abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 04:26:25 #26
237059 Twerk
The Spurs
pi_66848953
Wat mij zo stoort aan allerlei restaurants is het gebrek aan degelijke frituur. Als je goed zoekt kun je wel een kindermenu vinden met wat frikandelletjes en misschien een hamburger, maar ik mis dan toch wel zaken als een mexicano, kroketten, bamischijven of shaslicks etc.

Een ander probleem zijn de karige bakjes mayo. Met veel geluk kunnen ze nog een verdwaalde fles ketchup uit een stoffig kastje inn de keuken toveren, maar degelijke hoeveelheden sate saus, joppiesaus of cocktailsaus etc. lijken niet tot de mogelijkheden te behoren.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 9 maart 2009 @ 04:38:31 #27
84524 Morwen
I got life
pi_66848964
quote:
Op maandag 9 maart 2009 04:26 schreef Twerk het volgende:
Wat mij zo stoort aan allerlei restaurants is het gebrek aan degelijke frituur. Als je goed zoekt kun je wel een kindermenu vinden met wat frikandelletjes en misschien een hamburger, maar ik mis dan toch wel zaken als een mexicano, kroketten, bamischijven of shaslicks etc.

Een ander probleem zijn de karige bakjes mayo. Met veel geluk kunnen ze nog een verdwaalde fles ketchup uit een stoffig kastje inn de keuken toveren, maar degelijke hoeveelheden sate saus, joppiesaus of cocktailsaus etc. lijken niet tot de mogelijkheden te behoren.

Maar de mayo is idd wel vaak van een dusdanig lage hoeveelheid dat men er direct een extra portie van bij kan bestellen. En dan maar hopen dat het de eigengemaakte variant is en niet een willekeurige pot uit de koeling.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 9 maart 2009 @ 04:54:12 #28
237059 Twerk
The Spurs
pi_66848996
quote:
Op maandag 9 maart 2009 04:38 schreef Morwen het volgende:

[..]

Maar de mayo is idd wel vaak van een dusdanig lage hoeveelheid dat men er direct een extra portie van bij kan bestellen. En dan maar hopen dat het de eigengemaakte variant is en niet een willekeurige pot uit de koeling.
Wat is de hele gedachtengang nou achter deze waanzin? Serieus zijn ze in staat om 1 bakje mayo neer te zetten voor 4 personen. Een schrijnende hoeveelheid waar ik op zaterdag nog niet eens genoeg aan zou hebben om 1 frikandel mee van saus te voorzien.

Ook de patat is natuurlijk veel te weinig. Ook hiervoor geldt dat het eigenlijk een hoeveelheid is voor bijv. 4 man waar ik op zaterdagavond nog niet voor de helft genoeg aan zou hebben.

Ok, nu kun je zeggen dat je ook al een voorgerecht kunt eten en dat het voornamelijk om het hoofdgerecht draait, maar de manier waarom de meeste restaurants hierin doorslaan is betreurenswaardig te noemen.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 9 maart 2009 @ 05:05:32 #29
84524 Morwen
I got life
pi_66849011
quote:
Op maandag 9 maart 2009 04:54 schreef Twerk het volgende:

[..]

Wat is de hele gedachtengang nou achter deze waanzin? Serieus zijn ze in staat om 1 bakje mayo neer te zetten voor 4 personen. Een schrijnende hoeveelheid waar ik op zaterdag nog niet eens genoeg aan zou hebben om 1 frikandel mee van saus te voorzien.

Ook de patat is natuurlijk veel te weinig. Ook hiervoor geldt dat het eigenlijk een hoeveelheid is voor bijv. 4 man waar ik op zaterdagavond nog niet voor de helft genoeg aan zou hebben.

Ok, nu kun je zeggen dat je ook al een voorgerecht kunt eten en dat het voornamelijk om het hoofdgerecht draait, maar de manier waarom de meeste restaurants hierin doorslaan is betreurenswaardig te noemen.
Kom niet aan de creaties van de chef!!!!

Foei, mayo eroverheen gooien, dat kan natuurlijk niet En dan ook nog extra bestellen

Misschien een idee voor TS: Geef voldoende saus náást de gerechten. We zijn echt competent genoeg om in te schatten of we dat lichamelijk dan wel/of niet geestelijk aankunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morwen op 09-03-2009 05:12:38 ]
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 9 maart 2009 @ 05:07:17 #30
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66849012
V: Kalfsmuis
H: Pasta met verse spinazie en zalm
N: Gefrituurd ijs
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_66849013
ja echt lekker Kali
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 9 maart 2009 @ 05:09:48 #32
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66849016
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:08 schreef Beach het volgende:
ja echt lekker Kali
Het sarcasme druipt ervan af....
Je kent het wel of????
pi_66849028
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:09 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Het sarcasme druipt ervan af....
Je kent het wel of????
ja maatje
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 9 maart 2009 @ 05:17:55 #34
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66849032
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:15 schreef Beach het volgende:

[..]

ja maatje
Gefrituurd ijs!
  maandag 9 maart 2009 @ 05:24:06 #35
237059 Twerk
The Spurs
pi_66849041
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:05 schreef Morwen het volgende:

[..]

Foei, mayo eroverheen gooien, dat kan natuurlijk niet En dan ook nog extra bestellen

Misschien een idee voor TS: Geef voldoende saus náást de gerechten. We zijn echt competent genoeg om in te schatten of we dat lichamelijk dan wel/of niet geestelijk aankunnen.
Idd. Het ego van de chef lijkt een bepalende factor te zijn in het saus-beleid wat een bepaald restaurant hanteert. Dat is natuurlijk de wereld op z;n kop. Dat hij zijn gerechten er niet mee overgiet vinden we allemaal volkomen logisch, maar biedt ons op z'n minst naast al die gerechten een respectabele hoeveelheid EN diversiteit aan sausjes.

Geef ons gerust die verantwoordelijkheid en idd we weten zelf wel wat wenselijk is en welke combi en welke hoeveelheid etc.
pi_66849419
quote:
Op maandag 9 maart 2009 03:54 schreef Fratz het volgende:

[..]

nachos als voorgerecht?
wat moet je daar precies mee doen behalve vanuit de zak in een bakje pleuren?
Wat Morwen noemt, tevens heb je nog meerdere variaties, met kip en weet ik het allemaal
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66853015
Voorgerecht: quesadilla's met pittige kip/ carpaccio van ossenhaas of tonijn/gepaneerde tongrolletjes

Hoofdgerecht: stuk dikke lende/ossenhaas/rosbief met roquefortsausje/pepersaus/portsaus/etc. Of hert, zwijn, struisvogel, kangaroe, gewoon een lekker stuk vlees paar groentjes erbij en lekkere gebakken aardappeltjes/patat !! Of zalm op teriyaki saus met noodles? Paar gepocheerde (slip)tongetjes of gewoon gebakken (slip)tong. Gamba's in tempura ook lekker !

Nagerecht: gewoon koffie met een stukje monchoutaart/appelkruimel ofzo
pi_66853079
Geen amuse trouwens? Vind ik altijd wel een pluspuntje .
pi_66853097
Hè jongens, niet zo vervelend doen. Hij probeert in ieder geval zijn huiswerk te maken en dat is al meer dan je van mij kon zeggen op de middelbare school

En zoals je wel door had: het is niet etiquette, maar enquête.

Mijn favorieten:

voorgerecht Iets met vis of kleine hapjes
hoofdgerecht gerecht dat ik niet ken is altijd favoriet
nagerecht chocoladetaart
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_66853356
quote:
Op zondag 8 maart 2009 22:03 schreef El_Chica_Del_Fuego het volgende:

[..]

Ok:

Etiquette m.b.t. de 3 gangen:

Voorgerecht: met je buitenste bestek
Hoofdgerecht: de ober hoort netjes te vragen of je er nog iets te drinken bij wilt
Nagerecht: niet zomaar weglopen zonder te betalen

maar verder: wat Isa zegt
Ja doei.
pi_66855519
Voorgerecht: groentensoep of (parma)ham met meloen
Hoofdgerecht: biefstuk, tournedos of varkenshaas ( eventueel laatste in spek omwikkelt)
Nagerecht: dame blanche

of

Voorgerecht: Nacho's
Hoofdgerecht: Fajitas met vlees ( kip/varkensvlees/stoofvlees) en groenten
Nagerecht: Dame Blanche
pi_66855741
quote:
Op zondag 8 maart 2009 19:33 schreef Silver_Shark het volgende:
Goed ik doe Koksopleiding en binnen 3maanden doe ik examens maar ik moet een soort etiquette houden, wat de mensen graag in een restaurant eten.

Voorgerecht:
Hoofdgerecht:
Nagerecht:

hopelijk helpen jullie me een beetje.
Weet je zeker dat het niet de bedoeling is dat je onderzoek doet naar het soort gerecht dat mensen graag eten?

Dus voorgerecht: Warm, koud of soep
Hoofdgerecht: Vlees, vis of vega
Nagerecht: IJs, taart/cake of iets anders

De voorkeuren van mensen zijn te divers om op de manier waarop je het nu doet een onderzoekje te houden. Maak dan iig een enquete aan ergens op internet met een aantal gerechten waar men uit kan kiezen.
Life is too short not to have fun
pi_66856088
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:30 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Weet je zeker dat het niet de bedoeling is dat je onderzoek doet naar het soort gerecht dat mensen graag eten?

Dus voorgerecht: Warm, koud of soep
Hoofdgerecht: Vlees, vis of vega
Nagerecht: IJs, taart/cake of iets anders

De voorkeuren van mensen zijn te divers om op de manier waarop je het nu doet een onderzoekje te houden. Maak dan iig een enquete aan ergens op internet met een aantal gerechten waar men uit kan kiezen.
Idd.. Of probeer een nieuwe doelgroep aan te boren.
pi_66856388
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:05 schreef Morwen het volgende:

[..]

Als ze patat serveren moeten ze daar gewoon mayo bij geven. Elitaire nonsens.
Creaties van de chef. Iemand die niet verder komt dan een stukje vlees, groente en frietjes is geen chef en maakt al helemaal geen creaties.

OT: Daar kan ik echt onmogelijk antwoord op geven. Dat is helemaal afhankelijk van wat voor restaurant en welke keuken en ook bij huis-tuin-en-keukenrestaurants heb ik geen vaste voorkeur.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_67111202
Voor: mosselen uit de oven (maar dit is niet het goede seizoen, hè? )
Hoofd: eend
Na: chocoladetaart

pi_67113590
Het getuigt ook van etiquette (of was het nou enquete? ) om je topic in de gaten te houden en af en toe te reageren op de reacties die gegeven worden. Er zijn een aantal mensen die er tijd en moeite in hebben gestoken. Ik niet en ik krijg het gevoel dat ik daar goed aan heb gedaan.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_67114576
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:15 schreef Cat22 het volgende:
Het getuigt ook van etiquette (of was het nou enquete? ) om je topic in de gaten te houden en af en toe te reageren op de reacties die gegeven worden. Er zijn een aantal mensen die er tijd en moeite in hebben gestoken. Ik niet en ik krijg het gevoel dat ik daar goed aan heb gedaan.
Sorry hoor maar ben druk enz met werk en school dus ik kijk af en toe
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  woensdag 25 maart 2009 @ 07:44:56 #48
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_67381618
quote:
Op maandag 16 maart 2009 20:43 schreef Silver_Shark het volgende:

Sorry hoor maar ben druk enz met werk en school dus ik kijk af en toe
Als je tijd had om dat te typen, had je vast ook nog wel tijd om iedereen even te bedanken voor de antwoorden?

OT: voor: een aantal kleine hapjes, graag wat vis
hoofd: opnieuw graag vis: goed gebakken zalm of verse (!!!) tonijn met groenten
na: een kaasplateautje en daarna een licht toetje, sorbet bijvoorbeeld

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 26-03-2009 01:35:32 ]
pi_67381956
Wat ik belangrijk vind in het betere restaurant:

Mooi interieur (kan zowel klassiek als strak modern zijn)
Rust (als ik op restaurant ga wil ik genieten en dat het rustig is, niet teveel lawaai of haastige mensen-personeel)
Goed onthaal (aanspreekpunt, jassen aannemen...)
Dat ze een menu kunnen voorstellen met aangepaste wijnen
Bij een verrassingsmenu de vraag gesteld wordt wat men absoluut niet lust
Dat je de pure smaken van ingrediënten kunt waarnemen en warderen
Dat er aandacht aan klant wordt besteed (brood bijvullen, glazen bijvullen, water aangeboden wordt(!),..)
Mooie presentatie/creatie op bord en dat het er niet uitziet alsof het erop gesmeten is of uit een bakje komt...

Inhoud menu
Aaangepast aan seizoenen (fris in zomer, iets zwaarder in winter (of wildseizoen...)
Amuse: niet te veel gefrituurde dingen want dat vult hard en dat geeft gevoel van weinig creativiteit
Voorgerecht-hoogdgerecht-tussengerecht: Maakt niet uit of het een stukje vlees of vis is, als het maar vers is en puur van smaak, genoeg groentjes op bord
Tussendoor een sorbetje mag
Nagerecht: In zomer liefst iets met vers fruit, winter mag ietsje zwaarder zijn (tiramisu(vers)-chocoladetaartje...)
Koffie met toebehoren (cakeje, praline....-geen speculoosje of dergelijks met een papiertje ofzo errond uit de groothandel)

Dat je daarna een voldaan gevoel hebt maar ook niet dat je buik op springen staat.

Bij dit alles is er een grote kans dat ik tevreden naar buiten stap
pi_67382243
Wat ik belangrijk vind in een brasserie-eethuisje:

Vriendelijkheid personeel
Kindvriendelijk (kinderstoeltje-kleurpotloodjes(nemen we zelf meestal mee), eventueel speeltuintje)

Vrij snel geholpen en geserveerd worden (lang wachten met kindjes is niet leuk)
Kaart met keuze uit salades,vlees, vis, pasta's en kleine keuken, kindergerechtjes
Lekker eten voor een eerlijke prijs
Dat een lasagne uit een bakje komt, een soep/sausje niet volledig vers is maar gedeeltelijk of helemaal uit een potje komt is niet zo erg, verwacht ik hier ook niet.

Dat je naar buiten gaat en het plezant vond met de kinderen, dat je lekker en genoeg gegeten hebt en dat voor een aanvaardbare prijs...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')