De zaterdagavond familie avond is weer helemaal terug bij RTL 4. RTL4 blaast nieuw leven in Zeg ’ns AAA, de succesvolste Nederlandse comedyserie ooit.
Vanaf zaterdag 7 maart zijn dertien nieuwe afleveringen te zien.
Het hele voortraject heeft anderhalf jaar geduurd, maar programmadirecteur Erland Galjaard
is apetrots dat het nu toch gaat lukken: "Het idee is ontstaan bij bedenker Chiem van Houweninge
naar aanleiding van het succes van de theaterseries. Chiem heeft het plan eerst gepresenteerd
aan de VARA, maar die hebben het uiteindelijk niet gedaan.
Voor ons was het wel een voorwaarde dat Carry Tefsen meedeed, en dat het verhaal naar deze
tijd wordt vertaald. Mensen zijn mondiger geworden, hebben voordat ze naar de dokter gaan al
vaak op Google gekeken." Nieuwe ideeën zijn er genoeg.
" Met Zeg 'ns AAA haakt RTL opnieuw in op de hang naar gezellig familievermaak.
"Net als vroeger kan de hele familie voor de buis genieten, inclusief de jongeren die de serie
niet van vroeger kennen", zo verwacht Galjaard.
Uiteraard is ook in de nieuwe opzet Mien Dobbelsteen (Carry Tefsen) de spil van het verhaal.
Anno 2009 zal zij nog steeds de assistente zijn van dokter Van der Ploeg.
Gert-Jan van der Ploeg (Hans Cornelissen) welteverstaan, want hij heeft de artsenpraktijk
van zijn moeder Lydie van der Ploeg overgenomen.
Samen met zijn vriendin Wiep (Kiki Classen) woont hij in het ouderlijk huis.
Nieuw in de serie is Pim (Job Bovelander), de 16-jarige zoon van Gert-Jan en zijn ex-vrouw Pien,
die bij zijn vader is komen wonen.
Ook toegevoegd zijn twee familieleden van Mien: haar moeder Ma Kalkman (Coby Timp) en
nichtje Hannie Kalkman (Ellen Pieters). En dan is er nog een bijzondere buurman,
een stagiaire en het inmiddels multiculturele patiëntenbestand.
De opnames begonnen in januari, producent is Blue Dolphin Entertainment Group.
Vanaf 7 maart bestaat de zaterdagavond van RTL 4 uit de remake van Zeg eens AAA .Zeg eens AAA was zeer succesvol begin jaren `90.
In 1993 vond de cast het na 212 afleveringen welletjes.
Zestien jaar later is Zeg eens AAA weer terug op de zaterdagavond.Gert-Jan en Wiep.
Foto/cap van Peter6000.Mien Dobbelsteen doet mee, zonder Mien toch geen Zeg eens AAA?
![]()
Pien is er dit keer niet bij.
Koos wil niet meer meedoen.Smeekbede Mien heeft niet geholpen. Koos bedankt voor de eer .
De smeekbede van Carry Tefsen aan het adres van John Leddy blijkt tevergeefs geweest...
„Ik kom écht niet terug als Koos Dobbelsteen.” John hield voet bij stuk: „
Er zijn dus geen besprekingen tussen mij en RTL Nederland over Zeg ’ns Aaa.”
Carry, die jarenlang gestalte gaf aan Mien Dobbelsteen, liet in een interview op deze pagina weten
dat ze zich een nieuwe televisiereeks niet kan voorstellen zonder haar geliefde oud-collega John.
„Ik verwacht niet van hem dat hij maandenlang op de set verschijnt. Maar Koos moet toch
een keertje thuiskomen? Al komt hij maar voor één aflevering terug, dat zou ik al geweldig vinden.
” Maar John is vastbesloten: „Scriptschrijver Chiem van Houweninge heeft me
maanden geleden al gepolst en doen heb ik ’nee’ gezegd. Daar blijf ik bij.
Zeg ’ns Aaa was fantastisch om te doen, maar is voor mij een gepasseerd station.”
![]()
Huisarts van der Ploeg en Lydie doen voorlopig niet mee en wonen in Frankrijk.
![]()
Volgens RTL-boulevard komt Lydie van der Ploeg wel een keer langs in Zeg eens Aaa.
Ria Valk niet gevraagd voor nieuwe serie Zeg ‘ns AAADe 67-jarige Ria Valk vindt het jammer dat ze niet is gevraagd voor het vervolg van Zeg ‘ns AAA
dat 7 maart start bij RTL 4, terwijl ik vijf jaar de zus van Mien heb gespeeld“, Carry Tefsen,
die Mien Dobbelsteen speelde, keert wel terug. John Leddy, Koos Dobbelsteen, was ook gevraagd,
maar ging niet op de uitnodiging in. Ria Valk is teleurgesteld. “Ik zit vijftig jaar in het vak,
en dit was toch een mooie afsluiting geweest.“
Zeg eens AAA jaren negentig of zelfs eerder. Verschillende Zeg 'ns AAA-oudgedienden keren niet terug in de nieuwe oude serie,
de meesten uit vrije keuze, sommigen omdat ze nooit gevraagd zijn.
Zoals Kenneth Herdigein (Dokter John Wijntak). En dat vond hij niet leuk, zegt hij in RTL Boulevard...
Kennith had graag weer huisarts John Wijntak willen spelen.
![]()
"Als ze me gevraagd hadden was ik er heen gerend! Als ik zou kunnen natuurlijk.
Maar het is me niet gevraagd."
Volgens Hans Cornelissen (Gert-Jan van der Ploeg), die de revival o.a. in het leven riep,
komt dat omdat de tv-serie is gebaseerd op het eerder opgevoerde gelijknamige toneelstuk.
Dat stuk was zo'n succes dat hij en schrijver Chiem van Houweninge er een serie van maakte.
Maar daar wilde niet iedereen aan meedoen, en zij verschijnen dus ook niet in de serie: "Sjoukje
bijvoorbeeld zat daar niet in omdat ze niet mee wilde doen aan het toneelstuk, ze wilde sowieso niet
meer op het toneel verschijnen."
Sjoukje zal in elk geval eenmalig terugkeren in Zeg 'ns AAA. En Kenneth mag ook zeker terugkomen!"
Zeg eens AAA cast o.a.: Carry Tefsen, Hans Cornelissen, Kiki Classe, Job Bovelander,
Ellen Pieters, Coby Timp, Gaby Blaaser, Peggy-Jane de Schepper, Dick Rienstra, Metta Gramberg,
Frans Mulder , Pierre Wind en vele anderen.
Ellen Pieters als nichtje van Mien en barvrouw Priscilla Kalkman.
![]()
Coby Timp als moeder Nel van Mien Dobbelsteen .
![]()
Hans Cornelissen als dokter Gert-Jan van der Ploeg.
![]()
Metta Gramberg .
![]()
Jeremy Sno.
![]()
Frans Mulder .
![]()
Carry Tefsen als Mien Dobbelsteen.
![]()
Peggy-Jane de Schepper.
![]()
Job Bovelander, tv-zoon van dokter Gert-Jan van der Ploeg en Pien.
![]()
Gastrol voor Winston Gerschtanowitz.
![]()
Dick Rienstra .
![]()
Kiki, Hans, Carry en Coby.
Regie: Paul van Ewijk.Zeg eens AAA, 7 maart aflevering 1,
13 weken lang op de zaterdag RTL 4, 20:00 uur.Voor deze keer in de openingspost aflevering 1 van Zeg eens AAA , 7 maart 2009.4 films van Youtube-user Schilder 2.Interview met Carry Tefsen. http://www.telegraaf.nl/v(...)n_Zeg__ns_AAA__.htmlReacties die ik elders las: Ik vind het erg leuk dat er goed is gekeken naar de nieuwe serie afleveringen van zeg , ns aaa.Zeg eens AA Eerste aflevering gekeken en dat was direct de laatste.Er kwamen worden in voor die wij onze kinderen nog even willen onthouden.
Eigenlijk schandalig gewoon.Van de buis ermee in deze vorm.
Ja, Mien is een beetje té. Dat was vroeger misschien leuk, nu mag het wel wat minder.
Er zat zelfs een gulden-euro grapje in, las ik.En een grapje over een I-pod.
EN DAT KAN HELEMAAL NIET, WANT IN DE TIJD VAN MIEN DOBBELSTEEN EN DOKTER VAN DER PLOEG HADDEN ZE HELEMAAL GEEN I-PODDEN.
GERT-JAN, OPSTAAAAAAAAAN KWART OVER 8, GEWEEEEEEEEEST, DAT IS ZEG EENS AAA.
Heb het even gekeken maar meteen weer over gezet vind het voor kinderentoch iets te veel van het goede waarom nou weer van die rond lopende dames in
lingerie. Weet niet of ze hebben gedacht of dat nou 2009 is maar om 20.00 uur kijken er
ook nog kinderen hoor. Nee van mij hoeft het niet het was vroeger leuker.Vind het totaal
niet overeenkomen met vroeger behalve dan dat Mientje er in zit.
Ik vond het een beetje teveel van het goede .Grapjes zijn leuk maar niet aan de lopende band , volgende keer beter ?
Als het nu maar niet zo 'politiek correct' wordt, als in de tijd dat de VARA het nog uitzond...Zelf het liedje is veranderd, de gevaarlijke ziektes zijn eruit gelaten.Ik zong het dus verkeerd mee hihi.
Wat een ongelooflijke tegenvaller, was echt helemaal niets.Dat Koos dobbelsteen er niet meer inzit is een gemis. De serie werdt voornamelijk gedragen door Mien en Koos ,
net zoals George en Mildred bij "man over de vloer ".
Ik wil dokter John terug, hij was met Wiep.Ik weet niet of je de toneelstukken gezien hebt, maar daarin wordt duidelijk dat het huwelijk .tussen John en Wiep is stukgelopen. Gert-Jan en Wiep lopen elkaar in de armen en... exit John.
Maar goed, op televisie en in het theater kan alles, dus weet wie duikt John nog eens op!
Ik heb met bewondering naar de eerste aflevering gekeken van het nieuwe seizoen, maar het was toch anders dan in de jaren 80 en 90 toen Manfred de graaf,
Sjoukje Hooymaayer , KLenneth Herdigein , John leddy in zaten .
Ik vond deze aflevering ook mooi hoor er komen er nog 12 dus dat is weer ouderwets gezelig .
Een serie naar deze tijd geschreven. Kijk uit naar de volgende uitzendingen. Heb genoten ik miste koos wel hoor en wel wat schunnige taal erin mijn dochter van 9 keek ook .In de oude afleveringen was juist de tegenstelling tussen de dokters met hun koude kak en de volkse Mien en Koos zo leuk. Nu zijn ze allemaal ordinair en werkt het niet. Jammer,
ik had me erg verheugd om weer eens ouderwets te kunnen lachen.
Wat een tegenvaller.Mien Dobbelsteen moet nodig aan een hoorapparaat want ze praat nu wel erg hard.Carry Tefsen had net zo verstandig moeten zijn als John Leddy en er niet aan moeten beginnen en
ons de herinnering moeten laten. Nu maakt ze een karikatuur van haar eigen succespersonage.
Heb er altijd graag naar gekeken .Jammer dat "Mien Dobbelsteen" in deze nieuwe afleveringen nog meer en harder "moest"
schreeuwen dan in de oude afleveringen.We hadden dan ook door barstende hoofd-pijn van
het schelle geschreeuw en het overdreven leuk willen zijn van "mien".
Gauw overgezet naar een ander net,sorry"mien" maar mag het effe iets minder zijn?
Dan kijken we weer graag!
Vond het wel leuk alleen ik mis toch wel de oude vertrouwde cast zoals Sjoukje Koos en Manfred en die rot reclame ertussen vind ik maar niks
Wat was dit een Blamage om naar te kijken... 't is jammer, had er meer van verwacht....Ben erg benieuwd naar de kijkcijfers. maar voor mij hoeft "MIEN" niet meer.Wat een geschreeuw, vreselijk.
Zonder Pien (vriendin Gert-jan) in een strak pakje is het het kijken niet waard.Het was niet om aan te zien, Ordinair en een hoop geschreeuw.
Zo'n geschreeuw hoeven we niet meer. haal het a.u.b.van de buis af.Tjonge jonge,wat een armoede .Maak toch een goed programma en blijf anders v d buis af. Moeten die oude zogenaamde BN ers
nou perse ten eeuwigen dage op die TV komen , jaag ze naar huis de aow in.
Er is jong goed talent zat maar die oude kadavers blijven in de weg zitten en voor de voeten lopen.
We hebben er 10 min. naar gekeken en door het geschreeuw van 'mien' afgezet,nou zijn wij ook een beetje doof maar dit was niet om aan te horen!
Wat een vreselijke pokkeherrie op de buis.Ik heb het afgekeken , maar voor mij hoeft het niet meer.
Wat een super serie!Mien is echt steengoed!!!!
Geweldig. Jammer dat Lidy niet even binnenkomt.
Mistte haar wel.
Carry doet het echt top ! Wat een geneuzel over geschreeuw hier. Het is een toptalent en ze maakt het helemaal af zo.
Misschien leuk , maar niet voor ons.Onvoorstelbaar slecht het gekrijs van Mien was niet om aan te horen.Wat was het taal gebruik dubbelzinnig, niet echt meer voor de gehele familie. Er wordt dus geen rekening meegehouden dat op zaterdag ook kinderen van 8,9,10 enz hierna kijken en dan vragen stellen. Hoe vertel je deze kinderen dat Oma vreemd gaat, dat mensen in "pikante" lingerie bij de dokter staan of in de kamer omkleden, Sorry, geef maar de vara versie.
Oh wat erg! Geschreeuw.Te dik aangezet door iedereen, en foute 'niet van deze tijd grapjes'. (sorry Chiem en Marina ..)
Het taalgebruik mag iets minder ordi worden uit gesproken .Het volume van Mien mag iets minder, maar het sfeertje was prima volksvermaak.
En moeders met kleintjes vindt U het ook zo ordi als in kinder,tekenfilms,er zo ruw, wordt gesproken,
het kind in de reclame als een hijgend en sexbelust kind dat naar de borsten van een Akela staat
te gluren wordt gebruikd.Daar valt iets over te zeggen .
Maar de eerste zeg eens Aaa,vond ik leuk om te zien .
Foutjes kunnen ze van leren. Ga door met het Hollands volkstoneel
2 miljoen kijkers Zeg n's Aaa .De nieuwe versie van Zeg 'ns Aaa is goed bekeken zaterdagavond.
Iets meer dan 2 miljoen mensen stemden af op de serie, uitgezonden op RTL4.
Daarmee liet de comedy Studio Sport, het Journaal en Mooi! Weer de Leeuw achter zich.
Bron : NOS.[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 17-03-2009 10:11:26 ]