Net alsof dit nog nut heeft met de jeugd die we op dit moment hebben, werkt misschien voor 50% van de jeugd echt als hulp bij ontwikkelingquote:Op zondag 8 maart 2009 12:32 schreef SuperwormJim het volgende:
Heeft natuurlijk ook te maken met algemene ontwikkeling.
Klopt ook inderdaad, maar alsnog vind ik dat je meer vrijheid moet hebben om de vakken te kiezen die je zelf leuk vind, en vakken te laten zitten die je totaal niet liggen.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:33 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ja... maarja, dat kan niet altijd.
Er zijn gewoon bepaalde dingen die je gehad moet hebben op de havo.
En je kunt eeuwig discussieren welk vak daar dan wel of niet perse bij hoort.
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:35 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Net alsof dit nog nut heeft met de jeugd die we op dit moment hebben, werkt misschien voor 50% van de jeugd echt als hulp bij ontwikkeling
Dan word je gewoon een wereldvreemde puber. Beetje kennis van zaken van andere vakken kan geen kwaad.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:36 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Klopt ook inderdaad, maar alsnog vind ik dat je meer vrijheid moet hebben om de vakken te kiezen die je zelf leuk vind, en vakken te laten zitten die je totaal niet liggen.
Heb ik niet gezegtquote:Op zondag 8 maart 2009 12:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..].
Dus dan moet het maar niet? Faal.![]()
Zo kan je bijna alles wel afschaffen.
Het lijkt me vrij duidelijk wat vakken als geschiedenis, natuurkunde, ckv, gym, enz. inhouden.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:40 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Heb ik niet gezegtik wil eerder dat je zelf de keuze hebt, en goede voorlichting krijgt wat de vakken precies inhouden voor dat je er aan begint
Toch zijn er vetzakken die dat gewoon moeten doen.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:23 schreef tijnbrein het volgende:
Gym net zo nutteloos. Als ik wil sporten dan doe ik dat zelf wel.
Maar houd het dan in ieder geval maar voor 1 jaar, ik bedoel wat jij zegt klopt. Een beetje kennis van andere vakken kan inderdaad geen kwaad. Maar alleen in de vierde van de Havo bijvoorbeeld is naar mijn mening meer als genoeg. Dit was geloof ik ook tot voor kort zo, maar in de nieuwe 2de fase heeft de overheid weer is extra uren erin gegooit.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:40 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dan word je gewoon een wereldvreemde puber. Beetje kennis van zaken van andere vakken kan geen kwaad.
Daar ben ik het wel mee eens. De eerste drie jaren van de havo gewoon algemene vakken (om het maar zo te noemen). In het 4de en 5de jaar enkel de vakken waar je voor gekozen hebt. Zo is er tevens meer tijd voor meer diepgang in die vakken, als voorbereiding op de vervolgopleiding.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:42 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Maar houd het dan in ieder geval maar voor 1 jaar, ik bedoel wat jij zegt klopt. Een beetje kennis van andere vakken kan inderdaad geen kwaad. Maar alleen in de vierde van de Havo bijvoorbeeld is naar mijn mening meer als genoeg. Dit was geloof ik ook tot voor kort zo, maar in de nieuwe 2de fase heeft de overheid weer is extra uren erin gegooit.
Ik had liever wiskunde dan gym. Verplicht bewegen voor een cijfer.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:42 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Toch zijn er vetzakken die dat gewoon moeten doen.
En ik heb liever een uur gym als een uur wiskunde of welk ander vak dan ook.
Gym is juist het vak waar je de op automatische piloot bezig bent.
Het enige vak waar ik een bloedhekel aan heb is Algemene Natuurwetenschappen. Als Bèta'er, vind ik het een beetje overbodig. En ik denk niet dat de Alpha'ers het ook reuze interessant vinden en aanvullend op hun vakkenpakket.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:36 schreef Vincpod het volgende:
[..]
Klopt ook inderdaad, maar alsnog vind ik dat je meer vrijheid moet hebben om de vakken te kiezen die je zelf leuk vind, en vakken te laten zitten die je totaal niet liggen.
is ook een irritant vak inderdaad, Beetje kijken hoe de Melkweg in elkaar zit, wel interessant, maar het moet allemaal weer voor een cijferquote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Het enige vak waar ik een bloedhekel aan heb is Algemene Natuurwetenschappen. Als Bèta'er, vind ik het een beetje overbodig. En ik denk niet dat de Alpha'ers het ook reuze interessant vinden en aanvullend op hun vakkenpakket.
Ik ook. En ik heb nog wel een godsgruwelijke hekel aan wiskunde.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik had liever wiskunde dan gym. Verplicht bewegen voor een cijfer.
Idd. Wiskunde is ook op automatische pilootquote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
quote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Algebraquote:Op zondag 8 maart 2009 12:52 schreef Sjibble het volgende:
[..]
Verplicht een extra uur wiskunde omdat gym niet verplicht is.. Ja ga jij lekker grafiekjes tekenen
Lichamelijke ontwikkeling hoort ook bij je ontwikkeling.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:23 schreef tijnbrein het volgende:
Gym net zo nutteloos. Als ik wil sporten dan doe ik dat zelf wel.
Ik doe zelf 3x per week aan sport in mijn vrije tijd, dan wil ik vrijstelling van gym op schoolquote:Op zondag 8 maart 2009 12:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Lichamelijke ontwikkeling hoort ook bij je ontwikkeling.
Bovendien krijgen we allemaal flink de kots van horken die de elegantie hebben van een pinokkio en hier R&P volspammen over hoe oneerlijk het allemaal wel niet is en dat je ooit een echt jongetje wordt... en dat gaat dan 7 pagina's door tot iemand een slotje aan je almaar groeiende neus hangt.
Omdat jij te besodemieterd bent om van je luie reet te komen.
Ik ga ook niet naar gym. Afhangend van het weer sport ik 1 a 12 uur per week.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:57 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Ik doe zelf 3x per week aan sport in mijn vrije tijd, dan wil ik vrijstelling van gym op school
Idd, ANW vond ik ook niks. Als je een M-profiel hebt gekozen kan het heel nuttig zijn, maar mensen met een N-profiel hebben daar al genoeg van gezien.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:44 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Het enige vak waar ik een bloedhekel aan heb is Algemene Natuurwetenschappen. Als Bèta'er, vind ik het een beetje overbodig. En ik denk niet dat de Alpha'ers het ook reuze interessant vinden en aanvullend op hun vakkenpakket.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |