Gelukkig schrijf ik geen vaginaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk!!!!
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk!!!!
Hee Vosss .quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk!!!!
Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan. Op papier worden ze altijd begrensd op 88km/h, maar in de praktijk betekend dit hetzelfde, als de afwijking bij elke auto van de snelheidsmeter. Het kan zelfs voorkomen dat 2 identieke vrachtwagens, toch een topsnelheidsverschil hebben. Tevens heeft het vaak te maken met de belading.quote:Dat komt omdat iedereen zijn snelheidsbegrenzer net iets anders heeft afgesteld staan. Ze mogen eigenlijk niet harder dan 80 km/h, maar sommigen laten hem begrenzen op 87, de ander weer 90 en weer een ander op 83.
Als dan iemand voorop rijdt met 83 als max. snelheid en er is bv. een inhaalverbod, dan zul je zien dat zich op een gegeven moment een hele rij vrachtwagens zal vormen achter die ene met 83 km/h. En soms heb je dan idd een gast erbij die het inhaalverbod aan zijn laars lapt en gaat inhalen omdat hij zich godsgruwelijk zit te ergeren aan die gast voorop. Helaas is dat soms de achterste
ZOLANG ZE ELKAAR NIET GAAN INHALEN MET 2KM/U SNELHEIDSVERSCHIL DAN ZIJN HET MIJN BESTE VRIENDEN.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:46 schreef Underwater het volgende:
GEEF ZE GEWOON DE RUIMTE, DIE JONGENS (EN SOMS MEIDEN) DOEN OOK HUN WERK!,
zit er een d in vagina?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 07:34 schreef vosss het volgende:
Mensen die vagina met een d schrijven is pas ergelrlijk!!!!
Dat dus, maar dan in kleine letters.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:10 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
ZOLANG ZE ELKAAR NIET GAAN INHALEN MET 2KM/U SNELHEIDSVERSCHIL DAN ZIJN HET MIJN BESTE VRIENDEN.
Ik heb respect voor die gasten. Maar ook gewone auto's die met 2 km/u inhalen zijn irritant. Dus ze moeten daar gewoon mee stoppen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..
Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
Je moet echt een keer in Duitsland met zo'n onbegrensde Poolse bergaf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
Maar als er voor de vrachtwagenchaffeur een inhaalverbod is, en die vrachtwagen voor je rijdt langzamer, dan verminder je toch gewoon wat snelheid ipv tegen die begrenzer aan te blijven rijden?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:06 schreef Pas259 het volgende:
Volgens mijn vader doen ze het om in de slipstream te blijven, dus minder brandstof verbruiken.
Het juiste antwoord.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 06:47 schreef SuperwormJim het volgende:
Het is een samenzwering van de overheid zeg ik je!!
Erger jij je niet als iemand met 70 voor je hangt en je kunt niet inhalen? Dat is ook van gewone automobilisten een van de meest gehoorde klachten.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:04 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar als er voor de vrachtwagenchaffeur een inhaalverbod is, en die vrachtwagen voor je rijdt langzamer, dan verminder je toch gewoon wat snelheid ipv tegen die begrenzer aan te blijven rijden?
Gelukkig wordt het wel wat rustiger op de weg door de kredietcrisis.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:
En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Des te beter kunnen de truckers hardrijders dwarszitten. Ze hebben dan meer ruimte om de wagen er voor te gooienquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:42 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Gelukkig wordt het wel wat rustiger op de weg door de kredietcrisis.
Dat was een sukkel want erlangs lukt altijd wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:02 schreef blaatertje het volgende:
maar het slachtoffer in kwestie was ook geen brave automobilist.
Die moeten zich wel heel stoer gevoeld hebben zegquote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:
Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Ja, maar dan rijden ze 50km/u langzamer dan ik mag. Maar als een auto 117 rijdt en ik 120 ga ik er niet per se voorbij.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Erger jij je niet als iemand met 70 voor je hangt en je kunt niet inhalen? Dat is ook van gewone automobilisten een van de meest gehoorde klachten.
Het transportbedrijf staat niet boven de wet. Dus als met de huidige snelheden en inhaalverboden een tijd niet haalbaar is, zal hij zijn eisen moeten bijstellen. Niet de wet.quote:En vrachtwagenchauffeurs willen ook een beetje doorrijden. Ten eerste omdat "de baas" ze zit op te jagen.
Ik heb rittenplanning gedaan voor een bekende grote kruidenier. Ik heb echt op sommige ritten tijden zien staan waarbij ik al zoiets had van dat haal ik met mijn personenauto nog niet. Laat staan met een vrachtwagen die langzamer optrekt. Ondertussen moeten ze op een bepaalde tijd +/- 15 minuten bij een bepaalde winkel staan. Zo niet, dan volgt een boete voor de transporteur. De chauffeurs proberen dan ook zo vroeg mogelijk te vertrekken, meestal voor de officiele vertrek tijd. Maar dan loopt hun vorige rit uit, of staat de lading niet op tijd klaar.
Die lange dagen is natuurlijk ook een gevolg van bovenstaande.quote:Een andere reden dat chauffeurs ook wel door willen is dat ze vaak langere dagen maken dan de gemiddelde kantoorklerk. Bovendien zijn de dagen door files e.d. ook niet voorspelbaar qua lengte.
Ben ik het mee eens.quote:Als je dat soort dingen een beetje weet en wilt begrijpen, dan lukt het wel om samen te leven met ze. En ja, er zitten altijd etters tussen. Net als bij gewone automobilisten.
Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Men denkt gewoon teveel dat auto- en vrachtwagenrijden een spelletje is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:02 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Des te beter kunnen de truckers hardrijders dwarszitten. Ze hebben dan meer ruimte om de wagen er voor te gooien
Voor de duidelijkheid.
Het waren niet twee of drie wagens die er de hele tijd voor zaten, maar steeds als hij de ene eindelijk voorbij kon dan ging een paarhonderd meter verderop de volgende inhalen als hij er aan kwam scheuren.
Die gasten hebben elkaar ingeseint de hele tijd.
Niet dat ik dat gedrag goedkeur, ze zitten ander verkeer zo ook dwars, maar het slachtoffer in kwestie was ook geen brave automobilist.
Hij was inderdaad weer niet zo stuot om de vluchtstrook te pakkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:05 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Dat was een sukkel want erlangs lukt altijd wel.
Ik denk wel dat het een hele kakofonie over het bakkie was jaquote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:10 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die moeten zich wel heel stoer gevoeld hebben zeg
Ik doelde op een 80 km weg. En daar klagen al zat mensen over. De meesten rijden liever 90.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:22 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Ja, maar dan rijden ze 50km/u langzamer dan ik mag. Maar als een auto 117 rijdt en ik 120 ga ik er niet perse voorbij.
Het is niet het transportbedrijf dat die rittenschema's samenstelt, maar in dit geval de supermarktketen.quote:[..]
Het transportbedrijf staat niet boven de wet. Dus als met de huidige snelheden en inhaalverboden een tijd niet haalbaar is, zal hij zijn eisen moeten bijstellen. Niet de wet.
Mee eens. Maar tenzij het een buitenlander was, denk ik niet dat hij dat deed omdat hij het niet begreep. Eerder om te voorkomen dat de audi rijder die je noemt nog over de verdrijfvlakken zijn wagen er voor perst. En ja dat doet hij dan al zo vroeg dat geen mens meer kan ritsen. Dus een voorbeeld waar de "Audi rijder" het voor zijn mede automobilist verpest. Andersom hebben nogal wat vrachtwagenchauffeurs een pokkehekel aan automobilisten die aan alle kanten langs ze scheren.quote:[..]
Ben ik het mee eens.
Maar wat ik vertelde: bij ritsen moet je tot het einde doorrijden. Deze chauffeur snapte het niet en dacht dat je zo snel mogelijk naar de rechterbaan moest. En om te voorkomen dat ik met enkele andere auto's (met lage snelheid) over de lege linkerstrook door wilde rijden tot het einde, ging hij voor eigen rechter spelen. Dan verpest hij het voor zijn collega's, maar ik krijg op die manier een pokkepesthekel aan die chauffeurs.
En ja, het zijn niet alleen vrachtwagenchauffeurs. Ook veel Volvo en Audi-rijders kennen niet auto rijden. Daar heb ik ook een pokkepesthekel aan hoor.
Ze beseffen met name niet dat je ze niet ziet. Toen ik aan het verhuizen was had ik een huur vrachtwagentje en kon aan de lijve ondervinden hoe sommigen doen. Lekker in de dodehoek rijden en wat etteren en dan flink toeteren. Ik zag niets en besloot om de wagen stil te zetten. Wie weet had ik hem geraakt ofzo. Bleek hij zo kort achter me te zitten dat hij achterop me knalde.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:01 schreef Mauro het volgende:
Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.
zo.
quote:
Het ging hier in dit specifieke geval niet om een audi-rijder, maar om mijzelf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:03 schreef blaatertje het volgende:
Mee eens. Maar tenzij het een buitenlander was, denk ik niet dat hij dat deed omdat hij het niet begreep. Eerder om te voorkomen dat de audi rijder die je noemt nog over de verdrijfvlakken zijn wagen er voor perst. En ja dat doet hij dan al zo vroeg dat geen mens meer kan ritsen. Dus een voorbeeld waar de "Audi rijder" het voor zijn mede automobilist verpest. Andersom hebben nogal wat vrachtwagenchauffeurs een pokkehekel aan automobilisten die aan alle kanten langs ze scheren.
Van mij is ook een leasebak, maar niet zo'n grote, en ik rij er niet mee zoals typisch voor het type 'leaserijder'.quote:Bij Deventer zag je een paar maand geleden de andere kant. Iemand sneed een vrachtwagen bij het uitvoegen en die moest in de ankers. Gevolg vijf vrachtwagens op elkaar en ellenlange files. En ja, ik besef me dat die vrachtwagens niet op elkaar geklapt waren als ze voldoende afstand gehouden hadden.
Ik ben overigens zelf een leasebak rijder, maar heb in het verleden met chauffeurs gewerkt en ken zo hun specifieke problemen en zie het gedrag over en weer gewoon dagelijks op de weg.
Maar als die auto WEL 80 rijdt, ga jij er vast en zeker OOK met 85 voorbij. En ook voor jou als chauffeur geldt die 80 als grens. En dan ben je een zeer grote egoïst als je door je inhalen een file achter je creëert. Kijk dan eens in je spiegel wat je veroorzaakt. Zulk rijgedrag zou zeer zwaar bestraft moeten worden, want van een beroepschauffeur verwacht je beter.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:01 schreef Mauro het volgende:
Aarghhh...
De andere keer dat ik het inhaalverbod negeer is als er een PERSONENAUTO met caravan/aanhanger 80 op de teller gaat rijden voor mij en het schijnheilig boontje gaat uithangen. 80 op de teller wil niet zeggen dat je ook 80 rijdt. Meestal is dat 75 km/h. Ik ga daar heeeeel braaf voorbij met een gangetje van tussen de 85 en de 89 echte km/h.
Over de vluchtstrook is ook asociaal. Maar dat een automobilist liever VOOR een vrachtwagen dan ACHTER een vrachtwagen rijdt is logisch. Als je eenmaal achter zo'n groot gevaarte rijdt, krijg je vaak de kans niet meer om nog in te halen omdat het verkeer op de linkerstrook je er niet tussen laat. Tevens zie je niks achter een vrachtwagen als je niet extra veel ruimte houdt.quote:Waar ik me als chauffeur groen en geel aan erger zijn die autoterrormobilisten die menen dat ze persé vóór die ene vrachtauto moeten invoegen. Zo reed ik vanochtend op de grote ring rond Brussel en komt er opeens zo'n vriendelijk kerel over de vluchtstrook (de invoegstrook was al op namelijk) vanuit mijn dode hoek rakelings voor mij door op het moment dat ik al aardig snel inliep op mijn voorganger (eveneens vrachtauto).
Ik schrik me iedere keer wild als me dat overkomt. En dat gebeurt niet sporadisch maar dagelijks!!
Helaas maken veel chauffeurs misbruik van die ongelijke strijd.quote:Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.
Dit klopt deels.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:31 schreef Meike26 het volgende:
Als je als automobilist duidelijk laat zien aan de trucker wat je gaat doen, dan laat hij je er 9 van de 10 keer gewoon tussen. En dus niet ervoor gooien, het lokt situaties uit dat de personenwagen direct na het tussengooien op de rem moet, en vrachtwagen chauffeur moet vervolgens vol op de rem gaan staan om de auto maar niet in te korten.
LOLquote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:32 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Dit klopt deels.
Maar ik heb ook meegemaakt dat ik op een gecombineerde in- en uitvoegstrook reed, (mocht 100, reed iets van 80, omdat harder niet mogelijk was), komt er met 85 een vrachtwagen op de strook links van me aanrijden (reed +/- 85, had me dus ruim van tevoren zien rijden, komt naast me rijden en komt gewoon naar rechts waardoor ik de vluchtstrook op moest.
Dan ben ik niet degene die in zijn dode hoek ging rijden, maar gewoon een of andere boer die met z'n strontbak van Jac Caron niet uitkijkt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:23 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Het ging hier in dit specifieke geval niet om een audi-rijder, maar om mijzelf.
En het was nog niet bij een verdrijvingsvlak, maar zo'n 300m daarvoor. Daarentegen kwam ik met pak-m-beet zo'n 40km/u aanrijden. Niet hard dus. En aan z'n Nederlands kenteken maak ik op dat hij geen buitenlander was.
Ik doelde niet op jou. Jij hebt hier waarschijnlijk een chauffeur getroffen die, omdat hij al meer dan eens (zie post vanchauffeur hierboven) gesneden is en dat nu wil voorkomen door inhalen te verhinderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:03 schreef blaatertje het volgende:
Mee eens. Maar tenzij het een buitenlander was, denk ik niet dat hij dat deed omdat hij het niet begreep. Eerder om te voorkomen dat de audi rijder die je noemt nog over de verdrijfvlakken zijn wagen er voor perst. En ja dat doet hij dan al zo vroeg dat geen mens meer kan ritsen. Dus een voorbeeld waar de "Audi rijder" het voor zijn mede automobilist verpest. Andersom hebben nogal wat vrachtwagenchauffeurs een pokkehekel aan automobilisten die aan alle kanten langs ze scheren.
Bij Deventer zag je een paar maand geleden de andere kant. Iemand sneed een vrachtwagen bij het uitvoegen en die moest in de ankers. Gevolg vijf vrachtwagens op elkaar en ellenlange files. En ja, ik besef me dat die vrachtwagens niet op elkaar geklapt waren als ze voldoende afstand gehouden hadden.
Ik ben overigens zelf een leasebak rijder, maar heb in het verleden met chauffeurs gewerkt en ken zo hun specifieke problemen en zie het gedrag over en weer gewoon dagelijks op de weg.
Je leest niet wat hij zegt: Nogal wat automobilisten gaan heel etterig 80 op de teller rijden. Als je 80 op je teller hebt staan rij je 75. En ja, het is asociaal om in te halen terwijl er een verbod is. Maar vrachtwagen chauffeurs etteren is ook niet netjes. Gelukkig mogen personenauto's met aanhangwagens vanaf 1 mei 90 km/u dus, dan is dat probleem ook opgelost.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:28 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar als die auto WEL 80 rijdt, ga jij er vast en zeker OOK met 85 voorbij. En ook voor jou als chauffeur geldt die 80 als grens. En dan ben je een zeer grote egoïst als je door je inhalen een file achter je creëert. Kijk dan eens in je spiegel wat je veroorzaakt. Zulk rijgedrag zou zeer zwaar bestraft moeten worden, want van een beroepschauffeur verwacht je beter.
[..]
quote:Over de vluchtstrook is ook asociaal. Maar dat een automobilist liever VOOR een vrachtwagen dan ACHTER een vrachtwagen rijdt is logisch. Als je eenmaal achter zo'n groot gevaarte rijdt, krijg je vaak de kans niet meer om nog in te halen omdat het verkeer op de linkerstrook je er niet tussen laat. Tevens zie je niks achter een vrachtwagen als je niet extra veel ruimte houdt.
Vandaar mijn eerste reactie dus al... Ik vind dat iedereen een keer met een vrachtwagen mee moet rijden.. dan weet je wat je vanuit zo'n ding ziet / kan..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:01 schreef Mauro het volgende:
Aarghhh...
Had mezelf voorgenomen nooit meer te posten hier op Fok! maar nu moet ik toch wel ff reageren.
Ik ben dus zo'n chauffeur. Eéntje die inhaalt wanneer het kan én mag! Als er een inhaalverbod is dan haal ik nagenoeg nooit in. De enige uitzonderingen die ik maak om het inhaalverbod te negeren is als ik op de snelweg aan kom rijden en ik zie dat er op de invoegstrook een andere vrachtwagen aan komt rijden met een (veel) lagere snelheid dan ik dat heb. ik schuif dan een baan op om die wagen de ruimte te geven zodat hij zonder al teveel hinder voor het overige (vracht)verkeer kan invoegen. De andere keer dat ik het inhaalverbod negeer is als er een PERSONENAUTO met caravan/aanhanger 80 op de teller gaat rijden voor mij en het schijnheilig boontje gaat uithangen. 80 op de teller wil niet zeggen dat je ook 80 rijdt. Meestal is dat 75 km/h. Ik ga daar heeeeel braaf voorbij met een gangetje van tussen de 85 en de 89 echte km/h.
Waar ik me als chauffeur groen en geel aan erger zijn die autoterrormobilisten die menen dat ze persé vóór die ene vrachtauto moeten invoegen. Zo reed ik vanochtend op de grote ring rond Brussel en komt er opeens zo'n vriendelijk kerel over de vluchtstrook (de invoegstrook was al op namelijk) vanuit mijn dode hoek rakelings voor mij door op het moment dat ik al aardig snel inliep op mijn voorganger (eveneens vrachtauto).
Ik schrik me iedere keer wild als me dat overkomt. En dat gebeurt niet sporadisch maar dagelijks!!
Mensen beseffen niet wat voor spel ze aan het spelen zijn op dat moment. Auto vs. vrachtwagen is een erg ongelijke strijd. Vaak hebben dat soort mensen ook nog eens kinderen in de auto zitten. Ik kan daar met mijn pet niet bij.
zo.
Aansluitend op jouw mening, waar ik het er overigens mee eens ben, heb ik ook wel eens gedacht, wat als er les auto's zouden komen als grijskenteken auto's. Dan leer je niet alleen te rijden op je spiegels en vanzelf ook de dode hoek, je leert ook beter inschatten van verkeer op afstand en wat een chauffeur op een vrachtwagen zoals ziet...of juist niet. Ik heb door het rijden op bestelwagentjes, Caddy en Berlingo, veel meer geleerd (ervaring opgedaan) dan met rijlessen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:33 schreef Laurensius het volgende:
[..]
Vandaar mijn eerste reactie dus al... Ik vind dat iedereen een keer met een vrachtwagen mee moet rijden.. dan weet je wat je vanuit zo'n ding ziet / kan..
Gisteravond zijn we nog met een dieplader een kraan wezen lossen en een shovel wezen laden.. Dan kom je bij een brug (Gorichemse brug) aan en ga je met die dieplader midden over 2 rijstroken heen rijden.. Mensen beseffen / zien niet dat zo'n gevaarte veel te breed is voor 1 rijstrook, zeker als er wat wind staat..
Wat ik hiermee wil zeggen is dat die chauffeurs je echt niet gaan lopen jennen ofzo, maar donders goed weten waar ze mee bezig zijn!
Oh nee?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:46 schreef Underwater het volgende:
[..]
Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan.
Dat is meer om die mongolen die er op het laatste moment tussen duiken af te stoppen. Die gooien hem er doorgaans op zo'n manier voor dat je met je vrachtwagen vol in de ankers moet.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:06 schreef Walter81 het volgende:
Daarstraks nog 1 of andere vrachtwagenhufter. Die vond het nodig om 1 km voor het samenvoegen van 2 rijstroken al middenop te gaan rijden om niemand de kans te geven tot het einde van de rijstrook door te rijden om te ritsen bij het bord 'ritsen vanaf hier'.
Het zijn ook altijd de vrachtwagenchauffeurs die dat doen, omdat 'ze een grote wagen hebben'.
Je wilt het niet snappen of wel. Een personenauto die volgens zijn teller 80 rijdt rijdt in werkelijkheid 75. In tegenstelling tot personenauto's zijn de snelheidsmeters van vrachtwagens wel geijkt.En inhalen met 5 km/h verschil is sneller dan jij denkt. Het is hetzelfde als lopend langs een vrachtwagen. En laten we het over egoisme maar niet gaan hebben want dan komt menig personeautobestuurder er minder goed vanaf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 14:28 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Maar als die auto WEL 80 rijdt, ga jij er vast en zeker OOK met 85 voorbij. En ook voor jou als chauffeur geldt die 80 als grens. En dan ben je een zeer grote egoïst als je door je inhalen een file achter je creëert. Kijk dan eens in je spiegel wat je veroorzaakt. Zulk rijgedrag zou zeer zwaar bestraft moeten worden, want van een beroepschauffeur verwacht je beter.
Je schets hier precies de reden waarom vrachtwagenchauffeurs ook inhalen. Er achter zitten is nooit leuk. En inderdaad, je komt er niet meer tussen. En die chauffeurs die geen afstand houden snap ik ook niet, want je hebt geen idee wat er gebeurt als je achter een trailer hangt. Het punt is alleen dat , als ik afstand houdt, er altijd wel weer een personenauto tussen duikt.quote:[..]
Over de vluchtstrook is ook asociaal. Maar dat een automobilist liever VOOR een vrachtwagen dan ACHTER een vrachtwagen rijdt is logisch. Als je eenmaal achter zo'n groot gevaarte rijdt, krijg je vaak de kans niet meer om nog in te halen omdat het verkeer op de linkerstrook je er niet tussen laat. Tevens zie je niks achter een vrachtwagen als je niet extra veel ruimte houdt.
Ik denk dat chauffeurs meet fouten van personenauto's lopen op te vangen dan die automobilisten door hebben.quote:[..]
Helaas maken veel chauffeurs misbruik van die ongelijke strijd.
Dat klopt. In sommige bochten die twee baans zijn ga ik ook in het midden staan. Er zijn namelijk altijd mensen die denken dat een vrachtauto net zo makkelijk de hoek om gaat dan zij, en die gaan in de bocht inhalen. En mijn trekker heeft hun rijbaan toch even nodig maar dat willen veel mensen ook niet snappen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 16:33 schreef Laurensius het volgende:
[..]
Vandaar mijn eerste reactie dus al... Ik vind dat iedereen een keer met een vrachtwagen mee moet rijden.. dan weet je wat je vanuit zo'n ding ziet / kan..
Gisteravond zijn we nog met een dieplader een kraan wezen lossen en een shovel wezen laden.. Dan kom je bij een brug (Gorichemse brug) aan en ga je met die dieplader midden over 2 rijstroken heen rijden.. Mensen beseffen / zien niet dat zo'n gevaarte veel te breed is voor 1 rijstrook, zeker als er wat wind staat..
Wat ik hiermee wil zeggen is dat die chauffeurs je echt niet gaan lopen jennen ofzo, maar donders goed weten waar ze mee bezig zijn!
Punt is ook dat als je soms de lengte van die collonnes op de A1 ziet, je als automobilist er wel tussendoor moet om uit te kunnen voegen. En als dat niet met onnodig gooi en smijt werk gaat, moet dat ook kunnen dunkt me.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:24 schreef RealZeus het volgende:
Je schets hier precies de reden waarom vrachtwagenchauffeurs ook inhalen. Er achter zitten is nooit leuk. En inderdaad, je komt er niet meer tussen. En die chauffeurs die geen afstand houden snap ik ook niet, want je hebt geen idee wat er gebeurt als je achter een trailer hangt. Het punt is alleen dat , als ik afstand houdt, er altijd wel weer een personenauto tussen duikt.
Hee kraaksandaalquote:
Het is hetzelfde als lopend langs een vrachtwagen. En laten we het over egoisme maar niet gaan hebben want dan komt menig personeautobestuurder er minder goed vanaf.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 17:24 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen of wel. Een personenauto die volgens zijn teller 80 rijdt rijdt in werkelijkheid 75. In tegenstelling tot personenauto's zijn de snelheidsmeters van vrachtwagens wel geijkt.En inhalen met 5 km/h verschil is sneller dan jij denkt.
[quote]
Niet voor een vrachtwagen met aanhanger. Zeker irritant als daar 50 auto's voor vol op de rem moeten, omdat ze logischerwijs met 120 komen aanrijden)
Dat inderdaad. Personeauto's zijn kleiner, trekken sneller op en hebben een minder lange remweg. En die zijn wendbaarder. En dan is het nog wel irritant, maar als er één of andere prutser voor mij langs schiet en ik kan er niet tegen remmen dan denkt het gemiddelde klootjesvolk wel dat ik geen afstand heb gehouden.En het mijn schuld is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 08:23 schreef Walter81 het volgende:
[..]
Klopt.. dit zijn ook zeer irritante acties. Maar die zijn niet alleen voor vrachtwagens irritant, ook voor personenauto's is dit vervelend. Al is het 2e puntje minder probleem bij personenwagens omdat je makkelijker een gaatje vindt.
Mee eens, die trieste olifantenrace die zich dan voortdoet geeft nodig weggebruiker een partij grijzen haren erbij. Laat die paupers 's nachts rijden dan heeft het forensenverkeer er tenminste geen last van.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:08 schreef Goofisch het volgende:
fuckie irritant.
2 baans weg. gaat de 1 de ander in halen,
de 1 rijdt 80 en de ander 82
zucht..
Dat inderdaad. Personeauto's zijn kleiner, trekken sneller op en hebben een minder lange remweg. En die zijn wendbaarder. En dan is het nog wel irritant, maar als er één of andere prutser voor mij langs schiet en ik kan er niet tegen remmen dan denkt het gemiddelde klootjesvolk wel dat ik geen afstand heb gehouden.En het mijn schuld is.quote:Op woensdag 11 maart 2009 15:14 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Klopt.. dit zijn ook zeer irritante acties. Maar die zijn niet alleen voor vrachtwagens irritant, ook voor personenauto's is dit vervelend. Al is het 2e puntje minder probleem bij personenwagens omdat je makkelijker een gaatje vindt.
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:39 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
.
Die gast heeft iig lol in z'n werk.
Die is niet leukquote:
Wees trots op jezelf.quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:27 schreef Mauro het volgende:
dubbelbaanse rotondes zijn ook altijd leuk om te nemen met een combinatie....
Vandaag in Frankrijk een auto 'per ongeluk' het midden van de rotonde op gedwongen omdat hij perse mij voorbij wilde gaan terwijl ik op beide banen stond voorgesorteerd om ruimte te nemen. De sukkel was best boos
Dat weet ik zelf niet meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 18:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Hee kraaksandaal
Van wie ben jij nu weer een kloon?
Ik bedoelde daarmee te zeggen dat je als combinatie op een krappe rotonde veel ruimte nodig hebt.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Wees trots op jezelf.![]()
Ik heb onder een oplegger gezeten omdat zo'n leukerd als jij op de rechter baan reed, die verplicht rotonde verlaten was, en ik op de middenste baan zat, waar je de keuze hebt rotonde verlaten, en ik dus de rotonde wilde verlaten en de vrachtwagen besloot dat hij een afslag later moest hebben.
Ik hoop dat de slachtoffers je flink laten schokken.
Lees eens beter, hij stond al op beide banen voorgesorteerd. Hij nam zijn ruimte dus al voor de rotonde. Als die domme Fransoos dan zonodig toch moet inhalen vraagt hij er om.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:11 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Wees trots op jezelf.![]()
Ik heb onder een oplegger gezeten omdat zo'n leukerd als jij op de rechter baan reed, die verplicht rotonde verlaten was, en ik op de middenste baan zat, waar je de keuze hebt rotonde verlaten, en ik dus de rotonde wilde verlaten en de vrachtwagen besloot dat hij een afslag later moest hebben.
Ik hoop dat de slachtoffers je flink laten schokken.
Eens.quote:Op woensdag 11 maart 2009 22:33 schreef l3laster het volgende:
een vrachtatuo mag van mij best een keer een andere vrachtauto inhalen. Maar als de achterste vrachtauto ziet dat het DRUK is op de weg en dat er een paar auto's met 120 aankomen... moet die hem er niet ineens voor gooien. Dan had je maar geen vrachtwagen chauffeur moeten worden!!!
verder geef ik vrachtwagen ruimte om goed in te kunnen voegen, want uiteindelijk zijn vrachtwagenchauffeurs een belangrijke schakel in onze economie...
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 08:46 schreef Underwater het volgende:
[..]
Een chauffeur of transporteur laat zijn begrenzer niet instellen. Dit wordt af fabriek gedaan. Op papier worden ze altijd begrensd op 88km/h, maar in de praktijk betekend dit hetzelfde, als de afwijking bij elke auto van de snelheidsmeter. Het kan zelfs voorkomen dat 2 identieke vrachtwagens, toch een topsnelheidsverschil hebben. Tevens heeft het vaak te maken met de belading.
en terecht!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 10:24 schreef blaatertje het volgende:
[..]
Als je dat soort dingen een beetje weet en wilt begrijpen, dan lukt het wel om samen te leven met ze. En ja, er zitten altijd etters tussen. Net als bij gewone automobilisten.
Werk jij netjes mee dan zul je zien dat de meesten ook wl netjes tegen jou zijn. Ga jij lopen etteren, dan zijn ze niet te beroerd om hun collega's in te seinen zodat die je dwars zitten. Echt wel eens gezien dat een of andere bumperklever die 140+ wilde steeds door een inhalende vrachtwagen werd opgevangen. Dacht hij even op het gas te kunnen trappen, dan schoof er steeds een vrachtwagen voor. Ik reed er met een normaal sukkelgangetje achter en kon hem zo bijhouden. En dat ging driekwart van de lengte de A15 zo door.
Ik denk eerder dat dat mij een plaatsje op de gesloten afdeling van een TBS-kliniek zou opleveren.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 09:22 schreef Laurensius het volgende:
Ik zit ook regelmatig bij maat van mij in de vrachtwagen.. En er is niets zo hinderlijk dan dat er iemand voor je rijd die langzamer gaat dan jij gaat/kan..
Dat heb je zelf toch ook in de auto? Laat ze lekker inhalen..
Ik zou zeggen.. iedereen moet een keer met zo'n ding mee rijden, dan krijg je vanzelf respect voor die auto's en chauffeurs!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |