Ik moet deze twee laatste periode wel komen, omdat ik daarvoor de helft van alle gymlessen had gespijbeldquote:Op zondag 8 maart 2009 12:58 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Ik ga ook niet naar gym. Afhangend van het weer sport ik 1 a 12 uur per week.
Waarom dan eigenlijk als ik vragen mag?quote:Op zondag 8 maart 2009 12:57 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Ik doe zelf 3x per week aan sport in mijn vrije tijd, dan wil ik vrijstelling van gym op school
Als je bij ons gewoon meedoet heb je al een 7quote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik had liever wiskunde dan gym. Verplicht bewegen voor een cijfer.
Dat krijg ik van filosofie (quote:Op zondag 8 maart 2009 13:06 schreef Lord_Cardigan het volgende:
misschien is het ook wel interessant om van méérdere dingen iets af te weten en je zo ook in de breedte een beetje te ontwikkelen.
quote:Op zondag 8 maart 2009 13:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had CMS, ook zoiets leuks. Verplicht 40 uur aan cultuur, 40 uur aan maatschappij en 40 uur aan sport besteden
Nou is sport vrij makkelijk te halen (gewoon een of ander formulier laten tekenen door iemand van je sportschool en klaar), maar voor cultuur moest je naar musea, theater en dergelijke en voor maatschappij moest je vrijwilligerswerk doen...
Gelukkig kon je de cultuurverslagen verzinnen (en als de leraar naar kaartjes vroeg gewoon je ouders laten tekenen dat je er geweest bent) en de maatschappijformulieren kon je ook wel vervalsen
Ik beweeg meer in mijn vrije tijd en bij gym doe je vrijwel niks. Dat is bij ons dan zo (behalve het fitnessen van deze periode, maar dat is wel fijn).quote:Op zondag 8 maart 2009 13:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Waarom dan eigenlijk als ik vragen mag?
Je kan zo de bouwwereld in, of de politiekquote:Op zondag 8 maart 2009 13:10 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik had CMS, ook zoiets leuks. Verplicht 40 uur aan cultuur, 40 uur aan maatschappij en 40 uur aan sport besteden
Nou is sport vrij makkelijk te halen (gewoon een of ander formulier laten tekenen door iemand van je sportschool en klaar), maar voor cultuur moest je naar musea, theater en dergelijke en voor maatschappij moest je vrijwilligerswerk doen...
Gelukkig kon je de cultuurverslagen verzinnen (en als de leraar naar kaartjes vroeg gewoon je ouders laten tekenen dat je er geweest bent) en de maatschappijformulieren kon je ook wel vervalsen
Ik weet niet hoeveel de tweede fase veranderd is toen ik erop zat (5 jaar geleden), maar toen was er juist de mogelijkheid om zelf te kiezen.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:36 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Klopt ook inderdaad, maar alsnog vind ik dat je meer vrijheid moet hebben om de vakken te kiezen die je zelf leuk vind, en vakken te laten zitten die je totaal niet liggen.
En gemeenschappelijke vakken? Trouwens, op elke school is het toch anders? Bij sommige scholen is Godsdienst een verplicht vak en zo te horen is CKV bij TS op school verplicht. Bij mijn school daarentegen is het weer optioneel (ik wilde het ook, maar werd niet uitgelootquote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel de tweede fase veranderd is toen ik erop zat (5 jaar geleden), maar toen was er juist de mogelijkheid om zelf te kiezen.
Eerst een bepaald profiel met 'verplichte' vakken. Daarnaast waren er nog een aantal uren over die je kon invullen met de overige vakken. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen hetzelfde aantal uren naar school moet, en dat je er niet voor kunt kiezen om maar 3 dagen te gaan bijvoorbeeld.
Maar je wilt nog meer vrijheid in het kiezen dus?
Ja. En ze gaan nu een Griekse goden kalender maken met halfnaakte leraren.quote:
Wat goor. Ik had vruuger een vent voor grieks en die was 86 en al drie keer met pensioen en zag er ook nog eens uit als een grijze quasimodo. En nu heb ik visioenen van die man naakt op een poster.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:04 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Ja. En ze gaan nu een Griekse goden kalender maken met halfnaakte leraren.
Hahaquote:Op zondag 8 maart 2009 14:14 schreef Lord_Cardigan het volgende:
[..]
Wat goor. Ik had vruuger een vent voor grieks en die was 86 en al drie keer met pensioen en zag er ook nog eens uit als een grijze quasimodo. En nu heb ik visioenen van die man naakt op een poster.
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Let 0p Wat Jj Zegt.. Deze J0ngeE Kan MiszgieN NIejt Eenz Naar Scho0l..
Mooie UIquote:
Techniek op het gymnasiumquote:
Mag je dan ook sporten zoals schaken of dammen kiezen? Zo ja dan ben ik voor.quote:Op zondag 8 maart 2009 14:46 schreef Sulejmani het volgende:
Ze zouden met gym moeten doen dat je gewoon één sport kiest en die het hele jaar gaat beoefenen. Zoiets hebben ze in Amerika toch ook? Heerlijk voetballen met een team uit je klas samengesteld tegen andere klassen voor een beker ofzo.
Ja echt hè.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:48 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Je ziet wel weer dat er op fok alleen nerds zitten. Met z'n allen een hekel aan gym. Gym was altijd het mooiste vak.
We hebben beide.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:58 schreef kanaiken het volgende:
Als je gymnasium deed had je het voorrecht KCV te mogen doen in plaats van CKV.
Een hele vooruitgang. Bij ons werd het gecombineerd met een reis naar Rome en naar Griekenland.
Maar dan moet je wel een klassieke taal er bij leren, wat ik nog nuttelozer vind.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:58 schreef kanaiken het volgende:
Als je gymnasium deed had je het voorrecht KCV te mogen doen in plaats van CKV.
Een hele vooruitgang. Bij ons werd het gecombineerd met een reis naar Rome en naar Griekenland.
Correct, maar dat bereik je niet op de middelbare school.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:06 schreef Lord_Cardigan het volgende:
misschien is het ook wel interessant om van méérdere dingen iets af te weten en je zo ook in de breedte een beetje te ontwikkelen.
Kul! De dames vonden het altijd verschrikkelijk en het duurde dan ook altijd lang voor dat ze de kleedkamer uitkwamen. Zij wouden bij ons altijd alleen maar volleyballen of hockeyen. De jongens wouden alleen maar voetballen en op het moment dat we moesten turnen, en met name de ringen vonden we verschrikkelijk. Gym vonden we dan ook gewoon niet leuk alleen als we gingen voetballen.quote:Op zondag 8 maart 2009 15:48 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Je ziet wel weer dat er op fok alleen nerds zitten. Met z'n allen een hekel aan gym. Gym was altijd het mooiste vak.
Ik vond gym wel leukquote:Op zondag 8 maart 2009 15:48 schreef Lord_Cardigan het volgende:
Oh, iedereen vond techniek dan wel erg tof.Érg tof zelfs 1 van de beste vakken die we hadden en nog beter dan 'handenarbeid'quote:Op zondag 8 maart 2009 17:08 schreef SexPistol het volgende:
Roept er iemand schaken en dammen bij gym
Dr zitten me wat nerds hier. Gym is lauw, vooral als je mag voetballen (L)
Techniek had ik in mijn eerste twee jaren op de middelbare. Wat een teringlijer was die leraar![]()
Ik hoor hem nog roepen dat het niks met mij zou worden. En dat komt van een fucking techniek-leraar
De simpele ziel..
Filosofie lijkt mij een leuk vak. Moet ik wel nog een jaartje wachten..
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik had liever wiskunde dan gym. Verplicht bewegen voor een cijfer.
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
Let 0p Wat Jj Zegt.. Deze J0ngeE Kan MiszgieN NIejt Eenz Naar Scho0l..
Jáá die toetsen bij techniek waren inderdaad bij ons ook erg pittig. Maar wij hoefden niet banden te plakken. Wij maakten van die kauwgom ballen machines, of een bewegend voertuig. Of een huisje en dat soort dingen. ërg tof altijdquote:Op zondag 8 maart 2009 17:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vond techniek vreselijk, we moesten banden plakken en ubermoelijke toetsen voor techniek maken. Waarbij niemand hoger dan een 6 had.
Nu vond ik het wel best maar om gym nu als lauw te bestempelen, als je echt wilt sporten doe je dat in je vrije tijd niet 2 uurtjes trefballen op schoolquote:Op zondag 8 maart 2009 17:08 schreef SexPistol het volgende:
Roept er iemand schaken en dammen bij gym
Dr zitten me wat nerds hier. Gym is lauw, vooral als je mag voetballen (L)
Had je toevallig ook een blauwe map met een artistieke T erop?quote:Op zondag 8 maart 2009 17:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jáá die toetsen bij techniek waren inderdaad bij ons ook erg pittig. Maar wij hoefden niet banden te plakken. Wij maakten van die kauwgom ballen machines, of een bewegend voertuig. Of een huisje en dat soort dingen. ërg tof altijd
Ja weer terug naar de oude 2de fase bijvoorbeeld, Ik ben precies in het omschakeljaar blijven zitten, dus ik kan van 2 walletjes het brood eten. De mogelijkheid om zelf te kiezen is grotendeels weggenomen bij het in gebruik nemen van de nieuwe 2de fase, ik mocht 1 keuze vak en moest kiezen tussen wiskunde D en informatica, ik ben dan wel technisch aangelegd. En ik weet niet hoe het zit bij de economische kant.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:16 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel de tweede fase veranderd is toen ik erop zat (5 jaar geleden), maar toen was er juist de mogelijkheid om zelf te kiezen.
Eerst een bepaald profiel met 'verplichte' vakken. Daarnaast waren er nog een aantal uren over die je kon invullen met de overige vakken. Het is natuurlijk wel zo dat iedereen hetzelfde aantal uren naar school moet, en dat je er niet voor kunt kiezen om maar 3 dagen te gaan bijvoorbeeld.
Maar je wilt nog meer vrijheid in het kiezen dus?
Jammer dat het op sommige scholen niet zo werkt, en waarschijnlijk op veel scholen niet meer, aangezien de nieuwe 2de fase gewoon bullshit is naar de ideeen van onze regeringquote:Op zondag 8 maart 2009 19:33 schreef rockstah het volgende:
CKV, daar ging ik echt nooit heen. Ik kon aan het einde van het jaar gewoon een toets maken waarmee je het hele vak af kon sluiten.
Een meetje normaal opgevoed persoon zal dit niet snel uitkramen ben ik bangquote:Op zondag 8 maart 2009 19:43 schreef elkravo het volgende:
Algemene ontwikkeling heet dat....
Het zijn geen nutteloze vakken... jij ervaart ze zo, en hebt er geen interesse voor... er zijn vast mensen die Engels of Wiskunde nutteloos vinden...omdat ze bv andere toekomstplannen hebben waarbij ze het niet nodig hebben..
Juist in deze tijd is het nodig om iedereen in aanraking te laten komen met hoe verschillende godsdiensten in elkaar zitten... is niet om je een geloof aan te praten, maar om te begrijpen, zodat je niet meteen onzin uitkraamt als bv Wilders...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |