quote:Op maandag 9 maart 2009 23:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
De pokken zijn ons huis gelukkig weer voorbij getrokken. Gelukkig maar, want het was behoorlijk heftig bij Milo. Vooral de zware koorts die hij erbij had maakte het niet makkelijk voor hem. Hoe kun je nou aan een kleintje van 2 uitleggen waarom hij zich zo voelt. Leermomentje voor anderen... Calendula heeft hier totaal niet gewerkt. Havermout leek wel te werken, maar hebben we maar 1 x gedaan omdat hij met zijn koortsige koppie niet graag in bad zat. Wel veel met hem onder de douche geweest en dat vond hij wel erg fijn. Verder vond ik de mentholpoeder een groot succes. De dienstdoende arts op de avondpost vertelde mij dat er geen mentholpoeder voor kinderen onder de 3 jaar was en dat het werd afgeraden. Bij de drogist was het wel gewoon te verkrijgen en er stond op de verpakking dat het voor kindjes boven de 2 jaar te gebruiken was. Tja, wat moet je als je kind niet meer weet waar hij het zoeken moet van de jeuk. Juist, toch mentholpoeder proberen en dat hielp echt goed. Natuurlijk hebben we niet in het wildeweg gestrooid om te voorkomen dat hij het te veel zou inhaleren, maar ik vond het toch een aanrader.
Deze dus:
Mentho 10 Kinderpoeder
Mentho 10 Kinderpoeder: Mentholpoeder voor dagelijks gebruik voor kinderen. Te gebruiken bij zweetvoeten, koude voeten, bij een klamme en/of geïrriteerde huid. Werkt vochtabsorberend en licht verkoelend. Tevens geschikt voor het stillen van jeuk bij waterpokken. Voor oudere kinderen is er Mentho-10 Mentholpoeder verkrijgbaar. Is huidneutraal en vrij van parfum. Zuivere talkpoeder met 0,2% menthol. Verkrijgbaar bij apotheek en drogist. Flacon 75 gram
quote:Op maandag 9 maart 2009 23:54 schreef bixister het volgende:
fijn dat dat dan in elk geval wel hielp, slaapmeisje! en milo is weer beter, olé!
toch blijf ik zelf erg huiverig voor dat mentholpoeder, en ik zou denk ik eerder nog middeltjes als 'lotio alba' proberen. (ook hier al eens genoemd volgens mij, schijnt ook goed te werken als de 'gewone' middeltjes niet helpen). was eerst alleen op recept verkrijgbaar, maar tegenwoordig (dacht ik?) ook direct bij de apotheek.
Rachel is 15 maanden nu Bixister.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:45 schreef bixister het volgende:
maffemuts, hoe oud is rachel nu dan? misschien juist maar beter als jullie 't nu allebei krijgen, heb je dat maar gehad!
Senks lieffie!!!quote:
De wijze woorden van de huisarts kwamen uit...quote:Op woensdag 7 mei 2008 20:19 schreef Mibos het volgende:
Nijna Kaith heeft ze gehad toen ze 8 maand was en toen zei de huisarts dat als ze het voor een jaar krijgen er een grote kans is dat ze het nog een keertje krijgen dus ik zie dat nog maar niet als echt de waterpokken hebben. Ze had er overigens ook maar een stuk of 8 grote en iets van 8 kleintjes... Ziet er helemaal niets meer van nu.
Nou, Jochem heeft nergens last van. Ruben heeft het daarentegen weer te pakken. En hoe. Blijkbaar was hij de vorige keer dus toch te jong en was het niet heftig genoeg.quote:Op zondag 21 maart 2010 23:54 schreef Troel het volgende:
[quote]Op dinsdag 2 februari 2010 23:08 schreef Troel het volgende:
Hier heerst het ook op het kdv. Ruben heeft het al gehad en zal het vast niet nog een keer krijgen, maar Jochem was maandag wel flink koortsig (39,4!) en ook vandaag weer niet helemaal koortsvrij. Het zal toch niet
We twijfelden een beetje. Met paracetamol ging het op zich wel, maar thuishouden was niet onze voorkeur, aangezien we dachten dat hij op de opvang juist gewoon lekker bezig zou gaan waardoor hij minder met de pokjes bezig is.quote:Op maandag 22 maart 2010 12:02 schreef trui het volgende:
was hij niet te ziek om naar de opvang te kunnen?
Ik word niet heel erg wijs uit de website. Mag het nou wel of niet op de open wondjes gesmeerd worden?quote:Op maandag 22 maart 2010 20:17 schreef Troel het volgende:
Het schuim is hier best wel een uitkomst! Hij heeft beduidend minder last.
Ik heb het ook gekocht en gesmeerd. Geen klachten hier... behalve dat het een beetje plakkerig voelt...quote:Op vrijdag 26 maart 2010 06:59 schreef Troel het volgende:
Wij hebben het schuim gewoon rigoureus overal gesmeerd en hij heeft niet geklaagd.
Inmiddels ook wat pokachtige objecten bij Jochem aangetroffen
ja, 11 tot 14 dagen incubatietijd, dat klopt dan wel. Ik ging niet. Waterpokken op zo'n jonge leeftijd kan gewoon complicaties geven. Als ie ze krijgt doe je er niks aan maar als je mag kiezen... Nope, no go.quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:13 schreef Asyniur het volgende:
Harry is 8 weken.
Broertje van betreffende kind heeft 2 weken geleden waterpokken gehad. Kindje in kwestie begint nu pokjes te krijgen...
oke oke, jullie hebben me overtuigd; ik ga niet...quote:Op dinsdag 13 april 2010 14:21 schreef Troel het volgende:
Asy, ik zou niet gaan. Echt niet. Moet ik nog even een foto plaatsen van Jochem waarom ik niet zou gaan en vertellen over de gebroken nachten? (nog erger dan normaal)
En en ander wel afhankelijk van hoe erg ze het krijgen. Hier gaan de artsen ervan uit dat Jochem het erg genoeg had om het niet nog een keer te krijgen. Ruben had de vorige keer de waterpokken na zijn eerste verjaardag en ook heel licht en heeft ze toch nog een keer gehad. Dus die 1 jaars grens is ook niet echt heilig helaas.quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:36 schreef Books het volgende:
Asy het is zelfs zo dat als Harry het onder een jaar krijgt dat hij het later nog een keertje krijgt. Hie rwas het helemaal waar want K was 8 maanden toen ze 6 pokjes had en 2 of net 3 toen ze de echte waterpokken kreeg.
Ik heb ze nog geen uur geleden ontdekt. Hoe snel komen er meer bij?quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik weet het niet Amaranta. die ene onder z'n oor lijkt wel op een pokje zo. De rest nog niet echt. Het zijn met vocht gevulde blaasjes. Dat zie ik hier zo één twee drie niet aan. Moeilijk ook van een foto.
Zijn het er nog meer geworden?
Laten we het hopen voor hem. Heeft ie er last van?quote:Op vrijdag 30 april 2010 20:37 schreef amaranta het volgende:
Ik laat het je wel weten ALS het waterpokken zijn. Hij heeft wel meer rode vlekken, maar ik weet het dus niet.
Misschien gewoon ernstig gestoken door muggen.
Dat zei mijn buuf ook. Moet even opzoeken wat nog meer sympt. daar bij horen dan.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 18:53 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn kleine zieke bolleke.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ligt echt alleen maar zo te liggen. Is nu gelukkig weer in slaap gevallen.
Amaranta, kan het niet 5e of 6e ziekte zijn mss?
Waar is 'hier'?quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:55 schreef compier het volgende:
hier krijgen (heel veel) kinderen een vaccinatie tegen waterpokken, zouden jullie dat liever wel of niet ook doen?
Hier mogen zieke kinderen gewoon komen, tenzij het afgeraden wordt door de GGD. Er hangt dus ook al sinds februari een briefje dat er waterpokken heersen en nu een week of drie dat er mogelijk de vijfde ziekte heerst en dat zwangere vrouwen dus even contact op moeten nemen met de groepsleiding. Tja, en thuishouden, als het mogelijk is op het werk zo lang als je kind zich rot voelt, maar als je kind er niet veel last van heeft of juist de afleiding goed kan gebruiken en ze doen op de opvang niet moeilijk, dan lekker laten gaan!quote:Op donderdag 6 mei 2010 20:11 schreef Grasjes het volgende:
Ik denk dat ik hier ook een kindje met waterpokken hebZe is al een paar dagen verkouden (en elk verkoudheidsvirus resulteert bij Isis in een oorontsteking) en vanmiddag zag ik kleine pukkeltjes op haar buik en
bij het pyjama aantrekken waren ze rood, groter en ook in haar zij. Morgen dus maar even havermout halen en hopen dat ze niet helemaal onder komt te zitten.
Op de website van ons kdv staat dat je je kind niet mag brengen bij besmettelijke ziektes, maar als ik hier lees dat er na een week weer nieuwe pokjes komen... hoe lang houden jullie je kind thuis?
Over het algemeen zijn rode hond en de bof ook geen gevaarlijke kinderziektes.. Toch enten we...quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:49 schreef debuurvrouw het volgende:
Waarom inenten tegen waterpokken? Over het algemeen een mild verloop en geen schade. Ik ben van mening dat je sommige ziekten ook gewoon door moet maken om je lichaam alert te houden en in staat tot zelf beheersen van ziekten. En dan inenten tegen ziekten die wél schade op de lange termijn kunnen geven.
Havermout..quote:Op maandag 5 juli 2010 00:55 schreef geppie het volgende:
Hier nu ook een waterpokkenexplosie...vroeg me af of het zou helpen om het kind in te smeren met maizena? Omdat het bij luieruitslag ook goed werkt.
Als jongens Bof krijgen kunnen ze steriel worden en Rode Hond in een zwangerschap geeft complicaties voor een ongeboren kind (zie prinses Christina) Dat is de reden dat daar wél tegen geent wordt. Waterpokken heeft geen van deze of andere schadelijke bijwerkingen.quote:Op maandag 5 juli 2010 09:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn rode hond en de bof ook geen gevaarlijke kinderziektes.. Toch enten we...
Ja doen we al maar ze lijken niet echt in te drogenquote:
Das pas bij volwassenen.. Dus wat is erop tegen dat we die enting pas geven rond een jaar of 14? Met de grote kans dat een kind de ziekte zelf gewoon doormaakt, heb je een betere bescherming....quote:Op maandag 5 juli 2010 09:33 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als jongens Bof krijgen kunnen ze steriel worden en Rode Hond in een zwangerschap geeft complicaties voor een ongeboren kind (zie prinses Christina) Dat is de reden dat daar wél tegen geent wordt. Waterpokken heeft geen van deze of andere schadelijke bijwerkingen.
Althans, niet anders dan een griep die ook schadelijk kan zijn voor zwakke groepen als zuigelingen en ouderen.
Wij hadden hier Poxclin/Kidsclin en mentholpoeder. Heel fijn allebeiquote:Op maandag 5 juli 2010 09:40 schreef geppie het volgende:
[..]
Ja doen we al maar ze lijken niet echt in te drogen
Ja klopt... vooral bij jonge kindjes. Maar ik schudde het op mijn handen en wreef het dan vervolgens over zijn huidje. Ik schudde het niet over hem uit. Dat scheelde echt.quote:Op maandag 5 juli 2010 13:37 schreef trui het volgende:
mentholpoeder wordt afgeraden, omdat het zo stuift en aldus in de longen terecht kan komen.
ik heb positieve verhalen gehoord over 'lotio alba'. dat werd eerst alleen op doktersrecept gegeven maar nu kun je het ook zo bij de apotheek kopen. en verder is 't een kwestie van 'volhouden'. sterkte ermee!
dank je!quote:Op maandag 5 juli 2010 21:50 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Verder is volhouden een nogal suffe opmerking
Als het zou kunnen.. ja dan zou ik dat doen.quote:Op woensdag 5 mei 2010 01:55 schreef compier het volgende:
hier krijgen (heel veel) kinderen een vaccinatie tegen waterpokken, zouden jullie dat liever wel of niet ook doen?
Dat heb ik de afgelopen week bij Tobias ook gebruikt. Hij zei dat hij geen jeuk had, maar 's nachts lag hij wel te krabben, daar werkte de lotion erg goed tegen. Of het daardoor ook eerder indroogde, dat geloof ik niet. We zijn er hier bijna vanaf, de laatste nieuwen zijn van een dag of 2/3 geleden. Nu hopen dat hij snel weer een gaaf huidje heeft.quote:Op maandag 5 juli 2010 22:00 schreef Ssserpente het volgende:
Bij de apotheek hebben ze speciaal tegen jeuk bij waterpokken een spulletje van VSM met calendula. Werkte bij Lente erg goed tegen de jeuk.
Je kan er naar vragen bij je huisarts... Het vaccin is verkrijgbaar, je moet het alleen zelf betalen.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:03 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Als het zou kunnen.. ja dan zou ik dat doen.
Ook al is 't niet gevaarlijk zou ik graag willen dat er een vaccinatie mogelijkheid kwam hier.
Isa is bijna 4 heeft nog geen waterpokken gehad.
En ik heb het zelf ook nog nooit gehad dus mocht ze het krijgen zal ik 'r wel naast liggen.
Ja 't is rond de 60,- euro.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:53 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je kan er naar vragen bij je huisarts... Het vaccin is verkrijgbaar, je moet het alleen zelf betalen.
Dat zou voor mij toch een reden zijn om mn kind niet te enten... 9 jaar... En dan vergeet je het als volwassenen en wordt je dan ziek..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja 't is rond de 60,- euro.
Heb nog even wat gelezen via internet..
't Schijnt voor 9 jaar bescherming te geven, in USA/Japan/Afrika wordt het al gebruikt.
& Duitsland onder speciale voorwaarden.
En ze willen het gaan opnemen als standaard vaccin hier in Nederland.
Nadeel is dan alleen dat je je om de 8 á 9 jaar opnieuw moet inenten.
Maarja als ze het dalijk toch opnemen als standaard vaccin moet dat toch ook wel.
Je krijgt gewoon een oproep om de 9 jaar.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 10:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat zou voor mij toch een reden zijn om mn kind niet te enten... 9 jaar... En dan vergeet je het als volwassenen en wordt je dan ziek..
Nee hoor, laat ze maar gewoon als kind lekker pokjes krijgen, zijn ze meteen goed beschermt.
Klopt hoor SC, waterpokken zijn een risico als je zelf zwanger bent. Maar juist daarom vind ik het wel fijn dat Jen ze al gehad heeft. Eigenlijk is ze er amper ziek van geweest, alleen zag ze er niet uit.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Als je ze nooit waterpokken hebt gehad is het wel een risico.
Vooral als ik zwanger zou zijn dan zit ik met een probleem.
Ik heb de rest eigenlijk alles volgens het CB boekje gedaan qua enten.
Vind 't juist wel erg fijn als ze vroeg zijn ingeënt.
Hoe eerder hoe beter omdat er anders een dubbele dosis nodig is.quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:51 schreef Pvoesss het volgende:
mjah maar om als kind al te gaan enten voor waterpokken voor een zwangerschap nee.
ik wacht wel even en dan kan het later alsnog mocht zij het niet hebben gehad.
Bron?quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter omdat er anders een dubbele dosis nodig is.
Maar dat zou dan alleen de eerste enting zijn. Je zei zelf al dat de enting van waterpokken maar 9 jaar geldig is... Dus vanaf de 2e enting zal je al op dubbele dosis zitten...quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:14 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Hoe eerder hoe beter omdat er anders een dubbele dosis nodig is.
Volgens mij verzwak je je eigen immuunsysteem hierdoor. Je moet zo nu en dan ook wel zelf iets doormaken. Daar heb ik geen wetenschappelijk bewijs voor verder hoor, da's puur gevoelsmatig.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:10 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon een oproep om de 9 jaar.
Wat het idee bij mij is dat is dat het serieus link kan worden.
Ik heb het zelf nooit gehad.. als volwassenen heb je eerder kans op infecties tijdens waterpokken.
En buiten dat om kan het ook gevaarlijk worden voor kinderen.. hoe ouder ze worden.
Een griepprik halen sommige mensen zelfs wel elk jaar, dus waarom niet iets om de 9 jaar.
't Vaccin voorkomt ook nog eens de kans op gordelroos.
Dus dat is 2 in 1.
'k Heb net ook gelezen dat je na èèn keer waterpokken niet eens voor 100% immuun bent.
Maar de kans op een tweede keer als je ouder bent er ook nog steeds is.
Ik zie er wel wat in.
Dat is dus niet zo. Enten heeft geen enkel gevolg voor je weerstand.quote:Op woensdag 7 juli 2010 11:56 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Volgens mij verzwak je je eigen immuunsysteem hierdoor. Je moet zo nu en dan ook wel zelf iets doormaken. Daar heb ik geen wetenschappelijk bewijs voor verder hoor, da's puur gevoelsmatig.
En waterpokken is echt prima daarvoor. Het is even ongemakkelijk maar niet érg erg.
En ik heb gordelroos gehad, ook vervelend maar ik leef nog.![]()
Dat geprik voor elke scheet. Lijkt mij niet goed.
Ik bedoel ook niet het enten, maar het niet doormaken van relatief eenvoudige kinderziektes, als je alles met een enting uitbant heb ik het gevoel dat je eigen afweer lui wordt ofzo. Puur gevoelsmatig.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:59 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Dat is dus niet zo. Enten heeft geen enkel gevolg voor je weerstand.
't Was niet persoonlijk bedoeld... Meer van: 'dat weten wij ook wel...'quote:
Owee, als je mijn kind besmet hebt!!quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:42 schreef Ca.ra het volgende:
Wij zijn (ongeveer als laatste van de babygroep van het kdv) ook aan de beurt voor de waterpokken. Voorlopig lijkt hij er nog geen last van te hebben, maar wat niet is kan nog komen he. De score voor vandaag staat op 7 pokjes.
hij is nog steeds vol. Je moet ook de verwijderde berichten nog apart weggooien.quote:Op vrijdag 24 september 2010 21:53 schreef Ca.ra het volgende:
Sorry ik ben populair
Trouwens ook mooi: ik mag Thomas de komende week nog niet in bad doen in verband met de buisjes. Lekker dan.
Beter in washandje ofzo doenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:37 schreef DJMO het volgende:
juh, ik kom er net achter dat ik nog een pak had (havermout) zal zo 't babybadje even tevoorschijn halen. Wat is de verhouding die je in 't water moet gooien?
als de kidsclin toch niets uithaalt, breng die dan morgen gelijk meequote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:15 schreef maffemuts het volgende:
Hier met de kerst R, en sinds n weekje nu D totaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal er onder...
Bij R was mentholpoeder en havermout perfect geen/weinig jeuk..
Bij D is't n ander verhaal, mag geen mentholpoeder gebruiken (vanaf 2 jaar pas) havermout lijkt ie allergisch voor of liever gezecht dan vlamt de exzeem op tussen de waterpokken!, kidsclin lijkt ook weinig te doen... arm kind, en arme mama die al 3 nachten geen oog dichtdoet. Heel ego, maar vannacht is het oma's probleem
nu je 't zegt, ik heb hier idd ook nog aerius staan tegen allergische reactie's .. destijds voorgeschreven voor Jan tegen de jeuk bij waterpokken en daarna herhaalrecept gekregen voor jeuk bij muggenbeten. Werkte perfect!quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:53 schreef chacama het volgende:
maffe ik had voor maud toen een drankje aerius tegen de jeuk. Dit in combi met bepanthem coolingspray en zemelenbad dus geen havermuth was het qua jeuk in elk geval te doen. Sterkte!
Het koste me even wat moeite om het plaatje voor de dag te toveren, maar zo op het eerste oog lijkt het er wel op CMquote:Op dinsdag 10 juli 2012 16:46 schreef CrazyMoon het volgende:
even een up
Mijn zoontje Lucas (5 maanden) heeft sinds eergisteren wat bultjes.
het zijn er niet heel veel, maar er zitten een paar op zijn gezicht, nek, billen en op z'n hoofdhuid. en 1 of 2 op zijn buik en rug.
Zijn dit waterpokken?
[ afbeelding ]
de andere plekjes hebben ook blaasjes (niet alles) en zijn ook iets meer rood.
of kan het ook iets anders zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |