Weinig tijd atm, de rest komt later wel .. maar dat plaatje van je .. je ziet de jaartallen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:14 schreef buachaille het volgende:
Enige tijd geleden heb ik hier een plaatje neergezet: http://www.panasianbiz.co(...)jewishpopulation.jpg waarin duidelijk naar voren komt dat de joden verdreven zijn uit alle landen in het Midden-Oosten en de overige Islamitische staten (zie ook de film kabaal in kabul). Omdat die staten vanwege hun totalitaire mono-religieuze systeem niet in staat zijn een veilig onderkomen te verschaffen aan joden lijkt het me niet meer dan redelijk dat dat kleine democratische postzegeltje aan de middellandse zee niet ook islamitisch wordt. Voor de arabieren is land ingeruimd in de palestijnse staat Jordanië, met dezelfde taal, hetzelfde volk en dezelfde gewoontes.
Omdat er een wezenlijk verschil zit tussen discriminatie en verzet tegen de internationale politieke beweging die het beloofde land voor het Joodse volk in Israël voor ogen heeft.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 07:55 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En waarom is dat dan een misvatting?
De reden waardoor het aantal joden in Nederland is afgenomen van 140.000 naar 20.000 is het nazisme, iets waar we gelukkig mee hebben afgerekend. De reden waarom het aantal joden in een land als Libie in 60 jaar tijd is afgenomen van 38.000 naar 0 en in een land als Algerije van 140.000 naar 100 is het islamisme, iets waarmee nog niet is afgerekend.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:04 schreef moussie het volgende:
Weinig tijd atm, de rest komt later wel .. maar dat plaatje van je .. je ziet de jaartallen ?
Kan jij mij vertellen hoe het komt dat al die Joden daar überhaupt woonden, die mono-religie is immers niet uitgevonden na 1940 ?
En kan je er dan een plaatje naast leggen van Europa .. ik zal je vast op weg helpen met Nederland, van dik 140.000 naar iets van 15 tot 25 duizend ..
Dingen die in dit conflict gebeurd zijn zien als een weegschaal werkt alleen maar het hokjesdenken in de hand, en daarmee discriminatie. En dat is toch wat men juist niet wil? Antisemitisme?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 12:27 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
De irgun weer. Jeej, er is een voorbeeld van aggresieve joden...
Nee, dat wilden de Palestijnen niet. Maar het waren wel hun arabische broeders die de joden wel even in zee zouden jagen. De uitgestrekte hand van Ben Goerion werd niet aanvaard. En Ali Modali is daar de dupe van geworden ja.
Die verwarring is snel gemaakt omdat ook de tegenstanders van Israel zich eraan schuldig maken. Als je een cartoon ziet vanuit het anti-Israelkamp over Israel dan valt het op dat je altijd de karikaturen te zien krijgt. En met je "onderbuikreacties" maak je jezelf ook schuldig aan stigmatisering.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:07 schreef Verluste het volgende:
Als je anti-zionistisch bent in discussies over dit conflict wordt je snel gestigmatiseerd tot antisemiet waar dat totaal onterecht is. Dat is al tientallen jaren zo en is een onderbuikreactie van Israël aanhangers dat polarisatie in gang helpt. En daar is Israël nou juist niet bij gebaat.
Je kan ook de stichting van de staat Israël aanduiden waarom veel Joden vanuit die landen zijn vertrokken/geëmigreerd. Dat hoeft nog niks te maken te hebben met het Islamisme.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
De reden waardoor het aantal joden in Nederland is afgenomen van 140.000 naar 20.000 is het nazisme, iets waar we gelukkig mee hebben afgerekend. De reden waarom het aantal joden in een land als Libie in 60 jaar tijd is afgenomen van 38.000 naar 0 en in een land als Algerije van 140.000 naar 100 is het islamisme, iets waarmee nog niet is afgerekend.
Nou doe je het zelf ookquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Die verwarring is snel gemaakt omdat ook de tegenstanders van Israel zich eraan schuldig maken. Als je een cartoon ziet vanuit het anti-Israelkamp over Israel dan valt het op dat je altijd de karikaturen te zien krijgt. En met je "onderbuikreacties" maak je jezelf ook schuldig aan stigmatisering.
Maar waarom die focus op het anti-zionisme? Het conflict wordt opgeblazen tot enorme proporties, daar waar andere, veel ergere conflicten in de vergetelheid raken. Niemand loopt te kankeren op Sri Lanka omdat zij vecht met de Tamil tijgers; niemand roept "Dalai Lama Dalai Lama, Chinezen aan het gas" in Hoog Catharijne omdat de Chinezen Tibet bezet houden; niemand wil een Soedanese tennisser toegang tot een toernooi ontzeggen wegens het conflict in Darfur; niemand boycot Saoedi-Arabië omdat het een geslachtelijke en religieuze apartheidsstaat is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:07 schreef Verluste het volgende:
[..]
Omdat er een wezenlijk verschil zit tussen discriminatie en verzet tegen de internationale politieke beweging die het beloofde land voor het Joodse volk in Israël voor ogen heeft.
Als je anti-zionistisch bent in discussies over dit conflict wordt je snel gestigmatiseerd tot antisemiet waar dat totaal onterecht is. Dat is al tientallen jaren zo en is een onderbuikreactie van Israël aanhangers dat polarisatie in gang helpt. En daar is Israël nou juist niet bij gebaat.
Dat zou je kunnen doen als bijvoorbeeld 50% van de joden was weggetrokken of zelfs als 90% was weggetrokken. Maar als 100% de wijk heeft moeten nemen dan is er toch wat anders aan de hand. Meer informatie over dit onderwerp vind je hier: http://www.israel-palestina.info/geschiedenis_joden.html#Dhimmi En ook dit artikel: http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_landsquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Verluste het volgende:
Je kan ook de stichting van de staat Israël aanduiden waarom veel Joden vanuit die landen zijn vertrokken/geëmigreerd. Dat hoeft nog niks te maken te hebben met het Islamisme.
quote:The World Organization of Jews from Arab Countries (WOJAC) estimates that Jewish property abandoned in Arab countries would be valued today at more than $300 billion[5][6] and Jewish-owned real-estate left behind in Arab lands at 100,000 square kilometers (four times the size of the State of Israel).
Wat een zielige reactie zegquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:21 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nou doe je het zelf ook
Je bent een onvervalste islamofoob. Moge Allah je bekeren.
Nou gebruik je zelf onderbuikgevoelens. De in jouw ogen overdreven aandacht van de media voor Israël heeft weinig met anti-semitisme te maken, maar des te meer wat Israël feitelijk heeft aangericht, alsmede de invloed en de sterke identificering dat een Westers Israël heeft bij de Westerse bevolking.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Maar waarom die focus op het anti-zionisme? Het conflict wordt opgeblazen tot enorme proporties, daar waar andere, veel ergere conflicten in de vergetelheid raken. Niemand loopt te kankeren op Sri Lanka omdat zij vecht met de Tamil tijgers; niemand roept "Dalai Lama Dalai Lama, Chinezen aan het gas" in Hoog Catharijne omdat de Chinezen Tibet bezet houden; niemand wil een Soedanese tennisser toegang tot een toernooi ontzeggen wegens het conflict in Darfur; niemand boycot Saoedi-Arabië omdat het een geslachtelijke en religieuze apartheidsstaat is.
En natuurlijk, we meten Israël met westerse maatstaven omdat het een westers land is, en ja, dat anderen het doen betekent niet dat Israël het wel mag doen - sterker nog, ik bekritiseer Israël zelf ook openlijk. Maar het feit dat er zoveel topics over Israël zijn, dat deze zo sterk bezocht worden en dat het land hierin zo fervent wordt beschuldigd van de meest walgelijke praktijken, haar inwoners als monsters worden afgedaan, en waar eeuwenoude anti-semitische vooroordelen (o.a. de Protocollen van Zion) in een nieuw jasje worden gegeoten, daar waar andere conflicten over het hoofd worden gezien; dat is het nieuwe anti-semitisme. Dat zijn geen onderbuikgevoelens, dat is de rede. Voor onderbuikgevoelens moet je maar eens naar de posts van vriend Meki en moussie kijken.
argh, zit ik toch hier te reageren ipv me werk te doen ..quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
De reden waardoor het aantal joden in Nederland is afgenomen van 140.000 naar 20.000 is het nazisme, iets waar we gelukkig mee hebben afgerekend. De reden waarom het aantal joden in een land als Libie in 60 jaar tijd is afgenomen van 38.000 naar 0 en in een land als Algerije van 140.000 naar 100 is het islamisme, iets waarmee nog niet is afgerekend.
Als ik zie hoe bijvoorbeeld The Guardian en de BBC hierover bericht geeft dan waag ik me dat meestal te betwijfelenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nou gebruik je zelf onderbuikgevoelens. De in jouw ogen overdreven aandacht van de media voor Israël heeft weinig met anti-semitisme te maken, maar des te meer wat Israël feitelijk heeft aangericht, alsmede de invloed en de sterke identificering dat een Westers Israël heeft bij de Westerse bevolking.
Dat denken komt pas voort uit een onderbuikgevoelen, bestempelen als onderbuikgevoelen heeft weinig te maken met rede maar met intellectuele luiheid.
Hoe berichten ze dan volgens jou?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als ik zie hoe bijvoorbeeld The Guardian en de BBC hierover bericht geeft dan waag ik me dat meestal te betwijfelen
Excuse me ? Ik en onderbuikgevoelens ? Je kan geen gaatje vinden in mijn argumentatie dus dan maar persoonlijk aanvallen ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:24 schreef Nam_Soldier het volgende:
Voor onderbuikgevoelens moet je maar eens naar de posts van vriend Meki en moussie kijken.
Ze berichten, mijn inziens, partijdig.quote:
De reden voor een verschil in de cijfers is dat niet vanaf de oprichting van de staat israel in 1948 plotseling de migratie van joden richting israel is begonnen. Die stoom is eigenlijk al 100 jaren eerder op gang gekomen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:36 schreef moussie het volgende:
argh, zit ik toch hier te reageren ipv me werk te doen ..
maar ja, als je het grootste gedeelte van die bevolkingsgroep uitmoord en de rest vlucht weg, dan heb je er idd geen problemen meer mee.
maar zou ik ajb even mogen weten waar dat plaatje van je vandaan komt .. ik vind het namelijk maar rare cijfers
http://en.wikipedia.org/w(...)pulation_comparisons
zo groot waren die groepen begin vorige eeuw volgens de Joden ..
als die cijfers op je plaatje kloppen betekend dat dat de groepen in de Noord-Afrikaanse landen in nog geen 50 jaar tijd op z'n minst verdubbelt zijn ..
wat Iran betreft
http://www.jewishvirtuall(...)mitism/iranjews.html .. ongeveer 25.000 nu is toch heel wat anders dan die helft die jouw plaatje aangeeft voor 2000
Mwoah, jouw argumentatie heb ik als Israël-liefhebber al duizenden keren eerder gehoord, en het zijn slechts meningen met af en toe verknipte feiten. Het punt is gewoon, jij bent duidelijk pro-Palestina en ik pro-Israël, dus als ik op jouw reacties in zou gaan dan zouden er dezelfde discussies uit voortvloeien die ik (en jij denk ik ook) al vele malen eerder heb gevoerd, en dat voegt volgens mij echt helemaal niks toe.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:40 schreef moussie het volgende:
[..]
Excuse me ? Ik en onderbuikgevoelens ? Je kan geen gaatje vinden in mijn argumentatie dus dan maar persoonlijk aanvallen ?
Turkije overigens idem. Daar is de populatie ook teruggelopen van een half miljoen begin 20e eeuw naar ongeveer 25.000 nu.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:55 schreef buachaille het volgende:
[..]
De reden voor een verschil in de cijfers is dat niet vanaf de oprichting van de staat israel in 1948 plotseling de migratie van joden richting israel is begonnen. Die stoom is eigenlijk al 100 jaren eerder op gang gekomen.
De cijfers die worden genoemd in: http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_exodus_from_Arab_lands zijn echt schokkend te noemen. Het ergste is denk ik dat er nooit excuses zijn geweest, of zijn gevraagd van de islamitische landen voor de enorme volksverhuizingen die tot stand zijn gekomen. De meeste schuldigen van Nazi Duitsland zijn voor de rechter verschenen en hebben een gevangenisstraf gekregen of zijn ter dood gebracht. De walgelijke lui in de islamitische landen kunnen ongestraft hun misdaden uitvoeren.
Hetzelfde geldt voor Europa.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Turkije overigens idem. Daar is de populatie ook teruggelopen van een half miljoen begin 20e eeuw naar ongeveer 25.000 nu.
Met de oorzaak daarvan hebben we afgerekend.quote:
Niet helemaal. De verwijdering van Joden uit Arabische landen ging in een stroomversnelling na de Arabisch-Israëlische oorlog. In relatie tot het onderwerp en dit specifieke conflict is jouw opmerking weinig relevant (en dan druk ik me voorzichtig uit).quote:
Onderzoek in Duitsland heeft anders uitgewezen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:07 schreef buachaille het volgende:
[..]
Met de oorzaak daarvan hebben we afgerekend.
Toch???.......
Relevant zat, het duidt er namelijk op dat de verwijdering van Joden het gevolg is geweest van ernstige politieke destabilisatie. Dat gold niet alleen voor de Arabische landen, maar daarvoor ook voor Europa. Dit specifieke conflict heeft haar wortels onder andere liggen in de 1e en 2e wereldoorlog en is daar min of meer een uitvloeisel van. Overigens is het ironisch dat je spreekt van verwijdering van Joden uit Arabische landen, vooral als je weet dat men in bepaalde landen een emigratieverbod had uitgevaardigd om de Joodse populatie in eigen land te houden. Het is in ieder geval goed om te zien dat je doorhebt dat de onheuse bejegening van de Joodse medemens in Arabische landen het gevolg was van oorlog en politieke wantrouwen, nooit goed te praten natuurlijk - maar niet geheel uit de lucht komen vallen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 15:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet helemaal. De verwijdering van Joden uit Arabische landen ging in een stroomversnelling na de Atrabisch-Israëlische oorlog. In relatie tot het onderwerp en dit specifieke conflict is jouw opmerking weinig relevant (en dan druk ik me voorzichtig uit).
Toegegeven Turkije is wat dit betreft een uitzondering.
Kun je dit nader uitleggen?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 14:11 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dingen die in dit conflict gebeurd zijn zien als een weegschaal werkt alleen maar het hokjesdenken in de hand, en daarmee discriminatie. En dat is toch wat men juist niet wil? Antisemitisme?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |