Dat dus, en dat probeer ik te voorkomen. Woorden als 'nooit' en 'altijd' probeer (het lukt niet altijdquote:Op maandag 9 maart 2009 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
Prima regels dunkt me, Claudia.
Ik merk: ik kan veel ruzies voorkomen door irritaties direct uit te spreken. Dan lukt het nog wel om kalm te blijven. Van nature ben ik geneigd er nog minstens twee weken op te kauwen en meer 'bewijsmateriaal' te verzamelenwaarop ik vervolgens uitbarst als een vulkaan
Ohja, dat soort verhaaltjes staan ook altijd in Psychologie Magazine. Ja, ik zie me al bezig tijdens zo'n ruzie: "Ik merk dat je je zo en zo gedraagt. Ik voel me zo en zo door dat gedrag"quote:Op maandag 9 maart 2009 17:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ex kwam na een worshop effectief communiceren ook zo thuis. Hij ging zijn nieuwe technieken toepassen tijdens onze ruzies. Niets maakt me zo ziedend als iemand die tijdens een ruzie omzichtig gaat zitten doen en zichzelf boven de discussie plaatst. Al die goede bedoelingen heb ik meteen gesaboteerd. Ik schaam me er nu wel voor.
Mijn gulden regels:
- Niet schreeuwen.
- Niet schelden.
- Nergens mee gooien.
- Niet met deuren slaan.
- En NOOIT tijdens eenruzie insinueren dat je genoeg hebt van 'de relatie'.
Verder probeer ik in het algemeen ruzies voor te zijn. Als ik wat lullig reageer dan ga ik even later naar hem toe om te zeggen dat het me spijt en dat ik me gewoon aan het afreageren was. Werkt prima.
Ik kan de manier waarop mijn lief omgaat met schoonmaken en opruimen ook niet uitstaan. Daarom kookt hij, haalt hij boodschappen, en doe ik de rest. Kan ik tenminste alles op mijn manier doen.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:56 schreef Syrena het volgende:
Het probleem is alleen "min of meer hetzelfde effect"Het verschil tussen 1 keer per week stofzuigen en 3 keer per week is helaas te groot om overheen te stappen. En als ik 'm de dingen op zijn manier laat doen, wanneer hij vindt dat het er tijd voor is, dan kon ik nu door het stof waden.
Okquote:Op maandag 9 maart 2009 17:58 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik doe als ik dat niet weet gewoon een paar keer kort, en dan check ik of het voor mij zo lekker is![]()
Appel doe ik meestal 2 minuten.
En het kan ook in de oven, maar dat duurt langer
Ik zou pas gillend wegrennen als iemand me uit gaat schelden, gaat schreeuwen, of met deuren en dingen gaat smijten. Daar kan ik heel slecht tegen.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:00 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ohja, dat soort verhaaltjes staan ook altijd in Psychologie Magazine. Ja, ik zie me al bezig tijdens zo'n ruzie: "Ik merk dat je je zo en zo gedraagt. Ik voel me zo en zo door dat gedrag"Ik zou als ik de tegenpartij was gillend wegrennen.
quote:Op maandag 9 maart 2009 17:59 schreef ColdFeet het volgende:
Van nature ben ik geneigd er nog minstens twee weken op te kauwen en meer 'bewijsmateriaal' te verzamelenwaarop ik vervolgens uitbarst als een vulkaan
Ook te weinig, je moet geen BMI onder de 18 willen hebben, je zit nu al aan de ondergrens. Als je perse strakker wil worden: ga sporten en spier kweken.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:42 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
65 dan. Het lukt mij maar niet om onder de 70 te komen
Haha, dat heb ik sowieso wel geleerd de afgelopen jaren: stille hints gebruiken en hem dan naderhand verwijten dat hij ze niet oppikt: geen handige tactiek.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:58 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik meer het omgekeerde probleem. Ik wil het graag vriendelijk vragen, maar dan vind ik het toch weer onredelijk van me dat ik hem 'loop te commanderen' (vind ik dan zelf he). Dus dan doe ik het met luid gezucht zelfMaar uiteindelijk is dat natuurlijk onredelijker.
Daar word ik aggressief vanquote:Op maandag 9 maart 2009 18:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik zou pas gillend wegrennen als iemand me uit gaat schelden.
Dat grapje had ik ook al gemaaktquote:
Ik heb van huis uit meegekregen dat degene die het hardste schreeuwt meestal gelijk heeftquote:Op maandag 9 maart 2009 18:03 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Daar word ik aggressief vanNiet dat ik ga slaan, maar als iemand tegen me scheldt is alle redelijkheid bij mij ook weg. Toen ik nog thuiswoonde communiceerden mijn moeder en ik altijd schreeuwend
Dat heeft zijn sporen nagelaten.
Maar ik ging rennen!
Doei dames![]()
GMTA.quote:
Hibernation-time, Chico?quote:Op maandag 9 maart 2009 18:02 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En ik heb wel zin in een potje ruzie. Maar dan liever IRL, met slaande deuren enzo. Doe al de hele dag alsof ik níet chagarijnig ben en ik níet het liefst mezelf een week zou opsluiten op mn kamer.
Ga liever trainen om wat aan te komen... ik weet niet hoe je bouw is maar 65 @ 1.90 lijkt me nou niet echt fantastisch.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:42 schreef Bredewout92 het volgende:
[..]
65 dan. Het lukt mij maar niet om onder de 70 te komen
Ja verschrikkelijk is datquote:Op maandag 9 maart 2009 18:09 schreef Chicolate het volgende:
Trouwens in welke categroei valt dit volgens het Psychologie Magazine enzo?Dat tijdens een ruzie de remmen los lijken te gaan en ik begin te schreeuwen/door het lint ga, als de tegenpartij neerbuigend gaat doen? Mijn vader heeft die neiging wel eens ("kijk nou eens goed naar jezelf" "Als jij jezelf dat wil wijsmaken" "Oh ja, helemaal terecht hoor") en dat is nou net wat je niet moet doen bij mij: me gelijk geven, maar op zo'n toontje dat je aangeeft dat je mijn hele punt belachelijk vind.
Verder ben ik echt een watje, een ruzie met mijn vriend hou ik max een halve dag vol en ik kan alleen maar echt ruzie maken met mensen die ik aardig vind..
@Maria: op zich is alles prima, ik heb alleen niet meer zo'n zin in steeds moeten leren en dingen regelen enzo. Ik wil gewoon in de zon zitten met een goed boek, tussendoor wat hardlopen/veel sporten en gezond eten. En vooral niet mijn achterstand (van 2 dagen, maar het lijkt enorm) bijwerken en over 2 weken tentamens maken. Ben een beetje lui.
Ow bah ja. Stom, als je vader je als puber blijft behandelen terwijl je al volwassen bent.quote:Op maandag 9 maart 2009 18:09 schreef Chicolate het volgende:
Trouwens in welke categroei valt dit volgens het Psychologie Magazine enzo?Dat tijdens een ruzie de remmen los lijken te gaan en ik begin te schreeuwen/door het lint ga, als de tegenpartij neerbuigend gaat doen? Mijn vader heeft die neiging wel eens ("kijk nou eens goed naar jezelf" "Als jij jezelf dat wil wijsmaken" "Oh ja, helemaal terecht hoor") en dat is nou net wat je niet moet doen bij mij: me gelijk geven, maar op zo'n toontje dat je aangeeft dat je mijn hele punt belachelijk vind.
Doen we toch?quote:Op maandag 9 maart 2009 17:28 schreef Vivi het volgende:
En welja, negeer mijn gepekelde pruim maar massaal!
quote:Op maandag 9 maart 2009 18:19 schreef ColdFeet het volgende:
Popjes, ik zou me maar wat graag nog uren bezighouden met de edele kunst van het ruziemaken, maar ik moet richting spinningles
kon ik maar ruzieen met mn echte moeder. Daar geef ik mn beide armen voor!quote:Op maandag 9 maart 2009 17:47 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik las alleen de laatste zin en dacht echt dat TJDoornbos het gepost had![]()
Sorry TJ.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |