abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2009 @ 05:17:20 #1
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66849030

Ingredienten:
1 liter slagroomijs
75 g paneermeel
300 g gepelde hazelnoten, fijngemalen
2 theelepels kaneelpoeder
4-6 eetlepels bloem
4 eiwitten, losgeklopt
olie om te frituren
poedersuiker
8 glaasjes appelcider (slijterij)

Bereiding:
Schep 8 bollen ijs en leg ze op een groot plat bord, bekleed met bakpapier. Zet de ijsbollen 1 uur in de diepvries. Strooi de paneermeel, hazelnoten en kaneel in een diep bord. Doe de bloem en de eiwitten elk apart in 2 andere diepe borden. Rol de ijsbollen een voor een door de bloem en dan door het eiwit en het paneermengsel. Leg de ijsbollen terug op het bord en laat ze weer 1 uur goed aanvriezen. Herhaal de paneerlaag en laat het ijs weer minimaal 1 uur aanvriezen. Zorg dat de ijsbollen rondom goed gepaneerd zijn, zodat het ijs niet kan lekken tijdens het frituren. Verwarm de olie tot 175 °C. Frituur de ijsbollen per 4 in maximaal 1 minuut rondom goudbruin en krokant. Laat ze uitlekken op keukenpapier en leg ze op 8 borden. Garneer elk bord met plakjes appelchips. Bestrooi de borden met een (thee)zeefje met poedersuiker en zet er een glaasje appelcider bij. Lekker met appelchips,
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_66849078
Is dit serieus.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  maandag 9 maart 2009 @ 05:53:48 #3
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_66849086
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:46 schreef Beach het volgende:
Is dit serieus.
Het bestaat echt, de goede Thai of Turk wil het nog weleens als dessert verkopen!
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  maandag 9 maart 2009 @ 06:03:51 #4
84524 Morwen
I got life
pi_66849099
Lijkt mij echt helemaal niks, ik heb het weleens op tv klaar zien maken in bladerdeeg. Warm deeg met ijs erin
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  maandag 9 maart 2009 @ 06:15:11 #5
237059 Twerk
The Spurs
pi_66849116
Dit zijn de serieuzere desserts.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  maandag 9 maart 2009 @ 07:16:10 #6
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66849263
Heftig....heb je dit ook zelf gemaakt?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 9 maart 2009 @ 07:19:07 #7
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_66849279
quote:
Op maandag 9 maart 2009 05:53 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Het bestaat echt, de goede Thai of Turk wil het nog weleens als dessert verkopen!
De Chinees ook en het is errug lekker
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_66849290
quote:
Op maandag 9 maart 2009 06:03 schreef Morwen het volgende:
Lijkt mij echt helemaal niks, ik heb het weleens op tv klaar zien maken in bladerdeeg. Warm deeg met ijs erin
Het is juist ontzettend lekker! Lekker krokant deegje, met ijs er in. In Rotterdam kon je heel lekker gefrituurd ijs krijgen bij Tampoopo. (Helaas al een tijdje weg)
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  maandag 9 maart 2009 @ 08:24:31 #9
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_66849728
Hmm. Lijkt me wel lekker hoor.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_66851571
maar lijkt me dat het ijs dan geen ijs meer is maar gewoon melk. Ik weet niet lijkt me niet zo'n succes..
pi_66852035
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef hilliebillie het volgende:
maar lijkt me dat het ijs dan geen ijs meer is maar gewoon melk. Ik weet niet lijkt me niet zo'n succes..
Als het goed gemaakt is, dan is het nog ijs!
  maandag 9 maart 2009 @ 10:35:51 #12
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66852528
Ik heb dit op school eens moeten maken, damn dat was lekker. Telkens als ik het iemand vertel kijken ze je echt heel raar aan, zo van WTF.

Misschien binnenkort weer eens koken voor de vriendin en dit als nagerecht
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 9 maart 2009 @ 10:36:19 #13
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66852543
quote:
Op maandag 9 maart 2009 09:58 schreef hilliebillie het volgende:
Men neme bladerdeeg, één bol ijs en frituurt het maar een paar seconden...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_66853523
quote:
Op maandag 9 maart 2009 10:36 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Men neme bladerdeeg, één bol ijs en frituurt het maar een paar seconden...
In de OP staat maximaal 1 minuut.
pi_66854577
Zomaar googlen naar een recept, dat copy pasten en hier neergooien zonder zelf ook maar iets toe te voegen vind ik een beetje jammer. Helemaal als je ook nog eens geen bron vermeld..
Life is too short not to have fun
pi_66854656
Het ziet er niet aantrekkelijk uit, zoals dat ijs eruit loopt. .

Verder eens met vaagsel.
pi_66854734
Kom dan maar op met de variaties en hints..
pi_66854794
Lijkt me erg lekker, dit ga ik eens maken! (TVP)
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  maandag 9 maart 2009 @ 12:04:29 #19
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66855033
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:12 schreef Kabolter het volgende:

[..]

In de OP staat maximaal 1 minuut.
Dan krijg je ook zo'n uitgelopen bol als in die foto. Bladerdeeg is zo gefrituurd en je ijs is dan nog bevoren.
Planning:
-
pi_66855425
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:54 schreef Kabolter het volgende:
Ik vind het net een uit de hand gelopen bitterbal.
pi_66855833
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:54 schreef Kabolter het volgende:
Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen hier straks lukraak allemaal gegooglede recepten gaan neerkwakken, en dat van ons dan wordt verwacht dat we daar maar variaties op geven?

Ik ben helemaal niet zo moeilijk wat dat betreft hoor maar als iemand letterlijk iets copy/paste van een andere site, zonder enig vorm van commentaar of bronvermelding dan is het gewoon pure spam.

Maar omdat er toch een discussie aan het ontstaan is, ik heb wel eens wat gelezen over gefrituurd ijs waar het zelfs 3 maal werd gepaneerd en waar ook bv. kokos als paneer werd gebruikt. Heb er zelf geen ervaring mee ivm een algemene desinteresse in toetjes en het niet hebben van een frituur.
Life is too short not to have fun
pi_66856057
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:33 schreef vaagsel het volgende:

[..]

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat mensen hier straks lukraak allemaal gegooglede recepten gaan neerkwakken, en dat van ons dan wordt verwacht dat we daar maar variaties op geven?

Ik ben helemaal niet zo moeilijk wat dat betreft hoor maar als iemand letterlijk iets copy/paste van een andere site, zonder enig vorm van commentaar of bronvermelding dan is het gewoon pure spam.

Maar omdat er toch een discussie aan het ontstaan is, ik heb wel eens wat gelezen over gefrituurd ijs waar het zelfs 3 maal werd gepaneerd en waar ook bv. kokos als paneer werd gebruikt. Heb er zelf geen ervaring mee ivm een algemene desinteresse in toetjes en het niet hebben van een frituur.
Doe eens lief, probeer ik voor een andere insteek te gaan is het weer niet goed..
  maandag 9 maart 2009 @ 12:44:29 #23
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_66856098
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:42 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Doe eens lief, probeer ik voor een andere insteek te gaan is het weer niet goed..
de (mijns inziens terechte) kritiek is gericht op de TS, niet op jou
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_66856140
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:04 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dan krijg je ook zo'n uitgelopen bol als in die foto. Bladerdeeg is zo gefrituurd en je ijs is dan nog bevoren.
Ik heb het zelf met loempia-deeg gedaan. Dat is er echt ideaal voor. Het is met een paar seconden krokant, en je ijs blijft keurig bevroren.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_66856442
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:44 schreef Flurry het volgende:

[..]

de (mijns inziens terechte) kritiek is gericht op de TS, niet op jou
Oké. Ik lees een beetje selectief. Zag het woord variatie terugkomen.

Kokos>
Dit recept zie ik veel terugkomen. Dus hij zal wel aardig kloppen, denk ik:
quote:
Voorbereiden
Voorbereidingstijd: 20 minuten + een paar dagen invriezen
Frituurtijd: 20 seconden
Aantal: voor 6 personen

Ingrediënten
2 l vanille-ijs
100 g bloem
2 dl water
1 1/2 kop fijn paneermeel
2 el geraspte kokos
1.25 l olie, om in te frituren.

Het maken
6 grote bollen ijs scheppen.
Terug zetten in de vriezer
Een dik beslag maken van ei, bloem en water
IJsbollen door het beslag halen.
Daarna royaal door paneer meel en kokos rollen.
Weer in de vriezer zetten.
Een paar dagen laten staan.
De olie tot matig heet verhitten.
Er één ijsbolletje tegelijk in laten glijden.
Een paar seconden frituren tot de korst goudbruin is.
Uit de pan nemen

Tip
Het ijs moet absoluut stijf bevroren zijn en de olie moet zo heet zijn dat de kokoskorst in een paar seconden dicht en gaar is.
Voor de rest snap ik niet hoe bepaalde sites op 1 minuut komen qua frituren. Dat lijkt mij dus 10x niks.

Hoe zit het met je tanden? Doet het geen pijn?

Er één ijsbolletje tegelijk in laten glijden:.
1 bolletje per keer is toch niet fijn. Had begrepen dat je het direct op moest dienen..
Is het niet makkelijker om de frituur op 190 graden te gooien zonder netje, alle bolletjes in het netje doen, genoeg ruimte tussen de bolletjes houden en tegelijk even onder te dompelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')