abonnement Unibet Coolblue
pi_67578508
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:53 schreef Murmeli het volgende:

Iemand tips wat ik hiermee moet? Ik ga het iig ook even bij de psych neerleggen woensdag, hoop dat die er wat op weet. het is zo irritant. ik wou dat ik gewoon eens overal relaxed op kon reageren (ben wel relaxter door de AD maar het kan volgens mij nog beter)
Nee, sorry. Ik ben al eens zo kwaad geworden dat ik midden in Amsterdam heb staan schreeuwen van woede. . Ik ben geen goed voorbeeld wat dat betreft en herken me wel in beetje in je. .

Maar wat bij mij helpt is dingen waar ik mijn agressie in kwijt kan, een uurtje spinning doen in de sportschool, vechtsport (en dan het liefst een intensieve met sparring enzo), those kinda things.
  dinsdag 31 maart 2009 @ 17:44:15 #252
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_67585172
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:19 schreef DeepChord het volgende:
Let je erg goed op jezelf? Af en toe krijg ik een beetje het gevoel dat je het zwaar hebt, misschien tegen het randje enzo.
Ja, ik heb het zwaar. Gelukkig houden zowel mijn vriend, de huisarts als ikzelf voortdurend een vinger aan de pols, dus not to worry .
KuikenGuppy
  Moderator dinsdag 31 maart 2009 @ 18:24:58 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67586189
Hier gaat ook alles goed nog helemaal positief na mijn tripje naar berlijn

vandaag een goed gesprek gehad bij de psych. Ik voel me goed en de zon schijnt, wat wil je nog meer
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 31 maart 2009 @ 19:23:26 #254
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67587814
Ik merk dat ik af en toe wel érg speedy ga. Ik heb bij een feestje (terwijl ik niet veel op had, hoogstens aangeschoten) ronduit lopen vertellen over een ander feest, een een paar dingen die een vriend heeft gedaan waar die vriend niet zo blij mee was. De ruzie is wel enigszins afgerond maar hij is nog wel een beetje boos.

Ik merk dat ik af en toe wel érg snel ga (speedy, noemt mijn psych dat). Ook bij mijn laatste gesprek met psycholoog en psychiater was ik nogal druk en vertelde ik een beetje verward al mijn nieuwe ervaringen en ik had het idee dat ik hem irriteerde.

Misschien is dit een reden om terug te gaan naar een halve dosering?
:')
pi_67593003
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 19:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik merk dat ik af en toe wel érg speedy ga. Ik heb bij een feestje (terwijl ik niet veel op had, hoogstens aangeschoten) ronduit lopen vertellen over een ander feest, een een paar dingen die een vriend heeft gedaan waar die vriend niet zo blij mee was. De ruzie is wel enigszins afgerond maar hij is nog wel een beetje boos.

Ik merk dat ik af en toe wel érg snel ga (speedy, noemt mijn psych dat). Ook bij mijn laatste gesprek met psycholoog en psychiater was ik nogal druk en vertelde ik een beetje verward al mijn nieuwe ervaringen en ik had het idee dat ik hem irriteerde.

Misschien is dit een reden om terug te gaan naar een halve dosering?
je bent nog aan het opbouwen, toch?
ik had in de opbouwperiode ook heel erg momenten dat ik bijna manisch was voor mijn gevoel maar dat is allemaal weer over gegaan. zou niet zomaar teruggaan naar je vorige dosis, dan blijf je aanmodderen.
of anders even overleggen met je psych?
  dinsdag 31 maart 2009 @ 22:54:28 #256
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67596260
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 21:41 schreef myrkur het volgende:

[..]

je bent nog aan het opbouwen, toch?
ik had in de opbouwperiode ook heel erg momenten dat ik bijna manisch was voor mijn gevoel maar dat is allemaal weer over gegaan. zou niet zomaar teruggaan naar je vorige dosis, dan blijf je aanmodderen.
of anders even overleggen met je psych?
Ik ben net 2/3 weken bezig, maar nooit van bijna manische ervaringen tijdens de opbouw gehoord eigelijk. Ik zal mijn psych morgen wel even bellen dan.
:')
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 02:54:57 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67600756
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ben net 2/3 weken bezig, maar nooit van bijna manische ervaringen tijdens de opbouw gehoord eigelijk. Ik zal mijn psych morgen wel even bellen dan.
Welke medicatie gebruik je? Ritalin heeft dit bijvoorbeeld wel als bijeffect. Maar het kan inderdaad ook dat het opbouwen te snel gaat en je er daarom zo heftig op reageert. Had met Ritalin bijv dat ik ook terug ben gegaan in de dosering om deze later weer op te hogen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_67611972
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 22:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik ben net 2/3 weken bezig, maar nooit van bijna manische ervaringen tijdens de opbouw gehoord eigelijk. Ik zal mijn psych morgen wel even bellen dan.
Misschien heb jij überhaupt geen AD nodig als je er manische ervaringen van krijgt. Of een (zeer) lage dosering.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67612351
Dag mensen,

Als ik het goed begrijp kom ik hier mede AD slikkers en stoppers tegen... Ik wil jullie iets vragen.

Ik heb 3 weken afgebouwd en ben sinds 11 dagen gestopt met de antidepressiva. En vooral sinds het stoppen ben ik een vreselijk naar, chagerijnig, vervelend, irritant kutwijf geworden. Ik begin een hekel aan mezelf te krijgen. Vooral tegen mijn verkering ga ik tekeer. Ik zie het mezelf doen maar het lukt me gewoon niet om te stoppen. Heel irritant.

In het weekend ging het nog wel. Als ik de halve dag kan winkelen en de andere helft in bad mag liggen ben ik best goed te hebben. Maar de werkweek is weer begonnen en ik kom in volle drakerigheid weer terug.

Als ik google op afkickverschijnselen herken ik de hoofdpijn, sufheid, wazig zien. Vreselijke dromen. Dat is herkenbaar. Maar verder zie ik staan "geagiteerd" maar dat dekt echt de lading niet. Ik ben geagiteerd tot de 54e macht!

Waar ik nou steeds bang voor ben is dat dit is wie ik ben zonder die pillen. Dat ik me er dus nu op moet voorbereiden altijd medicatie te slikken of binnenkort weer single maar ook vriendenloos door het leven te gaan want op deze manier wil niemand bij mij zijn. En geef ik ze geen ongelijk!

Is hier herkenning? Wat gebeurd er toch met me?
  woensdag 1 april 2009 @ 15:53:17 #260
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67615256
quote:
Op woensdag 1 april 2009 02:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

Welke medicatie gebruik je? Ritalin heeft dit bijvoorbeeld wel als bijeffect. Maar het kan inderdaad ook dat het opbouwen te snel gaat en je er daarom zo heftig op reageert. Had met Ritalin bijv dat ik ook terug ben gegaan in de dosering om deze later weer op te hogen
Ik heb Citalopram
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Misschien heb jij überhaupt geen AD nodig als je er manische ervaringen van krijgt. Of een (zeer) lage dosering.
Ik heb het ook niet heel vaak, maar toch wel zo nu en dan. Zou mooi zijn, al voelde ik me wel écht hondsberoerd en zag mijn psych ook geen andere uitkomst, ik ben zelf ook niet echt zo'n fan van pillen.
:')
pi_67618559
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb Citalopram
[..]

Ik heb het ook niet heel vaak, maar toch wel zo nu en dan. Zou mooi zijn, al voelde ik me wel écht hondsberoerd en zag mijn psych ook geen andere uitkomst, ik ben zelf ook niet echt zo'n fan van pillen.
ik had het dus ook bij citalopram. tegen mij is ook gezegd dat je van deze ad een duwtje kan krijgen richting een manische episode, als je daar gevoelig voor bent. wil niet zeggen dat het ook echt gebeurt, maar je kan er toch iets van merken. maar het gaat dus weer over, als het goed is. heb daar nu totaal geen last meer van.
  woensdag 1 april 2009 @ 17:32:40 #262
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67618861
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:37 schreef ranjas het volgende:
Dag mensen,

-snip-

Is hier herkenning? Wat gebeurd er toch met me?
Dat kan idd behoren tot de bijverschijnselen van het stoppen met medicatie, heb je dit al gemeld bij je behandelaar? En hoe staat je vriend hier tegenover? En hoe was je voordat je aan de ADs ging?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 april 2009 @ 17:38:12 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_67619036
quote:
Op woensdag 1 april 2009 15:53 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik heb Citalopram
[..]

Ik heb het ook niet heel vaak, maar toch wel zo nu en dan. Zou mooi zijn, al voelde ik me wel écht hondsberoerd en zag mijn psych ook geen andere uitkomst, ik ben zelf ook niet echt zo'n fan van pillen.
manische bijwerkingen worden wel gerapporteerd bij ADs maar het eerste waar een arts dan aan zou moeten denken is of je daadwerkelijk wel een depressie hebt of dat je mischien toch een bipolaire stoornis hebt want in dat geval kunnen ADs dit soort manische episodes flink versterken. Dus blijf in contact met je behandelaar en praat erover.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_67619618
quote:
Op woensdag 1 april 2009 14:37 schreef ranjas het volgende:
Dag mensen,

Als ik het goed begrijp kom ik hier mede AD slikkers en stoppers tegen... Ik wil jullie iets vragen.

Ik heb 3 weken afgebouwd en ben sinds 11 dagen gestopt met de antidepressiva. En vooral sinds het stoppen ben ik een vreselijk naar, chagerijnig, vervelend, irritant kutwijf geworden. Ik begin een hekel aan mezelf te krijgen. Vooral tegen mijn verkering ga ik tekeer. Ik zie het mezelf doen maar het lukt me gewoon niet om te stoppen. Heel irritant.

In het weekend ging het nog wel. Als ik de halve dag kan winkelen en de andere helft in bad mag liggen ben ik best goed te hebben. Maar de werkweek is weer begonnen en ik kom in volle drakerigheid weer terug.

Als ik google op afkickverschijnselen herken ik de hoofdpijn, sufheid, wazig zien. Vreselijke dromen. Dat is herkenbaar. Maar verder zie ik staan "geagiteerd" maar dat dekt echt de lading niet. Ik ben geagiteerd tot de 54e macht!

Waar ik nou steeds bang voor ben is dat dit is wie ik ben zonder die pillen. Dat ik me er dus nu op moet voorbereiden altijd medicatie te slikken of binnenkort weer single maar ook vriendenloos door het leven te gaan want op deze manier wil niemand bij mij zijn. En geef ik ze geen ongelijk!

Is hier herkenning? Wat gebeurd er toch met me?
Hoi ranjas,

Hmm klinkt nogal vervelend ja. Als ik jou was zou ik je bevindingen nog wel delen met je huisart of psych! Ik weet niet hoelang je AD hebt gebruikt? Ik lees/hoor wel vaker dat het wel zwaar is om met AD te stoppen als je het een lange tijd hebt gebruikt. Als je vriend kennis heeft van dat je gestopt bent lijkt me wel dat hij begrip voor je op kan brengen, ondanks dat hij het misschien wel zwaar heeft af en toe Probeer in ieder geval niet te boos op jezelf te worden.

Good luck
pi_67624984
Ha ik had er nog niet over gedacht dit met de huisarts te bespreken. Schaamte ook denk ik...
Mijn vriendin, (jaja, depressief én lesbisch... triest he ;-)) heeft volgens mij te weinig begrip maar dat kan heel goed ook aan mij liggen want er is nu eenmaal niet zo heel veel goed op het moment...

Misschien bel ik de huisarts even. Maar wat kan die goede man nou met zo'n bericht? Krijg ik dan tijdelijke happy pills?

Zijn er ook afkickers die dit herkennen en vooral, weten hoe lang het nog duurt? Voor mijn gevoel ben ik al een maand chagerijnig. Maar toen ik vandaag ging tellen zat ik nog maar op dag 11. Ik wil eigenlijk gewoon graag horen dat het maar 14 dagen duurt geloof ik...

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
pi_67625551
quote:
Op woensdag 1 april 2009 20:39 schreef ranjas het volgende:
Ha ik had er nog niet over gedacht dit met de huisarts te bespreken. Schaamte ook denk ik...
Mijn vriendin, (jaja, depressief én lesbisch... triest he ;-)) heeft volgens mij te weinig begrip maar dat kan heel goed ook aan mij liggen want er is nu eenmaal niet zo heel veel goed op het moment...

Misschien bel ik de huisarts even. Maar wat kan die goede man nou met zo'n bericht? Krijg ik dan tijdelijke happy pills?

Zijn er ook afkickers die dit herkennen en vooral, weten hoe lang het nog duurt? Voor mijn gevoel ben ik al een maand chagerijnig. Maar toen ik vandaag ging tellen zat ik nog maar op dag 11. Ik wil eigenlijk gewoon graag horen dat het maar 14 dagen duurt geloof ik...

Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Niet schamen, dat is tijdverspilling Je huisarts die kan je vast wel antwoorden geven op vragen die je hebt (zoals hoelang het nog duurt), hij of zij heeft er tenslotte verstand van. Dat je hier je vragen stelt geeft al aan dat je al weet dat je niet de enige bent met ontwenningsverschijnselen van AD. De huisarts gaat dagelijks met mensen om die die met AD beginnen, het gebruiken of er mee stoppen Tenslotte wat kan dat bezoekje nou kwaad...hooguit ene half uur verspilde tijd
  woensdag 1 april 2009 @ 21:22:46 #267
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67626654
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:22 schreef myrkur het volgende:

[..]

ik had het dus ook bij citalopram. tegen mij is ook gezegd dat je van deze ad een duwtje kan krijgen richting een manische episode, als je daar gevoelig voor bent. wil niet zeggen dat het ook echt gebeurt, maar je kan er toch iets van merken. maar het gaat dus weer over, als het goed is. heb daar nu totaal geen last meer van.
ik slik ook citalopram en in het begin toen het net ging werken (dat was ook na een week of 3) was ik (achteraf gezien) ook wel een beetje manisch. maar het is nu weer weggetrokken en kan weer gewoon ouderwets depri zijn maar in ieder geval niet meer manisch. wel dat mijn gemiddelde stemming beter is dan ervoor maar dat lijkt me ook de bedoeling van AD.

@sinterklaas: is het nog gelukt dit weekend zonder drugs? was het feestje leuk?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 1 april 2009 @ 22:31:47 #268
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67629431
quote:
Op woensdag 1 april 2009 17:38 schreef Re het volgende:

[..]

manische bijwerkingen worden wel gerapporteerd bij ADs maar het eerste waar een arts dan aan zou moeten denken is of je daadwerkelijk wel een depressie hebt of dat je mischien toch een bipolaire stoornis hebt want in dat geval kunnen ADs dit soort manische episodes flink versterken. Dus blijf in contact met je behandelaar en praat erover.
Wat is een bipolaire stoornis in het kort?
:')
  woensdag 1 april 2009 @ 22:35:54 #269
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67629610
quote:
Op woensdag 1 april 2009 21:22 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ik slik ook citalopram en in het begin toen het net ging werken (dat was ook na een week of 3) was ik (achteraf gezien) ook wel een beetje manisch. maar het is nu weer weggetrokken en kan weer gewoon ouderwets depri zijn maar in ieder geval niet meer manisch. wel dat mijn gemiddelde stemming beter is dan ervoor maar dat lijkt me ook de bedoeling van AD.

@sinterklaas: is het nog gelukt dit weekend zonder drugs? was het feestje leuk?
Erg leuk feestje, was wel heel laat geworden (rond 10 uur s'ochtends in mijn bed). Wel wat gedronken maar niet idioot veel. Heb vanalles aangeboden gekregen en niet genomen . Gelukkig had ik 2 vrienden mee die zelf niks ophadden.
:')
  woensdag 1 april 2009 @ 22:37:46 #270
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67629712
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:31 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is een bipolaire stoornis in het kort?
Dat je last hebt van stemmingswisselingen, manisch depressief.
  woensdag 1 april 2009 @ 22:44:36 #271
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67629971
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:37 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Dat je last hebt van stemmingswisselingen, manisch depressief.
Ik herken me enigzins, ik kan momenten herinneren van extreem geluk, vooral met mijn ex-vriendin en andere mooie momenten in het leven. Depressie had ik chronisch last van met soms wel manische fase's. Maar over het algemeen gewoon chronisch depressieve stemming en sterk afhankelijk van anderen.
:')
  woensdag 1 april 2009 @ 22:52:20 #272
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67630267
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik herken me enigzins, ik kan momenten herinneren van extreem geluk, vooral met mijn ex-vriendin en andere mooie momenten in het leven. Depressie had ik chronisch last van met soms wel manische fase's. Maar over het algemeen gewoon chronisch depressieve stemming en sterk afhankelijk van anderen.
Dan zou ik het hier inderdaad eens met je behandelaar over hebben.
  woensdag 1 april 2009 @ 23:06:39 #273
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67630884
quote:
Op woensdag 1 april 2009 22:52 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Dan zou ik het hier inderdaad eens met je behandelaar over hebben.
Ik zit sinds een 1.5 jaar bij riagg, daarvoor zat ik ong 2 jaar bij een psycholoog waar ik nog steeds bij kom en die ik altijd kan mailen met vragen. Bij Riagg is 1.5 jaar geleden een onderzoekje bij mij geweest. Ik was toen nog net 17 dus ik zat nog bij de kinderpsycholoog en psychiater. Toen werd een schizotypische persoonlijkheidsstoornis gediagnostiseerd waar ik en mijn ouders het helemaal niet mee eens waren. Dit jaar was ik weer bij een enigszins onafhankelijke psychiater (die van mijn vader) die een dyshymiestoornis vaststelde met wat raakvlakken op PDD NOS en asperger vlak.

Nu was ik een tijdje wel een beetje gerustgesteld met die diagnose omdat ik me in een dysthymiestoornis wel heel goed kan vinden. Alhoewel ik me ook best wel manische fase's uit het verleden kan herinneren.

Ik snap ondertussen wel dat het erg moeilijk is om een label erop te plakken, maar het geeft toch een soort zekerheid. Maar manische gevoelens, extreem gelukkig en extreem ongelukkig herken ik wel. Vooral in mijn relatie van 1.5 jaar (die nu dus uit is).
:')
  Moderator woensdag 1 april 2009 @ 23:23:04 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67631534
Manisch kan ook horen bij ADHD de hele wereld aankunnen, niets is teveel en op een gegeven moment stort je in omdat het teveel wordt.

overigens wordt bij mij nog onderzocht of ik bipolair ben. Mijn vader is het dus zou best kunnen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 2 april 2009 @ 00:02:02 #275
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_67632903
quote:
Op woensdag 1 april 2009 23:23 schreef MaJo het volgende:
Manisch kan ook horen bij ADHD de hele wereld aankunnen, niets is teveel en op een gegeven moment stort je in omdat het teveel wordt.

overigens wordt bij mij nog onderzocht of ik bipolair ben. Mijn vader is het dus zou best kunnen
Een goede vriend van me heeft erge ADHD, die is bijna altijd manisch, altijd druk en extreem impulsief, als hij voor de zoveelste keer een blauwtje loopt of teveel opheeft kan het veranderen in dramatische emoties. Maar hij vind zijn geluk dan weer in god, kan ook

Mijn vader heeft een bepaalde angststoornis waar AD al jaren een heel goed effect heeft op hem. "De zon kwam op" vertelde hij (dit was al in 1992). Daardoor helpt hij me ook en hoopt dat bij mij hetzelfde zal gebeuren. Mijn opa was jaren zwaar depressief.
:')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')