Dat dacht ik ook gelijkquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:10 schreef Sorbootje het volgende:
Oh ik had het mis! Wat leuk BE! Gefeliciteerd!!
Eh....quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:22 schreef Chan het volgende:
En toen ging ik uit nieuwsgierigheid de rest van mn buik afzoeken naar eventueel geluid... en toen zat helemaal aan de linker kant OOK een heel duidelijk kloppend hartje!!!
Een meisjequote:
Normaalgesproken ga je tussen de 8e en 12e week voor je eerste afspraak. Dan krijg je ook informatie over de tests waar je het over hebt. Er zijn verschillende tests mogelijk, die verschillende dingen kunnen aantonen (ik zeg aantonen, maar in veel gevallen is het slechts een kansberekening). De combinatietest wordt bij 12 weken al gedaan en wordt vergoed als je zelf 36 bent of wordt geloof ik. Ze nemen dan bloed af en meten de nekplooi bij de baby en uiteindelijk komt er dan een percentage uit hoeveel kans je hebt op een kindje met het syndroom van Down. Dat kan ook met een tripletest, maar die wordt later uitgevoerd. De uitslag van die test kan een reden zijn om een vruchtwaterpunctie of een vlokkentest uit te voeren. Bij het eerste wordt er wat vruchtwater weggenomen, bij de tweede volgens mij een stukje navelstreng. Geen prettige ingrepen dus en ook niet helemaal zonder gevaar, maar wel met een duidelijke uitslag.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:55 schreef Xenia het volgende:
Veel echo's geweest vandaag. En allemaal goeie uitslagen. Gefeliciteerd allemaal!![]()
Ik heb vandaag de verloskundige praktijk gebeld en heb voor morgen een afspraak voor het intake gesprek. Ze hadden alleen geen tijd of ruimte ofzo voor de echo morgen. Maar ik kreeg op mijn donder omdat ik me pas zo laat meldde (je gaat de 10de week al in!) en tot volgende week wachten met langskomen kon echt niet, zei ze. Ik heb uitgelegd waarom ik niet zo snel ben ermee, want ik heb dus de afgelopen weken de keuze moeten maken tussen mijn vriend of mijn baby. Die keus was enorm zwaar en daarom duurde het dus allemaal wat langer.
Ik zit nu met zoveel vragen en voel me een beetje paniekerig.
- Wanneer moet je dan normaal voor de eerste intake en echo?
- Wat is er zo belangrijk dat het geen paar dagen kan wachten tot ze wel ruimte hebben voor de echo?
Ik moest van hun ook meteen een afspraak maken bij de VU, omdat ik qua leeftijd in de risico groep val. Het kon alleen bij de VU zeiden ze, want het ziekenhuis hier in mijn woonplaats heeft die faciliteiten niet. Is dat zo, is de VU wat dat betreft beter uitgerust?
Ik moest daarna meteen een vergadering in op mijn werk die tot 6 uur duurde dus heb het ziekenhuis nog niet kunnen bellen voor een afspraak.
Ze vroeg ook welke test ik dan wil. Vlokkentest, plooitest, en ze noemde geloof ik nog wat. Ik heb daar helemaal geen verstand van. Ik zei dat de huisarts had gezegd dat ik in de risicogroep val en moet laten checken of de baby gezond is. Weten jullie hier meer over? Ik voel me nu echt een no-no en twijfel ineens aan alles.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:55 schreef Xenia het volgende:
-knip-
Jeetje, heftige beslissing heb je moeten maken zeg!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |