindelijk komt er dan een percentage uit hoeveel kans je hebt op een kindje met het syndroom van Down. Dat kan ook met een tripletest, maar die wordt later uitgevoerd. De uitslag van die test kan een reden zijn om een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest uit te voeren. Bij het eerste wordt er wat vruchtwater weggenomen, bij de tweede volgens mij een stukje navelstreng. Geen prettige ingrepen dus en ook niet helemaal zonder gevaar, maar wel met een duidelijke uitslag.
Ik kan je aanraden om bijvoorbeeld de site www.babyopkomst.nl te bekijken, wellicht kan je daar meer info vinden (en die zal ongetwijfeld accurater zijn dan de info die ik nu geef).

Tijdens de intake vragen ze naar je medische geschiedenis, maar ook naar die van je partner. Zijn er mensen in je naaste familie die bijvoorbeeld tweelingen gehad hebben, bepaalde ziektes, kindjes met het downsyndroom, noem maar op. Maar ook: wanneer was je laatste menstruatie, heb je anticonceptie gebruikt, wanneer heb je positief getest, weet je hoe je cyclus liep... Op de site die ik net noemde staat een handig formulier wat je voor jezelf in kan vullen (ik kreeg toen zo'n formulier opgestuurd van de gyn).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66914809
veel plezier en succes morgen bij je eerste afspraak bij de vk fiemeeltje!

Mefke wat rot dat de afspraak zo stroef verliep... wel goed dat de nekplooi goed was!
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_66914892
Xenia, wat vervelend dat je zo overvallen werd!

wat betreft het testen kan ik je http://www.prenatalescreening.nl aanraden, daar staat alle informatie erg duidelijk en overzichtelijk. Bovendien zit er ook een keuzehulp op die website die je een beetje kan helpen bij het maken van een keuze (beetje vergelijkbaar met de stemwijzer wanneer er politieke verkiezingen zijn)

"paniekerig" deden ze waarschijnlijk omdat o.a de vlokkentest al op vroege termijn plaats moet vinden, mocht blijken dat je verder zwanger zou zijn, dan wordt je beperkt in je mogelijkheden om nog testen uit te laten voeren. Tot 14 weken kan er een zeer betrouwbare termijnbepaling gedaan worden door het kindje van kruin tot stuitje te meten, maar ook daarna kan dmw andere metingen een vrij nauwkeurige meting nog verricht worden, ware het niet dat je dan al wel met groeiverschillen te maken krijgt, net zoals dat wij ook niet allemaal even lang zijn. De haast zit hem dus niet zo zeer in de termijnbepaling, maar des te meer in de mogelijkheid om testen naar chromosomale afwijkingen.

Ik ben niet bekend in de omgeving VU, maar het is zo dat over het algemeen de invasieve testen als vruchtwaterpunctie en vlokkentest alleen in de academische ziekenhuizen worden uitgevoerd. Ik denk dus ook dat dat de reden is geweest om je naar het VU te verwijzen, zodat er bij de keuze van testen verwijzingen via de kortste lijnen plaats kunnen vinden!

Let wel dat ook al val je dan in de "risicogroep", niemand verplicht jou om testen te doen he, dat is jouw eigen vrijwillige keuze die je absoluut niet opgedrongen mag worden!

Succes!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:05:43 #197
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66914901
quote:
-knip-
.

Gefeliciteerd!!

Ik denk dat de "haast" is omdat ze de termijn moeten bepalen en je met 12 weken een eventuele nekplooimeting kan laten doen. Als je nou langer zwanger bent dan je zelf denkt, zit je al snel op die 12 weken. En met 14 weken kan het niet meer, omdat er geen plooi meer te zien is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  Moderator dinsdag 10 maart 2009 @ 22:05:46 #198
5428 crew  miss_sly
pi_66914903
Xenia, ik vind de persoon die je aan de telefoon hebt gehad niet echt uitblinken in tact

Normaal bel je inderdaad al eerder, en is de intake ongeveer in week 7 geloof ik. De standaard echo is volgens mij meestal pas met 12 weken, dus dat heeft echt niet zo'n vreselijke haast.

Wat betreft de risicoleeftijd en de testen: hoe oud ben je? Ik dacht dat je pas een jaar of 30-32 was?
In ieder geval kun je om te beginnen, indien je wilt screenen, want daar kunnen ook consequenties aan zitten, kiezen voor een combinatietest. Dat is een test waarbij bloed wordt afgenomen en waarbij de nekplooi van de baby wordt gemeten tussen week 11 en week 13. Ook daarvoor ben je nog op tijd. Mocht daar een minder goede uitslag uitkomen, kun je nog kiezen voor een vruchtwaterpunctie. Als je inderdaad naar het VU gaat, krijg je hele duidelijke informatieboekjes mee, ik heb ze ook gehad. VU is verder prima, ben er heel tevreden over.

Ow, als je wilt, wil ik je de boekjes wel vast opsturen, zodat je vast wat info hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_66914909
quote:
knip
Jeetje, heftige beslissing heb je moeten maken zeg!
En ik zou dat ook helemaal niet weten hoor, dat je blijkbaar al heel vroeg een verloskundige moet bellen voor een afspraak, als je zoiets nooit eerder hebt gedaan lijkt me dat helemaal niet raar hoor
Alvast veel plezier bij de eerste afspraak!! Een hartje kunnen ze nu heel goed horen bij 10 weken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 10 maart 2009 @ 22:06:44 #200
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_66914938
Spuit 11 .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')