abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 18:00:50 #176
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66867333
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
Prima regels dunkt me, Claudia.

Ik merk: ik kan veel ruzies voorkomen door irritaties direct uit te spreken. Dan lukt het nog wel om kalm te blijven. Van nature ben ik geneigd er nog minstens twee weken op te kauwen en meer 'bewijsmateriaal' te verzamelen waarop ik vervolgens uitbarst als een vulkaan
Dat dus, en dat probeer ik te voorkomen. Woorden als 'nooit' en 'altijd' probeer (het lukt niet altijd ) te vermijden, evenals om hem te gaan afkatten.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_66867337
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mijn ex kwam na een worshop effectief communiceren ook zo thuis. Hij ging zijn nieuwe technieken toepassen tijdens onze ruzies. Niets maakt me zo ziedend als iemand die tijdens een ruzie omzichtig gaat zitten doen en zichzelf boven de discussie plaatst. Al die goede bedoelingen heb ik meteen gesaboteerd. Ik schaam me er nu wel voor.

Mijn gulden regels:

- Niet schreeuwen.
- Niet schelden.
- Nergens mee gooien.
- Niet met deuren slaan.
- En NOOIT tijdens eenruzie insinueren dat je genoeg hebt van 'de relatie'.

Verder probeer ik in het algemeen ruzies voor te zijn. Als ik wat lullig reageer dan ga ik even later naar hem toe om te zeggen dat het me spijt en dat ik me gewoon aan het afreageren was. Werkt prima.
Ohja, dat soort verhaaltjes staan ook altijd in Psychologie Magazine. Ja, ik zie me al bezig tijdens zo'n ruzie: "Ik merk dat je je zo en zo gedraagt. Ik voel me zo en zo door dat gedrag" Ik zou als ik de tegenpartij was gillend wegrennen.
pi_66867344
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:56 schreef Syrena het volgende:

Het probleem is alleen "min of meer hetzelfde effect" Het verschil tussen 1 keer per week stofzuigen en 3 keer per week is helaas te groot om overheen te stappen. En als ik 'm de dingen op zijn manier laat doen, wanneer hij vindt dat het er tijd voor is, dan kon ik nu door het stof waden.
Ik kan de manier waarop mijn lief omgaat met schoonmaken en opruimen ook niet uitstaan. Daarom kookt hij, haalt hij boodschappen, en doe ik de rest. Kan ik tenminste alles op mijn manier doen.

Misschien kun je op een moment dat je geen ruzie hebt eens een verdeling van taken bespreken waarbij jij juist dat soort dingen meer naar je toetrekt en hem andere dingen laat doen? Er zijn vast dingen die hij wél kan op een manier die voor jou acceptabel kan zijn als jij je wat coulanter opstelt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66867354
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:58 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik doe als ik dat niet weet gewoon een paar keer kort, en dan check ik of het voor mij zo lekker is
Appel doe ik meestal 2 minuten.
En het kan ook in de oven, maar dat duurt langer
Ok thanks allemaal
Ik ben sowieso benieuwd of ik de magnetron aankrijg, ja I know het is slecht.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:01:53 #180
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66867390
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:00 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Ohja, dat soort verhaaltjes staan ook altijd in Psychologie Magazine. Ja, ik zie me al bezig tijdens zo'n ruzie: "Ik merk dat je je zo en zo gedraagt. Ik voel me zo en zo door dat gedrag" Ik zou als ik de tegenpartij was gillend wegrennen.
Ik zou pas gillend wegrennen als iemand me uit gaat schelden, gaat schreeuwen, of met deuren en dingen gaat smijten. Daar kan ik heel slecht tegen.
pi_66867413
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:59 schreef ColdFeet het volgende:

Van nature ben ik geneigd er nog minstens twee weken op te kauwen en meer 'bewijsmateriaal' te verzamelen waarop ik vervolgens uitbarst als een vulkaan
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_66867417
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:42 schreef Bredewout92 het volgende:

[..]

65 dan. Het lukt mij maar niet om onder de 70 te komen
Ook te weinig, je moet geen BMI onder de 18 willen hebben, je zit nu al aan de ondergrens. Als je perse strakker wil worden: ga sporten en spier kweken.

En ik heb wel zin in een potje ruzie . Maar dan liever IRL, met slaande deuren enzo. Doe al de hele dag alsof ik níet chagarijnig ben en ik níet het liefst mezelf een week zou opsluiten op mn kamer.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_66867472
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:58 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik meer het omgekeerde probleem. Ik wil het graag vriendelijk vragen, maar dan vind ik het toch weer onredelijk van me dat ik hem 'loop te commanderen' (vind ik dan zelf he). Dus dan doe ik het met luid gezucht zelf Maar uiteindelijk is dat natuurlijk onredelijker.
Haha, dat heb ik sowieso wel geleerd de afgelopen jaren: stille hints gebruiken en hem dan naderhand verwijten dat hij ze niet oppikt: geen handige tactiek.

Claudia, ik heb er nog een voor je lijstje: alleen huilen als je het echt meent, niet tranen gebruiken als pressiemiddel.

Och, die arme meneer van mij

[ Bericht 0% gewijzigd door ColdFeet op 09-03-2009 18:11:04 ]
pi_66867481
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:01 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Ik zou pas gillend wegrennen als iemand me uit gaat schelden.
Daar word ik aggressief van Niet dat ik ga slaan, maar als iemand tegen me scheldt is alle redelijkheid bij mij ook weg. Toen ik nog thuiswoonde communiceerden mijn moeder en ik altijd schreeuwend Dat heeft zijn sporen nagelaten.
Maar ik ging rennen!
Doei dames
  maandag 9 maart 2009 @ 18:04:24 #185
119890 KopieerMachine
Alles is te koop!
pi_66867493
6:30 Bord pasta (vol bord)
10:15 pak optimel
12:00 kipfilet(+saus) met rijst (vol bord)
15:00 kop koffie
18:00 kipfilet(+saus) met rijst. ( zéér klein bordje)
18:15 kop koffie
20:00 1/2 biertjes

Vinden jullie dit veel?

[ Bericht 9% gewijzigd door KopieerMachine op 09-03-2009 18:10:51 ]
Ja... echt!
pi_66867502
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:57 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Lijkt me niet te pruimen
Dat grapje had ik ook al gemaakt
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_66867537
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef SiTuSavais het volgende:

[..]

Daar word ik aggressief van Niet dat ik ga slaan, maar als iemand tegen me scheldt is alle redelijkheid bij mij ook weg. Toen ik nog thuiswoonde communiceerden mijn moeder en ik altijd schreeuwend Dat heeft zijn sporen nagelaten.
Maar ik ging rennen!
Doei dames
Ik heb van huis uit meegekregen dat degene die het hardste schreeuwt meestal gelijk heeft Ik moet mezelf nog steeds afleren om direct mijn stem te verherffen als ik giftig ben.
  maandag 9 maart 2009 @ 18:05:55 #188
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_66867545
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:04 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Dat grapje had ik ook al gemaakt
GMTA.

Het was ook echt een inkopper
  maandag 9 maart 2009 @ 18:07:24 #189
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66867606
Ik heb maar 1 keer écht tegen iemand geschreeuwd en dat was m'n pa, en 'he had it coming'. Verder wel onenigheid met vriend maar kan niet goed tegen geschreeuw Dus dat praten we netjes uit
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:02 schreef Chicolate het volgende:

[..]

En ik heb wel zin in een potje ruzie . Maar dan liever IRL, met slaande deuren enzo. Doe al de hele dag alsof ik níet chagarijnig ben en ik níet het liefst mezelf een week zou opsluiten op mn kamer.
Hibernation-time, Chico? Even wat jij-tijd inplannen!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_66867684
Ik heb één keer tegen m'n vriend geschreeuwd en met de deur geslagen. Maakte geen enkele indruk blijkbaar, hetzelfde discussiepunt komt wekelijks terug. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_66867685
Trouwens in welke categroei valt dit volgens het Psychologie Magazine enzo? Dat tijdens een ruzie de remmen los lijken te gaan en ik begin te schreeuwen/door het lint ga, als de tegenpartij neerbuigend gaat doen? Mijn vader heeft die neiging wel eens ("kijk nou eens goed naar jezelf" "Als jij jezelf dat wil wijsmaken" "Oh ja, helemaal terecht hoor") en dat is nou net wat je niet moet doen bij mij: me gelijk geven, maar op zo'n toontje dat je aangeeft dat je mijn hele punt belachelijk vind.

Verder ben ik echt een watje, een ruzie met mijn vriend hou ik max een halve dag vol en ik kan alleen maar echt ruzie maken met mensen die ik aardig vind. .

@Maria: op zich is alles prima, ik heb alleen niet meer zo'n zin in steeds moeten leren en dingen regelen enzo. Ik wil gewoon in de zon zitten met een goed boek, tussendoor wat hardlopen/veel sporten en gezond eten. En vooral niet mijn achterstand (van 2 dagen, maar het lijkt enorm) bijwerken en over 2 weken tentamens maken. Ben een beetje lui .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 9 maart 2009 @ 18:13:36 #192
236335 neen
schone schijn
pi_66867828
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:42 schreef Bredewout92 het volgende:

[..]

65 dan. Het lukt mij maar niet om onder de 70 te komen
Ga liever trainen om wat aan te komen... ik weet niet hoe je bouw is maar 65 @ 1.90 lijkt me nou niet echt fantastisch.
het lijkt niet wat het is
pi_66867835
Ik kan helemaal niet tegen neerbuigendheid, ook als er geen ruzie is. Als iemand me op mijn werk zo benadert krijgt ie Mevrouw IJskonijn voor zijn neus en wat degene dan ook van me gedaan wil hebben, dat gaat dus echt niet gebeuren

Volgens mij doe ik het zelf wel in ruzies. Maar ik heb vrij weinig ruzies, dus het kan ook zijn dat het zich in mijn hoofd afspeelt

Oh man, de nachten dat ik scheld en schreeuw en ruziemaak met iedereen Irritant wakker worden is dat.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 9 maart 2009 @ 18:15:53 #194
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66867900
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:09 schreef Chicolate het volgende:
Trouwens in welke categroei valt dit volgens het Psychologie Magazine enzo? Dat tijdens een ruzie de remmen los lijken te gaan en ik begin te schreeuwen/door het lint ga, als de tegenpartij neerbuigend gaat doen? Mijn vader heeft die neiging wel eens ("kijk nou eens goed naar jezelf" "Als jij jezelf dat wil wijsmaken" "Oh ja, helemaal terecht hoor") en dat is nou net wat je niet moet doen bij mij: me gelijk geven, maar op zo'n toontje dat je aangeeft dat je mijn hele punt belachelijk vind.

Verder ben ik echt een watje, een ruzie met mijn vriend hou ik max een halve dag vol en ik kan alleen maar echt ruzie maken met mensen die ik aardig vind. .

@Maria: op zich is alles prima, ik heb alleen niet meer zo'n zin in steeds moeten leren en dingen regelen enzo. Ik wil gewoon in de zon zitten met een goed boek, tussendoor wat hardlopen/veel sporten en gezond eten. En vooral niet mijn achterstand (van 2 dagen, maar het lijkt enorm) bijwerken en over 2 weken tentamens maken. Ben een beetje lui .
Ja verschrikkelijk is dat Daar kan ik ook écht niet tegen

Ah herkenbaar, trouwens! Een beetje achter de feiten aanwaggelen terwijl je jezelf eigenlijk een goede rotschop moet geven Heb ik ook last van. En dan voel ik me soms zielig terwijl het allemaal best mee valt
*aai*
pi_66867927
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:09 schreef Chicolate het volgende:
Ow bah ja. Stom, als je vader je als puber blijft behandelen terwijl je al volwassen bent.

Ik heb besloten geen ruzie meer te maken met mijn vader Als een gesprek de verkeerde kant opgaat, zeg ik heel koel (echt, het lukt me gewoon!) dat ik geen zin heb in deze discussie en begin ik over iets anders of loop weg Ik doe niet meer mee aan die hysterische schreeuwpartijen.
pi_66867941
Ik heb net een hele planning zitten te knutselen in Word, voor als ik naar Den Haag moet donderdag
Er zit zelfs een stuk Googlemaps in, zodat ik weet waar ik heen moet lopen als ik uit de tram of bus stap.

Nog bedankt voor de tips trouwens DML!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_66868005
Popjes, ik zou me maar wat graag nog uren bezighouden met de edele kunst van het ruziemaken, maar ik moet richting spinningles
  maandag 9 maart 2009 @ 18:20:05 #198
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_66868022
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:28 schreef Vivi het volgende:
En welja, negeer mijn gepekelde pruim maar massaal!
Doen we toch?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 9 maart 2009 @ 18:20:43 #199
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_66868046
quote:
Op maandag 9 maart 2009 18:19 schreef ColdFeet het volgende:
Popjes, ik zou me maar wat graag nog uren bezighouden met de edele kunst van het ruziemaken, maar ik moet richting spinningles
Go Koudevoetjes, go!
  maandag 9 maart 2009 @ 18:22:39 #200
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_66868114
quote:
Op maandag 9 maart 2009 17:47 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik las alleen de laatste zin en dacht echt dat TJDoornbos het gepost had Sorry TJ.
kon ik maar ruzieen met mn echte moeder. Daar geef ik mn beide armen voor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')