Juist. Ik had hem begrepen hoor.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
precies, het gaat natuurlijk niet om vandaag. Maar om de lange termijn waar iedereen zo vol van is, nou 5 jaar geleden hadden we het hier OOK over de lange termijn, en we zijn al 5 jaar geen kampioen meer geworden. Dat is behoorlijk dramatisch voor Ajax, de grootste club van Nederland.
En nee, we spelen niet gegarandeerd jupiler over 6 jaar, als je dat letterlijk ziet moet je ook eens minder blowen. Maar voor een club als Ajax, met dit bdget etc is 5 jaar geen kampioen net zo erg bijna..
het gaat structureel fout en het gaat ook met MvB niet beter, sterker nog, het gaat slechter en slechter...
Aan de andere kant. Je moet dan ook aan de lange termijn beginnen, en niet op de korte termijn bij enkele tegenslagen een trainer wegsturen. Zo blijf je met de korte termijn bezig. AZ had vorige jaar ook gemakkelijk Van Gaal eruit kunnen gooien, hadden ze alle reden toe. Hebben ze uiteindelijk niet gedaan, en zie waar ze nu staan.quote:
6 weken aan de kant tochquote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Jodelaar het volgende:
Goede TT, Slecht spel! Vertonghen zijn blessure is toch al wel duidelijk?
En dan zul je zien dat de spelers zichzelf wel kunnen motiveren om te bikkelenquote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Nashje het volgende:
Aissati.
Donderdag knallen! Dat is voor het echie.
En dat terwijl we al uit de beker liggen. Stelletje klootzakken.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Jodelaar het volgende:
Beter de beker dan het kampioenschap denken ze, daarom dat ze zo slap speelde!
Net nog Rommedahl gezien?quote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Jodelaar het volgende:
Beter de beker dan het kampioenschap denken ze, daarom dat ze zo slap speelde!
Cup*quote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef Nashje het volgende:
[..]
En dat terwijl we al uit de beker liggen. Stelletje klootzakken.
Wanneer mag jij btw weer een nieuwe ui?quote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Je moet dan ook aan de lange termijn beginnen, en niet op de korte termijn bij enkele tegenslagen een trainer wegsturen. Zo blijf je met de korte termijn bezig. AZ had vorige jaar ook gemakkelijk Van Gaal eruit kunnen gooien, hadden ze alle reden toe. Hebben ze uiteindelijk niet gedaan, en zie waar ze nu staan.
Ik zie totaal geen oplossing in een nieuwe trainer, met dezelfde spelersgroep.
Nou dat hoop ik dan maar. Als we dan winnen boeit het me niet.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef toma het volgende:
[..]
En dan zul je zien dat de spelers zichzelf wel kunnen motiveren om te bikkelen
21 meiquote:Op zondag 8 maart 2009 15:04 schreef Rossoneri het volgende:
[..]
Wanneer mag jij btw weer een nieuwe ui?
Als ik trainer zou zijn dan zouden Leo en Sno van mij een marathon moeten lopen voor hun wanprestatie.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:05 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik dan maar. Als we dan winnen boeit het me niet.
ja, dat ben ik me je eens, alleen was er voor de komst van MvB al behoorlijke twijfel over zijn kunnen. En dat blijkt dus helaas waar te zijn.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Aan de andere kant. Je moet dan ook aan de lange termijn beginnen, en niet op de korte termijn bij enkele tegenslagen een trainer wegsturen. Zo blijf je met de korte termijn bezig. AZ had vorige jaar ook gemakkelijk Van Gaal eruit kunnen gooien, hadden ze alle reden toe. Hebben ze uiteindelijk niet gedaan, en zie waar ze nu staan.
Wij verdienen geen CL dus dan kan ik me er ook niet druk om maken.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:06 schreef w00h00 het volgende:
Schandalig. Wat een wanvertoning, totaal geen inzet vandaag. En inspiratie is al helemaal ver te zoeken.
godverdomme, ik wil CL volgend jaar.
Dan ben ik blij dat jij de trainer niet bent.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:06 schreef toma het volgende:
[..]
Als ik trainer zou zijn dan zouden Leo en Sno van mij een marathon moeten lopen voor hun wanprestatie.
Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:07 schreef toma het volgende:
[..]
Wij verdienen geen CL dus dan kan ik me er ook niet druk om maken.
Damn 21 mei. Ach kun je dan meteen een nieuwe maken met: Ajax kampioen 2009/2010quote:Op zondag 8 maart 2009 15:05 schreef Urquhart het volgende:
[..]
21 meiEen halfjaar na de tragische avond aan De Dijk
Ach we kunnen het best wel, maar ik snap niet waarom de spelers zo ongemotiveerd op het veld staan.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:07 schreef toma het volgende:
[..]
Wij verdienen geen CL dus dan kan ik me er ook niet druk om maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
daarom ook 1-1 vandaagquote:Op zondag 8 maart 2009 14:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ajax-2 moet minstens gelijkwaardig zijn aan ADO-1 natuurlijk.
Ja dat is denk ik maar beter ookquote:Op zondag 8 maart 2009 15:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan ben ik blij dat jij de trainer niet bent.
Net of het aan die 2 ligt dat we vandaag niet hebben gewonnen. Iedereen, muv een paar dan, was gewoon kut. Blijft een teamsport.
Enerzijds ben ik het hier wel mee eens hoor maar anderzijds moet je toch constateren dat van Gaal natuurlijk een gevestigde, ervaren en succesvolle coach is en dat Marco een beginner is die veel geluk heeft maar niet erg veel groei lijkt door te maken.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:03 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie het liever ook zo hoor. Ipv die miljoenen voor sulejmani geef dat geld aan Rijkaard of een andere goede coach die zich heeft bewezen goed te zijn. IPV een trainer met nul! club ervaring die bij de grootste club van nederland komt.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat ben ik me je eens, alleen was er voor de komst van MvB al behoorlijke twijfel over zijn kunnen. En dat blijkt dus helaas waar te zijn.
Ajax heeft weer de fout gemaakt om een beginner aan te stellen. Ik zou nog EEN keer de trainer eruit knikkeren en dan eens flink in de buidel tasten, niet voor 1 speler. Maar geef Hiddink maar 20 miljoen dan...
Die zal het misschien niet doen hoor, maar hell er moet toch een goeie trainer met uitstraling en ervaring te vinden zijn?
Co Adriaanse en Louis van Gaal natuurlijk. Frank Rijkaard misschien. Ik zie het persoonlijk absoluut niet zitten in van Basten als trainer. Wat mij vooral verontrust is het feit dat hij weinig lijkt te leren en te groeien in zijn rol als trainer. HIj blijft maar blunderen met opstellingen, maakt foutieve wissels, stelde een onevenwichtige selectie samen. Pas in de winterstop werd een broodnodige nieuwe verdediger aangeschaft, we zitten nog steeds zonder reserve-centrumspits. Nee, met Marco zal het nooit wat worden.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat ben ik me je eens, alleen was er voor de komst van MvB al behoorlijke twijfel over zijn kunnen. En dat blijkt dus helaas waar te zijn.
Ajax heeft weer de fout gemaakt om een beginner aan te stellen. Ik zou nog EEN keer de trainer eruit knikkeren en dan eens flink in de buidel tasten, niet voor 1 speler. Maar geef Hiddink maar 20 miljoen dan...
Die zal het misschien niet doen hoor, maar hell er moet toch een goeie trainer met uitstraling en ervaring te vinden zijn?
Klopt, hadden ze Olsen of Adriaanse destijds gewoon de tijd gegeven, hadden we er nu veel en veel beter voor gestaan.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Enerzijds ben ik het hier wel mee eens hoor maar anderzijds moet je toch constateren dat van Gaal natuurlijk een gevestigde, ervaren en succesvolle coach is en dat Marco een beginner is die veel geluk heeft maar niet erg veel groei lijkt door te maken.
Ajax![]()
Resultaat van vandaag
voor hetzelfde geld presteert Rijkaard net zoals bij Sparta, of Barca zonder HTC. vind het geen zekerheidje.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:12 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
Ik zie het liever ook zo hoor. Ipv die miljoenen voor sulejmani geef dat geld aan Rijkaard of een andere goede coach die zich heeft bewezen goed te zijn. IPV een trainer met nul! club ervaring die bij de grootste club van nederland komt.
Wat de reserve-centrumspits betreft denk ik dat Bodul een kans moet krijgen. Verder ben ik het met je eens.quote:Op zondag 8 maart 2009 @ 15:13 schreef Morendo het volgende:
[..]
Co Adriaanse en Louis van Gaal natuurlijk. Frank Rijkaard misschien. Ik zie het persoonlijk absoluut niet zitten in van Basten als trainer. Wat mij vooral verontrust is het feit dat hij weinig lijkt te leren en te groeien in zijn rol als trainer. HIj blijft maar blunderen met opstellingen, maakt foutieve wissels, stelde een onevenwichtige selectie samen. Pas in de winterstop werd een broodnodige nieuwe verdediger aangeschaft, we zitten nog steeds zonder reserve-centrumspits. Nee, met Marco zal het nooit wat worden.
dat je het woord kampioen nog durft te gebruiken zeg..quote:Op zondag 8 maart 2009 15:11 schreef Jodelaar het volgende:
AZ Staat ook te prutsen, maarja, kampioen wordt je toch niet meer.
Inderdaad, want zo impulsief zijn de meeste supporters dan wel weer.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:15 schreef Houniet het volgende:
Weet je wat het is, als we donderdag met 1-2 winnen dat is er weer niets aan de hand.
Knappe overwinningen bij HSV en Fiorentina en hier gelijkspelen, dat is gewoon een kutmentaliteit.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:15 schreef sjimz het volgende:
Gewoon een mentaliteitsprobleem als je tegen de "kleintjes" niet weet te winnen.
Urby is normaal gesproken echt wel een jonge die dit seizoen veel inzet toont en daarnaast ook nog goed voetbalt. Denk dat je net de verkeerde eruit pakt.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:15 schreef Cyberia18 het volgende:
De nonchalante houding van Urby hangt me ook de strot uit. Ja hij speelde voortreffelijk tegen PSV en Feyenoord, maar het gros van de wedstrijden is het ongeïnspireerde bagger.
Eerste de beste club die zich in de zomer meldt die jongen gelijk van de hand doen en daarvoor een veel betere voetballer voor halen (lees: rendement): Pranjic.
Het is wel typisch. De Feyenoord-supporters hebben zondag nog een leuke dag als Ajax zwak presteert. En wat ons Ajacieden op de been houdt is het feit dat het met Feyenoord nog kutter gaat.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:15 schreef Chadi het volgende:
Ajax heeft het aan zichzelf te wijten. Sulejmani ook staat een bal te vangen die noooit uit is geweest. Waar ben je dan met je hoofd????
Wat een bullshit. Als we donderdag winnen gaan jullie twee zeker lekker negatief zitten doen? Echt vreemd he, dat als je wint van OLM mensen blij zijn? Dat heeft helemaal niets te maken met wat de gemiddelde supporter van dit team vindt.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:17 schreef Emimich het volgende:
[..]
Inderdaad, want zo impulsief zijn de meeste supporters dan wel weer.
Je slaat de spijker ook wel op z'n kop. Het ajax van nu met de huidige spelers is lang niet meer zo goed als 2 / 3 jaar geleden. Er zit geen voorruitgang in. Alleen maar achteruitgangquote:Op zondag 8 maart 2009 15:16 schreef Dvm86 het volgende:
Wat een kutteam ook eigenlijk. Alleen aardig voor de dag kunnen komen tegen de betere teams en dan heeft de geluksfactor ons nog aardig geholpen.
We kunnen alles ven Leo vinden maar hij heeft er toch echt voor gezorgd dat ajax nu nog in de UEFA cup zit.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:21 schreef Dvm86 het volgende:
Maar die Leonardo blijft toch het toppunt. Altijd janken en nooit presteren (op twee gelukmomentjes na).
zou verdiend zijn maar gebeurt toch nietquote:Op zondag 8 maart 2009 15:21 schreef Morendo het volgende:
Hopen dat de KNVB FC Twente bestraft met puntenaftrek voor het akkefietje met de grasmat. Dan is de tweede plaats nog wel haalbaar.
En wielaert vergeet je maar even voor het gemak.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:18 schreef bloodysunday het volgende:
Er moeten meer ervaren en sturende spelers zijn bij Ajax. Op het moment heb je alleen oleguer en gabri die echt een beetje ervaren zijn.
Nou en? Op dat rendement kun je toch niet bouwen? Helemaal niet als je nog eens naar het karakter van Leonardo kijkt.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:23 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
We kunnen alles ven Leo vinden maar hij heeft er toch echt voor gezorgd dat ajax nu nog in de UEFA cup zit.
Mwah ik weet het niet bij hem. Hij stuurt wel goed, maar heeft enkel ervaring in de eredivisie(wat overig wel het belangrijkste is) en niet echt in Europa. Maar dan zijn er nog maar 3. Dat is ook niet echt al teveel. En dan staan Oleguer en Wielaert nog alle 2 in de verdediging ook. Er moet ook een ervaren aanvaller bij komen ofzo.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
En wielaert vergeet je maar even voor het gemak.
5 jaar geen kampioen. Dat maakt geen enkele UEFA Cup goed.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:15 schreef Houniet het volgende:
Weet je wat het is, als we donderdag met 1-2 winnen dat is er weer niets aan de hand.
Tja.. hij is vorige keer al kwaad geweest in de media op z'n spelers. Dat doet ie niet nog een keer. Hij zal intern wel erg ontevreden zijn over sommige spelers maar dat zal ie naar buiten niet tonen.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:27 schreef RayMania het volgende:
Godsamme. Van Basten komt weer met excuses als geblesseerde spelers en de grasmat.
5 jaar geen kampioen niet nee. Maas als Ajax de UEFA cup wint dit jaar maakt mij het kampioenschap niet echt uit.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:29 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
5 jaar geen kampioen. Dat maakt geen enkele UEFA Cup goed.
Nee, het gaat meer om het opportunisme waarmee bijvoorbeeld van Basten na iedere nederlaag een gebrek aan vastigheden wordt verweten terwijl er iedere week 3 basisspelers afhaken.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:20 schreef Dvm86 het volgende:
Wat een bullshit. Als we donderdag winnen gaan jullie twee zeker lekker negatief zitten doen? Echt vreemd he, dat als je wint van OLM mensen blij zijn? Dat heeft helemaal niets te maken met wat de gemiddelde supporter van dit team vindt.
Ik win liever de UEFA cup dan dat ik kampioen wordquote:Op zondag 8 maart 2009 15:29 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
5 jaar geen kampioen. Dat maakt geen enkele UEFA Cup goed.
Ajax mist gewoon een ding en dat is een balvaste spits die kan kaatsen met Mickey en Luis. Nu hangt de aanval als los zand bij elkaar en zijn we veel te veel afhankelijk van moment voetballers. Ze hadden Huntelaar gewoon niet moeten verkopen.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:29 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Mwah ik weet het niet bij hem. Hij stuurt wel goed, maar heeft enkel ervaring in de eredivisie(wat overig wel het belangrijkste is) en niet echt in Europa. Maar dan zijn er nog maar 3. Dat is ook niet echt al teveel. En dan staan Oleguer en Wielaert nog alle 2 in de verdediging ook. Er moet ook een ervaren aanvaller bij komen ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huntelaar was vroeg of laat toch wel gegaan. Alhoewel een speler laten gaan in de winterstop niet goed is.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ajax mist gewoon een ding en dat is een balvaste spits die kan kaatsen met Mickey en Luis. Nu hangt de aanval als los zand bij elkaar en zijn we veel te veel afhankelijk van moment voetballers. Ze hadden Huntelaar gewoon niet moeten verkopen.
Huntelaar is geen balvaste, kaatsende spits. Ik had zelf wel Arnautovic bij Ajax willen zien.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ajax mist gewoon een ding en dat is een balvaste spits die kan kaatsen met Mickey en Luis. Nu hangt de aanval als los zand bij elkaar en zijn we veel te veel afhankelijk van moment voetballers. Ze hadden Huntelaar gewoon niet moeten verkopen.
Medische staf, dat is ook zo'n ding waar ze eens heel grondig onderzoek naar moeten doen.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:30 schreef Emimich het volgende:
[..]
Nee, het gaat meer om het opportunisme waarmee bijvoorbeeld van Basten na iedere nederlaag een gebrek aan vastigheden wordt verweten terwijl er iedere week 3 basisspelers afhaken.
achteraf gezien was het handig geweest voor ajax om een pure spits te halen in de winterstop. Na huntelaar z'n vertrek is het alleen maar slechter geworden.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:33 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Huntelaar was vroeg of laat toch wel gegaan. Alhoewel een speler laten gaan in de winterstop niet goed is.
Inderdaad, een excursie naar Milanello bijvoorbeeld lijkt mij geen overbodige luxe. Marco kent daar vast nog wel wat mensen dus dat hoeft geen probleem te zijn. De medische staf doet iets fout, maar wat zou ik ook niet weten.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:35 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Medische staf, dat is ook zo'n ding waar ze eens heel grondig onderzoek naar moeten doen.
Zonder Huntelaar zijn er ook goede resultaten geboekt. Pas na de winterstop is het kut gegaan. Wielaert kreeg de kans boven Oleguer. Met Oleguer staat ajax toch sterker in de verdediging. De wedstrijden waarbij Oleguer niet gespeeld heeft zijn allemaal verloren volgens mij.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:36 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
achteraf gezien was het handig geweest voor ajax om een pure spits te halen in de winterstop. Na huntelaar z'n vertrek is het alleen maar slechter geworden.
Als Dario gewoon fit was geweest was er niets aan de hand. Maar als hij geblesseerd is blijft er weinig over. We hebben een goede balvaste spits nodig voor op de bank.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:36 schreef massachusetts_avenue het volgende:
[..]
achteraf gezien was het handig geweest voor ajax om een pure spits te halen in de winterstop. Na huntelaar z'n vertrek is het alleen maar slechter geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |