Ik heb er na andferhalve dag pas 240, even wachet heurquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- webicon verwijderd, max 100Kb toegestaan.-
M'n icon wat doe je !1!!1!
99% ONZ(in) poster
Que, waarvan?quote:
quote:Op maandag 9 maart 2009 19:49 schreef appeltjap het volgende:
Dat dit kan in Nederland
Ik zit in Istanbul, luie OP lezerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Met welk snood plan wou u dit nobele streven bereiken?quote:
Ah, minilaptop.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
Que, waarvan?
water, appelthee en melkachtig iets met kaneel?
Ik zit op een minilaptop en dat tikt enorm kut
We bieden haar meer alcohol, waarde Quir.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:53 schreef Quir het volgende:
[..]
Met welk snood plan wou u dit nobele streven bereiken?
Te veel tekst te weinig tijdquote:
Hoeveel alcohol denk jij dat er zit in appelthee?quote:Op maandag 9 maart 2009 19:53 schreef Olep het volgende:
[..]
Ah, minilaptop.
Dat excuus is al jaren geleden uitgemolken, yv.
Water en theeblaadjesquote:
Appelthee is de breezer voor de 30+quote:Op maandag 9 maart 2009 19:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoeveel alcohol denk jij dat er zit in appelthee?
Istanbul is dan ook wel uitermate cool!quote:
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:00 schreef SuperwormJim het volgende:
Volgens mij betalen ze daar best veel geld voor een blonde Europese vrouw.
Graadje of 18, hotelraam staat wagenwijd lopenquote:
quote:Op maandag 9 maart 2009 20:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
Graadje of 18, hotelraam staat wagenwijd lopen
Je moet er ook niet op gaan zitten natuurlijkquote:Op maandag 9 maart 2009 19:51 schreef yvonne het volgende:
[..]
.
Ik zit op een minilaptop en dat tikt enorm kut
Can atillaquote:Op maandag 9 maart 2009 19:45 schreef yvonne het volgende:
eerst naar de Nieuwe Moskee, heel lief, kwamen vrouwen vragen of ik ook Moslim was, Trigger heeft me goed geindoctrineerd,
Geen idee waar je het over hebtquote:Op maandag 9 maart 2009 21:06 schreef yvonne het volgende:
Ff snel nog, hoe heet dat melkachtig wrme drankje met kaneel?
sahik, salik,sahib, salik, iets!
Salgam of Sahlep?quote:Op maandag 9 maart 2009 21:06 schreef yvonne het volgende:
Ff snel nog, hoe heet dat melkachtig wrme drankje met kaneel?
sahik, salik,sahib, salik, iets!
sahlep!quote:
WatIS het, het is zalig!quote:
maar tis nog zo vroegquote:Op maandag 9 maart 2009 21:35 schreef yvonne het volgende:
[..]
WatIS het, het is zalig!
ik heb de duiven op Taksim gevoerd
En nu gaan we pitten, morgen weer drukke dag!
bijna, ben er mee bezigquote:Op maandag 9 maart 2009 21:33 schreef ThE_ED het volgende:
Staat het kruis al weer terug op de Aya Sofia?
Wat zij zegt.quote:Op maandag 9 maart 2009 20:01 schreef yvonne het volgende:
Istanbul is dan ook wel uitermate cool!
Waar zijn jullie vandaag allemaal geweest?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:15 schreef yvonne het volgende:
de foto's, na tweeeneenhalve dag pas een kleine 532 gemaakt en jullie zullen moeten wachten tot zondag.
Na een gezonde nachtrust en wederom de hanen, zeemeeuwen en moskeeén, je went eraan, én een stevig ontbijt, maar weereens op ons gemak kilometers gaan maken.
We schatten vandaag een kleine 14 km gelopen te hebben, de blaren zijn oké, alleen een blloedende teen en de ribben zijn denk ik weer gekneusd of ze waren nog niet over weet ik veel, boeien.
In het kort de dag vandaag
Oh ja, ik krijg 14 euro van je trig, jij met je stomme advies een heleboel trammuntjes te kopen, nog geen seconde in de tram gezeten
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:53 schreef remlof het volgende:
Goed topic, dit moet ik volgen, wil ook eens naar Istanbul
Hoe duur is het bier daar yvonne?
Het duurste was een halve liter voor 4lira/2 euroquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:53 schreef remlof het volgende:
Goed topic, dit moet ik volgen, wil ook eens naar Istanbul
Hoe duur is het bier daar yvonne?
Ja, Trig natuurlijk weer!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
Wie geeft er dan ook het advies om de tram in te gaan in een stad die je nog nooit gezien hebt
Dat heb ik heul nie gezegd, jij vroeg of alles te bereiken was ik zei dat je met tram, metro en boot overal heen kunt goedkoop en dat je beter muntjes kunt kopen waar je praktisch een heel dag mee kunt doenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:15 schreef yvonne het volgende:
In het kort de dag vandaag
Oh ja, ik krijg 14 euro van je trig, jij met je stomme advies een heleboel trammuntjes te kopen, nog geen seconde in de tram gezeten
Ik ga boekenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het duurste was een halve liter voor 4lira/2 euro
Waar zijn de pics?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:15 schreef yvonne het volgende:
Oh ja, vandaag m'n sjaaltje/hoofddoek maar omgelaten
was een aparte ervaring en we gingen toch van moskee naar moskee.
Wat voor een Rotterdammer ben jij.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:16 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ohh vergeet niet Iskender en Kunefe te eten Yvonne. Vooral dat Kunefe kun je hier in Nederland bijna niet krijgen! Het is echt zo overheerlijk!
Dat jongetje begreep Iteejer wél? Dan weten we ook meteen welke taal Iteejer altijd al spreekt.quote:Op maandag 9 maart 2009 19:47 schreef yvonne het volgende:
Oohhhhhhhh en op galatatoren heel lang met een lief knulletje gepraat, kwam van het aziatische deel en ik was de eerste toerist waar ie zn engels op oefende
3 heeeeeel verlegen knulletjes en hij deed het woord
Het jongetje sprak tegen mijquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Dat jongetje begreep Iteejer wél? Dan weten we ook meteen welke taal Iteejer altijd al spreekt.
Ik vond het altijd zo genant om te moeten doen alsof ik hem begreep.
Goede kunefequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat voor een Rotterdammer ben jij.
Oeh, high quality i hopequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Het jongetje sprak tegen mij
Pics @Trigger, zondag, heb er nu pas een stuk of 500
@Remlof, geen tips van Triggeraannemen heur!
Mwah ik vond het niet zo geweldigquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Die in Mozaiek zijn anders wel lekker
Man, ik kom aan de helft zéker niet gtoe, er is in deze buurt al zoveel te doen en te beleven, een week is nog tekort!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Oeh, high quality i hope
Ik heb jou gepushed om naar istanbul te gaan
Lieve schat dat wisten we al voor je ging boeken, had ik al gezegd dat je depri terug komt?quote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Man, ik kom aan de helft zéker niet gtoe, er is in deze buurt al zoveel te doen en te beleven, een week is nog tekort!
Ik doe 'm morgen weer om/op, uitermate praktisch, heb er ook ene heel stel gekochtquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Een Yvonne in hoofddoek...Als ik dat niet in mijn usericon zet...
![]()
O ja, je gaat ook nog naar het Topkapi Paleis neem ik aan? Mag je niet missen. Doe daar ook meteen een rondleiding door het haremgedeelte. Moet je wel extra voor betalen, maar het is prachtig.
Nog niet, komt op de dag als we naar Topkai gaan, ligt vlakbij ons hotelquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:34 schreef GoeRoe86 het volgende:
Ben je hier al geweest yvonne: http://en.wikipedia.org/wiki/Basilica_Cistern
Vind ik ook heel indrukwekkend om te zien. En ik wacht net als iedereen de foto's af. Niet als een toerist op alle fotos gaan staan hequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nog niet, komt op de dag als we naar Topkai gaan, ligt vlakbij ons hotel
Lief doen anders neem ik geen Visne meequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lieve schat dat wisten we al voor je ging boeken, had ik al gezegd dat je depri terug komt?
Hahahahaha, hebben we wel bij de Sultanahmet en Aya gedaan, net als alle Turkenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:45 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Vind ik ook heel indrukwekkend om te zien. En ik wacht net als iedereen de foto's af. Niet als een toerist op alle fotos gaan staan he
Ja, maar jij bent katholiek, 10 lira byzantijnse, 10 lira islamitische gedeeltequote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lief doen anders neem ik geen Visne mee
Oh ja! de Aya kot wel 20 lira ja
Ik kijk wel uitquote:Op dinsdag 10 maart 2009 21:23 schreef yvonne het volgende:
@Remlof, geen tips van Triggeraannemen heur!
heel veel plezier nog!!quote:
/quote:Op woensdag 11 maart 2009 09:40 schreef Burakius het volgende:
Kunt ge een fotootje of 5 maken van de Aya Sofya?
Hey yvonnequote:Op woensdag 11 maart 2009 18:37 schreef yvonne het volgende:
[..]
/
Daar alleen heb ik er een stuk of 100 van, genoeg denk je
Als ik terugben vermoord ik Triggerquote:
was zijn routebeschrijving zo erg?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als ik terugben vermoord ik Trigger
Ik zal hém eens rondleiden in Istanbul
Ik heb btw geen voeten meer over, vanavond even rustavond hoor.
Geen idee hoeveel kilometer vandaag maar het was een heelend!
Hij is er vast nog nooit geweest, wedden?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:51 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
was zijn routebeschrijving zo erg?
Fatih is dan ook het conservatieve stadsdeel van Istanbul, maar die moet je ook een keer gezien hebben.quote:Op woensdag 11 maart 2009 20:10 schreef yvonne het volgende:
Wat enorm opviel dat de bevolkong bij fatih zo erg verschilde van Sirkesi en taksim zeg maar.
Daar enorm traditioneel, vertel ik wel meer oer als we thuis zijn
Om de een of ander reden ben ik elke dag jou zondebok, wat heb ik vandaag weer gedaan?quote:Op woensdag 11 maart 2009 19:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als ik terugben vermoord ik Trigger
Ik zal hém eens rondleiden in Istanbul
Ik heb btw geen voeten meer over, vanavond even rustavond hoor.
Geen idee hoeveel kilometer vandaag maar het was een heelend!
Ze moet haar frustratie toch ergens op botvierenquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Om de een of ander reden ben ik elke dag jou zondebok, wat heb ik vandaag weer gedaan?
Geweldigquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:10 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ze moet haar frustratie toch ergens op botvieren
ghehe ik geloof je op je woordquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hij is er vast nog nooit geweest, wedden?
uhuhquote:Op woensdag 11 maart 2009 20:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hij is er vast nog nooit geweest, wedden?
zou dat het zijn?quote:Op woensdag 11 maart 2009 21:50 schreef Triggershot het volgende:
Vrouwen kunne gewoon geen wegaanwijzinge oppikke en dan hebben wij het weer gedaan?
moeten we het nu doen zonder tussentijds verslag en gescheld op triggerquote:
Geweestş geweest. geweestş geweest. geweest en geweest en foto,s vanquote:Op woensdag 11 maart 2009 21:41 schreef TheMagnificent het volgende:
En vergeet İstiklal Caddesi ('İstiklal Avenue') niet.
http://en.wikipedia.org/wiki/%C4%B0stiklal_Avenue
Daar is ook veel moois:
[ afbeelding ]
St. Antonius van Padua
[ afbeelding ]
Çiçek Pasajı
[ afbeelding ]
Galata Tower
[ afbeelding ]
Aya Triada
[ afbeelding ]
Nederlandse Consulaat
Verder:Hotel Pera Palace Pera Museum Galatasaray Lyceum En meer...
Het regent ook jouw schuldquote:
Hıj laat zıch nıet meer zıen zeker he, bang geworden, hahahahaquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:03 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
moeten we het nu doen zonder tussentijds verslag en gescheld op trigger
dat zou ik ook zijnquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hıj laat zıch nıet meer zıen zeker he, bang geworden, hahahaha
Topkapı en de cısternen! Eten eten eten eten en waterpıjpquote:
Ies nıet düür!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:17 schreef NanKing het volgende:
Oeh dat eten eten eten ende waterpijp.
Ik wil oohook naar Turkenland.
en nog belangrijker: NIET naar triggershot luisterenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ies nıet düür!
Iese goedkööp
Wel hoofddoekıe meenemen voor moskees
Die sleep ik gewoon mee als gidsquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
en nog belangrijker: NIET naar triggershot luisteren
Perfect! gewoon 3 sterren hotelletjeçprıma boxsprıng bedden, alles schoon, goed ontbıjt, toplocatıe.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:20 schreef NanKing het volgende:
Hoe is je slaapaccommodatie eik? Ik heb nogal veel horrorverhalen gehoord over so called 5 sterren hotels.
Als het maar schoon is vind ik altijdquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Perfect! gewoon 3 sterren hotelletjeçprıma boxsprıng bedden, alles schoon, goed ontbıjt, toplocatıe.
Hij is ook veel te goed voor de wereldquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:22 schreef yvonne het volgende:
Oh ja! >>Iteejer wılde perse z,n schoenen laten doen door zo,n schoenenpoetser, ık 987978 waarschuwen nıet doen je wort opgelıcht, hıj eıgenwıjs, ık wıl toch,
Ok,e meneer ık wılt toch deed het ınderdaad en werd opgelıcht, ık zag de buı al hangen en gıng ıets verderop staan om te lachen![]()
Boehoehoe, ık ben er ıngestonken en nu wıl ıe 30 lıra van me hebben.
Bwen ık even een hartıg woordje gaan praten met de goede man en was het bıjna voor nıks zoals het hoort
jA, GA IK WEL MEE OM HşEM TE WIJZENquote:
wanneer gaan mannen nou eens snappen dat ze moeten luisteren naar ons vrouwenquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:22 schreef yvonne het volgende:
Oh ja! >>Iteejer wılde perse z,n schoenen laten doen door zo,n schoenenpoetser, ık 987978 waarschuwen nıet doen je wort opgelıcht, hıj eıgenwıjs, ık wıl toch,
Ok,e meneer ık wılt toch deed het ınderdaad en werd opgelıcht, ık zag de buı al hangen en gıng ıets verderop staan om te lachen![]()
Boehoehoe, ık ben er ıngestonken en nu wıl ıe 30 lıra van me hebben.
Bwen ık even een hartıg woordje gaan praten met de goede man en was het bıjna voor nıks zoals het hoort
Ik heb gewoon gezegd dat ık veel meer kınderen had dan hıj en stukken armer wasquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:26 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
wanneer gaan mannen nou eens snappen dat ze moeten luisteren naar ons vrouwen![]()
en ik zie het al helemaal voor me hoe je die schoenenpoetser aanpakte
en toen heb je hem de link naar fok gegeven en gezegd dat het een familiesite was?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:28 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb gewoon gezegd dat ık veel meer kınderen had dan hıj en stukken armer was
Veel plezier. Should be a great dayquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Topkapı en de cısternen! Eten eten eten eten en waterpıjp
We gaan zien wie wie wijstquote:Op vrijdag 13 maart 2009 09:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
jA, GA IK WEL MEE OM HşEM TE WIJZEN![]()
![]()
![]()
![]()
Daaaaaag
Kusje voor Trıgje, mıs je me al
Dat toetsenbord. Turkquote:Op vrijdag 13 maart 2009 15:14 schreef trifko het volgende:
Yvonne ben je al gewend aan die toetsenbord..
EEE, scherm kaduuk.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:22 schreef remlof het volgende:
Heb je een Asus EEE of een Acer Aspire One yvonne?
Ik heb ook een EEE, die zijn tofquote:
Whehehe, dus het bier kost jou daar helemaal niks?quote:Remmıe! Net een halve lıter Efes voor 3 lıra, mınder dan 1,75 euro'
En ze hebben hiıer bıercafees, zıten ook alleen maar mannen ın![]()
Zıt ja dan tussen als blondıe
Eindelijk wat erkenningquote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:33 schreef yvonne het volgende:
Vandaag ruım 4 uur doorgebracht ın Topkapı, enorm, geweldıg, onvoorstelbaar.
Daarna naar de stadsmuren gelopen, Trıg weet wel hoe ver dat ıs vanaf Topkapı, ver dus.
Trambaan volgen was een goed tıp.
Mooıe straat om te volgen, ıetsıepıetsıe lang, dat wel,
Bıjna alle hıghlıghts lıggen eraan en het hele end ıs een combınatıe van PCHooft, Albert Cuyp, Kalverstraat, en dat door elkaar gehusseld met enorm veel eettentjes, handel op straat, hıstorıe en enorm veel leven.
Ik kom straks thuıs met meer vragen dan waarmee iık gegaan ben
Ja dag, veul te heet!quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eindelijk wat erkenning![]()
Ach, van de zomer ga je nog een x en dan geef ik jou een rondleiding
Daar loop ık goorgaans nıet mee rond ın mn bagage remlofjequote:
Ben je nou een echte Ottomaan of niet?quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja dag, veul te heet!
Nu ıs het echt perfect om dıngen te gaan bekıjken!
Wedden dat ık foto,s heb van dıngen dıe je nog nooooooıt gezıen hebt en wedden dat ık bıj terugkeer wel stof heb voor 879876876 topıcs
Ze zijn toch ideaal voor die turkse plees lijkt mij.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Daar loop ık goorgaans nıet mee rond ın mn bagage remlofje
Als Yvonne een Ottomaan is dan ben ik Karl Marx.quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je nou een echte Ottomaan of niet?
Ik ga die weddenschap wel aan, wat schuift het?
Meer dan jıj jonguh'quote:Op vrijdag 13 maart 2009 18:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ben je nou een echte Ottomaan of niet?
Ik ga die weddenschap wel aan, wat schuift het?
Ik hoop het voor je, insha Allah. Alleen Allah (c.c.) weet het.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 08:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Meer dan jıj jonguh'
Ik versla je wel
Uıteraard heb ık salwar gekocht voor wel 10 lıra, ze vroegen 20, ja doeı.
Het ıs ınderdaad goedkoper, veeeeeel goedkoper dan Bodrum en ze verkopen nıet allemaal van dıe nepmerken.
Vandaag nog wandelen, kruıdenbazar, Mılıtaır Museum en Taksım
En dan maar weer koffer pakken boehoehoe
Enne Burakıus, ık ben meer Moslım dan jıj en meer Ottomaan en Kemalıst
Grootste faalpost van heel 2009.quote:Op zaterdag 14 maart 2009 14:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik hoop het voor je, insha Allah. Alleen Allah (c.c.) weet het.
p.s.
Dat je meer kemalistisch bent is dan weer negatief
quote:Op zaterdag 14 maart 2009 18:59 schreef msnk het volgende:
Ik heb trek gekregen in patat met sambal door die Turk
Arm, rijk, traditioneel, vrij, kerk naast modern kantoorpand, eten van 1 lira, eten van 20 lira, drukke straten, straten waar je niemand ziet, de stilte, het lawaai, de gesluierde Moslima die ene peukje doet, de vriendelijkheid, de proberen te op te lichten, het gat in de grond, de moderne wc, alles, alles, alles.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:06 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ja he. Zoveel diversiteit, zo'n contrast tussen modern en historie. Zo overweldigend
Mooi gebeschreven yvonne. Ik mis het nu echt ontzettend. Ik weet niet of ik er zou kunnen wonen maar het is een stad om van te dromenquote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Arm, rijk, traditioneel, vrij, kerk naast modern kantoorpand, eten van 1 lira, eten van 20 lira, drukke straten, straten waar je niemand ziet, de stilte, het lawaai, de gesluierde Moslima die ene peukje doet, de vriendelijkheid, de proberen te op te lichten, het gat in de grond, de moderne wc, alles, alles, alles.
Ha, de kiosk die werkelijk alles verkoopt, tot aan eieren en paracetamol aantoe.
quote:Op zondag 15 maart 2009 20:45 schreef yvonne het volgende:
[..]
Arm, rijk, traditioneel, vrij, kerk naast modern kantoorpand, eten van 1 lira, eten van 20 lira, drukke straten, straten waar je niemand ziet, de stilte, het lawaai, de gesluierde Moslima die ene peukje doet, de vriendelijkheid, de proberen te op te lichten, het gat in de grond, de moderne wc, alles, alles, alles.
Ha, de kiosk die werkelijk alles verkoopt, tot aan eieren en paracetamol aantoe.
quote:Yvstanbul! zegt:
Vond er geen bal aan, klote stad, wasted money, de turkse bakker heeft meer te biede dan Istanbul, ripp off
Zou dat kunnen zijn omdat ze daar meer gevoel hebben met de rest van de bevolking? Hier kennen ze vaak de taal niet. Worden met de nek aangekeken. Dat soort dingen....quote:Op zondag 15 maart 2009 20:56 schreef yvonne het volgende:
Ik heb echt enorm veel gezien en ervaren, dagen geen toerist tegengekomen, ik ben met meer vragen teruggekomen dan waarmee ik gegaan ben.
Wat me het meest bezig hield/houdt.
Ik noem ze even oneerbiedig pinguins, no offence, maar zo noemden we vroeger onze katholieken ook.
De zwaar zwart gesluierden.
Ik krijg er hier in Nederland nooit oogcontact mee, maar in de traditionele wijken "daar" enorm veel oogcontact, vriendelijke lachjes, knikjes, ik kan het verdraaid niet goed uitleggen, maar het deed me wat.
quote:
Zou goed kunnen, enorm jammer, want er zaten echt vrouwen tussen waarmee ik prima had kunnen babbelen, dus ga ik toch echt maar wat Turks lerenquote:Op zondag 15 maart 2009 21:01 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Zou dat kunnen zijn omdat ze daar meer gevoel hebben met de rest van de bevolking? Hier kennen ze vaak de taal niet. Worden met de nek aangekeken. Dat soort dingen....
Dan moet het Iteejer geweest zijnquote:Op zondag 15 maart 2009 21:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
En die spelfout zou ik never maken Trigje
Lekkerquote:Op zondag 15 maart 2009 21:10 schreef GoeRoe86 het volgende:
ohh vis is ontzettend smerig
Ik bedenk me nu een restaurant waar je heen had moeten gaan in Sultan Ahmet. Sorry
Ik dacht dat het in Sultan Ahmet was maar het is het in Aksaray. Het heeft Hatay Sofrasi en veel turkse beroemdheden zijn je voorgegaan. Voor ongeveer 50 euro eet je daar voor 2 maar het is het beste wat je kunt krijgen. Echt heerlijk!quote:Op zondag 15 maart 2009 21:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
LekkerVers gevangen!
Kom maar op met dat adres, ik ga toch terug
Ik ben geloof ik wel 5 kilo aangekomen, ik durf me niet te wegen.
Wonen, ik zou binnen een dag failliet zijn, al m'n geld naar de bedelaars.quote:Op zondag 15 maart 2009 20:52 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Mooi gebeschreven yvonne. Ik mis het nu echt ontzettend. Ik weet niet of ik er zou kunnen wonen maar het is een stad om van te dromen
Bedelen is een geraffineerde business in Instanbulquote:Op zondag 15 maart 2009 21:24 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wonen, ik zou binnen een dag failliet zijn, al m'n geld naar de bedelaars.
Trouwens: Russen
Een stel, goedgekleed, zetten hun peutertje aan de kant van de straat om te laten bedelen, en liepen zelf door zonder op of om te kijken:r![]()
Is ook een valse vraagquote:Op zondag 15 maart 2009 21:53 schreef GoeRoe86 het volgende:
Dat kunnen er maar drie zijn volgens google. Maar ik heb geen idee
gewoon jaloers omdat jij nie in de tt te vinden bentquote:Op zondag 15 maart 2009 21:58 schreef msnk het volgende:
Rot kat
Vozende mensen voor een moskee
Kut topique.
Waar heb jij last vanquote:Op zondag 15 maart 2009 21:58 schreef msnk het volgende:
Rot kat
Vozende mensen voor een moskee
Kut topique.
Het is ook een leuk plaatjequote:Op zondag 15 maart 2009 21:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Is ook een valse vraag
Er zijn er maar een paar van, zelfde periode. zelfde architect.
Ik vond het plaatje zo leuk, verliefd stelletje ervoor.
Waarom zou ik in de TT willen staan!1!1Einzquote:Op zondag 15 maart 2009 21:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
gewoon jaloers omdat jij nie in de tt te vinden bent
Ik weet niet jij danquote:
Andere moskee, maar ook hier ging het om het plaatje:quote:
Word je mijn date?quote:Op zondag 15 maart 2009 22:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
sorry, bedoelde 27e, maashaven zuidzijde 1
Jij je zinquote:Op zondag 15 maart 2009 22:00 schreef Triggershot het volgende:
Yvonne, om te raden welke moskee het is moeten we ook daadwerkelijk een moskee zien
Jup, minequote:
Ik denk met een fotocamera, Einstein. Wat denk jij?quote:Op zondag 15 maart 2009 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt echt een mooie pic gemaakt, waarmee als ik vragen mag?
Heel mooi.
zie pi.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:12 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik denk met een fotocamera, Einstein. Wat denk jij?
Gewoon met m'n Sony-tjequote:Op zondag 15 maart 2009 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je hebt echt een mooie pic gemaakt, waarmee als ik vragen mag?
Heel mooi.
Hoe heet ie dan?quote:Op zondag 15 maart 2009 22:10 schreef GoeRoe86 het volgende:
Er is maar 1 moskee zo dicht bij het water, in Istanbul
nepturk zeg dan gewoon ortakoyquote:Op zondag 15 maart 2009 22:17 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
If I knew that, had ik dat wel verteldMaar hij is aan het water bij bestiktas
Ik dacht dat dat Bestiktas was. Maar het stadion is daar aan het waterquote:Op zondag 15 maart 2009 22:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ortak%C3%B6y_Mosque
Ik had het ook net gegoogled: http://www.turkeytravelresource.com/view/25/ortakoy-mosquequote:Op zondag 15 maart 2009 22:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ortak%C3%B6y_Mosque
Voor sommigen is een stadion ook een heilge plekquote:Op zondag 15 maart 2009 22:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat Bestiktas was. Maar het stadion is daar aan het water
quote:Op zondag 15 maart 2009 22:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik had het ook net gegoogled: http://www.turkeytravelresource.com/view/25/ortakoy-mosque
quote:Source: http://en.wikipedia.org
Niet het besiktas stadionquote:Op zondag 15 maart 2009 22:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor sommigen is een stadion ook een heilge plek
Ja, je zit wel goed, want de moskee die daar bij het water staat, bij het stadion, is van dezelfde architect!quote:Op zondag 15 maart 2009 22:19 schreef GoeRoe86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat dat Bestiktas was. Maar het stadion is daar aan het water
Ohh dat wist ik niet eensquote:Op zondag 15 maart 2009 22:25 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, je zit wel goed, want de moskee die daar bij het water staat, bij het stadion, is van dezelfde architect!
Zelfde als van het gelijknamige paleis
quote:Op zondag 15 maart 2009 22:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Heb je Atatürk's sterfbed gezien in Dolmabahçe?
Was het altijd al zo dat de hele straat vanaf Ortakoy tot aan het Dolmabahçe volhangt met foto's van Atatürk?quote:Op zondag 15 maart 2009 22:28 schreef TheMagnificent het volgende:
Heb je Atatürk's sterfbed gezien in Dolmabahçe?
Geen idee. Ik ben daar nooit geweest.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Was het altijd al zo dat de hele straat vanaf Ortakoy tot aan het Dolmabahçe volhangt met foto's van Atatürk?
Z'n hele carriere, eindigend met foto's van z'n begrafenis die tegenover de poort van Dolmabahçe hangt
quote:Op zondag 15 maart 2009 22:41 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Geen idee. Ik ben daar nooit geweest.
Uhuh!!!quote:Op zondag 15 maart 2009 22:44 schreef TheMagnificent het volgende:
Heb je in Topkapi ook de rondleiding door het haremgedeelte gedaan? En heb je de afdeling van de relikwieën (van o.a. Mohammed) gezien?
NEEEEE.. ZIEKKK. Zo vetquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |