Mijn vroegere judoleraar gaf ook les aan oudere vrouwen. Hij is er vrij snel mee gestopt. Tijdens de voorlaatste les had hij aangekondigd dat ze in de laatste les het geleerde in praktijk mochten brengen. Een paar jongens van karateles zouden langskomen om de vrouwen beet te pakken, ze mochten alles doen wat ze geleerd hadden.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:40 schreef BlaatschaaP het volgende:
Terwijl bij sporten als Judo, Karate en Taekwondo het meer gaat om je techniekbeheersing en de vorm. Waarschijnlijk heb je aan die laatste drie ook helemaal niets als je op straat wordt aangevallen.
Spierpijn na het sporten is héérlijkquote:Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Syrena het volgende:
Het klinkt wel cool, zo'n vechtsportMaar mijn grote bezwaar, doet het zeer?
![]()
Ik vind spierpijn NA het sporten al erg, laat staan dat ik nu tijdens klapjes krijg enzo.
Ik ben echt een sissy
Echt nietquote:
Welnee joh, dat doet nooooit pijnquote:Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Syrena het volgende:
![]()
Ik vind spierpijn NA het sporten al erg, laat staan dat ik nu tijdens klapjes krijg enzo.
Ik ben echt een sissy
Tofquote:
Het klinkt inderdaad tof, gewoon gaan doenquote:
quote:Op maandag 9 maart 2009 15:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Klinkt zeker leuk!! En ik werd weer aangestoken door Chico.
It's a state of miiiiind, young padawanquote:Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef BlaatschaaP het volgende:
Mijn vriend is 3e dan in Karate en doet het ook al jaaaaaaaren, maar hij zegt zelf ook dat hij er weinig aan heeft in een (straat)gevecht. Het is dat zijn leraar ook traint op die eerder genoemde angstreflexen, zodat hij misschien meer voorstelt dan de gemiddelde lapzwans op straat. Maar dat staat buiten de karate-trainingen, die echt puur om techniek, beheersing en uithoudingsvermogen gaan. Het probleem is gewoon dat iedereen die aangevallen wordt al-tijd dezelfde reflex heeft: schouders omhoog, handen voor het hoofd en ineen kruipen. Zolang je die reflex niet snel weet om te gooien naar een verdediging of aanval, kun je nog wereldkampioen zijn in karate, maar dan bereik je weinig.
Waarom schat iedereen mij hier houder?quote:Op maandag 9 maart 2009 16:44 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ben je pas 26, CF?! Ik had je echt ouder geschat.
Een beetje pijn is geen probleem (no pain, no gainquote:Op maandag 9 maart 2009 16:48 schreef Syrena het volgende:
![]()
Ik ben echt een sissy
Die reactie heb ik zelfs tijdens de training soms nog. Als mensen opeens aanvallen met armen enzo, blijf ik gewoon verstijfd staan en kijk ze met grote ogen aanquote:Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
It's a state of miiiiind, young padawan![]()
Ja je hebt gelijk of courseMaar idd, boven de gemiddelde lapzwans uitstijgen is al wat waard natuurlijk
Anders zou ik in geval van crisis echt een soort 'deer-in-headlights' zijn
Nee!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Waarom schat iedereen mij hier houder?![]()
Ik heb geen rimpels. Ben ik dan zo saai en serieus?
Mensen zijn net beestjes! Grote ogen = onschuld = teken dat aanvaller moet stoppen!quote:Op maandag 9 maart 2009 16:56 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Die reactie heb ik zelfs tijdens de training soms nog. Als mensen opeens aanvallen met armen enzo, blijf ik gewoon verstijfd staan en kijk ze met grote ogen aan. Dan laat ik me gewoon in elkaar slaan, want ik weet totaal niet meer wat te doen.
Op de 1 of andere manier vind ik het nu juist nog fascinerenderquote:Op maandag 9 maart 2009 17:02 schreef Liejannuh het volgende:
Een vriend van mij doet aan krav maga en wat ik van hem begreep staat er iemand in je oor te schreeuwen terwijl je iemand anders in elkaar moet beuken, want je moet je concentratie oefenen. En hij heeft redelijk vaak blauwe plekken en kneuzingen want het is echt een fysieke sport.
Met de zomer in aantocht (hopelijk, ooit!) zou ik het bij deze alle dames willen ontraden totdat het oktober is en je je niet meer vertoont in rokjes en shirtjes met korte mouwen.
Juist dat spreekt me wel aan; je moet bijv ook trainen als je pijn hebt, duizelig bent of niet-geconcentreerd omdat er lawaai is.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:02 schreef Liejannuh het volgende:
Een vriend van mij doet aan krav maga en wat ik van hem begreep staat er iemand in je oor te schreeuwen terwijl je iemand anders in elkaar moet beuken, want je moet je concentratie oefenen. En hij heeft redelijk vaak blauwe plekken en kneuzingen want het is echt een fysieke sport.
Met de zomer in aantocht (hopelijk, ooit!) zou ik het bij deze alle dames willen ontraden totdat het oktober is en je je niet meer vertoont in rokjes en shirtjes met korte mouwen.
Ik geloof dat het een training is die ook wordt gebruikt of is ontwikkeld door het israelische leger.quote:Op maandag 9 maart 2009 17:05 schreef Syrena het volgende:
[..]
Op de 1 of andere manier vind ik het nu juist nog fascinerender![]()
Dat zal wel komen omdat ik regelmatig mensen in elkaar wil beuken, in gedachten dan he.
Ik moet geloof ik echt een hoop opgekropte woede kwijt
Je komt wel heel wijs en volwassen over.quote:Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik word heel snel blauw, en niemand kijkt er meer van op als ik in de zomer met een enorme blauwe plek op mijn arm/been rondloopquote:Op maandag 9 maart 2009 17:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Juist dat spreekt me wel aan; je moet bijv ook trainen als je pijn hebt, duizelig bent of niet-geconcentreerd omdat er lawaai is.
Maar ik krijg echt razendsnel blauwe plekken; misschien moet ik idd tot september wachten. Kan ik onderwijl mijn conditie&kracht wat opkrikken.
Nee, verstandig en volwassenquote:Op maandag 9 maart 2009 16:54 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |