Daarom zou je ook denken dat er 2 moeten zijn die de keuze moeten maken..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:30 schreef shmoopy het volgende:
Er zijn er trouwens 2 voor nodig om een kindje te maken, hé? Bijster intelligent waren die vaders dus ook niet.
Nee. Zo zit dat wettelijk niet in elkaar. De moeder kun je nooit dwingen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef tomaad het volgende:
[..]
Daarom zou je ook denken dat er 2 moeten zijn die de keuze moeten maken..
Mijn gedachte inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:30 schreef shmoopy het volgende:
Er zijn er trouwens 2 voor nodig om een kindje te maken, hé? Bijster intelligent waren die vaders dus ook niet.
Die keuze moet je van te voren maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef tomaad het volgende:
[..]
Idd. Je hoeft ook geen medelijden te hebben vind ik met dat soort mannetjes.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Die keuze moet je van te voren maken.
Nou, als hij z'n joekeloeres een condoom om had gedaan, had ie dat probleem überhaupt niet gehad.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef tomaad het volgende:
[..]
Dat vind ik raar, is dat wereldwijd zo? Ik ben zelf nog maagd thank god, maar je zou toch verwachten dat er iets moet zijn, al is het maar dat een social service achtig iets bij zo'n iemand over de schouder mee kijkt. Zeker in zo'n geval als dit.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:31 schreef Twerk het volgende:
[..]
Nee. Zo zit dat wettelijk niet in elkaar. De moeder kun je nooit dwingen.
Als jij het idee hebt als vader zijnde dat het "mis" gaat met de kids, dan kun je hier altijd jeugdzorg etc. inschakelen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:34 schreef tomaad het volgende:
[..]
Dat vind ik raar, is dat wereldwijd zo? Ik ben zelf nog maagd thank god, maar je zou toch verwachten dat er iets moet zijn, al is het maar dat een social service achtig iets bij zo'n iemand over de schouder mee kijkt. Zeker in zo'n geval als dit.
Tja, die zullen er ook vast wel zijn. Maar de wet is er vrij duidelijk over imo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:35 schreef Pompiedompie het volgende:
Hier moet toch wel een kanttekening bij hoor: Je hebt tegenwoordig hele sneaky wijven.
Die spreken met je af om het zonder condoom te doen omdat ze aan de pil zijn e.d... en dan zit je even later toch met de gebakken peren omdat ze 'per ongeluk' de pil vergeten was.
Nog erger zijn de figuren die na de daad het spulletje ergens bewaren en daarna zelf inbrengen.
Geloof me, uit allebei de categorien lopen er meer dan genoeg rond. Been there, done that.
Er zullen inderdaad wel genoeg van dat soort verknipte figuren rondlopen, maar dan nog kan je een vrouw niet dwingen om abortus te plegen. Dat dat mens daarna het gesticht in moet is wel duidelijk (als ze het zelf inbrengt dan).quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:35 schreef Pompiedompie het volgende:
Hier moet toch wel een kanttekening bij hoor: Je hebt tegenwoordig hele sneaky wijven.
Die spreken met je af om het zonder condoom te doen omdat ze aan de pil zijn e.d... en dan zit je even later toch met de gebakken peren omdat ze 'per ongeluk' de pil vergeten was.
Nog erger zijn de figuren die na de daad het spulletje ergens bewaren en daarna zelf inbrengen.
Geloof me, uit allebei de categorien lopen er meer dan genoeg rond. Been there, done that.
Probeer dat maar eens te bewijzen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:37 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dat dat mens daarna het gesticht in moet is wel duidelijk (als ze het zelf inbrengt dan).
Jij vindt het raar dat vrouwen wat te zeggen hebben over hun eigen lichaam?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:34 schreef tomaad het volgende:
[..]
Dat vind ik raar, is dat wereldwijd zo? Ik ben zelf nog maagd thank god, maar je zou toch verwachten dat er iets moet zijn, al is het maar dat een social service achtig iets bij zo'n iemand over de schouder mee kijkt. Zeker in zo'n geval als dit.
Dat vinden veel mensen idd raar, maar de andere optie is nog veel meer bizar imo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij vindt het raar dat vrouwen wat te zeggen hebben over hun eigen lichaam?
"Ja schat, ik ben aan de pil hoor, dus neem me maar lekker"quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:30 schreef shmoopy het volgende:
Dat het ding uit een vrouw komt, wil nog niet zeggen dat het van de vrouw is. Een kind is deels gekomen door de man, en deels door de vrouw. Ik vind het onzin om te zeggen dat omdat het uit een vrouw komt, de vrouw daar dan ook alles over te zeggen heeft. En zeker in dit soort zaken, zou dat aanvechtbaar moeten zijn if you ask me.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Jij vindt het raar dat vrouwen wat te zeggen hebben over hun eigen lichaam?
Maar je wil toch niet naar een situatie toe dat je een vrouw kunt verplichten om abortus te plegen?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:40 schreef tomaad het volgende:
[..]
Dat het ding uit een vrouw komt, wil nog niet zeggen dat het van de vrouw is. Een kind is deels gekomen door de man, en deels door de vrouw. Ik vind het onzin om te zeggen dat omdat het uit een vrouw komt, de vrouw daar dan ook alles over te zeggen heeft. En zeker in dit soort zaken, zou dat aanvechtbaar moeten zijn if you ask me.
Wat wil je aanvechten dan? Wil je dat er verplicht abortus komt? Of wil je dat de man volledig van zijn verplichtingen kan worden ontzien.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:40 schreef tomaad het volgende:
[..]
Dat het ding uit een vrouw komt, wil nog niet zeggen dat het van de vrouw is. Een kind is deels gekomen door de man, en deels door de vrouw. Ik vind het onzin om te zeggen dat omdat het uit een vrouw komt, de vrouw daar dan ook alles over te zeggen heeft. En zeker in dit soort zaken, zou dat aanvechtbaar moeten zijn if you ask me.
Idd. Probeer je de ook eens voor te stellen wat voor een onverantwoorde, psychische schade je zou aanrichten als je een vrouw van bijv. 20 zou verplichten abortus te laten plegen. Zelfs in China durven ze zoiets nog geeneens te bediscussieren..quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat wil je aanvechten dan? Wil je dat er verplicht abortus komt? Of wil je dat de man volledig van zijn verplichtingen kan worden ontzien.
In dat geval van het eerste moet je je wel realiseren dat het in het lichaam van de vrouw zit en er niet zomaar uit komt. Dat is een ingreep die je niet zomaar even doet. Het is niet alsof je even gaat poepen ofzo en dat het kind er dan uit is en je weer verder gaat met je leven.
Nee maar ik ben wel voor meer zeggenschap van de man, en zéker in een geval waarin de vrouw een gigantisch egoistisch standpunt in neemt. Zo van, ja jammer wat jij vind ik doe dit. Alsof een man gevoelloos is en dan vrolijk verder met zijn leven gaat? Ik zou het iig een hele flinke brok vinden. In zo'n geval als dit zou ik dus zeggen iets van social service erop eisen, en misschien een bezoekje aan een groep mensen waardor zo een iemand leert dat je dan wel kan kiezen voor dat kind, maar je het ook moet kunnen betalen. Dat kan zij dus niet, en ik vind dat je daar dus wel hulp oid voor moet kunnen eisen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wat wil je aanvechten dan? Wil je dat er verplicht abortus komt? Of wil je dat de man volledig van zijn verplichtingen kan worden ontzien.
In dat geval van het eerste moet je je wel realiseren dat het in het lichaam van de vrouw zit en er niet zomaar uit komt. Dat is een ingreep die je niet zomaar even doet. Het is niet alsof je even gaat poepen ofzo en dat het kind er dan uit is en je weer verder gaat met je leven.
Daar is de kinderbescherming voor (na de geboorte). Maar tot de geboorte kun je weinig doen. Ja je kunt op haar inpraten met wat praatgroepjes, maar eer je zoiets bij de rechter hebt geregeld ben je met een beetje pech al een paar maanden verder en dan is het al te laat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:48 schreef tomaad het volgende:
[..]
Nee maar ik ben wel voor meer zeggenschap van de man, en zéker in een geval waarin de vrouw een gigantisch egoistisch standpunt in neemt. Zo van, ja jammer wat jij vind ik doe dit. Alsof een man gevoelloos is en dan vrolijk verder met zijn leven gaat? Ik zou het iig een hele flinke brok vinden. In zo'n geval als dit zou ik dus zeggen iets van social service erop eisen, en misschien een bezoekje aan een groep mensen waardor zo een iemand leert dat je dan wel kan kiezen voor dat kind, maar je het ook moet kunnen betalen. Dat kan zij dus niet, en ik vind dat je daar dus wel hulp oid voor moet kunnen eisen.
Welkom in Nederland. Hier is een halve moeder meer dan een hele vader . . .quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:40 schreef tomaad het volgende:
[..]
Nogmaals, je kunt een vrouw niet verplichten tot abortus. Wat wil jij dat er aan gedaan wordt? Heeft niets te maken met almighty zijn.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:55 schreef tomaad het volgende:
Hoe zit dat in andere landen eigenlijk? Of is het overal zo dat de vrouw almighty word als er een kind in de buik zit?
Vermoedelijk wel. Los van wat dubieuze, achterhaalde culturen in Afrika, kan ik me niet voorstellen dat er ergens wettelijk geregeld is dat je de vrouw kunt verplichten abortus te plegen. Staat waarschijnlijk ook in tegenstrijd met de Rechten van de Mens enz.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:55 schreef tomaad het volgende:
Hoe zit dat in andere landen eigenlijk? Of is het overal zo dat de vrouw almighty word als er een kind in de buik zit?
In heel veel andere culturen is de vader de "rechtmatige eigenaar" van zijn kinderen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:55 schreef tomaad het volgende:
In die culturen willen wij echt niet leven, believe me.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
In heel veel andere culturen is de vader de "rechtmatige eigenaar" van zijn kinderen.
In welk land is dat volgens jou dan beter geregeld?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:50 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
Welkom in Nederland. Hier is een halve moeder meer dan een hele vader . . .
En in welke culturen doen ze aan verplichte abortus? (behalve een paar vage stammen in Afrika en vreemde sektes wellicht?)quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
In heel veel andere culturen is de vader de "rechtmatige eigenaar" van zijn kinderen.
Ik heb het niet zozeer over die abortus, maar meer over social services afdwingen, of praatgroepen, een bezoekje aan de psychiater etc. Aangezien de persoon in de tt (de vrouw dus) ook al wat zelfmoordpogingen gedaan heeft door dat kinderen gedoe.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef Twerk het volgende:
[..]
Vermoedelijk wel. Los van wat dubieuze, achterhaalde culturen in Afrika, kan ik me niet voorstellen dat er ergens wettelijk geregeld is dat je de vrouw kunt verplichten abortus te plegen. Staat waarschijnlijk ook in tegenstrijd met de Rechten van de Mens enz.
Nergens natuurlijk. Althans niet wettelijk geregeld. Zou mooi zijn, zeg.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En in welke culturen doen ze aan verplichte abortus? (behalve een paar vage stammen in Afrika en vreemde sektes wellicht?)
Ik denk dat jeugdzorg inschakelen hier de enige optie is? En bij echt misdrijven als mishandeling etc. kun je natuurlijk naar de rechter stappen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:00 schreef tomaad het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over die abortus, maar meer over social services afdwingen, of praatgroepen, een bezoekje aan de psychiater etc. Aangezien de persoon in de tt (de vrouw dus) ook al wat zelfmoordpogingen gedaan heeft door dat kinderen gedoe.
Maar nogmaals, hoe wil dat je regelen? daar gaat wel een tijdje overheen en dan is het al te laat voor een abortus en na de geboorte is daar de kinderbescherming. Mocht er echt wat mis zijn zonder dat iemand ziet, zal de man in kwestie dit moeten aankaarten bij de sociale dienst ofzo.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:00 schreef tomaad het volgende:
[..]
Ik heb het niet zozeer over die abortus, maar meer over social services afdwingen, of praatgroepen, een bezoekje aan de psychiater etc. Aangezien de persoon in de tt (de vrouw dus) ook al wat zelfmoordpogingen gedaan heeft door dat kinderen gedoe.
In dromeland.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:58 schreef Rio het volgende:
[..]
In welk land is dat volgens jou dan beter geregeld?
In niet nader te noemen culturen waar ze niet schuwen voor eerwraak . . .quote:Op dinsdag 10 maart 2009 00:59 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En in welke culturen doen ze aan verplichte abortus? (behalve een paar vage stammen in Afrika en vreemde sektes wellicht?)
Wat vind je daar precies onlogisch aan dan?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:03 schreef SpiekerJozef het volgende:
[..]
In dromeland.Helaas beschik ik alleen maar over gegevens uit Nederland en de ervaring leert dat de bureaucratie cq de ambtenaarij in dit land, bij voorkeur, de moeder alle credits geeft.
Dat een vader even veel rechten moet hebben als een moeder. Oke de moeder mag dan wel het zwaarste werk hebben geleverd maar da wil nog niet altijd zeggen dat zij de betere partij is voor het kind.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 01:09 schreef Rio het volgende:
[..]
Wat vind je daar precies onlogisch aan dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |