Pijnlijk.quote:'We gaan samen of anders niet'
geplaatst door michiel op zaterdag 14 maart 2009 - 20:30
Na afloop van Radio H4K zijn er gelijk weer nieuwe roeifeiten de wereld in te helpen. De gasten tijdens het radio-programma, Diederik de Boorder, de gebroeders Muda en Josy Verdonkschot, lieten hun licht schijnen op het Nederlandse roeien en de eerste resultaten van de Heineken Roeivierkamp. De eerste wedstrijd van het nationale seizoen zorgde überhaupt voor voldoende voorbeschouwingen, voorspellingen en opvallendheden voor het nieuwe seizoen. Matthijs Vellenga in een Duitse acht was nauwelijks het meest controversiële van de hele dag.
Tijdens Studio H4K, de avonduitzending van de Razende Reporters, kwam het gelijk tot vuurwerk. Diederik de Boorder, de bondscoach van de juniorenafdeling, noemde vooral het teleurstellende resultaat van de Amsterdamse achten. De eerstejaars achten van Nereus, traditioneel sterk in het EYK-veld, finishten in de achterhoede. Ook Skøll, de vereniging waar de Boorder van erelid is, was in de uitslagen amper terug te vinden. Okeanos, dé acht in het zwaren eerstejaars achten veld, scoorde alleen bij de dames. De Boorder was somber gestemd: "De begeleiding is in het gros van de gevallen de oorzaak."
De uitspraak van de bondscoach was nauwelijks controversieel te noemen. "Goede begeleiding binnen vereniging als Nereus en Skøll verdwijnt." Dat klinkt inderdaad zorgelijk. Positief echter is dat een kleine vereniging als Thêta erin slaagt goede roeiers op te leiden, terwijl dat al jaren het plan was na grootheden als Karel Dormans en Dirk Lippits. Is er dan een kentering te zien in het Nederlandse studentenroeien? Dat bleef ook in de studio onopgelost.
"Zonder elkaar gaan we niet naar de Spelen", klonk het al snel uit mond van de Muda's. De tweeling gaf aan heil te zien in een vier zonder met Roeland Lievens en Arnoud Greidanus. "Dat zijn volgens ons de beste lichte roeiers van het moment. Met hen zien we ons wel verschijnen aan de start in Londen 2012", spraken de twee vrijwel unaniem.
Boude uitspraken voor zomaar een zaterdagavond.
Voor meer uitspraken tijdens dit nieuwswaardige interview kan je luisteren naar de audiostream van de Razende Reporters.
Zag jij wat er nou gebeurde met de ejz8 van nereus aan het begin bij de 250m?quote:
welke van 2 skoll boten zit jij danquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:45 schreef De_Ananas het volgende:
Ik zag wel dat de Saurusboot die wij inhaalden daarna tegen een paal van de Berlagebrug aanknalden en de boeg gelanceerd werd onder het hoongelach van 100 man ofzo
Ik coach HCL8+ Skoll 1.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:48 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
welke van 2 skoll boten zit jij dan
Oh, ik dacht uit je eerdere berichten op te maken dat je zelf ook roeide. Of doe je dat ook in een andere divisie?quote:
Ik roeide vorig jaar Club8 maar raakte geblesseerd, ik heb vorige week voor het eerst sinds een jaar tijd weer in de boot gezeten en wil het nu weer oppakken. Woensdag in een 4 en later wil ik gaan 2 zonderen met een vriend. Mijn niveau is wel dramatischquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:50 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Oh, ik dacht uit je eerdere berichten op te maken dat je zelf ook roeide. Of doe je dat ook in een andere divisie?
Waar bedoel je?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:58 schreef Teteteterek het volgende:
Heb je nog wel ff een biertje gepakt op ons prachtige botenhuis?
Op amsteldijk 130a natuurlijk!quote:
Ja, herinner me er nog maar eens aan dat ik die moet missenquote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:03 schreef De_Ananas het volgende:
En stel dat we de NCN winnen dan kom ik natuurlijk ook wel langs!
Word je dan niet geroyeerd bij jullie?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:04 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ja, herinner me er nog maar eens aan dat ik die moet missen
Toch een stuk beter dan de WW?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:04 schreef Kluupkluup het volgende:
Tjah, wat moet ik ervan zeggen..
12e van de 16 op de 2,5k
6e van de 16 op de 250m
Overall 11e..
Ik denk dat we ons morgen vooral moeten richten op de 750m en vervolgens de schade zien te beperken op de 5k.
wat voor beeld heb jij van nereus?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:06 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Word je dan niet geroyeerd bij jullie?
Sinds ik een collega heb die bij nereus zit valt het wel meequote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:07 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
wat voor beeld heb jij van nereus?
Ja, dat snap ik. Maar zulke opmerkingen worden vaak niet voor niets gemaakt. En ik ben dan wel benieuwd waarop enige afkeur tov nereus gebaseerd is.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:10 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Sinds ik een collega heb die bij nereus zit valt het wel mee
Je kan aan m'n post icons (die smiley's bove nde post) zien of ik serieus ben of niet, ik maak nogal vaak overdreven opmerkingen zoals deze![]()
Tsjah, het ''waar rook is is vuur'' verhaal een beetje hé. Jullie zijn nu eenmaal wat strikter dan wijquote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:15 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar zulke opmerkingen worden vaak niet voor niets gemaakt. En ik ben dan wel benieuwd waarop enige afkeur tov nereus gebaseerd is.
Maar word je dan alleen lid van skoll als je een hekel hebt aan nereus of zijn er voor jou nog meer redenen?quote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:17 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Tsjah, het ''waar rook is is vuur'' verhaal een beetje hé. Jullie zijn nu eenmaal wat strikter dan wijNiks negatiefs ofzo hoor.
Ik moest wel hard lachen toen ik zag dat jullie club 8 19de was geworden terwijl ze schijnbaar 6x per week trainen![]()
Ik heb geen hekel aan nereusquote:Op zaterdag 14 maart 2009 23:47 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Maar word je dan alleen lid van skoll als je een hekel hebt aan nereus of zijn er voor jou nog meer redenen?
Nee, compleet met eigen race bezig gehouden. Waren echt veel sneller en toen een paar mis halen van wat roeiers. Jammer, maar goed straks hopelijk meer succes op de 750 en 5000 aangezien we ongeveer elke bocht kunnen dromen!quote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:42 schreef Teteteterek het volgende:
[..]
Zag jij wat er nou gebeurde met de ejz8 van nereus aan het begin bij de 250m?
Hee! Dat is echt héél erg niet grappigquote:Op zaterdag 14 maart 2009 22:45 schreef De_Ananas het volgende:
Ik zag wel dat de Saurusboot die wij inhaalden daarna tegen een paal van de Berlagebrug aanknalden en de boeg gelanceerd werd onder het hoongelach van 100 man ofzo
Ik ook niet, anders had ik best tussen die Tritonezen gepast. Beter zelfs.quote:Op zondag 15 maart 2009 00:29 schreef De_Ananas het volgende:
En ik ben bijna nog lid geworden daar ook zij het niet dat er een maat van me al bij Skoll zat dus ging ik daar maar bij. Ik wist helemaal nergens iets van af toen ik lid werd
Een coming-outquote:Op zondag 15 maart 2009 21:42 schreef Bellah het volgende:
Ik ook niet, anders had ik best tussen die Tritonezen gepast. Beter zelfs.
Na wedstrijd hersteltraining imo, als ze intensieve belasting kunnen pakken dan hebben ze in het weekend poep geroeid.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef De_Ananas het volgende:
Dadelijk maar weer eens proberen te ergometeren, 1.40 en dan 20 secs pauze en dan weer verder.
Wat vinden jullie er trouwens van dat als je na dit weekend je roeiers gelijk een pyramide van 26 minuten geeft vandaag?
Als ze dat fatsoenlijk kunnen volbrengen hebben ze dit weekend zitten fluimen. Mijn roeiers gaan vandaag 6K roeien als hersteltraining en morgen rustigjes zwemmen.quote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef De_Ananas het volgende:
Dadelijk maar weer eens proberen te ergometeren, 1.40 en dan 20 secs pauze en dan weer verder.
Wat vinden jullie er trouwens van dat als je na dit weekend je roeiers gelijk een pyramide van 26 minuten geeft vandaag?
Hangt een beetje af van de soort piramide, maar ik neem aan iets van 4min-2-min-1min-2min-4min en dat 2 keer met toenemend tempo en kracht?quote:Op maandag 16 maart 2009 13:16 schreef De_Ananas het volgende:
Onze gedachte erachter is dat ze snel verzuurd raken nu omdat ze dus niet goed zijn uitgerust en dat ze dat dan vast moeten houden. We proberen dat moment van het doorgaan tijdens verzuring zo lang mogelijk uit te breiden. De rest van de week wordt wel rustig.quote:Op maandag 16 maart 2009 16:00 schreef Delnooz het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van de soort piramide, maar ik neem aan iets van 4min-2-min-1min-2min-4min en dat 2 keer met toenemend tempo en kracht?
Als dit het is, is dat in mijn ogen erg vreemd. Zoals anderen ook al zeggen bevorderd dit je herstel niet. Als je een weekend lang zuur in je lichaam hebt getrapt is dat er op maandag nog niet (helemaal) uit en je lichaam nog niet uitgerust.
Als je, je lichaam tijd geeft om uit te rusten (en dit gaat bevorderen met hersteltraining zodat je zuur nog eerder helemaal weg is) komt je lichaam qua inspanningsmogelijkheden als het goed is net iets hoger uit dan vorig weekend.
Als je halverwege dat herstel je lichaam al weer verder uitput herstel je dus niet en wordt je lichaam dus niet 'beter'.
Dit is des te vreemder als je komend weekend al weer de Head gaat knallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |