Wel naar Nederland neem ik aan? dan doe jij ook es wat voor onze economiequote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:37 schreef SeLang het volgende:
Zo te zien is het weer tijd om op vakantie te gaan
192,50 kan nog steeds deze weekquote:
quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:40 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Wel naar Nederland neem ik aan? dan doe jij ook es wat voor onze economie
Ik was begin dit jaar nog een middag in NL en toen heb ik 10 zakken drop gekocht bij Appie.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:40 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Wel naar Nederland neem ik aan? dan doe jij ook es wat voor onze economie
quote:AMSTERDAM (Dow Jones)--"Het is zaak dat de AEX de trend van dinsdag in de loop van de dag vasthoudt om kans te maken om de 210 punten in het zicht te krijgen", aldus handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. "Een breuk in de trend zet het zeer prille vertrouwen onder druk. We moeten hopen op koopjesjagers die hun geld zetten op zwaar ondergewaardeerde fondsen op een markt die sterk oversold is", aldus de handelaar. De index zette in de loop van dinsdag een herstel in dat vooral technisch van aard is, gesteund door ING en Aegon, en dat doorzet dankzij het weggepoetste verlies voor het aandeel Shell. De Amerikaanse futures duiden op een hogere opening van Wall Street. De omzetten trekken in de loop van de ochtend aan. De AEX noteert dinsdag rond 11.45 uur 1,8% hoger op 202,90 bij een voorlopig hoogste notering van 203,59 punten. (ANS)
Eens, eens. Maar dat geld is allemaal fantasiegeld dat weggestreept is tegen fantasieprijzen van fantasie-assets. Netto is er niet zo veel vrij gekomen hoor!quote:Op dinsdag 10 maart 2009 11:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ben ook niet persé tegen wat stimulatie, maar die stimulatie heeft inmiddels al plaats gevonden op een schaal die ongeevenaard is in de geschiedenis van de mensheid, met als gevolg gigantische kosten in de toekomst. Misschien is het onderhand tijd om eerst eens te kijken of die maatregelen uberhaupt effect hebben.
De stieren hopen op een AEX van 210. Het kan verkeren.quote:
Nou nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Eens, eens. Maar dat geld is allemaal fantasiegeld dat weggestreept is tegen fantasieprijzen van fantasie-assets. Netto is er niet zo veel vrij gekomen hoor!
Het waren vooral babyboomers die dat dachtenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
De stieren hopen op een AEX van 210. Het kan verkeren.
Ik herinner me nog goed dat een AEX van 1000 in 2005 heel aannemelijk werd geacht. Dat was toen de algemene opinie!
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_squeezequote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:43 schreef pberends het volgende:
Hoe werkt zo'n shortsqeeuze eigenlijk? Een aandeel gaat eerst iets omhoog en vervolgens kopen alle shorters hun positie terug? Wie bepaald dat ze verplicht moeten terugkopen?
Ah.quote:Short squeeze
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
In finance, a short squeeze is a rapid increase in the price of a stock that occurs when there is a lack of supply and an excess of demand for the stock.
Short squeezes result when short sellers cover their positions on a stock. This can occur if the price has risen to a point where these people simply decide to cut their losses and get out. (This may happen in an automated manner if the short sellers had previously placed stop-loss orders with their brokers to prepare for this eventuality.) Since covering their positions involves buying shares, the short squeeze causes an ever further rise in the stock's price, which in turn may trigger additional covering.
Short squeezes are more likely to occur in stocks with small market capitalization and small floats, although can involve large stocks and billions of dollars, as happened in October 2008 when a short squeeze temporarily drove the shares of Volkswagen on the Xetra dax from 210.85 euros to over 1000 euros in less than two days, briefly making it the most valuable company in the world.[1]
Lol, wiki is wel erg up-to-date met dat stukje over VW... Maar dat was dan ook ernstig leuk om te zienquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:50 schreef pberends het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Short_squeeze
[..]
Ah.
Dat geld komt toch allemaal van de FED. Met een rente tussen de nul en de 0,5 % . Dat is helemaal geen echt geld waarvoor echt gewerkt is. De geldhoeveelheid is gewoon vergroot. In principe betalen spaarders deze rekening.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nou nee.
Als je 50 miljard leent voor stimuleringsplannen en bailouts dan zul je op een dag 50 miljard plus rente moeten terugbetalen.
Dat was biljant ja, gewoon in één klap het duurste bedrijf ter wereldquote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:52 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
[..]
Lol, wiki is wel erg up-to-date met dat stukje over VW... Maar dat was dan ook ernstig leuk om te zien
Ik post heel vaak internationaal nieuws, liefst berichten over Mexico of Oost-Europa of noem maar op. Daar zit erg veel slecht nieuws tussen iddquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:
wow een negatief economisch bericht op de FP en het was niet van Pberends! (Superworm dit keer)
ik heb wel heb 15 optie contractenquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:05 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik sta gewoon 20 cent winst met mijn positie op ING, dat kunnen niet veel mensen zeggen denk!
Nu door stoten naar de 3,80 aub
Ik heb ze gisteren voor 2.35 gekocht, dus sta voor 45 ct winstquote:Op dinsdag 10 maart 2009 13:05 schreef Salt_Seafood het volgende:
Ik sta gewoon 20 cent winst met mijn positie op ING, dat kunnen niet veel mensen zeggen denk!
Nu door stoten naar de 3,80 aub
Nee dat geld komt uit staatsleningen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 12:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat geld komt toch allemaal van de FED. Met een rente tussen de nul en de 0,5 % . Dat is helemaal geen echt geld waarvoor echt gewerkt is. De geldhoeveelheid is gewoon vergroot. In principe betalen spaarders deze rekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |