abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66882504
Ik ken dus een moeder van 20, die op zichzelf woont en inmiddels al 2 kinderen heeft, allebei uit "foutjes", dat wil dus zeggen vluggertjes met vrienden, maar niet met relatiemateriaal dus.Nou is ze naast niet al te slim, ook gigantisch egoistisch, de laatste jongen ken ik toevallig en ik weet dat zij heeft gezegd "Het boeit me niet wat jij vind en wilt, ik houd het kind" Dat heeft ze dus ook gedaan. Ze heeft ook zelf de ouders van die jongen geinformeert, terwijl die jongen dat natuurlijk niet wou, maar zij vond dat die ouders het moesten weten.

Ze leeft nu van een uitkering, heeft geen baan etc. Iets zegt mij dat je in zo'n geval dat als jongen/man moet kunnen aanvechten, al is het meer om dat kind een heel naar leven te behoeden. Want hoe fijn is het als je moeder eigenlijk 2 foutjes als kinderen heeft.

Is hier dus iets aan te doen? Of heeft de vrouw hierin gewoon alles te zeggen?
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
pi_66882540
Wat wilde je er precies aan kunnen doen, gedwongen abortus?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:28:48 #3
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66882550
Denk dat je als man hier weinig tegen kunt doen. Het is óf van te voren nadenken, óf proberen de voogdij aan te vechten, waarbij je zelf met het kind komt te zitten, of deze (beiden) afgestaan worden.

Het is denk ik allebei niet beter voor het kind.
...You can do anything you set your mind to...
pi_66882560
Als een vrouw besluit een kind te houden, kan de man haar nooit dwingen abortus te plegen natuurlijk.
Wel kun je naar jeugdzorg etc. stappen als je het idee hebt dat er slecht voor ze wordt gezorgd.

Sterker nog, je bent als man verplicht alimentatie te betalen als je de vader bent. Goed beschouwd zijn die mannen nog dommer dan haar, om bij zo'n labiel kind een kind te verwekken.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66882564
Wat moet je aanvechten? Om ervoor te zorgen dat ze abortus pleegt? Dat zou wat worden, dat wordt een rel van hier tot Tokyo (letterlijk). Je kunt een vrouw toch niet dwingen om abortus te laten plegen, achteraf kan het kind wel afgenomen worden als ze blijkt er niet voor te zorgen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:29:34 #6
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66882566
-dubbel-
pi_66882587
Er zijn er trouwens 2 voor nodig om een kindje te maken, hé? Bijster intelligent waren die vaders dus ook niet.
pi_66882602
Duidelijk afspraken maken voordat je zo'n wijf neukt.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_66882604
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:30 schreef shmoopy het volgende:
Er zijn er trouwens 2 voor nodig om een kindje te maken, hé? Bijster intelligent waren die vaders dus ook niet.
Daarom zou je ook denken dat er 2 moeten zijn die de keuze moeten maken..
wij zijn tom en aad en houden niet van tomaten, en zijn hier niet om in enige vorm tomaten te propaganderen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:31:37 #10
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882612
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef tomaad het volgende:

[..]

Nee. Zo zit dat wettelijk niet in elkaar. De moeder kun je nooit dwingen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:31:59 #11
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_66882616
quote:
Mijn gedachte inderdaad.
pi_66882617
quote:

[..]

Die keuze moet je van te voren maken.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:33:40 #13
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882656
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die keuze moet je van te voren maken.
Idd. Je hoeft ook geen medelijden te hebben vind ik met dat soort mannetjes.
pi_66882668
quote:

[..]

Nou, als hij z'n joekeloeres een condoom om had gedaan, had ie dat probleem überhaupt niet gehad.
Hij is dus zelf onvoorzichtig geweest, dan moet ie ook niet mekkeren over een keuze, want die heeft ie al gemaakt.

Maar je hebt en houdt gelukkig altijd het recht te doen met je lichaam wat je wil, en daar kan geen rechter iets aan doen. Zal me ook wat moois worden, zeg.
pi_66882682
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef Twerk het volgende:

[..]

Nee. Zo zit dat wettelijk niet in elkaar. De moeder kun je nooit dwingen.
Dat vind ik raar, is dat wereldwijd zo? Ik ben zelf nog maagd thank god, maar je zou toch verwachten dat er iets moet zijn, al is het maar dat een social service achtig iets bij zo'n iemand over de schouder mee kijkt. Zeker in zo'n geval als dit.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:35:11 #16
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882694
Sterker nog.. Ze heeft recht op alimentatie voor de kids. Beter gezegd: De kids hebben er recht op dat hun moeder dat krijgt.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:35:42 #17
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66882705
Hier moet toch wel een kanttekening bij hoor: Je hebt tegenwoordig hele sneaky wijven.

Die spreken met je af om het zonder condoom te doen omdat ze aan de pil zijn e.d... en dan zit je even later toch met de gebakken peren omdat ze 'per ongeluk' de pil vergeten was.

Nog erger zijn de figuren die na de daad het spulletje ergens bewaren en daarna zelf inbrengen.

Geloof me, uit allebei de categorien lopen er meer dan genoeg rond. Been there, done that.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:36:32 #18
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882722
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:34 schreef tomaad het volgende:

[..]

Dat vind ik raar, is dat wereldwijd zo? Ik ben zelf nog maagd thank god, maar je zou toch verwachten dat er iets moet zijn, al is het maar dat een social service achtig iets bij zo'n iemand over de schouder mee kijkt. Zeker in zo'n geval als dit.
Als jij het idee hebt als vader zijnde dat het "mis" gaat met de kids, dan kun je hier altijd jeugdzorg etc. inschakelen.
De vrouw beslist, of wij dat nou logisch en terecht vinden of niet.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:37:39 #19
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882758
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:35 schreef Pompiedompie het volgende:
Hier moet toch wel een kanttekening bij hoor: Je hebt tegenwoordig hele sneaky wijven.

Die spreken met je af om het zonder condoom te doen omdat ze aan de pil zijn e.d... en dan zit je even later toch met de gebakken peren omdat ze 'per ongeluk' de pil vergeten was.

Nog erger zijn de figuren die na de daad het spulletje ergens bewaren en daarna zelf inbrengen.

Geloof me, uit allebei de categorien lopen er meer dan genoeg rond. Been there, done that.
Tja, die zullen er ook vast wel zijn. Maar de wet is er vrij duidelijk over imo.
pi_66882767
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:35 schreef Pompiedompie het volgende:

Er zullen inderdaad wel genoeg van dat soort verknipte figuren rondlopen, maar dan nog kan je een vrouw niet dwingen om abortus te plegen. Dat dat mens daarna het gesticht in moet is wel duidelijk (als ze het zelf inbrengt dan).
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:38:28 #21
247435 Pompiedompie
Survival of the fittest
pi_66882780
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:37 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat dat mens daarna het gesticht in moet is wel duidelijk (als ze het zelf inbrengt dan).
Probeer dat maar eens te bewijzen.
pi_66882788
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:34 schreef tomaad het volgende:

[..]

Jij vindt het raar dat vrouwen wat te zeggen hebben over hun eigen lichaam?
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:40:07 #23
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882818
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat vinden veel mensen idd raar, maar de andere optie is nog veel meer bizar imo.
  † In Memoriam † dinsdag 10 maart 2009 @ 00:40:27 #24
25682 2cv
Niet subtiel
pi_66882825
quote:
"Ja schat, ik ben aan de pil hoor, dus neem me maar lekker"
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_66882843
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:38 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dat het ding uit een vrouw komt, wil nog niet zeggen dat het van de vrouw is. Een kind is deels gekomen door de man, en deels door de vrouw. Ik vind het onzin om te zeggen dat omdat het uit een vrouw komt, de vrouw daar dan ook alles over te zeggen heeft. En zeker in dit soort zaken, zou dat aanvechtbaar moeten zijn if you ask me.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:41:49 #26
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882867
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:40 schreef tomaad het volgende:

[..]

Dat het ding uit een vrouw komt, wil nog niet zeggen dat het van de vrouw is. Een kind is deels gekomen door de man, en deels door de vrouw. Ik vind het onzin om te zeggen dat omdat het uit een vrouw komt, de vrouw daar dan ook alles over te zeggen heeft. En zeker in dit soort zaken, zou dat aanvechtbaar moeten zijn if you ask me.
Maar je wil toch niet naar een situatie toe dat je een vrouw kunt verplichten om abortus te plegen?
pi_66882897
quote:

[..]

Wat wil je aanvechten dan? Wil je dat er verplicht abortus komt? Of wil je dat de man volledig van zijn verplichtingen kan worden ontzien.

In dat geval van het eerste moet je je wel realiseren dat het in het lichaam van de vrouw zit en er niet zomaar uit komt. Dat is een ingreep die je niet zomaar even doet. Het is niet alsof je even gaat poepen ofzo en dat het kind er dan uit is en je weer verder gaat met je leven.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:45:05 #28
237059 Twerk
The Spurs
pi_66882940
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Wat wil je aanvechten dan? Wil je dat er verplicht abortus komt? Of wil je dat de man volledig van zijn verplichtingen kan worden ontzien.

In dat geval van het eerste moet je je wel realiseren dat het in het lichaam van de vrouw zit en er niet zomaar uit komt. Dat is een ingreep die je niet zomaar even doet. Het is niet alsof je even gaat poepen ofzo en dat het kind er dan uit is en je weer verder gaat met je leven.
Idd. Probeer je de ook eens voor te stellen wat voor een onverantwoorde, psychische schade je zou aanrichten als je een vrouw van bijv. 20 zou verplichten abortus te laten plegen. Zelfs in China durven ze zoiets nog geeneens te bediscussieren..
pi_66883008
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nee maar ik ben wel voor meer zeggenschap van de man, en zéker in een geval waarin de vrouw een gigantisch egoistisch standpunt in neemt. Zo van, ja jammer wat jij vind ik doe dit. Alsof een man gevoelloos is en dan vrolijk verder met zijn leven gaat? Ik zou het iig een hele flinke brok vinden. In zo'n geval als dit zou ik dus zeggen iets van social service erop eisen, en misschien een bezoekje aan een groep mensen waardor zo een iemand leert dat je dan wel kan kiezen voor dat kind, maar je het ook moet kunnen betalen. Dat kan zij dus niet, en ik vind dat je daar dus wel hulp oid voor moet kunnen eisen.
pi_66883045
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:48 schreef tomaad het volgende:

[..]

Nee maar ik ben wel voor meer zeggenschap van de man, en zéker in een geval waarin de vrouw een gigantisch egoistisch standpunt in neemt. Zo van, ja jammer wat jij vind ik doe dit. Alsof een man gevoelloos is en dan vrolijk verder met zijn leven gaat? Ik zou het iig een hele flinke brok vinden. In zo'n geval als dit zou ik dus zeggen iets van social service erop eisen, en misschien een bezoekje aan een groep mensen waardor zo een iemand leert dat je dan wel kan kiezen voor dat kind, maar je het ook moet kunnen betalen. Dat kan zij dus niet, en ik vind dat je daar dus wel hulp oid voor moet kunnen eisen.
Daar is de kinderbescherming voor (na de geboorte). Maar tot de geboorte kun je weinig doen. Ja je kunt op haar inpraten met wat praatgroepjes, maar eer je zoiets bij de rechter hebt geregeld ben je met een beetje pech al een paar maanden verder en dan is het al te laat.
pi_66883050
quote:

[..]

Welkom in Nederland. Hier is een halve moeder meer dan een hele vader . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_66883129
Hoe zit dat in andere landen eigenlijk? Of is het overal zo dat de vrouw almighty word als er een kind in de buik zit?
pi_66883160
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:55 schreef tomaad het volgende:
Hoe zit dat in andere landen eigenlijk? Of is het overal zo dat de vrouw almighty word als er een kind in de buik zit?
Nogmaals, je kunt een vrouw niet verplichten tot abortus. Wat wil jij dat er aan gedaan wordt? Heeft niets te maken met almighty zijn.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:58:02 #34
237059 Twerk
The Spurs
pi_66883172
quote:
Vermoedelijk wel. Los van wat dubieuze, achterhaalde culturen in Afrika, kan ik me niet voorstellen dat er ergens wettelijk geregeld is dat je de vrouw kunt verplichten abortus te plegen. Staat waarschijnlijk ook in tegenstrijd met de Rechten van de Mens enz.
pi_66883173
quote:
In heel veel andere culturen is de vader de "rechtmatige eigenaar" van zijn kinderen.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:58:56 #36
237059 Twerk
The Spurs
pi_66883196
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

In heel veel andere culturen is de vader de "rechtmatige eigenaar" van zijn kinderen.
In die culturen willen wij echt niet leven, believe me.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 00:58:57 #37
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_66883197
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:50 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

Welkom in Nederland. Hier is een halve moeder meer dan een hele vader . . .
In welk land is dat volgens jou dan beter geregeld?
Ik heb al een boek.
pi_66883212
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

En in welke culturen doen ze aan verplichte abortus? (behalve een paar vage stammen in Afrika en vreemde sektes wellicht?)
pi_66883219
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef Twerk het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel. Los van wat dubieuze, achterhaalde culturen in Afrika, kan ik me niet voorstellen dat er ergens wettelijk geregeld is dat je de vrouw kunt verplichten abortus te plegen. Staat waarschijnlijk ook in tegenstrijd met de Rechten van de Mens enz.
Ik heb het niet zozeer over die abortus, maar meer over social services afdwingen, of praatgroepen, een bezoekje aan de psychiater etc. Aangezien de persoon in de tt (de vrouw dus) ook al wat zelfmoordpogingen gedaan heeft door dat kinderen gedoe.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:00:44 #40
237059 Twerk
The Spurs
pi_66883225
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

En in welke culturen doen ze aan verplichte abortus? (behalve een paar vage stammen in Afrika en vreemde sektes wellicht?)
Nergens natuurlijk. Althans niet wettelijk geregeld. Zou mooi zijn, zeg.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:01:53 #41
237059 Twerk
The Spurs
pi_66883241
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:00 schreef tomaad het volgende:

[..]

Ik heb het niet zozeer over die abortus, maar meer over social services afdwingen, of praatgroepen, een bezoekje aan de psychiater etc. Aangezien de persoon in de tt (de vrouw dus) ook al wat zelfmoordpogingen gedaan heeft door dat kinderen gedoe.
Ik denk dat jeugdzorg inschakelen hier de enige optie is? En bij echt misdrijven als mishandeling etc. kun je natuurlijk naar de rechter stappen.
pi_66883243
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:00 schreef tomaad het volgende:

[..]

Maar nogmaals, hoe wil dat je regelen? daar gaat wel een tijdje overheen en dan is het al te laat voor een abortus en na de geboorte is daar de kinderbescherming. Mocht er echt wat mis zijn zonder dat iemand ziet, zal de man in kwestie dit moeten aankaarten bij de sociale dienst ofzo.
pi_66883278
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef Rio het volgende:

[..]

In welk land is dat volgens jou dan beter geregeld?
In dromeland. Helaas beschik ik alleen maar over gegevens uit Nederland en de ervaring leert dat de bureaucratie cq de ambtenaarij in dit land, bij voorkeur, de moeder alle credits geeft.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:04:00 #44
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_66883285
Ik vind dat je als man toch wel minimaal afstand moet kunnen nemen van een kind, als de moeder je bij voorbaat al uitsluit van meebeslissen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_66883306
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 00:59 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

In niet nader te noemen culturen waar ze niet schuwen voor eerwraak . . .
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:09:55 #46
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_66883381
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:03 schreef SpiekerJozef het volgende:

[..]

In dromeland. Helaas beschik ik alleen maar over gegevens uit Nederland en de ervaring leert dat de bureaucratie cq de ambtenaarij in dit land, bij voorkeur, de moeder alle credits geeft.
Wat vind je daar precies onlogisch aan dan?
Ik heb al een boek.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:20:08 #47
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_66883549
Als de vader betrokken wil zijn/blijven bij zijn kind, zal hij ook gezag aan moeten vragen. Doet hij dit niet, dan heeft hij helemaal niets te vertellen over het kind, geen rechten. Alimentatieplicht blijft wel bestaan, als aangetoond kan worden dat hij de vader is.
Helaas is voor gezag toestemming van de moeder nodig, in sommige gevallen kan de rechter vervangende toestemming geven.
Als de vader echt wil, kan hij daarna wijziging van de hoofdverblijfplaats proberen af te dwingen. Heeft hij in dit alles geen zin, dan moet hij ook niet gaan klagen dat moeder het niet goed doet.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_66883578
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 01:09 schreef Rio het volgende:

[..]

Wat vind je daar precies onlogisch aan dan?
Dat een vader even veel rechten moet hebben als een moeder. Oke de moeder mag dan wel het zwaarste werk hebben geleverd maar da wil nog niet altijd zeggen dat zij de betere partij is voor het kind.
Heb in mijn omgeving, helaas, meerdere schrijnende gevallen meegemaakt waarbij de moeder de kinderen zwaar verwaarloosde en de vader geen poot had om op te staan. Nu zijn die kinderen uit huis gehaald en ondergebracht bij vreemden, terwijl de vader ze niet mag zien.
Hij wil ze graag opvangen en opvoeden en heeft daar zelfs zijn goed betaalde baan voor over. Wat niet wil zeggen dat hij een uitkering gaat vangen maar kiest voor een baan die past bij z'n gewenste gezinsleven.
Hij mag echter geen contact hebben met zijn kinderen omdat moeders dat niet wil. Moeders zit stijf van de stuf op bank bij de buurman, van twintig jaar ouder, die voor een wip of tien haar huur weer betaald en de kosten van haar verslaving.
Vaders kan hoog of laag springen maar die kan volgens de wet niet voor de kinderen zorgen zoals een moeder dat kan.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 01:25:43 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_66883611
Je kunt een vrouw natuurlijk niet dwingen tot abortus, maar ik vind het ook wel erg wrang dat er ontzettend veel vrouwen zijn die een man een kind opdringen door schimmige methodes (bijv. stoppen met de pil zonder medeweten van de man etc). Dan kun je wel zeggen dat je dan maar een condoom om had moeten doen.. echter in dat opzicht mag je toch best je vriendin/vrouw vertrouwen lijkt me..
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_66883963
je bent als man zijnd in Nederland altijd de pineut. elke vrouw kan naar de rechter stappen met jou naam en eisen dat je een DNA test ondergaat omdat ze meent dat ze zwanger is van jou. Je moet als man zijnde de test (bij ontkennen van) dan betalen, mocht ze niet van jou zwanger zijn, dan moet de moeder dat bedrag (terug)betalen. Een gehuwd man is altijd de wettelijke vader.

Dat soort zwangerverhalen lees je in de Viva jah. Meestal vrouwen van in de 30 die koste wat kost een kind willen met deze man. dergelijk bedrog worden zelden gepikt natuurlijk. Of ook een leuke: een man die 'n lesbisch koppel wilde helpen. Uiteindelijk kon hij alimentatie betalen toen het koppel uit elkaar ging, stank voor dank.

Ik denk niet dat het merendeel van vrouwen in dit soort gevallen een man "erin luist"

Maar je weet hoe het gaat bij vrouwen. Is er een ongelukje, dan willen ze het vaak wel houden (ik zag het hartje kloppen blabla) En een discussie is meestal uitgesloten, alsof een man daar niet in mee mag beslissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')