hehe no problemoquote:
Thanks.. op naar race 2quote:Op zondag 22 maart 2009 21:16 schreef Atreidez het volgende:
Wat een zooitje was dat zeg, in de eerste rondesHalf elf race 2 zei die knakker op Eurosport.
En ja Race07, GTRevo en STCC heb ik, is racegame van WTCC. Rij er ook een league mee op www.digitalracing.nl
quote:Op zaterdag 16 mei 2009 18:04 schreef FriescheHengst het volgende:
Wow! Erg netjes van Tom. Hadden de Seats niet iets met turbodruk?
Hij is bijna de enige die een Leon op Benzine heeft, dus dan is het des te leuker dat hij bijna vooraan staat.quote:Op zondag 17 mei 2009 00:23 schreef Atreidez het volgende:
Nee idd, hij is de enige zonder turbodieselDat maakt t nou juist zo leuk.
Niet alleen Coronel. Ook Muller en een aantal BMW's.quote:Op zondag 17 mei 2009 12:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Weg 3e plek op de startgrid:
[WTCC] Coronel in Pau teruggezet op grid
Het WTCC wordt door al deze politieke spelletjes om zeep geholpen.![]()
![]()
Naar mijn mening moet men dieselmotoren volgend seizoen gewoon verbieden.
quote:Andy Priaulx heeft zijn polepositie voor de eerste race van het WTCC-weekend in Pau moeten inleveren. Priaulx werd samen met 6 rivalen gediskwalificeerd wegens een te hoog toerental. Twee rijders, onder wie wereldkampioen Yvan Muller, verloren hun snelste kwalificatietijd.
Het is chaos in de paddock van Pau. Alles draait rond toerentallen en turbodruk. Na de beslissing van de FIA om de tolerantie van 0.5 bar voor de diesels van Seat te schrappen, heeft de FIA nu een aantal benzinemotoren bestraft. Dat gebeurde ongetwijfeld onder druk van Seat dat er in Pau niet aan te pas komt.
Seat eist dat het reglement naar de letter wordt toegepast, ook voor de benzinemotoren die maximaal 8.500 toeren mogen trekken. Bij het terugschakelen piekt de motor vaak tot boven 8.500 toeren en dat mag niet, zegt Seat. Als wij gepakt worden voor te hoge turbodruk (zie de diskwalificatie van Monteiro na Marrakech wegens 2.907 bar, 0.007 bar teveel), dan moeten de benzinemotoren op hun toerental gekeurd worden, zo klinkt het bij Seat.
Zo is Priaulx (BMW) nu gediskwalificeerd, net als Tom Coronel, die met zijn benzine-Seat een knappe derde tijd had gereden. Ook de Chevrolets (vijfde, zesde en zevende) zijn hun kwalificatietijden kwijt. Coronel is furieus.
Coronel: “Het is hier in Pau één grote klerezooi. De FIA heeft er een puinhoop van gemaakt. Elke benzinemotor in WTCC gaat over de toeren, maar dan wel bij terugschakelen, hé. Niet bij opschakelen, niet bij accelereren, wel bij terugschakelen. Die piek zorgt er net voor dat de motor niet afslaat bij terugschakelen, het is een veiligheid die ingebouwd is. Er is uiteraard een groot verschil met turbomotoren die bij het opschakelen een hogere druk gebruiken. Hier praten we over opschakelen, over accelereren!”
“Als de FIA nu gewoon eens zijn reglement zou aanpassen! Voeg er toch gewoon aan toe dat er enkel bij het opschakelen niet mag overtoerd worden. Want wees er maar zeker van. Als ze mij en Priaulx en anderen pakken, dan moeten ze gewoon alle benzinemotoren diskwalificeren, want we gaan allemaal over de toeren. Eigenlijk is de ellende begonnen, toen de FIA turbodiesels heeft toegelaten. Benzine en turbodiesel kun je gewoon niet samen laten rijden. Het is alsof je de ene een mitraillette geeft om te vechten en de andere een mes. Dit kan gewoon niet en het zal nooit kunnen.”
“En nu gaan ze hier ook figuurlijk over hun toeren. BMW belt met München, Seat met hun hoofdkwartier, die van Chevrolet met hun bazen. Dit kampioenschap is kapotgemaakt. Kapot door politiek. En daar sta je dan als rijder. Wat moet ik mijn sponsors vertellen?”
Tenzij er nog diskwalificaties vallen, gaat de pole naar Augusto Farfus.
Zijn motor is kapot, dus hij start vanuit de pitstraat. Race 2 begint over een minuut of 10quote:Op zondag 17 mei 2009 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer van Coronel dat hij in de laatste ronde na een tikje zijn zevende plaats in moest leveren en negende werd. Anders had hij in race 2 bijna vooraan mogen starten.
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:22 schreef Atreidez het volgende:
Wat een chaos.. Wat een malloot in die SC ook
Jupquote:Op zondag 17 mei 2009 15:22 schreef Fir3fly het volgende:
Er is iemand tegen de safety car geknald?.
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:26 schreef TargaFlorio het volgende:
Zul je zien dat SEAT nog met de winst gaat lopen in race 2
Lijkt me onwaarschijnlijk.....quote:
Dat was Heidfeld bij de Medical Carquote:Op zondag 17 mei 2009 15:28 schreef franklop het volgende:
Niet de eerste keer dat iemand op de safety car rijdt, meen me te herinneren dat Massa(?) in Brazilië een deur eruit reed
Heidfeld (maar die safetycar stond stil)http://www.youtube.com/watch?v=_weZL57qgZ0quote:Op zondag 17 mei 2009 15:28 schreef franklop het volgende:
Niet de eerste keer dat iemand op de safety car rijdt, meen me te herinneren dat Massa(?) in Brazilië een deur eruit reed
quote:Op zondag 17 mei 2009 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Lijkt me onwaarschijnlijk.....
Wel al veel in beeld geweest dus de sponsors kunnen tevreden zijn![]()
![]()
was in ieder geval een sauberquote:Op zondag 17 mei 2009 15:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was Heidfeld bij de Medical Car
Weet iemand of er een live stream is? Zit nu buiten, dus niet binnen bereik van de tvquote:Op zondag 31 mei 2009 14:35 schreef UnoclaM het volgende:
RACE 2 op Valencia gaat over een klein half uurtje beginnen, race 1 was zeer de moeite waard - veel gevechten in het middenveld. coronel start straks op p 3
Normaal gesproken vind je hier altijd live streams:quote:Op zondag 31 mei 2009 15:26 schreef Slein83 het volgende:
[..]
Weet iemand of er een live stream is? Zit nu buiten, dus niet binnen bereik van de tv
quote:Als op 7 maart aanstaande in het Braziliaanse Curitiba het seizoen 2010 van het FIA WK Toerwagens (WTCC) van start gaat, dan is ook Tom Coronel weer van de partij. En net als in de afgelopen vijf jaar rijdt Coronel ook dit seizoen met een SEAT. In zijn zesde jaar met het Spaanse merk maakt de Nederlandse coureur echter wel promotie: voor het eerst krijgt de 37-jarige rijder de beschikking over een SEAT Leon TDI, de auto waarmee de afgelopen twee jaar de kampioenstitel in het WTCC is gewonnen. “Ik heb altijd geroepen dat ik graag een diesel wilde. Dat is nu dus eindelijk gelukt. Met deze auto kunnen we meestrijden om podiumplaatsen”, aldus Coronel enthousiast. De SEAT Leon TDI zal worden ingezet door het Spaanse team SUNRED Engineering, dat de afgelopen twee jaar ook al de preparatie van de auto van het SEAT Team Holland voor zijn rekening nam. Coronels teamgenoot wordt niemand minder dan regerend wereldkampioen toerwagens Gabriele Tarquini.
...
Dit jaar staan er opnieuw twaalf evenementen met elk twee races op de kalender van het WTCC. Nieuw op de kaart is het Belgische circuit van Zolder, waar op zondag 20 juni geracet wordt.
Nog wel even afwachten of men de turbodruk niet gaat verlagen.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 21:11 schreef Party_P het volgende:
Gaaf, die man is echt serieus goed. Hij heeft met de "slomere" benzine seat al een keer gewonnen, dus dit beloofd meer/veel goeds
quote:Mocht de WTCC-organisatie een vervangende locatie zoeken voor het raceweekend van Mexico, dan kan de organisatie zeker een belletje plegen naar Circuit Park Zandvoort. ,,Als alles kan onder redelijke voorwaarden, zullen wij de uitdaging zeker aangaan’’, reageert CPZ-baas Erik Weijers desgevraagd aan AUTOSPORT.NL.
Geen Lada (en dus ook niet Jaap van Lagenquote:Entrylist
No - Driver - Team - Car
1 - Gabriele Tarquini - SR-Sport - SEAT León TDI
2 - Tom Coronel - SR-Sport - SEAT León TDI
3 - Tiago Monteiro - SR-Sport - SEAT León TDI
4 - Jorgi Géne - SR-Sport - SEAT León TDI
5 - Norbert Michelisz - Zengő-Dension - SEAT León TDI
6 - Yvan Muller - Chevrolet - Chevrolet Cruze
7 - Robert Huff - Chevrolet - Chevrolet Cruze
8 - Alain Menu - - Chevrolet - Chevrolet Cruze
10 - Augusto Farfus - BMW Team RBM - BMW 320si
11 - Andy Priaulx - BMW Team RBM - BMW 320si
15 - Franz Engstler - Liqui-Moly Team Engstler - BMW 320si
16 - Andrei Romanov - Liqui-Moly Team Engstler - BMW 320si
17 - Michael Nykjaer - SUNRED Engineering - SEAT León TDI
18 - Fredy Barth - SUNRED Engineering - SEAT León TDI
19 - Harry Vaulkhard - Bamboo Engineering - Chevrolet Lacetti
20 - Darryl O'Young - Bamboo Engineering - Chevrolet Lacetti
21 - Medhi Bennani - Wiechers Sport - BMW 320si
23 - Marin Colak - Colak Racing Team Ingra - SEAT León TFSI
24 - Kristian Poulsen - Poulsen Motorsport - BMW 320si
25 - Sergio Hernandez - Proteam Motorsport - BMW 320si
26 - Stefano D'Aste - Proteam Motorsport - BMW 320si
Zow! Parkeer hem daar maar evenquote:Op zondag 18 juli 2010 21:07 schreef Atreidez het volgende:
Die Seat cup was anders wel dikke actie
http://www.nusport.nl/vid(...)sh-brands-hatch.html
dat geldt vooralsnogquote:Op zondag 20 maart 2011 18:59 schreef franklop het volgende:
vind er echt geen hol aan eigenlijk, hele korte races en gebeurd zelden wat..
dat was het alquote:Op zondag 19 juni 2011 15:21 schreef TargaFlorio het volgende:
Hopen dat die Deen zich met hand en tand blijft verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |